Keresés

Részletes keresés

lborli Creative Commons License 2011.06.30 0 0 61229

Az + ki? Hány ugrása volt?

Előzmény: Vgyuri (61210)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.30 0 0 61228

Csak átlátsz a spoilerek és a hátrasikló fékszárnyak közt. Ha ezt végignézed, látod mi lakik a hézagban.

Előzmény: Bolivian Dancer (61226)
malazs Creative Commons License 2011.06.30 0 0 61227

Szépen sikerült ez is.

 

 

Előzmény: Bolivian Dancer (61224)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.06.30 0 0 61226

Azt nem tudom, gondolom sebesség/süllyedés probléma. Szép nagy darab tört ki a szárny alsó síkjából ha jól értelmezem...

Előzmény: DAttis (61225)
DAttis Creative Commons License 2011.06.30 0 0 61225

Nem csak mi vagyunk ügyetlenek hanem hollandusok, vagy flamandok (komment nyelvből ítélve)

 

De ezt hogy sikerült, így lenyomni a szárnyat?

Előzmény: Bolivian Dancer (61224)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.06.30 0 0 61224
Előzmény: malazs (61217)
flipper1 Creative Commons License 2011.06.30 0 0 61223
DAttis Creative Commons License 2011.06.30 0 0 61222

Hoppá...jaj de táncolt a hátsója

Előzmény: CAT IIIc (61214)
goldeneagle Creative Commons License 2011.06.30 0 0 61221

Készülőben van egy anyagom a VOR/VNAV megközelítésekről. Ha kész felküldöm. Az egyértelművé teszi mindneki számára, hogy miért nem bonyololult a megközelítés repülési részee HER-ra. Persze csak ha a cég szakmai vezetése bevezette annak használatát hivatalosan és az FMC tartalmazza .Kalózkodni lehet, de nem ajánlatos. Minden más esetre ott a jó öreg V/S (vertical speed) gomb. Pl nekünk is van az egyik gépünkben Cat IIIb, és GNS approach,de nem használhatjuk,(nincs rá trng, és cégnek nincs csak catIIIa-ja )  és mivel CAT IIIa-t nem tud, ezért a gép csak CAT I-ben üzemelhet.

 

Persze akkor is van még hegyoldal meg oldalszél de legalább egy faktorral kisebb az esélye a szar bejövetelnek. 

Tegnap 2x is kipróbáltam a VOR/VNAV bejövetelt. Az egyik Trabzonban, ahol szinte olyan a pálya kialakítása mint HER-ban, a VNAV teljes egészében ugyanazt a pályát adta mint az ILS siklópálya. DE, a gépnek stabilnak kell lennie a megközelítés megkezdésekor. Gear Down, FL30-40, Checkist completed...csináltam róla videot is, ha összevágom, felrakom a youtube-ra és belinkelem.

 

Laposan nem illik bejönni, még a tenger felett sem, mert megszokod, és aztán összeszedsz egy antennát baromi könnyen. Sajnos a polgári repülés a szabályok betartásáról szól. Ahogy egy örgeg oktatóm (Rubányi Bandi bácsi mondta) " A nagygépes repülés 10 %- az effektív  repülés végrehajtás, 90% szabályok és papírmunka! Nézd meg a fácánt, milyen kis feje van, mégis repül...és fedmérnök sem kell hozzá " :) 

Na viccet félretéve, a mi gépünk (1 hetes volt TCABP)  rondábban nézett ki, bár az nem ugyan pattant el, de szépén cizellálták a leszállást és földetérés után elegánsan seggrehúzták egy kicsit. Állt vagy 6 hetet management nem örült, a pilóták egy házi képzés+ szim után repülnek azóta. A dolog pikantériája az volt, hogy utána még repültek vele 4 szektort, mert senki nem vette észre, mert a farokcsúszót nézte mindenki nagy loholva. Aztán este az éjszakás szerelő szólt a megérkező crewnak, hogy lenne itt egy kis gond, van egy kis "miújság" a gép hasán. Persze ők hökkenten néztek...

 

CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.30 0 0 61220

Jajaja....

