Mert annak idejen a BMW-nek nem a mi regionk volt a fopiaca. Illetve egyik K-i orszag sem. Probaltak betorni es ezert kapcsibol minden K-inek adtak 19% kedvezmenyt.
H meg vonzobb lehessen, zero extra, ertsd analog oras muszerfal, semmi se szinre fujva, meg jobb tukor sincs az auton.
Igy lesz 19k.
Nekem meg ott van a szamla eredeti peldanya az eredeti boritekban az asztalomon. :P
8k DM ezert a par extraert nem keves :). Nezve, h a 16i 19k volt.
Valahol igaz, amit mondasz, de csak elmeletben. Abban mindenki egyetert, h allapot szerint kell keresni E30-at, mert keves a jo. Tehat hatterbe szorul a szin, moci, ajtok szami, stb. Ezen a fontossagi listan hol van pl. az olvasolampas tukor? :P
Az autot meg 14 ev amortizacio utan vetted akkor, ehhez kepest draga az extra. USA-ban, ahol fullos gepek voltak, piri penzert mennek az extrak hozzank kepest. Ujonnan amugy mi lett volna ezen a listan amiert adtal volna ki ennyi penzt? Mert sztem a felnit leszamitva, mind E30 fanatik extrak :).
Van egy 1990-es fullos Preisliste-m. Eszerint szépen megnéztem, hogy ahhoz az árhoz képest, amilyen felszereltséggel vettem az iS-emet 4 éve, mennyibe került anno az adott általam beépített / megvett extra a mostani magyar árhoz képest:
E30 318iS 1990-es alapár: 33600.- DM
Csak ami eszembe jut az árlista alapján (a sok ki bizbasz nincs benne):
+ 265.- DM automata antenna
+1100.- DM sportülések
+ 245.- DM hátsó fejtámlák
+ 140.-DM olvasólámpás tükör
+ 375.-DM ködlámpák
+2225.- DM BMW Bav El Cd + Sound System
+2250.- DM 7Jx15 mit 205/55/R15 pókhálós alufelniszett kerékőrre
+ 710.-DM lámpamosó intenzív reinigunggal
+ 325.-DM sízsák
+ 235.-DM mech. napfényroló
Ez összesen: ~8000 DM, ami a 33600.- DM-nek kb a 25%-a. Hát csak annyit mondok, hogy én ezekre a 2004-es vételáram nem 25%-át költöttem....
Végeredmény: érdemes minél több gyári extrával felszerelt autót venni, mert utólag aránytalanul töbe kerül megvenni beépíteni, mintha úgy veszed használtan, hogy benne van, mert a vételárba az eladó nem kalkulálhatja bele ezeket, mert akkor nem tudná eladni a kocsit. Mi meg ezért nem adjuk el a sajátunkat....
Pont ugyanazt beszeljuk :). Felig. Szal azt mondod, ha jobban ki lett volna hegyezve, romma kemenyitve, akkor beza odapiritott volna az utcai Colt-nak? Megeshet. En pont erre a sikerre irtam, h sztem nem er 600at... Azt mondjuk nem lattam, h a Colt mennyit billegett, viszont Addorjan sztem nem hasznalja tul sokat utcan azt a futomut.
H miert vigyorgott az vili, es egyertelmu, h E30ba nincs tovabb az M3nal, de en nem is akartam elcserelni az E30-at, se Coltra se masra :).
Klima meg nekem azert fontos, mert ha az effele extrak meglennenek akkor 0 hianyerzetem lenne. Sot, ha fullos E30-am lenne, akkor meg azt is mondanam, h minden ertelmes extra amit feltalaltak benne lenne, ami azota kijott az csak marketing :). Talan xenon kivetelevel... Nem feltetlen kell ennek spartainak lennie, az USA-ba egesz pofas peldanyokat toltak ki.
Külföldi papíros... Ha legalizálni akarod, akkor zsebbenyúlós. Egyébként nem néz ki rosszul, bár a 110000 km gyanús, és a belsejéről sincs kép. Ha teheted, egy megnézést megér.
Na akkor rakjunk helyre 1-2 dolgot. Ha nem csinálod meg 27-esre, akkor is kb ennyi lenne a motorgenerál. Az, hogy ETA dugókat meg főtengelyt stb rendelsz, az nem sokat számít anyagilag. Ha úgyis minden új, akkor mindegy, hogy milyen alkatrésszel legózol. Amúgy sztem se érdemes ezt csinálni, csak ha nagyon sok pénzed van és nagyon hosszú távra tervezel. Használt, de felújított zsír 27-est olyan 160-180 közt meg lehet fogni. A Fifth Gear-nek láttam azt a részét, amit említtél. Láttad, hogy billegett az M3? Most megint úgy teszek, mint Adorján, de futómű,futómű,futómű. Nyakam rá, hogy az gyári gatya futómű volt. Meg azért élvezte is a csóka, hogy teszi a farát. A pálya is elég futómű-centrikus. Tényleg nem sok az a ~200 ló, de akkor miért vigyorgott annyira, amikor az M3-at vezette? A klíma le van szarva részemről. Szokatlan is lenne, ha nem lenne spártai. Ez úgy jó, ahogy van. Egy ultra-sport kockalada.
Droszi: amikor a kipufogó beér, annak tök más a hangja, mint a krdánnak. A kardán ritmusosan csinálja, kb mint egy death metal számban a lábdob :D Viszont LMAir által említett másikfajta hang lehet a kipufogó. Nekem is először csak kanyarban csinálta, aztán mikor teljesen üzemmeleg lett, űllandóan. Mármint a kipufogó.
Hello! Nyugodj meg, "bütykölnivaló" mindig akad majd rajta:D De azért ne ijedj meg tőle, ahogy droszi mondja, "Elvezet az e30-at szerelni. Olyan, mint a lego, csak nagyobb"
Tegnap beszéltem egy Cecei sráccal, neki van meghírdetve 385ért egy 318... Vasárnap megnézem. Telefonban is elég korrektnek tűnt, látatlanban jobb első sárvédő idom komplett csre, de más nincs rajta nagyon bütykölnivaló. Elvileg...
Szerintetek? Mennyibe lenne egy jobbleső idom csere + fényezés...
Egyébként lehet, hogy élőben gyönyörű a kép sokat rontha és javíthat az autón. Mikor én kerestem volt mindkettőre példa:
- képen nem tűnt szimpatikusnak az alufelnis coupe, de mivel közel volt megnéztem. Vasfelnivel is egyből megfogott, élőben nagyon bejött (erről később le is csúsztam)
- egy kombiért leutaztam Miskolc mellé, mert képen nagyon tipp-topp volt. Mikor megláttam majdnem sírva fakadtam és már az üzemanyagot is sajnáltam rá :-(
ja azt az adast en is latttam,azt is mondtak es tenyleg igy van,hogy egy mai erosebb yaris odabasz egy 30 eves lambonak,vagy gagyibb ferrarinak....hat anno 25-30 eve a 10 sec jo volt ma lofasz
Én nagyon sokáig filóztam ezen, már akkor tudtam róla, mikor még fel sem került a hasznaltautora. Én a színével nem tudtam megbarátkozni, egyébként nagyon szépnek tűnik mindene! Csak jót hallottam róla, egy tulajos volt és ez látszik is rajta.
Egy kirándulást szerintem is megér, ha másért nem legalább egy jó viszonyítási alap!
Megnéztem minden kicserélt alkatrészt, mert mutatta, hogy milyen gatyás állapotban volt. A kardánt is mondta, hogy ki lett centírozva. Ő is filózik rajta, hogy mi lehet még, hétvégén viszem vissza és megmutatom, hogy milyen hangot ad, és átnézi megint. Egyébként ő a csere után próbálta, és nem hallotta, ami reális is, mert hidegen nem hallani annyira (nem tudom hogyan van, vagy van e egyáltalán összefüggésben). Ma reggel is jó néhány km-ig csendben volt, csak később kezdett kopogásba. Kanayarodás közben inkább hátulról hallom a súrlódó hangot, a kopogást pedig inkább a kézifékkar körülről.
A váltót mondtam neki, hogy nekem furcsa, mert a rüki nagyon balra van és szinte a box műanyagához kell verni, hogy bemenjen rükibe, sokszor egyesbe megy. Nem tudom, hogy ez normális e, vagy esetleg valami nincs a helyén és ez összefüggésbe hozható -e a kopogással?
