A kódot le lehet kérni márkaszervizben. Pár 1000 Ft szokott lenni. Aztán fel kell tanítani vele a kulcsokat és utána már jellemzően betanul a táv is. Néha elő szokott ilyen fordulni.
Sziasztok! Xsara II. 2002-es 1.4 benzin! Akksi egy jó zárlat után kicserélve, de azóta nem működik a központi távirányítóval. Távirányító ad jelet és nem tanul semmiféle trükkel. Kódkártya nincs! Ötlete v.kinek? Köszönet!
Klíma problémám lenne. Az expaziós szelepnél ki kellett cserélnem a két tömítő gyűrűt, el voltak szakadva. Gyárit tettem bele, de ugyan úgy szivárog a gáz. Esetleg valaki? Köszömöm.
Sziasztok! El van törtve a fényszóró kábelkötegének a műanyag csatlakozója ezért russzul érintkezik, lámpák hol világítanak hol nem. Lehet ezt a csatlakozót külön kapni? Hogy keressek erre rá?
Nem kell várni vele 5 percet, és felmelegíteni sem kell.
Ráadod a gyújtást vársz 30 mp-t, hallod hogy kattog zúg, ez 10-15 mp, és indíthatod
Ha tudsz vele hosszabb távon menni, kiégeted, akkor másnap reggel újra kalibrálni kell indulás előtt.
Ilyenkor a fojtószelep felveszi a két végpontot nulla - és a teljesen nyitva pontokat és újra kalibrálja hozzá a motort.
Amikor ráadod a gyújtást megnyitja a szelepet az alapjáratnak megfelelően 1-3 fokra. Ha tele van lerakódással akkor ez még nem elég neki a szép járáshoz, ezért dadog, ilyenkor ki kell égetni és kalibráltatni.
Az igazi szakik a szétszedéses tisztítást csak nagyon indokolt esetben javasolják mert hibát lehet okozni a mechanikus tisztítással, szóval ki kéne égetned a gépet....
üdv a fojtószelep kalibrálás megoldotta az alapjárati egyentelnen járást, akadozó remegést
2szer kellett megcsinálni, az elsőnél még csak jobb lett, mentem vele pár 10 km-t és a második most úgy néz ki elég jól rendbe rakta
köszi, nagy segítség volt, én nem is tudtam hogy van ilyen, de összahasonlíthatatlanul egyszerűbb mintha elkezdtem volna szerelgetni, tisztítgatni
a kalibrálást így csináltam: felmelegítettem a motort, leállítottam, gyújtást adtam rá és ott hagytam 5 percig
a hozzászlásom többi része csak ismétlés lesz, hogy ha valaki a jövőben veszi a fáradtságot és beírja a keresőbe hogy 'alapjárat' akkor egy hozzászólásban találjon jó eredményt
Az autó szinte csak városban fut, 1.6 benzin 2002, 120e km és kb 100e-nél trafó és gyertya csere volt. de pár napja kicsit megnyúztam autópályán
Az alapjáratom alaból stabilan 750 ford/percnéál áll. (állt)
Most azt kezdte el, hogy alapjáratnál dadog/rángat a motor, rázza az egész kasznit és a sebességváltót és természetesen az alapjárat ungrándozik, kb 850-950 közt. 20 esetből 1szer szépen simán 750-ree leesik a fordulat és duruzsol.
Induláskor mikor még hideg a motor és automatikusan rádúsít az alapjárat nem tapasztalható a hibajelenség (ilyenkor az alapjárat is alapból magasabb olyan 1000 körül, ami szerintem természetes).
Semmi más hibajalenség nincs, jól megy, mértem és jól fogyaszt, nem erőtlen, nincs semmi tapasztalható gebasz.
Próbáltam, hogy üresben maxgázt nyomok, nem pöffen egyet. Próbáltam gáz nélkül csak kuplunggal elindulni, szépen elindul. (kipróbálandó, hogy trafó környékén van-e hiba, mert ilyenkor a trafó környéki probléma elméletileg megjelenne)
Szóval csak ez az egy hibajelenség van semmi más (és ez is 20ból 1szer nem jön elő).
Van valakinek tippje, hogy m ilyen prioritási sorrendben menjek végig az összetevőkön és melyikeken?
...ha még automata váltó is ... mit keres a váltó elektronika az ajtóban ...??? ...inkább a motortérben a homlokfalon van kábelátvezetés és lehet elvan korrodálódva mint a képen
Ez a vezérlő mágnesszelep-szerelvény belső hibaészlelése. Ennek a hibának a kezelése a vezérlő mágnesszelep szerelvényen belül történik és külső áramkörök nem érintettek.
P0603
A TCM a memória ellenőrző összegének hibáját detektálta.
Ezt írja a zsargon....ezek szerint a kocsi automata váltós és a váltó elektronika azon belül valamelyik szelep szar.
Ilyenkor valóban a váltó megy vészüzembe és tilt.
Szakszerviz és egy vastagabb pénzösszeg a megoldás.
A klímád zárlatos, és vezeték testzárlat is van az pedig az ajtó átvezetések körül szokott lenni.
Hát lehet, hogy már az is baj, nem zárom ki, viszont annyira nem is foglalkoztat, mert hétfőn adom is vissza a kocsit. Viszont akkor ezek szerint nincsen semmilyen más mód a csomagtartó lezárására?
...nem hinném hogy csak "pótkulcs " lenne a gondja ...inkább a központi kapcsolójának a kopása ami a zárszerkezetben található .... keres rá a hsz-eimben képet is tettem hozzá ....
Egyes benzines xsarámon elég csúnyán el van "öregedve" a légbevezető cső,ami a beömlönyílást köti össze a légszürő házal. Mivel lassan esedékes a légszűrő csere gondoltam egyútal cserélném a csövet is. Sajna utángyártottat nem találtam,a gyári pedig állítólag tizenezer ft. Nincs rá valami alternatíva,amivel ki lehet váltani? Esetleg olcsó beszerzési forrás? Előre is kösz a segítséget!
Kaptam a hétvégére egy Xsarat céges kocsinak. A távirányítós kulcsa egy másik kollégánál van, én így a pótkulcsot kaptam meg. Na most a problémáim itt kezdődnek. A központi zár megbolondul ezzel a kulccsal. Elfordítom, bezárja az összes ajtót, majd ki is nyitja vissza. Ezt 4-5 próbálkozás után abba hagyja, és utána már csak a vezető oldali ajtót nyitja, zárja. Nagyon nagy gondom nem is lenne ezzel, mert egyesével be tudom zárni a többit. Na de a csomagtartó ajtaját hogyan tudom bezárni? Zár ugye nincsen hátul, a központi meg ha zárná is kinyitná vissza. Tud valaki valami épkézláb megoldást? (Hozzá kell tennem, hogy soha életemben nem vezettem ilyen autót, ha van bent valami gomb erre, akkor bamba voltam és nem vettem észre.) Előre is köszi!
Trafót kivenném és megvizsgálnám nem húz-e le valahol a blokkhoz, szigetelése jó-e.
Gyertyákat cserélném ha az nem volt és 30.000 km-nél több van benne.
Mivel csak városban használod ha az előbbiek rendben vannak akkor szépen autópályára ki és utazz vele vagy 100 km-t pálya tempóban, majd ezután kalibráltasd be a fojtó szelepet, amit úgy tudsz megtenni hogy ráadod a gyújtást vársz 30 mp-t és hallod ahogy zúg-kattog a szelep. Ha végzett akkor próba.
Véleményem szerint a csak városi üzem lesz a gond.
üdv, hátha valaki tud nekem tippet mondani merre induljak, mert 2 napja elcsesződött az alapjáratom
visszakerestem a hozzászólásokba, de csak kb ennyit találtam:
"Az alapjárat ingadozás oka elsősorban a fals levegő, tehát ott kell körül nézni.... fojtószelep hiba , MAP szenzor hiba.... és ajánlom figyelmedbe a 65021-es hsz-t.
65021: ...a generátor, önindító csatlakozásait, a motoron, a váltón, az akksin a fekete kábelek saruit , a kasztnin három kábel/zöld sárga/azok sarui egymás mellet megtakarítani csiszolással , kontakt spray-vel.... és ez mind a motortérben .."
jelenség:
Az autó szinte csak városban fut, 1.6 benzin 2002, 120e km és kb 100e-nél trafó csere volt.
Az alapjáratom alaból stabilan 750 ford/percnéál áll. (állt)
Most azt kezdte el, hogy alapjáratnál dadog/rángat a motor, rázza az egész kasznit és a sebességváltót és természetesen az alapjárat ungrándozik, kb 850-950 közt. 20 esetből 1szer szépen simán 750-ree leesik a fordulat és duruzsol.
Semmi más hibajalenség nincs, jól megy, mértem és jól fogyaszt, nem erőtlen, nincs semmi tapasztalható gebasz.
Próbáltam, hogy üresben maxgázt nyomok, nem pöffen egyet. Próbáltam gáz nélkül csak kuplunggal elindulni, szépen elindul.
Szóval csak ez az egy hibajelenség van semmi más (és ez is 20ból 1szer nem jön elő).
Van valakinek tippje, hogy m ilyen prioritási sorrendben menjek végig az összetevőkön és melyikeken?
Köszönöm. És még egy kérdés. Can-Bus-os vagy sima led izzó? Mert az indexet,kiégetnek érzékeli(gyorsan villog), a féklámpa pedig csak egyet villan a betekeréskor. Egyébként a belső világítás sem tökéletes, mert csak az ajtónyitásra, ha megfordítom az izzót, akkor pedig folyamatos belső világítás van. Vagy ez , vagy az. A kettő együtt nem működik.
- ha belső világítás akkor minden oké csak a polaritásra figyelj.
- ha fényszóró akkor azt felejtsd el, az izzó gyújtópontja nem kompatibilis a ledessel, azaz a led előrébb kerül a búrába az üveg felé ezért alig jön ki fény a lámpából és azt is az ég felé szórja, semmit sem fogsz látni éjjel
- a izzó szál egy pontban van a led 2-3 cm hosszú henger, alul-túl lóg az egy ponton a gyújtó ponton.
-ahhoz ledes fényszóróra kell cserélni a lámpát.
cimborám is játszott vele és csak utána kérdezett, mondta alig volt több fénye a úton mint egy erősebb helyzetjelző fénye
Nem látom teljesen jó, de valószínűleg igen, az a fekete izé az immo. Ha azt leveszed, van alatta egy leállító mágnesszelep. Azt hagyd elektromosan bekötve, a fekete izé meg lóghat ott a levegőben addig. Amikor nem indul, egy próbalámpával nézd meg, hogy a mágnesszelepre megy-e áram! (tisztességesen világítania kell a próbalámpának. Multiméter se rossz, de az esetleg félrevezethet, ezért jobb a próbalámpa)
Az adagoló aljára és a gázkarhoz menő kábelekkel nem kell foglalkozni, azok másra vannak.
Az adagolón, egy fém páncél alatt van egy immo elektronika - normál esetben, már ha nem faragták még le róla.
