A Viking- és a Voyager-program a hetvenes évek gyermeke.
De jól van, mondjuk úgy, hogy a jelenlegi űreszközeink nem alkalmasak arra, hogy embert a Föld körüli alacsony pályánál magasabbra juttassanak - ennél messzebbre csak különféle automata/távirányított berendezéseket tudunk küldeni.
Ez csak hirtelenjében néhány nem_alacsonypályás eszköz. Aztán eszembe jutott még a Rosetta, de a távközlési műholdak (40.000 km) pályára állítása már rutinműveletnek számít...
De nem volt rá szükség, leszerelték. Más irányba fordultak a fejlesztések, mások lettek a prioritások.
Ha úgy adódna, ma is tudnánk Hold-rakétát építeni - pár év alatt. És gyakorlatilag mindent újra kellene tanulnunk vele... a jelenlegi eszközeink csak a Föld körüli alacsony pálya elérésére alkalmasak. Csak karcolgatjuk az űr legszélét - messze, nagyon messze vagyunk még attól, hogy űrjáró fajjá váljunk...
Mégha csak ,énlennék az ,olvazsd az okorihuman filozofia nagy egyéniségeitöl kezdve ,pl; Csányi Vilmos állltalirt szakirodalmat
Tisztelt barátom, egy ember az egyéniségét az evolotio álltal kifejlesztettegyéniségét nem tudja megtagadni .Esetleg megjátszani ,negativ szokásaitleplezni,kissb nagyobb sikerrel.Az ember pöffeszkedö,okoskodo,mindenki magát személyesen a teremtés korojnájának látja ,(némejek okkal ha ha )Hallotálmár olyan személyt aki magát lebecsüli hülyéneknézinem!!mindentbevet magát kiemelniaz átlagbol,kiakar a tömeggel vegyülni senki,ez emberibetegségvolt ,van,lessz Aki ezt tagadja ,tudatosan, vagy tudatalatt,vagy Supermen,vagy ezidáig nem a megfelelö orvos specialistáhozjárt ..értessz ugyiiiii.
Nagyon nem szerették a vezérek mert zajos is volt meg ha jól emlékszem akkor egyenesfutási problémákról is szólt a panasz - de ezen a képen nekem kifejezetten tetszik.
Nincsen vita, az ellentétek kialakulnak és személyfüggő hogy mivé változnak. Tudom hogy te sem ijedsz meg az.. hm.. igazságod aktív védelmezésétől - de hogy az egyetértés unalmas lenne..?
Neeem..
Az egyetértésre lehet támaszkodni.. ha nincsen akkor én azt szoktam keresni leginkább. Lehet hogy neked olyan sok egyetértés jutott ki az életedtől hogy az izgalmas ellentéteket keresed inkább?
Hát nekem nem..
Az első bekezdésed utolsó mondatáról annyit, hogy amíg ki tudjuk mondani hogy félreértettelek, vagy hogy nem így akartam.. vagy hogy pardon.. addíg nem léptük át azokat a szabályokat. :-)
A második bekezdésed közvetlenebb hangvételű, majd egyszer Pakson lesz módunk rá hogy kezet szorítsunk. Eddíg úgyis csak a hatoson kereszteztem a várost, most majd lesz módom rá eltévedni benne. Nem viszek csúzlit, nem puffantalak le - maradj meg.. maradj itt közöttünk.
Szóval ne szabadkozz Atti, tudom amit tudok - rólad is.. :-)) Ne tedd annyira le magad azon a ranglétrán mert észre sem veszed majd hogy tényleg odakerültél.
Nem attól vagy úr hogy parancsolsz, hanem attól hogy annak tartanak.. hagyd inkább rájuk.
Szóba hoztad a húszast ... (megpezsdűlt bennem az "M"-betű ,... de aztán vissza olvastam ,és más a Te kis "m" -betüsöd jelentése ott) .... :-)) :-))
Szóval , nem P20 M ... ,ami azért mást jelent .
A gyári húszasok versenyre készített darabjai (és most nem a 350-röl beszélek !) ... sima 250 M ... azokat 15 000 -es órával szerelték ... ,-)) :-)) ..de psszt (!) ... (megköveznek) ...
Majd priviben kicsit bővebben kitárgyaljuk ,ha gondolod .
Sági laci bácsiék a forgótárcsás , aszimmetrikus beömlőnyílás vezérlést próbálgatták , előnye a hagyományos , szimmetrikus résvezérléssel szemben , hogy kedvezőbb forgattyúsház feltöltést lehet vele elérni ... stb .
De aztán maradt a sima résvezérlés a sportágban ... de ez hosszú lenne , majd a Zalkások , vagy honvédesek (esetleg Dózsás sporttársak elmondják) .
Nem én tettem bele. Az áramfejlesztő hasonló,de a gyujtómágnes más... az eredeti lett kiegészítve egy jeladóval s egy hal elemmel... a röpsúly meghagyásával. Most: Generátor maradt.. a mágnes eredetire visszaállítva. Váltókapcsoló beszerelési lehetőség kiépítve... akkor mágnes üzemen kívül.. s megszakító vezérelte trafós gyujtás.
Elektronikus gyujtással szerelték... én is ellenőriztem s rendben találtam.. Viszont kaptam mellé 3 gyujtómágnest darabokban.. ebből a legszebbnek itéltet összeraktam... s csodamód elsőre indult. Hozzáértőnek nem bonyolult.. de itt is érhetnek meglepetések.
Én a HÉV-et vezetem, hogy Mr. Teufelt idézzem a Macskafogóból: "Mint az közismert..." 😊
A metró volt egy külön világ. Azt annyira nem értette meg senki, hogy bárhol voltunk egymás között, hiába egyeztünk meg, hogy nem kerül szóba, körülbelül öt percig bírtuk. 😀
Nem én újítottam.. akkor szebb lenne. Jó pár éve évi 4-5db hagyta el a műhelyt... mostanában ritka munka. Ez egy jóbarát tulajdona az ország másik szegletéből. Nekem csak beüzemelni kellett mert nem bírtak vele.
Holnap berepülés. A sufni saját,a gépezet nem. Bár Patrolpapi betűzött képe után gondolkodom saját ...hmm.. beszerzésén. Fene egye.. ingereket kelt... de azé köszönet érte! :)
Ja... meg egy-két csirke fölöttem van a ranglétrán... azé a többivel kb egyenrangú vagyok.. Különben meg igenis hogy egy-két eszeveszett példány igényli a simogatást.. :)
,-)) FP 1 (127 Le ... 9700 /min . 68-as nyomatékkal) . De megforogja a 10-et simán . Ez a motorblockkom volt az ezredfordulóig más kaszniban ... triumph-thunderbir . Egy fantasztikus és kezesbárány vas .
Itt a városban és környékén nem volt másik amit használtak, abban az időben. A /1 -re és az ETZ-re bármikor rávert, ha éppen mindöne jól működött.Ez a 80-s évek elején volt, volt már 1-2 Honda és Yamaha, azokkal nem próbálkoztam ...
Nekem precíz, osztrák Straus kaszám van. Amin, ugye, csak a címke osztrák. Én is tárcsával mentem neki a nagyobbik gaznak, de ismerek olyan profit, aki vastag damillal nyír. Aztán másnak az egyháza Nyír, megint másé tárcsás, vagy nyomógombos esetleg vezeték nélküli.....
Na, vettem végül is egy multifunkcionális vágögépet. Tényleg német precizitás. Még összeszerelő szerszámokat, vedőszemüveget is adtak a csomagban
Nem damillal, hanem késsel kell vágni itt a gazt, mert nagyon vastag szárú. Ha nem is gyorsan, de alakul a környezet. A kést inkább élezni, vagy inkább cserélni kell?
A sárgabarackot megette a lódarázs azon kívül, ami pár nap alatt barnává vált és megrohadt :( Pedig egész jó termés lett volna. A nyári alma is lehullott még érés előtt.
A víz az, ami miatt néha aggódunk. Karcsi kézzel húzós kútja nem mindig ad vizet
Szia Atti, szinte kész van az S 50 B blokk.. az alaplapot stabilizáló három pontot addíg kopácsoltam kalapáccsal, hogy a mágnesek sem érintik a tekercsek vasmagjait, illetve megszűnt az a kicsike pontatlanság is amit már leszorítás nélkül engedtek neki a kitámasztási pontok.
Ha enm is került tökéletesen központba, de jobb lett mint volt.
Azt mondd meg kérlek hogy érdemes-e valami magasabb állványt csinálni neki, ahová feltolva avagy felemelve és sztenderre állítva lehasalás nélkül tudok rajta mondjuk gyújtást állítani?
Emlékszünk mindketten hogy mikor ideértél még nem volt stabil önbizalmad. Nem tákolgattad a szerkezeteket magad körül hanem kérdeztél és kérdeztél. Néha túl egyszerűeket is.
És steve -et ez zavarta, és engem az ő reakciójának a stílusa zavart - és ő a stílusához ragaszkodott inkább.
Ezt azért mondtam el hogy nem kell neked hallgatnod.. hiszen javultál, változtál..
Más alapon hasonlítottam. Sokan a hang alapján (tévesen) becsülik meg a fordszámot... ha mindkettő 2000 fordulaton üzemel,akkor a P20 nagyon pörög, a Simson épp csak pöfög.
Jó rendesen kezdek lefáradni : messze is van ez a délipályaudvar és ha végig kell "egyelni" az összes megállóhelyet akkor piszok lassan is közelednek a végállomások (bármelyik irányból is).
Látom ti sem vesztegetitek az időt, mire végigolvastam sokkal okosabb lettem - de van ott ejjnyebejjnye is.
HunGary és Bandink példája nekem azt mutatja hogy a magas szintű tapasztalati tudás és a magas szintű elméleti tudás sem elegendő a békés egymás mellett éléshez - ha a véleményezésbe belekeveredik a személyes névmás. És ezt magánban írogattam is HunGarynak.. ne a másikról írjon véleményt hanem a témáról.. akkor nincsen hadiállapot. Ehhez képest a témáról a legmagasabb szintről osztja a kinyilatkoztatást, a másik nickről pedig véleményez.. és amikor hasonló a viszonzás akkor sértődik.
Minden nagyrabecsülésem mellett is téged látlak a harchelyzet okozójának HunGary. Tudom hogy muszáj védeni a saját igazságot, de ne a topikot összetartó jó hangulat ellenében tedd azt.. vagyis annak a kárára. Kérlek. Magánban értjük egymás szavát, hidd el hogy gesszti, steve és tripla nem a velem való jóviszony miatt van itt hanem az általános hangvétel miatt.
