Egy barátom szerint minden autót úgy vezetek, mint ha buszt vezetnék. :-)
Ez persze nem igaz, de valójában mégsem én vagyok az alkalmas arra, hogy megmondjam, milyen egy 9-5 Aero futómüve, vezetési komfortja.
Nekem rövidebb lábaim, hosszabb felsötestem van, ezért eddig minden Saab kellemes volt számomra.
De az elvitathatatlan, hogy a 100 ezer km alatt vett elsö 230 lovas (tehát facelift elötti), kéziváltós limuzin 9-5 Aeróm is csipegette az olajat. Onnan tudtam, hogy megint tölteni kell, hogy munkából jövet, hideg motornál a felsö rakparton, az egyetem felöl a Lágymányosi híd alatt kanyarodva kigyuladt az olajnyomás lámpa. Ilyet játszani pedig nem egy életbiztosítás az autónak. Szóval a 2,3T szerintem érékeny motor, de ha mindent megadsz neki, még azt is, amit nem kér, akkor nagyon kellemes egy 9-5-ös méretü kasztnival. Viszont a lengéscsillapítók és a futómü érzékeny volt. Emlékszem, hogy a Katonánál újíttattam fel a lengéscsillapítóit, de nem volt mindegy, milyet viszek felújítani, mert a csíkok színén múlott, hogy Aerohoz való legyen, mert annak más volt a belsö szelepezése. Szóval az 9-5 Aero futómüvében sokminden egyedi, így javítani manapság azt sem lehet egyszerü. Amúgy bézs lyuggatott bör ülései voltak, fütéssel, szellöztetéssel.
Ezután erre kaptam egy visszautasíthatatlan ajánlatot, ezért eladtam és vettem egy szintén facelift elötti 9-5 Aero kombit, automatával. Azt is szerettem, de abban majd 200 ezer volt és az egész futómüve kevésbé volt feszes, mint az elözönek. Nem volt semmi baja, nem is volt rajta mit javítani, de nem volt benne az a stabil érzés. De az is lehet, hogy csak a kicsit használtasabb, fekete, de nem szellöztethetö börülések tették. Ki tudja.
Aztán volt még egy limuzin, kéziváltós 9-5 Aeróm, de arra nem is emlékszem, hol vettem, csak arra, hogy egy barátom használta sokáig, majd meg is vette tölem. Az eleve kopottasabban került hozzám, én alig jártam vele, nem volt egy nagy szám. Az elsö, keveset futott élményét messze nem tudta hozni.
Végül egy barátomtól vettem meg egy elsö faceliftes, automata, tehát 250 lovas, kombi 9-5 Aerót (a kéziváltós 260 ló volt). Ez megint egy sokkal feszesebb autó volt. Nagyon hasonlított az elsöhöz, de talán itt isinkább az ülések tették. Ebben már az újabb fazonú fekete bör (szintén nem szellöztethetö) ülések voltak, viszont a hátsó ülések is füthetöek. Ezek is sokkal tömötebbek, k0rbeölelösebbek voltak, és ennek az autónak is nagyon rendben volt a futómüve, mivel a barátom is fanatikus módon költött rá. Ezzel költöztünk ki Ausztriába, majd a 99 Turbóval egy idöben adtam el és vettem a 2,2 DTI Zafirát. :-)