Ez pl. vacakolhat. Ezen kívül a leállító mágnesszelep, ami az immo alatt van, az is lehet a ludas, de volt már olyan is, hogy egy vezérlőrelé sz@rakodott, azért nem indult a gép.
Egy kis segítséget kérnék egy -számomra- rejtélyes hiba behatárolásában.
A beteg: '97 1.9D DJY motorkód.
A tünetek: 3 hete menet közben leállt. Félreálltam, próbáltam indítani, csak teker és nem is pöffen. Víz 90 fok, semmi hibajelzés a műszerfalon. Adagoló és gázolajszűrő közt átlátszó cső van, buborékmentes üzemanyag van bent. Szűrő után bilincset lelazítottam, megpumpáltam és gázolaj jött (autóban is féltank még, több szerszám nem volt nálam mást próbálni). Telefonos segítséget kértem, kb fél óra múlva érkezett a megmentő. Vontatókötél elő, de előtte még próbáltam indítani. Pöcc-röff, indult.
Máig nem jött elő a dolog, hiba nem jelentkezett (közben eltelt 6-700 km).
Ma mentem 20 km-t, leállítottam 2 percre és nem indult. A fenti műveletsort megismételtem, hasonló eredménnyel. Kivéve, hogy nem hívtam segítséget. Vártam kb 10-15 percet és pöcc-röff.
Sanda gyanúm van, hogy valami elektromos gubancom lesz (remélem és nem adagoló), mintha valami tiltana (hőmérséklet vagy tudja bánat mi miatt).
Valakinek lenne ötlete merre induljak el, mit nézzek meg?
Nálam ennél azért összetettebb a dolog: gyakorlatilag párátlanításra gyakrabban használom a klímát, mint a nyári hőség ellen, illetve ha azt is hozzáveszem, hogy mindig igyekszem úgy megérkezni az úticélomhoz, hogy az utolsó néhány percben a klíma mindenképpen ki legyen kapcsolva, így már talán érthetőbb a bogarasságom, hogy kell nekem a nagy fényerő.
Persze nem mindig jó: igen ritkán előfordul, hogy éjjel is kell klímázni, akkor már kicsit zavaró tud lenni a nagy fényereje.
Kérdésem lenne, mivel azt vettem észre, hogy a 2.0 HDI (110Le) nem úgy gyorsul, mint eddig. Értem ezalatt, hogy 2000-es fordulatnál erőteljesen meglódult az autó, most meg ugyanezt csak 3000 környékén teszi meg. Biztos a sok budapesti araszolgatás betett neki már. Hibakód olvasás volt, légtömegmérőt hozta hibának ki is lett takarítva, de nem lett eddig újraolvasva, így nem tudom, hogy a tisztítás megoldotta-e azt a problémát. A nem úgy gyorsult az nem oldódott meg. Ha esetleg még légtömegmérő hiba van, akkor ez okozhat ilyen jellegű hibát? Vagy csak a fogyasztásán jelentkezik. Az nekem nem tűnik rossznak most 5,9-es átlagot hoz az olajcsere óta eltelt közel 10e alatt. Van valami, amit nem hozhat hibának, de érdemes lenne a tisztításán gondolkoznom? Gondolok, itt arra, hogy pl az EGR szelepek, nekem még a gyári állapotban vannak és sok minden más is. Azt jelezné, ha gond lenne? Mennyire macera a tisztítása, így 17 év után? Vagy egyéb javaslat?
próbáld meg hogy többször indítod 0-25 alkalommal egymás után, ha néhány kattanás után meg elindul akkor behúzó tekercs, illetve a tekercsben lévő érintkező, de az is behúzó tekercsben van azt kell cserélni.
Akkor kezdem: aksi hiba, aksisaru kontakt hiba, test- és tápkábel kontakt hiba, önindító szénkefe hiba, önindító behúzótekercs hiba, gyújtáskapcsoló hiba, stb. Ehhez még jön az, hogy ha a BSM kapcsolja az indítómotorodat (most ezt fejből nem tudom, meg kéne nézni rajzon), akkor az is lehet a ludas. Esetleg BSI is.
Szóval a legegyszerűbbtől érdemes kezdeni, és sorba menni, ellenőrizni a dolgokat.
Sziasztok uj vagyok itt.Frissen megszerzett jogositvanyommal azonnal autoba akartam ulni sok megnezett vas utan vegre talaltam is egyet ami mar elfogadhato allapotunak tunt na persze nem citroen volt az alom de ugy sikerult.Az autom egy citroen xsara 1.6 benzin 2001 evjarat.Eddig minden rendben volt vele de ket napja cserben hagyott a kis baratom nem indul (kb ket masfel honapja vettem) amikor inditanam csak egy kattanas es semmi mes sem forgatja az oninditot esetleg ha valaki jart mar igy vagy sejti mi lehet a problema nagyon halas lennek.THX
Egyszer jártam már úgy (igaz, nem Xsarán, hanem a testvér-modell 306-on) hogy keveselltem a beépített kis zöld led fényerejét, és kibontottam az egységet az autóból, az elejét lepattintottam, így hozzáfértem a nyomógombhoz.
A ledet átforrasztottuk egy sokkal nagyobb fényerejűre, de sajnos nem valódi NYÁK-lap van, hanem csak egy fólia, így a forrasztgatás miatt hősokkot kapott, és pár hónap múlva megadta magát. :(
Próbálkoztam nyomógomb-cserével, de rögtön rájöttem, hogy esélytelen, olyannyira sérülékeny a fólia.
Így egy bontott hőfokszabályzó-egységet építettem inkább be.
(Aztán csak nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy nappal, ráeső napfényben láthatatlan a kis zöld led fénye, így ismét led-cserére határoztam el magam. Ám ekkor már nem a kiforrasztásos módszerrel csináltuk, hanem szétzúztuk az eredeti lednek csak a "fejét", és a megmaradt "lábakra" egy felületszerelt nagy fényerejű ledet kapott. Évek óta remekül működik így.)
A gombot nem lehet külön cserélni egyszerűen. Bontóban lehet venni komplett klíma kezelő egységet. Aztán vagy az egész csere, vagy a nyomógomb nyákból átforraszt.
Üdv mindenkinek. Még mindig azt kérdezném,hogy valaki javított már,vagy esetleg cserélt az autóján klima kapcsoló gombot.(az a kis zöld ).ha esetleg van ilyen és leírná,hogy hogyan történik,akár a javítás,akár a csere, azt megköszönném!további szép napot mindenkinek!
Az elmúlt két nap reggel nem a kiegyenlítőtartály kupakjánál nyitottam ki a rendszert, hanem a termosztátházon lévő légtelenítőnél. Pár másodpercig csak szuszogott kifelé és csak azután jött meg a víz. Miután lezártam a légtelenítőt megnyitottam a tartály kupakját. Ekkor már csak egy kevés nyomás volt benne.
A vizet nem forralja (még). 2.0HDI a motor. Műszerfal szerint 75fokos a víz. Nagyobb terhelésnél feljebb megy 85ig kb. 90et még nem érte el soha a mutató. A termosztátházból jövő vékony csőben áramlik a víz a kiegyenlítő felé, de bubik is vannak benne.
Ha reggel hideg motornál letekered a sapkát hallhatsz szuszogást, de az nem biztos hogy nyomás hanem beszívja a levegőt mert lehűléskor némi vákuum keletkezik.
Szóval nem biztos hogy jogos a félelmed.
Vedd le a sapkát indítsd el melegítsd fel és nézd meg hogy buborékol-é, ha nem akkor minden rendben.
A páramentesítő funkció az működik, a többi elosztáshoz a nyomógombnak kellene kapcsolnia.az lenne a kérdésem,hogy a nyomógombot meg lehet valamilyen módon javítani?köszönöm.
Manuális klímánál,ha a fokozatkapcsoló vagy ventillátor hibás. Hiába világít a klíma nyomógombja zöld ledje a klímakompresszor akkor sem kap (vezérlést +12V) az intelligens kiszolgáló egységtől.
De lehet még egyéb hiba is pl; a klíma gázkörében lévő nyomáskapcsoló,túl alacsony vagy túl magas nyomás stb....
Nekem a fokozatkapcsoló 1 fokozata nem ad át, 1 fokozatban a klíma nem működik. Ellenállást már kicseréltem a fokozatkapcsoló a hibás.
A leírtak csak a manuális klímás verzióra igaz, automata klímánál vezérlő panel, valamint a ventillátor fordulatszám szabályzása másként müködik.
Hali mindenkinek!2-es xsarámon a klima kapcsoló gomb nem reagál semmilyen nyomásra. Lehet ezt valamilyen módon javítani,csere nélkül?esetleg valaki le tudná irni a dolog menetét?köszönöm.
Xsara 2004 2.0 136le coupe-m van, es ki szeretnem cserelni az elso ket ulest elektromosra.. mert eltortek (a vez. Oldali biztos, a masik nyekereg) xsaraba nem talaltam ilyet.. de pl c5-ben van. Tudnatok segiteni, hogy melyik markaval es tipussal azonosak az alkatreszek?
Elektromos alatt értem, hogy elektromosan allithato, van benne ulesfutes es legzsak.
Koszi elore is,
Ja es ugy szeretnem, hogy ne kelljen atalakitani, ezert keresek tipusazonost, legfeljebb elektronikusan kelljen mokolni vele, de a rogzitesi pontok maradjanak az eredetik.
Köszi, ránézek műszaki kíváncsiságból, de engem igazából nem érdekel. :-)
Amúgy a videókból nem szokott kiderülni, hogy a diagolás mélységeibe mi nem működik. (élőadatok olvasása, programozás, aktiválás, esetleg egyéb perifériákkal nem működik, stb,)
Eladó lenne 2 db Elm 327 Interface. Francia autónál semmi másra nem jó, csak hibakód olvasásra, és tőrlésre. Más típusoknál tökéletesen működik. A 2 együtt 5000Ft. Én megszívtam vele. Egyet itthon vettem, egyet Chinából hozattam. De most hozattam egy másik kütyüt,ami kiváltja a lexiát, igaz 38 dollár, de tökéletesen működik. Van kimondottan csak Renault-hoz is. ScanMaster Cd-t adnak hozzá. Lehet hogy tudtok róla, nekem ez új. Az Aliexpressen PSA Renault/Citroen alatt kell keresni.
Mint visszaolvastam a képen is látszódik miért kellett a csövet elvágnom,a megoldás miatt.
A másik,hogy nem itthon a garázsban történt a gubanc,hanem menet közben,vakdugózás 2óra szívás árán lábán hazajött,majd este 11-kor még csövezés,hogy reggel menjen az autó.
Megjött a csonkom is,időm nem volt molyolni még vele,amúgy se kell szerencsére még fűteni.
Citroenalkatrészek oldalról rendeltem,bár kép alapján sokricnisnek kellett volna kapnom ,helyette a Delman-os verzió jött,kb. mint e-bay,hogy kép és a valóság nem függ össze,plusz ha delman-ról lett volna rendelve 4350+posta,így meg 6200+posta ugyanazért,aminek nem örülök.
...én ugyan nem Xsara-val járok . de ha emlékeim nem csalnak többször volt szó erről a hibáról és általában a zárban lévő mikrókapcsoló volt a ludas ....
