Valahol el kell kezdeni. Vagy tévedek? Egyébként minden kezdet nehéz.
Sok olyan dologba fogtam már bele az évek során, amibe a profik is nehezen és 20X átgondolva vágtak bele/vagy sem, de eddig még mindent megoldottam.
Miért vennéd el az embertől azt a sikerélményt amire általában az embernek szüksége van?
Lebeszélnél? Rám, vagy a buxámra való tekintettel?
Nem is ismersz. azt sem tudod, hogy ki vagyok.
Egy kérdést tettem fel csupán. Arra ha tudod a választ akkor ne tarsd vissza magad (légyszi), ha pedig nem akkor hallgass (légyszi).
Részemről már csak az a kérdés, hogy Galletto 1260, vagy MPPS v12, vagy valami egyéb legyen a segítő partnerem a dologban, mert létezik még egy két vélhetően jó megoldás, csak biztosra szeretnék menni.
Megjegyzem, ha azt kérdezed, hogy "milyen chipptuning software programot ajánltok, mert amikket eddig találtam az nem ismeri ezt az autót", akkor meglehetősen hiányos a tudásod (chiptuning esetében biztos), így könnyen hazavághatod a motorvezérlődet, ami súlyos tízezrekbe fog fájni.
A Daewoo Nubira 1.6 16v 106LE autómhoz milyen chipptuning software programot ajánltok, mert amikket eddig találtam az nem ismeri ezt az autót. Lehetőleg tudjon magyarul a program, de ha nem az sem gáz. A válaszokat előre is köszönöm.
Az ECM Titanium elvileg kikapcsolja a flashből. Viszont csak két limitert talál meg driver.Van egy harmadik is amit "kézzel" húztam az előző kettőhöz,mert ha csak a driverre hagyatkoztam akkor nem történt semmi változás a gyakortatban. (így,hogy mindhárom limiter meg van emelve,még nem próbáltam ki)
A gyári Merci gép a fejlesztői menüben enged 250km/h-ig emelni a végsebességet (ennek 210km/h volt mert amerikai piacra készült a szekér),viszont gyári Merci cucc vagy a kis epromban vagy műszerfalban írja át.
Kérdésem az,hogy alkatrészben írtad át,milyen programmal? Feltéve ha akarsz róla beszélni... :))
Úgy érzem, műszakilag kell egy-kis kiegészítő információ:
Először is kezdjük azzal, hogy mi is az a részecskeszűrő, és hogyan működik:
A történet valahol ott kezdődik, hogy a gyártóknak valahogy le kell nyomni a kibocsájtott korom mennyiséget, amennyiben eladhatóvá szeretnék tenni az autóikat az érvényben lévő EURO 4-5-6 emissziós korlátok mellett. Ez mind szép, hogy óvjuk a Földet és gyermekeinket, de az alkalmazott megoldás – hát hogy is mondjam – kicsit kezdetleges. Kitalálták tehát a mérnökök a koromcsapdát és ezzel megoldották a saját problémájukat (zöld út a dízel eladásoknak), ellenben a kiforratlan technikával jóformán megoldhatatlan probléma elé állították a napi életben az autótulajdonosokat.
Hogy is működik a részecskeszűrő (dpf)? A felépítését tekintve nagy vonalakban abból áll, hogy az eddigi nemesfém katalizátort (ami a CO és az NOx értékeket hivatott csökkenteni és emellett biztosítja az egész rendszer melegen tartását az oxidációs folyamat által) megtoldották egy karbamid folyadékkal átitatott szűrővel. Itt illik a koromnak lecsapódni, amit az meg is tesz ügyesen. Igen ám, de hogy fog eltűni az ott lerakódott korom? Hiszen amennyiben ott marad, hamar eltömődhet a kipufog rendszer, ami működésképtelenné teszi az autót. Nincs más lehetőség, az összegyűlt kormot EL KELL ÉGETNI! Egy részecskeszűrőt szétvágva az alábbiakat látnánk:
Ahhoz, hogy égetni tudjanak a részecskeszűrőben, a mérnökök kitalálták az utóbefecskendezést, ami nem jelent mást, mint hogy úgy időzítik a gázolaj befecskendezést, hogy a többletként befecskendezett gázolajból származó szénhidrogén ne az égéstérben hasznosuljon, hanem a részecskeszűrő előtt a katalizátorban oxidálódva felmelegítse a dpf-et min. 650 Celsius fokra és a dpf-et TARTÓSAN !!! ezen a hőfokon tartva elégjenek a korom részecskék.
Honnan tudja az autó motorvezérlője, hogy itt az ideje dpf regenerációt tartani? A legtöbb autónál ezt úgy oldották meg, hogy figyelik a részecskeszűrő aktív rész előtti és utáni nyomásokat, és a nyomáskülönbségekből, a motorvezérlőbe programozott kalibrációs értékek alapján, számolják ki az elrakódás mértékét és a regeneráció szükségességét.
