Készülőben van egy anyagom a VOR/VNAV megközelítésekről. Ha kész felküldöm. Az egyértelművé teszi mindneki számára, hogy miért nem bonyololult a megközelítés repülési részee HER-ra. Persze csak ha a cég szakmai vezetése bevezette annak használatát hivatalosan és az FMC tartalmazza .Kalózkodni lehet, de nem ajánlatos. Minden más esetre ott a jó öreg V/S (vertical speed) gomb. Pl nekünk is van az egyik gépünkben Cat IIIb, és GNS approach,de nem használhatjuk,(nincs rá trng, és cégnek nincs csak catIIIa-ja ) és mivel CAT IIIa-t nem tud, ezért a gép csak CAT I-ben üzemelhet.
Persze akkor is van még hegyoldal meg oldalszél de legalább egy faktorral kisebb az esélye a szar bejövetelnek.
Tegnap 2x is kipróbáltam a VOR/VNAV bejövetelt. Az egyik Trabzonban, ahol szinte olyan a pálya kialakítása mint HER-ban, a VNAV teljes egészében ugyanazt a pályát adta mint az ILS siklópálya. DE, a gépnek stabilnak kell lennie a megközelítés megkezdésekor. Gear Down, FL30-40, Checkist completed...csináltam róla videot is, ha összevágom, felrakom a youtube-ra és belinkelem.
Laposan nem illik bejönni, még a tenger felett sem, mert megszokod, és aztán összeszedsz egy antennát baromi könnyen. Sajnos a polgári repülés a szabályok betartásáról szól. Ahogy egy örgeg oktatóm (Rubányi Bandi bácsi mondta) " A nagygépes repülés 10 %- az effektív repülés végrehajtás, 90% szabályok és papírmunka! Nézd meg a fácánt, milyen kis feje van, mégis repül...és fedmérnök sem kell hozzá " :)
Na viccet félretéve, a mi gépünk (1 hetes volt TCABP) rondábban nézett ki, bár az nem ugyan pattant el, de szépén cizellálták a leszállást és földetérés után elegánsan seggrehúzták egy kicsit. Állt vagy 6 hetet management nem örült, a pilóták egy házi képzés+ szim után repülnek azóta. A dolog pikantériája az volt, hogy utána még repültek vele 4 szektort, mert senki nem vette észre, mert a farokcsúszót nézte mindenki nagy loholva. Aztán este az éjszakás szerelő szólt a megérkező crewnak, hogy lenne itt egy kis gond, van egy kis "miújság" a gép hasán. Persze ők hökkenten néztek...
Nem tudjuk, hogy milyen eljárással mentek be (vagy szerettek volna bemenni). Goldeneagle olvtárs csak a lehetőségeket vázolta. A lapos PAPI egyáltalán nem biztos, hogy üzemanyagtakarékos. Adott esetben igényelhet több gázt konfigtól és géptől függően.
Annyi esélyt azért hagyjunk meg a dolognak, hogy egy hirtelen befúvást kaptak rossz irányból és kiszaladt a levegő a gép alól (ez rajta lesz a rögzítőn). Ha viszont nem, akkor lehetett bármi is, ami a cockpitban történt... Itt egy szép példa, hogy nem kell ezt csinálni. Ezt a gépet a gólyalába mentette meg:
Túlvagyunk a hölgyön:))) Aztat is mondta, hogy nagy reccsenést hallottak a gépben, ami nyilván igaz. Ha mondjuk elpattanás előtt rendesen berugózott a gép a munkahengerek végéig, akkor ha más nem is, a kárpitozás, padló, kalaptartók és egyebek szépet tudnak szólni, mert meghajlik, leng az egész cucc. Ha jobban sikerül, nyílnak a kalaptartók is :)) Volt 767-esünk, ami erre hajlamos volt kisebb stresszeknél is. Ha a csúszó meg a doboza ütődik le alul úgy, hogy elfogy, annak is van hangja alighanem :)
A régi bukaresti esetről azért abban az időben is lehetett hallani a(a hivatalos közleményen túl), mert valami nagynevű riporter is a fedélzeten volt, és ő mind az egy tévében és rádióban beszélt a dologról :-)
A bukaresti esetről nem is "nagyon volt hallani" - nekem legalább is de ez itt off
A cikk felemlegeti a szaloniki esetet, és az egész szövegkörnyezet olyan, mintha a MALÉV szándékosan okozna ilyen balesetet (törzsön csúszás a pályán) - már ha a LOC esete valóban balesetnek mondható
De ugye elvileg a LOC "nem szánkázott" hisz tkp már a futókon (főfutó) volt a repcsi.
