ez már egy túlhaladott dolog. a lángfront terjedését régóta tudják számítógépekkel modellezni és ennek megfelelően alakítani az égőtér formáját, de már a ki-be áramlás irányával is fokozható a teljesítmény.
arról viszont egyszer sem esett szó hogy a fordulat/teljesítmény/nyomaték alakulásában szerepe van a furat/löket arányának, a szívócső hosszának és rengeteg tényezőnek.
egyszerűen értelmetlen a lökettérfogat-fordulat-lóerő alapján összevetni.
Hol írtam, hogy annyit pörgött?? Pöröghet akár 6000-ret is, de a legnagyobb teljesítményét 4100-on adja le. Onnan hiába forgatod tovább, csak gyengébb lesz.
Szóval, hogy egy motornak mekkora a max fordulata, és hogy mekkorán adja le a max teljesítményét, az két külön dolog.
A megoldás az, hogy alapvetően más volt a koncepció.
A Porsche egy kicsi sportautó volt, a hozzáillő motorhangolással, a VW pedig egy takarékosnak szánt alapmotor.
Nagyon sok kisebb-nagyobb műszaki megoldásban különbözik a két motor, sőt gyakorlatilag csak abban azonos, hogy mindkettő belős égésű.
A Porsche eleve 4 fojtószelepes, ikerkarburátoros szívórendszerrel épült, talán a kipufogó rendszert is hangolták valamennyire. Vezérlési időkben, ami alapvetően meghatározza a motor teljesítményét és a nyomatékot, annak az alajkát, nyilván nagyon eltér a VW motortól.
Egyszóval a maga idejében a Porsche motor relatív nagy literteljesítményűnek számított, ellenben a VW meg alacsonynak.
Inkább a kis fogyasztás volt a cél, nem a nagy teljesítmény.
Ezt a fordulatszámkorlátozást hogy érted??? Esetleg ugy hogy gyárilag levan korlátozva a maximális fordulat, mondjuk pl 3.000fordulatra???
Mi esetünkben., ha van is ilyen gyári korlátozás ,akkor biztos 4.000 fölött valahol.., mert simán lehet állóhelyzetben 4.000- ig kipörgetni..., persze mint irtam, ez abszolult ritka és véletlenszerü esetben lehetséges.
Tehát ha jó volna., akkor bármikor kikellene tudnom pörgetni 4000- ig., mint hébe- hoba sikerül is.
Nem azt mondtam, hogy visszafejlődött. Hanem azt, hogy nézz utána, hogy az ideálistól pár százalékkal eltérő keverék hogyan befolyásolja a teljesítményt, a hőmérsékletet és a fogyasztást (és a környezetvédelmi értékeket bár akkoriban még egyik esetben sem foglalkoztak vele).
OK, volt a legősibb 35 LE-s, de volt ilyen 40-es is. A Trabant 1.1 viszont nem 4100-at pörgött (4200/min a 601-es); bárhol nézem, 5300-5500-at látok, és ilyesmire is emlékszem (volt négyütemű Trabink).
Jópofa vagy--tényleg..,egy két szmájlit mindenkép megérdemelnél..., tehát igy csak egy nagy köszönet a segitőkészségedért! !!!
Kérdésedhez visszatérve 1400mBar volt a legnagyobb de inagyon ritka esetben, álló motornál "letalpalható " érték..., a légkörihez (995mBar) képest.
Vákummérönk szabadságon van----igy ez most kiesik., de hasznos az infod mindenképp.
Az is egyezik-hasznos amit a légtömegméről irtál.., 10 perce beszéltem kollégákkal és ők is emlitettek náluk megtörtént esetet,(Peuge-t) amikor a légtömegmérő látszolagos kitünő értékei -hibakód mentessége stb nem voltak perdöntőek---csak a csere oldotta meg a problémát.
Amit ,még emlitettek, megtörtént esetként, hogy náluk hogy hasonló tüneteknél katalizátor-kipufogó eltömödés volt., ami csak akkor derült ki amikor lekötötték probára.
Azonkivül Még ez is szóba jött , hogy arra kellene koncentrálni elsödlegesen ,hogy kipörögjön..., mert szerintük turbo nélkül is kikell pörögnie! Utána kell figyelgetni hogy megvan-e a kb 1300-1400mBar nyomás..,addig amig nem pörög ki.., szerintük nem valószinü...
Általában nem olvasom a közlekedési topikokat, szóval lehet, hogy nem a legjobb helyen teszem fel a kérdésemet. Ebben az esetben irányítsatok el légyszi a megfelelő topikba!
Egy négyütemű szívómotor teljesítményét tudomásom szerint alapvetően a lökettérfogat, a sűrítési viszony és a maximális fordulatszám határozza meg; a vezérlés, az égéstér alakja, a kipufogórendszer stb. kevesebbet tesznek hozzá.
Ehhez képest az ős-Porsche (a 356-os leggyengébb motorja) adatai így néznek ki:
Lökettérfogat: 1086 cm3
Sűrítés: 7,0:1
Fordulatszám: 4000
Teljesítmény: 40 LE
A négyütemű Trabant adatai pedig:
Lökettérfogat: 1043 cm3
Sűrítés: 9,5:1
Fordulatszám: 5500
Teljesítmény: 40 LE
Szóval az a kérdés, hogy egy 20-30 évvel később fejlesztett motor hogyan adhatott le ilyen keveset - avagy a Porsche ennyire sokat?
"Vákumot "érezni" a lehuzott" tömlön...,csak ugy ujjhegyre hagyatkozva..,."
Bakker, ezzel a felszereléssel urológusnak kellett volna menned!! :/
Mihez képest 1400mbar?? Abszolút érték, vagy légkörihez?
Ha közvetlenül rákötöd a turbóra azt a vákuumot, mennyire húzza be a geometriát? (koppig kell, ha van vákuum) abszolútban 400-500mbar-ral húzza be teljesen. A vákuumpumpának közel 0-ig kell szívnia.
Ettől eltekintve légtömegmérő is tud ilyet, még akkor is, ha nincs rá hibakód és látszólag működik is.
Változo geometriás..., "padlógázon"., de följebb nem megy az esetek 90%-ban.
Most kiprobáltam az igérteket.
1. Vákumot "érezni" a lehuzott" tömlön...,csak ugy ujjhegyre hagyatkozva..,.
2.Vákumszelepről tömlök lehuzva és összedugva, könnyebben kipörög :2500/1400mBar-t produkál, esetleg néha kb 4000rpm -is lelehet talpalni ÁLLÓHELYZETBEN!!!-DE ha elindulsz már vége is ..,alig lehet menni vele, annyira hiányzik az erő.,automat váltos egyébbként(hibakód nélkül)
3, Most igy összedugva ,lehuzott csativa kinlódtunk vele, ideiglenes hibakódnak bedobta a :DF227 örvénycsappantyu hibát., és a D056 Levegőmenniség hibát is átmenetileg.
4. Ha véletlenü kedve tartja---fehér holló esete---akkor ugy megy mint a golyó.., de kb 100% hogy leállitás utáni initáskor már megint totáll erötlen.
Köszi---igen., probáltam---de semmi változás.., a légtömegmérő feszültségkimenetét mértem különböző fordulatokon: Csak gyujtásnál----,alapjáratban---,kb3000 ..,és gyorsitás alatt---, határértékeken belül láttam.
Kellene egy óriási segitség., R.Espace 2004. 2.2Dci. G9tT. 150.000km-es. autó életrekeltéshez!
Indithatóság Okés..,de elinduláskor csigalassusággal "gyorsul fel", pontossabban vánszorog föl...,egyébbként alapjáratban sem lehet normális gyorsasággal fölpörgetni ..,gyenge 2500.Rpm-ig maximum, de csak szép lassacskán, de néha 4000 - ig is ellehet pörgetni.., probáltam két doboz "koromtalanitó" spray belefujni..., volt átmeneti javulás , de nagyon szerény., ez a elindulásos utáni csigalassuság mindig meg van leállitás után.,még akkor is ha elöző probauton rendesen ki is pörgött stb, néha bevadult és 4000-ig kilehetett bungatni., ilyenkor persze az utón is rendesen huz.
Egyébbként Nem rángat-nem füstől.,de semmi power az alsó tartományokban meg egy tragédia..
