Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58712

Az akkumulátor élettartamát - szerintem - az indítási ciklusok száma erőteljesen befolyásolja negatív irányban. 

Az önindítóét szintúgy.

A belsőégésű motorét szintén, a kapcsolt alkatrészeket, mint pl kéttömegű, vezérlés meghajtása ugyancsak. 

Ha van fentieknek műszaki cáfolata, azt örömmel veszem.

 

Előzmény: Garfield007 (58695)
Garfield007 Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58711

De mozgás közben ne álljon le, mert veszélyes.

 

Elvileg 5 vagy 7km/h felett beindul automatikusan, ha le is állt előtte, az alatt pedig szervó nélkül is tudnod kell manőverezni. De ez az én elméletem az eddig próbált rendszerek alapján, a Dacia csak remélem, hogy így csinálja.

Az elérhető képességek életre leheléséből meg elég sokan jól élnek kis hazánkban, sajna gyárilag nem lehet konkurenciája a Renault-nak.

Előzmény: TgY (58710)
TgY Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58710

Én sem a Duster felszereltségére, paramétereire panaszkodom, tisztában voltam nagyrészt hogy mit kapok a pénzemért. De egy kicsit átgondoltabb software (vagy legalább upgrade) már nem került volna sokkal többe, pl. a Stop-Start 'okosabb' működéshez szükséges hardver elemek mind ott vannak a kocsiban. De mozgás közben ne álljon le, mert veszélyes.

Előzmény: Garfield007 (58708)
Garfield007 Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58709

Ha korábban jött volna a Spring, lehet azt választottam volna erre célra.

 

Vagy a kerékpár :-) Igen, ez nálunk is így van, bár nagyobb távokkal, elég lenne egy villany. Most várom a Spring faceliftjét :-)

Előzmény: TgY (58707)
Garfield007 Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58708

Nem azt írtam, hogy teljesen hibátlan, sőt én is tudnék extrém eseteket mondani, amikor megnyomom a gombot és kész, de az esetek 99%-ban használható és nem okoz gondot.

A Lodgyt a megtekintés után ezért engedtem el. Előtte Dustert vezetgettem, tetszett, kicsi pénzért ne várjon mindent az ember, elég sok mindenről le tudok mondani, de amikor már beülsz és érzed, hogy mindenen spóroltak, akkor az kellemetlen és a Lodgy ilyen volt. A Dusterben meg csak szimplán kicsit húztak mindenen, de alapból nem rossz autó. 

 

Előzmény: TgY (58706)
TgY Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58707

Ja igen, tudom hogy kocsi é sakkugyilkos használati mód a városi rövid út, na de hát ha erre van szükség sokszor..Valszeg a kipuf fog legelőbb szétrohadni, az olajat meg évente lecseréltetem, ja és ezért töltögetem a lidis töltővel is.  Ha korábban jött volna a Spring, lehet azt választottam volna erre célra.

Előzmény: Garfield007 (58704)
TgY Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58706

"A start-stop rendszer már a Daciaban sem hülye, figyel egy csomó paramétert."  - Csak 1-2 igen lényegest úgy látszik nem, pl. hogy gurul-e akocsi.

Pl. emelkedőn kell leparkolnom, ahova nem lehet egyből orral beállni, így üresbe rakva visszagurulva kormányzom be a verdát (nem nyomom a kuplungot üresben), na ilyenkor nem egyszer előfordult hogy visszagurulás közben leállította a motort, persze szervó is megszűnik. 
Elég kesze-kusza a kocsi "fedélzeti" elektronikájának működése, logikai kapcsolásai is. Pl. megjósolhatatlan, hogy kikapcsolva a gyújtást, fel tudom-e még húzni az ablakokat, vagy csak akkor, ha visszaadom a gyújtást. A rádió működését még valszeg egy 30 évvel ezelőtti chip vezérli (2019-es Comfort), bekapcsolom, hát nem is tudom mennyi idő után ad életjelet, már azt hiszem nem érzékelte a gombnyomást, újra megnyomom, ekkor késve mégis bekapcsol, de egyből ki. A 25 évvel ezelőtti fapados F Astrámban sem volt ilyen lassan reagáló. 

Előzmény: Garfield007 (58704)
dokeee Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58705

Nálunk ez egyébként családi konfliktusforrás, ha az asszony vezet :). Néha nem tudom megállni, hogy rászóljak, hogy vedd már le a lábad a kuplungról. 

Előzmény: Garfield007 (58704)
Garfield007 Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58704

A start-stop rendszer már a Daciaban sem hülye, figyel egy csomó paramétert. 

Nálad nem ez fogja kinyírni az akkut, hanem a rövid távok és a sok hagyományos indítgatás. 

Milyen az a leglehetetlenebb szituáció amikor leáll és nem tudod megakadállyozni mondjuk a kuplung kinyomással?

Előzmény: TgY (58702)
Freelunch Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58703

Ez nem képzelgés. Az akkumenedzser érzékeli az akku töltöttségi állapotát és ennek függvényében állítgatja le a motort. Így, ha a töltöttség nem teljesen ok, akkor nem állítja le. Javaslatom: A legjobb, ha a beszálláskor azonnal egy mozdulattal kikapcsolod. Én is ezt teszem.

Előzmény: TgY (58702)
TgY Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58702

Lehet hogy képzelődöm, de mintha lenne összefüggés az akku töltöttégi/kondíciós állapota és a Stop-Start működése között. Nagyon sokszor használjuk a Dustert rövid távra (naponta van hogy 10*2-3km városban), s amikor kb. 2 hetente egy napra rácuppantom a Lidl-s töltőt, azután sokkal 'lelkesebben' állítgatja le a motort (ha elfelejtem kikapcsolni a funkciót), sokszor sajnos a leglehetetlenebb szituációkban is, mig 2 hét rátöltés nélküli időszak vége felé van hogy 1-2 perces piros lámpánál sem állítja le.

