Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Amúgy matematikailag lehet 111% is a kazán ha mondjuk az alap kazán 86% hasznosítja a hőt . Igy az jön ki, hogy:
100% energia bevitelnél 86 mondjuk egy turbos hatásfoka
100% energia mellett 86*111% = 95.46% mondjuk egy kondenzációs hatásfoka...a többi a veszteség...ezt egy kis marketing dumával megspékeljük és már is arról beszélhetünk ,hogy 111% kazánunk van...miközben 9% körüli az elméleti megtakarítás...
A kérdés mindig csak a viszonyítási alap...:)) A kalasszikus vicc jutt eszembe....mennyi ...30 ...mi 30... mi mennyi...:))
Persze, hogy rossz, ha belekötnek az ember szavaiba, és nem az egész mondanivalójára figyelnek. Ez tiszta sor. Próbálom elkerülni, hogy így tegyek. De az sem jó, hogy ezt elkerülendő, nem írsz le semmit rendesen, érthetően, szabatosan. Így szépen lassan átcsorogsz azoknak a táborába, akik belekötnek más szavaiba.
Na ugye, hogy milyen nehéz leírni egy ilyet, azután meg lesheted, hogy minden szavadnak nekiugrik valami tudatlan, akinek lövése sincs az egészről? :( :(
Nem tudom, hogy kondis kazánod van-e, de első körben kezdjük egy sima modulációssal (nem kondis). Ha a kazán full teljesítményen megy, akkor (mint már korábban írták) a füstgázokkal nagyon nagy mennyiségű hő távozik el ahelyett, hogy a fűtésrendszer vizét melegítené. Bár ez így nem elég érthető, újra. A kazántestben lévő csőkígyó valamekkora hőt tud elvezetni, azaz felvenni a felülete, ill. a benne lévő víztömeg miatt, továbbá számít a hőleadás, továbbá a hőleadás, azaz pl. radiátorok - nos ehhez tartozik egy optimális lángmagasság. Ja, ás mindkét oldalt (hőfelvétel, hőleadás) befolyásolja a szivattyú teljesítménye, esetleg ha van rá lehetőség állítása. Szóval, ha azt vesszük, hogy jó nagyok a hőleadók, a szivattyú is tud tekerni, ha akar rendesen, a kazántest is jó nagy, akkor elég magas teljesítményen mehet a kazán, azaz jó nagy lángon. De ekkor is fennáll az a helyzet, hogy elég sok hő eltávozik a kéményen keresztül. Ha elkezdjük visszavenni a teljesítményt szép fokozatosan (és minden marad úgy, azaz a szivattyú is tolja rendesen), akkor hidegebb lesz az előremenő víz hőmérséklete, de az füstcsövön eltávozó veszteséghő is csökkenni fog. Már csak annyit kell tenni, hogy a szivattyúból is kicsit visszaveszünk, és OK. Kondenzációs kazánnál annyival fontosabb az alacsony lángmagasság, hogy a visszatérő ág (ami a hőleadóktól visszajön) csőkígyóján megy keresztül a füstgáz, ahol a kondenzáció miatt további hőt nyerünk vissza a füstgázból, ami a radiátoroknál tud hasznosulni.
Soxor leírtam már (nyugodtan vissza lehet keresni!!), hogy ilyenkor mi és miért alakul úgy, ahogy és, akkor jött a (tudod ki!) és kapásból belekötött, okoskodott.
Még 1X nem követem el ezt a hibát, hogy megint kitiltsatok 1 hétre a haveroddal. :D
Itt nem divat a megmagyarázás!!! Ha valaki leírná neked, akkor rögvest akadna rá egy-két kedves ember, hogy belekössön. Aki belekötne, az meg nem írja le, mert neki az a szerepe, hogy belekössön mindenbe. Érted? :-)
Nagyobb teljesítmény mellett magasabb a füstgáz hőmérséklete, így több a veszteség. Kondenzációs esetében ehhéz még először csökken a kondenzáció aránya, majd meg is szűnik...
Én ezt értem :) de magyarázza már el valaki hogy hogy is van ez? Miért gazdaságosabb a kevesebb energia befektetés hosszabb ideig, mint a több rövidebb ideig? :)) Józan paraszti eszemmel ez fel nem fogható!