Előzmény: Törölt nick (61219)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.30 0 0 61218

:) jaja... ezt láttam, nem is volt taps:))

Előzmény: malazs (61217)
malazs Creative Commons License 2011.06.30 0 0 61217

Itt is van némi elpattogás, ráadásul HER szintén:

http://www.youtube.com/watch?v=ort59hZeux0

Előzmény: CAT IIIc (61214)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.30 0 0 61216

Nem tudjuk, hogy milyen eljárással mentek be (vagy szerettek volna bemenni). Goldeneagle olvtárs csak a lehetőségeket vázolta. A lapos PAPI egyáltalán nem biztos, hogy üzemanyagtakarékos. Adott esetben igényelhet több gázt konfigtól és géptől függően.

Előzmény: Törölt nick (61215)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.30 0 0 61214

Annyi esélyt azért hagyjunk meg a dolognak, hogy egy hirtelen befúvást kaptak rossz irányból és kiszaladt a levegő a gép alól (ez rajta lesz a rögzítőn). Ha viszont nem, akkor lehetett bármi is, ami a cockpitban történt... Itt egy szép példa, hogy nem kell ezt csinálni. Ezt a gépet a gólyalába mentette meg:

 

Előzmény: Törölt nick (61211)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.30 0 0 61212

Túlvagyunk a hölgyön:))) Aztat is mondta, hogy nagy reccsenést hallottak a gépben, ami nyilván igaz. Ha mondjuk elpattanás előtt rendesen berugózott a gép a munkahengerek végéig, akkor ha más nem is, a kárpitozás, padló, kalaptartók és egyebek szépet tudnak szólni, mert meghajlik, leng az egész cucc. Ha jobban sikerül, nyílnak a kalaptartók is :)) Volt 767-esünk, ami erre hajlamos volt kisebb stresszeknél is. Ha a csúszó meg a doboza ütődik le alul úgy, hogy elfogy, annak is van hangja alighanem :)

Előzmény: Vgyuri (61210)
Vgyuri Creative Commons License 2011.06.30 0 0 61210

Most meg az atv-s Kálmán Olga volt a heraklioni gép fedélzetén és még a konkurens (tv2) is megszólaltatta.

Előzmény: Vgyuri (61209)
Vgyuri Creative Commons License 2011.06.30 0 0 61209

A régi bukaresti esetről azért abban az időben is lehetett hallani a(a hivatalos közleményen túl), mert valami nagynevű riporter is a fedélzeten volt, és ő mind az egy tévében és rádióban beszélt a dologról :-)

Előzmény: DAttis (61208)
DAttis Creative Commons License 2011.06.30 0 0 61208

A bukaresti esetről nem is "nagyon volt hallani" - nekem legalább is de ez itt off

 

A cikk felemlegeti a szaloniki esetet, és az egész szövegkörnyezet olyan, mintha a MALÉV szándékosan okozna ilyen balesetet (törzsön csúszás a pályán) - már ha a LOC esete valóban balesetnek mondható

De ugye elvileg a LOC "nem szánkázott" hisz tkp már a futókon (főfutó) volt a repcsi.

 

Most nem elemezve hogy a pilóták elszúrták vagy sem, de ez az eset kb olyan (véletlenszerű szerencsétlen eset -amihez külső okok, időjárás is hozzájárulhat) mikor egy buszsofőr a busz fordulásakor -mennyiszer megéltem városi buszon- "megjárdázza" a járművet az egyik kerékkel. Ami roppant kellemetlen utasként is, huppan a géppel egy nagyot de ettől függetlenül a sofőr nem rosszabb (csak elszámolta az ívet) és nem fogják elővenni, max ha egy utas feljelenti

Oké egy repülőgép más eset, komolyabb, kényesebb, drágább szerkezet mint egy Ikarus 415ös :)))

Előzmény: CAT IIIc (61187)
Foltos Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61207
b737 Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61206

"bár nem szoktam védeni a pilótákat a nálunk szokásos renszeres elkenések miatt."

 

Szokasos? Rendszeres?  Kifejtened ezt?

Előzmény: leicam4p (61160)
széles tamás Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61205

Zulukám!

Leírom Neked, de csak akkor, ha ma este aranyat köpsz. :-)

 

A 800-as hosszánál fogva a mértani adatokból következik, hogy ha felszálláskor 7,5 foknál jobban megemeljük a nózit, a popsi leér. Természetesen ez több, mint 7,5 fok, de benne van a biztonsági rátartás is, és az is, hogy az orr megemelésekor a 77 tonna a főfutókon keresztül terhelődik, így egy picit lejjebb ül.

