Keresés

Részletes keresés

mdbz Creative Commons License 2001.03.04 0 0 26206
Tegnaptól ismét Hz gép viszi a Krakkói gyorsot:


mdbz

kvte Creative Commons License 2001.03.04 0 0 26205
Helló,

Képek az 1-es vonalról itt. (+a továbbiak) Az elején a Fradi-Kelenföld pályafelújításról 3 kép.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Mindenki alszik, alig van új hozzászólás?

kvte

Törölt nick Creative Commons License 2001.03.04 0 0 26204
Milyen átlagos lassulással számolhatunk a fékezésnél? Szerintem a két irány szétválasztása megoldható úgy, hogy a peronon irányonként egy-egy "megálló-táblát" állítunk fel a megállás helye jelzővel egy vonalban, feltüntetve a mh nevét és az irányt (nagyjából mint egy buszmegállónál). Aki az adott irányba utazik, szíveskedik a megfelelő táblánál csoportosulni. Ha már "elszóltam magam", bevallom, hogy az ötleteket a közúti közlekedésből igyekszem átmenteni. Egyébként szerintem nem lehetetlen eltérő szabályokat alkalmazni a mellékvonalakon, hiszen a közúton is más szabályok vonatkoznak pl. az autópályára és mások a lakó-pihenő övezetre.

Macibb

Előzmény: mdbz (26203)
mdbz Creative Commons License 2001.03.04 0 0 26203
Energia és féktuskó ügyben teljesen igazad van. A feltételes megállással az a baj, hogy a vasút gondolkodásmódjától idegen, pontosabban az a baj, hogy az utasításban mindent a MÁV teljes hálózatára igyekeznek leszabályozni (ez egyrészt jó, mert nem nő indokolatlanul az utasítás terjedelme, másrészt rossz, mert ugyan azon szabályokat kell alkalmazni Budapesten és Rögtöngöröngyösön). Hogy az MD és a Bz milyen távolságról tud megállni adott sebességről az persze meghatározható, ami a problémát okozza az az hogy mi legyen az egyezményes jel amivel a felszállási szándékot jelezzük, ki, mikor és hogyan tanítja ezt meg az utazni szándékozónak. Előfordulhat hogy valaki már a szembe jővő vonatra vár, mi meg megállunk hiszen ott volt a megállóban, vagy nem állunk meg mert már megfigyeltük hogy ez a "kis szőke" mindig Barcs felé utazik. Mi van ha ma Pécsre akar utazni?
Mi van ha a távolbalátás korlátozott? A közúton ilyenkor lassabban haladsz, a vonat sebessége viszont nem változik.
Összegezve: ahol rendszeresen van utas ott álljon meg a vonat, ahol pedig évek óta nem szállt fel senki (jó pár ilyen van) azt szüntessük meg.

mdbz

Előzmény: Törölt nick (26202)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.04 0 0 26202
Szerintem (bevallottan szakmán kívüliként) ha nincs fel-leszálló, akkor energiafogyasztás és fékbetét szempontjából kedvezőbb a következő megállóig 60 km/h helyett 50 km/h-val haladni, mint megállni és újra gyorsítani.
Mekkora egyébként az a sebesség, amelynél a használatos motorvonatokkal (Bz, MD) megtehető, hogy a "közel" (50 m, 100 m) megjelenő utas intésére megállunk? (más szavakkal: látás alapján vezetünk mint a közúton elvileg mindig)
A feltételes megállást közelíthetem úgy is, hogy csak a motorkocsikon van leszállásjelző és az egyrészes vonatok feltételesen állnak meg, a többrészesek mindig.

Más: ha a gőzmozdonyt rejtvényben adod fel, esetleg a típust felismertem volna, a hollétét bajosan ...