Pedig ez a hangulat azon alapszik hogy barátként örülök mindenkinek aki másodszorra is legalább semleges stílusban ír ide.
HA az általános hangulat személyeskedően leminősítővé és kioktatóvá válik akkor ez a topik sem lesz baráti társaság. Ha ez neked mindegy.. ha kevésbé fontos mint a saját igazságod, akkor te is csak egy nomád vagy.
..csak hogy érezd az így használt személyes névmás hatását..
A Pannónia motorok erőforrásaival - tudomásom szerint - az volt a probléma, hogy rossz (elsősorban nehéz) anyagból készült, ami azon kívül, hogy hajlamos volt a besülésre, még a nagy tehetetlen tömegét sem volt könnyű mozgatni.
De nemzetközi szinten is vitathatatlan, hogy nagyszerű járművek voltak, és elképesztő és hihetetlen, hogy tönkretették a gyártást.
Fűnyírótraki projektet ideiglenesen leállítottam mert közbe jött fontosabb ... utána visszatérek rá valamiért nagyon úgy néz ki hogy eljött az idő a tényleges motor generálnak amit említett Endrebá
De evvel később foglalkozok most a ...
Párom 97es suzukija amivel dolgozni jár (napi 100km inga)
A probléma az hogy kb 800-900km.-en felemészt úgy 5-6deci 10w40et...
Na gondoltam arra hogy esetleg szelepszár szimering vagy olajlehúzó gyűrű ....
Tehát holnap hozok bele egy gyűruzott motort ..
Időközben szeretném rendberakni a jelenlegi eredeti motorját ha fúrás nélkül menthető akkor helyrehozom :)
Viszont a kérdésem az lenne hogy valaki cserélt e motort 1.3 swiftbe (nem a cserével van bajom hanem hogy nem vagyok tisztában egy két dologgal)
Egyik:
Megegyezik e az alu és a lemez szelepdeknis motor kuplung harang csatlakozása a váltóval?
Kuplung önindító megegyezik?
Motortarto bakok ugyanott vannak?
Tehát csak a szelepdekni a különbség vagy van más különbség is egyhármas motor és egyhármas motor közt?
Természetesen 90es évek szuszkájárol van szó :)
Nem a szívem csücske ez a japán kis cirkáló de nem is azt mondtam hogy nem jó ;)
Csak nekem valahogy a Lada és a Trabi a világom :)
Páromé a Ladával nem boldogul a 2t trabit meg nem szívesen áldozom be felújított motorral napi használatra no nem azért mert nem bízok az autóba hanem külön odafigyelést igényel kétütemű mivoltát tekintve :)
(Motorfék nincs és elengedett gazpedallal nem ereszkedunk hosszú távon én még 100meteren is kidobom uresbe (3.-bs is) ....
Na lényeg most a szuszkára osazpontositok heti 500km alaphangon amire használja tehát nem szeretném ha valami gond lenne ezért lesz egy átmeneti motorcsere csak kérdés hogy felfogatasi pontok meg minden megegyezik e adott típusnál :)
Úh reggel megyek bontani autóból a kiszemelt motrot
Azért kerdezoskodok mert az autó most sincs itthon hétközben meg én sem vagyok itthon de mikorra hazaérek az autó már nincs itthon úh elkerüljük egymást
Kicsit nézz utána jobban... F1 ... Kawa 250..stb.. Az embert a füle becsapja.. A 425 Simson közel annyit pörög mint a P20.. :) 2fordulat Simson 1 puff... 2 fordulat P20 4 puff. Mikor a Simson 2000-el pöfög.. a P20-nál 8000-nek hallod.. Pár 4 üteműnél 20E fordnál tiltanak az elektronikák.. de van azé tovább is. :) 2 ütemnél hosszabbak az utak,az erre nem képes.
Jól van ,kössünk már békét ,lécci a 425 S mocikat is ismerem ...hidd el , volt is belölle . 10:1 sűrítés 26 paci és 7500-7600 a fordulata (és még nem 350-re) fúrva . Gyári !! IFA - Flachschiebervergaserrel (karbíval)..
és a szívója 30-as ... a furata szögletes 68x68-as , a henger fej szelepelhelyezés 17 fokos ... ( a tied más fej lesz) Az is gyári) ...
Az awo az mindig awo volt a köznyelvben, ... a simson alatt mást használtunk ... ,de ez más kérdés...
A 350 Enduro ...de a DDR-ben tura néven használtak nagyon finom (jó nehéz !) motorok voltak .
A kétüteműben az égvilágon semmi akadálya, veszélye meg pláne nincs a nagy fordulatnak, amíg a négyütemű szelepei ezt nem szeretik, viszont leszakadással díjazzák.
Erre ellenpélda (vagy pont nem is) a Honda Romet, vagy Ronda Homet vagy Hornet (ez az! Ezek a svéd szavak...) szelepszárai nem csúsznak a vezérbütykön, hanem valami közbenső görgő csökkenti a súrlódást.
Amiért inkább erre mentek tovább az a már említett viszonyulás az olajgőz szagától.
Jót és szépet is . Akkor nincs mese és: bocsánat ,hogy elnézést kérek . Nem kívánok "kioktattni" senkit . De ha már megtörtént , háát megtörtént ... :-((
Szóljon mentségemre ,hogy rosszúl értelmeztem soraid , miszerint a szinyóval kapcsolatossan :
"- A furat löket viszonyát nézd ,szerintem "!!!!!!ebböl "kiszámitod", következtetsz a maximális fordulatszámra???világviszonylatbann " páratlan" müszaki zsenialitással rendelkezel ,,,ez igen...
"forog az a kis szinyó még tíz felett is ha kel"l!!!!az biztos ,2-darab ,mert 2x max,,,kb.-6000 =12000 /min..."
- Szóval félre értettem ...naa...! Nyilván való nem létezik 10 ezret fordulni képes szinyó főtengely . Még egyszer bocsi .
Érdekes ez a Rába-történet...sok mendemonda van róla...a döntéshozó emberek meg már nagyrészt meghaltak,ugye a koruk miatt is..
Elhatározták,kell egy komolyabb teherautó-család,meg motor család.Ott volt a csepeli gyár,a bevált,ismert,megszokott tipusaival,amik akkorra,Endrebácsi szavaival élve"reménytelenűl"elavultak voltak már...Tehát meg volt minden...gyár,emberek,a szerviz és egyéb hálózat,az ismertség,minden...és mégis uj tipusok fejlesztésére,talán a 566 kivételével,alig áldoztak-pedig talán lett volna saját ötlet is...Erre egy uj gyárat épitenek egy teljesen uj tipusnak,uj mindennel egyetemben...
Traktorgyártásnál ugyanugy-saját bevált félre,gyártás elfelejtve,fejlesztési lehetőségek kukázva-idegenből hozva az uj tipus-mindennel együtt-ez volt a Steiger
MG eszköz az uj trakihoz szintén igy-régi helyett nem ujat tervezni,hanem megvenni a készet,és arra állni át..Pedig a honi tervezők nem voltak hülyék,ismerték a hazai viszonyokat,követelményeket-tudtak volna ők oda gépet adni,csak hagyják nekik...a vezérek-nem hagyták....
Talán kivétel a V.CS.traktorgyárban gyártott 180-as,a gyár addigra már Rába lett-állitólag a volt traktorgyáriak mintegy ajándékképpen kapták a lehetőséget,szárnyaljon kicsit a gondolatuk-mivel Horváth Ede meghallotta a termelők sirását,hogy a Dutra mennyire hiányzik-reális alternativa meg akkoriban kevés volt..
Nem bántom a Rábákat,csak nem értem,ha egy Csepel motornak nincs jó minőségű alapanyag,akkor a Rábának meg honnan van elég...meg miért kell a másét venni,mikor tudunk jobbat saját észből is..
Ez is olyan igazán "magyaros"történet....kiváncsi lettem volna,ha a csepeliek meg a kispestiek,ekegyáriak megkapják azt a lehetőséget,mit Győr kapott,hova jutnak saját észből..mit gyártanak..milyen uj tipusok mentek a kukába,illetve más gyártókhoz..
Nincs nyilvános e-mail cimed ,ezért kénytelenvagyok nyilvánosan reagálni ,villogoleveledre
A témát amit emlitessz ,oktatojellegühozzászolásodbann ,szosemvoltrola.
Honnanveszed hogy nem tudom amit nekem elmagyaráztál,felhiva figyelmem most segítek,Ezt tudja ma már mindenki . (most már Te is) kétlem tudja mindenki ,de mindegy..Ui:nemtudtam ,nem is érdekel,valamint a Barátkozz a trial sporttal és minden ülni fog .barátkozzonvele a nyavaja
Nefogalmazzunk egyszerüen ,mikor komplikáltan is lehet,jobb a hatása népekre ha ha ..egynéhány pl:
1)az energiatároló (üzemanyagtartály=benya tank !)kigondoltavolna a motor az energiát a tankbanntárolja??benya tank????az holterem
2)A legfontosabb hajtóműelemek , mint pl. a motor , a sebességváltó és a felfüggesztés,a felfüggesztés nem a hajtomürésze ,idézlek: Ezt tudja ma már mindenki,most Te is
3) az opcionálisan csatlakoztatott pótkocsi - szerelvények lásd = utánfutó vagy oldalkocsiopcion=Option de akkor is,ennek a szónak itt semmiértelme ..
4) Hidd el a furat és löket viszonya is ilyen könnyen fog menni .kitudombelölle számitani a fordulatszámot ,mint Te.mikettenleszünk olyan zsenik az egészvilágon hurrrrááá,Látom a 172441-számu megjegyzésem nagyon kiakasztott,tudtamelöre,azértkezdtemugy tiszteletem Patrol Ùr...neheragudj!!!!
Egy jotanács:csak meggondoltan ,100%tudásbirtokábann mondj ,álitsvalamit ,pláne egy nyilvános Forumon,utána lehet nagypofádsenki nem támadhatmeg,ajánlom szerénységem példaképnek..köszönöm szives megértésed
:-)) Áhh... hmm ... az ismeretek hiánya nem mentesít a butaság alól senkit sem , megitélésem szerint . Már a huszas évek közepén készültek Neumann alu vázak és alvázak ! Akkor még RM volt a fizető eszköz ,-))
A lényeg ott van , hogy tudták a keletnémetek ,ahogy a nyugatiak is ,mit jelent egy motorkerékpár váz . (most segítek ...) Nem kell megköszönni (!) ,-)) :-))
Motorkerékpár váz a motorkerékpár alátámasztó alváza ,szerkezete . A legfontosabb hajtóműelemek , mint pl. a motor , a sebességváltó és a felfüggesztés , valamint a kormányzás , az energiatároló (üzemanyagtartály=benya tank !) , valamint az ülések , a vágóelemek és az opcionálisan csatlakoztatott pótkocsi - szerelvények lásd = utánfutó vagy oldalkocsi . Bizonyos kiviteli alakoknál a motor -hajtómű részben átveheti a váz szerkezet támogató funkcióját is . A mostani (rossz szóval "modern motorkerékpár vázak) cirka 8 és 17,5 kg között mozognak a lengőkarral együtt .