Hát ha ennyiért lehet kapni tényleg nem érdemes cserélgetni a tranyót, mert a 2 db tranyó ennél drágább, ha eredetit akarsz venni és nem cseredarabot. (helyettesítő darabot).
Nálam a relé kattog a távirányító gombját nyomkodva, de sajnos nem nyit a zár. Csak belülről, csavarhúzóval tudom nyitni. Nyaralni megyünk vele hosszabb útra, így jó lenne ha pakolható lenne.
2002-es Citroen Xsara : nincs index. - kormánykapcsoló OK - BSI OK - BSM OK. - biztosítékok jók Autóvillamossági szaki nem találja a hibát. Azt talán érdemes tudni, hogy a riasztó ki lett "berhelve" kötve belőle.
Az utastérben lévő biztosíték táblában kicseréltem az akkumulátor + biztosítékot mert az ki volt menve, de nem szűnt meg a hiba. Ma kértem egy kis segítséget, és kimértem az összes biztosítékot, mert szemrevételezés alapján mind jó volt. És mit ad Isten az a biztosíték amit betettem a rossz helyett, el volt oxidálódva mind a 2 lába és nem érintkezett, de amikor betettem akkor nem vettem észre. Kicseréltem egy másik biztosítékra és működik minden világításom.
Tanulság: Nem elég szemrevételezéssel megvizsgálni a biztosítékokat.
Sajnos ez egy új lámpa, de régebben lett vásárolva, és most raktam be a régi, bemattult helyett. Max furok a motor házára egy kis lyukat, és bekukkantok endoszkóppal. Hátha kontaktspré segít. Rosszabb már nem lehet. Végső esetben elvágom a motor tápjának vezetékét, hogy ne menjen a motor, csak sajnos így nem lesz állítási lehetőség.
A sípolás, kattogás normális. De nem rögtön jelentkezik. Csak akkor, ha gyújtás ráadása után egy darabig nem történik indítás.
A szabad csatlakozók valami olyan extrához tartoznak ami nincs a te autódban. Pl. hátsó villanyablak.
Úgy emlékszem az enyém is írja az antenna hibát. Ez is valami olyan extra miatt lehet, ami nincs a kocsiban. Pl. navis rádió.
A fűtőmotor hiba pedig egy nem aktív hiba lesz. Elvileg ha járó motornál törlöd, akkor eltűnik. Egészen addig amig le nem állítod. Mert akkor már megint "szakadt" lesz az áramkör, mivel csak járó motornál működik a fűtőmotor.
Sziasztok fórumozók. 2 dologban szeretnék segítséget kérni.1.2004-es 109-le hdi -m van.a kürt ugy gondolta,hogy egyszer csak nem müködik tovább.vettem egy újat a Bárdiban,persze más a csatlakozója.boldogan kicseréltem és azóta csak gyújtás nélkül müködik,már ha éppen olyan kedve van.gyújtással,menet közben soha.cseréltem már meg a két vezetéket,változatlan a helyzet.vettem le a dudát,próbáltam aksiról,azzal hibátlan.esetleg valakinek valami ötlete? 2. A kedves hdi-m nem szereti a meleget,amint kb 25 foknál melegebb van, 2800 fordulatig torpan,fullad.mivel mostanság elég meleg van és ráadásul sokáig az is lesz, engem már egy kissé zavar.valakinek esetleg ötlete erre a problémára? Előre is köszönöm a segítséget. További szép napot mindenkinek!
Hello mindenkinek.Kérésem lenne hol találok valami infot ,müszaki leirast grand picassoc4 diesel kézalol vettem de nincs hozza müsz.leiras hogy mi mire van.Nagyon alapokat ismertettek s persze a szöveg is angol ugy hogy igen nehéz .Aki tud kérem segitsen köszönöm.
A harmadik képre tudok reagálni. Nekem is megvan ez a két üzenet. Mindig is benne volt. Nálam okosabbak állították, ez minden Xsarában benne van. Vagy a Lexia szoftverhibája, vagy a kínai klón hibája, vagy akármi. :-)
Több dologgal kapcsolatban lennék véleményetekre kiváncsi.
Gyújtást ráadom a kocsira, motortérből folyamatos sípolást hallottam meg kis időközönként kattanást. Jobban fülelve kiderült, hogy a pillangó szelep az. Miért csinálja ezt? Nem hagyja abba míg el nem indítom vagy le nem veszem a gyújtást szóval nem azt az önbeállító mechanizmust csinálja.
Boxot szétbontva találtam két ilyen csatlakozót melyek lógnak a levegőben, ezek mik lennének?
Lexiát tanulmányozgattam ma és talátlam benne két hibát amit nem értek.
Be van dugva az antenna, működik a rádió, akkor ez mi?
A következő klímával kapcsolatos:
Természetesen járt a motor, ment a klíma is, és megy a fűtés is. AKkor ez a hiba mire utalhat? Látszólag nincs működésbeli hiba, hűt-fűt.
Xsara II-ben az első lámpa állító motor az egyik oldalon állandóan megy, amint bekapcsolom a lámpát. Hallom hogy egyfolytában zümmög. Lehet csak a motort cserélni/javítani, vagy az egész lámpatest cserés? Továbbá milyen jellel van vezérelve a motor? 3 vezeték megy rá. Egy 12V, egy GND és egy kék, amin szerintem a vezérlés megy. De milyen? PWM mint az RC szervóknál? Természetesen ezek mind a lámpatesten belül vannak, és be vannak kötve a külső csatlakozóba.
2.0benzin 16 szelepes motorhoz (xu10j4r)mi a fotengely vezermu-bordaskerek cikkszama (lepattintottam a peremet, uj kell...)? 0513- at ugyan talaltam de van c2 meg 97 vegzodesu is. 1999-es gyartmany. koszi aki segit!
A középső csatlakozó kábel kötegének a közepénél kettő az izzító relén mind a négy száll látszott a kábel. A csatlakozókat már megtakarítottam a lábakon nem látszik semmi.
Sziasztok segítséget szeretnék kérni van egy 1.4 hdi xsarám kb egy hete produkál olyan hibát hogy a fordulatszámmérő ,km óra nem működik leállítása után nem indul hiba kódnak irt olyat hogy U1003 as a diagnosztika szerint a fordulat szám 0-7000 között ingadozik pár kábel kivolt dörzsölve leszigeteltük azóta ha nem indul a motor vezérlőn lévő csatlakozok közül a középsőn mozdítok be indul néha beír olyan hibát is hogy nincs kapcsolat U1000 hiba kód. Idő közönként megjelenik az indítás gátló ikon is. Arra gondoltunk hogy a főtengely jeladó zavarja a vezérlőt.
Olvasd el újra kérlek... mondom időnként nem ment a jobb első irányjelző, amikor kivettem az izzót és visszatettem, akkor szállt el minden más. Nem írta ki, hogy ECONOMY MODE ACTIVE
Van egy Citroen Xsara 16i sx 16v autóm. Pár hónapja azt a tünetet produkálta, hogy jobbra irányjelzőzés esetén a jobb első irányjelző időnként nem ment. nemrég megnéztem az izzót és semmi baja nem volt. mikor visszaraktam és próbáltam, már sehol nem volt irányjelző, se vészvillogó, se helyzet jelző, se rendszám tábla világítás. A BSM dobozra gyanakodtam, szereztem egy másikat, de azzal se jó sőt most már a ködlámpa se jó.
Valakinek valami ötlet, hogy mi lehet a gond, vagy hol keressem?
Pont nem rég volt itt valakinek az a baja, hogy valamilyen cső kidörzsölődött neki és már a márkaszervizből sem lehet beszerezni.
És ami nem szokott elromlani szinte soha, az többnyire utángyártottban nem is létezik. Na ilyenkor jönnek az alternatív(nevezhetjük barkácsnak is) megoldások. :)
Átnéztem a biztosíték táblát, nem látok kioldott biztit. Az átvezetést is megnéztem, ott van forrasztott vezeték beszikszalagozva, de jónak tűnik minden. A motor ellenőrzése lenne a következő lépés?
Ha ügyes vagy nem kell a csövet vágni, mert a műanyag csőcsonk bilincsként van ráöntve a csövekre. Ha azt a két részt szépen lefaragod, akkor ki lehet húzni a régi csőcsonkot a csövekből és akkor nem lesznek rövidebbek az eredeti gumicsövek sem. :-)
Kösz a válaszokat,majd személyesen érdeklődöm boltokban.
A vagdosást én az új csőre értettem,hogy nem akkora a hossza pl.
De most alternatívaként le kellett vágnom a csonk után mind2 csővéget,és direktbe kötnöm,hogy azért menjen az autó így nyáron csak nem kell még fűteni.
Végül is a sima csonkos megoldás is jó lehet,kb. 2-2,5cm hiányozhat mindkettőből.
delman.hu-n találtam csonkot 4500+száll., lehet egyszerűbb lenne mint bontogatni,molyolni,termosztát jól körül van építve.
Ha komplett csövet akarsz, akkor alvázszám alapján kinézed (vagy kinézeted) a gyári számát és azt váltod be az általános alkatrészforgalmazók keresőivel, mert ezek alapból vackok, össze-vissza referenciáznak mindent. (ahogy ezt láthattad is)
A gyári számra egy fokkal jobb a keresési arányuk.
Igen fent a cserélhető,de Unix-tól a Bárdi-n át többfélét dob fel a webshop,megint másik kinézetűeket a google.
Nem akarok vagdosni csövet,meg hogy hosszabb nem úgy van hajlítva stb,a radiátor egyezik Berlingótól kezdve 306-os Pegón át,csak a csőhossz és a hajlítás meg átmérő nem mindegy. :(
Ill. a kereső a HDI csövét is ajánlja,de szerintem semmi köze hozzá,hosszban sem.
Pont ilyen problémám volt. Az én esetemben el volt törve egy kábel a kábelkötegben, ott ahol a tetőből az ajtóba megy át.
Ráadásul a szakadást érzékelve a BSI le is tiltotta a zárhoz menő áramot. A kábel megjavítása után sem kapott áramot a zár. A tiltást első körben nem is tudták kitörölni a BSI-ből, csak valami fekete mágiával :)
Szóval sokat látott öreg szaki is két órát küzdött azzal, hogy a tiltást feloldják, de végül sikerült, én meg csengettem a javításért 30.000 Ft-ot.
Ez soknak tűnhet, de lehet hogy más helyen simán vetettek volna velem egy másik BSI-t. (Volt olyan szaki a megkérdezettek között, aki ezt javasolta.)
Olyan helyre vidd, ahol értenek ezekhez a dolgokhoz, tudják diagnosztizálni a BSI-t, mert akkor derül ki csak, hogy mi a hiba pontosan.
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy aki cserélt már gumicsőpárt csonkkal a fűtőradiátorhoz,az honnan vette meg,kb. 5 fajta előrehajlított,és hosszúságút találok,de valahogy egy sem hasonlít rá.
Terhelés alatt gyorsításkor halkabban, de hallatszik. Állandó tempót, pl 90 tartva nem hallani, de motorfékkel haladva hallható. Ha pl. 5-ben van, és szépen lassul motorfékkel, akkor 2000-es fordulatnál a leghangosabb a hang.