Capt. A.F. nagykorúval beszéltem ma. A rég óta halogatott vörösbörös gégekezelést meg kellene ejteni a jövő héten, és akkor részletesebben szemléltetjük. :-)

A többi priviben!

csábráz

Előzmény: lborli (61178)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61204

Hát, kicsit azért jellemző rájuk, na :-)

Előzmény: CAT IIIc (61195)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61203

Szolg. közl.: Izentem a fészbúkodra tisztelettel!

 

Üdv: J

Előzmény: goldeneagle (61184)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61200

(Jól megy a francőzöknek ez a magassági trimm vezérlés dolog....)

Előzmény: CAT IIIc (61199)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61199

NEm osztogatnak, hanem fosztogatnak :))) EASAAD20110114R1.pdf

Előzmény: Törölt nick (61197)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61198

Milyen kötelességtudóan kitartanak a 187 utas mellett.... Tele voltak jump seat-esekkel? :) http://atv.hu/cikk/20110628_kis_hijan_katasztrofa_tortent_kalman_olga_is_a_repulon_utazott

CAT IIIc Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61195

:D:D:D:D Hát nem idegbajosak, az biztos....  Az olipmpiai lángot hurcoló Jumbókról forgattam, volt egy dekorozott, ami a főszereplőket vitte, meg egy cajgolós, ami motorokat, rendőröket sportolók egy részét, váltás egyenruhákat stafétafáklyákat (meg engem)...stb. Utolsó logisztikai és sportdiplomáciai dobbantás Cipruson volt. A csinnadrattásat nem Larnaca repterére szervezték, hanem Paphosra. 

Larnakán már csak kipakoltak a feldekorozott gépből a cajgolósba, és az egyedül ment tovább ATH felé. Mikor a melót szerveztük, mondták, hogy van  minibusz járat a sziget két végén lévő PFO-LCA reptér között. OK, mondom, akkor hadd szálljon fel mindkét gép LCA-felé, hogy legyen jó felszállós felvételem, majd átmegyek minibusszal LCA-ra. Borzasztó készségesek voltak amúgy a görögök, párhuzamos betoncsíkon kísértük a kiguruló gépeket, hoztak vittek reptéren belül mindeféle különplecsni nélkül hagytak futkosni fotózni...stb (ugye Pácsonyi mester....).

 

Elmentek a vasak, bevisz az ember az irodára. Mondom neki, busz, honnan indul minibusz Larnaka felé? Néz rám nagyon bután.... Aszongya: TAXI az van :)))) Only! :))) Mitegy 200EUR-ért jött nekem egy taxi LCA-ról hogy elvigyen (kb 120-130km egy irányban....) Hát nem volt őszinte a mosolyom, de az övék nagyon :)))))

Előzmény: Bertrand de Beaufourt (61193)
Flatus Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61194

N.B. nekem ez maximalisan szimpatikus, hogy ott az orrod elott vilagitjak at a borondot es ha barmi problema van, a jelenletedben nyittatjak fel.

Nem ugy, mint ... mashol, ahol darabokban kapom vissza a borondom, aztan ha reklamalok, akkor kiderul, hogy joguk van felfesziteni a borondot a tavolletemben biztonsagi ellenorzes celjabol, sot igazabol nem is szabad bezarni.

 

No, de ez itt off.

Előzmény: Bertrand de Beaufourt (61193)
Bertrand de Beaufourt Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61193

Ja, az igen :-) Mondjuk az továbbra is vicces, hogy van a csekin pult, lemérik a csomagot, megkapod a kártyát, majd leemeled a saját csomagodat, és átviszed egy másik, 100 méterrel odébb álló eszközhöz, ahol átvilágítják és felteszik a futószalagra ... Az is igaz, hogy egész Krétán csak a reptéren és a kompon láttam ideges görögöket.

Előzmény: Flatus (61192)
Flatus Creative Commons License 2011.06.29 0 0 61192

A check-inre varo utasoke.

Előzmény: Bertrand de Beaufourt (61191)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!