Hello!
Nekem az OTPnél van számlám, de nagyon nem vagyok megelégedve velük. Gondoltam, hogy átmegyek a CIBhez, mert róluk még nem hallottam rosszat, igaz lehet, hogy ez csak véletlen...
Aki esetleg használ CIB bankot az mondja meg, hogy mennyire jó, jobb-e az OTPnél, magyarul nem esek-e csöbörből vödörbe, ha bankot váltok? Ja, lakossági számlám van.
Kösz!
ja és ez minden mezőre igaz, ha a mező nem üres, tehát ha a felhasználó azonosító mezőbe írsz egy karaktert, azt kijelölöd, és már korábban volt a vágólapon szöveg, ctrl+v-vel simán be tudod illeszteni. try it!
lassan írom, hogy megértsd a beillesztés működik csak előbb ki kell jelölni a helyet és utána ctrl + v tehát, van egy számlaszámod helyes formátumban xxxxxxxx-xxxxxxxx-xxxxxxxx kijelölöd aztán ctrl+c utána belépsz az ibankodba (ha még nem voltál benne) nincs semmi a kedvezményezett számlaszám helyén. ráhelyezed az egér kurzorjád és addig húzod (tolod) rajta míg szépen elszíneződik mondjuk sötétebb zöldre, és ekkor ctrl+v nekem eddig mindig működött, ezt már korábban is leírtam, akkor is te vetetted fel. na, próbáld ki, működnie kell, most próbáltam ki megint.
sokan szidják a rendelkezésre állást... átlag napi 4-5* simán be kell lépnem, és tranzaktálnom, de valahogy nekem sosincs bajom vele. Persze tudom, hogy vannak vele problémák, mert kapom a tájékoztatást, hogy éppen mikor lesz leállás fejlesztés miatt (+este 8-9 között nem próbálkozom a zárás miatt)...
a vágólapos dolog igaz, de a másik kettőhöz hozzáfűznék:
betűméret: beállítások/betűméret alatt lehet változtatni.
jelszó változtatás: 90 naponként kell változtatni, de a rendszer nem nézi, csak az utolsó jelszavad. Szóval megváltoztatod, belépsz, és visszaállítod a korábbi jelszavad (szintén a beállításokban :P) ha már mindenképpen ragaszkodsz a jól bejáratott jelszavadhoz.
Btw a jelszókezelő az biztonsági kockázat, ha meg random kódos belépést akarsz, kérj Tokent.
Akárki akármit mond, az OTP netbankja sokkal profibb, nagyobb a rendelkezésreállása, mint a CIB-é. Pedig nagy reményekkel indultam át a CIB-be, aztán, úgy visszaszambáztam az OTP-be, hogy öröm volt nézni.
Átutaláskor Cib internet bankban NEM LEHET vágólapról számlaszámot beilleszteni (se Ctrl+V-vel, se jobb klikkel). Hanem kézzel kell bepötyögni a számlaszámot, pedig meg lenne szövegként is.
Viszont ha egyszer már bepötyögted nagy nehezen, mert betűméretet azt nem lehet állítani és nagy felbontásban rohadt kicsi a betű, akkor utána 2. utaláskor listából tudod választani. De ez akkor is szemétség.
A másik szivatás, hogy elég gyakran kötelező megváltoztatni a belépési jelszavadat. Ez milyen baromság. Mért nem vezetik be az SMS kódot, mitn az OTP? Sokkal biztonságosabb és kényelmesebb lenne, mint állandóan új jelszót kitalálni és fejben tartani, mert persze jelszókezelőt nem lehet használni, mert ugye ez Java applet nem és nem sima textfield.
Ezen annyiban pontosítanék, hogy az egyesülést követő fejlesztések óta, az átvezetés menüpontban nem lehet kézzel számlaszámot beírni, hanem fel vannak sorolva a lehetséges célszámlák. Amik azok, amikhez legalább lekérdezési csomag be van állítva.
Így technikailag, ha nincs semmi sem beállítva nem tudsz átvezetni.