Csak abba gondolj bele, ha az állandó max. teljesitményen üzemelő kazánok lennének a gazdaságosabbak, akkor szerinted görcsölnének a gyártók az egyre jobban moduláló készülékek kifejlesztésével? Szerintem nem. :D
Valaki holmályosítson fel miért is jó az időjáráskövető szabályzás? Én -lehet hogy rosszul- arra gondolok hogy ha az időjáráskövető szenzor lejjebb állítja a teljesítményt, vagyis a vízhőfokot akkor az miért jó nekem? Így tovább megy a kazán mivel alacsonyabb hőmérsékletű vízzel kell elérni ugyanazt a belső hőmérsékletet. Ha nem megy az időjáráskövetés akkor állandó a teljesítmény, és ha a külső hőmérséklet magasabb akkor a kívánt belső hőmérsékletet is előbb el lehet érni, és a kazán kikapcsol. Nem tudom érthető e amit írtam.....
Én a 25-ös kóddal tudok belépni a szervízmenübe az INKA 24K-s kazánon. (Amikor a "00" villog akkor lehet a jobb oldali gombbal felfelé léptetni a számokat) De nem tudom hogy ez egy alapértelmezett, vagy már a szerelő által módosított kód-e.
Mondjuk ha használja a kondenzációs kazánt, meg hőszigetelt a háza, és nem 24 fokra vagy magassabbra fűt. Ebben a társasházban nem ugyanúgy üzemeltetik a rendszert, ahogy Janijani. Te így állítottad volna be ?
Azért mondtamm janijani rendszerét, mert neki is kondenzációs készüléke van és 100m2-re napi 4m3 gázt használ. Az itt említett 63"m3"-es lakások 7,3m3-es fogyasztása szerintem sok.
"Ja és persze van külső hőmérséglet érzékelő csak azt nem és minden szobában a túlméretezett öntöttvas radiátorok vannak felszerelve." Ez nem egy értelmes magyar mondat ! :) "MInden lakás 63m3-es.63*15=945m3" Mármint 63m2, nem ? :)
Előremenőt vissza kellene venni egy 10-15 fokkal. Meg szerintem aki beszerelte a kazánt, annak segíteni kellene egy ilyen rendszer korrekt beüzemelésében. Ezek szerint nem tudjátok mik a lehetőségek a kazánnál. A túlfűtésre ott vannak a termofejek, be kell állítani őket és kész ! Hőszigetelés ráférne a házra, akkor a kondenzációs kazán is jobban érezné magát.
Köszi a válaszokat tényleg nem írtam le minden jellemzőt ezért bocsi most megpróbálom.
B30 téglából van az épület 3emeletes lapostetős 1985ös épitésű.
Nyitott folyosós és a nyillászárók a bejárati ajtókon kívűl még az eredeti dupla uvegezésű fa ablakok.MInden lakás 63m3-es.63*15=945m3
A régi kazánok olyan 100m3 fogyasztottak 0C' körül.De akkor jelzem nem volt hőérzékelős radiátor szelep felszerelve és akkor sokkat tűlfűtöttük a lakást.
Volt olyan nekem a nagyszobában elvolt egésznap zárva a radiátor és úgy volt
25-26c'.Most ha beállítom a szelepet 3-asra akkor van 23-24fok.Az a baj hogy kipróbáltam hogy kinyitottam teljesen a szelepet a középső szobában és +6c'külső hőmérséglet melett 56C' előremenővel 1 óra alatt már elérte a 28C' fokot.
Ja és persze van külső hőmérséglet érzékelő csak azt nem és minden szobában a túlméretezett öntöttvas radiátorok vannak felszerelve.Na hirtelen ennyi de ha tudtok segíteni és van kérdés amit még tudni kellene akkor megírom.
Okkoságokat előre is köszi.
UI:szerintetek hogy lehetne élérni hogy a lakók ne tudjanak túlfűteni????
Előre menő vízfokot kellene addig csökkenteni míg nem lessz 22C'fok minden lakásban.Mert van lehet olyan aki kinyitja a szelepeket totál és akkor nem szabályoz folyamatosan engedi a melegvizet a radiátorra.JA és mi nem tudunk a kazánon a meredekségen kívül min állítani mert még elég magas nekünk ez a hiper szuper kazán.