Hibakód nincs--motorellenörző se gyullad ki--, Uj EGR., MAF biztosan jó, talán töltőnyomásproblémája lehet(???).., de mi ha igen ??? Mit kellene megnéznem? Sajnos nem tudok föltenni élőből mentést, de ezeket látni:
A futómű '78-utáni Zuk/Nysa (széles rugós), de miután szét van szedve (úgy néz ki, hogy a differenciál nincs benne) annyit ér amennyit a hulladéktelepen adnak érte.
Valaki meg tudná mondani hogy ez milyen jármű-é lehet?
Itt a garázsban csak foglalja a helyet de nem tudom sajnos mi ez ,aki tudná már nem tudja megmondani.Arra gondoltam felrakom jófogásra de nem tudom mennyit lehetne kérni érte...
egy 2006-os autóhoz nem árulnak alkatrészt? Utángyártott sincs? (most akkor én is szabaduljak a 2008-as Kiámtól?)
Azt láttuk, hogy az 1,8-as motor elég ritka, 1,4-1,6 könnyebb eset lenne.
Gondolom a Ford fűzött blokkja meg annyiba kerül, hogy az már GTK.
Csak mellékesen laikusként: olyan nincs, hogy csak a csapágy perselyek kopottak, és azok cseréjével orvosolható a hiba? Azt sejtem egyébként, hogy ha a motor valamiért eljutott idáig, akkor más alkatrésze sem újszerű :-)
Ismerősöm nemrég vett Focusa 1,8 benyás, 2006-os beadta a kulcsot.
Szerelő (?) megnézte (hallgatta inkább, azt mondta, hogy cserés a motor. Állítólag hajtókar csapágy.
Tudom, hogy ez nagyon kevés info, de szerintem inkább javíttatni kéne, mert akkor kb 200 ezerig van egy normális motorja. Ő meg inkább bontott motorokat keresgél, ami szerintem újabb zsákbamacska.
Segítsetek lécci, mi a jobb megoldás! (mennyi lenne kb. egy motorfelújítás?)
Na ez már érdekes lehet. Van egy ilyen hiba kód ami törlök de azonnal visszajön 00537 - 18-00 aszongya: lambda szabályozás felső határérték. Valamiért ez nem izgatott engem, mert úgy gondoltam ha megtalálom a hibát majd helyre áll.
Ez pont olyan, mint az én polo-s szenvedésem márciusban. 177726 és 178312. A megoldás a diag szerint jónak tűnő lambda szonda cseréje lett. Azóta volt egy golf4 2.0 AQY is szintén kettes henger égéskimaradás hibával, ami a gyertya és kábel cserére nem reagált, de a diag alapján jónak tűnő szonda cseréje után meggyógyult. Fene se érti.
Állítólag úgy indult a probléma, hogy utazás közben megállt a pilóta az útszélén a folyóügyet intézni és járva hagyta a motort, ami közben leállt. De újra indult nehezen. Az óta rossz a gép. Tehát ha ez így van egy pillanat alatt ment tönkre valami.
Gyorsításkor jelentkező hirtelen rángatás legtöbbször gyújtáshiba miatti égéskimaradás.
Talán valahol "lecsattog" az új cuccok ellenére, néha hallani a hangját, sötétben pedig látni is, ha van egy kis szerencséd.
Fals levegőre lehetne még tippelni, de azt írtad alapjáraton még melegen is jó. A fals levegő pedig leginkább alapjáraton okoz gondot, mikor nagy a fojtás, kicsi a légtömeg.
Urak! Adott egy passat 1.6 benzin AHL . Hidegen panaszmentes, ahogy melegszik be úgy romlik el. Alapjáraton rendbe de gázadásra 1 henger szarakodik, még melegebben majd ki is áll. Szikra van,( az előttemi kolléga kicserélte a gyertyákat, kábeleket, trafót), gázadásra is van szikra. Az injektorokat leddel megnéztem gázadásra is pislognak mindíg, pedig nem megy egy henger. A 2 es hengernél gyanús valami mert ha leveszem az injektor csatit ugyan úgy nem nem megy de nem durrog. Élő adatban dúsitani akar nagyon, gyorsításra 12-13 mg,. ha visszább veszem a gázt szépen megy 5-6 mg-al. Ja és injektort cseréltem bontottat. nem változott.
Köszi, erre jutottunk mi is a szervízzel, hogy valami elektromos vagy szenzoros hiba, s ezért kérdezem, hogy tudtok-e valakit ajánlani?
Nem racionális, de érzelmi ok, hogy a srácnak odaadjam a kocsit olyan állapotban, mint volt 3 hónappal ezelőtt, nagyon szeretné s én is tudom, hogy ezen kivül más hibája nincs (egyik ajtó élén egy kis rozsda) és "nem is lesz" amíg a srác első kocsijaként eljárkál vele még pár évet...350-ért nem hiszem hogy találna jobbat...
Szóval ha tudtok segíteni jó szervizes ajánlással, megköszönjük!
Szerintem jól kezdtek hozzá a kollegák, de ez az időszakos hiba felderítése mindig nagyon nehéz, sokszor szerencse kérdése is, esetleg nagyon jó típusismeret, ami segíthet.
Itt ezt nemigen fogjuk megoldani, lehet egy kontakthiba a biztosítéktáblában, egy elrepedt forrasztás valamelyik relében...
Mindegy is, általában nem így állunk neki a hibakeresésnek, ez csak ilyen próbálkozás szint, ha nincs valami ismert, jellegzetes hibája ennek a típusnak.
Drága eszközök kellenek hozzá, (ami jó esetben megvan egy diag. műhelyben), hosszadalma mérés előkészítés, és nagyon sok munkaóra. Talán szerencséd lesz és hirtelen "örökre" megáll a verda, vagy találsz valami módot, hogyan reprodukálható a hiba, akkor sokkal egyszerűbb a probléma.
Belefolyt esetleg a le nem engedett hűtővíz? (bár az évek alatt a karterba is letalált volna) Meg ugye kérdés, a vezérműszíj 'millen állapotnak örvend?
Nemrég vettem az okos 19 éves fejemre egy régi, 8 éve álló Zastava GTL 55-öt.
A probléma az, hogy a motor nem nyekken, beragadt. Négyesben nem bírtuk tolni, mintha lefékezett volna, erőltetni másik autó mögé kötve meg nem akartuk.
Nekiálltunk okoskodni, ha már a szerelőnk hozzá se akar nyúlni, így eljutottunk addig, hogy elszakítottunk egy ékszíjat, (innen is gratulálok magunknak) VISZONT miután kivettük a gyertyákat, lehetett szépen tolni négyesben az autót, nem fékezett le.
Sziasztok, fiestám tárcsája így néz ki, mitől lehet ez (már így vettem) ? Mit tudok vele csinálni, cseréljem le? Arra gonoltam, hogy megmérem és ha még kiadja akkor leszabályozom és rakok új betétet hozzá. Fékhatás jó.
Tényleg ilyen kirándulóautónak vettük, szóval azért gátat kell szabnom a túlköltésnek. Ami persze biztonságról szól, ott nincs alibi, meg is kapta az új futóművet.
De ha ez mondjuk 5 évet kibír így (kb 25.000 km), akkor nem ölöm magam, hanem hajtom boldogan, mert amúgy egy nagyon szerethető autó.
Úgy indult az egész, hogy kb új futómű, meg hidrotőkecsere, illetve ha már ott jár, lánc, stb, stb. Aztán mikor vittem az autót, kérdeztem tőle, hogy egy olajcsere javíthat-e a hangon? Mert azért ha mondjuk még elmegy így pár 10.000 km-t, akkor nem költök el most ennyit feleslegesen, hanem ha amúgy beválik a kocsi, akkor mondjuk 1-2 éven belül kicserélheti. Erre azt mondta, hogy ez így belefér, nem sürgős a csere.
Kész is lett minden, nagyon fasza a futómű, meg a kocsi is, de a hang maradt. Hívtam utána, hogy az olajcserétől(mert azért ki tudja mi volt benne előtte) nem lett jobb, erre azt mondta, valamikor ki kell cserélni. Olvasgattam utána, sok helyen írják, hogy ha csak pár másodperc, és elhallgat, az nem baj.. Na ez egy egyszerű tulajnak( aki sokat olvas a dolgok után, de nem tud szerelni, és nem ezt tanulta) már elég bizonytalan. Mert nem sürgős, ráér, de meddig? Mi a következő stádium? Megállhat emiatt alattam? ☺
W169 150 benzines kocsiban(2005) indítás után 3-4 másodpercig szólnak a hidrotőkék. Szerelő(ismeri a típust) szerint cserélni kell majd, de nem sürgős. Évi 5000 km futás várható, most valós 225000 van benne. Olajcsere most volt,a hang maradt. Motor szépen jár, jól megy, nagyon jól fogyaszt.
