Keresés

Részletes keresés

CAT IIIc Creative Commons License 2011.07.07 0 0 61367

Mert minden rendszer bunkózott. A jútyúb regelni is alig engedett, a google videófeltöltése megszűnt, a bloggeré meg gyatra. Végül operából kikerültem a bugokat :)

 

VNAV - Stabilizált megközelítés a gyakorlatban  <<< Itt a videó. Megyek aluszkálni mán...

Előzmény: Bolivian Dancer (61365)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.07.07 0 0 61366

Ja és a videóhoz is, nagyon informatív. :-)

Előzmény: Bolivian Dancer (61365)
Bolivian Dancer Creative Commons License 2011.07.07 0 0 61365

Én is köszönöm és szeretnék gratulálni a nagyon jó cikkhez goldeneagle olvtársnak.

 

Még mindig nem aktív a videó, ez miért van, szerintem ez malfunction. Youtube-on: http://www.youtube.com/watch?v=6xWp_szCUTk

Előzmény: CAT IIIc (61362)
Foltos Creative Commons License 2011.07.06 0 0 61363

Urak, lenne egy index-szerencsétlenségem. Eddig ha elolvastam az egyik topikot és arra nem jött új levél, akkor engedelmesen szürke maradt, most azonban bármi történik, visszaugrik bordóra. Vagyis nem tudom, melyik topicra jött új bejegyzés, melyikre nem. Ti is tapasztaljátok ezt, vagy nálam van valami hiba?

CAT IIIc Creative Commons License 2011.07.06 0 0 61362

Fühh, megpróbálom mihamarabb összerakni az alapismeretek rovatot, és beleteszem.

 

A mai frissítésben VNAV videó is lesz ugyanabból a forrásból mint tegnap  :)) Egy olyasmi fekvésű reptérrel mint Heraklion, csak tükörből nézve. (Végegyenes baloldalán van a vizecske). Gondolom, oktatásban nem járatlan goldeneagle olvtársunk megérezte, hogy vizuálisan könnyebben jegyezhető nekünk lomha földi békáknak ez a dolog, így a tegnapi poszt farokvizén küldött egy videnyót is :))) Ezúton is köszönet érte!

Jelzem, ha beépül a helyére a cucc.

Előzmény: angyalhentes (61357)
malazs Creative Commons License 2011.07.06 0 0 61361

Like! :)

Jó nagyot me kellene mosni az ilyen kis köcsögöknek,talán attól rájönne, mellékbüntetésként a reptéri budikat takaríttatnám velük min egy éven keresztül napi 8 órában.

Előzmény: Törölt nick (61359)
Foltos Creative Commons License 2011.07.06 0 0 61360

Felvezető javítva!!! Kösz és elnézést a tévedésért.

Előzmény: CAT IIIc (61333)
angyalhentes Creative Commons License 2011.07.06 0 0 61357

Nagyon jó cikk.

 

Egy megjegyzésem lenne, a hozzám hasonlóan komplett outsidereknek a rövidítések mellett még lehetne egy sor arról, hogy mi az a Jeppesen, eszik-e vagy isszák. (Én már tudom.)

Előzmény: CAT IIIc (61352)
malazs Creative Commons License 2011.07.06 0 0 61353
Remek cikk. Köszönjük.
Előzmény: CAT IIIc (61352)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.07.06 0 0 61352
CAT IIIc Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61351

Monnyuk ez attól is függ, hol makkant meg a gép pontosan. Meg hogy láttak-e már Kijevben Jak40-est a műszakiak :))))))))

Előzmény: Törölt nick (61350)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61349

Amilyen csalafinták az oroszok, egyszerű ám elmés megoldásokkal megoldják az ilyesmit.  Felszállás előtt egy KGB ügynök ledugózza a személyzet fülét, így az nem hallja a reptéri nyomásértéket, időjárást, irányítót, Terrain ahead! bádogemberüvöltést meg ilyesmit.

Előzmény: Abeto (61348)
Abeto Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61348

Az oroszok megpróbálták ismét bevetni azt a Szmolenszknél alkalmazott titkos fegyvert, ami egy szupermágnessel földre rántja az ellenséges repülőket!!!!

