Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cszoleee Creative Commons License 2002.07.17 0 0 35
Szia

Én tudok két darab eladó Velorexet, ha még megvannak érdemes őket megnézni, bár műbőr kasztnija egyiknek sincs a tulaj száma:06-20-972-89-37.

cszoleee Creative Commons License 2002.07.17 0 0 34
Szia

Még egy dolgot árulj el: hol laksz, ugyanis jól jönne a segítséged a szerelésben. Én Százhalombattán lakom, de egész nap Budapesten vagyok.

granturismo Creative Commons License 2002.07.17 0 0 33
Tudom, hogy lehet venni, de ez a gép már annyira át van berhelve, hogy inkább eladnám és vennék egy másikat. Vagy elcserélném.
Előzmény: cszoleee (32)
cszoleee Creative Commons License 2002.07.17 0 0 32
Szia

Igen a Nagy Robi keszthelyen dolgozik, valamelyik szállóban. Neki eladó, vagy már eladta az egyik Velorex-ét (piros fémkasztnis).
Ha érdekel, lehet venni gyári új műbőr kasztnit Csehországban (kb 50000 Ft), meg mindenféle alkatrészt is. Sajnos azt a 94-es Auto Motor cikket nem olvastam, ha be tudod szkennelni, küld el nekem, köszönöm.

Üdv.

granturismo Creative Commons License 2002.07.16 0 0 31
Régebben jobban foglalkoztam a témával. Mostanában nincs annyi időm. Egy 72-es évjáratú darabom van teljesen szétszedve. Lemezből van karosszéria csinálva rá, szóval az eredetisége már problémás. A papírjai rendben vannak, a nevemen van, viszont az eredeti motorja nincs meg. Viszont vettem régebben hozzá egy másik motort amihez megvan az eredeti forgalmi is. Szerelésben nagyon sok tapasztalatom van. Rengeteg irásos anyagom van Velorex szereléshez.
Van egy kis füzetkém amiben van egypár Velorexes neve.
Így elsőre a Nagy Róbert neve ismerős. Ő keszthelyi valamilyen szállodában dolgozik asszem.
Ittvan még a Dobóczi Zsolt barátom neki már nincs Velorexe de nagy rajongó volt. Vele írtuk az Auto Motorba a Velorex cikket 94-ben.
Előzmény: cszoleee (30)
cszoleee Creative Commons License 2002.07.16 0 0 30
Szia

Mostanában kijárkaltam a veterán börzékre (Campona,Csepel) és találkoztam egy-két Velorex tulajjal, és őket is érdekelné a klub, csak akkor még nem tudtam, hogy van ez a topik, de ezután mondani fogom nekik.
Akikről tudok: Veres Zoltán (műrepülő bajnok)
Dr. Kovács Gellért
Nagy Róbert
Újlaki Péter
a MAMI motoros iskola műhelyfönöke
és még egy-két ember akiket csak arcról ismerek.

Velorex forever!!!!

granturismo Creative Commons License 2002.07.10 0 0 29
Ha csak erre a topicra alapozol akkor eléggé kislétszámú társaság lesz:-)
Ketten csinálunk klubot?:-)
Előzmény: cszoleee (28)
cszoleee Creative Commons License 2002.07.10 0 0 28
Sziasztok
Jövő év elején szeretnénk megalapítani a Velorex klubot Magyarországon, minden jelenlegi, vagy jövőbeni Velorex tulajdonos jelentkezését várjuk itt a topikban.
granturismo Creative Commons License 2002.05.16 0 0 27
Milyen Made in Holland? Ez egy PAV csehszlovák utánfutó.
Előzmény: Köt-Köt-Kötöde (26)
Köt-Köt-Kötöde Creative Commons License 2002.05.14 0 0 26
Verolex utanfuto / Made in Holland:


Itt pedig a modern, negykereku valtozat szinten 350-es Jawa motorral


(Ebbol mindossze 50 darab keszult)

granturismo Creative Commons License 2000.10.05 0 0 24
http://www.velorex.com/
Előzmény: gyurici (23)
gyurici Creative Commons License 2000.10.05 0 0 23
Hali!