Mit jelent az hogy nem sürgős?
Van esetleg valami varázssszer, ami kipróbált? Érdemes ilyenekkel foglalkozni, vagy csere a tuti? De azt mikor?....
A nyár egyik legnagyobb feladványát osztanám meg veletek, hátha tudtok segíteni! Kihez forduljak? mit nézzünk még meg? hogy a kocsi újra a régi legyen immár az új tulajának!
Adott egy 1990-es AUDI A3 1.6 metálszürke, 5 ajtós, bőr, "korabeli" full extra, 255 000 km - szervíz szerint még ugyanennyi van a motorban hátra, "kifogástalan" az állapota - bő 1 éve nagyon alaposan megnézettem, hogy lakásvásárlás előtt le kell-e cserélni, vagy majd ha a lakásvásárlásból "talpraállunk", majd akkor.. Válasz az volt, hogy LE NE CSERÉLJEM!!! (ugyanannál a szervíznél volt a 19 év alatt mindig)
Eddig komolyabb hiba, útszéli cserbenhagyás/leállás nélkül élte le 19 évét, 7-et közeli ismerősnél, 12 évet már nálunk - legkomolyabb problémája, hogy úgy 5-6 éve kánikulában a váltó 1. fokozat akadozik, többszöri kuplungolásra megy be és már talán egy kicsit sűrűbben töltök utána olajat télen.... de csak ennyi, erre azt hiszem lehet azt mondani h problémamentes...
2 éve amikor télen voltak a -18 fokos hajnalok, a családi kocsik közül csak ez indult pöcre...
Azonban idén tavasszal márciusban egy hosszúnak tervezett vidéki út elején az indulást követően 10p, 10 km hibátlan megtétele után 2-3 percenként ismétlődő 1-2 rángatás, majd a 4-5. ilyen után egy határozott gyengülés majd leáll a motor menet közben, de úgy, hogy előtte egy kb. 10-20 másdperces fokozatos elgyengülés tapasztalható..húzna, de nem bír, gázra egyre kevésbé reagál, már nagyon fel se pörög..aztán szó szerint lefullad. Kuplung be, azonnal pöccre indul s megyünk tovább, mintha mi se történt volna, azonnal van teljesítmény!
Akkor először úgy állt le, hogy még hazament, de aztán nem indult, akkor tréler kellett, mindent átnéztek, egy benzinpumpát cseréltek, mert az kimúlt. Ezt köveően akkor nem is jelentkeztek a hibák úgy 2 hétig, majd minden kezdődött elölről, és szinte kisértetiesen ugyanúgy az Andrássy-Városliget-M3 kivezetőn...ezt annak tudom be, hogy ez 10 km, 10p az otthoni indulást követően (talán a motortér bemelegedése)
Szóval így utólag a benzinpumpa halál csak egy egybeesésnek túnik...
Újra szervíz, 2 hétig jártak kb. 200 km-t vele ráhúzott kompjuterrel, sok-sok hasonló leállás volt, mindig más-más hibaüzenetet kaptak, sose ugyanazt, mindet leellenőrízték..de azok az okok mind téves riasztások voltak, nem volt mögötte valódi műszaki meghibásodás, viszont annyi történt ami új volt, hogy 1-2 esetben nem is akart újraindulni a motor, csak idővel! Akkor jött egy teljes motorvezérlés-kompjuter csere egy bontott blokk segítségével. Hiba megszűnt, mindenki boldog, kocsi remek...
Eltelt 1 hónap, kb. 1000 km hibátlan megtétele után ugyanúgy egyszer csak rángatás, erő el, leállás, kuplung be, pöcre újraindít!
Megint előjött a látszólag ugyanolyan régi hiba, ugyanúgy 10-20 km-ek után...városi közlekedésben.
Újra szervíz, tesztelgették, jártak vele a 2 hét alatt 60-80 km-t, hegynek fel, húzatva, araszolva, sok visszaváltogatással, alacsony fordulatnál terhelve, hátha ott fullad...semmi! náluk nulla leállás, nulla kompjuterbe letárolt hiba - igaz annyi történt, hogy a klíma időközben "elment", valószínűleg a gáz elillant, de azt nem ezzel a hibával hozom összefüggésbe - csak most nem kellemes így tesztelgetni se.
Már kikapcsoltam a kódos indításgátlót, az akksija hibátlan (Exide Prem), a szeríz szerint nincs mechanikai-motorikus hiba, a kábelezés látszólag épp, a befecskendező rendszer jó 1 éve kompletten cserélve lett, mert elöregedett a gumi a vezetékeken, a benzinpumpa márciusban, gyertyák ok, szűrők ok, szóval mindenki tanácstalan!!
A kocsit ettől függetlenül el szeretném adni egy fiatal ismerősnek aki már 1 éve nyaggatt érte, nagyon szeretné első kocsinak :-) meg is értem :-) de nem akarom neki úgy odaadni, hogy ez ki nem derül, meg nem lesz oldva, csak ha hibátlan lesz megint!!!!!
Szerintem egy autóvillamossági gurura lenne szükség, hátha ő kinyomoz valamit, tippem az, hogy valahol valami kábelezési probléma okozhat zárlatot, vagy valami termosztát küéd jelet - bár akkor miért nincs nekem menetk közben visszajelzés a műszerfalon, vagy hiba letárolás a kompjuterben?
Az egyetlen visszajelzés, hogy amikor rángat és elhalt, 10-20 mp után felvillan az akksi jel, elnehezül a kormányszervó..tehát tudom, hogy újra kell indítani...ennyi.
Nagyon várjuk a javaslataitokat, tippjeiteket, esetleg hasonló sztorikat a megoldással. (hja meg jó klímást)
Miután belebonyolódtam a jobb első ablakemelőszerkezet cseréjébe, meg kellett állapítanom, hogy maga az üveg félúton szorul, valamint 5cm-rel alsó végállás elött eléri az ajtót.
Van ennek valami beállítási, tisztítási, kenési lehetősége?
A cikkszáma kéne ennek a vízcsőnek, szerelés közben sikerült eltörni. Megérett az évek során, és egy mozdításra körberepedt. A tervező anyukáját ezúton is csókoltatom...
Ha valaki találkozott már vele, megköszönném a tapasztalatai: A motor 4. henger körüli részéről láncszerű csörgő hang hallható. Alulról is fölülről is. Szelepfedél levétele után lánc rendben, vezértengelyek rendben. 1. kérdés: mennyire jöhet az olaj indítási fordulatszám mellett, a láncfeszítőből ??? Mitől lehet a csörgő hang. Alapjárati fordulatszámon hallható, indítási fordulatszámon nem és mint írtam látszólag minden rendben a vezérléssel. Várom, ha valakinek van ilyen tapasztalata. Köszönöm.
Amikor néztem a keréksebességeket.És akkor már megint bent volt a hibakód,10-20m után már berakja.Ekkor mentem még vele és egyformák voltak a keréksebességek.
Na az pl. baj, mert ha az élőadat a 4 keréken egyforma mondjuk kanyarodás közben (és az ABS a kormányszög jeladó miatt ezt persze tudja) akkor egyből dobja a hibát.
Utána olvasgatva esélyes, hogy ABS egység hiba lesz. Azért nézd végig a kontaktusokat, biztosítékot, a jeladó mágneseken nincs-e fémreszelék, 4 sebességjel élő adatot nézve autózz, fékezz vele hátha valami gyanús lesz.
Induláskor egyes sebességben max 10km/h sebességnél hirtelen csörgő hang jött a motorból majd azonnal leállt.
Aztán már be sem indult.
Azt hittem a vezérműszíj szakadt el, ezért szétszedtük, de a szíj hibáltan.
A hiba az, hogy a vezérmű tengely fogaskerekének csavarja elszakadt, a fogaskerék elnyírta az éket és körbefordult a vezérműtengelye.
Kérdésem az, hogy ilyenkor ha a vezérműtengely megáll amikor a motor még jár, akkor a dugattyúk beleérnek a szelepekbe, vagy a szelepek nyitott helyzetében sem érik el a dugattyúk a szelepeket?