Pár hete tettem szert egy II-es Xarára (1.6). Kb 2000 km megtétele után már megismertem valamennyire, és a kérdésem a következő. Motorfékkel gurulva hallok egy magas fütyülő hangot (mintha egy turbó hangja lenne), ami úgy kb 2000-es fordulat környékén a leghangosabb. Ha kiveszem üresbe, akkor megszűnik. Mi lehet ez? Kuplung? Váltó? A kuplungja magasan fog, kicsit kemény is, de működik nem csúszik. A váltó is jó, kettes kicsit akadós.
A véleményedet megoszthatnád Soryton,és Fez klubtársunkal is. Egy egyszerűt írok neked, és nem rosszindulatból. Be kell menni egy nagyáruházba, és az olajoknál ki van függesztve egy tábla. El kell olvasni, mi való a 2000 előtti, és 2000 utáni autókba. Erről a két említett márkatárs valamelyike írt, bővebben. Mindenki szereti az új dolgokat, ahogy írod, de lehet hogy nem mindegy, az autód motorjának mi a jó. Gondolj bele hogy, egy kopott motorba, beleteszel egy vékony olajat. Az Ok? Télen mi lesz? Egy sűrű olaj a kopott motornak jobban használ, jobb kenési felületet biztosít. Hiába akarod használni a csúcs technikát, ha, húsz évvel ezelött még ki sem találták.
..egyáltalán nem a hengerfejen van a kopogás szenzor ... hanem hátul a blokkon a homlokfal felől ... nálam a Berliben az önindító alatt közép tájon ....és így nézz ki
Így nem derül ki hogy a kissé eltérő paraméterű gyertya vagy a trafó csere miatt javult meg az autó.
A fotó nem mindig adja vissza a valós árnyalatokat de annyi biztos hogy a két középső henger máshogy dolgozott mint a két szélső. Mint már írtam az egyik trafó az 1 - 4 hengerre a másik trafó a 2 - 3 hengerre dolgozik.
Én az 1. és 4. gyertyák elektródáit, szigetelőcsúcsát látom sötétebbnek így lehetett valamelyikben tökéletlen égés.
Az ilyen "parazita szikrás" rendszereknél az együtt járó hengerek gyújtásai hatással vannak egymásra.
Sziasztok ! Véleményeteket szeretném kérni, hogy a xsara II-ön hátsó lökhárító jobb oldala ki van dudorodva. Patent hiba lehet, vagy esetleg csaphiba, ami a lökhárítóban van. Javítható-e? Köszönöm.
Tegnap ki lett cserélve a gyertya a korábban javasolt NGK-ra,illetve ki lett cserélve a trafo + kiszedtem a főtengely jeladót, a mágnesre egy finom fémpor réteg volt rárakódva, letakarítottam. Alapjárat kisimult, tőgázzal harap mint a tanyasi komondor, nem dadog le, nem jön hiba se.
Azért votlam kiváncsi mit állapítotok meg a kiszerelt gyertyából mert ugye a hibakódok mindig az egyes hengerre utaltak.
1-4 henger gyertyája barna az tök jó, 2-3 gyertya fekete kormolódik, vagy a gyertya elhasználódott, vagy nem jó az égés a hengerekben, esetleg kompresszió csökkenés.
Esetleg gyújtó trafó nem jó......bár szerintem ez a legutolsó dolog.
tényleg igaz, a biztonsági megelítás érzékelőre tényleg nem gondoltam, bár annak is filléres lehet a ktg-e
amit leírtál abból max a kisgyerek újja szétörésére gondolam azt, hogy az lehet egy olyen tényező ami miatt inkább kihagyták (bár amelyik gyerek olyan, azt a bal 1-en is összehozza a garázsban történő játékkor, igaz arra meg lehet mondani, hogy a felnőtt volt a felelőtlen aki gyújtás mellett otthagyta a kocsit a gyereknek)
Pedig de, némi pénzbe került volna, ha a többi ablak is komfort-elektronikás.
Amúgy szerintem az is szempont lehetett némely gyártónál, hogy az ablak-becsípődésből eredő balesetek miatt őket ne hibáztassa senki. Bár ha ellenállást érzékel, akkor természetesen letilt, de kisgyerek esetén, nagyon szerencsétlen testhelyzetben ki tudja...
Ez engem nem riasztott vissza attól, hogy mind a négy ablakomat kiegészítsem komfort-elektronikával.
Bontóban aprópénzért kapni S1-es Xantiából ilyen Bitron-modult (a vezetőoldali ajtóban, a kárpit alatt található), ablakonként kell egy.
Építettem már be ilyen modulokat BSI-s Xsara1-be, illetve S2-es Peugeot 406-osba is, és működik.
Ámbár a Xsarán az a képtelen helyzet állt elő, hogy először csak próbaként tettem be két modult az első ablakok vezérléséhez, és a sikeres próbát követően ki akartam venni őket. Ekkor nem volt többé hajlandó manuális üzemmódban működni. Így gyorsan véglegesítettem a kiegészítő kis kábelkötegeket, és mehettek be a helyükre. Ez évekkel ezelőtt volt, és azóta is jól működik az automata üzemmód.
Köszönöm..a hiba (pillanatnyilag) elhárítva. feltöltöttem ..viszont most az kell majd kideríteni, hogy hol, folyik el. van egy kis "bigyó" a neve nem jut az eszembe a motor utastér felőli oldalán lent, majdnem , mint egy gyújtógyertya..ott látni olajos részt--egyszer már ez cserélve lett évekkel ezelőtt..hasonló hibával.
Ne máááár! Átgondoltad ezt, mielőtt leírtad? Egy 20 éves autó is kedveli, és jól működik egy korszerű olajjal, gyertyával, stb. hiszen a korom ellenére, ami több x mint a tiéd, én is kedvelem az új és modern dolgokat, pl. többek között hordok VANS cipőt (deszkás cipő, és iszonyat jó) Az autó leírásában szerepel, hogy milyen cuccok kellenek bele. Jobb lehet, de rosszabb nem. Ha valakinek nem volna meg, tessék - https://docplayer.hu/5878816-Citroen-xsara-kezelesi-utmutato.html Tisztelettel! :)
ültem egy 2002-es, a maga korában rendesen felszerelt autóban (klima, légzsák, tempomat, radar, elektromos ablak) és rájöttem egy hiányosságára, amit nem tudok megmagyarázni
miért van az hogy a bal elso ablak felhuzásánál nem kell folyamatosan nyomni a gombot, míg a jobbnál igen?
ez kényelmetlen
és mivel a bal működik, biztosan elegendő hardver és szoftver van a kocsiban, illetve a bal működése miatt meggerjeszti az igényt a jobbra is
vajon miért nem rakták bele ezt a funkciót a jobb ablakba? nem került volna semmiből, de nem lenne senkiben tüske
kíváncsi vagyok meg tudja-e nekem ezt valaki magyarázni
Citröen Xsra II-2001 1.4 benzines autóm egy fura hangot ad, amikor a kormánykereket elforgatom. Álló állapotában is (járó motorral) adja ezt a fúra hangot. Tisztelettel kérdezem a hozzá értőket, hogy vajon mi lehet a probléma?..Köszönöm előre is.
addig még nem jutottam ... csak az bántott , hogy látszólag nem bízol az itt elhangzó információkban ... én ugyan csak hobbi szerelő vagyok , de lehúztam 10 évet ezzel a motorral egy Berliben... megtapasztaltam már ezt -azt ...
Nem kell megnyugtatnod, azt hiszem a hozzászólásomat nem neked címeztem. Csak azt szerettem volna jelezni, hogy bárki felhívhat egy márkaszervízt,és nem fogják elhajtani, válasz nélkül. De azt is írtam,hogy erre van a fórum, hogy ötletelgessünk. Remélem nem érted félre, a mondandómat.
...csak hogy megnyugtassalak... ennek a motornak ez a gyári gyertyája...
MOTOR GYÚJTÓGYERTYA BOSCH - FR8SEO... már nem kapható, az utódja az FR8SC+ tehát gyári megfelelő ..minden egyéb EMLÍTETT típus ennek a kiváltására alkalmas ....
Senkit nem szeretnék megbántani, de úgy gondolom, hogy a gyertya,olaj, témában, ha valaki felveszi a telefont, és felhív egy márkaszervízt, az kielégítő választ fog kapni. Felesleges oldalakat megtölteni, a találgatásokkal,ötletekkel, kinek mi vált be. Az akkori technológia ezt tudta. Felesleges egy 10-20 éves autóba újabb "anyagokat", tenni, nem ahhoz fejlesztették ki. Szerintem. Elnézést kérek mindenkitől.
Egy hivatalos Citroen szervízben meg tudod kérdezni. Nem fogják azt mondani hogy nem segítenek. És akkor elkerülöd a több helyről érkező javaslatokat,találgatásokat. A gyári a jó! De végül is ezért van a fórum,hogy ötletelgessünk.
Ha kihúzod felfelé a légszűrő dobozát, mert csak beakasztós karmok tartják akkor ott van alatta, egy csövet fogsz látni abba csatlakozik bele alul a légszűrő.
Ennek csak szívás zaj csökkentő szerepe van nélküle is gond nélkül üzemel.
Tanulmányozgattam pár robbantott ábrát, de ez mi a szösz? Az enyémbe abszolút nincs meg a bekarikázott rész.Nekem a száraz légszűrőnél véget ér a történet, utána semmi sincs. Ennek hiánya okozhatja a problémámat?
Az is jobban hasonlít az ajánlotthoz mint a mostani. Egy próbát megér.
A gyertya nagyon jó indikátor (tudom jönnek a mesterek és elmondják hogy elavult vagyok :)
A kivett gyertyákat jegyezd meg hogy melyik hengerből jöttek ki. Ne tisztítsd le.
Alaposan nézd meg az elektródákat és ha valamelyik színe, állapota, a lerakódások eltérnek a többitől akkor abban a hengerben másképpen zajlanak a folyamatok. (van hibakódod ami az 1. hengerre utal)
Meg kell nézni a bordás kerámia szigetelőket fekete égésnyomokat keresve. (kúszószikra)
Ellenőrizni a "trafó" nagyfeszültségű gyertyagumik és a bennük lévő rugós érintkező állapotát.
Kikeményedett, töredezett, szakadt gumi, korrodált, oxidos, laza érintkező az hiba.
Nem fújkálni WD40-el mert a petróleum megeszi a gumit. Ha kell akkor az oxidos érintkezőket denaturált szesszel lehet tisztítani.
Egy pillantást megér a "trafó" bemenő csatlakozója is.
A kopogas érzékelőn kívül minden jeladó új, vagy nincs egy évnél régebb vásárolva (szintén új), be lettek mérve működik mind nincs kontakt hiba sem.
Megpróbálom ezt a gyertyát amit írtál, majd végső soron egy trafó cserét. Nincs Eger környékén heves-Borsod megyében esetleg valaki ezzel a motorral szerelve és elég segítőkész hogy a trafóját kipróbáljam? Elég drága alkatrész már ez hogy próba cseresznye módon újat vegyek és vagy jó lesz vagy nem.
