A hidraulika rendszer csak egyik irányba akar nyomatni.
Még a hátsó 3 pont hidraulikám emeli a terhet, de a traktort már nem bírja megemelni, tehát nyomatni nem tud annyira. És ugyanez a helyzet a kivezetett egy körrel is: a pótkocsit billenti, lemértem a kimenő nyomás 180bar még alapjáraton is, de ennek a körnek a visszamenője amivel a tárcsa kerekét emelem ott alapjáraton 25 bar a nyomás, max. gáznál 85 bar.
Tehát az emelések működnek, de az úszó helyzet előtti nyomató állások nem.
Én jan. elején csináltam, akkor vettük a gépet. Gond nélkül ment. Ha gondolod átküldöm a kalkulációt hátha segít a továbbmenetelben. Annyi az igazsághoz hozzátartozik, hogy a miénk lassújármű.
Egész évre szoktam én is ! A netrix nem működik már többször próbáltam olyanokat kérdez amiket nem tudok és igy nem megy tovább felakad ,egy barom volt aki kitalálta is ! A másikat nem ismerem !
Ne foglalkozz a biztosító társasággal. Nem akarok reklámot, de netrisk.hu, vagy biztosítás.hu. Értelem szerűen kitöltöd és a végén hozza szinte az összes biztosító ajánlatát. A legolcsóbbat megkötöd. Az egész folyamat a gép mellől intézhető. Ha még ezek közül egyiknél sem vagy regisztrálva akkor először kell majd egy meghatalmazás na és ehhez kell egy nyomtató és scanner.
Én az előbbin keresztül intézem az összes járgányra (6db) a biztosítást kb. olyan 13-15 éve. Az elmúlt két évben volt először olyan, hogy nem tudtam olcsóbb biztit kötni.
Ha teheted akkor érdemes egy összegben átutalva fizetni, mert sok társaságnál még erre is van kedvezmény.
A neten 90+ÁFA ártól láttam, de nagyon nem néztem utána, mert ezt tényleg a "télatya" hozta vagy 10 éve. Vettem egy kocsi tüzifát és némi felárért ezt is hozzácsaptuk. Eredeti szovjet gyártmány, lezsírozva állt a polcon évtizedekig, mire vagy 2 éve feltettem, most meg fel kell köszörülni, mert belékőtött az emtézészú.
A hidraulika rendszer melegen és hidegen is szarakszik, tehát a hőmérséklettől független.
Még a hátsó 3 pont hidraulikám emeli a terhet, de a traktort már nem bírja megemelni, tehát nyomatni nem tud annyira. És ugyanez a helyzet a kivezetett egy körrel is: a pótkocsit billenti, lemértem a kimenő nyomás 180bar még alapjáraton is, de ennek a körnek a visszamenője amivel a tárcsa kerekét emelem ott alapjáraton 25 bar a nyomás, max. gáznál 85 bar.
Tehát az emelések működnek, de az úszó helyzet előtti nyomató állások nem.
Én hajtómű olajat használok, ha persze van, mert a hidraulika olaj híg mint a víz, ahhoz meg jó vezértömb kell, meg jó szivattyú. Vagy 1 olajhűtő, ami amúgy sem ártana. Csináltam 1-et, a tartályba visszafolyó ágba terveztem, a vízhűtő, meg a szervótorony közé, csak nem volt időm feltenni, de szerintem sokat számítana. Vagy 8 liter hajtómű olaj lehetett a tartályba, öntöttem bele 1 lityi méz sűrű olajat, nemtom h milyen olaj volt. Az amíg el nem csepegett, hidegen mint állat, melegen, meg mint az állat úgy emelt. Sajnáltam is, h elment.
Olyankor nem annyira de ez inkább a motorra jellemző ,azért kis rések nincsenek egy hajtómű szekrényben ! Az rzket pl olaj + hígabb kenőzsirral üzemeltettük még sem volt bajuk évekig ha nem fogtál vele követ !
Tény, hogy jelent vmit a tárcsánál az a plusz súly, amit a kerekek nyomnak... De én Mtz.-nél úszóban tárcsáztam...pont ezért... Most a ZEtoron viszont nincs úszó a kihelyezett körön, úgyhogy ott felhúzatom...
Áhhá, ezt nem tudtam. Csodálkoztam is, h a vontatott tárcsa vázat leengedi a földre, de a kerekét a levegőbe már felemelni nem akarta , csak ha baszogattam a kart. (Idegesítő volt, h előrekattintottam a kart, az ottmaradt, és aztán finoman játszani annak a pontnak a megtalálásán, minden sornak a végén.) Azt hittem, h el van romolva a tömböm.
Nézd meg hogy az áteresztőszelepeden a két kis lyuk nincs e bedugulva. a vezértömb alján van bal oldalt, két 8as csavar tartja, és rohadt szar kitekerni, hát még egy panorámafülkésnél. Persze ez akkor igaz, ha hideg, és meleg olajnál se csinál semmit a hidraulikád, de ezt nem írtad.
Olyat nekem is csinál, hogy ha tökig lenyomom a kart, akkor emel, meg a kihelyezett gépet is vezérli, ha előre nyomom a kart, akkor meg úgy kel eltalálni a kar állását, mert semmit nem csinál, nemtom mért. Rossz a tömböm.
Szia! Pont ilyen gondom volt, már lejjebb írtam! A testkábel szar volt, de ha fullra csiszoltam se volt az igazi...igazából a hidraulika szivattyúnál kapott testet, ahol a lemezhez hozzáér.....na fogtam egy vastag kábelt, aztán a +kábel mellett levezettem, és egy az egybe ráraktam az önindító felfogató csavarjára...na azóta nincs vele gond....
Most olyan problémám van, hogy a kivezetett hidraulika csatlakozáson üzemeltetett gép munkahengerét nem vagy csak nehezen akarja működtetni, pótkocsi, gyűrűshenger csukás stb. Olyan zúgó hangot ad mintha kevés lenne benne az olaj pedig tele van. Ja és a hidraulika olaj nagyon csöpög vagy a vezérlőtömbnél vagy a szivattyúnál mert minden olyan. Ja és az ekét sem bírja a földből kiemelni ha benne van, csak ha hátra tolatok.
Megoldódott az indítási problémám, felpucoltam, megcsiszoltam minden kábelcsatlakozást és eredeti orosz áramtalanító van most rajta, úgy teker mint a kisangyal! :)
Ha van 1 bikakábeled, keress 1 tiszta testpontot, kérj meg valakit, h az akksid mínuszát a kábellal kösse testre míg indítod. Így ki tudod szűrni, h az aksidtól az áramtalanítón keresztül át bír e folyni az áram. Ha így sem csinálja, akkor az indító motorodon a pozitív kábel végét szedd le és nézd meg, h nem oxidálódott-e el, érdemes meg drótkefézgetni már, persze az áramtalanítót nyomd ki! Ha ez is okés, akkor bronzkefe és kommutátor ellenőrzés, és ha ezek is jók, akkor szedd szét az indító motort, h megnézd forog e a tengelye, nincs e megszorulva.
Ne jó, de ez nem egészséges, ami sokat ütődik, az előbb-utóbb szétver valamit, 7végén kitalálok valami 1xű dolgot, hogy meglássam, h a féltengelyek lötyögnek e oldal irányba, vagy valami más. Ennek a féltengelyén, a csapágy tövébe nincs zégergyűrű, meg helye sincs, mint az 50-es féltengelyén. Ez mindenkinek így van?
Hellósztok! Van egy 82-esem. Valami dübög benne, ha hirtelenebb megbillen, vagy megrángatom oldalra erősen s félek, h 1x kiszalad valamelyik féltengelyem. Le is szedtem a bal kereket, meg porvédőt, onnan hallottam jobban és a csapágygolyók kicsit kopottak, 1,5 mm kotyogása lehet fel-le. A csapágyfészekbe nem kotyog, és a tengelyen sem láttam, h kotyogna a csapágy. Akkor mi bübbenhet benne? A nagy fogaskerék csúszkálhat a féltengelyen, vagy a belső féltengely csapágy? Olyan, mintha oldalirányba menne valami benne. (Az 50-est kihézagoltam 1x, semmi hangja nem volt utána, mert csúszkált a féltengely jobbra-balra, és a csapágya annak is lötyög vagy 1 millimétert.) Nameg ha kicserélném a külső csapágyat, hogy lehet azt kiszedni onnan, van valami módja, vagy hegeszteni kell hozzá 2 menetes szárat? Még 1 kérdés: 99 dec. gyártmány a 82.1-es, szerintetek a féltengelyek belső végén lehet bordázat kialakítva hogy rátudjam tenni az 50-es difizár körmeit, mint az az orosz muki a videón? (Persze nem ilyen kókány bt stílusba)
A testkábelt nézd meg a fülke alatt, én félévente leveszem és megcsiszolom a csatlakozását. Meg indításkor mérd az akkuk feszültségét, mennyire esik vissza. Ha azok rendben vannak, akkor csak az önindító marad. Esetleg próbára kérj kölcsön egy másik önindítót.