Ha nem lenne ez a zavaró kopogás, akkor nagyon bejönne, nagyon élvezem! Bár a benzintank mutató kicsit aggaszt, de majd egy következő full tanknál ez is kiderül :-)
Természetesen nem fáradtság, sőt még a kirándulás örömét is meg lehet találni, egy ilyen kiruccanásban, és ezért a szépségért meg pláne nem sajnálnám az ídőt...
De kb egy hónapra előre el vagyok havazva melóval, így jelen pillanatban az az egy nap, mégha hétvége is, elég nehezen kivitelezhető... :(
Egyébént jól tűröm az építő jellegű kritikát, és igazat is adok... Ha vkinek kell vmi, akkor menjen utána.. vagy mi.. :D
babandik: már megbocsáss, de ha számodra egy ilyen kaliberű autóra szánt egy nap sok akkor hanyagold az egészet, ha megveszel egy romot a szomszédból arra szerinted mennyi időt kell rászánni??? /abszolult nem bántó szándékkal írtam, béke!/
Jol ertem, h a 600e az csak a mocira?! Eleg fanatikusnak kellene lenni hozza. :)
Persze biztos jobban menne, mint egy sima 25i, de annyival?
Eszembe jut a Fifth Gear tesztje, amikor a '80-as evek 2 ikonjat gyurtek, E30 M3 & Lancia Delta HF Integrale. Egyik a palyan nyert mindent, masik meg rally-ba. Es mikor vegigvertek a tesztpalyan oket beszolt az urge, h alig ment jobb idot mint a Ford Transit... Nyilvan tulzott, de millio auto volt elottuk, ilyenek pl. h 150 lovas Mitsu Colt. Kisebb a hajtaslanc veszteseg, dolgozik a kiporgesgatlo es nyer.
Persze magukhoz kepest biztos brutal mindketto, de mara 2 lityis dizel csaladi kombi is 170 lo. Nagyveru meg 300+. Vagy 400+ :).
A zöld bmw-s sráccal beszéltem azt mondta kiválló állapot a bal hátsó ajtó lettcsak újrafényezve. (valami kuka dőlt rá régebben) Az árban elég rugalmas volt a srác...
Most nagyon off leszek..: valaki nem tud jó állapotú 325i-t 2 ajtósba? olyan 1-1.2m ig?:)
Ha már felújítasz egy M20B20at, érdmes egy kis izmot is újítani bele, amit +700 köbcenti hoz meg. itt elolvashatod, hogy megy ez. Ha tényleg FULL-FULL motorgenerált akarsz, munkadíjjal együtt olyan 600 körül számolj. De ezen a 320i-n semmihez nem kéne nyúlni. Alsó hangon 3-4 évig hiba nélkül kellene működnie. Én először a futómű környékén néznék szét. A rugók/gátlók 19 év alatt kíméletes használat mellett is el tudnak fáradni.
És a szerelőt nem vontad felelősségre, hogy a pénzedért miért nem teljesítette a kötelességét? Főleg mert az általad leírt jelek tipikus kardáncsapágy-tünetek. Kb 1500-2000 között viszonylag nagyobb gázadásra verdes a kézifék alól, volt szerencsém hozzá. Hardy-kardántengely cserének meg kellett volna oldania a problémát, szerintem vidd vissza, és nézzétek meg megint, bújj le vele az aknába, és kérdezősködj. Kanyarodás közben ugyanonnan jön a súrlódó hang?
Köszi... erre nem is gondoltam. Pedig majd ki szúrta a szemem..
Rá is nézek ahogy etk közelben leszek.
Napi örömhírem:
4db 15" et24 BBS BMW alufelni kupakokkal(egyenlőre csak a csomiban), 205/55 gumival.
Valamint egy ügyeskezű, vagy inkább éleseszű szerelőnek egyszerűbb volt direktre kötni a Waschwasser-t mintsem kibányászni a tartájból az alkatrészt... Természetesen probléma orvosolva :)
Erről jut eszembe: Elbomlik a 130ezer Km-es 318IS-em a következő értéknek gondolt cuccokkal:
Kis BC, nagyon szép Mtech 1 kormány. Hibátlan első lökös, Is lippe, ködlámpák, fékhűtőkürtők stb Makulátlan fekete tetőkárpit, manuális tetőablakkal (Akár tetővel is levághatod) Makulátlan fekete-szürke kupé kárpitok (uilyen 4 ajtós csere érdekel) Csomagtérfedél orig kis szárnnyal 3cm2 rozsdafolttal Hibátlan hátsó lökös, lámpák, díszlécek. AC, új gyári benzinszűrő, fékszervó stb. Gyári üvegek (az elsőn bejáratási matrica) És minden más is ami egy autóban csak van ...
Készen lett a szerelő az autóval, hardy és kardántengely-csapágy lett cserélve. A kardánnak viszont még mindig hallom a verődő hangját az első ülés háttámlája körül. Alacsony fordulaton, gyorsításkor hallani. Mi lehet a hiba még, mire kellene még figyelni?
Hazafelé úton meg teljesen elkeseredtem... Ha jobbra kanyarodok és gázt adok, akkor ez a kopogás még egy kicsit súrlódó hanggal párosul, mi lehet az??
Ha valaki szereti a gyári rádiókat akkor van egy ilyenem: http://cgi.ebay.de/BMW-REVERSE-RDS_W0QQitemZ290209354758QQihZ019QQcategoryZ14259QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Nekem egyhamar nem lesz olyan autóm amibe bele tudnám tenni.
ha úgy vetted a kocsit, hogy nem világított a kopásjelző lámpa, akkor rövidre zárták, hogy az eladó ne lásson a műszerfalon semmiféle zavaró piros lámpát.
Hello! A kardán témát meghagyom másnak, a fékeknél kopásjelzőt is cserélni kell. ha megvolt akkor bocs. Nekem asszem a bal első féknél van a kopásjelző. Kb a képen megjelölt helyek mögött vannak a kicsi 5w-os izzók. Én a rádió kivétele után ki tudtam cserélni őket, igaz az alsóhoz nem ártott volna nőgyógyász végzettség:) A kép nem az én autómban készült, én nem raknék bele szürke fejegységet:) A szemöldököt én nem tennék rá, de ízlések és pofonok:)
annak idején a 4 ütemű trebimat szerettem volna kicsit csinosítani, de közben a bátyám autót cserélt és így én megvettem az e30-ot tőle:)
hát elvileg 87 előttit vettem csak sajna tavaly az első kötény lemezt cserélni kellett és az lehet utángyártott, mert csak kb 1-2 cm eltérés van a lippe végénél a kerékívek alatt/előtt:(
de esetleg lehet szó arról is hogy átadom neked:)
mondjuk sokat jártam utána, meg remélem nem vagy túl messze(én Baranya) és esetleg összehozhatjuk az átadást:)
egy jó tanács, mielőtt megvennéd próbáld rá a kocsidra:)
Jól emléXel, valóban gyártottam, de manapság már csak az enyémre (vagy arra sem idő hiánya miatt). Ezek szerint ismerjük egymást (nick nem rémlik)? Te is Trabiról vagy Trabi mellett váltottál E30-ra?
Ha jól tudom Lippéből van 87 előtti és utáni verzió, mint a ködlámpában, hátsó lámpában. Így arra tudok tippelni, hogy te egy 87 utánit vettél a 87 előttidre. Egyébként keresek ilyet, tehát esetleg lehet megoldás, hogy keresel magadnak másikat ezt pedig eladod.
LMAir, ha jól emlékszem te gyártottál régebben trabikra optikai tuningokhoz való dolgokat, vagy csak a nick ugyanaz?:)
látom azért ez az topik még mindig hasznos:)
lippe-vel kapcsolatban lenne egy kérdésem, vettem egyet(használt) csak épp nem teljesen stimmel a kocsira('85-ös 318i) valakinek valami ötlet? vagy csere?:)
1) Készen lett a szerelő az autóval, féktárcsa, fékbetét, hardy és kardántengely-csapágy lett cserélve. A kardánnak viszont még mindig hallom a verődő hangját az első ülés háttámlája körül. Alacsony fordulaton, gyorsításkor hallani. Mi lehet a hiba még, mire kellene még figyelni? Kevésbé sem olyan zavaró, mint amilyen volt, de én teljesen kopogásmentesre számítottam.