Ha ez a motor 1.6 16V NFU(TU5JP4) 80 kW akkor érdemes lenne Eyquem RFN58HZ gyertyát vagy annak minden paraméterében megfelelőt használni. (A Bosch FR8SC+ gyertyának nagyobb a szigetelő csúcs kinyúlása.)
Duplatrafós gyújtása van. A "trafóhídban" két trafó van, ez szolgálja ki a négy hengert. Az együtt járó hengerek egyszerre kapnak szikrát. Az injektoroknak viszont tudni kell hogy éppen melyik henger sűrít. Ezt a trafóba épített áramkör állapítja meg a gyertyákon átfolyó ionáram alapján (DEPHIA system)
Ezek a rendszerek különösen érzékenyek a gyertyára mivel itt a gyertyáknak "érzékelő" funkciójuk is van.
A leírt jelenségek és a hibakódok alapján biztos hogy égéskimaradás van. Vezérmű/főtengely jeladóra utaló hiba is van. Ezek alapján elképzelhető hogy a "fázisérzékeléssel" van gond.
Az biztos hogy minden apró hiba ami a gyújtás nagyfesz részén van megzavarhatja a "fázisérzékelést" ez által a befecskendezést.
Amikor teljes gázt nyomok a pillangó szelep teljesem nyitott állapotba kerül. Ekkor dadog le, a map szenzor adata pontos is lehet hisz légköri nyomást jelez a hibakód lapon.
Nagyon jó támpontokat szoktatok írni, rengeteg segítséget kaptam már tőletek. Ezért írtam be most is, hogy legalább van ötlet, merre induljak el, miket nézzek meg vagy tesztelje.
...az a baj hogy a szándék meg van a segítségre ...csak élőben kellene megtapasztalni a dolgokat és nem ártana egykét alkatrész próbára .... mert több minden is okozhatja a problémát , akár két három hiba összjátéka ...
""Injektort ki lehet cserélni "otthon"? Mennyire melós dolog ez?"" ...igen ... attól függ mennyire vagy készen egy ilyen műveletre... az egész szívósort le kell venni hozzá.... bár csak feltételezem hogy eddig is az 1.6 16v-ről beszélünk...!!?? :-))
...csak röviden ...valamiért alacsony benzin nyomás/szint/.... üzemanyagszűrő eldugult, esetleg a szivattyú haldoklik....stb
... a MAP szenzor is valószínű meghalt vagy haldoklik mivel két lényegesen különböző fordulaton is ugyanazt az értéket mutatja ...ami emlékeim szerint az alapjárathoz tartozik ... a katalizátor alacsony hatásfoka és az égés kimaradás már ezeknek a következménye...
Kutatásom a ledadogás után tovább folytatódik. Kaptam egy Lexiát de hozzáértő szemek többet tudnak kiolvasni ebből mint én az teljesen biztos. Képek alapján szerintetek mi lehet a baj?
A hiba még mindig:
-nagy és hosszú gázadáskor ledadog, leremegősödik, majd rövid időn belül kijelzőn catalityc converter fault, az üzenet megjelenése után erőtlen lesz és remeg az egész motor, alig megy. Leállítás, indítás után minden rendben addig amíg újból nem megyek erős gázadással.
A lite verzió nem tudja a cserealkatrészeket felprogramozni a motorvezérlőbe, minden mást tud.
Ha olyan alkatrészt cserélsz aminek a kódját be kell programozni az ECU-ba azt nem tudja, illetve a komplett tesztet nem tudja......csak paraméterek, élő adatok, hibakód törlés.
Ha olyat veszel ami tud programozni is, akkor nagy szerviz, (generál), illetve olyan alkatrészek aminek a paramétereit meg kell adni a computernek tudja, pl. befecskendezők, fojtó szelep ilyesmik.
Kaptam egy Lexia 3 kütyüt, de LITE verzió. Ez miben nyilvánul meg a lassabb kapcsolat és újjabb autók támogatásának hiányán kívül? Vannak funkciók is amiben egy full chip jobb vagy miben tud többet? Nem találok erről egyértelműen leírást.
Sziasztok! Oldal ablakot cseréltem az autómban és eltört pár darab clips ami oda fogta az oldalsó burkolatot.
Állítólag ha minden igaz akkor a 699156 -os clips jó a Citroen Xsara-hoz, nem találtam a Bárdinak oldalán se Unix oldalán se ilyent. Ha valaki tudja hol lehet kapni, akkor légyszíves írja már meg. Előre is köszönöm!
Bizony így van, de főleg én örülök! Különösen annak, mert most már látom, hogy sehol se lyukas, és sehol sem szivárog a fagyálló. Hasonló eset a jövőben biztos nem fordul elő! Köszönöm a segítséget! Remélem tudok majd valakinek én is viszont segíteni!
A kérdésem az lenne, hogy egy 2003as 2.0HDI 109Le xsara-hoz hol találok felső hűtőcsövet. Arra gondolok, ami a termosztátházból a hűtő felső részének a közepére csatlakozik. Sajnos az alatta lévő cső, ami az olajhűtőhöz meg, kidörzsölte és elfolyt a víz. Képeken pirossal jelölve.
Márkaszerviz nem tudott segíteni, és nem találom utángyártottban sem. A gyári kódja 1343EK.
Eladó a képeken látható műszakilag rendszeresen karbantartott autó. A karosszéria kis törődést igényel (bontott, gyári fényezésű motorháztető). Átlagos futásteljesítménnyel. Megbízható, NEM részecskeszűrős 2.0l 66kW (90le) diesel motor. Korához képest kultúrált belsőtér. Téli-nyári gumik felnire szerelve. Vonóhorog. Utólagos tolatókamera. Plusz egy tetőcsomagtartó ami az árban benne van. 2020.03. hó-ig érvényes műszaki vizsga.
Első forgalomba helyezés 2004.03. hó.
Olaj és szűrő cserélve. Érdeklődni telefonon. 20/3628791
"Elképzelésem sincs, hogy az előző gazdája mit öntött bele." Valszeg semmit! Mármint, hogy a fagyállót sem cserélte időben. Ugyanis, egy idő után a fagyálló folyadék elkezd savasodni és ez a savas "anyag" bizony erősen "nekiesik" a alumínium alkatrészeknek. Ezért kell (legalább) 2 évente cserélni a fagyállót akkor is, ha "látszatra" még jó! Amit a képen látunk, az bizony elég tömény oldott alumínium oxid, ami azt jelenti, hogy az előző (trehány) gazdája valszeg jó sokáig nem cserélte le a fagyállót. :-(
Mivel tanácsot kértem, és kaptam, ezért oktalan baromnak tartanám magam, ha nem próbálnám ki, vagy legalább nem mérlegelném, hogy kipróbáljam-e a tanácsok némelyikét. Nos vettem 0.5kg trisót (ha jól emlékszem Na3PO4) és leengedtem a fagyállót, persze edénybe. Nem volt túl tiszta, de koszosnak se volt mondható. Feloldottam a trisót, és az oldatot beleöntöttem a kiegyenlítőbe, majd feltöltöttem, és légtelenítettem, ami nem ment könnyen, mert a járó motornál eléggé habzott. Kb 10-15 percig járattam a motort, közben időnként megnyitottam a légtelenítőket is, majd leállítottam, és hagytam 2 órát állni. (Csak azért mert más dolgom volt, és nem értem rá, de megérte) mikor újra nekifogtam, előtte beindítottam, járattam még vagy 2-3 percig, és leengedtem a trisós vizet! Alul lesz egy kép! Nem akartam hinni a szememnek! Elképesztő, mi jött ki! Ez után újra feltöltöttem de már vízzel, és még mindig ilyen vörös iszap jött ki, ezért leszedtem a csöveket, és mindent slaggal átnyomattam, amíg tiszta víz nem jött. Feltöltöttem fagyállóval, légtelenítettem, és tadam! Van fűtés :) Nem is akármilyen, és a klíma is úgy működik, ahogy kell! És íme az ígért kép:
Ui: Elképzelésem sincs, hogy az előző gazdája mit öntött bele. :(
Sziasztok. Valaki megtudná mondani, hogy hogyan történik a fejegység kódolása. A régi az elromlott, egy másik,használt,került a helyére,szól is,csak sípol folyamatosan. Az állítólagos új kódot azt tudom. Hol és hogyan kell az új kódot megadni,hogy normálisan szóljon a fejegység. Köszönöm előre is a segítséget!
na szóval megnéztem a két legelterjetebb autóalkatrész forgalmazó honlapját
az egyiken nincs készlet
a másikon miután beírom az autó adatait, akkor van vagy 15 találat különböző gyártóktól különböző áran, ami még nem probléma, de a megjegyzésben benne van a hossz is és az nem ugyan az
a bal oldalra 1591/1274-től 1635/1370-ig változik a hossz, míg a jobb oldalra 1500/1185-től 1520/1170-ig
most akkor melyik az igaz?
a bal oldalt talán kiszerelés után le tudnám mérni, de jobb oldalt lemérni sem nagyon tudom, mert elszakadt
Most a hétvégén cseréltem a kézifék bowdeneket. 3 helyen volt eltörve (köztük itt is) mind a két odlalon. Már be is volt ragadva, nem fogott az egyik oldal. Arra vigyázz ha cserélsz, hogy van jobbos és balos, pár centi a különbség.
Köszönöm, és erre is gondoltam, de végül vettem egy nagy levegőt és megrendeltem a kovacsauto.hu-tól 3200Ft, ért az újat. Tudom, hogy nem lesz egyszerű a csere, ugy mint egy ladánál, de ezzel szerintem megint elmegy vagy 10 évet :) Egy nap alatt készen van.
Van egy angol nyelvű leírásom egy hókuszpókuszról de nekem nem jött össze, szóval szerintem nem működik, de azért leírom.- A vezető oldali ablak leenged, gyújtás levesz, kulcs ki. motorháztető kinyit. Meg kell várni, míg az autó bealszik, ezt egy kattanás jelzi, majd le kell venni az aksi sarút, és várni minimum fél percet. Ezután vissza a sarut, és a helyzetjelzőt fel kell kapcsolni. Ezzel kész a reset, de lehet újra kell tanítani a baloldali ablakot. (4x vagy 5x ütközésig le, a gombot végig nyomni, és fel ugyan ez) Valamint a központi zárat is újra kellhet tanítani. Azért szerettem volna ezt a resetet, mert egy helytelen saru levétel miatt, nincs központi záram, és nem működik a baloldali ablak sem. Végeredmény? 2x is végig csináltam, lépésről lépésre, de a világon semmi sem változott, és nem gyógyult, szóval az én esetemben csak profi beavatkozás segíthet, ha segíthet, és nem BSI csere lesz a vége. Az autó egyébként hibátlanul működik! (2002-es xsara 1.6. 16v)
Rakj bele vizet meg egy zacskó trisót, menj vele 20-30 km-t aztán engedd le, töltsd fel engedd le hogy minden kijöjjön aztán végleges feltöltés és próba
Köszönöm a választ! Megerősítettél abban, hogy mindenképpen kell egy újat venni. Nem nagy tétel, csak a meló nagy :) Egyébként erre gyanakodtam, hiszen 310 ezer van benne, és ez még eredeti... Gondolom az átmosással nem igazán érdemes vesződni, mert egy több éves lerakódást, nem hinném, hogy pár perc alatt meglehet szüntetni. Tavaly ősszel cseréltem termosztátot, ami azóta is jól végzi a dolgát, (a 3. lett jó) Akkor cseréltem fagyállót, gondolom ez feloldott egy csomó koszt, mert fokozatosan gyengült, majd hirtelen megszűnt a fűtés. Még egyszer köszönöm!
