Keresés

Részletes keresés

elemes2 Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10257
ez sok közlekedési beruházásra igaz (60-85% támogatási ráta).
ámdeazonban az is, hogy ha a híd pármilliárddal olcsóban épülne, akkor a fennmaradó összeget el lehetne költni egy másik, legalább ilyen jó megtérülésű (utasperc per év) közlekedési beruházásra. a négyesmetrót szokták felhozni állatorvosi lóként: ha a budapesti közlekedésfejlesztési beruházásokat rangsoroljuk utasperc per év szerint, akkor a metró kb a negyvenedik helyen van, és a ráköltött pénzből az előtte levő 39-et mind meg lehetne csinálni.
Előzmény: Atza (10256)
Atza Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10256
"10%-nál meg jóval nagyobb különbségekről van szó..."

Legyen. Ezt a hidat viszont javarészt az unió fizeti nekünk.
Előzmény: Törölt nick (10248)
BA123 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10255
Aki az esztétikát háttérbe helyezi a hidek esetében, annak javaslom hogy kicsit beszégessen a bécsiekkel. Szegények a mai napig irigykednek Budapestre, mert náluk a mennyiségi el volt az erősebb a minőségi helyett. Külön pech, hogy a közelmúltig egyetlen függőhídjuk is összedőlt.

Ha egy papucsot akarok venni a boltban, akkor nem zavar a minőség, mert egy nyárnál tovább úgysem hordom. De a házamat egész életemre építem.
Így van ez a hidakkal is. Építhetünk igényteleneket, is de az utódaink fogják ránksütni, hogy zsugoriak és szűklátórkörűek voltunk. Szerencsére az elődeink nem voltak azok, elég szép hidakat hagytak ránk...
Előzmény: Törölt nick (10249)
BA123 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10254
Csatlakozom Atzához, nekem is tele van a tököm azzal hogy a H1234-nak mindig van valami baja.
Amúgy a két híd közt bár valós időben 10 év sincs, technológiában 30 év a különbség. Ezek a Szekszárdi és M0D típusú acél szekények, vagy a szolnoki/köröshegyi feszített vb hidak a 70-es, 80-as évek technikáját képviselik. Az extrodused hidak meg a kor szinvonalán állnak.
Ilyen függesztett-feszített szerkezetek úgy 120-250 m-ig építenek. Ez nekem azt mondja hogy kb 200m-ig gazdaságos, az ennél nagyobb fesztávú hidak már a rekordok miatt épülnek. Az M43-nál 180m a fesztáv.
Az acél szekrények 100 m körüli fesztávokra valók, a feszített vb hidak ennél kicsit többre, 120 körülire. Ha ezekből a szerkezetekből akarták volna építeni, akkor legalább egy pillérrel több kellett volna, ami ráadásul a mederben állna, illetve valószínű kettő állna a mederben.
Gyanítom, hogy az összefeszítés miatt jelentős anyagmegtakarítást érhető el egy hagyományos feszített vb hídhoz vagy egy acél szekrényhez képest. Hasonló erőjátéka van a Lágymányosi hídnak, csak ott a kábelek helyett rudakat alkalmaztak, és az acél szekrény a rudak által van feszítve.
Összességében az M43-nál szerintem nincs nagy különbség egy extrodused, és hagyományos acél, vagy vb. szerkezet közt. A különbség inkább az, hogy néhány éve még sem a hazai építőipar, sem pedig a tervezők nem voltak képesek extrodused hidakat tervezni, és építeni.
Előzmény: Atza (10243)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10253

hát ugyanilyen kinézettel nem tudom hogyan lehetett volna olcsóbb (esetleg úgy, hogy nem a hídépítő építi... :-),

de sima gerendahídként, +1 mederpillérrel, 150m-es fesztávolsággal biztos, hogy jóval olcsóbb lett volna.

 

(legalábbis a nagyduna mederhíd része...

a többi részen nemhinném, hogy lehetett volna spórolni, max úgy hogy az ártéri hidakat rövidebbre veszik, és egy részét töltésre rakják.

vízügyileg biztos belefért volna valamennyi töltés...)

 

Előzmény: elemes2 (10251)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10252

ja, értem...

 

tehát arra gondolsz, hogy a teljes hullámtéren (és tán még azon kívül is) gyenge altalaj miatt nemhogy csökkenteni, sokkal inkább növelni akarták a pillérek számát, hogy az egy pillére jutó terhelést csökkentsék?

 

 

Előzmény: elemes2 (10250)
elemes2 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10251
én úgy emléxem, a megyeri hídnak is volt olcsóbb verziója, ami a látványterveken pont ugyanígy nézett ki.
Előzmény: Törölt nick (10248)
elemes2 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10250
éppenhogy pl. ilyen körülmény szólhat a mederpillér kiváltása mellett nagyobb fesztávval.

de a nagyobb fesztávhoz szükséges erősebb parti (partközeli) pillérek alatt is nyolcvan méter homok lenne. plusz még egy 500 méteres fesztávú (mondjuk) kábelhíd...?
Előzmény: Törölt nick (10247)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10249

tekintve, hogy nálunk igen nagy hiány van folyami hidakból, célszerűnek tartanám a mennyiség preferálását az elvont esztétikum helyett...

 

 

pl. tokajnál igen komoly problemma, hogy kell egy nyamvadt folyami híd a 38as elkerülőnek.

merthogyúgymár milyen drága leszmán az az elkerülő...

 

de ottvan pl. az M4 tiszahídja is...

nem nagyon akargat épülgetni, pedig csak egy vaczak folyami híd...

Előzmény: strangerr (10245)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10248

azért ócsárolom, mert ez így elég tékozló kódisos, bár ebben mi nagyok vagyunk, ez a mi védjegyünk...