Macibb

Előzmény: mdbz (26201)
mdbz Creative Commons License 2001.03.04 0 0 26201
"Hány pólusú a Bz vezérlőkábele? Vannak rajta tartalék erek? Néhány nyomógomb elhelyezését az utastérben nem tartom megoldhatatlannak"

A Bz csatláskábele 24+2 pólusú, tartalék ér nincs benne. Ennek ellenére a a jelzés valóban megoldható kocsinként 2-4 nyomógomb és pár méter vezeték felhasználásával. csak nem sok értelme van. A menetrendbe a megállást minden képpen be kell kalkulálni, mert különben késést okoz a megállás. Ha be van tervezve és nem állunk meg akkor pedig a vonalon kell lelazsálni az időt, vagy a következő megálláskor tovább kell állni. Ráadásul ha többször egymás után nem kell megállni, több perc minusz is összejöhet, így előfordulhat hogy A.G. a megállóhoz közelítő buszból konstatálja hogy korábbi menesztés esete forog fenn, azonnal megirja panaszos levelét (jogosan) az összes Gyula vezér ellen. Kell ez nekünk? Nem. Tehát megállunk mindig, akkor is ha az egyenleg egy le egy fel ( a jegyvizsgáló).

mdbz

Előzmény: Törölt nick (26124)
pulett Creative Commons License 2001.03.04 0 0 26200
Három főre szoktam pótjegyet venni. Két évfolyamtársam Dombóváron szokott felszállni, de nekik is Pécsett veszek jegyet. A két diákjegy mellé mindig gépi pótjegyet kapok, de nekem az összvonalas bérlet mellé - nem tudom, hogy mi az oka - kézzel kitöltött IC-pótjegyet szoktak adni. Ettől függetlenül valamennyiünk helyét többször adták el a pénteki 808-ra.
Előzmény: v_peti (26137)
mdbz Creative Commons License 2001.03.04 0 0 26199
"Mi látható a képen és hol?"

Lehetne éppen rejtvény is, de inkább megmondom. Egy szebb időket megélt "Nyalóka" azza 275-ös maradványai láthatóak a képen Bodvica és Simongát között. Az egyszerőség kedvéért a nagyatádi szoborpark bejáratával szemben.

mdbz

Előzmény: Törölt nick (26189)
dam Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26198
Valaki itt a múltkoriban linkelt RailSim pályákra. Namost letöltöttem a program demo verzióját, de nem tudok rájönni, hogy hogy lehet abba betölteni a pályákat+máshonnan leszedett mozdonyokat. Persze valószínűleg ezért demo (v 2.7). Tehát: megoldható valahogy a probléma?
Kösz.
névtelen Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26197
hehe, néztem, de csak a vonat miatt.
A "végén" romhalmaz lett:-(

Más: elvileg az volt a baj, higy elszakatd a fékvezeték? (Azt próbálták babrálni, nem?)

Akkor ugyanis- abban a pillanatban meg kellett volna állni a vonatnak... (elmegy a levegő, fék behúz-dikert ezért ilyen, jól tudom?)

Más: az atombombát valami baromi robbanékony anyaggal együtt szállították. Csak úgy. Hogy izgibb legyen.

stb.........

Előzmény: SÜNÖCSKe (26193)
orangutan Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26196
bocs mindenkitol, azt nem gondoltam az elejen hogy ennyire szinvonaltalan lesz :)

vajom mekkora melo lehet azt megoldani, hogy egy vonatot ne lehessen megallitani ugy, hogy 3 ember van a mozdonyon?

Előzmény: SÜNÖCSKe (26193)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26195
Chat:
http://www.freeweb.hu/kweb/vasut/chat/chatroom.html
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26194
Köszi a képet!
Előzmény: mdbz (26181)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26193
Na, hallod! Azé' látszik, hogy a rendező nem nagyon ért a vasúthoz. Meg a piros-fehér-kék mozdony elejéről hova tűnt a vér (ugyanis kb. 30 perccel a legutóbbi jelenése előtt gázolta el az egyik vonatkisérőt - persze csak a filmben, de éppen ezért!)?
Előzmény: Törölt nick (26192)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26192
Olyan is...
Előzmény: orangutan (26191)
orangutan Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26191
@TV2 amerikai tucat-akciofilm soksok vonattal...
István Gyuri Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26190
OFF
Carpy! Fontos leveled van!
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26189
Mi látható a képen és hol?

