Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Megjöttem Ajusztrijából, vége a vakátziónak :-(
Droid mode ON/ itt is...
Péntek reggel, miután megkötöttem a biztosításokat a zautóklubban, ráböktem az ott kapott szórólapon egy nagyon sakalatos képre, mondván: "Ezt a helyet keresd meg e tírkípön, asszony, ide menünk!" Zasszony mögkereste, odamentünk, és sikerült rátalálnunk Ausztria talán legszebb tsütskére :-)
Mikor megérkeztünk, olyan esô szakadt, hogy 3 métert sem lehetett látni. Kerestünk egy információs irodát, oszt rákérdeztünk a szállásra. A csajszi a pult mögött elôbb röhögôgörcsöt kapott, amely hirtelen átcsapott sírógörcsbe, állítólag éppen fôszezon volt, (én azt hittem, az ilyen helyeken az télen van, de rá kellett döbbenni, hogy a síparadicsom mégsem téli gyümölcs .-) és egy fél darab kiadó szobát nem tudott 50 kilométeres körzetben. Végül némi unszolás és pár csábos mosoly után mégis talált nekünk egy tök jó kis panziót, 15 kilométerre, az egyik legszebb völgyben. Hurrá :-)
Zingettem vagy 1600 km-t a Sakaloviccsal, míg én a friss hegyi levegôtôl regenerálódtam, neki az osztrák táltosbenzin-kúra tett jót: csak másfél literrel evett belôle kevesebbet, mint a hazai szutyokból, pedig kíntattam hegyen-völgyön át. Próbálgattam a fékjeit is, volt egy két érdekes szituáció, egyelôre bírják a gyűrôdést. legjobb az a 9 kilométer hosszú 19 (tizenkilenc) százalékos lejtô volt, gond nélkül vette, csakúgy mint a másfél kilométeres 23%-os emelkedôt: ha nem nyomom a féket felfelé, akkor biztos visszagurulok...
A sógoroknak meg permanens bizonyítási kényszere van, gyönyörűen leszerepeltek az autópályán. Beállítottam a tempomatot 130-ra, csak az elôzéseknél gyorsítottam, hogy a mögöttem jövônek ne kelljen lassítani. Mégis volt egy csomó eset, hogy mögém ért egy osztrák, megvárta, míg lehúzódik az elôttem menô, és alighogy az elkotródott, még az olvasólámpáit is felkapcsolta meg villogtatta, csakhogy én is húzzak már el a külsôbe. Persze elengedtem ôket, erre egybôl beálltak elém, és lelassítottak 127-re, én meg vagy kikapcsoltam a tempomatot, vagy visszaelôztem ôket. Ez utóbbi manôver esetén halálosan meg tudtak sértôdni. Én meg jót mulattam rajtuk. Ettôl függetlenül mondhatni stresszmentes utunk volt, ezek a disznók nem idegeskednek, nem szívóznak a másikkal, szóval nyugodtan lehet náluk közlekedni, tempósan lehet haladni...
Amit a benzinen kívül irigylek tôlük, az az útjaik minôsége, a manóba is, nálunk talán soha nem lez ennyire jó az aszfalt. Kátyú nincs, úthibát alig látni, és ahol igen, ott is csak a javítás eltérô színérôl lehet megismerni. Viszont van egy csomó szürke meg narancssárga rejtélyes felfestés az utakon, idôvel rájöttem, hogy ezekkel mindig a kicsúszott kocsik nyomvonalát jelölik a baleset után: naranccsal a helyszínelés idejére, majd átfestik szürkével, hogy ne legyen zavaró. A szürke viszont jól látható. A kanyargósabb hegyi szakaszokon kilométerenként átlagosan 2-3 baleset nyomait lehet felfedezni. Nem tudom, hogy ez hogyan is van arrafelé, mert az emberek nem nyomulósak, ha negyvennel mész, akkor sem tolnak le, hanem jóóó nagy féktávolságot tartva türelmesen követnek. Ebbôl arra következtettem, hogy a felfestések alapján ezek vagy nagyon bénák, és azért végzik az árokban, vagy a nyomulós gizdák kihalófélben lévô példányainak utolsó nyomait volt szerencsém látni...
Amit még irigylek, az a bogarak látszólagos hiánya: 5 nap alatt ha 8-9 foltot ha sikerült szerezni a szélvédôre. Míg a határt átlépve 20 perc alatt szinte átláthatatlan lett a szélvédô. Nem tudom, hogyan csinálják. Az is tény, hogy 2 esôs nap és 1600 kilométer alatt sem sikerült annyira összekoszolni a kocsit, mint budapesten egy fél nap alatt.
Na, ennyit az osztrákokról. Holnap kezdôdjön a zsizsegés, a tali szervezése. Kaptam egy csomó emilt mindenkitôl, majd holnap visszatérek rá, most megyek aludni...
Mr Darcy,Hulla:
Szoval az a helyzet, hogy eppen 4 db volvo van a csaladban: 1 db 440T, 1 db 440I 2Liter, 1 db 480T, es 1 db 244 GL.