Valóban kínai áramtalanító volt rajta szétszedtem megnéztem. De nekem volt egy eredeti orosz most azt raktam rá. Égett szaga volt, meg meg volt kicsit füstölve, de most a sarukat is megpucoltam, csatlakozásokat is, de mégsem akarja tekerni csak egy kicsit fordít nyögve-nyelősen, aztán csak a relé kattog. Pedig az akksik jók, fullra fel vannak töltve. Akkor mi lehet a baj? Esetleg a testkábel a fülkénél, ezt ki lehetne mérni multiméterrel hogy hol a hiba?
Évekig küzdöttem vele. Magnat önindítót és a kamionokon használt tekerős áramtalanítót szereltem fel és a probléma megoldódott, de nem tudom konkrétan mi volt a baja.
Az MTZ-m akksiaji fel vannak töltve teljesen, a sarukat felpucoltam, meghúztam és ha elkezdek indítózni csak lassan vagy sehogysem teker és az áramtalanító tűzforróra melegszik. Mi lehet a gond? A kötéseket kell megnézni, vagy áramtalanító?
Segítségeteket szeretném kérni.Egy 82es MTZn kuplung csere után nem hajt a fordulatszámmérő(hűtő felöl lett a bowden kiszedve). A bowdent meghajtva tökéletesen működik. Valaki járt már így? Tudtok rá megoldást? Robbantott rajzon nem igazán tudtunk eligazodni.
JHogy vagy megelégedve a zetorral,olvastam nemrég vetted,én is akarok majd ősz körül ha lesz rá keret,a két 82 es mellé,3as fortschritt ekét húzna,3.2 es nehéz tárcsát,meg ,ajd idővel kombinátort akarok rá,4 m körülire gondoltam!Most egy hódmezővásárhelyen van eladó 2.2 ért de 2 ért ideadná képről tetszik,de most nincs rá lé!amúgy nagy a szórás 1.8-3.5 ig lehet kapni 12145öt,sőt 16145 ösök sem drágábbak de szerintem azok már nagyok nekem bocs az offért!
Te tudod,én biztos nem venném ki a főtengelyt ilyen olajnyomás mellett. De ha már kiveszed és átcsapágyazod,akkor vegyél bele egy új olajpumpát is.Levett olajteknőnél nem lehet valahogy hűtő nélkül,bedúgózni és megnyomatni levegővel ?
Oké... De ha nem lesz meg konkrétan, hogy melyik henger mellett jön a víz, akkor mindenképp hüvelyezés lesz... Egy hüvely még elmegy, de kettőt nem rakunk vissza kihúzás után... Ugyanúgy úgysem tudjuk visszanyomni... És hüvelyezett mocihoz nem ártana a jó főtengő, nem??? Persze majd a kompresszió mérés dönt először a hogyan továbbról...
Én is,van itt egy havernak több darab is.161-45-ös 7 éve úgy megy neki hogy 700-800 fordulaton 0.5 az olajnyomása.És ennyi idő alatt még egy vacak turbót sem cserélt!Pedig az évi 500-600 órát belenyomják.
Zetorról beszélek... És a motort bontani kell a víz/olaj probléma miatt... Ha kiveszünk hüvelyt, akkor már generál lesz... Előtte kompressziót mérünk azért...
Én ki nem venném a főtengelyt jó nyomás mellett.De viszont az olajpumpát szét szedném,és ha ház meg a fogaskerekek között több mint 0.2mm van akkor cserélnem.Ha meg kevesebb,akkor meg tennék be 1+ alátétet a nyomástartó szelep alá.
Lehet rosszul emlékszem...fordulaton 3.8... alapjárat asszem 2? Sokszor nem melegedett meg nálam 80-90-ig, mert a termosztát gyengélkedik. Generálig nem teszem bele az újat(meg hűtőkupakot sem) hátha nagyobb nyomás lesz és több vizet nyom le a karterba... A gyár fordulaton üzemmelegen a minimum nyomást 3.75bar-ra adta meg...(3.75-6.3?)
van valakinek olyan szántáselmunkálója a mi egyes gyürüshengert húz? arra lennék kíváncsi hogy hogyan oldotta meg a felfogatást stb házi módszerel normál hármas ekére :D
Ezt én nem jelenteném igy ki ! Az MTZ-nek lett a minősége csaknem 0 ! 5 üzemóra után a 920-on főtengelyt kellett cserélni ! De sokat nem ment ,rá két napra egy dugattyú benne szószerint elporladt ,és telenyomott mindent aluforgáccsal a motor nagy részét a szemétbe kellett dobni ! Talán egy 30 órát ment és csak a blokk volt benne eredeti ! De az egész egy kókány volt mert a hengerfej szerintem nem rá való volt ,mert a turbó és a szívó cső közzé szűkítőt kellett esztergálni mert nem stimmelt sehogy sem ! Nem is hittem el amit láttam ,és azt mondtam ilyen nincs ! A hengerfej kétszer járta meg az agrokert oda vissza ,ugyanis jeleztük hogy ez nem a géphez való ,de vissza küldték hogy ez a géphez való hengerfej ! És akkor hogy lehet így valamit szakszerűen megszerelni ? És akkor még a turbós kipufogókat nem is említem ,a sima szívós kipufogót adják a turbóshoz más csatlakozással !
Tanácsot kérnék. Off téma itt. Zetor 12145 motor. Olajnyomás határértéken. (Melegen alapjárat 3.8) Ha nincs csíkozás a csapágyakban,akkor a köszörülés kihagyható és új ugyanolyan csapágyakkal jó lehet? (Errefele 1 zetorost tudok, aki javított is, az azt tanácsolta, ha jó a kopott csapágy felülete, akkor elég az új csapágy)
A motorral annyi gond van, hogy hüvelyezés is lesz, meg most belemegy a víz az olajba vszínű a hüvely gumigyűrű mellett... (csak indulás előtt van a víz betöltve)
Én egyszerűen megoldottam vettem 1 garnitúra 1-es túlméretes csapágyat és alulra beraktam a hajtókarba is meg a nyugvókba is. Nekem bevált zetor 3011 es motoron.
Hát én még nem hallottam hogy külön cseréltek volna a nyugvón és külön a hajtókaron ! Csak komplettül ! Esztergályos megmondja hogy lehet mérni indikátorral az ilyen elforgó csapokat ,vagy köszörűs ! Ha haza ér a gyerek megkérdem hogy szokták az ilyet mérni ! Mikrométerrel a körkörösséget ha több jelölt ponton méred szerintem megtudod hogy mennyire tojás !
Azért gondolom csak vannak objektív, mérhető szempontok, ami alapján eldönthető, hogy kell-e köszörülni.
Az a lényeg, hogy a csapágycseréhez elvileg nem kell kivenni a főtengelyt, vagyis megúszom a traktor széthúzása nélkül. A támcsapágyakhoz le kellene venni a lendkereket, de azokat tavaly tavasszal cseréltettem, csak jók még ...
Szóval nagyon nem mindegy, hogy hozzá kell-e nyúlni a főtengelyhez.
Munkahely és család mellett gazdálkodva az idő nekem fontosabb, mint a pénz. Ha lenne, aki megcsinálja normálisan, annak odaadnám, de kipróbált, megbízható, elfogadható áron dolgozó szerelőt nem nagyon ismerek. Ráadásul az én "ingerküszöböm" sokkal alacsonyabb, mint a környékbeli gazdák átlaga, és elég gyakori, hogy ami nekik jó, az nekem nem. Részben ezért javítjuk házon belül amit lehet, részben azért, mert szeretem is csinálni, csak hát pörögni kell, mert csak a hétvége van rá.
Neked kell eldönteni ! Az biztos ha már ennyire szét van szedve én már kiépíteném a főtengelyt és felújíttatnám ! Most még úgy sem lehet csinálni semmit az időjárás miatt ! És ha jót akarsz a köszörülés után összerakod a főtengely nyugvó csapágyait, óvatosan lehúzatod a csavarokkal, majd megforgatod kézzel párszor , leszeded vissza a csapágyakat ,mert ezek nyersek belülről ,és ekkor meglátszik mekkora felületen fekszik fel, ezeket a pontokat csíkokat óvatosan sábellel ki kell kaparni ,ha ezt nem teszed ugyanúgy nem lesz olajnyomásod ! Ilyet én már láttam ,és amikor összerakták ezen mozzanat nélkül, akkor szembesültek vele hogy a forró új gépen alig van olajnyomás ! Ez egy kicsit macerás dolog és többször is meg kell csinálni amig jó nem lesz de megéri !