Előzmény: CAT IIIc (61347)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61347

És mi volt a tragikusság árnyékvetülésének kissé konkrétabb manifesztációja? :P

Előzmény: Pater Altenberg (61344)
goldeneagle Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61345

A Cat III/b üzemelésnek szakmai képzésbeli, hatósági feltételei vannak. A cég AOC-ja (üzembentartási engedélye) tartalmazza azt is, hogy hogy milyen időjárási minimumjai vannak a cégnek. A Pegasus CAT 3a-val rendelkezik. Az AirBerlintől átvett TC-CCP Cat3b felszereltségű, többek között rendelkezik autopilota orrfutó kormányzással, amit nem lehet kiiktatni (illetve a hidraulika slalgot le lehet közni egy svédfogóval csak az naygon slampos ), illetve a műszerkijelzések mások és azok átváltoztatásához a gyártó engedélye kell. Az engedélyhez pedig egy rakás pénz kell, hogy kiadjanak új doksikat. Ergo így a gép CATI ben üzemel, mert ahhoz elég egy robot-ot bekapcsolni. A Cat2/Cat 3 hoz 2 robot kell, ami viszont automatikusan a CAT3b-ben dolgozik. 

 

Ez az oka. Remélem érthető volt.

Előzmény: _vertigo_ (61339)
Pater Altenberg Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61344

Abszurd és majdnem tragikus esemény: Lengyel kormánygép kényszerleszállása Varsóban (ma).

Antera Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61343

Hát igen, a terminológia elég kevert itt mára. Anno én még angol terminológiaként speedbrake-nek az ellenállásnövelő eszközöket (akár törzsféklap, ami ugye nehezen ront felhajtóerőt, pl. Bae-146-on van) tanultam, spoilernek meg a felhajtőerő-killereket. Gépészetileg, mint itt olvtárs írta is, ezek lehetnek azonosak is a szárnyon, attól függhet a hatás, mennyire nyílik. A Boeing, mint olvastuk speedbrake-nek nevezi mindet, "flight" és "ground" szavakkal különböztetve meg őket (vagy üzemmódjukat), a működtető kar is azonos, automata a döntés, melyik(mennyire?) nyílik.

 

A csűrőspoiler -bár a terminológia itt is kérdéses- klasszikusan egész más célú eszköz, a csűrés egyik aerodinamikai megoldása, célja, hogy a lefelé mozgatandó szárnyvégen (ahol a klasszikus aileron felfelé mozdul, csökkentve a látszólagos állásszöget és a dragot) ne csökkenjen drasztikusan a drag. (Van, hogy aileronnal együtt használják, van, ahol nincs is klasszikus aileron, csak csűrőspoilerek, pl. Mitsubishi MU2.) Előnye még, hogy átesésben is hatásos valamennyire a klasszikus megoldással ellentétben, ami recoveryhez nem hátrány... Ettől még van olyan megoldás is, ahol a csűrőspoilerek is kinyílnak full spoilerezésnél.

Előzmény: Törölt nick (61336)
bado Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61342

Ezt a magyarázatot természetesen nem a gyakorló szakértőknek szántam, hanem az érdeklődő fanoknak.

Előzmény: bado (61341)
bado Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61341

Funkciójában más, de működési elvében ugyanaz.

 

A légi interceptor - lásd: orosz terminológia - (speedbrake) funkciója a repülés közbeni sebesség csökkentése, ezért nem nyílik ki teljesen - nyílásának mértékében nő a homlokellenállása. Természetesen a hosszának megfelelő szárnyszekción a felhajtóerő is csökken, hiszen megbontja a profil körüli áramlás laminaritását. Zsoké urak biztos el tudják mesélni, hogy milyen mértékben kezd süllyedni a madár a nyitáskor (feltételezem, hogy nem kezd el esni, mint a kő).

 

A földi interceptor (spoiler) általában nagy felületű és hoszzú, valamint teljesen nyílik, mert a földetérés után a lassuláshoz szükséges a nagy homlokfelület miatti ellenállás is, meg az elrontott profil miatti drasztikus felhajtóerő csökkenés is.

 

A csűrő interceptor normál repülőgépvezetésnél csak kis mértékben nyílik, a csűréshez nem szűkséges a drasztikus felhajtóerő csökkenés. Az ellenállás miatti keletkező nyomaték a fordulóba is besegít.

 

Hogy aztán ezek a sufniajtók milyen mértékban nyílnak és mekkora a méretük, ezt az okos tervezőurak kiszámolgatják és megtalálják a kompromisszumos megoldást.