Most nem elemezve hogy a pilóták elszúrták vagy sem, de ez az eset kb olyan (véletlenszerű szerencsétlen eset -amihez külső okok, időjárás is hozzájárulhat) mikor egy buszsofőr a busz fordulásakor -mennyiszer megéltem városi buszon- "megjárdázza" a járművet az egyik kerékkel. Ami roppant kellemetlen utasként is, huppan a géppel egy nagyot de ettől függetlenül a sofőr nem rosszabb (csak elszámolta az ívet) és nem fogják elővenni, max ha egy utas feljelenti
Oké egy repülőgép más eset, komolyabb, kényesebb, drágább szerkezet mint egy Ikarus 415ös :)))
Leírom Neked, de csak akkor, ha ma este aranyat köpsz. :-)
A 800-as hosszánál fogva a mértani adatokból következik, hogy ha felszálláskor 7,5 foknál jobban megemeljük a nózit, a popsi leér. Természetesen ez több, mint 7,5 fok, de benne van a biztonsági rátartás is, és az is, hogy az orr megemelésekor a 77 tonna a főfutókon keresztül terhelődik, így egy picit lejjebb ül.
Capt. A.F. nagykorúval beszéltem ma. A rég óta halogatott vörösbörös gégekezelést meg kellene ejteni a jövő héten, és akkor részletesebben szemléltetjük. :-)
:D:D:D:D Hát nem idegbajosak, az biztos.... Az olipmpiai lángot hurcoló Jumbókról forgattam, volt egy dekorozott, ami a főszereplőket vitte, meg egy cajgolós, ami motorokat, rendőröket sportolók egy részét, váltás egyenruhákat stafétafáklyákat (meg engem)...stb. Utolsó logisztikai és sportdiplomáciai dobbantás Cipruson volt. A csinnadrattásat nem Larnaca repterére szervezték, hanem Paphosra.
Larnakán már csak kipakoltak a feldekorozott gépből a cajgolósba, és az egyedül ment tovább ATH felé. Mikor a melót szerveztük, mondták, hogy van minibusz járat a sziget két végén lévő PFO-LCA reptér között. OK, mondom, akkor hadd szálljon fel mindkét gép LCA-felé, hogy legyen jó felszállós felvételem, majd átmegyek minibusszal LCA-ra. Borzasztó készségesek voltak amúgy a görögök, párhuzamos betoncsíkon kísértük a kiguruló gépeket, hoztak vittek reptéren belül mindeféle különplecsni nélkül hagytak futkosni fotózni...stb (ugye Pácsonyi mester....).
Elmentek a vasak, bevisz az ember az irodára. Mondom neki, busz, honnan indul minibusz Larnaka felé? Néz rám nagyon bután.... Aszongya: TAXI az van :)))) Only! :))) Mitegy 200EUR-ért jött nekem egy taxi LCA-ról hogy elvigyen (kb 120-130km egy irányban....) Hát nem volt őszinte a mosolyom, de az övék nagyon :)))))
N.B. nekem ez maximalisan szimpatikus, hogy ott az orrod elott vilagitjak at a borondot es ha barmi problema van, a jelenletedben nyittatjak fel.
Nem ugy, mint ... mashol, ahol darabokban kapom vissza a borondom, aztan ha reklamalok, akkor kiderul, hogy joguk van felfesziteni a borondot a tavolletemben biztonsagi ellenorzes celjabol, sot igazabol nem is szabad bezarni.
Ja, az igen :-) Mondjuk az továbbra is vicces, hogy van a csekin pult, lemérik a csomagot, megkapod a kártyát, majd leemeled a saját csomagodat, és átviszed egy másik, 100 méterrel odébb álló eszközhöz, ahol átvilágítják és felteszik a futószalagra ... Az is igaz, hogy egész Krétán csak a reptéren és a kompon láttam ideges görögöket.