Cserélni kell a gyűrűket és ha már úgyis meg van bontva valahogy meg kellene nézni a csapágyakat, mert aggaszt a dolog. Nem akarok nekimenni a szezonnak leharcolt csapágyakkal.
Most azt találtam ki, hogy miután azzal a műanyagszálas hézagmérővel bemértem a hajtókar csapágyakat és kivettem a dugattyúkat, a hengereken keresztül húzott spaniferekkel megemelem a főtengelyt és a nyugvócsapágyakat is bemérem ugyanúgy a műszálassal. Elvileg akkor tudni fogom, hogy ott van-e a probléma. Ha gond van, akkor már csak az a kérdés, hogy elég a csapágycsere, vagy köszörültetni kell a főtengelyt.
Ezt én úgy tudom 1000 fordulatonként 0,7 bárra van szükség ,akkor alapjáraton a 0,5 még jónak mondható ! egy 1025 MTZ-n a gazda szerint alacsony volt az olajnyomás ,kérdem tőle mikor volt olajcsere nem tudta megmondani ,ezért lecseréltük az olajt benne és 10w 40-t vetettem vele ezen egyébként gázon 1,8 táján állt a mutató a csere után 2,5 lett ,meglepett engem is !
Kis tanácsot szeretnék kérni tőletek hogy vegyem vagy ne vegyem meg a lenti gépet:
Egy bukócsöves kis 50-es lenne ami beledolgozik a hűtőbe és kissé erőtlen. Indulni könnyen indul, veszi a sebességet. Esztétikailag nem a legjobb. Szerkezetileg még elmegy kategóra de 1-2 dolog azért kell rá. Na ezért kérnének kétszáz ezret.
Mikrométer ,furat indikátor óra. Elárulja az magát!Csak ahhoz szét kell teljesen szedni. Még résmérővel nem dolgoztam. Olyat már csináltunk ,hogy mágnestalpas intóval megérintettük a lendkereket (próba képen) és széthúzott traktornál persze és pajszerrel megemelgettük a lendkereket és láttuk mennyit megy az óra. Biztosat,pontosat az első verzió alkalmazása segít.
Az alacsony olajnyomáson és a szétszerelés után látható kopásokon kívül van valami jó módszer annak a megállapítására, hogy MTZ-nél kell-e főtengely csapágyakat cserélni, esetleg főtengelyt köszörültetni?
Gondoltam abból nem lehet baj, ha megkérdezem ... :)
A csapszegeknek általában csak a felülete hőkezelt, úgyhogy a magba tudsz lyukat fúrni és menetet vágni, ahogy már más is javasolta. Erősebb lesz, mint a hegesztés (hacsak nem vagy profi hegesztő), és jobb, mint a csépelés, mert úgy zömülhet a csapszeg vége.
Szia!Nekem a 82-esen szerelő cserélte ki a személyes samuzásommal.A megemelt elejű gépet alátámasztottuk az olajteknőnél,aztán zsiráffal emelt a hídon is(tehermentesítette),majd a hátsó emelőszerkezetből származó,rossz,törött kereszttengelyt,amely azonos átmérőjű,a csapra illesztve mondta,hogy :üssed! Én féltem,hogy szét megy,de megindult és kijött.Az új beütése előtt azért megmelegítette a házat.
Ennek nincs menet a közepén?Próbálj meg ráhegeszteni egy 20as csavart,húz rá egy vastagabb csövet mint a csap tegyél rá nagy alátétet,és próbáld kihúzatni .
Sziasztok! Segítsetek! 50-es királycsapot, hogyan tudnám kiszedni, milyen módszerrel pontosan. Nem mozdul semerre, ez még az eredeti, ami a gyárból jött ki szóval jól be lehet rohadva. Sürgős lenne a segítség! Köszi
Ha akarsz magadnak egy lassan múló idegbajt, akkor vegyél egyet.......
Nekem nem volt, és nem is lesz soha, csak javítani szoktam párat. Egy van a környéken ami úgy- ahogy bevált, az dolgozik, szinte mindent csinál a talajmunkától a takarmányozásig, de ............. Viszont van egy másik, ami egy évben egy teljes napot nem megy végig hiba nélkül......
"Mik a gyenge pontjai? "
-az egész traktor
"Megérnek ezek 20 évesen 8-900e Ft-ot?"
-szerintem még újkorukban sem ( de biztosan jön majd valaki, aki dícséri, és elmondja, hogy mennyire jó gépek..)
LTZ 55 típusú traktorrol érdeklődnék, hogy mik a vélemények róla mert neten nem túl sokat találni ezekról a gépekről. Mik a gyenge pontjai? Megérnek ezek 20 évesen 8-900e Ft-ot?
8 bigbag zsákról van szó, olyan 1.2 tonna van egy bigbagban. (9 tonna van a talajvédelmi tervben javasolva). A lapát valóban gyors, de nekem nem az a lényeg h gyorsan letermeljem, hanem hogy egyenletesen legyen kijuttatva is! Lapát esetén ilyen "tócsák" lesznek csak. Amúgy se olcsó ez a mennyiség (szállítás + a dolomit), továbbá a saját érdekem, hogy megfelelően legyen kijuttatva, úgyhogy maradok a kézi szórásnál (erő, akarat, és akaraterő az van). Neten utánanéztem, találtam egy vázlatot a por kijuttatásáról. A szóró szerkezet csigás működésű. 2 csiga lenne, jobb és bal oldalra hordva az anyagot. A csigák egy csőben futnának, amelyek alul ki vannak lyukasztva és súberrel lenne szabályozható az egyes lyukak ömlési mennyisége. (A csigás csőbe is be kell juttatni az anyagot, de ezek részlet kérdések). Ez persze csak egy alap gondolat, annyira nem is lenne űrtechnika kivitelezni, de mivel nekem lehet összesen 1 alkalommal kellene így nem fektetek bele időt és pénzt. De ha valaki gyakran juttat ki port, annak megkönnyítheti a dolgát egy ilyen szórógép.
Ha összesen 1-2 big-bagről van szó esetleg megpróbálhatod úgy szárazon, valami nagy nyílású műtrágyaszóróval, alacsony fordulaton kiszórni, hogy minél kevésbé porozzon. Úgysem repül 2-3 méternél messzebb, addig meg alapjáraton is ellöki. Esetleg valaki böködheti felülről egy lapátnyéllel, hátha ...
A kézi kiszórás (platóról, lapáttal) működik, és viszonylag gyors is (azt is próbáltuk), de nagyon egyenetlen. Ha rendes borítottságot akarsz, nagyon sokat kell kiszórni, az meg a legtöbb talajon nem éri meg.
Ha küldesz 2 olyat aki nem ész nélkül kezdi lelapátolni hogy felét a szél a szomszéd földre viszi, akkor megoldható :) Viccet félretéve big-bag zsákban fog érkezni az anyag, ez szállíthatóság miatt is előnyös, de így az álljunk neki lapáttal módszer nem biztos hogy túl gyors lesz mint egy ömlesztettnél. A szórást kipróbálom, de reményt nem fűzök hozzá, de szerintem maradok a sima kézi szórásnál.
Köszönöm a választ! Végül is beigazolódtak a félelmeim. A trágyával való keverésre nekem sincs kapacitásom, ilyen kis területnél meg erre specializálódott gépeket beállítani sztem nem költséghatékony. Azért a kertben teszünk pár kg-val kísérletet hogyan viselkedik, de sztem marad a kézi erővel való szórás. Igaz lassú, de amint jön a szél megállhatok és ha párás nyirkos időben szórom akkor mégkevesebb eséllyel repíti messze a szél.
Függesztett röpítőtárcsás műtrágyaszóróval nem lehet se mésziszapot, se mészkőlisztet szórni. Legalábbis nekem még nem sikerült, pedig próbáltam. Hiába a boltozódásgátló, nem fog úgy ömleni, mint egy granulált műtrágya. Esetleg, ha csőröge száraz, talán ki lehet kínlódni, de tisztességes munka nem lesz belőle, ha meg benyirkosodik, akkor végképp nem. Régen is kaparóláncos, vagy szalagos szóróval juttatták ki, mi is azzal csináltuk egyszer, de így is gondunk volt a boltozódással.
A másik gond a porzás. Nedvesen is viszi a szél, de szárazon szerintem a fele nem oda megy, ahova szánod. A legenyhébb szél is viszi, és (mivel az apró szemcsék hamar elvesztik a lendületüket) a szórástávolság is töredéke egy műtrágyáénak.
Jó megoldás lenne a granulált mészkőliszt (pl. Physiomax), csak eszméletlenül drága (10-szeresébe kerül, mint a mészkőliszt, és a hatása is gyengébb), szóval nem tudom jó szívvel ajánlani.