De visszatérve a részecskeszűrőhöz: amennyiben elkezdődik az égetési folyamat, szinte minden gyártó meghatározza az autó kezelési utasításában (kézikönyvében), hogy mit kell tenni : - Opel : haladjon legalább 20 percig, lehetőleg dombon ! lefelé motorfékkel, amíg a procedúra lezajlik ! (vicces, majd nem de?) - VW csoport autói. : keressen nyílt szakaszt, lehetőleg autópályát és haladjon folyamatos sebességgel, amíg a dpf ikon el nem tűnik a műszerfalról (no comment).
És a problémák csak most kezdődnek! Eleve sok autótípusnál az autó tulajdonosai nem is tudják, mikor kezdődik a procedúra, így nem is tudják, mikor nem kellene pl. megállni és leállítani az autót. Az eredmény : eldugult részecskeszűrők, vészregenerálások a márkaszervizekben, letiltott motorvezérlővel max. 40-60 km/h-val közlekedő dühödt fejű tulajok és a tulajdonosok idegeit tovább borzoló barátnők/feleségek.
Amellett, hogy a fenti égetési (regenerációs) folyamat többlet gázolajfogyasztást eredményez, a szegény autótulajdonos hírtelen azt tapasztalja, hogy a fürge paripája egyszerre lomha szamárrá változott, és bele sem merek gondolni abba a helyzetbe, amikor ez a regeneráció pl. egy kamion előzése során kezdődik el, közben már felbukkant a szembejövő is, és minket ne adj isten mások is követnek az előzésben! HORROR!!!
Tehát mit lehet tenni, ha a szerencsétlen – amúgy boldog – autótulajdonos megunta a technika ezen vívmányát (részecskeszűrőt), és csak azt szeretné, hogy az autó VÉGRE arra legyen használható, amire vette – az autózásra? A megoldás a részecskeszűrő deaktiválása, ami igazából 2 lépcsőből áll:
A motorvezérlőben ki kell kapcsolni a részecskeszűrő figyelését,
Magát a részecskeszűrőt fizikailag vagy el kell távolítani az autóról (pl. akár egy csődarabbal, bár sokkal intelligensebb megoldás, ha a részecskeszűrőre hasonló toldattal váltják ki azt, így külsőleg nem állapítható meg annak hiánya), vagy egyszerűen a részecskeszűrőt átütik, ezzel biztosítva a kipufogó gázok szabad áramlását.
De mi lesz abban az esetben, ha nem végezzük el a 2. pontban leírt feladatot? A dpf természetesen annyira el fog tömődni korommal, hogy előbb-utóbb a kipufogógázok fojtása oly mértékű lesz, hogy az autó motorja akár be sem fog indulni. Tehát a motorvezérlő ECU dpf deaktiváló tuning után feltétlenül fel kell keresni egy kipufogó szervizt (vagy ismerős autószerelőt), és „gondoskodni” kell a dpf sorsáról (a kipufogó rendszer átjárhatóságáról).
Tegnap átprogramoztam a Merivám motorvezérlőjét (Z16XE motor, 2005 évjárat) Euro4 emissziós értékekről Euro2-re egy kis tuninggal kombinálva (javult az alacsony- és a közép fordulattartományban a motor nyomatéka). Így csökkent a fogyasztás (8,5-ről 7,2-re), és a jövőben nem kell törődnöm esetleg sem az EGR hibával, sem a katalizátor ill. a második Lambda szonda meghibásodásával, hisz teljesen ki vannak kapcsolva. Mivel a katalizátor fizikailag a helyén maradt, a kipufogó gázok káros anyag értékei nem romlottak.
Mivel nem találtam egyetlen egy tuning műhelyt, aki vállalta volna ezt az Euro4/Euro2 átprogramozási beavatkozást, magamnak kellett megcsinálnom. Ehhez vennem kellett egy MPPS v12.0.0.6 tuning interfészt (nem kínai akármit, ami hazavághatja a motorvezérlőt a kapcsolási rajzában rejlő hiba miatt, hanem minőségi EU-s gyártmányt), amivel először kiolvastam a motorvezérlő eredeti szoftverét, ezt egy kedves ismerős (nem ingyen, de eléggé baráti áron) átírta megfelelő programokkal tuningolt Euro2 értékekre, amely átírt motorvezérlő firmware-t az MPPS segítségével visszatöltöttem. A művelethez nem kell semmit sem szétszedni, a teljes beavatkozás a diagnosztikai csatlakozón keresztül történik.
Amúgy hasonló módszerrel ki lehet kapcsolni pl. a CDTi motorok részecskeszűrőjét is, sok fejfájástól mentve meg az autó gazdáját és csökkentve a fogyasztást is (nem kell + gázolaj a részecskeszűrő regenációjához).
Apropó, a vadiúj, EU-s (nem kínai klón) 2 használt korlátozás mentes MPPS v.12.0.0.6 interfész eladó, 30 eFt-ért.
Kérdés: adott egy Z16XE motor (Opel Meriva 2004. év végi gyártmány, 2005 modellév, a motorvezérlő Delco Multec HFSI-2.5). Ki vállalná/ki tud korrekten downgrade-lni E4-ről E2 verzióra katalizátor, második Lambda és EGR deaktiválással (szoftver/kalibrációs táblázatok cseréje)? Ha valakit érdekel, akkor az ECU flash-be töltendő E2-re módosított vezérlő programot be tudom szerezni (csere-bere alapon: adom a programot cserébe azt feltöltik az ECU-ba).