Ezt tudja ma már mindenki . (most már Te is) ... ,-)) Barátkozz a trial sporttal és minden ülni fog .
Hidd el a furat és löket viszonya is ilyen könnyen fog menni .
u.i.
A Neadertal vagy Neumann motorok voltak az első alu vázas német mocik ... talán 1920 -on ... valahányban már .
u.i. 56 és 57 volt a furatuk ... a löket símán 50 alatti ... (csak ,hogy miheztartás képpen !) ... pontos mm- ert most fejből nem tudom ... de ott lesz nagyon ... ,-)) De forgott az kérem ,mint a beszívott egérke ... xDD
:-)) A 125-ös Simsonokat kersd ki lécci ... (az lesz izzgí ...) az is 10-et forgot símán ....GS (!!) ... , szép joghúrtos dobozok voltak ... xDD ,-)) ... és már nem is kérdés aztán ,hogy miért zárt be a "bazár"... :-(( :-((
,-)) Erre nem volt reá látásom ...mivel , akkor már a Lajta másik oldalán szedtem a csikkeket ... :-)) Barátkozva a Büssing motorokkal ...
A kollégánk (kifogásolta a hűtési csatlakozási számokat) ... kevésbé figyelembe véve az álló motorokat ,lásd távolsági buszok...stb) és a fekvő 200-as Ikaruszokat ahol még hely volt a jobbra fekvőknél simán ... stb.
A padló magasság miatt aztán ,maradt ez az ajtók felé döntött hengerfej írányzat ... és ...és ...és ... technikailag nézve ,és nem csupán csípőböl , csak úgy : nyíí-nyíí-nyííí ... xDD ,-))
- Ahha ... értem én ezt a logikát is ,nincs vele bajom egy száll se ... xDD :-))
Minden fiatal öreg és nyugdijas szeretne lenni (megfigyelésem szerint...,és arra tervezget) , kevesen bár ,de vannak akik meg is érik és öregek lesznek . Most amikor aztán öregek ...,akkor meg senki sem akar öreg lenni . :-)) :-))
... Úgy , hogy ... csak óvatossan ezzel a "túlélésível" .... xDD :-))
Akár ,hogy is csinálod van 30-40 év előnyünk . Azért most ne szaladj próba fekvésre a cink kopíba ... ,-))
A 76 - ban megjelenő túra szakon a Simson GS 100-as valóban lehídaltatta a CZ és Jawa szakikat . Egyszerüen szúper könnyűek voltak és simán gyárilag 10 ezret forogtak gond nélkül ... (aki nem hiszi járjon utána)...
keresse meg a :Simson GS 100 (1976 - 77) cím alatt .... Az új GS motorokat egy zseniális moduláris rendszer szerint tervezték . Bár a motort és a sebességváltót különálló házba szerelték , a hátsó hajtókarhoz csatlakoztak , ... de a hátoldaluk mögött karimás volt . Itt a levegőhűtésű motornak egy bemeneti vezérlője van egy lemez forgószeleppel . A gépeknek kettős hurok váza és a hátsó két ütésű Bielstein telói voltak . A Telegabelet viszont a Simson gyártotta . A motor 24 Le -t adott le 10 000 fordulat / perc sebességgel . A Kickstarter (berugók.) , mint a sorozatiaknál , d .H .'das heißt' ... A motort csak a üres fokozatban lehetett elindítani .
Résvezérlésekről szónokoltam egész idő alatt , de nagy kedvenceim között ott szerepel az AWO család sok képviselője is . Saját tulajként a Stoye oldalhajós S 250-esünk volt . ( DDR kinti melón vettük) ...egy gazdis használtként .
Ezek a vasak igazándiból a 350-es Enduro-ban voltak kimondottan jónak mondhatók az idejükben . Én sz. szerint így emlékszem vissza .... , persze a 700-as boxer amit ,ámúlt és bámúlt az ember kint akkor ... ,föleg fekete fehér képeken ...sajnos nem is lett széria .
Kárpótlásként és ,hogy a "jóneveltségemet" érzékeltessem ... :-)) :-))
Hozzá tartozik a képhez, hogy 1982-ben Horváth Ede elintézte, hogy a Rába egy rendkívül hatékony termelésirányítási rendszert vezethetett be (IBM DBOMP, PICS, majd COPICS, ami akkor egyébként embargós termék volt, a hozzá szükséges hardverrel együtt)...
1976-ra már a darabszámokkal is minden rendben volt , a közúti járműgyártás adta a teljes gépgyártás 25%-át. Az autóbuszgyártás 8%-kal , a motorgyártás pedig 39%-kal haladta meg az előirányzatot (Magyar Nemzet 1976 .05 .06) .
Ha összességében nézzük , akkor megérte-e az 1967-69 között lezajlott beruházás a Rábában ? Nagyon úgy tűnik , hogy igen . 1989-es adatok szerint addig 495 ezer darab motor készült el , 124 milliárd forint értékben , aminek a nyereségtartalma 19,8 milliárd forint volt . Tőkés piacokra is szállítottak 480 millió dollár értékben ilyen motorokat ...stb .
Miért lett volna a Rába "világ szégyene" ?? Azok a hidak kis odafigyeléssel millió km-ereket mennek még a mai napig is el . Nálunk a zalai mostoha utakon pl. nap mint nap látom és hallom is ,amikor jön a busz alatt , mert úgy van illesztve (hogy, hallani is lehet...).
Ha annyira gyenge vállalat lenne ,akkor Györben nem gyártanák ma a Dána hidakat . Igaz , hogy csak merev alvázakat építhettünk , de azok is bírták a keleti útviszonyokat gond nélkül és majdnem túlterhelve az útviszonyok figyelembe vételével .... (régebbi kollégák elmondják majd , hogy hazai utekon mikor és mennyire terhelhetők voltak ezek) ... A nemzetközibe most más téma lenne ...
A licenc M.A.N. motorjai és váltói is kifogástalan állapotban kerültek beépítésre a gyártótól . Az , hogy a befecskendezési nyomást 260 Bárról le kellett venni 200 -ra (abszúrd !) és a direkt fokozatot pedig kihagyni a seb.váltóból ,ez egy eggyezmény kérdése ,szerintem és álláspontom szerint , ahogyan az export szabályok is ,thg. és busz eseteiben . A gyalázatos DAF fülkének is meg van a nyomós indoka hozzá . De nem a gyár hibái ezek , sőt... stb.
A "nyitás" után ... egyszerüen becsukták őket . Kimentek a tankok és bejöttek a ... stb. (velük meg a pijacckutatoók...)
Végül ment a liba ágazat is ....
A 2T motorokat ne írd le szerintem . Egy komoly D motor kétütemű maradt , ahogy én látom . ,-))
:-)) Miért is haragudnék ?? ... még súlyosabb esetekeben is max. marad a megerősített álláspontom , miszerint a csacsiság is Isten ajándéka vala ,... csak hát , nem szabad vele permanens visszaélni . ,-))
A résvezérlésű motorok lökethosszát márpedig méretezzük . Rövidebb (vagy szögletes ) kalibrálásnál könnyen forgatható . Csapágyazás kérdése első sorban és csak utána a többi . Gyári öreg KR színyom 50 ccm -es ,tehát nem fúrt , simán 6200 forgott és 5,2 Le teljesítménye volt . Még egyszer: gyári széria ! ...és Sperber . Bj. 1970 !
Ma már oda adnám a szép ápolt GN 250 emet érte , akkor is kéne ráfizetnem vagy 1000 ,- eurót . Sajnos elherdáltam az ismerös körben és már nincs lehetőségem szerezni (vásárolni) tisztességes áron ilyet .
Egy S 51 es családtagnak minden gond nélkül meg kell tudnia forogni a 8000 ezres tartományt . Mondom csapágyak kérdése , és nem csak főtengely és csapszeg tűgörgök , hanem a váltójé is ...első menetben ,persze .
A kis szériák miatt igen drágák a már kész tuning cuccok a szinyókhoz , de simán kaphatóak .
Mielött hosszas vita tárgya lenne ,hogy miért és miképpen legyen egy MZ vagy szinyó rövidebb löketű , inkább néz utána lécives . Sokszor az az érzésem pl. fiatalabb kollégák esetében ,hogy leragadtak a tegnepokban . ,-)) :-)) üdv.
"A furat löket viszonyát nézd ,szerintem "!!!!!!ebböl "kiszámitod", következtetsz a maximális fordulatszámra???világviszonylatbann " páratlan" müszaki zsenialitással rendelkezel ,,,ez igen...
"forog az a kis szinyó még tíz felett is ha kel"l!!!!az biztos ,2-darab ,mert 2x max,,,kb.-6000 =12000 /min...
az "alaphiba",relativ kis teljesitmány egyik fontos tényezöje a 6V 45-60W..egyenáramu "generátor ",Az R-23-nak semvolt sokkal nagyob 6V+75W..késöbb 12v 85W az má "döfi""egy 250 es géphez...
Te nem voltál Volán dolgozó, ott mindönféle módszert alkalmaztak a dolgozók. Nem volt, nem lehetött kivétel, mert akkor dőlt volna mindön mint a dominó ...
Elmönt az jóval kevesebb benzinnel is, tudod te is hogy a fogyasztás sofőrfüggő ...
Tavaly nyár elején voltam fuvarba 6-os IFA + póttal, együtt gurultunk hazafelé egy 3 tegelyös ZIL + pótkocsi szerelvénnyel. Őneki valami 60 liter jött ki fogyasztásnak, neköm a fele gázolajból.
Minden relatív. Oda ért? Oda. Abban a korban, azok között a lehetőségek közt megfelelt a célnak? Meg. Nem volt elérhető jobb. Olcsón lehetett gyártani? Igen.
A dieselt azért fogják előbb betiltani, mint a kétüteműt, mert a kétütemű kihalt magától. Ha nem hal ki, akkor már rég be kellett volna tiltani, mert nagyon nem tud teljesíteni semmilyen környezetvédelmi normát. Míg a modern dieselek viszonylag jól teljesítik, és nagyon jók a menetteljesítmények, fajlagos fogyasztások. Nem véletlen népszerű. Az elhanyagolt, lestrapált példányok füstje miatt fogják szívatni azokat is, akik amúgy jó állapotú, modern dieselt szeretnének használni.