Mi szervestrágyával együtt szoktuk szórni. Amikor megrakom a T-088-ast még rakok 2-4 kanál (8-10 mázsa/kanál) mészkőlisztet egyenletesen szétterítve a tetejére. Így sem tökéletes, de az összes általam kipróbált megoldás közül ez a legjobb. Ha tudom, lehozatom a meszet 1-2 hónappal korábban, akkor benyirkosodik és nem porol annyira. A legjobb lenne a trágyával összekeverve szórni, de arra nekem még nem volt kapacitásom.
A legérdekesebb az hogy az itteni tárcsákat ha belehúzod a legkisebb sárba is rögtön beragad és bányászhatod belőle a sarat ! Ez meg nem ragad be és kaparója sincs !!
Nekünk van benne keverőtárcsa, így talán nem állna össze annyira, hogy ne lehessen kijuttatni. Ha netán kisebb csomók képződnek is nem vészes. Ami még aggaszt, a szél. Házikertbe szórtam már zoolitot, ha jött egy-egy széllökés akkor meg kellett állni. Nem ment túl gyorsan, de legalább nem volt pazarlás. Ezzel kapcsolatban milyen tapasztalataid vannak? nem hordta nagyon a szél elfele mielőtt még földet ért az anyag?
Ha száraz, szerintem gond nélkül ! A súlyára azért figyelj ,nem műtrágya ! A riolit tufa szemcseméretileg közelebb van mint a liszt ,az lehet ömleni fog még a legkisebben is !
Nem éppen témába vág, de hátha valaki tud segítni:
Talajjavító mészklőliszt kijuttatása a cél. 1 hektár területre. Műtrágyaszóróval lehet kiszórni? (per) Mármint nem kínlódva, hanem hatékonyan. Esetleg ha valakinek konkrét tapasztalata van, minden infó/tanács érdekelne!
Csak a tapasztalatot írtam ! A fém forgács az szerintem a fogaskerék szivattyú termeli nem nagyok de a rendszerben keringve az alumíniumból újabb darabokat kifaragva egyre több lesz . A gumi darab meg a hidraulikus cső belseje a kanyarban leválik egy idő után ,egy szivattyúmat ez tett tönkre ! Egy másikat meg a benne lévő hézagolólemez elcsúszott és a fogaskerék tengely vége és a ház közzé akadt a forgás ledarálta ,és úgy beállt hogy a tzk motort lefogta ,kb 2 órát bírt ! Egy időben ezen hibák rendszeresek voltak csaknem megütött a guta !Évente vettem 2-3 új szivattyút később meg már csak javítókészleteket hozzá ! Már volt donor bőven
Én nem mondom, hogy rossz ötlet szívó szűrőt feltenni (vitán felül megvannak azok az előnyök, amikre utaltál), csak azt írtam le, hogy szerintem alapból miért nincs a legtöbb rendszerben. De szerintem azt is érdemes lenne megnézni hogy kerül a tartályba pl. fémforgács.
Nekem még csak egyszer volt ilyen gondom. Akkor azonnal kitakarítottam a tartályt és a műanyag kupak darabok és a homok mellett fél öklömnyi folyami kavicsot is találtam benne ... a TSz ajándéka. Azóta nincs vele baj.
Ezeket én mind aláírom neked ,de a bajom és ez már többször tapasztalt hogy a tartály és a szivattyú közt lévő holmikból kerül a szivattyúba fém forgács ,gumidarab, por !
Az öklömnyi "mikro"kapcsoló az orosznak mikroelektronika??? :-)))) A nálam levő bontott E512-esen is megvan a gyári "sorvezető elektronika" kapcsolója, amivel az orbit vezérlésébe avatkoztak be...
Nem vagyok szakember, úgyhogy a tévedés jogát fenntartva:
A kavitáció szerintem itt nem játszik szerepet. A laminárisból turbulens áramlásba való átváltás megfelelő méretezéssel kiküszöbölhető. Máshol lesz a kutya elásva.
Egy szivattyú nyomóágában a nyomás elvileg szinte korlátlanul növelhető, a traktorok hidraulikus rendszerében 100-200 bar körül mozog, a szívóágban viszont (ha nincs előtte pl. tápszivattyú, vagy póznára szerelt ejtőtartály) nem lehet nagyobb, mint a légköri nyomás. A vizet pl. tökéletes vákuummal sem lehet 10 métertől magasabbra felszívni, mert az a vízoszlop felel meg a légköri 1 bar nyomásnak, és egyszerűen nem emelkedik tovább (a kutaknál ezt hívják vízoszlopszakadásnak, ami ha sok a vízben oldott gáz, még hamarabb is bekövetkezhet).
Namármost a szűrők ellenállása (nyomásesés) normál körülmények között állandó.
Ha pl. egy 0,1 bar nyomásesést produkáló szűrőt a szívóágba telepítünk, akkor az ideális esetben (tökéletes vákuumot előállító szivattyú) 0,1/1*100=10%-kal csökkenti a szivattyú teljesítményét. Ha ugyanezt a szűrőt a 100 bar nyomású nyomóágba rakom, akkor ez csak 0,1/100*100=0,1% !
Egy traktor hidraulika rendszerében amúgy kicsi az esélye, hogy az olaj a (lezárt, levegőszűrővel ellátott) tartályban, vagy a tartálytól a szivattyúig vezető csőben szennyeződik, szóval bőven jó, ha a visszafolyó ágat szűrik.
Hát szerintem ezért ... ha valaki jobban tudja és leírja, azt megköszönöm.
Sikerült feltenni! Ketten kellettünk hozzá. Azt mondta az ismerősöm, hogy még nem látott ilyet. Levettem a deknit, de még úgy sem látszott semmi. Annyira passzos volt, hogy csak a tengelyt finoman mozgatva és az adagolót is szintén mozgatva sikerült kettőnknek összehozni. Köszönöm a segítségeteket.
Az UNHZ-500-ason is szívóági van,aztán ha a végét járja a tisztasága,akkor aztán jön a belevegősödés,olajhabzás, rángatás.Megszakad a szívóági folyadék folytonos után táplálási lehetősége aztán "Sanyi" neki! Csak darálja,keveri az olajat a levegővel együtt. (Igen kavitál) !!
Nyilván egy nagyobb áteresztő képességű szűrő kevésbé fogja, de valamennyi ellenállása mindenképpen van, és hidraulikai alapelv, hogy a szivattyúk sokkal rosszabbul viselik a szívóági ellenállást, mint a nyomóágit. Ezért méretezik a szívóágat nagyobbra, mint a nyomót. Ugyanannak a szűrőnek szívó és nyomóágba szerelve is természetesen ugyanannyi az ellenállása, de a szívóágba szerelve nagyobb mértékben csökkenti a szivattyú teljesítményét. Ezért nincs a hidraulikai rendszerek zömében semmilyen, vagy csak nagyon durva szívószűrő.
Nem. De a feszítőt kivettem. Sokat nézegettem most a neten és azt látom, hogy van az a fajta adagoló, aminek a tengelyén van egy csavar és van az a fajta, aminek nincs. Ez is okozhatja a problémát?
Segítségeteket szeretném kérni adagoló kompatibilitás ügyben. Van egy 2000-es évjáratú Mtz 82.1-es gépünk(szórakozik az adagolója). Kaptam kipróbálásra egy régebbi 80-as Mtz adagolót, de nem tudom feltenni rá. Nem fekszik fel a pajzsra, marad kb. 4mm hézag. Tudjátok, hogy mi lehet az oka? Köszönöm.
1,5 literes szűrő méretben is fogja ,mondjuk colos menetes tetővel ? Kormányszivattyún nekem volt sima opel motorolajszűrővel a ráfolyási oldalon én nem vettem észre hogy fogta volna !
Szívó ágit szerintem azért nem szoktak rárakni, mert még új korában is nagyságrendekkel jobban gyengíti a szivattyú teljesítményét, mint egy ugyanolyan ellenállású szűrő a nyomó, vagy pláne a visszafolyó ágban.
A centrifugál szűrővel az a bajom, hogy bonyolultabb és nagyobb eséllyel hibásodik meg, mint a patronos. Nekem egyszer megszorult és mire észrevettem olyan volt az olaj, mint a grafitos faggyú ... Hogy alapból mennyire hatékony azt nem tudom, de nem nagyon bízok benne.
Gázolajszűrőt majd valami MAN, vagy Volvo teherautóét rakom rá a bontóból. Azok olcsók, nem túl nagyok és biztosan elég jók, mert érzékenyebb motorhoz készültek.
Már csak azt kell megnéznem, hogy a .3-asok patronos olajszűrőjét fel lehet-e rakni a centrifugál helyére, és akkor meg is vagyunk.