Márkaszervízekben NINCS chiptuning, ez egy nagy átb...
Ha márkaszervízben csinálnak (bármelyikben) chiptuningot neked, akkor biztos lehetsz benne, hogy valamelyik "profi" szerelő fog neked egy tuning boxot beépíteni "jobb" esetben.A rosszabb esetben megpróbálják átírni a szoftvert valamilyen crackelt kínai tuning kütyüvel.(Ezután általában jöhet a motorvezérlő csere). :-) Gyárban tuti, hogy ezt nem engedik a márkaszervízeknek!
Én a kezdeti fellelkesülés után mindig tuningtalanítom a gépem, jobb a békesség alapon.
Soha nem nyúlatnék bele a motorvezérlőmbe, ezért csak dobozokkal kísérleteztem. Mind vacak volt, ez volt köztük az egyetlen értékelhető, de ez se tud mindent, amit egy csippelés.
Chiptuninghoz,ECO-tuninghoz van többféle UV-Eprom 2732,2764,27128,27C256,27C512,27C010A ha kell, a kívánt megadott memória tartalmat is beletudom égetni,elküldött file-ból,kiolvasást is..: www.cbradios.5mp.eu =>Elektronikai vegyes alkatrészek cím alatt.
Üdv! Bács-Kiskun megyében tudnátok ajánlani egy Chiptuninghoz ténylegesen értő, nem kontár emberkét? Igazából nem tuning géne, hanem az előző tulaj által tuning célzattal szétbarmolt vezérlő elektronikát helyrerázni. Ford Transitról van szó egyébként 2007-es évj.
szeretném '97-es, 1.8TD-s mondeomat chiptuningoltatni, azonban eddig akit kérdeztem, azt a választ adta, hogy nincs megfelelő szoftvere hozzá (Szeged). Tudnátok segíteni?
Egy 1993-as Opel Gsi 16v -vel rendelkezem. (c20xe, motronic 2.5)
Az alábbiakat szeretném művelni vele: - motorfúrás - főtengely köszörülés - kovácsolt dugók 10.5 vagy 12.5 kompresszióval - kovácsolt hajtókarok vagy a régi hajtókarok kis mértékű könnyítése, polírozása, súlyozása - lendkerék kis mértékű könnyítése - ARP csavarok a hajtókarhoz, fötengelyhez, hengerfejhez? - főtengely, lendkerék, kuplungszerkezet kiegyensúlyozása - olajszivattyú csere (állítólag a Z20let olajszivattyúját is fel lehet rá szerelni, 30%-al nagyobb a szállított mennyisége) - dugattyú hűtő olajfúvókák beépítése a főtengely nyugvócsapágyfészkekbe - hengerfej rendberakása (beömlők, kiömlők bővítése, polírozása, ha szükséges akkor szelepek, szelepvezetők, hidrotőkék cseréje) - a vezérműtengely maradna a gyári - szívócsövek illesztése a beömlőhöz, polírozása - powercap - állítható benzinnyomás szabályzó, esetleg nagyobb szállítási teljesítményű injektorfejek beépítése ha szükséges - MSD gyújtáserősítő, trafó, kábel (Magnecor, Crane, Nology?) - 2 csöves 60-as kipufogórendszer - és a végén mindezeket összelőni egy profi chiptuningal!
Mivel magam is autószerelő (igaz hogy nem gyakorlom a szakmám) vagyok, értek egy kicsit a témához, a tuning is régen érdekel, sok mindent olvastam már róla, az elmélettel tisztában vagyok, de azoktól várnék segítséget akik átestek már ilyen felújításon, vagy van tapasztalatuk ilyen tárgykörben. a kérdéseim a következők lennének:
- tud-e valaki olyan chiptuningos céget akik tényleg bele tudnak nyúlni a különböző jellegmezők (gyújtás, befecskendezés) rejtelmeibe, és többszöri teljesítménymérő próbálgatás után tényleg az autóhoz tudják illeszteni a vezérlő epromtartalmát, és nem csak egy adott cég fix programját írják be a vezérlőbe? A chiptuningal én gondban vagyok annyi mindent olvastam már róla, itt a fórumon is vitatkoztak eleget, de hogy a jellegmezők értékeit állította hozzáértően valaki, konkrétan még nem hallottam senkitől. Csak spéci motorvezérlőegységeknél láttam ilyesmit. Végül is a lényeg az lenne hogy a magasabb fordulat és a polírozás következtében beáramló többletlevegő mennyiség ne szegényítse el a keveréket, ne okozzon túlhevülést az égéstér körüli alkatrészekben. A gyári légtömegmérő tudja érzékelni ezt a többlet levegőmennyiséget, bele fér az érzékelési tartományába? Vagy elég ha csak nagyobb üzemanyagnyomást állítunk be? stb stb Ez a vezérlőegység/befecskendezés téma egy kicsit ködös még nekem... Valaki beavathatna ezekbe a részletekbe....