Ma megfutottam a "gumis kört".
A közeli városban a 3 "legnagyobb" gumisnál voltam, azoknál érdeklődtem.
Beszámolni sehol nem akarták a gyári nyári gumikat, csak egy helyen, de nevetséges árat mondtak érte.
Azt mondta a tulaj, hogy 10.000 Ft/db áron beszámítja a 27.000 Ft-os gumijaimat.
Csak az illendőség miatt nem nevettem ki.:-)
Négy évszakos gumi sehol nem volt raktáron, még gagyi sem, nem hogy komolyabb.
Mindenhol a télit akarták rám erőltetni helyette.
Egy helyen mondták, hogy ha már a nyárim lefutott lenne, akkor javasolná a négy évszakosat, de így hogy az vadonatúj, télit javasol.
De érdekes, mert nem a legdrágábbat, hanem a legolcsóbbakat.
Ilyen Apollo, meg hasonló téliket emlegettek 15.000 Ft/db áron.
Volt, ahol azonnal lemez felnivel akarták rám sózni, mondván, télen kíméljem az alu felniket.
Szóval még a gumisok között sem egyezik a vélemény a négy évszakos-nyári-téli, és minőségi gumikról.
Szerintem mindenki sz@rik rá, hogy milyen gumit veszel, csak azt tőle vedd.
Viszont egy dolgot megtudtam.
A Mitsubishiben azt mondták, 28.000 Ft a TPMS szenzor, még az után gyártott is.
Mint kiderült, ez kamu volt, mert az egyik helyen 15.000 Ft/db áron kínáltak univerzálisat, megfelelő nyomásra programozással, társítással a jelenlegi rendszerhez.
Ezt jó tudni.
Na, szóval most ott tartok, hogy van 4 új nyári gumim...:-)
Miután így álltak hozzá a minőség kérdéséhez is, mint ahogy, szóval sehogy, most nem tudom mit tegyek.
Mivel mindenhol az volt a megjegyzés, hogy ha csak "hétköznapi" használatra lesz, nem versenyezni, felesleges annyi pénzt adni érte, megteszi a legolcsóbb is, akár négy évszakos, akár téli, a minősítéssel meg nem kell foglalkozni, mármint a fogyasztás, meg gördülési zaj stb, mert az A-tól E-ig kategorizálás szinte alig takar különbséget.
Ha el tudom adni a gyári nyárikat, akkor sem lesz egyszerű a döntés, mert akkor most vegyem a legdrágább, "legmárkásabb" négy évszakosat, vagy a "noname" legolcsóbbat, ami alig tud kevesebbet?
Szerintetek?