És ha már itt vagyok: Amelyik MTZ-nek a váltójában is van olajszűrő, annak szivattyúja is van, ami keringeti rajta keresztül az olajat, vagy hogy működik?
Fényévekkel jobb ez a patronos mint a papír. Ennél jobb egy szívó ági volna még, sokat javítana a szivattyú-tömb élettartamán. Üzemanyagszűrőt is cseréltük, de nem az oroszra hanem axialban vettünk 25 mikronost. IH-ra ami már CR motor arra 10 mikronost raktunk.
Centrifugál szűrő azon kívül, hogy mocskos dolog takarítani nincs vele gond, hatékonyságban van ott mint a patronos. Igazándiból a legtutibb a kettő kombinációja lenne.
Nagyon könnyűnél nem biztos, hogy lenyílik... A bowdent oda vezeted ahova akarod... Barkácsolás lesz:-) Ha nézed a videokat, látod, hogy kb mellmagasságig egyensúlyban van a dolog... A behúzható rudacskás nyitást kerüld, nehéz behúzni, inkább hasonló mechanikát keress
Jaja! Ilyenre gondoltam én is, csak úgy voltam vele, hogy ha a gyári papírost átalakítás nélkül bele lehet tenni, akkor az az egyszerűbb. Ha viszont mindenképp faragni kell, akkor marad nekem is a patronos. Felénk a Fleetguard van elterjedve. Akkor rakok egyet a hidraulikára, egyet a szervóra és akkor már a centrifugál olajszűrőt és a gázolajszűrőt is leváltom. Utóbbiból még a gyári hárombetétes van rajta, szóval ideje újítani.
Utálom mosogatni, és őszintén szólva abban sem vagyok biztos, hogy a lamellák között rendesen tömít, pedig nem volna baj, ha nem "kűfődi" olaj lenne a tartályban (fele kű, fele főd) ...
A papíros már egy fokkal jobban tetszik, de a legjobb a "felcsavarós". Annyira nem drága, régi le, új fel 'sztkész ...
Az a baj, hogy a portól a bagolylepkéig minden bemehet rajta. Én a váltó+difiház egységre is raktam légszűrős "szuszogót" (amin nem volt gyárilag), hogy a hőingadozással ki-bemozgó levegő azon menjen, ne a szimeringeknél ...
Akkor jutott eszembe, mikor kitakarítottam az 50-es difiházát és megláttam mi van benne ...
Az normális, hogy ott van olaj, mert az keni a szelephimbákat, de folynia nem kellene.
1. Vedd le a szelepfedelet és nézd meg, hogy nincs-e eldugulva a "visszaút" az olajteknő felé a tolórudak mellett? (Ez mondjuk elég valószínűtlen.)
2. Nincs-e valami eltörve, elhajolva, elrepedve?
3. Az általad feltöltött képen szereplő lemezkupakban lenni kellene egy fémforgácsos szűrőnek. Számomra érthetetlen okból ki szokták szerelni. Az is okozhat hasonlót.
Egyik reggel az erdőre éreve látam hogy az uton olajcsík van nézem hogy honnan jöhetett aztán látom hogy abol a csőből jön amelyik a hengerfej szellőzöhöz vezet. (Csatolok róla képet)
Kérdésem a következő,miért folyik onnan az olaj hogyan kerül oda és mért és meglehet e szüntentni vagy ez normális?
Sziasztok!
Mtz-920 -ast használok homlokrakodóval. Bekapcsolt első hajtásnál (szabadonfutósnál is) kemény talajon vagy betonon, tolatás közben ha kanyarodok, roppan (akad) az első híd ! A hiba általában megmerített kanálnál jelentkezik.Csak hátsó hajtással,soha nem fordul elő.
Segítséget vagy ötleteket szeretnék kérni,hol keressem a problémát?
A diferenciálmű és a két szöghajtás (kis hidas) rendben van!
Segítségeteket előre is köszönöm!
Passz, -5 -10 körül volt 4 napja szántást húztam el fagyon. Tárcsa egy FFT 3,2-re állítva. 1800-as fordulaton dolgozott, nem volt túlzottan nehéz mert csak a tetejét húzta el.
Változik a fogás szélesség,de az valamenyire állitható is 35-50cm ig kb.Ami a sujt nagyon megdobja az a váz.Vogel ban is az L950 is 35cm re lehet állitani meg az 1020-ast is. De kötöttebb talajra a 950 gyenge föleg ha van egy 110 ló elébe.
Én is néztem de másik fajta ekénél előhántoló nélkül beforgató nélkül talajkerék nélkül irják ki az eke súlyát.Ennél a forgalmazó sem tudta megmondani ezek bele vannak e a súlyba számlva amit ir.Néhol 950kg ir néhol 1050kg néhol 1250kg.
Annak nehéz lesz emelni, hosszan kinyúlik hátra. Meg ragadós földbe az a kerék nem biztos, hogy átfog fordulni. A pöttinger is felrakja magát sárral ilyen átfordulós-transzport kerekes verzió az is, vagy át se fordul, ha át is fordul akkor az ütközője nem akad be a sok sártól(ez időjárás függő).
Amit találtam róla a gyártó honlapján ott 1050kg-ot csak kérdés a felszereltség mit tartalmaz.
Én is attól tartok. 920-let felturbózva.vogel noot m1020 huztam vele.szerintem huzni ezt sem lenne nehezebb,csak felvenni a súlya az engem is aggaszt.Lehet a hidraulikat fel kell erősiteni.
Ez milyen eke?Melyik része kopik 300 hektárnál?Én a vogelomat kb 1500 hektárral adtam el,de 500 -at még biztos elment volna.Addig csak vasakat meg,ekenád betétet cserélgettem rajta. 3 vasú volt.
Még nem próbáltad addig ne mond le.Nekem is abból vannak az ekevasak ekenádak,meg a betétek is.És hiszed vagy nem bírják annyira mint a frankosok de 1/4 árból.
Ugyan igy jártam ahogy te, Habi komplett készlet felszerelve, nem melegedett. Aztán leszerel, termosztátot közelebbről szemügyre véve látható annak silány minősége, nem tudott rendesen lezárni, rugó gyenge volt, ha le is zárt a záró tányér görbe volt, mellette átengedett. Vettem bele másik termosztátot másik boltban, minőségit, azóta alapjáraton felmegy üzemire még mínuszban is.
Az, hogy réselt másdolog... ez az eke 2 éves majd 300ha-ral a háta mögött, és az éven még fagyos földbe is kénytelenek voltunk húzni. Kopásnak nagyon minimális nyomát látni rajta csak.
Milyen fejosztással van ez az eke? Ezzel a farkerékkel szerintem felejtős, megnyugtatlak, hogy 5 fejes pöttinger váltvaforgatós eke hasonló átbillenő kerékkel a 235-ös nyuszit lazán meg tudja 2 kerekeztetni. :)
Nem tudom milyen mtz után gondolod.
Nekem ilyen eke van a 82-es után. egy jól karbantartott hidraulika kényelmesen elbírja.
Ezt a féderlapos dolgot csak viccnek szántad ? Az eke anyaga az nem ilyen egyszerű! A kopó felülete az 55-56 hrc keménységre edzett -cementált felület a hátulja meg egy puha anyag ami a rugalmasságot és a szívósságot adja ! Egy puha felülettel nem lehet szántani mert nem lesz tükörfényes hanem a homokszemek megkarcolják és ettől a föld nem csúszik rajta hanem ráragad és így az eke túrni fog ! Ezt egy kovács sosem tudja megcsinálni ,ezt már a háború alatt is csak gyárban tudták előállítani !
Ne csak így nézd a dolgokat.Nem messze vagytok vajdaságtól,itt 1/3-ad árért legyártanak mindent jó anyagból.De láttam olyant is hogy egész lemken eke,kopóalkatrészét egy profi kovács lekalapálta féderlapból.
Hány fok volt kint, mikor tárcsáztál? Nekem míg működött az új termosztát, akkor melóban felment 70-re. Annyi volt, hogy szántásból hazajövet sem hűlt vissza 60 alá... Tötymörgésben viszont nem ment fel 50 fölé...
Szóval én ilyen ekét nem vennék ! Nézd meg az alkatrész árakat is hozzá, mert előbb utóbb az is kell majd hozzá ,ezt a tanácsot nemrég adták nekem ! Az IH Lajta ekecsaládban is van váltva forgatós csak ahhoz a kopó alkatrész árak a réselt elemek 1db árában vannak ! És az volt a vélemény hogy egy ilyen eke addig tart amíg és utána a méh telepere érdemes vinni mert a felújítás az új eke árában van !