Ebbol a 480T es a 244GL elado, de nem surgos.
a 480T full extras (kb. 800K huf), a 244 pedig kombi automata, 2 literes, de injektoros(kb. 400k huf).
Bolla,
Te alltal a skoda mogott a 700-al?
Miert nem jottel oda?
Valoban nem egyedul voltam hanem Peggy-vel... ;)
Hatul aludt, s valami csokis fankot evett...
I can feel it.
Good afternoon gentlemen. I am a HAL 9000 computer
I became operational at the HAL plant in Urbana Illinois on the 12th of January, 1992
My Instructor was Mr. Langley and taught me to sing a song. .....
It's called "Daisy"
Daisy, Daisy Give me your answer, do....
I'm half crazy
All for the love of you
It won't be a stylish marriaga
I cant't afford a carriage
But you'll look sweet
Upon the seat.....
Volvoszív: Borostyánsárgafesték hiányodra modellboltokban kaphatsz gyógyírt. Pl. MegaModell Bajcsy Zs. u. Bazlikával kb. szemben. Heller gyártmányt már próbáltam, müx.
NRGboy: Hogyan tudok veled értekezni neten kívűl?
Hal9k: Jó volt az idézet. Mi történt végül is a közp. kompjuterrel, kikapcs?:)
A hétvégén találtam egy eladó Volvót, gondoltam megosztom veletek az infot, hátha valakinek kapóra jön:
- 740 GL
- 2.4D
- meggypiros (talán egy picit világosabb)
- automata
- 680000 HUF
- kívülről _nagyon_ szépen nézett ki, első látásra úgy tűnik nagyon jó gondját viselték.
- Tel.: (30)9978717
Agárdon találkoztam vele, biztos hogy nem ottani lakosoké.
OFF
én is voltam a kis Escortommal tüzijátszani a Hármashatárhegyen... Hihetetlen tömeg volt. Marha nagy mázlim volt, hogy az útra merőlegesen álltam (a bozótban), mert ott megfordulni nem nagyon lehetett volna. Sötétben meg a halál sem akar tolatni 1 kilométert...
Kaptam a tüzijáték közben smst a haveroktól, akik tavaly onnan nézték és azt mondták, hogy kb 2 és fél óra alatt tudtak leérni a Kolossy térig..
Gondoltam, ha negyed 10-kor indulok, akkor biztos időben leérek a hegyről és összefuthatok a többiekkel a cityben..
Tévedtem..
Mert egy drága taxis a mercijével nem tanult meg rendesen parkolni..
:-(((
Voltam fennt a Harmashatar hegyen a nagy sarga 244 GL-el tuzijatekot nezni. Irdatlan tomeg.
Visszafele meg beszorult mindenki, valami tuzolto akar felmenni egy busz miatt. Total kaosz.
Ki volt meg ott? Kaptam VBT papirt a szelvedore. ;)
Lore
Most jut eszembe, hogy nagy divat manapság az izzófestés mentális lóerők előcsalogatására 8-), és némely autósbolt árusít is izzófestéket, asszem zöldet és KÉKET! Egészen pontosan a VI.ker. Szondi és Csengery u. sarkán lévő autósboltban láttam is pont ezt a két színt. Ki is próbálom a kéket, mert nekem sem mindegyik izzó eredeti a kapcsolókban.
De ha ragaszkodsz az autentikus 8-) izzókhoz bontóban is lehet esélyed. Ha van, 100,-Ft körül adják darabját.
Tényleg valaki nem tud ilyen festéket borostyánsárga színben, vagy régebben lehetett kapni ilyen színű kupakot irányjelző izzóra, mikor még nem voltak gyári sárga izzók. Nekem a helyzetjelzőbe kellene 5W-os izzóra (ami kapható az 21W-os).
Lori:
Ne cicózz itt ilyen csávókkal, nekem tele van a kocsim ilyen égővel, de a zöldített pici izé, az beszerezhetetlen, illetve 900 huf körül mérik darabját! Hozd el a sakalat, ozt a helyszínen megberhelem....
"a 780-as manualban én 2.4TDi-nél 130LE/250nm-ről olvastam": annál jobb!
Nekem van egy javítási könyvem valami "E.T.A.I. France" kiadás abban van 122LE/235Nm.
Azt a manualt szívesen lemásolnám, vagy beszkennelném (ha megvan, ha neten olvastad kérlek add meg a linket), mert feltehetőleg a szerkezeti elemek és a karbantartási adatok 99%-ban megegyeznek a többi 7-esével.
Ha a füstölés sötétszürkés vagy fekete a kipufogón (kormol), akkor az adagolóbeállítás, de inkább a porlasztók nyitási nyomásának beállítása (vagy a porlasztócsúcs elhasználtsága) a ludas. Érdemes a porlasztókkal ill. a porlasztócsúcsokkal kezdeni a beállításokat.
A motor kopására az olajnívópálca nyílásán kiáramló füst alapján lehet következtetni üzemmeleg motornál (nameg persze a kompresszió/veszteség mérés alapján).