Érjen bármilyen megvetés, motorolajat használok (kaptam). A montin bő 15 ezer kilométert, érdekes módon az országútin sokkal többet bírnak a láncok. Igaz, nagyon mocskos lesz egy idő után a lánc, a sor, a görgők - de így is működnek.
Kentem Rolhoff-fal is az országútit, nagyon jó volt, mert kevésbé szedte össze a port. Elfogyott, most ismét motorolajat kap a lánc. Így is jó.
A láncfűrésznél valójában nem úgy olajozzák a láncot mint a kerékpárnál, hanem a láncot vezető csúszkát kenik. Ettől függetlenül teljesen jó lesz az a bicikliláncodra is.
Siófok nyugatabbra van, így most egy nappal később "delel" csak a Hold:
237. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2023. szeptember 30. (szombat)
Időpont: 19:00
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, hideg tea, stb.
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
237. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2023. szeptember 29. (péntek)
Időpont: 19:00
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, hideg tea, stb.
"Lázár János viszont biciklizés közben lőtt egy szelfit, miközben az egyik kezével elengedte a kerékpár markolatát."
- Kanyarodási szándék jelzéséhez mindig is kötelező volt elengedni egyik kézzel a kormányt.
"A fényképek a mezőhegyesi Nemzeti Ménesbirtok és Tangazdaság Zrt. közforgalomtól elzárt területén, egy magánúton készültek. Ezek az utak minden biciklis számára használhatóak."
- Akkor ez most egy közforgalomtól elzárt magánút, vagy nem közforgalomtól nem elzárt magánút?
"De aki óvatos, tud magára és a többi kerékpárosra vigyázni, akár lassú gurulás közben is lőhet néhány fotót."
- Ez remélhetően nem lesz benne az új, lézerrel írt KRESZ-ben sem.
Én eltekertem ma arra, és megnéztem amit írtál. Úgy van ahogy írtad, a kerékpársáv az aluljárón túl ér véget, így ha az ember abban haladna végig, akkor nem is nagyon tudna épkézláb módon bekanyarodni az aluljáróba. Viszont (remélem) semmi nem tiltja azt a kerékpárosnak, hogy elhagyja azt a sávot a bekanyarodáshoz, és a "középső" sávból forduljon balra - én legalábbis ma így tettem.
Ami az autósok Pók utca irányából történő bekanyarodását illeti: abban is igazad van, szerintem ők intenzíven fogják használni a nyitott kerékpársávot.
Leggyorsabban bringával jutok el az óbudai Praktikerbe.
Ma is így mentem. A járgányt egy kerítéselemhez akartam láncolni, mire egy éber bizt.őr ugrott hozzám, hogy oda nem lehet.
- Miért?
- Mert, ha be kell zárni, útban van.
- Délben be kell zárni?
- Ha esetleg jön egy eső, akkor talán.
- A zöldnövényes részt, eső miatt!!? Jó.
Átvittem a bicót egy ereszcsatornához, azt biztosan nem zárják be, ha esik. Hallottam, hogy az őr valami Józsinak telefonál, hogy itt van egy ... izé ... és most a csatornához köti a bringáját.
Közben megjelent valami főnök féle és mutatta, hogy ott van a bringatároló. AHHA. Az a 10-15 centi magas, küllőroppantó izé, melynek karjai közé véletlenül sem támasztanám a legocsmányabb tanyabájkot sem.
Végül megegyeztünk. Jó fej volt, belátta, hogy az alatt a tíz perc alatt, míg bent vagyok, senkit nem zavar a senkit nem zavaró helyen hagyott bicikli.
Befelé menet még hallottam, ahogy az ébert szólítja jó fej: figyelj, ne itt éld ki magad...
Azt hittem, a szemem káprázik: Kömlőn (Heves megye) BuBi-t láttam. Kissé megviselt volt, de a ház és a telek sem volt különb ezen a napsütötte környéken.
én konkrétan nem is tudtam, hogy most megint volt bringareggeli... a legutóbbit éppen elkaptam az Örsnél, bár azok is jól elbújtak, gyakorlatilag senki sem jár gyárilag arra, ahol letelepültek (ja persze, értem én, "ott nem zavart senkit", csak így meg a promóciós érték csökken szerintem, ha elrejtjük az eseményt...).
Szóval én már jópár évnyi bringásreggeliből maradtam ki, főleg azért, mert nem a "legforgalmasabb útvonalon" tekerek minden nap. Nejem legalább részesült belőle, amíg naponta átment átlósan Újpestről Dél-Budára, de egy ideje már szerencsére nem kell neki ennyire küzdenie. A két fiunk viszont még beleférhet, ők Budára járnak egyetemre, majd mondom nekik, hogy figyeljék a dolgot.
Én szinte minden nap járok erre, vagy autóval vagy kerékpárral. Összességében szerintem jobb lett. Különösen a kanyarodó részen érezhető, ott régebben hajlamosak voltak rád húzni, ha két irányból pont mind a ketten előztek, és találkoztak.
Viszont a Pók utcára vezető aluljárónál így nem jó, túl későn fogy el a kerékpársáv, és ha autóval 40-el szabályosan mész, akkor aki az aluljáróból jön ki nem tud szabályosan menni, csak ha lemegy a kerékpársávba. Kerékpárral meg túl későn tudsz behúzódni a balra kanyarodáshoz, mert addig a sávban kell menned. Az eddigi jobb kéz most nem működik, mert eddig aluljáróból Gázgyár felé kifelé jobbra a gyakorlatban nem kerültél elsőbbségi viszonyba a Gázgyár utcából, most meg hogy az út közepén jön kb, vitatható lett a szitu. De majd délután megnézem még egyszer, hogy ne mondjak hülyeséget.
- kidobós belső szétvág hosszában és a külsőbe beragaszt (hasonlóan, mint a defektvédő szalag, de ez teljesen körkörös + azonos gumi, nem fogja kirágni) +1-2 mm amit át kell szúrnia a tüskének
- Slime vagy hasonló belső töltés (a bikepro-nál van már kerekenként 600 Ft-tól elérhető anyag)
Ha ezt még összehozzuk egy eleve defekttűrő külsővel ...
Slime-ot használtam évekig. Érdekessége még, hogy UV aktív adalékot tartalmaz. Hát ne tudjátok meg, hogy nézett ki, amikor elkopás miatt külsőt cseréltem.
Mindezt úgy, hogy abban a szezonban ~1500 km defektmentes volt (najó: utánfújogatni azért kellett néha)
Most az új gépem csak a fentebb említett anyaggal vannak töltve (meg új külsők).