Igen a Nagy Robi keszthelyen dolgozik, valamelyik szállóban. Neki eladó, vagy már eladta az egyik Velorex-ét (piros fémkasztnis).
Ha érdekel, lehet venni gyári új műbőr kasztnit Csehországban (kb 50000 Ft), meg mindenféle alkatrészt is. Sajnos azt a 94-es Auto Motor cikket nem olvastam, ha be tudod szkennelni, küld el nekem, köszönöm.
Régebben jobban foglalkoztam a témával. Mostanában nincs annyi időm. Egy 72-es évjáratú darabom van teljesen szétszedve. Lemezből van karosszéria csinálva rá, szóval az eredetisége már problémás. A papírjai rendben vannak, a nevemen van, viszont az eredeti motorja nincs meg. Viszont vettem régebben hozzá egy másik motort amihez megvan az eredeti forgalmi is. Szerelésben nagyon sok tapasztalatom van. Rengeteg irásos anyagom van Velorex szereléshez.
Van egy kis füzetkém amiben van egypár Velorexes neve.
Így elsőre a Nagy Róbert neve ismerős. Ő keszthelyi valamilyen szállodában dolgozik asszem.
Ittvan még a Dobóczi Zsolt barátom neki már nincs Velorexe de nagy rajongó volt. Vele írtuk az Auto Motorba a Velorex cikket 94-ben.
Mostanában kijárkaltam a veterán börzékre (Campona,Csepel) és találkoztam egy-két Velorex tulajjal, és őket is érdekelné a klub, csak akkor még nem tudtam, hogy van ez a topik, de ezután mondani fogom nekik.
Akikről tudok: Veres Zoltán (műrepülő bajnok)
Dr. Kovács Gellért
Nagy Róbert
Újlaki Péter
a MAMI motoros iskola műhelyfönöke
és még egy-két ember akiket csak arcról ismerek.
Sziasztok
Jövő év elején szeretnénk megalapítani a Velorex klubot Magyarországon, minden jelenlegi, vagy jövőbeni Velorex tulajdonos jelentkezését várjuk itt a topikban.
A Rexi a világ legegyszerűbb autója (autó kis jóindulattal) és minden megoldás szinte hihetetlenül egyszerű és mégis működik.
Egy Velorex utazás pedig semmilyen egyéb közlekedési eszközzel való utazáshoz nem hasonlítható, hihetetlen élmény.
És ha egyszer sok Velorexes találkozna mint 65-ben.
Azt nem tudom, hogy a Velorex hogyan ment hátrafelé, de létezett valamikor valahol olyan indítómotor is, ami indításkor nem forgatta a motort, hanem hintáztatta. Ehhez kisebb teljesítményű indítómotor is elegendő volt. Egy kicsit meglendítette az egyik irányba, aztán elengedte, aztán a másik irányba, és így tovább, egyre nagyobb kilengésekkel, amíg el nem ért akkora lendületet (jobban mondva impulzusnyomatékot), hogy át tudta fordítani a motort, onnantól már tudta forgatni. Kétütemű motor esetén ha nem volt szerencséje az embernek, akkor visszafelé indult be, ilyenkor újra kellett próbálkozni. Bár a visszafelé forgás valószínűleg csak akkor derült ki, amikor sebességbe tette és megpróbált elindulni. :-)
Nem teljesen. Itt nem generátort, hanem különleges dinamót használnak. Nem tudom mennyire vagy otthon autóvillamossági témában, lényeg a generátor váltóáramot termel, a dinamó egyenáramot. A generátor sokkal jobb megoldás, lévén szabályzása egyszerubb, hasznos fordulatszámtartománya szélesebb, emmiatt ma már nem építenek be dinamókat a gépkocsikba. Viszont a dinamónak van egy igen jó tulajdonsága, hogy motorként is muködik ezért, ha megfelelo a forgatónyomatéka és rendelkezik a szükséges átkapcsoló mechanizmussal, akkor képes beindítani egy robbanómotort. Az ilyen kialakítású szerkezetet dinastarternek nevezik. Na ez van a Velóban. Mikor eloször szétszedtem hanyattestem, hogy milyen ötletes és egyszeru kialakítás az egész. A visszafelé beindítás is tök egyszeru. Fordított polaritást kapcsol a dinastatrerre és máris visszafelé indít.
Akkor a másik találós kérdés (csak nekem találós, te biztosan tudod a választ): tényleg a generátorával indított ön, ráadásul bármelyik irányba? Akkor ez egy nagymértékben integrált cucc lehetett...
A kétütemu motor az visszafelé is be tud indulni. Csak attól függ, hogy melyik irányba rúgod/önindítózod be. A megszakító bolygókerék szimmetrikus kialakításával az elogyújtás sem gond. A forgattyúsház meg mindkét irányba ugyanolyan forgattyúsház.
Kösz Granturismo, a választ én is tudtam, de soha nem értettem, hogy indulhat be egy motor visszafelé. Forgattyúsház, előgyújtás meg mifene... Szimmetrikus?
Üdv.
találós kérdés.
Visszafelé beindítod (kétütemu). Aztán egyes és mehetsz hátrafelé. Aztán kapcsolgathatsz tovább felfelé 4-ig. Úgy hogy elore-hátra ugyanannyi a végsebesség.
Granturismo, a gép és a fotó is kiráj! Kösz hogy betetted, szerintem a fórum olvasóinak nagy része még soha nem láthatott ilyet. Kíváncsi vagyok, tud-e valaki történelmi hátteret nyújtani a Velorexhez. Van-e például bármi köze a Messerschmidt, BMW Isetta, stb. vonalhoz. Vajon csak biztonsági okokból halt ki ez a kategória vagy más oka is volt? Én annyit tudok róla, hogy gyerekkoromban rokkantkocsiként lehetett kedvezményesen hozzájutni és tényleg voltak különböző változatai a mozgássérültek támogatására: automata kuplung, kézigáz, meg ilyesmi. Viszont akiket láttam ilyennel közlekedni, a legkevésbé sem voltak rokkantak. Például egy kifejezetten életrevaló öreg tanárra emlékszem, aki Európát végigtúrázta egy ilyennel.
Azt hiszem, egy 350-es Jawa motor fődarabjaiból készült és csővázas volt. Bőregérnek becézték.
Én még nem, de talán kérdezd meg Európa egyetlen rocksámánját, Waszlavik Petőfi Gazember Velorex Ésmégnemtudomhányfélenevű Lászlót, mert ő használt ilyet. Vagy Nagy Ferót, mert egy időben ő volt a sámánsegéd.
Már megijedtem, hogy a sebesség királya (velo rex ééérted?) még egy választ sem érdemel. Mindenesetre nem semmi volt ez a jármű. Az amerikai autók topikban talán nem rajonganának érte, de hogy világraszólóan egyedi megoldások tárházáról van szó, azt senki nem vitathatja. Látható még valahol működőképes Velorex? Vagy esetleg ugyanaz a probléma, mint a Voigtländer fényképezőgépeimmel? (nem találok karosszérialakatost a viaszosvászon alkatrészekhez).
Mellesleg mi a probléma a borulással? Default van bennebukócső! Node méltatni jöttem Rexet, nem cikizni, vezette már valaki?
Hi!
Én Böhönyén (asszem ott) (Somogy megye) láttam úgy 2 hónapja egy velorex-et ami eladó. Talán még ott van. Gondolom mivel kb. már 1 éve ott van. A vasutátjáró mellett. Piros sárga szinu. Messzirol jól néz ki.
Tonx