Ha a motortérben a fűtéscsövek melegek, akkor lehet, hogy el van dugulva a radiátorod. Esetleg a terelőlapát nem működik, elsőnek azt kellene biztosra megtudni. Ha a hideg-meleg állítás jó, akkor jön számításba az első mondatom.
Én úgy szoktam ilyen esetekben tesztelni a teljes műszerfal kivétele nélkül, hogy a motortérbe belógatok egy zsír új !! radiátort, rákötöm a fűtéscsöveket, lelégtelenítem és bemelegítem a motort. Ha a radiátor teljes felülete forró, akkor a régi el van dugulva. Amiket csináltam ilyen tünetekkel és ezzel a teszttel, azokon hibátlan lett utána a fűtés. Az egyik régi radiátort szétszedtem, 90%-ban el volt dugulva, csak egy kicsi részen fordult át benne a víz.
Sziasztok! Általában, csak olvasok, és elég sok jót szedek össze az itt leírtakból. Köszönöm! De most egy elég érdekes dolog történt... Gondolom, hogy le kell bontani a műszerfalat, és elképzelhető a radiátor csere, de tapasztaltabb emberek véleményét szeretném kérni. Tehát: Citroen Xsara 1.6 16v. 2002 -es NFU motoros, nem automata klímás autóról van szó. Nem régen vettem észre, hogy egyszerűen nincs fűtés. Akkor sincs, ha kikapcsolom és akkor se, ha bekapcsolom a klímát. A hőfokszabályzó gomb tekergetésére alul a kar elmozdul, ütközéstől ütközésig, tehát nincs kiakadva, de mégse fúj meleget. a rendszert légtelenítettem többször is, bár ez teljesen felesleges volt, hiszen a csövek melegek, a folyadék buborék mentesen jött. Nem ugranék neki csak úgy, mert lehet, sőt biztos, hogy itt tőlem okosabbak, tapasztaltabbak, már találkoztak hasonlóval, ezért a segítségeteket kérem.Már a pollenszűrőt is kivettem, amit szintén nem kellett volna, de így most azt már biztosan cserélem. Köszönöm a segítséget!
Kollégámnak 1.6 hdi-vel van 5-7 körül fogyaszt, azt mondja nincs vele gond mint ahogy a többi nagyobb dízel is jó, de tudomásul kell venni a dízel költségeit kettős tömegű lendkerék, részecskeszűrő, fap folyadék..stb.
250.000 km van a kocsiba még nem költött rá nagy összeget....
Benzinesből a nagyobb köbcentit ajánlják, 1.8-2.0 köbcentiset az 1.6 benzines kicsi neki ezért jobban fogyaszt.
A benzines is elvan 7-10 literrel.
Amúgy nagyon szuper kocsik minden szarral fel van szerelve
Jo napot mindenkinek.Kérdésem lenne hogy aCitroen Grand Picasso C4 több féle változata van melyik a bevált vagy melyiket ne vegyem meg. A hozzá szolasokat köszönöm.
Megtaláltam. Sikerült a kis műanyag csuklók alá befújni szilikont, illetve a nagy gömbcsuklóba próbáltam zsírt rakni, kézzel. Elég primitív megoldás, ugye? Jobb is lett a váltás, de meg sem közelíti azt, ami volt. Elhajlás nincs. Leírnád mi a szakszerű kenés? Teljesen "műkedvelő" vagyok, de pár dolgot már azért sikerült megoldanom.
Rendben! Köszi az infókat. Egy húshőmérőt betoltam a szellőzőbe és 4.5 fokos levegőt fújt venti középállásba és külső keringetésre állítva délután 31 fokba odakint. Először arra gyanakodtam, hogy lefagy a hőcserélőnél vagy valami érzékelő kikapcsolja a klímát.
így egyértelműen sok a gáz benne, túlnyomás lesz amikor megállsz a kocsival, és letilt, a 2-3 fokozat is azért indul hamar mert növekszik a gáz nyomása.
A legegyszerűbb módszer elindítod a klímát, hagyod hogy felkapcsolja a fokozatokat és amikor megáll kiengedsz a gázból annyit hogy visszakapcsoljon.
Ha visszakapcsolt járatod a kocsit 15 percig és ha nem kapcsol le a klíma megvan a gázmennyiség, és persze a járatás közben nézed hogy hűl-é, ehhez kell pici szakértelem is.
Automata klímánál a szellőzőn mért hőmérséklet 6-7 fok alá nem megy le mert akkor lekapcsol a kompresszor, nekem 7 fok az állandó befújt levegő hőmérséklet.
Klíma bekapcsolásnál elindul 1-es fokozat ventilátor majd 5-7 perc után 2-es 3-as fokozat. Menet közben sem kapcsol ki a klíma csak ha kereszteződéshez érek vagy vissza kell váltanom. Majd gyorsításkor hallom hogy "kattan" bekapcsol a klíma.
ŐŐŐŐŐ egyébként kis forrasztási ügyességgel lehet cserélni magát a relét illetve a kapcsoló tranzisztorokat (vagy triak), és megmarad az eredeti bsi és nem kell programozgatni meg tanítgatni
sanden 6V12-525 gramm kell bele ma töltettem fel, azt nézd meg hogy a ventilátor elindul-e, ha nem akkor azért kapcsol le. A ventilátor néhány mp-belül elindul.
Akkor valami ott lehet.. rádugták nyomásmérő órára 15és 20bár között volt az érték még nagy gázadáskor magas fordulaton is. Persze agyon tesztelték a szerelők és pont nem kapcsolt le a klíma akárhogy is akarták. Úgy néz ki megjavult.
nem szeretek fékezni, piros lámpa előtt vissza szoktam kapcsolni többet is, az utobbi időben ha nagyobbat kapcsolok vissza vagy kisebb fokozatba kapcsolok vissza olyan sportautós hangja lesz a verdának, már utas is észrevette
1) váltó lehet ez? különben szépen jár, nem recseg, könnyű stb stb stb. Lehet kicsit kevesebb benne már az olaj? Ho tudom ellenőrizni a váltóolaj szintet?
2) lehet más is? pl lyukadó kipufogó? a középső traktus már sok éve cserélve volt de a hátsó még nem
(mondjuk a hang inkább olyan mintha a motorból jönne és nem a kipufugó felől)
Szia! Nekem is az a jelenség, hogy a váltó nagyon nehezen jár. A váltó olajszint ellenőrizve lett és feltöltve. Le tudnád írni, hol lehet a rudazatot bezsírozni? Eszembe jutott, hogy évekkel ezelőtt, mikor egy ingyenes állapotfelmérésre vittem, akkor szóltak, hogy a váltó nehezen járt és pár perc alatt csináltak vele valamit, ami után egy hónapig olyan finoman járt a váltó, hogy szinte érezhetetlen volt. Valószínűleg ott is megzsírozták.
Elvittem az autót egy klímás szakihoz. Lefejtették géppel 820g gáz volt benne. Visszatöltöttek bele 550g-ot mondván ennyi kell bele. De még mindég ki-be kapcsolgat 10 másodpercenként menet közben. Tudsz ajánlani valami oldalt, ahol meg tudom nézni mennyi gáz kell bele van ahol 590g van ahol 565g van ahol 540grammot írnak bele.
Pin kód kiolvasást tud -e valaki BSI- ből szétszedés nélkül a diagnosztikai csatlakozón keresztül ? Debrecen és környéke?
Vagy márkakereskedésből megszerezhető?
Milyen dokumentumok szükségesek hozzá?
Kulcs programozáshoz kellene.
a kis haver Peugeot 406-autójához, komplett COM 2000 cseréltek, Irányjelző kar hibája miatt, azóta a HF távirányító nem működik, az immo igen. próbáltam a HF tanítást sikertelenül.
Újra kellene programozni az immo-T, utána a távirányítót!
Hát....amin nincsen ott kis relé, azon nincs is relé a rajz szerint, viszont a világításkapcsoló a biztosítéktáblán keresztül kapcsolja a lámpákat. Ez alapján és biztosítéktábla hibára gondolnék.
Köszönöm a képet. Az előbb megnéztem de az én biztosítéktáblámról hiányoznak az oldalsó kis relék, pont amin a fényszóróé lenne. A motortérben a bal első lámpa környékén találtam két hasonlót, de annak úgy tűnik köze sincs a világításhoz. Az előbb nem írtam, de 1.9td '98-ból. Hátha emiatt a különbség.
Sziasztok! Tudna nekem segíteni valaki abban, hogy Xsara S1-ben hol illetve milyen relén halad át a tompított világítás? Egyik éjszaka felkapcsolódott a tompított(reggelre le is merítette az akkut) azóta pedig folyamatosan világít, csak akkusaru levétellel kapcsolható le. A dolog érdekessége, hogy lehúzott bajuszkapcsolóval is világít. A másik jelenség, hogy ha ráadom a refit, akkor a h4 mindkét izzószála világít (baromi jól látni vele de gondolom az izzó hőterhelése korántsem optimális). A helyzetjelző nem világít sem elöl, sem hátul.
A másik kísérőjelenség (bár valamivel korábban kezdődött), hogy levett gyújtásnál, rajtahagyott világításnál a csomagtérajtóban az ablaktörlő reléje önrezgésbe kezd. Korábban azt hittem sima test szakadás az átvezetésnél (ha már műanyag az ajtó) de lehet a két jelenségnek köze van egymáshoz.
Ne tessék leugatni. Beleuntam a környékbeli autószerelők hozzáállásába. Saját kézbe kell vennem a kocsi javítását, mivel itt senki nem akar francia autót vállalni.
Igen az meg van a kompreszort még nem találtam meg de annka is meg kell lenni a tükör állító az két irányú de ha jól emlékszem a lábaknál a műanyag levan törve rólla.
Vezetés közben az autó jobb előli oldala felől nyöszörgés hallatszik ( pont oylan mint mikor nyikorgó ágyra ül az ember) amikor út egyenetlenségen megyek át, nagy sebességnél nem csinálja ezt, sőt nem is minden helyzetben csinálja (kanyarodás, utas ha ül a kocsiban stb) Szerintetek mi lehet, mik lehetnek a gyanúsak?
Xsara 2004-es hdi-n a rádió bekapcsolása után nincs egyáltalán hang. A kijelző mindent mutat, amit éppen csinálok rajta,(hangosítás, csatorna váltás,aktuális hangerő)csak éppen nem óhajt hangot adni.valakinek van esetleg valami ötlete erre a problémára? Előre is köszönöm a segítségeteket. További szép napot mindenkinek!