Talan lattam mar ilyen kulso szabalyzot, de biztos nem vagyok.
Nyult lanckerekre rakott uj lancnal az a csoda hogy ekkora logasal meguszta a 110e kmet.
Szvsz nem reklamalni kellene, hanem dicserni hogy ennyit birt. :)
Megnezem amiket leirtal. Egy problema azert megmarad, az elotoltes allito, azon nem cserelheto a fogaykerek ,es nem kaphato. Na azon a fogak allapota rosszabb mint a tobbi .
Olcsó autó, amire semmit nem költöttek csak hagyták lepusztulni.
Esélyes, hogy ezt most neked kellene rákölteni, hogy használható legyen, de még akkor is egy csúnya, össze-vissza színű kifakult autód lesz.
A futásteljesítmény akár valós is lehet, nagyon le lehet lakni egy autót ennyi km alatt is. Inkább lenne egy folyamatosan szervizelt 300EKm-t futott autó, ahhoz több bizalmam lenne.
Nagy zsákbamacska, vigyél egy jó szerelőt. Abban biztos vagyok, hogy vásárlás után erre legalább 150 ezret kell költeni, hogy nagyjából rendben legyen, rosszabb esetben a dupláját. Ebben persze nincsennek benne az átírási költségek.
Toyota IQ. Gáz nem hiányzott belőle, volt benne megfelelő nyomás, de nem kapcsolt be.
B1479 kód a klíma hibatárolóban. Utána olvasva, tipikus jellemző hiba a Denso kompresszoros Toyoták, Lexusok között.
"Flow Sensor" feszültsége nem megfelelő. Ez valószínűleg egy Hall szenzor, aminek a feszültség értéke csökken.
Hogy ez mechanikus, vagy elektronikus okokból, arról megoszlanak a vélemények.
Bár az E-bay-en olcsón kapni ilyen alkatrészt, a csere sem bonyolult, de ezek leginkább az amcsinkál forgalomban lévő autókhoz árulják, azokkal a rendszerekkel kompatibilis.
Toyotás ismerős felhív. Ismert hiba, de az IQ-hoz nem rendelhető szenzor, a szakszerű javítás a kompresszpr csere.
Beszer áron is 130EFt körül mozog, egyéb dolgokkal együtt jó, ha megáll 180 alatt.
Mivel elég nagy irodalma van a neten ennek a hibának, hibakódnak, találtam is egy jónak tűnő megoldást, egy jelerősítő áramkört.
Egyszerű műveleti erősítő, alapkapcsolás, kb. 8%-os feszültségszintet emel a bemenetéhez képest.
Viszont a leírásban szereplő 741-es IC-vel ez nemigen működhet, nekem nem is működött a kisérleti panelon összeállítva.
Egy barátom segítségét kérve kicseréltem TLC2272-re, és a más lábkiosztás miatt újraforrasztottam a kis kütyüt.
Ezzel próbapadon is működött.
A leírásban a klíma vezérlő vezetékeinek elérhetősége is megvan, de az IQ-ban ez egész máshogy néz ki, így közvetlen a hall jeladónál csapoltam meg a kábeleket, nem találtam elvi rajzot a rendszerről.
Elsőre tökéletesen működött, lassan 2 hete nincs vele gond, így sikeresnek gondolom a hekkelést. Élő adatban is látszott a magasabb jelszint.
Sokan egyszerűen csak felhúzzák a kimeneti jelszintet egy ellenállással, de ez legtöbbször megint hibakódhoz vezet, mert a változó jelszint elvárás az ECU részéről.
Autóval km-ként ~100 g CO2. 1 tank benzinnel mégy 700 km-t. ~40 liter benzinből ~35 köbméter CO2, és akkor ez egy elég takarékos autó. Nem olyan irreális adat az a 30 tonna keró - 47.000 köbméter CO2.
Wiki szerint egy kobm. Co2majd ket kilo./1.98/
Namost 47000kbm x2....vagy csak x1 legkorirol..
Nincs az az isten hogy ezt elhigyjem..
(ha mar nem tudom.)
Tokom tudja, de santit ez vagy mar mind keszon ruhaban kene jarnunk..
Egy kétmotoros Boeing 767-200-as gép leszállás nélkül repült Halifax(Új-Skócia) -ból Mauritius szigetére, ~14000 km-t, 17 óra alatt.
1988-ban:-))))
a légitársaságok már régen egymotoros, vagy motor nélküli gépekkel repülnének a Holdra, ha lehetne. mindez nem jelenti azt, hogy ha egymilliárd légy tehénszart eszik, akkor az nagyon finom. teccikérteni
Bocsánat, ha nem voltam egyértelmű, de én a szíjtárcsát szeretném levenni, de van olyan motor, ahol ehhez a vezérlést össze kell ékelni, azért kérdeztem, mert a BMW-t nem ismerem.
Azt tudja esetleg valaki, hogy a BMW 320D-n (2007-es évjárat) a N47D20A motorkódú motornál a főtengely szíjtárcsát le lehet venni simán vagy ékelgetni kell a motort vezérlésügyileg ?
"...minden utjanal a sullyaval megegyezo cot bocsat ki...foleg nem 14.7nel, ahol ez negy utemben a legjobb lambdat adja par szazalekos coval."
Kevered a CO-t és a CO2-t. Az előbbit lehet motorszabályozással és utókezeléssel csökkenteni, míg az utóbbi a fogyasztás függvényében keletkezik. Ahol szén alapú üzemanyagot égetünk, ott mindenképpen CO2-t (is) állítunk elő. Ezért lenne előnyös üzemanyag a hidrogén, annak elégetésekor víz a végtermék.
Nem csak az üzemanyagból lesz. Van ott kb. 1:14 tömegarányban levegő is, amiből az oxigén kapcsolódik az üzemanyagban levő szén atomokhoz. 1db 12gramm mol tömegű szénatomhoz 2 db 18 gramm mol tömegű oxigén atom kapcsolódik.
Egy takarékosabb 5-6 liter benzin fogyasztású kocsinál is kijön a kipufogón km-ként ~100 gramm széndioxid. 100 km-en az 10 kg.
Egyébként a statisztika azt mutatja, hogy semmivel sem nő a repbiztonság a több motoros gépeken. Sokszor 4 hajtómű rosszabb, mint kettő. Nagyon sok apró összetevője van ennek, de a végeredmény az, hogy a több motor egyáltalán nem jelent nagyobb biztonságot.
Természetesen átrepülheti az óceánt 2 hajtóműves is, csak nem tudja, mert nem elég nagy, le kell jönni tankolni.
Na, de ha a villamos megáll egyből le és fel akarnak szállni, itt sincs máshogy. :)
London Budapest útvonalon nagyjából 30 tonna kerozin elégetésekor 102,9 tonna oxigén elhasználásával, 38,55 víz és 94,35 tonna CO2 keletkezik
...gondolom négymotoros gépről van szó, óceán fölé tudtommal csak azt engednek(mintha lett volna valamikor az ún. EROPS repülés(Extended Range Operations, vagy másnéven Engines Running Or Passengers Swimming), szóval ilyen kétmotoros gépeket is kiengedtek a nagyvíz fölé, aztán szurkoltak, hogy ne legyen P0300 hibakód mindkét motoron:-D)
1 kiló kerozinból sacc 3,5kg co2 keletkezik, úgy hirtelen utánanézve.
szóval lehet reális egy útra az össztömeggel megegyező kibocsátás.
Most a lényeg még mindig az, hogy ezt hány főre számoljuk, nemtom hogy van-e ekkora magángépe aerzsike néninek, meg hogy tényleg kettesével utaznak-e vele, mert az elég durva.
Lofasz se tudja az igazsagot, de azert van egy apro, bar lenyeges kulonbseg.
Ez a ket csuf kiralyi sarj a sajat penzen repked.
Szemben a csuti alan delonnal, aki meg a tieden..
Szvsz ha gazt vezetunk valahova, akkor mar legyen annak moralis oka is..
😁
Ne bassz mar hogy egy 300 tonna osszsulyu gep, minden utjanal a sullyaval megegyezo cot bocsat ki...foleg nem 14.7nel, ahol ez negy utemben a legjobb lambdat adja par szazalekos coval.