2) A kopásjelző annak ellenére, hogy a betét is ki lett cserélve, néha kigyullad a műszerfalon. Azért is furcsa, mert a betétre semmi kábel nem megy... Ma útközben mikor világított a lámpa, elkezdtem piszkálni a műszerfal közép konzolját és el-elaludt a lámpa, talán valami kontakt hiba. Egyébként a légkondi és fűtés kapcsolók körül teljes homály van, ott semmi lámpa nem világít. Mit és hol keressek?
Keresek:
Gyári 14"-es dísztárcsát/felnitakarót, 1 db-ot. Szempillát (ha így hívják) a fényszórók fölé.
Ködlámpát párban (vagy csak jobb elsőt). (Valami peremes, 16"-os felnit, de ezt még csak óhajtó módban)
Semmiképpen ne siesd el! Keress és nézz meg minél többet, és a különbségek láttán már meg lesz az alapigány, ami alá nem fogsz menni. Én kb 2,5 hónapja keresgélek és febr.20-án vettem végül egy 320i-t. Először csak az E30 volt a lényeg, aztán rájöttem, hogy az 1.6 kevés (végül már az 1.8-at is kilőttem) és végül 2.0 lett belőle. Nagyon hibátlan állapotút vettem, de azért apró hibái vannak, így gyorsan rá is kellett dobnom 80e Ft-ot, és egy műszakit, hogy jobb és biztonságosabb legyen. Persze ez egy 18 éves autónál szerintem teljesen normális :-)
Szóval jó keresgélést és feltétlenül tedd be a linkeket, amiket megnéztél, mert itt sok guru már kép alapján sokat el tud mondani az autóról, ezzel sokat segítve neked!
Az enyémben van egy riasztó vezérlés - sajna csak a vezérlés. Egy kék doboz a műszerfal alatt, este teszek fel képet és írok cikkszámot. Nálam most épp az a kérdés, hogy hogyan lehetne kiműteni és a maradék madzagokat úgy összekötni, hogy minden működjön. Gyanús ugyanis, hogy az ECU nem 100-as, így érdekes hibákat okoz.
Ha esetleg van valakinek egy másik ilyen ECU-ja és egy próba idejére kölcsön adja megköszönöm.
Sziasztok! Ha esetleg tud valaki... E30 320 kupét keresek, nagylámpásat, szép állapotban, magyar papírokkal! Ha esetleg tud valaki ilyet, ne kíméljen. 0630 922 8479 Előre is köszönöm!
Szerintem fontos dolog lenne eldöntened hogy szempont-e a 6henger számodra avagy sem.
Egyrész minimum 1,5szeres áron lehet hasonló állapotú 6ost találni, de kb az előfordulása is negyed akkora mint egy "érdemes megvenni" 4hengeresé.
Az én másfél-két éves tapasztalatom alapján ez tudom mondani legalábbis.
Arrol nemis beszélve hogy jopár különbség van 6 vs 4 témában.
Nekem mostanra a kompromisszumokba nem fért bele a 4henger.
Ha neked tényleg nem szempont, tudom javasolni az M40-et tehát a 4hengereseket.
Véleményem szerint egy kiforrott, megbízható, barátságos technika... Ami ár érték arányban is egy tökéletes választás ha nem egy romhalmazt veszel meg. Nekem is volt, tökéletesen megfelelt arra amire kellett. Ha nem buzultam volna bele a 6hengerbe, mai napig az lenne.
Motort pedig legálisan lehet csereberélni, csak értelme nincs anyagilag. Nem legálisan meg ahogy itt nemrég írták hogy a szervek mennyire rá vannak állva az e30ra... háát én tuti nem vágnék bele.
Hogy 6 hengeres legyen az igazából csak másodlagos szempont....
Persze jobb lenne egy 320 v 325, de ennyi pénzért szerintem esélytelen...
Amugymeg, (igaz nem tudom mik a jogi ill. stb szabályai lehetőségei egy motorcserének) ha találok egy jó állapotban lévő motort akkor el tudom képzelni, hogy belevágjak majd...
Itt pedig egy elég kimerítő jellemzés az E30-ról. Egyik fórumtársunk irománya szinte a teljesség igényével:) http://www.hasznaltauto.hu/1862322_bmw_e30_1989 http://www.hasznaltauto.hu/1853206_bmw_e30_1989 Esetleg még ezt a kettőt. Ha hathengerest szeretnél, az szerintem nehezebb lesz.
Nem akarom elhamarkodni a vásárlást, inkább várok amennyit kell...
Amit küldtél tényleg ígéretesenk tünik, lehet hogy le is csekkolom a 7végén...
(bár jobban megnézve győr-moson-sopron nem a szomszéd)
Ami a színt illetni igazából mindegy, ami a fontos az a megbízhatóság lenne...
Persze nem azt várom, hogy fillér ráköltés nélkül menjen a szekér, amit meg kell adni neki azt meg kell, az ilyesmin nem szoktam/akarok spórolni, úgyis én innám meg a levét...
Ha találok valamit akkor úgyis rákérdezek itt... Amíg meg nem úntok :)
Hello! Először is üdv itt, másodszor pedig készülj fel a sok utánajárásra. Ez az az összeghatár amiért szerintem nehéz szép állapotút taláni, de nem lehetetlen. Ha esetleg többe kerül egy olyan ami tényleg jó, ne sajnáld a különbözetet, mert pillanatok alatt rá tudod költeni az olcsóbbra is, tehát nem biztos hogy előrébb vagy ha spórolsz a vételnél. Én 350-400 körül akartam venni egy éve, és 450-ért sikerült. De ez fél évembe, meg nem tudom hány tank benzinbe került, sokat megnéztem. A legcélravezetőbb ha teszel ide linket arról ami tetszik, és lesznek itt egy páran akik véleményezik. Nekem pl ez tetszene, aránylag jó kiindulási alap. Ja, és szerintem ne az évjárat, meg a szín legyen a fontos, hanem az állapot. De főleg a kasztni állapota.
Ja és a motortében is találtam olyan érzékelőt amilyen pl az ajtónál is van és aktiválja a belső vilkágítást. ill némi kábelezést. Tök gyárinak tűnik...
Természetesen távirányító vagy ilyenek nuku és kp záram sincs.
Vagy legalábbis nemtok róla, mert az előző e30nál is olyan volt hogy ha kulcsal zártam nemvolt kp zár, de a riasztó gombnyomásra zárta...
Ja, a fényképet a kormány alatt lőttem a tűzfalon.
kaptam egy E30 elektromos roló EBA-t PDF-ben, ha kéne valakinek szóljon (email).
egyébként sehol nem találom az ETK-ban ezt a villanyos rolót, tud valaki valamit róla? nemrég volt itt egy ilyen ebay-es kalaptartó eladó, tehát léteznie kell...
egyszerűen csak utálom, ha valaki tényként kezel olyan dolgokat, amiket nem tud. a felnikkel kapcsolatban félig igazad volt. az ismerősöd vette meg, de nem a 330-ban volt benne ahogy írtad, hanem többet fizetett az illető, mint amennyit a másik ember adott volna érte, és azt még az autó árán felül.
A központi zár vezérlése miatt nem dobtam még ki belőle én sem. Viszont bármiféle bekötési rajz, meg ilyenek nélkül hogy tudjam én beállítani, meg beprogramozni hogy ne pittyegjen, meg ne élesedjen vissza? Nem egyszerű, főleg hogy nem vagyok egy ampervadász.
KösziDroszi! Na azt jó lesz még megkeresni:) Azt sem tudom hirtelen hol lehet. Mondjuk szívem szerint kidobnám az egész hóbelevancot belőle (már a riasztót) mert sok értelmét nem látom, csak idegesítően pittyeg mikor nyitom/zárom, meg ha nem nyitom ki 3 másodpercen belül a vezetőoldali ajtót, újraélesedik és kinyitáskor riaszt mint az őrült. Ez mindig felzaklat:) Egy távirányítós közp zárra lenne szükségem, és kalap kabát.