Légyszi áruld el nekem a Velorex lap címét!

Köszike!

Előzmény: granturismo (22)
granturismo Creative Commons License 2000.10.02 0 0 22
A Velorex honlapján vannak.
Előzmény: Törölt nick (21)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.02 0 0 21
Granturismo, fantasztikusan hangulatos képek! Honnan szedted? Gratulálok!
Előzmény: granturismo (19)
gyurici Creative Commons License 2000.10.02 0 0 20
Hali Népek!

Én tudok egy tuti Velót eladót,bár lehet hogy kicsit borsos pínzír.Ha valakit érdekel leirom a telszámot.
Amugy láttam a gépest. Majdnem elcseppentem.

Mahagóni müszerfal,Bőrözött bukókeret és kormány,Frankó ülések,Teljesen vízmentes ponyva ami ezüstösen csillog villog(nem bőr),KENWOOD rádió hangszórókkal, stb...

Akié a gép: Varga József
tel.:06-30/232-47-00

Na szasztok: gyurici.

granturismo Creative Commons License 2000.09.30 0 0 19
Hi! Nehogy elsüllyedjük már.

A Rexi a világ legegyszerűbb autója (autó kis jóindulattal) és minden megoldás szinte hihetetlenül egyszerű és mégis működik.
Egy Velorex utazás pedig semmilyen egyéb közlekedési eszközzel való utazáshoz nem hasonlítható, hihetetlen élmény.
És ha egyszer sok Velorexes találkozna mint 65-ben.



GT

Riff-Raff Creative Commons License 2000.09.06 0 0 18
Azt nem tudom, hogy a Velorex hogyan ment hátrafelé, de létezett valamikor valahol olyan indítómotor is, ami indításkor nem forgatta a motort, hanem hintáztatta. Ehhez kisebb teljesítményű indítómotor is elegendő volt. Egy kicsit meglendítette az egyik irányba, aztán elengedte, aztán a másik irányba, és így tovább, egyre nagyobb kilengésekkel, amíg el nem ért akkora lendületet (jobban mondva impulzusnyomatékot), hogy át tudta fordítani a motort, onnantól már tudta forgatni. Kétütemű motor esetén ha nem volt szerencséje az embernek, akkor visszafelé indult be, ilyenkor újra kellett próbálkozni. Bár a visszafelé forgás valószínűleg csak akkor derült ki, amikor sebességbe tette és megpróbált elindulni. :-)
Előzmény: Törölt nick (16)
granturismo Creative Commons License 2000.09.06 0 0 17
Nem teljesen. Itt nem generátort, hanem különleges dinamót használnak. Nem tudom mennyire vagy otthon autóvillamossági témában, lényeg a generátor váltóáramot termel, a dinamó egyenáramot. A generátor sokkal jobb megoldás, lévén szabályzása egyszerubb, hasznos fordulatszámtartománya szélesebb, emmiatt ma már nem építenek be dinamókat a gépkocsikba. Viszont a dinamónak van egy igen jó tulajdonsága, hogy motorként is muködik ezért, ha megfelelo a forgatónyomatéka és rendelkezik a szükséges átkapcsoló mechanizmussal, akkor képes beindítani egy robbanómotort. Az ilyen kialakítású szerkezetet dinastarternek nevezik. Na ez van a Velóban. Mikor eloször szétszedtem hanyattestem, hogy milyen ötletes és egyszeru kialakítás az egész. A visszafelé beindítás is tök egyszeru. Fordított polaritást kapcsol a dinastatrerre és máris visszafelé indít.
Előzmény: Törölt nick (16)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.06 0 0 16
Akkor a másik találós kérdés (csak nekem találós, te biztosan tudod a választ): tényleg a generátorával indított ön, ráadásul bármelyik irányba? Akkor ez egy nagymértékben integrált cucc lehetett...
Előzmény: granturismo (15)
granturismo Creative Commons License 2000.09.06 0 0 15
A kétütemu motor az visszafelé is be tud indulni. Csak attól függ, hogy melyik irányba rúgod/önindítózod be. A megszakító bolygókerék szimmetrikus kialakításával az elogyújtás sem gond. A forgattyúsház meg mindkét irányba ugyanolyan forgattyúsház.
Előzmény: Törölt nick (14)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.06 0 0 14
Kösz Granturismo, a választ én is tudtam, de soha nem értettem, hogy indulhat be egy motor visszafelé. Forgattyúsház, előgyújtás meg mifene... Szimmetrikus?
Előzmény: granturismo (13)
granturismo Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13
Üdv.
találós kérdés.
Visszafelé beindítod (kétütemu). Aztán egyes és mehetsz hátrafelé. Aztán kapcsolgathatsz tovább felfelé 4-ig. Úgy hogy elore-hátra ugyanannyi a végsebesség.
Előzmény: Törölt nick (12)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.05 0 0 12
Hát senkit nem hoz izgalomba az ablakkeret nélküli ajtó? A full bőr az smafu?