Egy olyan kérdésem volna, hogy újfajta, komplett 87°C-os termosztátházat szereltünk fel a masinára. De nem igen akar felmelegedni a víz. 1,5 óra tárcsázás után is éppen kicsit ment 40°C fölé a mutató. A hűtőben is érzésre ugyan olyan meleg volt a víz mint a blokkban. Leeresztéskor elbírta a kezem, szóval valóban 40-50°C körül lehetett. Hol tud a termosztáton kívül megkerülni a víz kifelére a hűtőbe? Megálláskor kivettem a termosztátot, de zárva volt. Mivel újonnan már lötyögött a házban raktam a termosztát és a fedél közé egy O-gyűrűt, így már nem lötyögött. Gondolom ennek tömítenie kellene, vagy alá kellene inkább rakni?
Igen minél kintebb vannak a függő lakatok annál erősebb viszont nem emel olyan magasra ! Hát ha nem bazi az eke akkor annak simán fel kell tudnia emelni !
Sziasztok.Menyit emel az mtz hidraulika?Az ha a karon a külsö jukakba rakom a szögeket valamenyit erősit rajta? Háromvasú forgatós ekét kellene hogy mozgassa és kicsit borsos ára lenne egy segéd szetnek.
Lentről indításnál jött egy kis füst..elkezdtem a burkolatot lebontani a 80as kisfülkésről...indítás, még mindig füst lentről...mondom hogy a picsába, ott nem is megy vezeték....hát ott kapott testet az alváz, ahol a hidraulika szivattyú csavarja hozzá ért a fülke lemezéhez....kitámasztottam hogy ne érjen hozzá. Indítás, újabb füst arrébb.....nézem, a testkábel...megfogom tök forró. Az előző tulajdonos fasza gyerek volt, mert a testkábelt hozzácsavarozta a festékhez, meg egy kiló retekhet....lebontom, flex, mindent fémtisztára csiszoltam, vissza. Indítás, nem füstöl, de nem teker olyan jól...megnézem, langyos....erre kerestem egy vastag réz vezetéket, és az áramtalanítóról egygázon levittem, és hozzá csavaroztam az önindító felfogató csavarjára....most pöccre indul XD
nem tud véletlenül valaki valami egyszerü megoldást arra hogy a fülkébe menő vizcsövet hogyan lehet kicserélni? mert már próbáltam dróttal behúzni meg minden, de fellül mindig elakad.... :(
Elméletben nem viheted ! Gyakorlatban meg hazaviszed ,hülye törvényeink vannak ,életszerűtlenek ! Na azt képzeld el amikor a hentes vágni megy és megállítja a rendőr ((::!! Elkobozták a hadifelszerelést és előállították ((::!!!
Ha a rendőr megállít a kés miatt meglepetés fog érni ! Hivatalosan a jármű belsejében sem lehet nagyobb kés mint 8cm a penge vagy a vágóél ,így igazából a penge hossza már csak 7 cm lehet !
Jobb is úgy.Én is túrtam egy telet becsületesen(de annyira hogy a haverok ,öcsémék még jártak diszkóba én többszörösen elmentem előttük a következő faluig kb 14 km).Fizetésbe kaptam a naftát egy kicsit +ba,meg nem kellett vizet,szeméthordást fizetnem az évben.Jó is volt legalább nem unatkoztam otthon.Ott lett a gond hogy a mi drága falu vezetőink beírtak az elszámolásukba 10000 euró költséget a tisztításra.A falusiak meg elkezdtek köpködni rám hogy mien jó nekem.Én meg szépen megköszöntem a lehetőséget,és mondtam hogy keljen reggel 5-kor,meg keresse zsírosra magát aki lenyúlja a pénzt,vagy aki a legjobban köpköd.
Én havat tolok a mostani télen először! Kicsit még szokni kell azért! Nagyobb havat toltam összefele mikor már nem bírtam az elejét simán fordította elfele oldalra! Nekem még az automata fokozatot kell megcsinálni a kapcsolón hogy Fél9-be tudjam tolni vele!
Amúgy ha nem titok mennyibe lehet vállalni hótolást/óra ha a hótoló nem az enyém hanem a hivatalé az enyém a gép meg a gázolaj! Másik megbízási szerződéssel lehet csinálni meg az után kell adózni vagy valami?
Nincs láncolva. Jobbra nehezebb vele fordulni, akkor menne egyenesen, de amúgy nincs vele ilyen gond. Lehet, hogy nagyobb hóban másabb lenne, de tervben van egy másik tartó előre, hogy ne kelljen levenni a súlyokat.
Mire kell figyelni? Az út szélén álló autókra, meg a "csakazértis megelőzlek" autósokra.....
Akkor én vagyok hülye! :) Egy ugyanilyen mtz ugyanilyen toló lappal ugyanilyen motorvédő ponyvával volt ma itt Mátészalkán (szemüveglencse gyár udvarán havat tolt).
Sokban függ a talaj akkori állapotától, a géptől, az adapterek beállításoktól is. Mondjuk ha erősen kötött talajra kimész szántani amikor nagyon sok eső esett, csak dagadni fog. Vagy taknyolsz vagy nem haladsz. Ha egy csutkás, előzőleg nem (vagy nem jól) kezelt területen szántasz, akkor sokszor csak húzza össze fele a csutkát. Megint csak vagy nem haladsz vagy taknyolsz. De ha egy kalászos tarlót kell szántani ami nem is vizenyős ott lehet haladni a körülményekhez képest.
Szántásnál ott körül lehet az ,de a kombinátorra meg a tárcsázásra nem igaz Tárcsázással 8 óra alatt 1025 MTZ, V tárcsával 10-12hektár megvan ,a kombinátor még több hektár ! szántásnál nem mértem még de olyan 4-5 hektárhoz igencsak taposni kell a gázpedált főleg a 82 MTZ-nek közép kötött földön ! Ha ettől eltérő extrém viszony van pl sár ,szárazföld ,akár 2-3 hektárig is lemehet a napi teljesítmény !
Abban tudnéátok segíteni, hogy a talajmunkáknak mennyi az elvégzési ideje kb egy hektárra vetítve? Értemi itt szántás, tárcsázás, kombinátorozás stb...
Valami nekem szántásra 3-3.5 óra / hektárt mondott...lehet?
Házilag, Aro alapon épített trakinál még a felező 1-es is túl gyors lenne bizonyos munkákhoz.(most venném meg a traktort, amúgy jó árban van). mtz váltóját (vagy más, kisebb traktorét) óriási munka és lehet belőle működőképes eredmény?
De először az egyik ventillátort kell kibontani, a többi csak azután jön ki. De mivel a fülke oszlopban lévő cső hossza nem engedi, éppen annyit tudsz rajta mozdítani, hogy majdnem hozzáférj.....
Nekem a hütőtakaró is felvan húzva teljesen termosztát is van és ma voltam fáért odafele éppen 50fok volt a víz hazafele olyan 60körül! Nem tudom felül a csövet hogy lehet hozzáférni amibe van a radiátor az a lemeztéglalap az bontható csavarozható?
Csak azért kérdeztem a csőcserét mert a baloldali radiátor ahol fujja befelé a levegőt ott kicsit fagyállós volt! Lehet hogy levegős emiatt azért nem fúj olyan meleget?
Másik a termosztátob a kispici lyukat beszoktátok tömiteni? Mert na 55fok víznél levettem a hütősapkát belenéztem és keringett benne a vìz meg éppen csak a cellánàl volt!
Én vennék egy diesel GAZ-66 fűtőtestet és betenném a műszerfal jobb oldalára és az olajhűtőkörét bevezetném ebbe a radiátorba ! A GAZ ugyanis a motorolajjal fűt !
Itt is ugyanazt a választ fogod kapni, mint a másik fórumon. Kinek mi a jó.... Nekem pl tökéletesen jó a gyári fűtéscsap, csak a fűtőtestet tettem le a gázpedál elé a műszerfal és az ajtó közé.
H a fűtéscsövet ki akarod cserélni, ahhoz ki kell bontani a felső műszerfalat, és levenni a tetőt (mert kicsi a hely).
Az olajhűtő csöveinél a bilincseket és a kis gumicsöveket érdemes kicserélni, mert ha kikeményedik, akkor már nem tud tömíteni rendesen. A szűrő el is hagyható, de 1800Ft, én cseréltem,
Mtz hengerfej végében lévő fűtéscsapot alakította már át valaki más fajtára? Vagy hogy szoktátok csinálni? Másik kérdés a fűtéscsövet mennyire nehéz cserélni és felül hogy kell megbontani? Van fűtésem csak most a hidegbe szélbe mire fújja befelé a ventilátor nagyon lehűl felül szoktatok valamit betenni a radiátorhoz?
Elől az olajhűtő előtt lévő szűrőt valaki cserélte már egyik másik vélemény szerint el is hagyható? Mert a szűrőnél meg az olajhűtő tetejénél lévő gumicsőnél nyomja az olajat!