Hello! És amikor nem forgatott az önindítód, akkor azt lehetett hallani hogy kattan? Mert az így szokott meghalni. "Kattan" tehát behúz, csak nem forgat, mert a forgórész elkopott-elkoszosodott stb. Az enyém nem is kattan, abból gondoltam hogy nem önindító a ludas, hanem valahol eltűnik az áram:) De meg fogom nézni 7végén az önindítót is. És köszi. Zsolesz
Én nem beszéltem a tulajjal, csak gondoltam ha vki odalófrálna 1millával a zsebében, és nem mindenféle hitelek, meg részletfizetéssel akarná valaki elhozni talán enyhül a szíve.Ennyi. De akkor nem:P:) Megint hülyeséget beszéltem:P, mint akkor amikor a Tibisz felnijeire meg volt már a vevő a touringról, aztán tegnap mégis azzal lett elhozva....
Sziasztok! Hol találok valami útmutatót 91 cabrio ponyvatartó mechanikájához? A motorom jó hozzá, hallom ahogy jár, de valszeg elszakadt egy bowden. Nekiállnék a héten, de nem találtam semmit a neten. Előre is köszönöm realseq
Te inkább körülményeskedsz, a szerencsétlenkedsz szót direkt nem használom:)Azt hiszem egyébként fel is soroltad az autó összes hibáját (helyzetjelző, pótkerék) ami volt az elmúlt évek alatt, arra pedig hogy geci vagyok Bence már régen rájött..:)Amúgy miért lenne 5 hengeres az a sor6, ami nem csattog hidegen mint állat..megszoktad a sajátod?:D
Kihúzod a gyufát bazdmeg :D Csak ÉRDEKEL, hogy lehet a legolcsóbban a legkevesebb kockázattal megoldani egy ilyet. Elnézést mindenkitől. Tudod, én mindig törekszem a jobbra, és nem járok 2 évig 5hengerrel, meg fél évig kiégett helyzetjelzővel, meg pótkerékkel :D Rájöttem, hogy nem csak azért Drakula a nicked, mert olyan szép vagy, hanem mert ott szívod az ember vérét, ahol tudod :)
Volt ilyen problémám. Hol rögtön forgatott, hol csak 30. próbálkozásra. Aztán egyszer örökre hallgatag maradt. Egy haverom azt mondta, ne vigyem felújítatni az önindítót, majd ő megnézi (mert arra gyanakodtam). Azt mondta, hogy szétszedte, és megpucolta a kollektorokat. Kisikálta belőle a fémreszeléket. Azóta elég rágondolnom, hogy indítózni akarok; azonnal forog. Nem biztos, hogy neked is ennyi, de -ahogy mondani szokták- nekem bevált.
Illetve, tud e valaki ajánlani nagyon szép négyhengeres 88 utáni lehetőleg 4 ajtóst, feketék, és PIROSAK előnyben :))) Ha nagyon nagyon nagyon szép és nagyon olcsó akkor német papíros is érdekel esetleg...
te honnan vetted, hogy 1m-ért el lehet hozni? beszéltél a tulajjal? nem lehet annyiért elhozni...
ezt az autót linkeltem be én is, csak akkor még nem akartam a srác telefonszámát beírni, mert mondta, hogy be fárassza boldog-boldogtalan hülyeségekkel.
Hi! Nem is a resetet mondtam, csak hogy ott a 11-14 lábak rövidre zárásával indult. Egyébként valószínű hogy nekem is a riasztó lesz a ludas. Valami ősrégi enforcer... Lehet ki kéne dobni?
Szerintem is ugyanez az ezüst MTech2-es volt, de az ár mintha ugyanennyire rémlene, illetve akkor nem tűnt fel, hogy német papíros! Néhány napig volt csak fenn...
Egyébként visszajáró vendég a hasznaltauto.hu-n egy kombi is, olyan 1,3m környékén. Érdekes, hogy külső kép sosincs róla (illetve mindig valami német autó képe van ott), csak belső képek. Ezzel mi a helyzet? Mert amit ír róla, az szép és jó, de a kép hiánya gyanús :-(
Ez volt az, amire gondolsz. Csak mintha akkor még párszázzal drágább lett volna. Amúgy 1m-ért nem lehet elhozni szerintem, de még így is bőven alkuképes kell hogy legyen az ár. Ha lehetne tisztességesen alkudni, és magyar lenne, most rögtön idulnék érte. Milliószor jobban bejön, mint egy Lambo-ajtós csicsa ugyanennyiért.
Először azt hittem, hogy Attié az Mtech2, de a tel.szám nem stimmel. Már vártam, hogy jól szétcsap közöttetek a fikáért.:D:D:D
Szerintem gyönyörű. és 1 milláért el lehet hozni. És úgy már nem drága abszolút SZVSZ.
De mintha Attinak is lett volna hasonlója pár héttel ezelőtt.
Ez akkor sem igazság, hogy ilyenekkel fájdítják az ember szívét, amikor tudod, hogyha dupláját költöd a tiédre akkor sem fog így kinézni:((tisztelet a kivételnek)
Tyűű, én egy percig nem gondoltam volna, hogy ez gyári. Túl szépnek tűnt ahhoz, hogy gyári legyen :D Ha tudtam volna, miért takarják ki a rendszámot, akkor talán nem rendszámmal regisztráltam volna :D De amúgy állítólag azért, nehogy kinyomozzák, hogy hol van a kocsi, és feltörjék a hifi miatt, vagy simán ellopják.
Mi lehet a gebasz, ha a gyújtáskulcs elforgatására nem reagál indulással az autó? Gyújtás van, csak meg se nyekken. volt már ilyen máskor is, akkor egy meg nem nevezett hozzáértő gyors segítségként összezárta asszem a 11-es és 14-es lábakat a szervizcsatiban (ha így hívják azt ahol resetelni is szoktuk), és indult. Néha csinálta azóta is, de a második kulcselfordításra mindig indult (nálam). A baj, hogy most nem tudom megnézni, az autó otthon, én meg dolgozom, a párom ment volna vele. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy mindig csak vele csinálja hogy abszolút nem indul, én sosem vagyok ott ilyenkor, nem látom hogy mivan, csak Ő telefonál. Olyan mintha valami kontaktos lenne. Ha valaki járt már így, megoszthatná a tapasztalatait. Ja, M40. Előre is köszi, Zsolesz.
E46-os fórumot nem találtam, de talán itt is tudja valaki a választ.
Szóval E46 318d Touring fogyasztás adatai nincsenek meg valakinek?
A röhej, hogy évekig őrizgettem pont az E46 Touring gyári prospektusát, aztán pár hónapja kidobtam, mert soha nem kellett semmire. Persze nem sokkal ezután máris szükség van rá :o/
Nekem az a tapasztalatom hogy a kinti autókra költenek, nekem volt kettő is eggyiken sem volt már TÜV mikor hazakereült, és kívülről is elég szarul néztek ki , de műszakilag nagyon jó állapotban voltak egy-két apróságon kívül minden müködött is bennük.
Olajfolyás sehol, szűrők, gumicsővek,betétek tárcsák cserélve voltak. Szóval egy szavam se lehetett egyikre se. Lehet hogy mákom volt, de az biztos hogy ha nagyon szép autót akarsz akkor a Török,Arab,Olasz kereskedőket kerüld el :)
138000 km, TÖRÉSMENTES. Persze, meg kéne nézni élőben, de HA tényleg olyan, mint amilyennek látszik, leszarnám a klímát meg a nagyboardot. Festékvastagság-mérő mindent elmond. Ami meg kívülről így néz ki gyárilag, az nem hiszem, hogy szét lenne taposva. Nekem akkor is tetszik :)
Gondolom úgy lesz, hogy beadom 30ért a kérvényt, és csökkentik 10-zel a regadót :D Annyira köcsög most a hatóság, hogy el nem tudnám képzelni, hogy pozitív fejlemények legyenek.
Ádám: Ilyet nem mernék megjátszani. Valami ideiglenes rendszám lenne a legjobb, amit lehetne a végtelenségig húzni, vagy ilyesmi.
Rangoon: bőven lehetne alkudni sztem is. Nem veszem meg egyébként, de nagyon csorog utána a nyálam. Ugyanis pont ilyenre szeretném csinálni az enyémet, és az azért nem törésmentes, nem első gazdás, és nem ennyi benne a km, nem szevízkönyves, a sárvédő is kisipari, tekerőablakos, folytassam még?