A távirányítót kézzel, de ha nem fogadja el, ahogy írtam korábban gyári diaggal újra kell tanítani a kulcsokat (immo'-t) és utána megtanítani kézzel a távirányító(ka)t.
Sajnos nem minden felhasználónak van kéznél ilyen, de nálunk pl. motorcserénél sem szerencsés úgy matatni a rendszerben, hogy közben feszültség alatt van.
Sziasztok! Egy kis segitségre lenne szükségem. Citroen Xara 1.6 16V sx 2002 évjárat leömlő eltörött meg van minden hozzá. A kérdésem! Hogyan lehet hozzá férni a menetirány szerint jobb oldalon a szervó és a generátor mögötti alsó leömlő csavarhoz? A többi lent van! Kell e valamit még bontani? Tippem van csak egy kis megerősités kellene.
Előfordul néha, hogy Lexia-val újra kell tanítani az immo - t az összes kulcsban és azután már elfogadja a távirányítók tanítását is. Az okot nem tudom, ez csak tapasztalat .
Ha azután sem tanul, akkor baj van. Persze első körben én megnézném, hogy a táv' ad-e ki jelet, csak ha igen, azután Lexiaznék.
Távirányítós központizár betanítás kérdéskörében kérném a nálam tapasztaltabbak segítségét. Kénytelen voltam kicserélni a gyári aksit a kocsiban (2003-as modell :)) és ezt követően vált szükségessé a kulcs újbóli betanítása. A használati kézikönyvben leírtak szerint a gyújtást ráadtam, nyomtam a gombot tovább is mint kell, de semmi nem történt. Ezt követően eszközöltem egy elemcserét a kulcsban, de ez sem hozott változást. Ha kulcsal zárom az ajtót, a központi zár működik, az elakadásjelzőben lévő kontrollámpa pislog. Van valakinek ötlete, hogy akkor a betanítási manőver miért nem sikerül? Kihagytam volna valamit?
Előre is köszönöm a hozzászólásokat és minden segítséget!
A 65970-es hozzászólásban van egy leírás, hogy lehet a gyári alkatrész adatbázist böngészni. Nem tudom működik-e még a módszer, a munkahelyemen nem tudom kipróbálni az áldásos webfilternek köszönhetően.
Eladóvá vált szeretett Xsara II autónk (új autó vásárlása miatt) és első körben arra gondoltam, hogy itt hirdetném meg (amúgy Budapesten lakom). 2016 április 25-én vásároltam, ha minden igaz én vagyok a 3. tulajdonos. Első autónak szántam, ezért nem is szándékoztam sok pénzt kiadni anno egy használt, ám jól felszerelt autóért. Előre egyeztetett időpontban szerelővel és/vagy szakszervizzel átnézethető, OBD2-vel kiolvastatható, tesztkörre is elvihető. Minden extra működik az autóban. Egész pontosan egy 2002 dec. 13-án Magyarországon nyilvántartásba vett Xsara II, 1.6 SX (légkondi, tempomat, motorosan állítható tükrök, világítás és első ablakok, esőszenzor, automata világítás) felszereltségű kocsiról van szó, 226.356 km-van benne jelenleg. A forgalmija 2018.12.09 -ig érvényes.
Amiket eddig cseréltettem rajta:
- 2016 május: olaj és szűrő -olaj, levegő és pollen- csere (Valvoline 10w40 - GoodGumi, Zugló, számlával)
- 2016 május: kipufogó csere, de nem gyárira (Kipufogó Klinika, Zugló, számlával)
- 2016 nyarán teljes vezérlés (számla meg van az összes alkatrészről - Bárdi)
- vezérléssel együtt cserélve a motor és váltó tartó bakok
- 2017 május: olaj és szűrő -olaj, levegő és pollen- csere (Total Quartz 10w40, Relax Club Karosszéria Centrum és Autószerviz)
- 2017 nyár: hátsóhíd felújítás! (számla meg van, még garanciás- TEAMTWORK, Budapest, Csabai út 72, 1173)
- 2018 január: gyertya csere (Citroen Pásztor)
- 2018 március: olajszűrőház tömítés
Ehhez jár még: - nyári gumi szett 2016-ban vásároltam újonnan - GoodGumi, Zugló (Dayton Touring, 185/60 r15) kb 10e km van benne
- téli gumi szett szintén 2016-ból, új, Dayton 185/60 r15, (GoodGuminál tárolva) kb 7e km
- 39.899 Ft-nyi alkatrész, amit még szerettem volna cserélni (stabilizáló rudak, támasztó csuklók, porvédő készlet a lengéscsillapítóhoz, lengőkarok szilentekkel - számlával autoalkatreszonline24.hu -ról)
Amire költeni kell: - küszöbök rozsdásodnak (sajnos ezzel kicsit átvertek, mikor vettem az autót..) ma láttam hozzá Klokkerholm küszöböket 13.643 Ft darabja (autoalkatreszed.hu -n) - bal hátsó íven is van kis javítani való
+ Az átlagfogyasztás nálam 7,1 és 7,2l között váltakozik nyáron a fenti gumival, télen 7,8 - 8,2l.
Első körben 395.000 Ft-ra gondoltam a gumiszettek és az alkatrészek okán.
Szerintem nem a termosztátházra gondolsz, mert az a hengerfejen van.
Ha egyre gondolunk, akkor az a csonk 2e ft gyáriban, a tömítés meg párszáz ft. De lehet hogy nem is ott van a probléma, hanem a fűtőradiátor csonkjánál és a fagyálló a csövön pont oda csorog le.
Egy dolog nagyon gyakori és érthetetlen. Aki nem ért hozzá és nem tudja beazonosítani a főbb alkatrészeket sem és még pontosan le sem írja az érintett terület helyét(pl. jobb-hátul-alul), az miért nem veszi elő a telefont a zsebéből és fényképezi le.
Sokkal egyszerűbb lenne és a félreértés és téves info is kevésbé fordulhat elő.
A töltés mérésekor mekkora fordulaton járt a motor?
...nem lenne baj ha tudnánk milyen motorról van szó....
...ha terhelésen ennyit mértetek az akár jó is lehet ...de mérd meg terheletlenül is /járó motornál/ ha 14-14,5 volt között van nem kell aggódnod , egy fesz szabályzó sajnos ennyibe van ..
Futomuallitason volt az auto es ott mondta a szerelo, hogy lat egy kis vizszivargast a motorblokk aljan. Nekem is mutatta, valoban van egy kis vizkonyom az olajtekno fele, feljebb bevilagitva a lampaval, egy muanyag csonk, ahogy a blokkra ra van csavarozva, annak a tomitesenel szivaroghat, vagy a muanyag csonk van elrepedve.
Ez a termosztathaz lenne?Milyen nevvel keressek alkatresz?
A masik problema, hogy terhelesen a toltes 13.29V (lampa, hatso ablakfutes stb. bekapcsolva). Ez normalis ertek, vagy cserelni kell a feszultsegszabalyzot?
Nezegettem alkatreszesnel, 15-27e Ft, ezt olcsobban is be lehet szerezni vagy ez valami vicc?
nálam úgy lehetett jól dedektálni, hogy mentem vele 10 km-t majd körbetapogattam a kerekek közepét és a rossz csapágynál határozottan melegebb volt az érintés
Enyhe hosszan balra jobbra kormány elfordításokra nem változik a hang? Egyenes úton mész egyenletes sebességgel majd a saját sávodban enyhe bal és jobb íveket írsz le. Ha változik kerékcsapágy szokott lenni.
Sziasztok! Faceliftes Xsarankkal olyan gond lenne, hogy 50-60 km-órától nagyon behangosodik, olyan, mintha egy második motor elindulna kb. Ezt a hangot mindig csinálja fordulatszámfüggetlenül. Ha menet közben kinyomom a kuplungot, kiveszem üresbe akkor is csinálja. Akkor halkul el/hallgat el, hogyha lelassul az autó 30-40 körülre. Nincs esetleg tippetek rá, hogy mi okozhatja? Ha kell, videót megpróbálok csinálni amin hallható lesz. Köszi!!
Annyira örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra :) Xsara II. 1.4 2003-s modellem van, első autóként, már 3 éve a birtokomban.
Egyszerűen imádom, eddig semmi komolyabb dolgot nem kellett rajta javítani a kopó alkatrészeken kívül.
Viszont az utóbbi időben egy nagyon érdekes hibával találom szembe magam. Remélem, hogy valaki tud nekem segíteni mi lehet a megoldás.
Az autórádió fejegység bekapcsolása után a rádió működik (tehát fogja a rádió állomásokat és rendesen szól is), viszont folyamatosan és hangosan pittyeg.
Megnézte szerelő, azt mondta hogy a fedélzeni computer dobja ki a rádiót, mert azt érzékeli, hogy nem a sajátja, szóval a pittyegés egy hibakód. Összehangolták 1 hónapig működött, utána megint pittyegés. Újra összehangolták, kb. 1 hónap múlva megint pittyegés. Vettem egy másik gyári fejegységet azzal ugyanez a séma. (összehangolás majd pittyegés)
Nem tudom mi lehet a probléma, de szeretnék rá valami végleges megoldás találni, mert 1-1,5 havonta ezért szervizdíjat fizetni kicsit költséges fenntartása az autórádiónak... ^^"
Modern fejegységet egyenlőre még nem mertem venni, nem tudom, hogy eljátszaná-e annál is ezt a pittyegést.
Kérlek, ha esetleg valaki találkozott már hasonlóval, vagy tudja mi lehet a megoldás segítsen nekem!
Ha szemben állok az autóval, mintha a jobb első lámpatest alatt lenne. Nem létezik? Nem látom rendesen az átok műanyagtól, de valami van ott. Máshol meg nem látom. Az első lökös olyan szinten szétáll a xaromon minden irányba, pff, ha leveszem hatalmas cumi lesz visszatenni. Le kell venni a kürthöz mi? fúj, nemá'
Xara2-nek valaki fotózza le a kürtjét (duda) pls, mert az enyémben nincs és a kábele sincs meg. Annyit tudok hogy valahol a hűtő mellett középen lehet, de jó lenne látni. Enyém törött volt mielőtt vettem és így tették össze, hogy nem szólt a kürt. Eddig nem érdekelt, de 2 hetem van vizsgáig és most kezd érdekelni :)
Igazából megfontolt ember nem találgatva javít autót, de te kérdezted, hogy milyen jeladó kell a gépedbe én meg megmondtam. Ennyi.
Én gyári diagot dugnék rá és megnézném mit ír ki. Lehet, hogy nem elég a hibakód olvasás, élő adatokat is kell nézni. Sőt, az is lehet, hogy még ez is kevés, mert mondjuk valamilyen mechanikai hiba is beleszól a dologba, (pl. üzemanyagnyomás-szabályzó, de ezt csak példának írtam!!) vagy ne adj Isten elektromos kábel-hiba is előfordulhat. Vagy valami más, ami még eszembe sem jutott.
Persze a cserélgetős módszernek is lehet eredménye, de a diagos hibakeresést sosem érdemes kihagyni előtte.