Mönt az azért a maga módján ...
Neköm volt néhány kedvenc útvonalam: makóról - Miskolc alá téglajárat, Makó -Beremend cementjárat, Makó - Bugyi sóderjárat, természetösen mindig póttal és túlsúllyal(amíg kiadták).
Aki ezökön a túrákon résztvött néhányszor, az már tudott mindönt a fuvarozás szépségéről. Beleértve a tolakodást, pofátlanságot, egyebeket és akkor nem említöttem még a műszaki zsonglőrkődést ...
Jó, hagyjuk. Nemhogy az Ifa, még a Rába is világszégyen volt, annyira gyönge volt. Bár hallottam olyan véleményt, hogy tulajdonképpen nem az Ede volt rossz, csak a többi volt nagyon jó... 😊
Amit még sosem fogok megérteni, hogy a Zileket miért kellett dízelesíteni.
Mondom, akartak ők Trabi 603-at is. Lett belőle Audi 50, Vw Polo stb
De ha annyira korszerűek voltak a szoci gépek, akkor miért nem tudták őket eladni a nagy nyitás után? Vicces, hogy a nagy kétütemű-utálatba komplett gyárak buktak bele, aztán lehet, hogy a dízelt előbb fogják betiltani. 🤣
Egyébként az egyes Golf nem volt rossz. Néhai nagybátyám egy párszor megjárta vele a Hollandia - Újpalota távot gond nélkül, és még ma is fut egy-kettő. Sajnos, dízel...
- Erre szoktam mondani , hogy nem szeretnék vitattkozni . ,-)) :-)) xDD
Nem dehogyísss ... ,amikor ugyan is...'átültem' ...a csöpíböl az első w50-be ,... arra gondoltam , hogy egy luxus teherkocsi kabinba keverem a málnakeverő szinkron fakanalát . ,-)) Íszonyat volt aztán a vissza ülés .. :-))
Útviszonyaink és az akkori közlekedő partnereink tempójához viszonyítva egy igen jó szállító eszköz volt . Nem is tudom mihez viszonyítani hirtelen , hiszen a hazai ...de a DDR belső távolságok sem olyan nagyok , mint a szú-ban , vagy a lengyeleknél , tehát elégséges volt .
A "nehézz thg. gyártásban pedig a svédek kirukkoltak a volvo F 88-as családdal ... ,amihez meg nem lehet hasonlítani semmit sem . Kilenc és fél liter TD 260 füttyös pacival ...gondolj bele ,alapból 8 Le / tonna ...
Ezek már olyan magas "lécek"... ,hogy asszonták a keleti országok , .... mi nem tudunk nehéz thg. kocsikat gyártani . Így maradt a Tatra és Skoda (max. 9 tonnás motorosal) . Ezeket nem is tekintem licenc alapúnak . De ne tudd meg ,hogy kirakva mit nyeltek be ... ,és a kárpátokba...tátrába vagy a hárchegyekbe mit szenvedtek a "dombokon". pffuúú ...
Az IFA kihozta a közép kategoria felső határát súroló (12 t pótra kalibrált L 60-ast) ... és ez már 1987 . Első dolog volt 90-ben ,...hogy pl. becsukták a bótot . ,-)) :-)) Kábítottak a vw motoros tarbi és varttyogókkal ..., szinte bosszantóan , és mellete elkaszálták az IFA-t .
Mackó-mama ... a málnásban zabízik , a nyuszi a folyó másik partján elkezd neki üvöltözni : Mackó , mackómama ... gyere ide , nézd mit mutatok neked ! Hagyjál nyuszika , most nem érek rá (nyamm-nyamm . De gyere maci ez... fenomenális ! Nem megyek (!!) . De azonnal gyere , ilyet még nem láttam . A mackó nagy mérgesen otthagyja a málnást , ... és nagy küszködések árán átússza a sodrással szemben a folyót . Na , ... mit akarsz mutatni , nyuszika ? Nézd csak maci , ott a túlparton ,... ott níí ... mennyi málna van !!
Ha visszanézünk jó 30-évet mondjuk ... ,akkor az NDK 17800 ,- márka értékű Varttyógó mellet a szintén 1 literes Golf (VW) a 32.000,- márkájával szinte a dupla értéket kell ,hogy képviselje . De mi most csupán technikailag nézhetjük ,és a fordulat tartományokban rejló "titkokat" kutatjuk ... ,-)) :-)) Nix. marshal segély ,meg rubel millíárdok ... ,-))
Motor Bauart Hubraum1093 ccm = 993 ccm (PS) bei U/min37 (50)/... ezt bizony csak 6000 -en tudta a golf ! Ellenben (50)/4250Nm bei U/min.
3000 -es fordulaton ez a külömbség :
vw ... 78 Nm és a warth...98 Nm ( !! ) Akkor minek forogjon ?? ...és közel ugyan azon ü.anyag felhasználáson , mert minimális a többlete csak (mérés szerint) .
Az akkori Hannover-i társaságnak (díszes) ... sokkal többet kellet volna az asztalra tenni .Emlékszem én az első golfokra , .... nem is vettem meg ,lett francia Diesel helyette ... ,-))
Persze. Nem azért kellett hatvan évig várni egy olyan motorra, ami nem csak a járművet bírta el, hanem valami tévedésből a rakományt is, mert politika, hanem mert szabvány...
Ugyanúgy azért nem lett Trabant 603 éstb stb, mert én vagyok a hülye, mint mindig.
Nagyon nem a cccp.= szuúról szól a történet ...ugyan is anno ... 1958 március 20-án 50 állam és ország valamint 51-dikként az akkor EW (europa) kötötték meg az egyezményt .
Ezért van az E és kis 1 -es pl. (német)... vagy a E kis 58-as meg Tunézia jelölések az alkatrészeken feltüntettve . (szovjet moszkovita ejnye-bejnye helyett...) xDD :-)) :-))
A pl. lámpáink R 2-es jelölése vagy éppen a HS 1 ... is ide tartozik megértés végett , ha és amennyiben elkerülte a figyelmünket ez idáig . Így nem lehet forgalomba hozni ,vagy beszerelni alkatrészeket sem . ,-)) De látjuk is azonnal , hogy ki fia bórja az a termék .
Szóval azért jött ki az IFA L 60 akkor és azért , meg ahogy ... 1987 -ben . Hmm ... (ennek az oka a a W50-es család váltása u.n "fejlesztése" a szerződés indokán , és ca 45 % emelése a teljesítő képességnek. Ezt úgy tervezzük ilyenkor , hogy a meglévőhöz viszonyítva pl. ebben az esetben , 183 KW teljesítmény lesz a motoros kocsin ,mint teher ótoó ... ,és így a terhelhetőség 183 kg/KW (!!) .
Most nem kellene bele menni , hogy minden alkatrész csavar alátéttje ,mikor és mennyire többet tud ...vagy felel meg az egyezményszerint ,-)) Szív. üdv. minden fórumtársnak (nem észosztogatásnak szántam , .. becs szó ...)
Köszönöm kérdésed. Belerázódok. Más jellegű munkák, öreg gépek. Nincs rohanás, nincs hajnali kettőkor kelés. Olyan helyekre eljutottam már ahová a ,,cityvel,, biztos hogy nem jutottam volna. Vannak dolgok amik hiányoznak, de elfogadom hogy már nincs.
Remélem jövőre már lesz pár szem termés a fákon, és nem tüzifa lesz belőlük ideje korán..
A béketáborban messze az NDK tudta a legjobb gyártási minőséget produkálni-aztán a csehek,majd mi talán a lengyelek szintjén,majd Iván,azt a románok..Ivánnál volt jó anyag,de nem tudta megtervezni,és legyártani a megfelelő szinten...nálunk volt jó terv,de anyag és megfelelő kapacitás hiányában volt,ami volt...azt szoktam mondani,hogy pl a Dutrát nekűnk kellett tervezni,NDK-nak meg szovjet anyagból jó minőségben,nagy szériában olcsón gyártani....középerős univerzál traktor kategoriát akkoriban uraltuk volna vele...volna...volna,,,de nem volt...
Nem az a baj, hogy nem lett volna jó szakember. Csak, hogy nem ők voltak jó helyen, ha volt helyettük jó pártkatona.
A szovjet jelenlét is borzasztó károkat okozott az iparban is. Voltak kollégáim a hajógyárban. Az nem csak azért zárt be, mert "rendszerváltás, szétlopkodták stb". Iván nem engedett fejleszteni évekig. Aztán meg jött a "mit akartok ezekkel az elavult csónakokkal.." Egy Iván! Hol vannak ők hozzánk agyi kapacitásban?? Katonaságban igen. Ezért kerekedtek felül.
Plusz még a szintén "szakmai" pártirányítás. Tessék mondani, a hatos Ifa motor mikor készült el? Az összes többi alulmotorizált géppel mi volt?
Szia , legyen az bár melyik termék a volt béketáborból , a kemény valutás társasag úgy visított mint a fába szorúlt féreg , mert konkurenciát jelenthetett számára . Ezért volt a hazai vilkinzon zsiletpenge is kicsit gyengébb minőségű ,és nem a tudás hiánya miatt .
Gondolj lécci csak bele , hogy megláttak egy Ikarusz ótoóbuszt vagy a D4K trakeszt és elsírták magukat ,(ez csak a 70-es elejéből egy pillantás) .
Ha már az NDK ... az első CR motort (befecskendezési rendszerét) még is csak az IFA csinálta ,azon nyomban meg vette egy svejci cég és azóta is múzeumi darab .A heggesztett főtengelyével (!!) ... hoppá ... ,azóta sem találkoztam hasonlóval .
Na ez csak a ... : "mit szabad a jupiternek és mit pl. nem a kismajomnak" alapú visszatakintésem . Ma is ez van sajnos . Na megyek is , mert ki kell nyitnom a bécsi cukrászdáimat ... ,-)) ,-))
Ha Suzukid van, akkor végképp hagyd a dustert. Ott a Vitara, vagy az Scross. Jó gépek a maguk kategóriájában. Fenntartási költségben kb. maradtak "Suzuki szinten". 1,4 turbo benzin, és 1,6 szívó benzin van ismeretségi körben. Jó a fogyasztásuk, és a szervizigényük 99,9%-ban a tmk-ra korlátozódik. Egy dolog, ami húzós, az a téli kerék garnitúra, ha külön kell. 250-270e Ft. (külön felni, gumi, nyomásmérő szenzor)
Szervusz! Átéltem mindez tapasztalatokat és korszakot! Tetszik amit írtál ,csak elismeréssel,megértéssel tudom írásod nyugtázni!! Jó volt olvasni az írásod ,teljesen egyetértek veled! Ezt már csak mi "öregek"tudjuk megérteni és kellemes nosztalgiával gondolni az elmúlt időkre!! Szívemből szóltál,minden az akkori idők "technikáját " idézi fel bennem is! Köszönöm neked!