Nem kell felkapni a vizet ! A géped akkor is szépen indult ,tök mindegy mivel segítetted az indulását ! Te legalább gépnek nézed a trakidat nem pedig egy lapátnak mint sokan ,hogy a szar áll benne sok embernek ! Az indítgatásról meg az a véleményem én rendszeresen indítom az én tarkimat úgy 2 hetente ,mert a gázolaj már nem annyira gázolaj mint régen, a szesz tartalma miatt sok benne a víz, és hamar meg is romlik, ezzel kinyirva a gázolaj ellátó rendszert ! A porlasztó csúcsok gyorsabban tönkre mennek a gázolaj alkohol tartalma miatt ! Úgy hogy célszerű mindenkinek járatni rendszeresen a télen amikor jobb egy kicsit az idő +1-5 fok van a gépet el kell indítani, és legalább letakart hűtővel járatni kis gázon,míg a 60 fokot el nem éri a víz benne !
Már ,ha ennyire megy itt a kötekedés akkor ezen a gépen nem jó a fákja izzítás.A garázsban még olyan hideg van ,mint kint ,mert olyan szellős,hogy befagy a picsa .Azért havas a gép kereke ,mert befújja a havat!Azt még had döntsem én el mikor és milyen időben bújjak az asszony mellé!!!!
Ezek az oroszokhoz lettek kitalálva. Minimum, hogy indul ilyen hidegben nem? Vagy csak én gondolom így?
A miénk szabad ég alatt áll. Ma -12-ben indítottam. Végigvártam az izzítást türelmesen, majd indult. Nem így mint a videón, de indult. Nincs rászerelve előmelegítő, csak a gyári izzító gyertya, gázolajos rácsöpögéssel.
Hát hát év alatt nem megy 600 órát!Csak Akkor csinálok videókat mikor kell az akna ,rajta áll a traktor olajat cseréltem cserélni ló tem tegnap,!Feleslegesen nem szoktam indítani!
Nekem mindegy,de te ezekért a videós hidegindításokért ,több kárt csinálsz a traktorral mintha évi 600 órát dolgoznál vele.Miért nem bújsz az asszony mellé,inkább jó melegre?
A fix kamrás nem tud olyan tömör bálát csinálni, mint a hevederes. A fixes bálát a csillagos közepéről ismerni fel. A fixes szinte csak egy méretet tud, a hevederes kb 120-a kamra max méretéig.. Pl a Krone 160-as fixes a 160-as méretben tud olyan súlyút, mint a hevederes 150-ben...
Szóval ha saját részre kell csak akkor az ára miatt esetleg fixes, más esetben inkább hevederes...
De a generátor teljesítményére is figyelj ! Az 1500 w os olyan 800w-ot tud tartósan ebbe bele kell férjen az összes világítás beleértve a pótkocsit is és a klima energia igénye is ! Vagy még nagyobb generátort kell felszerelni ,másként országúton pótkocsizva, világítással klimával, az aksid menet közben lemerül ! Ez tapasztalat én már jártam igy !!
A bal oldali rányítókarnak a rövidebb típusút kellett volna megvenned. A régi kormányösszekötő maradhatott volna. Így a difid is megmarad a réginek, meg a vázba sem ér bele a régi alacsonyabb peremmel sem. Hátránya, hogy a jobb kerék két csukóponttal többet van csatlakoztatva, de egy kerékre ható erő esetén minimális ezen hátránya.
Másik megoldás lehetne még az is, hogy egy ügyes esztergályossal rövidebbre tudjátok tenni a gömbcsuklót.
A rugóval kapcsolatosan annyit,hogy van rövidebb és hosszabb is. Fejszelep se mind egyforma.( még a fejszelep leszorító nyomócső csatlakozó, nagyobb átmérőjének mélysége sem mind egyforma) .
Kormánykockában az eredeti rugókat könnyebb (adagoló fejszelep??) rugókra szokták cserélni. Olcsó, gyors és bevált módszer ha minden egyéb rendben van.
de szerintem ez sem emel rajta annyit? , mennyi ez mac 3 cm lehet? de még mindig nem tudom hogy mi miatt éri el? mert gondolom van akinél jó ez nélkül is, mert különben senki nem venné meg ha hüvelyt is cserélni kéne...
Ha a régi hidad van, ahhoz az egybe kormányösszekötő nem jó. Vagy a vastag peremes hüvely kell a csizmába...
Irányítókart is cseréltél gondolom, mert az egybe nyomtávrúd gömbfej csavarja nagyobb... Ez cumi... Felénk suszterolni szokták vágással hegesztéssel...én abban nem bízom...nincs baj, amíg nincs baj...de ha van...akkor ül valaki...
nem tudom tud e valaki segíteni benne két kérdésem orbit áttalakítás közben felmerült problémában.
az első hogy a kerékösszekötő eléri a vagy az alvázat vagy másik irányba az első hidat fogó csapszeget
a másik meg az hogy meghagytam fent a kormány fogasívet, lent pedig az irányítókart., a difi miatt, de viszont a kormányt most többet kell tekerni és egy idő után kimegy végállásba vagy az irányítókar ( amit aztán levettem) utána meg fent a fogasív ( per pill azt is kivettem) . hogy lehetne ezt kiküszöbölni anélkül hogy levegősre kelljen átalakítani amit nem szeretnék.
Tudom, bár nem ide tartozik, de szeretnék egy kis segítséget kérni. A nagypapámnak volt ilyen ptsz-2 pótkocsija, most már én használom, sajnos nincs meg a könyve a gépnek. A kérdésem a következő lenne, mert sajnos nem találtam rá a neten információt, hogy mekkora ezeknek a fékdobja (átmérő, meg nem tudom, hogy mi kelhet még)? A lényeg hogy ebben el van törve a bal oldali és ezt szeretném kicserélni vagy esetleg megcsináltatni, ha lehet. Találtam ptsz-4 -hez való dobot, csak nem tudom, hogy az jó lenne-e erre.
Akkor meg csak valamelyik csapágy ,csak lehet még csak összefutott a golyó benne a szét tört kosár miatt ! Én csak leszedtem volna a féltengely házat és a féltengelyeket is kihúztam volna ha kifejezetten onnan hallik a ropogás !
na megemeltem, pörgettem forgattam oda vissza, rángattam felálltam a felnire úgy rángattam, de én semmi lötyögést nem vettem észre, felemelve betettem rükvercbe, és előre (9) megjárattam ugy de semmi gyanúsat nem tapasztaltam igy.
Azokat a csapágyakat meg a fékkek leszerelésével tudod megnézni ,a ropogásról ha a fék levállt az is szokott olyasmi hangot adni ,főleg ha a rugók eltörtek rajta !
A lyukakat úgy szoktam át tükrözni hogy egy 8.8 vagy 10,9 csavar darabot kihegyezek ,ha jót akarsz esztergán ,úgy mint egy pontozót, és ha menet van lazán becsavarom, ha lyuk van akkor akkorára vágom ami épp kiér, felcsavarozom épp fogja és egy ütés és már ott is a pont ahol kell !
tud valaki abba segítséget, ötletet adni hogy az elsőhíd, munkahenger tartónál lévő második illesztőnek a helyét hogyan tudnám bejelölni, mivel annak a helyénél a tartó nincs átfurva.
Az agroinformon keresd meg röfik kolléga hozzászólásait.Ő vett pár éve valami szolnoki cégtől,iveco adagolót csövekkel mtzre való felfogatással.Nagyon meg van elégedve vele.
Beindítottuk víz nélkül, hogy lássuk legalább beindul-e és ebben az időben a kis önindítóval pár fordulat után szépen bepöffent. A hangja nem volt rossz, de víz nélkül nem kínlódtunk, csak a hangját szerettük volna hallani. Fel lett újítva az üzemanyag rendszer kompletten. Előtte kb 15 évet állt egy bodzabokorban.
Kicsit megijedtünk mikor egy az egyben eltűnt benne a víz.
Kapd le a szelepfedelet és a hengerfej tetején levő maglyuk dugókat ellenőrizd előszőr is!!Majd később ,ha ez nem vezet eredményre akkor lekapod az olajteknőt és "felnézel" víztöltés közepedte. Vigyázz a víz ne rád menjen!!
Vettem egy 80-as üzemképtelen trakit. Nagyjából helyre pofoztuk a masinát, de a motorjával gondunk akadt.
Hol tud lefolyni egyből a beöntés pillanatában hűtővíz a karterba? Bugyogva megy lefelé egyből. Van valahol belül fagydugó vagy esetleg hüvely repedhetett ketté? Sejtésem szerint megfagyaszthatták korábban.
Csak olyan adagolót tudsz feltenni pl mercire, ivecora valót, amit traktorhoz vagy aggregátorhoz esetleg öntözőmotorhoz is használnak...esetleg még tűzoltó vagy szippantós autóba használatos...