Bár kétlem, hogy ez lenne a megoldás. Főleg, hogy tavaly egyszer elmúlt egy rövid időre gyertya és benzinszűrő csere után. Igaz ez most már nem vált be.
Na beszereltem, ellenben semmi se változott. Alapjáraton néha be-berángat erősen. Illetve gyenge, erőtlen motor, teli gázadásnál dadog, rángat, reszket, majd néhány másodperc alatt hibaüzenet (catalytic converter fault /antipollution fault) majd háromhengerezés míg le nem állítom. Tavaly gyertya és benzin szűrő cserénél 2 hónapig ezt nem csinálta, télen újra előjött. Cserélve volt MAP szenzor, főtengely érzékelő, gyertya, idén újabb szűrők csere (lég, benzin), most a hőgomba is. Mostmár tanácstalan vagyok mitől csinálja ezt a háromhengerezést. Ha érzéssel adok gázt, ahol érzem remeg, dadog és visszaveszem a lábam akkor el tudom ezt kerülni, de előzni, gyorsítani lehetetlen így.
Azt hiszem, igen. Szerelő (ismerős) cserélte, csak a színére (zöld) emlékszem, meg hogy valahol a motor jobb oldalán van. Van a közelében egy kék színű is, amire azt mondta hogy az a műszernek (műszerfal) küldi a jelet! :-)
Megpróbálom én is kicserélni ezt mert hasonló a problémám nekem is. Viszont ebből az alkatrészből mindenféle színűt találok az áruházakban, most nekem akkor milyet kell megvenni?
Megint problémám lenne..Xsara II. 1.4 benzin 2004 ötajtós.
Hengerfej tömítés cserém volt ( hengerefej síkolás stb-vel) , és a hűtőhőfokjelzőm megbolondult. Hol azt jelzi hogy forr a víz ( hűtőventillátor bekapcsol) hol azt hogy 0 fokos. Amikor leveszem a gyújtást akkor működik tovább a hűtőventillátor csak az akkusaru levétellel tudom lekapcsolni. A hhűtővíz légtelenítést természetesen megcsináltuk.
Hűtőgomba meghalt volna? Vagy más? Terljesen tanácstalan vagyok. Debrecenben van valaki aki tudna segítséget nyújtani?
A nejem P 206-osánál (1.4i) ugyan ez volt a jelenség. Hidegen tökéletes, melegen gyenge, rángat, lefullad, stb. A problémát a motorhőmérséklet-érzékelő hibája (zöld színű bigyó, szemből nézve a motor jobb oldalán valahol) okozta. Nem érzékelte hogy meleg a motor és dúsított mint állat, ezért szinte belefulladt a motor a benzinbe. Az érzékelő cseréje után (1500 Ft) a probléma megszűnt! Meg kell próbálni, hátha! :-)
Köszi az ajánlatot de német ebay-ről 22-ért szállítással együtt kaptam ajánlatot. Mivel EU-s tagállam így reményeim szerint nem akasztják fennt a vámon.
Sziasztok, segítségeteket kérném, valami gáz van az autómmal, xsara II 1.4i 2001-es kiadású. Már egy rakás pénzt ráköltöttem a javítására, de a hiba továbbra is fennáll, lassan többet költök rá mint az autó értéke. Igyekeztem rákeresni itt a fórumon hasonló hibára de nem találtam.
Hideg motornál teljesen jól megy, ám mikor üzemi hőmérsékletű, kezd rángatni, ami átmegy egy olyan állapotba, mintha egy henger nem menne, vagy ellendolgozna a motornak. Ilyenkor egy emelkedőn már kettesbe kell visszakapcsolnom, annyira erőtlen a motor. Gáz elvételkor pl kanyarban gyakran le is fullad. Ilyenkor az alapjárat 500 és 1500 között ugrál. Motor diagnosztika lámpa villog. Reggel hidegen ismét megy mint a golyó.
Elvittem szerelőhöz, kapásból vágta rá, hogy katalizátor, az autót nem is látta. Nem éreztem túl hitelesnek, bár nem vonom kétségbe.
Elvittem egy ismerős szerelőhöz, aki kiolvasta a hibakódot, valami olyasmi, hogy több henger egyszerre kap gyújtást.
Ezek alapján lettek cserélve:
-gyertyák
-gyújtótrafó
-alapjárati motor
-főtengely jeladó
Ám a hiba még most is megvan. Kipróbáltam, hogy lehúzom a lambda szondák csatlakozóit, úgy használtam egy napig, de nem volt különbség az autó viselkedésében.
Tisztában vagyok vele, hogy a motor rendellenes működésénél sokféle ok szerepelhet és megtalálni sem egyszerű, én csak abban reménykedem, hogy a fenti tünetek együttesével találkozott-e valaki, mit javasoltok leginkább.
Sziasztok!!! Citroen xsara 2-es 2001-es légzsákos vezetőülést keresek jó állaptban./leharcolt nem érdekel/0670 6 327-190- es számon.1.4-es benzines.Köszönöm!!!!!
Szerintem nyugodtan rendeld meg, az ár a lényeg. Én is rendeltem már "eredeti" logókat, műszaki cikket, az eredetivel teljesen összekeverhető terméket. Le sem tojták. Ha pedig véletlenül szórakoznak, nem kell átvenni a csomagot. Visszaküldik, és akkor a kereskedőtől kérheted a pénzvisszafizetést, ami általában 14 napon belül meg is történik. Nézz utána mi a vámmentesség összeghatára. NEM A TERMÉKET NÉZIK. De neked is írom, én a Wish.com-ot ajánlom.
A kollégám most 1 hónapja rendelt a Wish-röl egy akkumulátort a kerékpárjára, 75e Ft-ért. A kis kínai vámmentességgel hirdette az árút. Ez azért van mert nagyon tisztában vannak vele, hogy az adott országban, mennyi a vámmentesség határa. Azt az összeget szokták a csomagra írni. Na most megtalálták a vámosok. 12%-os vámtarifa+ Áfa. Így lett a 75-böl 115e-Ft. Itthon 120-ért azonnal kapott volna.
Közben beszéltem is velük és tényleg nagyon előzékenyek, de elég messze vannak és tömegközlekedésselkellen e hazajönnöm. Közben találtam egy Diesel Klinika nevű céget, ami jóval közelebb van (http://www.mindenamiauto.neet.hu/index.php?productID=545). Erről tud valaki valamit?
Szerintetek ezzel a lexiával minden rendbe van? Úgy értem tud mindent amit kell? Vagy tudtok ajánlani melyiket rendeljem meg amivel mindent meg lehet csinálni? (pl élő adatok menet közben vagy kulcs programozás)
Fűtőventillátort bekapcsolva egy ideig megy kb egy perc majd leáll és nem indul el.auto és manuál módban is ezt produkálja.ha leállás után elindul,néhány másodperc mulva ismét leáll.mi lehet a probléma?esetleg tranzisztorok cseréje?
Járó motornál 3-5X ki kell tekerni a kormányt a végállásokba, kicsit finoman úgy hogy hallani lehessen amikor a végállás szelepek kinyitnak.
A többi önlégtelenítő...azért kell kitekerni a kormányt mert ha nem nyitnak ki a végállások nyomás csökkentő szelepei akkor ugye nem megy át rajtuk az olaj.
Sziasztok, a kormány szervó rendszert kell -e légteleniteni? Ha kell akkor hogyan ?
Anno úgy vettem az autót a szervó csővezetékében lévő érzékelőnél folyt a szervó olajam, kicseréltem az érzékelőt (a szervó rendszerbe épített érzékelő feladata ,álló helyzetben lévő járműn a motorvezérlő számítógépnek ad egy "testet" így megemelkedik az alapjárati fordulatszám)
Szóval a sógorom panaszkodott ;szerinte darabos a szervó müködése;
Nem tudom én soha nem tekerem a kormányt álló helyzetben, szervó nélküli autóim voltak úgy hogy hozzá szoktam hogy meg kell mozdulni az autóval!
A sógor autója skoda oktávia, szerintem abban elektromotoros szervó müködik.
Ha ül a xsara hátulja az mindenképp híd felújítás? Nem terpeszt, nem nyikorog. Egyes utakon lehet érezni, hogy pattog a hátulja. Illetve tolatasnal induláskor 1-2 koppanást lehet hallani. Ez utalhat lengéscsillapító cserére?
elvileg jó, ha "kiakasztom", akkor felkapcsolja a vészvillogót, ha visszanyomom, akkor abbahagyja, de az üzemanyag szivattyú nem dolgozik valamiért. Ettől függetlenül, hogy ezeket csinálja, még lehet rossz? :)
Sziasztok! A következő kérdéssel fordulok hozzátok. Adott egy Citroen Xsara Picasso 1,6 benzin NVF motorkódos autó, egyszer fogta magát leállt, beindult egy pillanatra, majd egyből leáll, amíg le nem megy teljesen az üzemanyag nyomás a gyűjtőcső végén lévő órán mérve. Laptop, diagnosztika, holtponti jeladó... élő adat, 0 fordulat, kicseréltük, azóta méri a 200-240es fordulatot, üzemanyag nyomás azonban továbbra sincs. Reléje működik, másik autóban kipróbálva, az szépen jár vele. Ez azonban mostmár hibakód nélkül jár, ha közvetlenül akksiról felnyomatjuk az ac-t. Felmegy 3,5 bárra, beindítva szépen jár, amíg le nem esik a nyomás 0,9-re, ott ledadog, majd leáll. utána beinuldni beindul, de csak pár fordulat, és megáll. Van valakinek ötlete mi lehet a probléma?
Kis segítség kellene ismét,hátha találkoztatok már hasonlóval.Kb két hete furcsa kopogó hangot hallok a motortérből.Egész konkrétan a motor felett lévő szivó oldal felől,bár az is lehet hogy csak a műanyag csővek erősitik fel a hangot.Viszonylag tompa,fordulatra szaporodó,kicsit olyan mintha vissza dolgozna a szivócsonkba.Az alany egy nyolcszelepes 1.6 egyes xsara.Esetleg valakinek volt már hasonló problémája? Vagy a hozzáértőknek valami tipp? Előre is köszi!
Tegnap nagyon megijesztett a szervíz, ahová bevittem a kocsit fékcső cserére. Azt mondta, hogy hidegen nem megy az egyik hengerem (1.4 HDI motor) és sürgősen nézessem meg, mert szétolvadhat a dugattyú.
Tényleg kb. fél éve van az a jelenség, hogy hidegen elinduláskor szaggat, esetleg le is fulladt a motor. De pár perc után már simán jár és erősen húz, dinamikus.
Állítólag ilyen problémával csak kevés szervíz tud mit kezdeni. Tudtok esetleg megbízható szervizet, aki ezt megnézné? Mennyi lehet ennek a javítási költsége és ideje?
Más dolog. Tegnap hazafelé jövet produkálta megint a letiltós hibát. Amiről lejjebb írtam, mikor kigyullad az airbag felirat és letilt az elektronika. Rámértem az aksira járó motornal, 17,3 voltot mértem. Gondolom az rengeteg, és tilthat emiatt az elektronika. Feszültség szabályzó lesz a ludas??