Na a 120-as skodák azok nagyon jó darabok voltak, van egy kollega àt alakítatta gàzosra, és basszus a 130 aútópàlyàn megse kottyan neki , persze nemismozgatja az oldalszél mint a suzukit,
Szia, aki járta a hetvenes évek lengyel ország útjait , az meg is gyözödhetett a zsuk alkalmazhatóságáról . Nem akartam hinni , hogy majd 2 milliárd darabot nyomtak ki a polszkik belölle (!) Valami ezer-kilencszáz valahány milliót .... ,mellete a warszava szem. gépkocsiból is negyed milliót .
Úton útfélen ezek szaladgáltak náluk és jól kirakva (ahogy írtad is) ... a barkács bele rokkant volna ,azokon a mostoha utakon szerintem . Sokszor volt krakó környékén , hogy dányszki kis zsukkal találkozott az ember .
Ezek 1000 km-es távok ... (volt közös szerelésben is részem náluk amire emlékszem) ... pl. első híd függő csapszeget cseréltünk a kis műhelyes kocsijukban ... én csak az egytorkos kis szomjaska karbicsekre tudok vissza emlékezni ...
Olyan 60-as tempókat tudnék visszaigazolni töllük , mert olyanokat utaztak inkább ... de lehet ,hogy a kegyetlen út minőség okán . (??) Mi sem tudtunk a nagy kocsikkal gyorsabban haladni . Kormány váltós és 3 gangos + Rückwerz ami még megmaradt nálam ezekből ... A platósok mellet a postásig mind az volt . ,-))
Jó volt olvasni a tapasztalatodat . Mindent meg tudtak "fóltozni" a srácok és jó kamerádok voltak , csak hát a kajájuk az soha nem tudott levenni a lábamról . (ritka is a kövér asszony náluk) ... xDDD ,-))
Ha fennt vagyok a baltinál , még ma sem hagyom ki , hogy ne menjek át egy napra hozzájuk . :-))
Suzukim volt és van még mindig, könnyü fentartani, és megtudtam venni, megengedhettem magamnak hogy sajàt aútóm legyen mikor ki lizingeltem elvissz mindenhova és csak egy a baj vele , nem gyàrtjàk újra, .
Szóba jött a Barkasz is előrébb-na nem egy sulycsoport a Zsukkal-semmi szempontból.Finomabb,precizebb,németesebb jármű,azzal a kis motorral elég jól is megy,jól illesztett a váltó áttételezése-ideális lóti-futi,nem nagy teherrel-tizmázsa az már bőven sok neki,Zsuknál meg ott indult,ugye...Szóval komfortosabb,normál teherrel mozgékonyabb és kényelmesebb,mint a lengyel tesók..oldalablakos,soküléses verziója egy nagy családnak egész jó lett volna-kis sulyokkal tehertaxizni is..torzió rugó és alváztörés a tulterhelés eredménye...meg,hogy a negyediket nem birja el..
Anyagbeszerezni,ebédet kivinni,pár főt ide-oda vinni pont jó feladat neki-11 liter keverék volt a norma hozzá...
Viszont a beépitett benzinkályha nem semmi volt,tolta a meleget..micsoda luxus volt akkoriban...
Elég sokat áttettek mindenféle más motorra a kis háromhengeres helyett-de soha nem lett igazi a dolog-mentek mentek,de nem ugy,ahogy...Mazda,Toyota,Renault,Lada,sőt diesel Golf motor...orrnehezek lettek,lassuak,olyan csigákká váltak...pedig papiron mindenben többet tudtak,mint a kétütemű-azt mégis..jobb volt,mint lett...volt vagy husz a cégnek,főleg Toyota...pár évig mentek,de a motorokat szétforgatták...aztán jöttek az ujabb tipusok...
Endrebácsi,a Zukrol pár gondolat,szigoruan saját elfogult vélemény-mivel harminc évig szolgált minket egy ilyen gép,némi kevéske tapasztalat jött össze felőle...tehát saját gondolatok...elfogult vagyok,tehát nem biztos,hogy objektiv...
Mi az,hogy korszerű?Mik azok a szempontok,hogy mi alapján az...én inkább a használhatósági oldalt emliteném-az a valóság-a korszerű meg az elméleti oldal-de azt hagyom másra..
A Zuk,az a negyvenes évekbeli Pobjeda alapjára tervezett Warsava -főelemekre épitett kis teherautó,az egyszerűség elsődleges-lásd az egyenes vonalait,szemben a tesó ivesebb,uribb Nysával..az egyszerű spártai esete a kicsit luxusabbal-ám gépészetileg hasonlók-szóval Warsó alap,azt kicsit mindig ujitgatva...miért igy,arra nem az én dolgom válaszolni...elavult,persze,már ujként is az volt,nemhogy harminc év mulva..
Fontos,ismerd a géped és saját magad határait,azokat ne lépd át,akkor nem lesz baj..Zukkal sem.
Bonyolult,sok csuklópontos első futómű,csomó gömbfej,futóműállitók állma/szinte beűllithatatlan gyárira-és akkor is hajlamos radirozna erős kanyarkor-ide jobb lett volna egy laprugós,ökölfejes első hid,mint a hátsó hajtásu Uaznál-de nem,volt ami volt benne..
Motor kicsit gyengécske,mint a társai,de alapvetően nem rossz,megbizható,nem bonyolult-egytorku-és kéttorku karbival is volt..fogyasztása 14,5 alapnorma volt felénk..86-benzinből.Megszakitó hézag jó legyen,előgyujtást csörgéshatár elé,ha nem volt nagyon elszegényitve,hajthattad is-de nyolcvan már a csucs közel volt neki.Váltó volt három-és négyes fokozattal is-na oszd be mind a hármat,hogy jó legyen...jobb volt a négyes.Hátsó hid laprugós,középen osztott,féltengelyen csapágyazott-tehát ovatosan a terheléssel,huszonmázsát azért csak lassan,tizmázsával,nem rugatva örök élet..Fék,hát az alapból volt egykörös,fogott -de taposni kellett rendesen-meg időnként beállitani.Később lett kétkörös,szervós is.Gumik,hát azok a tizenhatos virslik...azt ismered.Vezetése..nekem nem volt gond,uton eléggé stabil,üresen a farát képes durvább mozdulatra kirakni..nekem nem volt vele gondom soha a vezetésével..tolóablakok,eléggé használható fűtés,ha van melegviz..
Szóval,tiz-tizenöt mázsáig jól használható volt,az felett már óvatosabban csak..
Ja,meg a gyujtáselosztó a kipufogóval átellenben volt,azzal akkor hogy égethetted meg magadat?Másik oldala a motornak..
Szóval,ha lenne egy jó állapotú platós Zsuk,én szivesen használnám-persze csak amire való,nem autópályán teljes gázzal rohangálni...szerelői tudásom meg még talán elég hozzá,ha csak el nem felejtettem a dolgokat..
Üdv Citys Tibi!Nyirségi szilvafák nagy részét elkunyizták a cimborák,mert hát eredeti nyirségi...nekem maradtakból három biztosan él..mert van rajta levél...
20 év alatt 300e km sok? Én a megánnal most vagyok 340e km-nél 14 év, és gyakorlatilag csak munkába járásra használom. Mondjuk tény, hogy néha fél Dunántúlra járunk dolgozni. Ráadásul CR. :-)
Ami elromlik azt , legalább meg kell próbálni megjavítani . ,-))
Egy szincró difi (hézagolással) megmenthető több mint 3 százezer km után . Hozzá kell tennem eredeti csapágyak vannak és maradnak benne (2 kicsi kivétellel) ... ,-))
Nyilván valóan a szimering az kuka ... (hiszen taknyolt már) . a vas egy 20 éves T 4 heti bajor tengózással ,ezért a sok km-er benne .
Szia Tomi , már három éve is annak ,hogy leteszeteltül a dásztert a négy meghajtással . Kétszer jó órányi vezetésel , és plusz a vejünk is kikérte az ottani lerakatnál a kocsit , aztán hoszassan megbeszéltük a döntést . Így lett RAV a vége .
Nem egy ipari motor . Sajnos a nyomaték váltó (seb. váltó)... igen rövid benne ,és így forog mint a mérgezett egér . Így aztán ,mivel nem egy ipari moci , nem is tudna sokat elmenni ,feltételezéseink szerint , hozzá jön még ,hogy egy CR szisztéma ,így a maga költségeivel és érzékenységével . (... most a betanítási függőségeket nem is mérlegelem ...)
Az ülés komfortja sajnos hosszú távra nagyon kényelmetlen és kimondottan hátfájósnak mondható . Ennek ellenére nem idegenkednék egy belföldi használatnál , bár nem tudom és ismerem az alkatrész árainak a kalibrálását . Panaszos vagy szitkozódó tulajt még nem láttam a márka társai között , de hát mindenki a "saját lovát dicséri" ... mondja a közmondás is . ,-))
Végül is a ráf széthullott és a japszí csoda ...oda lett . Ami bevált terepen (rossz útviszonyokon)... és hosszú távon ,az a H- Teracan ... három litykós CR és nagy utánfutós km-ereket tud le magamögött .
Ez sem ipari motor , de egy kis odafigyeléssel talán ?? ... ááá ? , majd kiderül . ,-))
Szerintem mindig a vétel (beszerzési) árhoz viszonyítunk , mint "halandó hétköznapi emberek" . xDD ,-))
Ahoz elég buta , hogy ne keljen mindenhez program .... ,-)) :-))
Nem tőlem kérdezted, de 2 éve autóvásárlás előtt a duster is benne volt a pakliban. Amíg be nem ültem, és ki nem próbáltam. Az immár 20 éves clio 2 technikája kicsi sminkkel megtuningolva. Vacak a beltere, és gyenge a futóműve. A vitára se egy hímestojás, de ha már duster kategória, akkor inkább helyette egy vitara egy 1.4 turbó benzinnel. (Francia autós vagyok, 3 renault van a családban, szóval nem ilyen oldalról nézem. Pusztán technikai, műszaki szempontok miatt lett kizárva végleg a duster)
Nekem nagyon bevált... Egy gondom van, a kasztni rohad. Persze városi használatnál, meg garázsban tovább bírná. 270e van benne. Eddig kellett: pár kormányösszekötő gömbfej, 2 trapézkar, 2x2 stab pálca, 1 olajgomba, 1 gyújtótrafó, 1 fékerő hátsó szabályzó, 2 hátsó kerék csapágy, 2 index bajusz kapcsoló, 2 termosztát ház, 2 első teló, toronycsapágyakkal, 1 féltengely szimering, pár égő...pár ablaktörlő...meg a kötelező szervizek 15e kmenként. 14 év alatt...