Agroinformon is van fórum ott többet tudnak a szakik lehet ! Itt az a lényeg, fizess minél többször minél többet ! Ez Magyarország a minden tilos országa !
Hát sajnos a műszaki és a forgalomba helyezés is lenyúlás, igen. A behozottat egyből forgalomba lehet helyezni. Meg építeni pótkocsit, azt nem lehet, többe kerül mint ha vesz egy papírosat az ember.
Sokszor a régi forgalmikat veszik alapul ha volt a vontatási adatoknál, vagy a gyári katalógusokat, ha van olyan.
Csak elméleti síkon érdekelnek a tapasztalatok, meg, ha valaki tudna adatot mondani T30-ról, van-e különbség a kettő között, mert önsúlyban biztos több.
Hajaj nem kevés eltérés van, minél régebbi annál jobb szerintem ! Régen emberbaráti volt a műszaki most meg csak lenyúlás és nem sokat ér ! Pedig az EU-ban másfelé teljesen más szabályok vannak ott a termelő embernek számít ! Szlovéniában IMT két pótkocsival amin semmilyen lámpa nem volt és 40m madzag lógott utána a rendörség előtt járt naponta többször is és nem szóltak neki ,itt nálunk le is lőtték volna ! Ott 5 tonnáig nincs műszaki ,és házilag építik a pótkocsikat teherautóból !
Lassú jármű...saját tömegx4... Nem tudom a lóerő itt beleszól-e, de a gyártó meghatározhat kevesebbet... Pl Zetor 16245, 15600kg max vontatás, pedig 5000-párszáz kg...
Valamilyen szorzószám amit a gép súlyából számolnak Csak a Zetorét tudom az 6,5 tonna a T-25 olyan 4 tonna körül lehet ! A gogliba beírod hogy vontatási szabályok és dob valamit ott ki tudod számolni a gép súlyából !
Mivel hogy 2 éve vizsgázott a nem MTZ-m a forgalmiban már csak ráfutófékkel 1100kg vontathat ,a kinai csang sun a falumban meg 1300kg -ot és fele sincs az én trakimhoz képest !
Ezt mind én raktam rá ugy hogy biztos hogy új! Köszi a segitséget lehet csak az olaj vékony bele? Remélem ha kicserélem jó lesz legfejebb a nyakas szelepet kicserélem még!
Kopott az egész hidralika rendszered. Legolcsóbb a tömítéskészlet a munkahengerbe, de érdemes volna kicserélned a szivattyút is. Ereszd le az összes olajat a hidralikából, a tartály tetején a visszafolyó cső alatti összes szűrőkorongot mosd ki és rakd vissza (ha kell vegyél ujjat bele). Utána cseréld csak a szivattyút, és rakj a hidralikába olyan motorolajat amit egyébként is használsz.
Nekem az 50-esen csak hidegen löki vissza a kart ha felmelegszik már nem löki vissza! És hidegen tart a hidraulika melegen meg leereszt a vezértömb lehet a bünös vagy a nyakasszelep?
Ráfutófékkel biztos hogy nincs olyan hogy 3500 kg ez tuti mert az én nem MTZ-m nehezebb mint a t-25-ös és csak 1100kg ráfutófékkel !! Új törvények vannak és hülye törvények lettek ! A régi kistrakik 1300kg húzhatnak ráfutó fékkel az én nagy trakim meg alig azokhoz !!
Nem tudom, hogy létezik-e hozzájuk gyári levegőrendszer. Ha igen, akkor elvileg saját tömegx4, ha bem, akkor talán a saját tömegx0.75? és ez ráfutófékes kocsira értendő...
lehet, hogy az olaj is gikszeres! Nekem is szarakodott, olyan volt benne az olaj mintha iszap lenne. Inkább vettem bele új olajat, meg holnap kimosom az egész tartályt...
Nekem emeléskor (már amikor el bír indulni) mindig visszalöki a kart. Süllyesztéskor nem, az is csak azóta nem, mióta tettem bele zuhanásgátló szelepet...
Azt hiszem a kart mikor pl leütöd(gyárilag meg is akadna) emelési helyzetbe, az automata visszalökési nyomás kb 130bar(ha jól tudom).. Szóval következtethetsz...
Nekem a 80-as van rosszabb állapotban, az melegen alapjáraton már nem löki vissza...
A nyomás hidegen 95-100 bar. Ezt úgy mértem hogy az oldalsó kivezetésre tettem egy manométert és ráengedtem a nyomást. Gondolom ha melegszik akkor még csökkenhet is...
Mondjuk a kormány pedig pont fordítva van. Hidegen szinte semmi rásegítés nincs. majd mikor kicsit melegedik akkor lesz könnyebb a kormányzás. A vezérlőtömb biztos hogy szét van kopva, de a nyomáscsökkenést az nem indokolná... Lehet hogy már a szivattyú is csereérett..
Amúgy tavaly is és az idén is előfordult 2-3 szor hogy nem bírta kiemelni a 2 fejes nagy lajta ekét a földből. A legrosszabb az volt mikor elkezdte elásni magát... Sem előre, sem hátra nem megy + az ekét sem bírja kiemelni... Ilyenkor ásóval kiszabadítom az ekét, amit már üresen felemel, és eke nélkül már megy is ki a kaparásnyomból...
mohgatyuk meg miden de megál mint a szög . 3cm könyen megy utána visza is . csakat baj nincs megfelö méletü kulcsunk sem ithon .26 megy rá de csak álitható kulcs van .de nagyon meg szorul sajnos már kereket le vettem mindent . csigát ki venni és ugy forgatni huzgálni kifele ugy nem lehet ?
Nekem idáig 2x nem emelte ki az ekét... 1:gyökér alá kapott, tolatva kiemelte... 2: ráragadt egy asztalnyi sár...de itt az előre mozdítás sikert hozott... Ja és mindkétszer alapjáraton próbáltam...nem akarok ekeszárat venni:-)))
Szerintem nem. Ha az eltömődött szűrő miatt nagy lenne az ellenállás, akkor az összekötő gumicsövet nyomná szét a tömb és a tartály között. Persze nem ártasz vele neki, ha kipucolod, de.... Nekünk az 50-es a homlokrakóval a 150-es körbálát csak nagy gázon emelte, nyáron kapott egy új szivattyút, új vezérlőtömböt, olajcserét, azóta alapjáraton is emeli a bálát, és a trágyát is jobban bírja.
Nem tudom, hogy neked mikor voltak ezek cserélve, és azt sem, hogy csak most, a fagyos földből nem emeli fel az ekét, vagy úgy általában sem. Az is segíthet, ha menet közben emeled az ekét, nem akkor ha megálltál.
Szerintetek ha az 50-es MTZ-m nem bírja kiemelni az ekét a földből, akkor ennek lehet oka az eltömődött hidraulika olaj szűrő? Tehát van rá esély, hogyha kitakarítom a hidraulika olaj szűrőt akkor jobb lesz?
Átnyálaztam a habi oldalát... Lehet hogy az 50-es hajtókar más, de a hossz egyezik a 80-assal. Csak a dugattyú csapszeg persely külső átmérő más, a csapszeg ugyanaz... Tehát az 50-es motor összerakható 80-as hajtókarral, persze ha mind egyforma... Szerintem...
Az Mtz 50 es előkamràs D-50 es motorral szerelt névleges fordulatszàma 1600 és 5 mm el hosszab a lökete!Az Mtz 80 as ban közvetlen befecskendezéses motor van 2200 as névleges fordulatszàmmal és D-240 es tipusjelű motorral!Màsabb sokkal az 50 es motor mint a 80 as!a 80 as motorok szeretik ha pörgeti őket 1800 as fordulaton szeretnek dolgozni a kis 50 es meg szinte 1000 es fordulaton is eldolgozik!
mtz 82 ugyben érdeklödök most vásároltam és elsö hajtás telyesen ösze van tolva ki szertném huzni normálisan legyen de meg sem mocan 3cm birom csavarni csak ki be mi lehet baj ? forgatni tudom fel e mert stifteket ki vettem ,köszi elöre is
Üdv!Ötvenes hengerfej,ötvenes dugók,porlasztók,kiegészitők cseréje esetén lesz egy öszvér motorod.Menni fog,ha adagoló marad,akkor lehetséges,hogy az ötvenes szeleprugó gyenge lesz,és teljes fordulaton belejár a szelep a dugóba-vagy adagoló csere,vagy erősebb szeleprugó..nyolcvanas rugókat bele,akkor maradhat az eredeti adagoló.
Nekem aszonta egy szerelő, hogy ha az 50es hengerfej van a 80ason, és a dugók is 50esé, akkor hengerenkénti izzítás van! Igaz ez? Mondjuk én bedugom a vízmelegítőt, meg fél óra töltés mielőtt indítom és indul....