Akkor legalább egy találós kérdésre izguljon már rá valaki: hogy volt a hátramenet?

Előzmény: Törölt nick (11)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.05 0 0 11
Elnézést kérek az ismételt topicnyitásért.

Granturismo, a gép és a fotó is kiráj! Kösz hogy betetted, szerintem a fórum olvasóinak nagy része még soha nem láthatott ilyet. Kíváncsi vagyok, tud-e valaki történelmi hátteret nyújtani a Velorexhez. Van-e például bármi köze a Messerschmidt, BMW Isetta, stb. vonalhoz. Vajon csak biztonsági okokból halt ki ez a kategória vagy más oka is volt? Én annyit tudok róla, hogy gyerekkoromban rokkantkocsiként lehetett kedvezményesen hozzájutni és tényleg voltak különböző változatai a mozgássérültek támogatására: automata kuplung, kézigáz, meg ilyesmi. Viszont akiket láttam ilyennel közlekedni, a legkevésbé sem voltak rokkantak. Például egy kifejezetten életrevaló öreg tanárra emlékszem, aki Európát végigtúrázta egy ilyennel.

Azt hiszem, egy 350-es Jawa motor fődarabjaiból készült és csővázas volt. Bőregérnek becézték.

Előzmény: granturismo (10)
granturismo Creative Commons License 2000.09.05 0 0 10
Najóvan ez nemámazenyém, csak láthassatok má ti is egy frankót!
granturismo Creative Commons License 2000.09.05 0 0 9
Imho leledzik egy VELOREX tulaj. Mostan sajna szét van szedve,de gyüttem véle saját lábán Mórról 94-be. Hú de rulez, de rulez a köcsögit!

Hinnye azt fuzfánfüttyülos kisuvickolt hétkupicás rézköcsögit. Na kérdezzetek!!!
ZaLa Creative Commons License 2000.09.04 0 0 8
Waszlavik sok neve mellett ne feledkezzünk meg Ullmann Mónikáról...
Előzmény: Riff-Raff (7)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.09.04 0 0 7
Én még nem, de talán kérdezd meg Európa egyetlen rocksámánját, Waszlavik Petőfi Gazember Velorex Ésmégnemtudomhányfélenevű Lászlót, mert ő használt ilyet. Vagy Nagy Ferót, mert egy időben ő volt a sámánsegéd.
Előzmény: Törölt nick (6)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.04 0 0 6
Már megijedtem, hogy a sebesség királya (velo rex ééérted?) még egy választ sem érdemel. Mindenesetre nem semmi volt ez a jármű. Az amerikai autók topikban talán nem rajonganának érte, de hogy világraszólóan egyedi megoldások tárházáról van szó, azt senki nem vitathatja. Látható még valahol működőképes Velorex? Vagy esetleg ugyanaz a probléma, mint a Voigtländer fényképezőgépeimmel? (nem találok karosszérialakatost a viaszosvászon alkatrészekhez).

Mellesleg mi a probléma a borulással? Default van bennebukócső! Node méltatni jöttem Rexet, nem cikizni, vezette már valaki?

Előzmény: ZaLa (5)
ZaLa Creative Commons License 2000.09.04 0 0 5
Csak lassan a testtel! (Hogy fel ne boruljon.)
Előzmény: Törölt nick (4)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!