( nem tudom, de eros bennem a ketely)
Igen a kuplung csúszása szerintem is felsőbb fokozatban lenne. A kapcsolási rajzot néztem, láttam, hogy közös a testpontjuk. Megnézem. Közben szereztem hordozható oszcilloszkópot is, megnézem azzal is még.
A teljes javításra nekem egyáltalán nem tűnik túlzónak ez az összeg. A teljes készletet érdemes cserélni, úgy van beárazva, hogy alig drágább, mintha csak tárcsát vennél. Ráadásul, ha már megcsúszott, biztosal lelilult a szerkezet is.
Grande Punto 1,4B Öninditót szétszedtem-összeraktam.Vacillálok hogy kenjem-ne kenjem grafitos zsirral a tengely lendkerék fölé nyúló részét,(ahol a fogaskerék csuszik előre inditáskor)
Ha kap zsirt gyűjti a kuplungport,ha meg nem akkor kopik.
Kovácsékkal kb 30 éve vagyok kapcsolatban nyugodt lehetsz hogy minőséget kapsz, ugyanazokat az anyagokat használják mint a "gyári" plusz lehetőség van egyedi igények szerinti dolgokra.
pl volt időszak hogy beszállítottak általad ismert márkának
Triumph motoromhoz kellene hengerfejtömítés. A gyári ára 38000Ft. Az újabb típusokhoz kb. fele ennyibe kerül.
Ahogy látom léteznek hengefejtömítést egyedileg készítő vállalkozások. Ezek mennyire megbízható termékek, esetleg konkrétan van-e velük valakinek tapasztalata?
Az autóban lendkerék, kuplung tárcsa, kuplung szerkezet, kinyomócsapágy csere volt. A kézi 6-os váltót is cseréltük, mert difi csapágyas volt.
Csere óta kettes sebességben, 10ből 8szor megtorpan(1000 és 2000ford. között valahol), aztán megy rendesen. Többi sebesség fokozatban semmi gond, akárhogyan gyorsítok.
A torpanást nem tudom semmihez kötni, hidegen-melegen, hirtelen és alig nyomott gáznál is csinálja.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a hűtőrendszerben meglévő vékony rozsdalerakódással mit szoktak tenni? Nyilván, alaposan átmosom. Van aki szerint trisóval, van aki szerint dobhatok a 8 literhez egy kis rozsdamarót is, és van aki szerint csak sima csapvíz, aztán mehet a fagyállós feltöltés.
Ami az autót illeti, őskövület. 2,4D Toyota Hilux, aminek van öntöttvas motorja, alumínium csövei és egy hatalmas réz hűtője (amibe vascsövek vannak a csatlakozásnál gyárilag beforrasztva).
Nyaralásban elkezdett parázslani a töltésjelző a FIAT-ban, szerencsére a fedélzeti feszmérő mutatta hogy 12.8 Volt alá nem esik a töltés, bátran autóztam egész héten, indult, nem merült.
Hazaérve javítottam, egy gerjesztődióda volt rossz.
Az alap gerjesztődiódás rendszereknél ha a gerjesztődióda hal meg, parázslik a töltésjelző lámpa, ha az egyenirányító diódák közül egy vagy több, ég a töltésjelző teljes fénnyel. ( az akkufesz magasabb mint a töltőfesz)
Az MTZ generátor emlékeim szerint külső tekercses gerjesztésű, kefe nélküli, relén keresztül gerjeszti az akku. Az ampermérő indítás után remekül mutatja hogy tölt-e a rendszer.
Utána visszaáll majdnem középre, ha gyanús a működés, rá kell kapcsolni mondjuk a lámpákat.
Igaz mtz, amin kivezérelt töltés jelző van, de amikor dióda hiba van(nem jelzi a hibát(most nekemindkettőn)a töltés lemegy 12.5-13-ig üresjaratbanfordulaton is.. A mutatós amper töltésjelző ezt nem jelzi. a voltos jelezné .. Vsak az akksi hal meg idő előtt. Ilyen gatya rendszernél a feltöltött "akksi 12v körül mutat...
Szükségem volna megbízható és korrekten dolgozó, később esetleges garanciát is bevállaló kormánymű felújító műhely elérhetőségére.
Sajnos egy pesti céggel megjártam, 2 kormányművel, 2 különböző autón is ugyan az a hiba javítás után, egymástól 4 év különbségre, elment a bizodalmam tőlük. Kiszerelt kormányművet javítottak, viszont utólag nem vállalják a szerelési költségeket, mindegy is már..
Szóval személyautó szervo kormánymű felújító cég elérhetőséget szeretnék, illetve mely helyeket érdemes kerülni?
Nem mértem töltést, de semmilyen hibajelzés nem volt a műszerfalon, és a hiba kezdetétől a javításig volt kb 30 indítás, 100 km táv tompítottal, klímával. 60 Ah akku ennyit nem bírt volna. Semmilyen akkumerülést nem vettem észre. Nekem is furcsa volt. A szemem előtt szedte szét a generátort, láttam a két elpukkant diódát.
"a ciw12-ot az en maximalis ajanlasomal vetted. (alapul a ciw38-nak )
ajanlottam, es megse bantam, szerintem te sem , mert az a gep tudta azt amit igertek."
Így van te ajánlottad én meg nem bántam meg. :)
Emlékszem mielőtt ezt megrendelted vacilláltál is hogy arégiből egy elfekvő példány, vagy ez az új kell neked. Az újat választottd. :) Viszont amit én mondeni próbálok az az hogy nem hiszem, hog yennyire elszaladt volna a Milwaukeeval a ló, hogy a felét nem tudja a cucc mint az ígéret. Egyrészt az tényleg Lidl szint, másrészt ha így lenne akkor már nemzetközi felháborodás lenne belőle, olvasható lenne (meg látható) az összes olyan oldalon, youtube-on, stb ami ilyenekkel foglalkozik.
Szóval ha a tiéd meg sem közelíti az ígértet akkor az szerintem hibás.
Itt van egy felhasználó teszt, igaz ez félcolos fejjel van, de ez pl. úgy tűnik hozza az ígértet:
Az a 339 az lökésszerű nyomaték a fejen, ne arra nézd, hogy 3/8 négyszög annyit nem tud folyamatosan mert eltörne. Persze hogy eltörne. De be tudja lökdösni apró ütésekkel annyira, hogy ez az érték meglegyen.
Az hog ymit nézel be nem tudom. De nem te vettél egyedül ilyet és az internet korában nem létezik, hogy ne lenne megtalálható a dühös review beírások egész sora ha annyira szar lenne ahogy mondod és még a felét sem tudja az ígértnek. Szóval továbbra is azt mondom, hogy vagy valamit benézel, vagy hibás a cucc és ki kell cserélni.
Sziasztok ! Opel omega x20xev motoros autóm nem indul , 2 hengeren van szikra kettőn nincs . Új trafót , gyertyákat kábeleket kapott eddig . Volt hiba kód olvasás is , de semmi olyan hiba jel nincs ami a szikra hiányára utalna . Hétfőn kap egy vezérmű tengely jeladót mert azt írta hibának .
Kicseréltem a vízpumpát ami Toyota feliratos Aisin gyártmány volt. Kivéve is volt egy kis "nyiszorgós" hangja, és enyhe szivárgásnyom is látható volt a tömszelence tövénél. A leengedett fagyálló -45 fokos volt és állagra sűrűbbnek tűnt mint a tömény Hepu G12. Az új szivattyú szintén Hepu gyártmányú lett. Összerakás után sajnos a hang maradt ugyanaz a fordulatra emelkedő, sírós-visítós hang. Laposszíj is cserélve lett. A generátor kézzel forgatva csendes, tizednyi lógás sem volt érezhető. Elvittem egy felújító műhelybe, ahol a tulaj rögtön diódahibát mondott. Igaza lett, 2 db dióda elhalálozott a hatból. Diódasor csere, és a szokásos csapágy, és kefe csere. Visszaszerelés után a sípoló-nyüszítő ( nem tudom máshogy jellemezni ) zaj eltűnt. Sosem gondoltam volna, hogy ezt a hangot elektromos hiba okozza. A szivattyú csere lehet nem volt feltétlenül szükséges, de valószínű, hogy hamarosan elromlott volna. A generátor állapota alapján a felújító műhely reálisnak tartotta a 180e km-es futásteljesítményt.