 

egy pusztai aphíd, meg ne műremek legyen, hanem funkcionális műtárgy...

 

nemmondom városban már lehet kicsit csicsázni, pl. az ÉM0 hídra aszondom okés, jelentős turiszto-esztétikai értéke vagyon...

 

10%-nál meg jóval nagyobb különbségekről van szó...

(dújvárosnál monnyuk úgy 200% pluszról, kőröshegynél meg %alékosan ki sem lehet fejezni, hisz a 0nak bármekkora %-a 0...)

 

 

Előzmény: Atza (10243)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10247

a szexárdi hídnál (ahol nem volt erre lehetőség)

 

már miért ne lett volna?

éppenhogy pl. ilyen körülmény szólhat a mederpillér kiváltása mellett nagyobb fesztávval...

 

ott mégse tették.

 

(nekem ebből az jön le, hogy még az extra cölöpözésigény sem drágította meg annyira a mederpillért, hogy nagyobb fesztávval érdemes legyen kiváltani...)

Előzmény: elemes2 (10242)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10246

Jogos. Szerintem egy ilyen híd egyfajta kompromisszum a műalkotás és a költség között félúton. Ilyen szempontból a Colbert-hidat túlzásnak tartom (hasonlóan a Kőröshegyi völgyhídhoz és az M8 hídjához), ott már .

 

Az Árpád híd és a Hárosi híd is szörnyű ilyen szempontból.

Előzmény: Atza (10243)
strangerr Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10245
Meghát most komolyan egy folyami hídon sporoljunk, ami min 100 évre épül?
Előzmény: Törölt nick (10239)
Atza Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10244
Hanem ez a video eléggé kis költségvetésűre sikerült...

(monyuk a csehekhez képest)
Előzmény: Atza (10243)
Atza Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10243
Nem értem egészen miért ócsárolsz következetesen szinte minden műtárgyat, ami az országban manapság épül, szerintem inkább örülni kellene, hogy végre rátértünk a minőségre és esztétikára, a hárosi összvér meg a hasonló kicsinyes műremekek után.

Értem én a spórolást, de nem több 10%-nál a különböző szerkezetek közötti árkülönbség, akkor meg már inkább.
Előzmény: Törölt nick (10239)
elemes2 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10242
ahzó.

egyébként lehet oka a mederpillérek hanyagolásának, a szexárdi hídnál (ahol nem volt erre lehetőség) iszonyú mélyen homokos a meder, mélyen beszúrt cölöpokre állították a hidat, és a felépítményt úgy tervezték, hogy a terhelés során a cölöpök majd tovább fognak süllyedni, elég sokat. Ami azért erős konpromisszum.
Előzmény: strangerr (10241)
strangerr Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10241
Már megy a tender, ugyhogy már nemigen tervezhetnek... Júniusban indul.
Előzmény: elemes2 (10240)
elemes2 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10240
ez már az elfogadott terv, vagy még a pályázati marketingje?
Előzmény: strangerr (10238)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10239

nagyon úgy tűnik, hogy itt is a rongyrázás esete forog fenn:

kisebb fesztávval (2 mederpillérrel, mint pógárnál) oltsóbb lett volna...

 

értem én, hogy meg kell mutatni milyen faszagyerekek vagyunk, de nem jó ha a minőség a mennyiség rovására megy... :-)) 

Előzmény: strangerr (10238)
strangerr Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10238
elemes2 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10237
60-80 m átmérőre gondolhatott a kartács.
Előzmény: g86 (10235)
strangerr Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10236
Az algyői 2 sávos spirális kör 30 m külső sugarú.
Előzmény: g86 (10235)
g86 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10235
Akkor ökölszámként mondhatunk egy 2...3-szoros különbséget. Kevesebb, mint gondoltam.

Kétsávos körforgalmonál szerinted miért szükséges a 60...80 m sugár?
Előzmény: Törölt nick (10215)
Aladár46 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10234
Azért látom a cseheknél is aranyárban mérik az alagutas autópályát : :-)
77,75 Mrd Ft/11,7km = 6,645 Mrd Ft/km
Előzmény: BA123 (10227)
BA123 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10233
Ez meg a prágai belső gyűrű. Itt is alagút alagút hátán. Nálunk még kell egy kis idő hogy komolyan gondolkodjunk ilyen rendszereken, de azt hiszem az idő lassan megérik erre is.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=307793
BA123 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10232
A másodiknál, de az elsőnél semmi nem látszik. Jobban kellene ismernünk a terepet, biztos van valami oka.
Előzmény: Törölt nick (10230)
BA123 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10231
Ezen már én is gondolkodtam. Arra jutottam hogy valószínű Almádi és Füred miatt megy majd délről az M8. Füredre nem lehet elvinni a pályát, de ha Veszprém alatt megy, akkor nagyon jó kapcsolatot kap Almádi és Füred is. És mivel elég sokan mennek az M7 felől Almádiba és Füredre, ez egy elég forgalmas irány.
Előzmény: Törölt nick (10229)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10230

ja, de ott felette házak vannak (meg esetleg temető?), nem szőlőültetvények...

 

Előzmény: BA123 (10227)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10229

hamán 8x72...

 

ezt a szerencsétlen M8-at miért nem veszprém északi oldalán viszik el?

 

rövidebb is lenne, meg az északi oldal is "fel lenne tárva" egy normáli úttal...

 

(ok, ott kicsit dimbesdombosabb a terep, dehátugye egy ap. nem 10-20 évre épül...)

Előzmény: BA123 (10225)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 10228
egyik ssc-s kartács csinélt néhány légifotót az épülő M0K üllő-maglód közötti szakaszáról...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!