Mondjuk az átutalás menübpontból, a teljes számlaszámra tudsz tranzakciót indítani, de akkor is nekem van igazam :P
Annyiban pontosítanám a hozzászólásodat, hogy ha nincsen semmilyen csomag beállítva a kártyaalszámlához, akkor is át tudsz vezetni rá...
Mostmár valóban megoldották az OTPnél, hogy majdnem mindent el lehet intézni bármelyik bankfiókba, de a céges Üfeket továbbra is érinti...( Korábban az adatmódosítás volt körülményes )
>Akár technikailag, akár gyakorlatilag....költsd el, aztán a negatív egyenleg >miatt fizetheted a büntetőkamatot...:) Így van. Ez pedig már nem csak technikai kérdés. Hanem pénzügyi is - a zsebemre nézve! :-))
De hidd el, én igyekszem nem fizetni, hanem keresni a bankokon. Épp a napokban kerestem egy kártyacserével 8 ezret a CIB-től. :-))
Eredetileg maga a rendszer nem tudta az internet kártyaszámláról a visszavezetést. Ezért kellett ügyfélszolgálaton keresztül. De - azt hiszem olyan fél éve - fejlesztették a rendszert és attól kezdve az ügyfél is tudta interneten keresztül (és wapon is). Ezt a lehetőséget mindenki automatikusan megkapta, akinek éles volt az internet számlája. Hiszen rendszerfejlesztés volt.
Egyszerű jogosultág kezelés. Ahogyan több ibank csomag van, azokhoz kapcsolódóan többféle jogosultságcsomag is van. Ezek nem automatikusan kerülnek beállításra, hanem kézzel csinálja egy ügyintéző. Ha alapvetően tudsz tranzaktálni, az nem jeletni azt hogy az új számládon is tudsz, mert minden számlára külön be lehet ezt állítani. Szóval, már akkor felajánlja az átvezetésnél, ha csak a lekérdezési csomag van beállítva a kártyaszámládra, de értelemszerűen onnan visszavezetni nem fogsz tudni. (egyébként kártyát aktiválni sem, hiszen az a kártyaszámla beállításaitól függ, és az tranzakciónak minősül) És hogy még bonyolultabb legyen, több helyen is kell ezt beállítani. Nyilván ez téged mint ügyfelet rohadtul nem érdekel :) De ha nem szólsz ügyintézőnek, hogy nézzen rá a beállításaidra, akkor magától nem fog megjavulni, mert nem központi probléma. Ügyintéző alatt a technikusokat nem értem, mert ők nem nyúlhatnak hozzá, csak a hibát mondhatják el neked, meg hogy menj el fiókba, vagy oldasd meg CIB24 en keresztül. Mondjuk én továbbra is a CIB24-et javaslom erre, már csak amiatt is, hogy ott rögítve van a beszélgetés (+tapasztalat :) )
Én 2007. októberében csináltattam, ugyanabból a célból, hogy átnavigálok az OTP-ből, de a netbank sokkal bizonytalanabb, mint az OTP-nél, így ezt a számlát meg is fogom szüntetni. És nekem szólás után működött a visszavezetés, de én a következőképpen csináltam. Odamentem a terminálhoz a fiókban volt rajta egy 1000-es, és mindkét irányt kipróbáltam az átvezetést. Nekem szerencsém volt, mert a csaj előre figyelmeztetett, hoyg ebből gond lehet.
Az biztos, hogy az OTP netbankja sokkal fejlettebb, okosabb.
Anno nem ment a visszafele vezetes, csak telefonon vagy bankfiokban. De egy jo ideje mukodik nalam, pedig senkinek nem szoltam egy szot sem. Azt hittem csak ugy hipp hopp megoldottak a 'problemat', de akkor ezek szerint megsem automatikus a dolog.
Mi laktunk Gyöngyös mellett, és számlavezető meg pest, és megoldották, egyedül C (vagy B, ami már megszünt, de egyszer átmenetileg rászorultunk) hitelt nem lehetett, megszüntetni viszont már ment másik fiókban is...