Előzmény: Freelunch (58698)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58701

Nekem is az az első, hogy ezt a S/S rendszert kikapcsolom.  🥸

Előzmény: Garfield007 (58693)
Törölt nick Creative Commons License 2022.02.10 0 0 58700

5 év már szép teljesítmény egy akksitól. 

Előzmény: Spriccpumpa (58686)
Garfield007 Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58699

Jó.

Előzmény: Freelunch (58698)
Freelunch Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58698

Lehet, hogy nem figyeltél eléggé? Maradjunk annyiban, hogy a start-stop rendszer bekapcsolt (rendszeres) használata károsabb az akkumulátorra, mint a rendszeresen kikapcsolt állapotban lévő. Persze még sok mindenre is káros, de ez más téma. Ezt nagyon sok szakmai cikk már leírta. Persze olyan világot írunk, hogy nem kell mindent elhinni, azt sem, hogy holnap felkel a nap. Te döntesz a hitedben. 

Előzmény: Garfield007 (58693)
Freelunch Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58697

?????

Előzmény: Garfield007 (58693)
dokeee Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58696

Lehet. Én kihagyom.

Előzmény: Garfield007 (58695)
Garfield007 Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58695

De az akkud élettartamára nem lesz sok hatással a kikapcsolás. A szépérzék meg szubjektív, pont a városban lenne haszna, de ha nem, hát nem.

Előzmény: dokeee (58694)
dokeee Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58694

Egyébként az az én fülemet is bántja. Hosszabb utakon nem szoktam kikapcsolni, mondjuk egy sorompónál nem gáz, ha leáll, de Pöstön, ha 200 méterenként leáll-indul, az bántja a szépérzékem.

Előzmény: Garfield007 (58693)
Garfield007 Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58693

A régit is kíméltem, pl. a start stoppot soha nem használtam.

 

Ezt a hülyeséget meg te ne terjeszd ha már ma ilyen nap van.

Előzmény: Freelunch (58692)
Freelunch Creative Commons License 2022.02.09 -1 0 58692

Az elromlott (gyári): Renault-Nissan Rombat EFB volt 5 és fél évet bírt. Az új: Exide Start Stop AGM 70Ah 760A. Ha ez is bírna legalább 5 évet, akkor már rendben van a dolog. Ez viszonylag jó áron vettem, 40000 volt és ezért a pénzért be is szerelték. A régit is kíméltem, pl. a start stoppot soha nem használtam. ezzel is így fogok tenni.

Előzmény: Spriccpumpa (58691)
Spriccpumpa Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58691

 

 Mikor gyártották/vásároltad?

Előzmény: Freelunch (58687)
Spriccpumpa Creative Commons License 2022.02.09 -2 0 58690

 

 Régen a rögzítőfékes indulás volt a visszagurulás gátló.

A rögzítőfék is feszíti a betéteket, ha lejtős helyen használod.

Ilyen esetben inkább éket vagy féltéglát teszek a kerék elé/mögé. Esetleg nekitámasztom az első kereket a szegélykőnek (már ha van).

Télen is jó, nem fagy be a tokos huzal...

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (58672)
Spriccpumpa Creative Commons License 2022.02.09 -1 0 58689

 

 Bőven van tapasztalatom a régi (1989 előtti) oláh akkumulátorokkal.

Amennyiben túlélték az első születésnapjukat, már örültem.

Így most akár boldog is lehetnék, de valamiért mégsem vagyok az...

 

🙂🙂🙂

Előzmény: Freelunch (58687)
Spriccpumpa Creative Commons License 2022.02.09 -1 0 58688

 

 Azt, hogy a szilikon (silicon) bántja a festést sokszor, sokaktól hallottam.

Az állítás valóságtartalmát nem vitattam, ugyanis nem vagyok vegyész.

 Régebben használtam a műszerfal és a kéderek ápolására. Akkoriban a flakonon írta, hogy festékre, üvegre ne kerüljön. Aztán visszaálltam a mezei glicerinre.

Előzmény: Freelunch (58685)
Freelunch Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58687

Valószínűleg ezek eddig bírják, illetve sok még eddig sem. Nekem kb. 2 hónapja romlott véglegesen el.

Előzmény: Spriccpumpa (58686)
Spriccpumpa Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58686

 

 2016-os; 1,6-os Malac hatvanegy hónapos, eredeti, gyári beszerelésű akkumulátora minden előjel nélkül, egyik pillanatról a másikra megdöglött (ROMBAT).

 

N. B.; A. B. F. R. A.; R. I. P. stb.!

 

😒😒😒

Freelunch Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58685

Ezt az épületes baromságot hol hallottad? Lehetőleg ne terjeszd, mert esetleg más kész pénznek veszi és úgy adja tovább, mint egy tényt. Esetleg írd oda, hogy ez a te véleményed. Ez esetben más a helyzet....

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (58684)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2022.02.09 0 0 58684

Szilikonolaj diffundál a festékbe. Azon a részen soha nem lehet rendesen lefesteni többé csak ha fémig csiszolják. Ha műanyaggal érintkezik, akkor oda szívódik be, meleg ecetes fűrész távolítja csak el.

Sikaflex vagy szélvédő ragasztó. Esetleg építési, de azzal nincs tapasztalatom (pl Tytan),

 

Előzmény: dokeee (58683)
dokeee Creative Commons License 2022.02.08 0 0 58683

Szilóval biztos ne, ha nem szeretnéd, hogy végleg megegye a rozsda.

Előzmény: donkarlos 50 (58678)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!