Droszi: 20 éves autóért tényleg sok, de ha összeszámolod, mennyit költöttél/költöttem/költenek itt az emberek az autójukra, és számításba veszed, hogy olyan 1,2 +magyarosításért magkapsz egy szinte újat, amibe csak bele kell ülni... Hát úgy már nem is olyan sok. Mondjuk ha regadó, stb hozzájön, akkor tényleg nevetség tárgya, de ha valakinek van vér a pucájában, és vesz magyar papírokat hozzá, akkor az nem hiszem, hogy rosszul jár.
Allítólag lesz vmi módosítás a regadóban talán áprilistól 30e Huf-ért adhatsz be egy kérvényt, hogy csökkentsék az eredetileg kiszabható összeget, de többet nem tudok róla, vagy........
hogy menjen a fikázás :-): azt írja "fedélzeti computer"? azért az az analóg óra elég kiábrándító egy ilyen 325i-n... egy százast simán lehet csak ezért alkudni: egy rendes új nagy BC, bajuszkapcsolóval, beépítéssel. de akkor már inkább 5000 euróért hozz be te egy ilyet magadnak, ami fullos, tán még beszél hozzád és masszíroz is :-D, és még marad is 1-2 ezer euród
"OFF: Dondrift: Milyen programmal szerkeszted a videókat? Nagy a rendszerigénye?"
A gép egy P4 2.8 1Gb Ram igazából semmi extra..... A prog. pedig Pinaccle Studio Plus v10 <--- Ne merem ajánlani, csak akkor ha nagyon nyugodt természetű arc vagy, én őrült sokat szopok a programmal, mindig produkál valami eszméletlen hibát :/
Roli! Erre gondoltam én is csak nem tudom mit kellene kicserélnem benne, hogy normálisan üzemeljen - ez egyébként narancssárga, csak gyújtáson nem világít halványan ....oszteznekemnemteccik :)
Diffinek lehet ez lesz a megoldása csak az a gondom, hogy szokás szerint hétvégén szerelek és az obi meg praktiker nem biztos, hogy megoldás szombat délután :(
Atti! Máskor is viszem magammal az asszonyt, ha megyek hozzád :DDD
OFF:
Dondrift: Milyen programmal szerkeszted a videókat? Nagy a rendszerigénye?
A digitális órából is volt kétféle: szörke lcd-s és narancssárga. Ugyanúgy kell működni-e, mint a kis BC-nek (ami ugye nem is kis BC, hanem DigitalUhr mit Aussentemperatur). Szedd szét a difit előre és úgyis meglátod milyen csapágy kell bele :)
Roli biztosan szégyenlős, mert ide be se linkelte a 2007-es drift szezonját összefoglaló <a href="http://www.drifter.hu/video/videoPlayer.wm.php?video_id=486" target="_blank">VIDEÓ</a>ját :] :D
Kisházas difiben szertnék csapágyat szimmeringet cserélni, tudana valaki mondani számokat hozzá a méreteket már kigyűjtöttem ETK-ból, de lehet így furcsán fognak rámnézni a boltban, meg az érdekelne, hogy milyen tipusra van szükség golyós - görgős? A 8-ast is kell cserélni?
Még egy kérdésem lenne: a digitális órával lehet valamit kezdeni hogy világítás nélkül is olvashatóan mutassa az időt? Ha felkapcsolom a lámpát hibátlan, de nélküle semmit nem lehet látni, vagy ez nem olyan mint a kis BC?
pár napja ültem quattro autójában, abban volt klíma+ilyen szabályzó. de mondjuk abban mi nincs ? :-) gyerekek, olyan volt, mintha a gyártósorról leguruló kocsiba ültem volna bele 20 ével ezelőtt.... azóta rosszul alszom, és ahhoz képest minden csak romhalmaz...
Az automata fűtésszabályzóból volt olyan is, ami klíma nélkül csak a fűtés hőmérsékletét szabályozta. A kis rácson az utastér levegőjét szívta be, a lábtérnél és a külső ventillátormotornál is volt egy-egy hőmérsékletérzékelő, amik alapján a szabályozta a fűtéscsapot. Ha volt klíma, akkor azt is. Nagyon ritka extra, nekem volt anno, de eladtam... :(
Ha már felni kérdés: eladó 4 db 4x100-as lyukosztású Azev A típusú felni. Elöl 7,5x16-os 205/40 20%-os gumival, hátul 9x16-os 215/40 98%-os (1000km-t futott) gumival. A felnik peremei nyáron voltak polírozva, a matricák eredeti újak. A garnítúra gyönyörű összképet mutat. Ára 140e. Tel: 20/9274204
Aha, akkor ezért nézték el nekem is a boltban. Mert ő azoknak az akksiját nézte, amiknek a motortérben van, mert az a jobb pozitívos -->Tied. Szép a motortered. Jó lenne valami ilyesmi egy fél év múlva :D
ja, nekem elöl van , és ha a saruk felöl nézzük akkor jobb oldalon van a + /// ami a képen van az pusztult meg 2 év után/ maj dobok egy képet az újról is
Járműparkbővítés elárulásáról lecsúsztál kb fél nappal korábban kellet volna szólni:-),úgyhogy bocs.Driftet megbeszéltük bár nagy a sorbanállás de előbb utóbb mindenki sorrakerül:-D igazából nem tőlem hanem az autótol függ ha ő állja a sarat akkor rajtam nem múlik(márc 15 tököli reptér). Eltűnt a ti körötökből, de ez egy barátok köztbe illő történet meg nem is ide tartozik :-).Bmw-vel kapcsolatba valami kérdés van keress,bár itt igencsak vannak hozzáértők.
Hogy én mit görcsöltem rajta, hogy ki lehetsz! :-) Mindenkire gondoltam, pedig ott volt a nick-ed, és mégsem jöttem rá.
A közös ismerősünk az utóbbi időben nagyon eltűnt, ritkán látjuk :-( Egy-két nap és névnapja alkalmából lesz alkalom, hogy felhívjuk az Öreglányt (erre harap!) A nevedben ígért nekem egy drift-et a jobb egyben, legközelebb kimegyek megnézlek Titeket (érdekel a téma) és akkor személyesen is megismerhetjük egymást. Meg valszeg egy-két BMW-s témával bombázni foglak, ötletekkel, apró trükkökkel, bár az itteni fórumosok is nagyon segítőkészek!
El ne mond neki, hogy ismét bővítettem a járműparkot, mert amit tőle kapni fogok.... :-)
Atti, Ha legközelebb arra járok felhívlak, néha még megyek arra! nem is tudtam h M5-nek uaz a kulcsa! akkor olyat is nézek ebayen, hátha az gyakoribb! köszi!
Amiket én néztem, ott ez a 26eFt-os Exide volt a választható legdrágább. Úgy 11-től kezdődtek a 72-75 amperesek. Neked jobb vagy bal pozitívos? Ha jól emlékszem, neked a motortérben van az akksi, nem? Mert nekem a csomiban, és -mivel jobb pozitívosat kaptam- elég nehéz volt rácsatlakoztatni a sarukat, nem voltak túl flexibilisek a kábelek. Valahogy ki kéne alkudni még egy év garanciát :)
én a forex-nél vettem / 3. kerület/ ott három év gari van rá , rá is van írva. ,és nagyon rugalmasak voltak szerencsémre mert most már igen drága egy akksi. több mint 30e.-
egyébként egy mezei akksi is 26e.- nél kezdődik ,sőt 75A-es még több is
Hm, nekem csak két év garit adnak rá. Bebaszna, ha pont akkor menne tönkre. A régi exide-om 2,5 éves, és pont bebuktam a 2 év garanciát. Ha ezzel is így fogok járni, agyvérzést kapok. Hogy lehet, hogy Te ugyanarra az akksira 3évet kaptál,én meg kettőt? Halkan hozzáfűzném a témához, hogy egyik barátom akksija is pont szombaton mihálylott meg, csak neki egy másfél éves Passatban. Varta :)
vd, kell egy az M3-ba meg egy az M5-be. sosem lehet tudni, mindig meg nem szeretném átrakosgatni. szoktál még járni erre felé? a trafóra a műanyagod még itt van. meg meghallgatnám én is az M3-at. :)
Van 1 közös ismerősünk,meg egy akit te nagyon jól ismersz én meg halottam róla :-D. A közös ismerősünk R.Edina szerintem így már tudod ha nem többet segítek:)
Az e36 kupémból megmaradt a gyári tank ami ingyen elvihető. Vagy tudtok esetleg vmi megoldást, hogy mit csináljak vele? Úgy értem hol lehet ilyesmit kidobni???