Fogyasztása: Vegyes használat nyáron 6.3 télen 6.8, város télen 7 nyáron 6.7, városon kívül nyáron 6.1 télen 6.5. 1100kgos futóval vegyes 8, városon kívül 80-as tempó 9.5.... Nem vagyok versenyző...
Út tartása jó... Egy problémája van, néha az immo szarakodik, de viszem mindenhova a pótkulcsot...ez pl nem a kocsi hibája, öreg a kulcs meg az elem benne...
Nullanégy ötvenkilenckor kezdek, és az Ákos motorja olyan hangos hogy nem akartam a fél falut fölébreszteni nullanégykor. Inkább ideültem a szaxerv-számgép mellé.
Aztán lehet hogy gépen alszom, lehet hogy az öltözőben.. de muszáj mert reggel utazom Sióra, aztán személyvonatozgatok Kanizsa irányába..
Ha elfogadod hogy más is a gondolatait akarja kifejezni, és azok az ő fejében logikus és értelmes sorozatnak minősülnek, akkor belátod majd hogy a világ nem csak annyi.. a mások mondandója sem csak annyit ér amennyinek te minősíted.
Ami a ZUK iránytartását illeti, az élményhez sokat hozzátettek a Danubiana külsőgumik. Nekem a szembeszomszéd ledobált külsőivel egy ideig hajtottam a terepjárómat, hát feszt kormányoznom kellett.. sima egyenes úton is.
Aztán megvettem rá valami Tyintyin jelzésű kínai olcsóságokat, és egy teljesen másik autó lett a ZöldSzörnyből.. hihetetlen változást jelentett.
Elismerem a kényszerhelyzet belenyugtató hatását, de a lengyel ipar eme szörnyikéjét én biztos nem vettem volna meg. Kisplatósnak a Barkács kellett volna, mert annak a torziós rugója hihetetlen hogy mit képes volt kibírni, a cweitakt motorja meg kicsi volt pörgős és erős is.
De elismerem hogy a hiánygazdaság éppen pont nem a válogatási lehetőségekről szólt.
Amúgy abszolúúút nem ok nélkül ellenzem a ZUK -ot, a szembeszomszédunknak volt két ilyenje is - egyszer vállaltam a gyújtását beállítani. Csak egyszer..
(a kipufogócsonk megégetett, hozzáférhetőség nem volt, oktánszám-skálája volt, és sehogy se akart jó lenni)
-Ha igen kérlek mesélj róla, pl, fogyasztàsa hàny cm?, Út tartàsa, és megbízható- e, ? Tehàt saját véleményed érdekelne, Daster is tetszik , ha arról is van infód szívesen fogadóm.,
Az hagyján... De milyen borzasztó rossz volt vezetni... :)) A nyolcvanas évek elején. amikor a kamaszkorba ippeg beléptem, mindkét nagybátyámnak volt pár darab Zsuk is, és néha vezethettem őket... Jobb szerettem a "Barkaszokat"... :)
Az emlitett jármű semmivel sem alávalóbb a kor-és egyéb társainál...emlékszem,amikor a fuvarosok ezekért a szerinted iszákos,megbizhatatlan,elavult gépekért akkoriban nagy lóvét tettek az ügyintézőnek,hogy jusson nekik belőle-mivel ennek az általad ok nélkűl leminősitett járműnek is örűltek...mivel nem igen jutott jobb akkoriban.Nyugati gépek honnan lettek volna...Cocom lista,tőkehiány,hozzáértés,utviszonyok,fenntartás -használat körűlményei...fojtassam
Mondom ezt ugy,hogy ismertem a tipust...sok oldalról..alulról is...szocialista sorban egyáltalán nem volt rossz...annyira..
A Dacia Logannál én is erre számítottam gyújtó trafó(egység) esetén. De a tervező megelőzte ezt, és a hengerfej tetejére helyezte az egységet. Gyanta repedezés helyett elmállott a műanyag alj a melegtől... És elkezdett random 3 hengerezni...:-( Termosztát házat 2x cseréltünk, de a legutóbbi is csöppenik...(vagy a környéke)
Én többet német gyökerű autót nem veszek, mert már oda is "begyűrűzött" a költséghatékonyság és mármár elérik a Dacia szintet. Ez a kocsi többször produkált olyan hibát, ami semmiféle karbantartással nem előzhető meg, de azonnali üzemképtelenséget okoz.
- gyújtótrafó: a trafó és az elektronika egy blokkot képez és az egész ki van öntve valami műgyantával. Ez kb 100 ekm után megrepedezik és a következő esős időben a nedvesség beszivárog a repedésekbe. Amíg meleg a kocsi, addig megy, de ha leállítod, többet nem indul el: átüt a trafó valahol. A szervíz szerint is ismert tiipushiba, mikor közeleg az idő, nekem a csomagtartóban már ott van a tartalék trafó (most 325 ekm-nél tartok).
- kuplunk kiemelő kilincs törés. A váltóházon átmegy egy rúd, aminek a bordás végén van a kiemelő kilincs. Ha ez széznyílik, elfogy a kuplunk. Ha ez kinyomott kuplungnál, sebességben lévő váltónál következik be, akkor ELINDUL AZ AUTÓ!!!. A javítás másfél óra, de szervíz kell hozzá.
- fogaskoszorú szegecselése: lentebb már leírtam...
Ezek mind konstrukciós szintű hibák, amik visszavezethetők a költségcsökkentésre...
milyenmüszakihibára vezethetövissza ,magyarázza el valaki
Rossz konstrukció. Azt mondta a váltós, hogy tipushiba, 160-180 ekm környékén szokott előjönni. Nálam 260 e-nél jött elő. A javítókészlet már szegecs, hanem 12-es finommenetes csavar és csavarrögzító paszta...
A Golf családnál a váltó és a diffi egyben van, "hajtómű"... Ha a diffi fogaskoszorúról leválik egy szegecsfej, az be tud szorulni a váltó fogaskerekei közé. Ki van próbálva. Azt moondta a váltós, hogy ha a negydik szegecsfej is leszakad, akkor jó eséllyel összetörik a váltóház, mert annyi szegecsfej már nem fér el a ház és a fogaskerekek között...
Pusztítja. Ha például egy váltóházban össze-vissza kóvályognak a szegecsfejek, akkor az a váltó előbb-utóbb elpusztul, hiába a német ipar remeke:...
Persze kis szerencsével meg lehet úszni, ha az első gyanus hangra leereszted az olajat. Ha koppan és szegecsfej van a vödörben, akkor lehet szétszedni a váltót...
Ily esetben század.. a gyógyibogyók csak kikészítve vannak, de... a hatás után is pezsdülne valami. :) Bár.. felügyelet vagyok ami szigorú a szemem azért legeltethetem..
Szolídális vagyok és szerintem Káli néni is letagadhatta vagy 4 kilót símán . :-)) :-)) xDD ...
(.... csak azért engedtem meg magamnak ezen arcátlanságot , mert tudja Ő ,hogy ötre gondoltam) ... ,-))
Aki rendszertelen műszakban pl. éccakázik stb.... ,akkor hamar jön a rendszertelen evésí szokás is . Menetközbeni elszúnnyadásra ,rágtam mindig valamit az úton .
..xDD :-)) Csak el ne foggyál aztán a végére... ,-))
Jót és finomakat kell szerintem enni , és sokat a kiskertben "parasztfitniszelni" ...,amikor csak lehet és az idő engedi .A haszonnövények jó társak , akár csak a kis állatok is . Szívessen adok ,akár 2-3 pipíkát és Mikulás-ra már tójnak is tiszta és finom tojást .Abból aztán minden nap szabad enni . Persze a gyerek ,vagy gyerekek örömére , na meg a ház asszonyéra is . (nem hízlal az én tapasztalatom szerint) .
Volt már nekem egy időben kemény túlsúlyom , és akár milyen hihetettlen de húsikán fogytam vissza a rendes kaliberemre .De ez egy más téma lenne .
El is neveztek a Kis Patrolok akkor ill. anno ..."gurulj-kának ... ,-))
Azért viccelődtem vele .... (de hát ,hogy is néz ki a kövér ember) =... ha sovány ??? ...xDD ,-))
Én kertet leginkább csak hétvégén tudok művelni (nincs is sok minden, gyep, néhány fa, bokrok+virágok), viszont napozni nagyon szeretek, az jó lazítás munka után. 🙂
Adtál egy ötletet, bár este nagyon nem szívesen mászkálok a faluban...
Napozni kerti munka közbe bőven kijut a jóból, futni este megyek mert utànna mikor pihen a szervezet , akkor az anyagcsere is, meg a fàradsàg is pihentettöbben esik.
Én minden nap minimum negyedórát tornázom, de talán nem ártana futni is eljárnom... egyetlen gond, hogy délután 6-kor (nagyjából akkor érek haza), már nincs sok kedvem hozzá, ráadásul akkor a napozásnak is lőttek, ha futni megyek...
Az 50 / 51-esek kipufogóit számtalan esetben láttam már , hogy elcseszik . (tuning címszó alatt) . A valóságban csak egy fazékba fingás repedt tónúsát érik el vele ,és némi teljesítmény veszteséget . A részletekbe most nem kívánok belebonyolódni .
A gyári és eredeti kipufogó rendszer kialakítását (nevezzük optimalizását) a következő rövid filmen lehet lekövetni . A lényeg most nem a teljesítmény növelésen van . ,-)) Az egy érdekes oldal lenne .
Egyszer láttam egy 250-est nagyon vidéken és nagyon gyereknél. Nem tudom, hogy néz ki a kipufogója gyárilag, de ez egy üres henger volt, benne egy kilyukasztott sörösdobozzal...
DAS, ?! Igen tudom kolleganöm elmondott róla mindent, semmit nemkelett tennie mikor a Tesconàl parkólt és egy tereplyàros meg ràtólatótt , - kamera bekérés, rendőrségen volt alàirni a papirokat csak azt minden intéztek neki , sőt casco-ra megcsinàltàk elöbb neki aztàn fizetett az okozó mindent , ö semmit nem intézett, húzos ez igen de egy 7 miliàs kocsi mellé kell ,
Autó biztosítást csak netes alkusz oldalon köss. Minden le van írva, mit, merre, csak alaposan végig kell olvasni. Pl. ilyen esetben kéri az előzmény biztosításnak a szerződésszámát, és biztosítóját, csak úgy enged tovább. Egyszer megbízod a netrisk-et, vagy az insura-t, és utána rajtuk keresztül tudsz mindenféle biztosítást intézni kötelezőtől az életbiztosításon át az útibiztosításig. Nekik érdekük, hogy velük dolgozz, mert jutalékot kapnak, ezért (tapasztalatom szerint) mindkettő segít intézni az ügyes-bajos dolgokat.