Kártyát átkéred oda, ahol Neked kényelmes, megoldják, csak akkor kő bemenned, ha alapadatot változtatsz, monjuk a mobilaláírás mobilszámát (szerintem ez jó), vagy állandó lakcímet, de erre bármelyik fiók jó. De értesítési címet, forgalmi sms telefonszámot simán változtathatod a netbankjukban, sőt sms-s is küldenek, hogy megváltoztattad a levelezési címedet...
Én anno az elektronikus számlát sem a számlavezető fiókban kötöttem.
Persze az ő rendszerük se egy álom, volt időszak hogy hónap elején esélytelen volt napközben használni, sőt kiszállni is csak kilövéssel lehetett, a sok frissítés közben, hiába jött meg már a kód egy félórája. A CIB legalább magától kirak...
Visszatérve a CIB-hez: /eddig nem oldották meg a problémámat/
Brahiból beírtam a kártyaaktiváláshoz a következőt:
1111222233334444
lejárat: 20/20.
Enter.
Nos meg se nyikkant, pedig tudtommal csak 12 hónap van egy évben.
És persze a bankba küld nem csinál semmit.
Tartok tőle, nem simán az a probléma, ami...
Szóval most hagyok nekik pár ezrest a kártyadíjakra, oszt majd egy hét múlva visszanézek.
Na ha hazaértem, arról is küldök. Tényleg működik, de engem figyelmeztettek előre, hogy ezért külön szólni kell. Én bankfiókban vettem át, szóltam és ott be is állította a nő.
Aki nem hiszi, hogy nem lehet visszavezetni, itt a képernyőkép, ugye mindenki tudja, hogy az 560-as végű az internetszámla, az 511 végű a normál online számla.Visszavezetés netszámláról
" Az átvezetést meg reméltem hogy lehet (saját számlák között lehessen már odavissza vezetgetni), de hát ha egy ügyintéző mondja, amiről felvétel is van... Agyrém..."
Lehet, oda vissza-vezetni, mint írtam, csak be kell állíttatni. A netbankba be kell vinni a netkártyához tartozó számlaszámot.
Valóban az OTP-nél lehet korlátozni a különböző jogosultságokat/elérhető funkciókat, már ami az Ügyfélszolgálatot illeti...Nem tudom, hogy a CIBnél ez miért nincs megoldva,( egyelőre csak az InternetBankon keresztül van erre lehetőség) de remélem, hogy egy jó darabig nem is lesz...Ugyanis a rendszer ( InternetBank, pénztár ) most is katasztrófa, nem kellen új dolgokat erőltetni...
Mindegyik bank más-más módon próbálja a biztonságot, vagy legalábbis annak érzetét megvalósítani...A többségnek úgysem az számít, hanem az, hogy 20.000 forintos megtakarítása után után az egyik bank 15, a másik 16 forintot ad egy évre...
Az OTP sms rendszer szerintem is tök jó, viszont náluk nagyon sok mindent csak bankfiókban lehet intézni, és annak is nagyrészét csak a számlavezetőfiókban...A CIB ilyen szempontból sokkal rugalmasabb, Ügyfélbarátabb...
Esetünkben kb három hónap volt az átfutás, én eddig úgy gondoltam, simán eladó meghúzta a kártyát. Merthogy közben észlelve, hogy nem ment át a pénz, átutaltuk.
MRCIB, egyenlőre nem váltottunk, csak elérték azt aküszöböt az OTP-nél, hogy feldúlva hirtelen betaláltunk egy CIB fiókba. Azóta viszont kezdem meglátni az OTP szépségeit is, ami szerintem nem kis teljesítmény...
Nézegettem más bankokat is, de vagy ez nem tetszik, vagy az nem, a CIB tünik kvázi alternatívának, de bevallom nem öltem a dologba napokat...
Végül is most van egy OTP web számlánk, amihez nincs meg a kártya (nem találják...), meg van egy CIB internetkártyánk, amihez a számla nincs meg. :)
Tökéletes bank persze, hogy nincs.