Erre nem gondoltam, hisz meg sose kellett kalapalni, karcmentes szerencsere mind a 8 kerek & mind a 4 disztarcsa is. :) Volt persze, h besokaltam, de vagy volt eleg sav, vagy nem volt padka.
Ezt leszamitva? Van olyan fenyezes ami birja a strapat es nem is otvar?
Mind a ket szeker megvan meg, bar a trabo vagy 5 eve nem jott ki a garazsbol. Trabo az mezei/gyari felautomata 2T, az e30 meg m40b16. Egyutt a 2 kb. annyi mint az m20b20ad :). Trabo lassan 18, e30 lassan 20 eves, szal mind a ketto meg a 2 betu-4 szam korszakbol valo. Szal nem elso rendszamuk es egyszerre lettek cserelve anno, ezert jonnek egymas utan.
...de akkor a gyárban is kell lennie gumisnak :-DDDD
...és nincs véletlenül 5db gyári acélfelnid, amit szintén gyári csak pótkerekekből gyűjtöttél össze? ezt a telet még lefutották a mostanik nálam, de az enyéimet arra szándékozom lecserélni ősszel. asszem inkább csere ilyen "új" pótkerekekre, mint hogy ezeket felújíttassam...
Atti: Azért kérdeztem rá, mert általában különbözni szoktak az ET számok, ha más a szélesség. Ugyanez a KT4 16"-ban ET20(elől 7,5 széles) és ET25(hátul 9" széles). Legalábbis a forgalmazó ezt írta ,lehet hogy nan ugyanez más ET-vel is.
Ádám: veszettül tetszik ez a 60/40 is, de ezek a kuva utak... Mindenhol leverném a leömlő alját. Na majd a Hartge hátha nem fog leérni annyira >:)
sajnos csak 2-t tudtam szerezni. :( szóval ha valaki lát bármilyen nagyon kis ET-s versenyfelnit, akkor az érdekel. anno úgyis mentek az E36 túraautók alapból más felnikkel elől és hátul. meg nem értenék az emberek, és az jó. :)))
Hátul 235/40R17? Az nagyon nagy. 215/40R17 lenne a váltóméret. Elől mekkora gumi van? Ja, és az ET30 a 8 vagy a 9" szélesre vonatkozik? Milyen rugókat használsz?
Ismét segítséget szeretnék kérni. Mi lehet a gebasz, ha a gyújtáskulcs elforgatására nem reagál indulással az autó? Gyújtás van, csak meg se nyekken. volt már ilyen máskor is, akkor egy meg nem nevezett hozzáértő gyors segítségként összezárta asszem a 11-es és 14-es lábakat a szervizcsatiban (ha így hívják azt ahol resetelni is szoktuk), és indult. Néha csinálta azóta is, de a második kulcselfordításra mindig indult (nálam). A baj, hogy most nem tudom megnézni, az autó otthon, én meg dolgozom, a párom ment volna vele. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy mindig csak vele csinálja hogy abszolút nem indul, én sosem vagyok ott ilyenkor, nem látom hogy mivan, csak Ő telefonál. Olyan mintha valami kontaktos lenne. Ha valaki járt már így, megoszthatná a tapasztalatait. Ja, M40. Előre is köszi, Zsolesz.
Ádám: az utai autódon ugye a 9x17es KT4 van? Ez is ET25, mint a 9x16"-os? Ha igen akkor használsz hozzá pogácsát a "nagy" ET miatt? Amúgy meg ne foglalkozz a fújásával, lefújatom neked az Azevemet, amilyenre akarod, és cseréljük el :)
a) a rácsos "gomb" a fűtéspoti mellett balra: akinek számok vannak körben a poti körül a kék piros sávban, annak ezen a nyíláson át szívja be az utastéri levegőt a szabályzórendszer és ennek a hőmérsékelte alapján állítja be a klíma szabályzást.
annak idején én is kerestem, hogy mini hangszóró van mögötte vagy mi a fene :-)
akinek nincs ilyen klímája, annak ez egy üres rács, semmi nincs mögötte.
b) kalaptartón középen fekete műa háromszög: hátsó középső utas biztonsági öv csatjának tartója, ebbe kell beletolni, ha nem használják.
Én télen is előhoztam, ha nem volt túl hideg és száraz volt az idő! nem lehet kibírni h csak ott áll és én meg csak nézzem!! ráadásul a motor beállítás projekt is félbeszakadt mert szar lett az idő decemberben, most majd azt is be kell fejeznem kissé :)
Hétvégén a nagy napsütésben én is elő akartam venni a gépet. De rájöttem, hogy a biztosítási befizetett csekk az irodában van, miután úgy döntöttem, hogy kockáztatok és megyek anélkül, akkor hívtam a barátomat akinek a garázsában áll, hogy mennék érte. Mondta, hogy ne menjek, mert körbepakolták szekrényekkel és csak jövő héten viszik el... :(:(
Eléggé melankólikus hangulatba kerültem 5 hónap nem béemvézés után. :(:(
akkor a betett képek csak illusztrációk? mert azon talán mindegyiken van a peremen kívül és belül is kiegy súly. Vagy gyárilag ilyet tettek fel anno?
de NEM kötekedni akarok, csak megjegyeztem, hogy az ilyen felnihez dukál a ragasztott súly, amit a felni belső felületére kéne ragasztani, nem a peremre. amikor vittem centírozatni az enyéimet, a gumisban fel sem merült, hogy ilyet tegyen fel, ami szétb**ta volna a frissen felújított peremet, hanem egyből a ragasztott súlyhoz nyúlt, ami persze drágább, de nem tétel.
ja, a Touring kutyahálóról jutott eszembe:
ebayen láttam: frankó fullos BMW E30 Touring orig szerszámkészlet bőrtokban, aki most vett Touringot, talán érdekli: Sofort kaufen! 25 EURO
Bevallom nem tudom én sem, kérdezzük meg a többieket!
Én a riasztóhoz való alkatrésznek gondoltam, de úgy tűnik az nem ragasztva van, hanem gyárilag van ott a műanyagon. Talán a légkondihoz van köze?
Ven még egy "alkatrész" amit nem tudok beazonosítani. Hátul a kalaptartón kissé balra egy fekete, 3szög alakú műanyag. Első blikkre azt hittem, hogy az öv eltakaró műanyaga van hátra dobva, de az fixen oda van rögzítve.
Lehet egy kérdésem az utolsó képen a középkonzolon a fűtésszabályozó mellett van egy kis "gubics" balra, az micsoda? Mert nekem is van, de fogalmam sincs mi lehet.
E30 új felnigarnitura eladó!!! pótkerekekből összeszedve, van ami még autón sem volt! 7x15 ET24 a gumik párban vannak, 3 újszerű, egy kb 50%-os. közepek nincsenek hozzá, de lehet össze tudok szedni 2-3db-ot ha kéne.
Ennyi volt, sztem semmi akció, ennyi az ára bárkinek. Sőt ez egyáltalán nem olcsó hely, ahol vettem. De sietni kellett reggel, mert még délelőtt menni kellett a kocsival. Neked is szar az akksid?
De marha vagyok, azt hittem, a felniről kérdezed, hogy mennyi volt. Csodálkoztam is, hogy vajon milyen pogácsval rakod rá az 5x120-ra :) Az exide 26 volt, de a régi exide-omat megkaphatod, 2-3 napot az is kibír:) Viszont az legalább bal-pozitívos, nem jobbos, mint az új. Pedig én mondtam a faszinak, hogy bal-pozitívost adjon, dehát a számítógépnek kell hinni. Majd úgyis ad helyette másikat.
Jó, 400.000 Ft-ért vettem, 200ért elviheted :DD A képedről meg annyit, hogy nekem soha nem tetszettek a feketére festett közepű felnik. Tudom, mostanában nagy divat, de én konzervatív vagyok... Esetleg fehér vagy ezüst autóra nagy duzzogva :)
Sztem a Borbet A sötét autókon mutat igazán. Én Borbet A-ról váltottam Azevre, mert egyrészt ez szebb, másrészt állítólag sokkal jobban bírja a strapát. És ami a legfontosabb, 9" széles és ET15 :)
Én úgy vagyok, hogy míg más egy drága autót tart fenn, addig én több régit. A régiekben egyébként jobban megbízom, mint a mostani sz...okban.