"pici, szinte jateknak tunik, az M10-et letekeri,"
Ne szórakozzál már. :P Nekem a régifajta M12CIW12 elvileg 135 Nm. A kerékcsavarokat azzal húzom meg, és mindent ami kisebb mint M19 fejjel rendelkezik azzal oldok. Ha neked ez az új akár csak a 60%-át tudja a ráírtnak akkor nem M10-es csavart fogsz tekergetni vele, hanem 200 Nm-ig bármit. És nem csak annyit fog tudni.
Az alany fehér 3 ajtós opel corsa , 95-ös , c14nzn , olyan mintha melegen is menne a szívató valamilyen mértékben, nehezen ejti le a fordulatot alapjáratra, azt figyeltem meg , hogy esős időben szinte rögtön van alapjárat, de egyébként 10-15mp. Kiolvasás nem sikerült, Gyertya ujj, elosztó uj, az olajcserével együtt a szűrők is cserélve. Alapjárati levegő állító motor cserélve. A kocsiban van kb 150000km .
Tudtok esetleg olyan szerelőt (szakértőt) ajánlani, aki hétvégén természetesen a megfelelő díj ellenében átvizsgálna autót vásárlás előtt? (Hyundai i40 1.7 crdti automata). Sajnos a szervizek érhető módon zárva vannak hétvégente, márkaszervízbe pedig lehetetlen időpontot kapni egy-két héten belül. (Addig egy jó autót sajnos bőven elvisznek...).
"Hát én nem is beszéltem a "mezei" benzinesről egyszer sem, odaírtam a kérdésemben, hogy a ktlen. befecskendezéses és turbo benzinesekről van szó."
Degogynem. Az eredeti hozzászólásban pont erre irányult a kérdésed: " , vagy ebből a sima mezei szívó motor vásárló felhasználó semmit nem fog észrevenni?"
Megjott ma a djagasagom..
M12fiw38_nak hivjak, es ha csak a felet tudja a leirt 339Nmnek, mar boldog leszek.
125milli hosszu.
Szinte fel tenyer akku nelkul.
Gyonyoru. :)))
.. Megyunk aludni. :))
Sziasztok renault megan 2008 as évek 1.6 benzin cc cabrio, a kérdésem valaki bonyolódott már bele a tető le fel nyitás, elektronikábs vagy a mehanikába? Mennyire körűlményes a javítás?
Hasonló, de nem ugyanaz. Használható úgy is mint a pillanatragasztók, de igazából a granulátummal megszórva az igazi. :) (nem, nem szódabikarbónát adnak hozzá)
Szerintem maga a ragasztó normál cianoakrilát, a por pedig a szódabikarbónához hasonló katalizátor lehet a felhasználástől függően fémporral, műanyag garanulátummal.
Hát én nem is beszéltem a "mezei" benzinesről egyszer sem, odaírtam a kérdésemben, hogy a ktlen. befecskendezéses és turbo benzinesekről van szó. (Tehát pl. egy Mazda benzines nem játszik ebben a kérdésben).
A légzsák hibajelző lámpája elkezdett világítani a Corollám (2005-ös évjárat) műszerfalán. Állítólag hibakód tartozik ehhez is, hasonlóan a motorikus problémákhoz. Ha veszek egy olcsó, bármilyen bluetooth-os OBD hibakód-olvasót, az ki tudja olvasni ezt a hibát vagy ehhez már komolyabb eszköz kell? Első körben inkább magam próbálom felderíteni a hib aokát, hátha csak valami érintkezési gond van (nem állandóan világít), csak akkor vinném szervizbe, ha nem boldogulok vele.
És mindegyikben oda van írva, hogy közvetlen befecskendezésés vagy az, hogy direkt befecskendezésés (ami ugyanaz). Szóval mi köze ennek a "mezei szívó" motorhoz?
Egy Sportage fórumon olvastam először róla, hogy rákérdeztek KIA márkakereskedésben és ott azt az infót kapták, hogy nem forgalmazhatnak már olyan 1.6 gdi-t sem, amiben nincs részecskeszűrő.
A nyomást biztosan bírja (leírás szerint 23bar-ig) és a szénhidrogéneket is. Az a kérdés, azt a műanyagot ragasztja-e, ha igen, mekkora felületen lehet ott felhordani a ragasztót? Próba ragasztást kellene csinálni.
Olvastam, hogy 2018 év végétől már csak olyan benzines autót lehet forgalomba hozni (turbo, vagy ktlen. befecskendezéses), amiben van részecskeszűrő. A kérdésem az lenne, hogy ez hasonló követelményeket támaszt majd, mint a DPF? Tehát itt is meg kell hajtani tankolásonként az autót egyszer legalább, hogy a hatékony "kiégetés" megtörténjen, vagy ebből a sima mezei szívó motor vásárló felhasználó semmit nem fog észrevenni? (legalábbis addig nem, amíg egy újabb vagyonokba kerülő alkatrészként el nem romlik valamikor....).
Na annyi változás van, hogy alvázszám alapján megneztek máshol is és valóban egyben van a hűtő, de sokkal mérsékeltebb árat adtak. 90 ezer, ami már nem tűnik elrugaszkodottnak.
Egy veterán traktort fogok vásárolni. Kicsit okosítani szeretném a kormányzását. Nem tudtok véletlenül olyan kormányszervót, amit a kormányoszlopba (kormány csőbe) be tudnék építeni, rákötök kb. 2 vezetéket, és működik? A nyomatékigény kb. annyi, mint személyautónál. Ha kicsit is nagyobb, nem nagyságrenddel. Létezik orbitos megoldás, de nagyon sok mindent át kellene variálni hozzá. Jobban szeretném villannyal megoldani, és "sunyin" eldugni a műszerfal alá, mintha ott se lenne.
Úgy van ez egyben, hogy a kettőt összeszerelte a gyártó és egyben próbálja eladni. Olyan ez mint a kuplungszett. Lehet venni külön-külön tárcsát és szerkezetet is.
Köszönöm az infót, jól sejtettem hogy lehúzás. Anyumék autója és könnyen beveszik őket a málnásba. Persze az is probléma, hogy nehéz klímást találni Hatvan környékén.
'79ben volt egy 1602 bajorom, a hátsó kerékcsapágyat 4ezerért diffi bolygókereket 1800ért adta az interag. akkor heti ezerötért dolgoztam egy maszeknál :(
Jogos. Geotze volt.
Alkatresz ellatas.
Nem tudom, sufni tuningoskent videken mar az is csoda volt hogy betet van egy nyugati autohoz.
90's eleje. de inkabb 80's vege.
Pest mar mas vilag volt akkor is.
a féknyereg zsír, kéziváltó olaj után a hűtőfolyadék is csak Toyota lehet?!
japánok szeretik ezt játszani. a yamaha is sajátmárkás cuccokat ír elő aztán közben repsolról castrolra vagy eneosra vált az user meg csak annyi tud hogy a félliteres hajtóműolaj 11ezer
ami pl a castrolnál 4ezer/liter...
szóval kizártnak tartom hogy annyira speciális lenne az a hűtőfelyadék
Elvileg igen, de ezt csak a színe alapján gondolom, meg abból, hogy feltételezem Svédországban szervizbe hordták. Kényes autó ez a Toyota, a féknyereg zsír, kéziváltó olaj után a hűtőfolyadék is csak Toyota lehet?! Csodálkozom, hogy a kerekekbe a levegő minőségét nem írják elő.
Van egy mk1-es focus 1.6 16V 2004 11. havi és a klíma nem működik. Azt mondja a szerelő, hogy a klímahűtő nem jó, ami ebben az évjáratban egyben van? a vízhűtővel? Valami 184 ezer forintos árat adtak javításra. Valós lehet ez?
Üdv! Van egy 2004 VolksWagen polo 1.4 16v comfortline bky motorkódú autóm.
Van, hogy eindulásnál meg torpan, hiába nyomom a gázt, a fordulat nem megy feljebb, mintha megfulladna. Van hogy menetközben torpan le pár másodpercre, leesik a fordulat,alapjáratra kb... hiába nyomom a gázt, majd egy idő után magához tér és megy tovább. Alapjáraton, nem egyenletesen jár az autó, "hüppög". Minden érték jó, nem dob hibakódot. Gyertyák újak, fojtó szelep is jól van be állítva Mi lehet a probléma? Választ előre is köszönöm!!