A terv az volt, hogy pár hónapig párhuzamosan, aztán ha működik, akkor átcuccoljuk a dolgokat ide. Most hirtelen viszont már nem olyan erős az OTP-ből csak el érzés. De már annyira nem tartom a CIB-et sem szarnak...
Belépéses dolgok, OTP ugye belépni jelszó, és ha változtatsz, vagy utalsz, akkor mobil generált aláírás. Egy sima számlatörténethez elég a jelszavad is. Ebből a szempontból szerintem ők kidolgozotabbak, a telefonos rendszert lehet korlátozni, de ha akarod mindent is csinálhatsz benne. Kérdés, ez megéri-e a plusz pénzt, illetve ha máshol nyitsz, tényleg megúszod-e olcsóbban.
A CIB tény és való, hogy ha az ember ezeken a berögződött biztonsági dolgain keresztül teszi magát, ügyfélbarátabb...
Lakva, illetve használat közben ismerszik meg a bank is.
Abban maximálisan igazad van, hogy biztonsági szempontból maximálisan kifogásolható és már-már nevetséges, hogy a Telefonos Kódot CIB24-en keresztül is meg lehet adni...Ez vicc...
A kártyaátvételel kapcsolatban nem értem a félelmeidet...Amennyiben a Bank ajánlott küldeményként küldené ki, annak a díját nyilván az ügyfelekre hárítanák...
Azt , hogy postán keresztül kéred a kártyát Te döntheted el...Kétségtelen, hogy nem olcsó a bankfióki átvétel 2000 forintos díja, de ez benne van a kondilistában...
Amit gondolom a Bank váltás előtt elolvastál, vagy ha nem, nagy hiba volt :)
Mivel mindent nem lehet elintézni InternetBankon keresztül készülj fel rá, hogy lesz olyan, amikor a fiókban kell intézkedned...Tény, hogy a kártyaaktiválás nem ezek közé tartozik, de már írták mások korábban, hogy valszeg azért nem tudtad aktiválni a kártyát, mert nem állították be InternetBankon keresztül...Én is tapasztaltam már hasonlót...:(
Ha ilyen rossz tapasztalataid vannak ( és biztos vagyok benne, hogy lesz még ennél kiábrándítóbb is ), keress egy harmadik bankot...Bár a magyar bankok mindegyike egy elég alacsony színvonalat képvisel...A CIB sem jobb sokkal, de vakok közt a félszemű a király...
>Tegyük fel hogy a kártyatársaságnál, vagy ... Meggyőzettem! :-)) Mentségem csak az lehet, hogy több évetizedes kártyahasználat mellett én még ilyenbe nem futottam bele. Úgy látszik, hogy mindig jó időben, jó helyen (bankoknál) voltam.
>gyakorlatilag újra elkölthetővé válik (technikailag, persze ez már nem a Te pénzed...). Ezt viszont nem jól írod! Technikailag az enyém, hiszen elkölthetem. Jogilag nem az enyém, hiszen nem szabadna elköltenem! :-))
"Őszintén érdekel. Én OTP, Raiff, Unicredit, CIB, Allianz kártyákat használtam, használok - de egyikben se tapasztaltam erre lehetőséget."
Tegyük fel hogy a kártyatársaságnál, vagy az elfogadóhely bankjánál, vagy a saját bankodnál technikai hiba lép fel. (MC-nél VISA-nál elmúlt 1 évben volt legalább 1-1, elmúlt 2 hónapban a K&H-nál is 1, CIB-nél január elején az egyesülés miatt, szal előfordul) Emiatt megtörténik a blokkolás, de a könyvelés nem érkezik meg. 14 nap után a blokkolás automatikusan feloldódik a számlán (CIB-nél), az összeg gyakorlatilag újra elkölthetővé válik (technikailag, persze ez már nem a Te pénzed...). Amit ha megteszel, akkor a bank gond nélkül minuszba viszi a számlát, amikor megérkezik a korábbi tranzakcióra a tényleges terhelés. Amit amúgy akár 1 év múlva is beterhelhetnek...