Van egy B Vectrám, egy VW Caddy (Golf I platós), Trabim (2 db négyütemű) és jött a gondolat, hogy kellene egy kényelmes, szép, hátsókerekes autó, ilyenem még nem volt. Sokáig gondolkodtam a kabrión, de féltem/félek tőle, hogy az csak nagyon keveset használható. (Ha eső van, nem az igazi, ha tűz a nap szintén nem, és félő, hogy könnyen felvágják parkolás közben a tetejét.)
Most, hogy beleszerettem a kis6-ba, lassan elkezdem hirdetni a Caddy-t és valszeg a Vectrát is.
Egyébként a 75 amperes Exide XXL-ről tud valaki nyilatkozni? Szombaton egy heti állás után nem akart indulni a vas, úgyhogy hirtelen felindulásból vettem egy ilyet. Jövő szombatig visszacserélhetem, úgyhogy ha tudtok adni vmi tippet ebben a kategóriában, azt szívesen veszem.
Ha üvegszálazol, másolj le egy komplett M-tech II szettet. Visszakeresi az árát :) Mivel maradt az autó, maradt a felni. Ha viszont sikerülne hozzájutni olcsón egy garnitúra 17es Keskin KT4-hez, megszabadulnék az AZEVtől. Érdekel? :)
Köszi az ajánlatot, bár sajnos messze vagyunk egymástól :-(
A már megvett kristály lámpa után ködlámpát kell vennem. A napokban hívtam valakit, de párban 18-ért adná a bontottat, új kristály (füst) ködöst pedig 20-ért tudnék venni. (Szerintetek melyiket veszem?)
Kelleni fog még egy lippe is, bár a garázsba éppen, hogy le tudtam állni a nélkül.
Most éppen hardy tárcsa és kardántengely csapágy cserén van a szerelőnél.
Meg akarom csináltatni benne a légkondit is (ha tudtok rá valakit, akkor ajánlhatnátok).
Ezek után jöhet a lökös javítás (üvegszálazom is, pld a Trabi lököst, kötényt én csináltam) és fényezés, illetve apróbb esztétikai javítások.
Ja és alufelni is illene hozzá hamarosan! Dezs Te nem árulod már a felnijeidet?
A pezsgőmetál barna belsővel sztem elég undorító :) Most komolyan, én ezért is cseréltem a belsőt, meg azért is fogom átfestetni az autót. A fekete bőrön sokkal jobban meglátszik az idő, mint a vajbőrön. Speciel azt a bordó e36ot láttam élőben, és a könyöklőt kivéve elég szép volt a belseje. Egy fekete bőrön ugyanazok a ráncok sokkal csúnyábban mutattak volna.
LMAir: szép, de 1-2 többet mutató képet is betehetnél. Ha érdekel egy hátsó lökös, tudok adni egy fényezetlent 7000-ért, amit még az enyémhet vettem meg, de nem fogom feltenni rá.
Nekem is jobban adna vmi pezsgometal barna belsovel. :)
Amugy en ilyen koruaknal mar bort nem nagyon mernek nezni, de ha megis, csak feketet. A vajbor amit emlitesz, bar nem emlekszem a kepre, meg ha foton jol is mutat, sztem eloben mar megse lenne az igazi. Mondom ezt ugy, h nekem is a vilagos belso a gyengem.
még 1 kérdés, tegnap voltam mosatni, és blül láttam 1 kis vízfolyást a jobboldalon a lábnál 1 kis vékony vízcsík látszott a szőnyegen.. eltömődhetett az a lefolyó csatorna? azt hol is találom? azért érdekes, mert a kocsi garázsban áll mindig és nem nagyon esik rá levél meg ilyenek... szal nem értem miért jött be az a pár csepp víz :(((
Mi nem tetszik? Állapotáról semmit nem tudok mondani, de nem tetszik, mert túl sötét. Fekete kívülről, fekete a bőrbelső, nekem ez túl komor. Innentől kezdve lehetne makulátlan is. Annak a Calypsorot vajbőr belsős 28i coupenak (amiről raktam be képet) az emléke kísért mostanában. Na ha egy olyat találnék, csak jobb állapotút, na arra azt mondanám, hogy tetszik.
Mi nem tetszik azon a vason? En arrol az 1 keprol semmit se tudnek mondani. Csak annyit, h talan a kedvenc bmw felnim van rajta. :) Meg, h E36 coupe. De mas nekem nem derul ki.
Egy kérdésem volna: Ma voltam kint szlovákiában,akartam tankolni. A nagy sárga kúthálózat 3 kútjánál is próbálkoztam, de a cső nem ment bele a helyére, így nem tudtam tankolni. Végül találtam egy OMWt, ott ment simán. Neme gységesek a tankpisztolyok európában?
Hali mindenkinek! Töletek kérek 1kis segitséget mert eddig senki sehol nem mondott pontos választ vagy fényképet,az lenne a gondom hogy a fötengelynél a tárcsán megvan a jel,és a párja a vason kb 2cm-es tüske,fennt a lánckeréken is megvan-CSak a párja nincs sehol vagy csak én nem találom,no erröl udna valaki valami okosságot mondani,???ja és ne ojat hogy szelepváltas meg stb-hanem pontosan hol a jel fennt!mivel nem autoszerelö vagyok!
bármelyik lehet azok közül amit felsoroltál. de leginkább kontakthiba, ha előtte működött és állt az autó. húzd le a csatiti majd dugd vissza, hátha megjavul. ha nem, akkor cserélj szenzort.
kb egy hónapot állt a gép, nem mentem vele... ma elmentem lemosatni, tankolni, stb... szép az idő... kocsikázni... indítsnál "szólt" a BC, hogy kint -30C fok van... mim lehet a baja? valaki találkozott már ilyennel? (gondolom, ez a méréshatárának az alsó értéke lehet, így talán meghalt a sensor, vagy a két vezeték zárlatos lett, vagy elszakadt... ? ) nem volt kedvem belemérni, hátha itt már valaki tudja a megoldást...
Egy sötét kék metál (jóval világosabb mint az enyém, az E34 királykékjéhez hasonlítanám) '84-es, 4 ajtós 320i volt. 15 collos Keksin KT5-ös felnikkel, mese szépen nézett ki! Volt benne tempomat, ABS, fűthető ülés, valami elektromos ablak, és az említett kormány-lufi. Akkor cserélt gazdát 800-ért, valami apróság miatt volt a szervízben.
...amúgy van valakinek tapasztalata (nem saját bőrre gondolok!), hogy működik-e egyáltalán egy 15-20 éves légzsák??? (A pirotechnikának kell legyen valami szavatossági ideje?!)
Szándékosan írtam, hogy "felesleges okosítani", mert nálam az extrák (és itt nem definiáltuk, hogy mit értünk alatta) alapvetően a kényelmet szolgálják, az E30 meg szerintem inkább élvezeti cikk, nem? :-)
...és hogy én miért nem hiányolom az enyémből az extrákat:
-centrálzár: jó dolog, de mint írtam, HÁTRA NEM ÜLTETEK SENKIT, az utasomnak meg (főleg ha lány) szeretem kinyitni (kívülről!) a jobb első ajtót! ;-)
-elektromos és fűthető tükör: elektromosan állítható az enyém is, de rajtam kívül más nem jár vele, amikor megvettem beállítottam, aztán azóta úgy van. (A fűtés mondjuk nem lenne butaság!)
-elektromos ablakok: elöl elektromosak nekem is, HÁTUL MEG NEM UTAZTATOK SENKIT (ha meg igen, majd letekeri magának :-))
-alufelnik: hát az nagyon kell ezekre az utakra! (főleg ha még le is lopják a kocsidról!)
-szervókormány: KICSI 1000kg-os autó, 185-ös gyári gumikkal, "rendes méretű" gyári kormánnyal, teljesen felesleges hozzá! (tudom, 205-ös gumikkal meg sportkormánnyal már nehéz lenne parkolni.)