Fagyálló folyadékkal kapcsolatban szeretnék kérdezni. Tényleg létezik autóspecifikus fagyálló hűtőfolyadék? Toyota Avensis T27 3ZR-FAE 2,0l benzines autóról van szó. Sajnos vízszivattyút kell cserélni, és cserélném a folyadékot is. Olvasgatom, hogy csak gyári Toyota Longlife cooling folyadékot szabad beletenni. Létezne ilyen szabvány? Nem tehetek bele olyat, amit pl a Bárdinál kapok, autótípusra keresve? Pl Aisin, vagy esetleg a Bárdi saját márkása?
A leírt problémát egy fognyi eltérés okozta, amit azzal hoztam össze, hogy a vezérműtengely kúpos és ékes kialakítású volt egyszerre, ezért én -bízva az ékben- csak kézzel húztam rá a szíjtárcsát, amíg leforgattam (volna) a motort. Ha ez sikerült volna, akkor menetrögzítőzök és húzom le a 100 Nm-el.
Igen ám, de a kúpon a csavar alátétjének takarásában, lejjebb csúszott a szíjtárcsa, amit az ék továbbra is megtartott, viszont így már összejött az 1 fognyi eltérés, a teljesen jelölésekre belőtt motoron is, úgy hogy a szíjtárcsa -ránézésre- tökéletesen állt a helyén.
Hát igen, tudom. Triumph Legend TT 900-as motor tartályról van szó. 15 éve áll, következő hétvégén megyek vissza szüleimhez, szeretném beindítani csak olajcsere meg átnézés idejére. Egyenlőre addig kéne tartania, amíg átöblítem a hűtőrendszert. Elég drága egy új (~20000Ft) és nem érne ide a hétvégére. Lesem egy ideje a bontottat is de minden más van csak ez nincs. Ha megodható tartósan is, akkor persze nem vennék gyári újat.
Volt hasonlóam emlékezetes hibám, talán még nem meséltem.
Öreg Suzuki, minden indítózás közben kikapcsol a rádió és elveszti minden beállítását.
Áh, rosszul van bekötve, nyilván a memória pluszról leveszi a feszkót indításkor, negyed óra az egész.
Próbalámpa, megvan az áram a tápon is, a memórián is.
Hát akkor valami testhiba. Az is jó. Folyamatosan kap áramot, mégis behal indítózás közben.
Előveszem a multit, gyújtáskor 12V, indításkor 8V alatt, járó motornál 14V.
Mi a fenén mehet ez keresztül, hogy leesik 8V alá? Ki tudja?
Áh, nem érdekes, bekötöm fixre a szivargyújtóra, a tulajnak is tökéletesen megfelel az olcsó megoldás.
A hiba megmaradt.
Méregetek..., aztán rámértem az akkura indítózás közben. Az is leesik 8V alá! :)
Hát ilyen nincs, simán tekert az önindító ekkora feszkóval is, úgy índítottam be legalább 15x, hogy eszébe nem volt lemerülni, közben ment egyéb fogyasztó is...
Ekkora kapocsfeszültséggel még simán indult, de a rádiónak ez már kevés volt.
Amíg nem hajlandó az üzanyomást megmérni, addig tök felesleges bármi tippeket irkálni. Láthatóan becsípődött egy irányba és azt nem hajlandó elengedni.
Map szenzor értéke jelvezetékén kéne mérni feszt, alapjáraton/teljes gáznál.
Nincs eldugulva, összeesve a katalizátor/kipuf. ?
Nem hígult nagyon fel az olaj benzinnel?
Említhetted volna hamarabb, hogy kormosak a gyertyák, igaz én is rákérdezhettem volna.
Fordult a dolog, e szerint tényleg dús a keveréked. Hacsak nincs dugulás a szívó/kipufogó oldalon, helyén van a vezérlés akkor a "kevés levegő" kilőve, a keverék benzinben dús. Persze az is lehet, hogy alapjáraton dús, terhelésen szegény, de ezt lehet "érezni" és talán látni is a kormoló kipufogóból.
Nem ártana azért rendszernyomást is mérni, talán lehet nyomásszabályzó hiba, de az elég ritka.
Köszi, pont így raktam össze. Egy szerelő szerint, lehet hogy kissé laza a szíj ezért -a jelölés dacára- arrébb van egy foggal. Bár én nem hinném, hogy egy fog eltérés, ilyen drasztikusan lekorlátozná a mozgást. De megpróbálom feszíteni jobban, hátha sikerül.
Segítségeteket szeretném kérni egy 1997-es (merev hidas, laprugós) Toyota Hilux 2,4D vezérműszíj cseréjével kapcsolatban. A nevezett autó hosszú állás idő után (7 év) kapott egy olaj és szűrőcserét és egyből beindult, mesésen járt. Viszont a 9 éves szíjat le kellett cserélnem. (Igen, nekem, mert rendszám nélkül az udvarból nem tudok vele kimenni.)
Letöltöttem minden leírást, megnéztem minden YouTube videót, ráadásul baromi egyszerűen szerelhető alapkonstrukció, úgyhogy belevágtam és könnyedén "megcsináltam".
A gondom az, hogy amikor átforgatom kézzel a motort, a jelölt helyzethez képest egy negyed fordulat után, fémesen felütközik. Ha ellentétesen forgatom, akkor is ugyanez a jelenség egy negyed fordulat után.
Minden jel 100%-osan stimmel (ebben az állásban legkönnyebb forgatni kézzel a motort is), úgy emlékszem (bár már annyira ideges vagyok, hogy már ebben sem vagyok teljesen biztos) nem is mozgattam semmit, amikor a régi szíjat lecincáltam róla és helyére tettem az újat.
Használható ötleteknek, nagyon örülnék, mert már vinném műszakira. Előre is köszönök mindent!
nos azért van közben egy visszacsapószelep mert úgy kevesebb az oda-vissza szipákolás, viszont a tartályt nem kell cifrázni, elég ha beletöltöd a frisset és ügyelsz hogy ne ürüljön le közben :)
Énmeg csak simán bedugom a cső végét egy befőttesüvegben a fékfolyadékba, hogy visszafelé ne tudjon levegőt szívni. :) Egy másik csövet meg egy új flakonból elvezetek a tartályhoz egy parafadugón át. Amit alul kinyomok lábbal azt felül beszívja a flakonból.
Én az ablakmosó csőbe tehető visszacsapószeleppel megszakított csövet szoktam a légtelenítőcsavarra tenni és azt bele egy flakonba. a gravitáció is lelégtelenítené de így lehet finom pedálnyomásokkal is segíteni.
Köszi a linket, a nyomasteszt, nem volt befejezve,az 1ik hiba és a kormány ECU adaptáció, de 1ébként fasság amit kért az ABS ECU be íratta a kormány ECU ba hogy rendelkezik parkolo segítséggel hol ott ebben nincs ilyen, de így lett hibamentes, lehet ez 1 bontott ABS kocka és az előző autóban volt parkolo segítség.
Igen nekem is ez a véleményem (mivel nyomásmérő műszer direktbe kötve nem mutat valós adatot), hogy csak keveset szállíthat vagy kopás vagy valami kosz miatt.
Megjött az új szivattyú holnap beszerelem és kiderül ez volt a gond vagy kereshetem tovább.
Csak még nem tudom a szivattyúház tetejét hogyan csavarom le mert célszerszám az nincs.
Valami véső esetleg kalapács kombinációval csak meg nem törjem...
Nem értem honnan akadt be, hogy sokat nyom a szivattyú és túldúsul. Nem megy úgy tönkre pumpa, hogy többet szállít, nagyobb nyomáson. (Legalábbis csak 100-ból, ha egy.)
Sokkal jellemzőbb, hogy kopik, ezért keveset szállít, a keverék pedig leszegényedik.
Sziasztok. Egy emberes fék légtelenítéshez szeretnék tanácsot kérni. Vajon ha egy dl.es orvosi fecskendővel próbálkozok akkor hogyan sikerül legbiztosabban kipréselni a levegőt a rendszerből? Kerék légtelenítők felől benyomni az olajat, vagy ott a (kerék légtelenítőnél) vákumot képezni és így kiszívni?
Punto 1108 ccm (SPI) azaz 1.2 Bar nyomás kellene lenni az injektornál.