Ha eladsz egy autót, akkor 8 napod van, hogy bejelentsd az okmányirodában. Sokkal egyszerűbb lefotózni a szerződést, és ügyfélkapun 2 perccel az eladás után feltölteni. Onnantól kezdve azt csinál a vevő a kocsival, amit akar, akkor is leveszik a nevedről, ha ő nem íratja át. Oda kell figyelni ezekre a kis részletekre, mert a biztosítók minden bix-bax indokkal húzzák-halasztják a dolgokat, ha nekik pénzbe kerül. Aki nem elég dörzsölt ebben a témában, jobb, ha hozzáértővel intézteti. Pl. megbíz egy autókupecet, vagy ügyvéd ismerőst, vagy autós területen mozgó valakit, de pl. ilyenkor tud segíteni egy DAS tagság is. Ez utóbbinak van ugyan éves díja, de egy ilyen biztosítós történetnél kiverik a biztosítóból az utolsó fillért is, amit csak lehet.
Azonos bíztósitónàl kötöttem, és ràadàsul aki okozta nekem a kàrt az ö és én bíztósitóm is ugyanaz, .
Bemutattam mindent mindenkinek, sőt az önkormànyzaton is hogy a kw-at adót erre küldjék ne a töröttre , azt persze lekérdezték kivan fizetve, .
Azzal indokóltàk a csúszàst , elszàmolàst, hogy aki megvette a töröttet( donorrnak) , nem iratatta àt a nevire hanem a 8. Napon ö is eladta, és igy a 14 napp elveszett mint nekem jóvà iràs, .
Gusztustalan hogy ezt mindig mindenhol megmagyaràzzàk , persze amig neméled meg addig nemtudod,
Ez igy is volt , csak mikor elakadt a rendszerbe , 30 nap útàn mà a kockàzat viselésbe estem bele, mert aki intézte , nemjól rögzitette, ö egy zsír újj bíztósitàsi KGFB küldött ki , akkor kerekedtek ki szemeim , ez hat hétbe tellett addig fizethettem meg a teljes bonusz0 bíztósitàst mert az kell megmondtàk,
Hülyén van kitalàlva , és azért a kockàzatviselési díj mindenkor engem is befizetésre kötelez mert énis okozhatók, kàrt és egyböl hozzà csaptàk a bonusz 0-hoz,
Ha szabályos adásvételit bemutatsz a biztosítónak, és másnap veszel egy másik autót, akkor arra át lehet vinni a bónuszt. Ha nem vitték át, akkor átvertek. Akár ugyanaz a biztosító, akár másik. Ha másik, akkor persze a régitől ki kell kérni a kártörténeti igazolást, és azt bemutatni az új biztosítónak. (a jobbak intézik egymás közt, de szeretnek eltökölni rajta...)
...más kérdés, hogy az okmányirodában is be kell mutatni az adásvételit eladás után, mert ott csekkolják le a biztosítók, hogy valóban eladtad-e. Ha nem íratták át, akkor maradt a neveden, és ketyegett tovább a biztosítás.
Ha másik autót csak 2 évvel később veszel, akkor sajnos elévül a bónusz fokozat, lehet újra kezdeni nulláról.
Mikor eladtad a kocsit. Az okmányirodában le kellett volna jelenteni, hogy nincs a neveden. Azzal beballagni a biztosítóhoz. Megkérdezni, hogy a következő kocsin rajta lesz-e a bónuszod. Ha nem, akkor adjak ki a bónusz igazolást, aztan masik biztositónal kötni a következő autóra...
Eladtam màsnap , adàsvételivel, ( donornak) elvitték , onnantól kezdve nemvolt a nevemen , azt is bevittem bemutattam és mégis semmi ,. De màsik kocsit két hét mulva vettem csak és igyse mutattkozott a rendszerbe, pedig minden papirt be vittem mindenhova még a rendőrségtöl az igazólàst is hogy helyszíneltek , 21.szàzadba ez valahogy érthetettlen , de ha én nem fizetek be valamit egyböl kikapcsolnak mindent meg kamatós kamatót fizetek mindenre,.
Azt kellett volna csinálnod, hogy a törött autót kivonatni a forgalomból(ezt csak akkor tudod, ha nem hitelezett az autó), és az így kapott B10 bónusz igazolást átiratni az új kocsidra...
Igen nekem okoztak tótàlkàrt, de akkor miért nem szólt a bíztósitó mikor megàllapítótták mennyit kapok a kocsiért és hogy ezt elfogadóm - e? tölük, vagy a kàrokozó megfizeti és azt elfogadóm - e!?
Igaz a bíztósitó az àttiratàst 993 mc- ig àllta nekem csak az 1298-és a 993- közti kölömbséget kellet àllni , de érdekes volt sajàt bonúsz manuszom B10-et bíztósitó nem irta jóvà és a 3098 ft helyett 10 ezer volt a màsikra kapàsból a bíztósitàs mert azt mondtàk a julius 19-én történt baleseti bejelentés mà màsodik félév és a fordulóm januàri igy fél êvre kétszer 10 ezret fizettem, de a rendszer úgy vélte mivel kötelezö azonnal bíztósítàst kötni , nem elég hogy nekem okoztàk hanem még nekem kellet egy újj bonusz 0-a bíztósítàst fizetni mikor a màsikra meg kivolt fizetve és egy törött aútót nézegettem az udvaron, kivertem a balhét következô év januàri fordulókor, .eredménye csak egy levél volt , .Bocsànat a kellemetlenségért, ennyi
,-)) ccm ??... = 3250-es (három hengeres) 170 Nmétere amit már 1200-as fordulaton lead (!) A Józsi Bratyód heggesztette az öntvény részt , ha még emlékszel rá ?? Utólag is köszi !!! :-)) Ketyeg a gép azóta is ... persze csak hogy,... szintén kiskertezve csak... Őt vátotta nálunk a 82-es múszka (azért az jobban passzol ide ) . Főleg ha kell hozzá valami .
A Schlüter tarkik a világ legjobbjai és ez nem csak a véleményem , állítom . Egy hibája van éspedig ,hogy nincs már meg és igen keveset gyártottak belölle ,így ezek a S450-esek is talán 2500 drb számot érhettek el .
A jóbol is megárt a sok ! ... majdnem 20-at sűrített és már 140 bárral fecskendezett be ... 20 tonnát húzhatott ez a kis szaroska ...fél alvázas volt rámája .
8/4 es nyomaték váltója volt ... a leglasubb 1 esben 1,2 km / h az ültető tempó ... xDD De tudott majdnem 8 -gyorsban 30-at is ... (talán hivatalossan 26 km/h) ...
1800 at forgott max.
Érdekessége ,hogy fogyasztásra így 180 grammot adtak meg üzemórára (vagy valamivel kevesebbet is inkább) !! ... és egy fél gramm motor olaj fogyasztást ... hi-híí-híí.. :-)))
Hát kell az ilyen a gazdának ??? :-(( :-(( Ennyi repceolaj ,még a diófa alatt is megtermelhető ...
Ez nem lesz konkurencia szagú ... ,-)) (mivel a közelben fészkelő héja kicsit megrövidítette a tyúkok számát , így gondoltam egy halászgató rokonát is tanulmányozni fogom...). Szerintem jobban csinálja , mint a símabőrű a pecapottal . ,-)) Nem tudok horgászni nagy sikerekkel , ... max. akváríumból .
1-4-3-2...nem egy mindennapi számsor,az átlag 1-3-4-2,1-2 -4-3 számsorhoz képest.Hatosnál meg 153624...
A Zilé,Gaz-66 é meg 15426378,emlékeim szerint..a tizest,a tizenkettest meg már elfelejtettem...régen nem kellett már...
Még annyit a kis kombájnokról,hogy akkoriban ezeket a gépeket nem 6-7+tonnás gabonákra tervezték..persze hogy könyörög az a kis motor..lépésben mész,hogy tudja megenni az anyagot...aztán fél asztalt fogsz...
Jaajj ,... hát mit vártál ?? Adócsökkentés , áfa engedmények ... ,és akkor Te még emelgetnél bár mit is ?
Ez olyan logika amit megfigyeltem így deresedő frizimiskával ezidáig a fennállásom hatvanakárhanyadika környékén .
Megöregedni és nyugdijba menni akar mindenki . Bár kevésnek sikerül , pl.(megélni is azt) . Aztán ,ha sikerül , senki nem akar öreg lenni . Jönnek a jajjgatások ...(bár csak még egyszer fiatal lennék ....stb.. sóhaajjj) ...
Na ilyenkor szoktam kinézni a fejemből rendessen . Mit a fejemből ??... a szervezetemböl .
Fordított helyzetről beszélsz. Ha nem te voltál az okozó, akkor neked fizetnek. Ilyenkor is több verzió lehetséges. (egy kb. összeget fizet, számla után fizet, totálkárnál megint más verziók)
Ha te vagy a károkozó, akkor van az, hogy a kárt kifizetheted a biztosítónak, és akkor nem emelik a malusz fokozatot.
u.i. Nagyon alámotorizált kis kombálynról van szó . Kirakva 4 tonna felet ösztömeg ,és a kis 100 Nm-nek nem csak kapaszkodni kell pl. a hegymenetben ,hanem mellete még vágni ...bezabálni a cuccos...,valamint a cséplés után feljuttatni a toronyba a magokat . Így a felmért terület és aratni való tekintetében reálisabb Ha-ban felmérni az idő és ü.anyag kalibrálást . De ez csak egyéni vélemény volt . A bér aratók ezt jobban tudják megmondani ,szerintem .
Lehet úgy is ... de a gabona termést nem úgy mérjük . xDD :-))
Lehet lassan is , és amennyit elbír a cséplés tempót ... Az ü.ó. mérést mi arra kalibráljuk , hogy bizonyos aratandó termést pl. mennyi ü.ó. / Hektár KÉPES a vas .