Előzmény: Flatus (61335)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61340

.... azért gondolom, az sem kiéheztetett repcsivel történt mondjuk áteséshatáron mert úgy elég hihetetlenül hangzana :)

Előzmény: trottli (61322)
_vertigo_ Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61339

Van valami technikai oka, hogy ilyen szárnyaszegett lett a madár, hogy CATIII B-ből rögtön CAT I-re lett lekorlátozva? CAT II manual landing sincs?

Előzmény: goldeneagle (61221)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61338

Ellenben ha megtolták neki a végére, meg még emelték is, akkor mindkettő pozitív pitch beavatkozás lészen... De ez ugye már kevédbé esélylatolgatás, mint elég konkrét vád lenne, amit nem teszünk hivatalos infók nélkül. A biztos az a nem tudjuk :)))

Előzmény: Antera (61334)
Flatus Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61337

Node en is ezt mondom. A funkcio szamit, nem a femdarab.

 

Onmagaban, hogy kinyilnak a lapok meg nem jelent semmit, annak lehet egyszeru fekezo hatasa meg aramlast levalaszto hatasa is sok tenyezotol fuggoen.

 

Előzmény: Törölt nick (61336)
Flatus Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61335

Nem ott van a kutya elasva, hogy a speedbrake es a spoiler nem ugyanaz? Ambar a vasdarab azonos, a funkcio teljesen mas. 

Speedbrake nem nyilik ki kozel derekszogben, a spoilernek meg pont csak ugy van ertelme.

 

Vagyis nyitott speedbrake-kel atstart elkepzelheto, nyitott spoilerrel kevesbe. Tekintve azonban, hogy a hajtomu felporgetese jopar masodpercet vesz igenybe, idokozben a spoiler becsukhato, igy mondjuk lehetseges olyan eset, hogy az atstart nyitott spoilerrel kezdodott.

Előzmény: bado (61324)
Antera Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61334

A 330: :-)

 

(Én is ezért jeleztem óvatosan, hogy ne feledjük, a konkrét heraklioni esetről semmit nem tudunk, mert mehet itt a speedbrake-thread, de könnyen lehet az is, hogy ez ott nem is játszhatott egyáltalán...)

Előzmény: CAT IIIc (61332)
CAT IIIc Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61333

Foltos olvtársnak szolg. közl.: Üzi ment privátba fácsebúkilag. Lényeg, hogy a blog nem az én blogom. Szakik blogja, ahol bárki publikálhat, csatlakozhat, hogy összeálljon a sokat emlegetett rendszerezett nonprofit tudásbázis. És vannak segítők is, akik szakértenek. A többi semmikép nem itteni téma, benne van az üziben, de ezt megköszönném, ha lejavítanád az iho.hu-n, hogy korrektek legyünk.

 

Köszönettel: J

CAT IIIc Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61332

Szerintem örülnez az Airbus, ha ennyi repülne a típusból :))) Viccet félretéve: a használatos, kereskedelmi gépek, amelyek rendelkeznek spoilerrel gyakorlatilag mind autospoileresek. Sűrű repeseményeknek kéne ebbőlé keletkeznie, ha a dolog rosszul lenne kitalálva. Ha megnézel egy gépet, keb súlypont környékén nyílik a cucc, a gép meg minél nagyobb, annál tehetetlenebb. És csak nagyon halkan írom: olyat is hallottam, hogy Heraklionben nem nyílt első koccanáésnál a spoiler gázállás miatt, hanem simán felrántották tótágasba, ezért is tettem be a cikkbe végül a javításokat, amik esélyt adnak mindkét eset korrekt értelmezésére. A magasságit meg csak nem vehetjük már le a gépről :P

Előzmény: Antera (61320)
Antera Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61331

Így van!!!

Előzmény: Törölt nick (61330)
Leadfoot Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61329

OFF

Régebben én is kinlódtam ezzel (csak én mindig kijelöltem és ctrl+C-ztem a szöveget elküldés előtt). Ha Firefoxot használsz, a megoldás a Lazarus nevű kiegészítő. Remekül működik.

Előzmény: Antera (61328)
Antera Creative Commons License 2011.07.05 0 0 61328

OFF: Szórakozik a fórummotor mostanság, én a hosszabb agymenéseimet megírom szövegszerkesztőben inkább, és bemásolom, nem egyszer jártam így a napokban...

Előzmény: goldeneagle (61325)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!