Amikor lemérték csak direktbe rádugták a szűrőnél a nyomásmérőt és így mértek 2 Bar majd 1.5 megtartva. Talán ha T elosztóval mérték volna kevesebbet mér a műszer? Lehet sokat nyom a szivattyú és belefullad a motor ezért nem megy?
Rendeltem egy kopasz szivattyút majd beszerelem hátha az a bibi.
Üdv! Van egy vw polo 1.4 16v comfortline bky motorkódú autóm.
Van, hogy eindulásnál meg torpan, hiába nyomom a gázt, a fordulat nem megy feljebb, mintha megfulladna. Van hogy menetközben torpan le pár másodpercre, leesik a fordulat,alapjáratra kb... hiába nyomom a gázt, majd egy idő után magához tér és megy tovább. Alapjáraton, nem egyenletesen jár az autó, "hüppög". Minden érték jó, nem dob hibakódot. Gyertyák újak, fojtó szelep is jól van be állítva Mi lehet a probléma? Választ előrr is köszönöm!! :)
Ok.., probléma hogy az autó kifogástalanul megy, fogyaszt.., sőt még a Injektion hibaūzenet megjelenèsekor is! Vészūzembe kerülés sincs soha.., gyorsitáskor szokott megjelenni, de rapszodikusan és nem igen kiprovokálhatóan.., viszont egy- két napon belül garantáltan produkålja. ..,csak eladás mitt volna fontos
Bár nem mondtad el pontosan melyik motor, de nekem kevésnek tűnik a nyomás.
Körmére néznék annak az üzemanyag pumpának hogy, menetközben is stabil-e a benzinhíd nyomása. Illetve ezzel összefüggésben a visszafolyási mennyiséget.
Egy kis segítség kellene 1994 Punto 55s autóm betegeskedik.
Pár napja városban döcögve úgy döntött, hogy gázadásra többet nem gyorsul.
Alapjárat nagyon leesett és alig van de nem áll le a motor, gyorsulni csak pici gázzal nagyon lassan és enyhe rángatással lehet vele döcögni pici fordulat 4 sebességig max 50 km ig eldöcög.
Nagy gázadásra csak lassul és fullad.
Injektor hiba megjelenik hosszú egyenesben majd lassításkor eltűnik.
Valami keverékképzés hiba lehet de nem tudom mi... talán sok üzemanyag kevés levegő?
Semmi előjele vagy rendellenesség nem volt.
Üzemanyag szűrőt cseréltem hátha de nem, pumpa 2 bárt nyom majd 1.5 tart hangja gyári.
Lambda szonda nálam két csatlakozós 2x2 vezeték kiköt majd mentem egy kört a tömb körül semmi változás. Vákum csöveket átnéztem és nem tapasztaltam hibát.
De elhozatalnál tolattam kormányoztam egyből hallotam mondtam mi ez a hang az modta rugónak kell egy kis idő mig beáll de ugyanugy van a hang 50km mentem azóta.rendes szerviz műhely tudta hogy ilyen lett mondta nincs vész de megis nagyon zavaró
Opel astra f 8v.1.6benzines.99-es évjáratú autóba szerelő cserélt toronycsapágyat meg stabilizátor rúdat és most meg a lengéscsillapító rugó kb fél cm mozog jobbra-balra es ahogy kormányozok közbe is mozog és kopogs hangot ad nincs eltörve jol rugozik csak ha kormanyzok elég hangos hangot ad mi lehet ez? Köszi a válaszokat előre is!
Ez egy érdekes kérdés de én erre nem tudok válaszolni neked.
- A válasz a feltett kérdésedre, azaz, hogy valaki cserélt-e már: minden bizonnyal igen.
- Az általad fel nem tett kérdésre (de minden valószínűséggel erre a válaszra vagy kíváncsi) azaz arra, hogy valakinek innen a fórumról van-e a tapasztalata ebben: Fogalmam sincs, de nem valószínű.
Valaki cserélt már ABS tömböt Golf 5, 2010 évjarat,1.4 bezin?set up módból nem tudom kivenni az ABS ecu-t, és hibára írja, pedig végig mentem az alapbeállításokon, a kód sort elfogadta, és nem valalmi nem kerek, hibát törölni sem lehet, ujrakezdeni nem engedi amíg a tároló nem üres.
Keress egy olyan másodlagos folyamatot, ami a regeneráláskor biztosan megy. A C4GP-nál ilyen a tükör és hátsó szélvédő fűtése - én a bal oldali visszapillantóba építettem egy LED-et, ami a tükörfűtés bekapcsolásakor vlágít - akárki is kapcsolta be. Mivel külön nemigen kapcsolom, a világítása a DPF regenerálását jelzi.
Köszi a választ, egy érdekes vitám volt. Én azt állítottam, hogy a dízelmotorokra, a feltöltött motorokra, a hibridekre szükséges, a szívó benzinesekre meg alapesetben nem, ezért azokon ritkán van. Azzal hülyítettek, hogy csak a Toyota/Lexus benzinesekről hiányzott fillérbaszás miatt a néhány dolláros pumpa, emiatt volt a 10 évvel ezelőtti botrány.
Ha élvezni akarom az ízét(ilyen alkalom évente kb 3 van, amikor tényleg minőségi bort kóstolunk), akkor semmivel.
Ha csak szimplán molyos akarok lenni tőle, akkor bármivel, szénsavas/mentes, szűrt/rostos ivólevek, üdítők garmadája áll rendelkezésre, nem kell leragadjak a VBK-nál.
Én momentán cukormentes/szénsavas Márka szőlővel szoktam, mivel javarészt fehéret, vagy rozét iszok.
Valószínű igen, illetve ezt IS! Ha már lóg vagy bedől a kerék, akkor szinte biztos, hogy a tengely is be van rágódva. Innentől gyakorlatilag cserélik a hátsó hidat a rossz cseredarabért. Vagy felújítják, de az hoszabb mutatvány. Maga a csapágy csere nem nagy ügy, én megelőzésképp cseréltem már, de az csak akkor működik ha még nincs tünet.
Köszi -- értelek-- jövő hétre talán idekerül egy R. Clip.., reményeim szerint , az általad emlitett referencia értékek kijelzését is tudja..,
mivel nem biztos hogy egy próbaút alatt ki tudjuk provokálni a hibát , és ha van is elvárt érték kijezésünk, mindent jónak látunk mert minden referencián belül van abban a hibátlan állapotban----Az vajon diagkészülék függõ , hogy egy beálló hiba "befagyasztott körūlményeit" utólag meglehessen nézni.., pl az OBD2 hibakód Frase frame menüpontjára gondolok..., vagy ez balgaság?
Már a 2001es scenic hidszilent cserét sem lehet otthon lezavarni,holott csak kettő vagy négy szilentet kell cserélni,nem számolva azzal mint a csapagyas esetén amikor a tengely csonk berágódhat,külső csapagy ház fészke sérülhet,gép munka kellhet,egyéb esetben bontott másik jo alkatrészek kellhetnek,stb. Van minimum öt cég aki ilyenekkel foglalkozik és van,akad új utángyártott is,tájékozódj az árakról vállalási határidőkről.
Többek között....... de ez nem az otthon megcsinálom kategória. Ehhez keresni kell egy erre szakosodott szervizt/céget akik ennek a felújításával foglalkoznak. A csapágy csere nem oldja meg a problémát, mert a csapágynak nincs futógyűrűje a lengőkaron, és a lengőkar csúnyán berágódik.
Ehhez látni kellene élőadatban, megfelelő üzemi körülmények mellett, az elvárt és megvalósult nyomást, valamint az elvárt és megvalósult légtömeget. Ellenőrizni kell, hogy a MAP szenzor valós értékeket mutat-e. Szabályozószelep, csövek, működtetőnyomás.....
Alább azt írtad, hogy "beszivott levegő kör-alacsony nyomás" . A neten fellelt magyarázatok is MAP-ról szólnak. Nincs erre valami normális Pxxxx hibakód?
Teljesen Konkrètan nem kizárolagos Map hibát ir be, hanem Df301 - t . A ( levegõ beszivás áramkör.Jel alsó határértėken kivūl)..,ami hibakód õsszefūggésbe hozható---- rengeteg máson kivūl--- a légmennyiségmérő szenzorral is.., tulaj, a nem garantálható sikkerről szóló infônk ellenére bevállalta, a bizonytal sikerū cserét is, ezért kicseréltük.., kb ennyi---- rõvid idõn belül visszajõtt.., magamban számoltam is vele.