Macibb

Előzmény: mdbz (26188)
mdbz Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26188
"vagy azt fogadod el, hogy végtelen idő alatt az a szobor mégis el fog mozdulni. (Magyarországon véges idő alatt is, mert szétvágják vagy ellopják.)"

Vagy elfelejtik, és a rozsda eszi meg mint ezt a szerencsétlent:


A torziós ingádhoz nem tudok hozzászólni, előbb kicsit olvasok.

mdbz

Előzmény: hmsoft (26002)
tom sawyer Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26187
mdbz!

Igen erre én is gondoltam(remélem nem így lessz),de amikor jeleztem a szándékot kerek-perec el letem utasítva miszerint rám ott szükség van,stb.Viszont amikor ez kb.két hete szóba jött én,meg az egyik haverom voltunk a potencionális jelöltek.Én midenesetre meg említettem hogy érdekel viszont ettől függetlenül rendes tanfolyamra is szeretnék menni.Azt lett mondva hogy az majd egy másik döntés lessz.Ettől függetlenül lehet hogy neked lessz igazad és már csak azért se fognak elengedni.Majd kiderül.

Előzmény: mdbz (26186)
mdbz Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26186
Tom sorra indulnak az "egyenes" tanfolyamok, miért nem arra mész? Ez lehet hogy zsákutca!

mdbz

Előzmény: tom sawyer (26185)
tom sawyer Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26185
Hali!

Egy rövidke tanfolyás erejéig ami a világ másik végén(Szombathely)megtartva távozom köreitekből.Egyébként iparvasúti mozdonyvezető képzés lessz 2hónap elmélet 1hónap gyakorlat.

Azért hetente majd benézek.Addig is ne írjatok túl sokat:-))))

Üdv mindenkinek

NEO0 Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26184
Kösz,épp olvasgattam,de még túl új vagyok itt.
Előzmény: mdbz (26183)
mdbz Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26183
Többször lerágott csont. Tudom hogy sok a 26 000, de kicsit olvass vissza!

mdbz

Előzmény: NEO0 (26182)
NEO0 Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26182
Hallottam hogy a MÁV a Taurus-ok beszerzését is fontolgatja (1 000 000 000Ft???).Vagy olasz gépek jönnek?
mdbz Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26181
Futópróbás nincs, de a Fradiban készültet tudok mutatni:


Fotó: Becsky András

mdbz

Előzmény: Törölt nick (26172)
czzf50 Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26180
"Tavaly november 5-án a Blue Tiger (DB 250.001) ütközött Gerstungenben, aminek
következtében kigyulladt és súlyosan megrongálódott. Nem tudja valaki, hogy mi lesz a
sosrsa? "

Azért ezt ne hívjuk DB-gépnek, mert nem a DB-é.

Hol olvastad, hogy kigyulladt? Kisiklott, ez tény, de tudtommal nem gyulladt ki. A siklás utáni fotókon sem látszik semmi égésnyom. Egyelöre nincs döntés a további sorsáról.

Előzmény: marslakó (26160)
NEO0 Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26179
Gondoltam. És a 301-es mikor készül el?
Előzmény: NEO0 (26177)
czzf50 Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26178
Ha jól emlékszem, Sátoraljaújhelyen a bontóban látták - és azóta valszeg szét is bontották.
Előzmény: NEO0 (26177)
NEO0 Creative Commons License 2001.03.03 0 0 26177
Hello Carpy, te talán tudsz valamit erről a gépről? Annyit én is tudok,hogy Cellbe vitték a baleset után.De aztán?
Előzmény: Carpy (26175)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!