Elvileg 5 vagy 7km/h felett beindul automatikusan, ha le is állt előtte, az alatt pedig szervó nélkül is tudnod kell manőverezni. De ez az én elméletem az eddig próbált rendszerek alapján, a Dacia csak remélem, hogy így csinálja.
Az elérhető képességek életre leheléséből meg elég sokan jól élnek kis hazánkban, sajna gyárilag nem lehet konkurenciája a Renault-nak.
Én sem a Duster felszereltségére, paramétereire panaszkodom, tisztában voltam nagyrészt hogy mit kapok a pénzemért. De egy kicsit átgondoltabb software (vagy legalább upgrade) már nem került volna sokkal többe, pl. a Stop-Start 'okosabb' működéshez szükséges hardver elemek mind ott vannak a kocsiban. De mozgás közben ne álljon le, mert veszélyes.
Nem azt írtam, hogy teljesen hibátlan, sőt én is tudnék extrém eseteket mondani, amikor megnyomom a gombot és kész, de az esetek 99%-ban használható és nem okoz gondot.
A Lodgyt a megtekintés után ezért engedtem el. Előtte Dustert vezetgettem, tetszett, kicsi pénzért ne várjon mindent az ember, elég sok mindenről le tudok mondani, de amikor már beülsz és érzed, hogy mindenen spóroltak, akkor az kellemetlen és a Lodgy ilyen volt. A Dusterben meg csak szimplán kicsit húztak mindenen, de alapból nem rossz autó.
Ja igen, tudom hogy kocsi é sakkugyilkos használati mód a városi rövid út, na de hát ha erre van szükség sokszor..Valszeg a kipuf fog legelőbb szétrohadni, az olajat meg évente lecseréltetem, ja és ezért töltögetem a lidis töltővel is. Ha korábban jött volna a Spring, lehet azt választottam volna erre célra.
"A start-stop rendszer már a Daciaban sem hülye, figyel egy csomó paramétert." - Csak 1-2 igen lényegest úgy látszik nem, pl. hogy gurul-e akocsi.
Pl. emelkedőn kell leparkolnom, ahova nem lehet egyből orral beállni, így üresbe rakva visszagurulva kormányzom be a verdát (nem nyomom a kuplungot üresben), na ilyenkor nem egyszer előfordult hogy visszagurulás közben leállította a motort, persze szervó is megszűnik. Elég kesze-kusza a kocsi "fedélzeti" elektronikájának működése, logikai kapcsolásai is. Pl. megjósolhatatlan, hogy kikapcsolva a gyújtást, fel tudom-e még húzni az ablakokat, vagy csak akkor, ha visszaadom a gyújtást. A rádió működését még valszeg egy 30 évvel ezelőtti chip vezérli (2019-es Comfort), bekapcsolom, hát nem is tudom mennyi idő után ad életjelet, már azt hiszem nem érzékelte a gombnyomást, újra megnyomom, ekkor késve mégis bekapcsol, de egyből ki. A 25 évvel ezelőtti fapados F Astrámban sem volt ilyen lassan reagáló.
Ez nem képzelgés. Az akkumenedzser érzékeli az akku töltöttségi állapotát és ennek függvényében állítgatja le a motort. Így, ha a töltöttség nem teljesen ok, akkor nem állítja le. Javaslatom: A legjobb, ha a beszálláskor azonnal egy mozdulattal kikapcsolod. Én is ezt teszem.
Lehet hogy képzelődöm, de mintha lenne összefüggés az akku töltöttégi/kondíciós állapota és a Stop-Start működése között. Nagyon sokszor használjuk a Dustert rövid távra (naponta van hogy 10*2-3km városban), s amikor kb. 2 hetente egy napra rácuppantom a Lidl-s töltőt, azután sokkal 'lelkesebben' állítgatja le a motort (ha elfelejtem kikapcsolni a funkciót), sokszor sajnos a leglehetetlenebb szituációkban is, mig 2 hét rátöltés nélküli időszak vége felé van hogy 1-2 perces piros lámpánál sem állítja le.
Lehet, hogy nem figyeltél eléggé? Maradjunk annyiban, hogy a start-stop rendszer bekapcsolt (rendszeres) használata károsabb az akkumulátorra, mint a rendszeresen kikapcsolt állapotban lévő. Persze még sok mindenre is káros, de ez más téma. Ezt nagyon sok szakmai cikk már leírta. Persze olyan világot írunk, hogy nem kell mindent elhinni, azt sem, hogy holnap felkel a nap. Te döntesz a hitedben.
Egyébként az az én fülemet is bántja. Hosszabb utakon nem szoktam kikapcsolni, mondjuk egy sorompónál nem gáz, ha leáll, de Pöstön, ha 200 méterenként leáll-indul, az bántja a szépérzékem.
Az elromlott (gyári): Renault-Nissan Rombat EFB volt 5 és fél évet bírt. Az új: ExideStart Stop AGM 70Ah 760A. Ha ez is bírna legalább 5 évet, akkor már rendben van a dolog. Ez viszonylag jó áron vettem, 40000 volt és ezért a pénzért be is szerelték. A régit is kíméltem, pl. a start stoppot soha nem használtam. ezzel is így fogok tenni.
Azt, hogy a szilikon (silicon) bántja a festést sokszor, sokaktól hallottam.
Az állítás valóságtartalmát nem vitattam, ugyanis nem vagyok vegyész.
Régebben használtam a műszerfal és a kéderek ápolására. Akkoriban a flakonon írta, hogy festékre, üvegre ne kerüljön. Aztán visszaálltam a mezei glicerinre.
2016-os; 1,6-os Malac hatvanegy hónapos, eredeti, gyári beszerelésű akkumulátora minden előjel nélkül, egyik pillanatról a másikra megdöglött (ROMBAT).
Ezt az épületes baromságot hol hallottad? Lehetőleg ne terjeszd, mert esetleg más kész pénznek veszi és úgy adja tovább, mint egy tényt. Esetleg írd oda, hogy ez a te véleményed. Ez esetben más a helyzet....
Szilikonolaj diffundál a festékbe. Azon a részen soha nem lehet rendesen lefesteni többé csak ha fémig csiszolják. Ha műanyaggal érintkezik, akkor oda szívódik be, meleg ecetes fűrész távolítja csak el.
Sikaflex vagy szélvédő ragasztó. Esetleg építési, de azzal nincs tapasztalatom (pl Tytan),