Iggen ! Ezekből a motorokból összesen vagy 25 milliót szórtak ki anno . Claasék tudták ,hogy van jobb gazdaságosabb , de ommií etásak az oómmí... és azt tehették bele ami van . Enni meg köll és így aratni is . Az ötvenes években még nem volt a csoda gazdaság brummogása vesztgermánikuszban . A kis pörkincek kegyetlen jól kalibráltak bele . De az egykilences is ipari Diesel és a nagy lenkerékkel szerintem a tökéjj lesz egyszer majd .
A szomszédi segedelmekről meg csak annyit , hogy 1 max. 2 kivétellel , iggen !! Így gravírozni kéne a leírt szavaidat . Ez alatt azt értem , hogy macika bácsi ,és karcsika néni kivételével ,mi sem senkinek . Ezt a kettőt is egy tepsi buktáért meg egy cuppanós pusziért . :-))
Árúld el a gyújtási sorrendet a boxerodon és megmondom ki vagy . xDD :-))
:-)) Csópika , ha létezik "illetlen" kérdés ? Akkor az ez a kategória : "- Mennyit eszik benyából hekinként kb? Becslésed szerint..."
- Én is megszoktam kérdezni utána ,hogy milyen voltam ? -)) :-))
Szóval , érdemben a válasz...sokat ... ,de mit számít , hiszen jön a mentő és elszállít .
Gazdasági értelemben afájdalomskáláján , több mint a duplája . A mostani új dugó és hengerrel tlán kisebb fordulattartományban , majd a végén lóditás nélkül meg fogom mondani .
Mert , most teccik tudni ,fogalmam sincs még . ( a múltat meg nem hánytorgatjuk fel neki !)
A gázrendszer reduktorát melegen kell tartani. Ezt a hűtővíz szokta. Léghűtésesben nincs olyan. Bár láttam már megoldásokat. Azt kérdeztem, hogy itt mi. Az, hogy olaj, egy picit tág válasz. Van egy olajkályha csak a reduktor hűtésére? 😀
A teljesítménynövelést úgy értem, hogy nyilván, ahogy javul a motor, mert azért javítod, hogy jobb legyen, mert előtte rosszabb volt, úgy erősebb lesz. Nem, mint a gyári, hanem mint előtte.
E hó 26-28-ig a kompnál lévő gátőrháznál. Az Indián 1917-es. Csak részei lesznek itt fényezésre,+ kis javítani való. A Horex motorját csak részben én raktam össze,de ellenőriztem az alkatrészeket és rendben találtam mindent. Amiket még az ötvenes években építettek azokba több anyag került mint a mostaniakba.
Majd szólj hogy mikor lesz a Tiszakeszi, aztán én is bemutatom neked ott aki a Briggs motorokat érti tanári fokon, meg talán odacsábítom kavicsost is..
Indián.. aaz igen. ..mikori évjáratú?
Bagirával a félreértésetek azon a kérdésén alapult hogy mindent mindenhez erősíteni kell-e.. de ez nem motortunyingot jelentett hanem a biztonságos rögzítettséget (legalábbis én úgy értettem).
A 172 155-ben mintha arról szólt volna a kérdése hogy a használt alkatrészek visszaépítése nem jelent-e gyenge pontot egy egyébként felújított motorban.
Még nekem sem, csak a másik két nagy cirillbetűst (az oroszt meg az ukránt) megismerném rendszámról.
A rólad szóló szenzációk szerintem nagyon hamar zavarni kezdenének. Ugyanúgy kihegyezett találgatások lennének mint amiket "akarom-vulcani"-ként sem tudsz reakció nélkül hagyni.
Minden maradt a gyári értéken. Értelemszerűen teljesítménynövelést csak jó állapotú motoralkatrészek esetén érdemes elvégezni. Persze a valamit valamiért itt is működik, akkor számolni kell az élettartam csökkenésével.
A saját biztosító ilyenkor felteszi a kérdést, hogy kifizeted-e a kárt, vagy emeljen a bónusz-malusz fokozaton. Miután nyilatkoztál erről, utána emelik csak a malusz fokozatot A0-ról M2-re. Ha évente ez 20-30e Ft többletet jelent csak, akkor szerintem még elviselhető. Még mindig jobb, mint zsebből kifizetni a kárt. A bonusz-malusz meg majd szépen visszaketyeg a helyére. Érdemes fenntartani a második kfb-t, ha jó eséllyel hosszú távon 2 rendszámos járműre van szükség. Előbb-utóbb csak elér mindegyik B10-be. Persze fáj, amikor egy kis 20 éves swift-re kell befizetni az évi 40-60e Ft-ot eleinte. Fordulónapok előtt meg bújni kell egy kicsit az alkusz oldalakat, hogy nincs-e valamelyik másik biztosítónak kedvezőbb ajánlata. Sokszor látok ilyenkor nagyságrendben különböző ajánlatokat, pl. legutóbb az Intrudernél volt 10e Ft/év-től 140e Ft/ év-ig ajánlat.
Vagy ha arra gondolsz hogy te fizeted meg a másik félnek, ugy tudom azt se lehet mert ö mà élt a jogàval hogy a bíztósitod megelölegezi, és nem foglalkozik vele rajtad hogyan hajtja be a bíztósitódd,
2016-ba nekem nem engedték hogy az aki tótàlkàrra törte aútóm mert stop tàbla elenére kijött elém , és én rotty 60-al megcsokoltam , totàl kàros lett suzukim , gazdasàgi totàlkàros lett, eltörött a bal első torony, és ö kp akarta fizetni a csinàltatàst csak a rendörők nem adtak igazólást hogy újra 100%-os lehet a forgalomba, csak 80%-os ,így a bíztósitó is kiértesítette a nyílvàntartàsba lévö hivatalókat hogy nem vehet részt forgalomba többet ,
Csak azt nem értettem mig a bíztósitótotól nem jöttek àtnézni az autót a rendőrök honnan tudhattàk hogy nem vehet részt forgalomba újra, . Mindegy mà , azóta màsikat vettem amít adtak rà pénzt meg megtoldottam kicsit.
Ha szereted autód ólcsó lessz javitattàsa érdemes hajtani még,
Szia Endre! Jól szét vannak szórva az országban a jó ismerősök és a barátok. Ezért nagy öröm nekem amikor Tiszakeszin évente összejövünk pár napra. Más: Mai nap egy igazi indián jön vendégségbe,s marad egy hétig.. lesz tennivaló bőven.
Ok. Semmi rosszallás részemről.. ez van nálam egyenlőre. Volt más, s lesz más..de most ez van.:) A hét végén mennie kell, most alakítom a pöfögéséhez szükségeseket. Nem teljes generált kapott,ami elég jó volt az megmaradt.
Nekem nem, mert második autó a ZöldSzörny mellett.. úgyhogy alapból Ánulla..
Lehet hogy ha megjön a biztosító tájékoztatója hogy nekik mennyijükbe került a helyreállítás akkor egy összegben inkább kifizetem. Csak összegtől függ hogy mennyire rémülök meg.
Ez egy szép unoka-lista volt, én is szeretnék ilyent..
A terveidet elnézegetve is azt kell mondjam hogy jó neked. :-)))
Én most motort varázsolok.. megkérdeztem hogy a benzintankot kábé harmincezerért fújnák ki műgyantával (van két használatos tank, mert a másik kettőt egyelőre hagyom).
A villamossággal lesz még feladat, meg a sebességmérővel - aztán legyen jóidő, mert a kasztnis csak jövő héten lesz elérhető. Addíg muszáj dolog lesz a kétkerék.
Ha jól emléxöm, ismerősömnek a turbina levegője mozgatott 1 lapátot, ami rudazattal volt a karbihoz vezetve. Majd holnap rákérdözök. Igaz, ő gázzal járatta a masinát ...
3000 van ráirva,de annyi is,meg is mértem,mert én is sokallottam-de annyi..szóval morcog az a kis motor ott rendesen...akkoriban az a motor ott a honában elérhető,ismert,olcsó alapmotor volt,hát beletették-kis gép,kis motor,kis területekre való-kis munka,kis pihenés alapján...
Azért vettem,mert a kis földekre,telkekre nem nagyon akart senki eljönni aratni,mindig várni meg rimánkodni kellett-meg hát szerettem volna kicsit kombájnozni is...csak ugy saját magam örömére...tök jó érzés,mész a buzában a géppel,és tőled,meg a géptől függ az eredmény-meg persze a növénytől..Mondjuk a por,a füst,a szálló törek-egyebek,a hőség,a mocsok az nem jó-de ez ilyen...a Lexionben pl ez nem igy van,de nekem csak ez a mini jutott...
Régebben aratgattam másnak is,de inkább csak segitségből,mint gazdasági értelemből...de már nem...sem időm,se kedvem más gyomos,ritka,gombás,egyenetlen talaju gabonájával kinlódni-aztán a végén még megkérdi,hogy csak ennyit adott?Hát rugdoshatja a szalmát a gazda,ott nem sok maradt...aztán mikor fizetni kellene,akkor meg megy a sziszegés meg huhogás...ez a kis gép ára nem mérhető egy nagy gép dijához-tehát nem tudok négyzetméterenként annyiért aratni,mint a TSZ Lexion...aki felfogja,jó,aki nem,az is-engem ne szidjanak,oldják meg ahogy akarják az aratásukat...de ne velem.Volt is ilyenből sértődés meg bunkózás-előző évben megmondtam a komának,hogy többet nem jövök,ugy gondolkozzon..nem is mentem,azt még én vagyok a bunkó...másik kombájnos,gazdaságosabb géppel,de drágábban aratott neki,mint én előtte-de mégis én vagyok a bunkó...na mindegy...
Na,ezért csak magamnak,vagy nagyon havernak csak-arra meg ez aki köszörű is elég,ha működik éppen.
Olajhűtő tömités játszik inkább-elméletileg hétvégére megjön az is,a szij meg lehet,hosz bordásra átalakitva lesz..meglátjuk..
Holnap írok adatokat. A rend és tisztaságot megfelelően idézőjelbe tetted.:) Az asztalon s a polcokon számomra uralható a káosz.. ezt a határt nem lépem túl. Az aktuális munkadarab viszont tiszta,a töm felületek rendbetettek stb... Ide kényszerültem,de a bővítés,építkezés folyamatban. Bátran szóljon bárki,szivesen segítek.. míg van egy szelet kenyerem azt ketté töröm.
Én nagyon jó éves bíztósitàssal vagyok 3098ft / negyed év , bónusz 10.szàmit a kocsi mikori kiadàs , sőt a megye hogy hol lakom , hàny gyerekem van , és hàny éve van jógsim, .
Mérlegelj , kalkulàlj bíztósitok honlapjàn ,
Sarlót hamar elkoptatóm , , vannak telkek ahol óvatósan kell növények között gyomot irtani , maszek helyen ki is próbàlóm ,.