...szóval ezek az "hétköznapi extrák", amik NEKEM, a KIS(!) E30-ba nem hiányoztak! Nézzük a hasznos extrákat, amik viszont ugyanúgy hiányoznak a "jól felszerelt" E30-ak nagy részéből is:
-térképolvasós tükör: jópofa dolog, de ha rendes világítást raktak volna belülre (mint pl E34 vagy E23), akkor ebben is lehetne térképet olvasni :-)
-ABS: nagyszerű dolog (E23-akban többnyire van), de azt tudni kell, hogy ezekkel a kezdetleges ('80-as évek, '90-es évek első fele) ABS-ekkel nedves úton megnő a féktávolságod (igaz, irányítható marad a kocsi)! Havas-jeges útról meg ne is beszéljünk! :-(
-tempomat: az igen, az extra! :-)
-klíma: ne is beszéljünk róla, már kitárgyaltuk! :-)
-ülésfűtés: erre a 735-ben is csak vágyom! :-(
-állófűtés: nem fájdítsuk a szívünket! :-(
-automata váltó: na igen, ez EXTRA, régóta vágytam rá, a 320-asba is elfogadtam volna, bár -és itt ismétlem önmagam- szerintem az E30 inkább élvezeti cikk, és nem pazar luxusautó...
Én nem vok szakija ezeknek a gépeknek, de a saját szememmel láttam, ott állt Óbudán a Bayer szervízben. Aztán mondta a szerelő srác, hogy igen, lehetett bele kérni lufit! '84-es volt azt hiszem! Hülye németek, mi?! :-)
Tudom jol, csak viccelodtem. Hisz MySQL irta, h nincs benne sok extra, te meg erre, h ha lenne is kicsi lenne. Na, de o nem azt irta, h keves benne a hely. Hanem, h nincs benne sok extra :).
Javits ki ha tevedek, de nekem ugy remlik, h lufi csak nagylampasban volt. Meg E23 is remlik, de kislampas nem.
Jó dolog a klíma, de az tényleg ritka az E30-ban. Nekem már volt szerencsém látni gyári kislámpásat klímával, tempomattal, légzsákkal!!! És gyönyörű Keskin felnikkel (az a teli fajta), sírtam a gyönyörűségtől (és az irigységtől), 800-ért vették meg.
...Istvánnak láttam még a sötét zöld 325-ös kupéját (tőle kaptam a kazitartós boxot), na ott is könnybelábadt a szemem! Az is klímás, de Ő sem adná el 900 alatt, ebben biztos vagyok!
Viszont tény, hogy az E30 nem túl nagy. Én 187cm vagyok, és még egy gyerek is csak akkor fér el mögöttem, ha a térdei közé veszi az első ülést! :-D Szóval ha nem muszáj, egy utasnál többet nem vállalok be. Ha többen vagyunk akkor E34, vagy E23. (Vagy szivar 100, de az OFF-TOPIC :-))
(zavarnak úgy általában egy autón, volt már egy olyan kocsim sajnos, nem kívánom senkinek! Az előtt egy ugyanolyan kocsim volt gyári állapotú, kicsit rozsdásan, kicsit olajfogyasztósan, de mégis sokkal jobban szerettem, mint a gányoltat!)
Oké, rendben. Engem a gányolások zavarnak nagyon, csak és kizárólag gyári autók érdekelnek. A lakatolás egy dolog, hiszen csak egy darab lemezről beszélünk. Szerintem 60-ból korrektül ki lehet lakatoltatni, a fényezés már esztétikai kérdés, gondolom 150-ből meg van az is. A motor miatt én nem aggódom, 3-4 ezer km alatt megeszik egy litert, hát egye! :-) Ha jól emlékszem Rol340i azt írta, hogy 1000km/liternél illik generáloztatni. (...erre írta valaki, hogy neki már 2 litert eszik 1000-en, de eszébe sincs megbontatni, amikor szépen megy, jól fogyaszt, és hidegben is indul.)
Tavaly amikor vettem, lecseréltettem az olajat a motorban-váltóban-difiben, kapott egy "új" kartert, egy felújított hengerfejet, ilyesmi...
Dehogy bontom szét!!! Örülök hogy egyben van, és nincs szanaszét gányolva! :-) Annyira meg nem kell a pénz (3 havi minimálbérről beszélünk?), hogy "cigánykodjak" vele.
...egyébként egy 320-ast láttam a neten ami említésre érdemes, de az 850 ezerre van kiírva! Illetve pár hete az egyik fórumtagnak volt kint 600-700 körül egy aranymetál(?) 325-öse, na az még szép volt! (De az is 3x annyi pénz, tehát nem igazán értem hogy emberek mit akarnak ennyiért...)
Teljesen korrekt a hirdetés, én csak válaszoltam a kollégának, hogy 260nál biztosan nem ér többet. Egyébként pofás a vas, csak sajnos rozsdás és kopott a motorja, e30-nál ez a két tényező a legfontosabb.
Szándékosan fényképeztem le a hibákat (és említettem az olajfogyasztást), mert az emberek 90%-val ellentétben én nem b@szom át az "ügyfeleimet". A "fapad" az E30 sajátossága, nagyon kevés klímás-tempomatos-légzsákosat láttam még. (Olyat ami gyárilag úgy jött le a szalagról csak 1-et, utólag persze mindegyik okosítható, csak felesleges szerintem, hely úgy sem lesz benne több!)
Egyébként a két hátsó sárvédőíven (esetleg a küszöbön??) kívül nem rohad, és ezzel is elmegy még évekig. A jobb első sárvédő az előző tulajnál (aki 20 éve a szomszédom, és 10 évig nála volt a kocsi) lett cserélve, mert nem adták meg neki a jobbkezet. Lakatolás után érdemes ezt is, és az egész autót lefényztetni, mert utoljára 11 éve volt fényezve. (A jobb hátsó sárvédőn látható elválás pedig egy vékony gitt réteg, a látszat ellenére még a gépi mosó sem tépi le, de elég csúnya!)
...szóval ilyen állapotban (22 éves létére gyönyörűen egyben van, minden szempontból!), ezzel a "felszereltséggel", szerintem 220-230 a reális ára, főleg hogy áprilisban lejár a műszakija. (Ha pedig nem kell senkinek, akkor el lesz itt a 735-ös mellett, mint tartalék autó.)
droszi, nekem pont 1 vezető oldali távolsági kéne.. mit szeretnél? holnap azaz vas valszeg ráérek majd du 1 pár körre :) ma már nem fog menni.. :( oké? köszi, vd
Van é különbség a 86 - 88 közötti 325 i cabrio hátsó ülés és a 91 - es 318 i cabrio hátsó ülés között? Úgy értem méretbeli különbség? Kinézetre (képről) formabeli különbséget látok de félek, hogy nemcsak ilyenfajta az eltérés. A régi eredeti ülésemtől nem akarok megválni (vet.vizsgára még jó lesz :)))) , de olyan jó árban el tudnám hozni, hogy csuda. Beszéltem az eladóval. Egy beige bőrülésről van szó, naggggyon menne a calypsorot vashoz. Nincs valami kirobbanó állapotban, de egy kis ápolás, kis tömés és szivacs generál oszt mosoly az arcon. Ám ha nem passzol, tüzet rakni csak nem veszem meg...
"Suzuki forever! A suzuki a sportos személyautó szinonimája, de a típus nemcsak dinamizmusával vívja ki az elismerést. A suzuki-k sikere kitűnő irányíthatóságuknak, nagyszerű menettulajdonságaiknak köszönhető. A sportos vezetés és a legnagyobb fokú biztonság tekintetében nincs kompromisszum! Az első és a hátsótengelyek gyakorlatilag egyenlő terhelése pedig tovább növeli a kormányzás közvetlenségét. Egy autó sebességét, teljesítményét megadhatjuk pontos számokban. Van azonban, amit a száraz tények soha nem képesek visszaadani: a vezetés élményét. Azt a kellemes bizsergést, ami hatalmába kerít, mikor érezzük, hogy a motor a legfinomabb gázadásra is spontán reagál; mikor a tökéletesen ergonómikus utastérből kipillantva a motorháztető dinamikus vonalait látjuk magunk előtt; mikor minden kanyart megpillantva mosoly suhan át az arcunkon. Orrhosszal a mezőny előtt! Az erőforrás a kimagasló teljesítmény és a kivételes gazdaságosság ötvözete. Az 5-fokozatú sebességváltóval tökéletes egységet alkotó motorok dinamizmusa önmagáért beszél. Hogy mitől különleges a Suzuki? A vezetés élményét formákba, színekbe önti. Egy olyan autó, amelynek nemcsak látványa, hanem menettulajdonságai is összetéveszthetetlenek!"
Nem kell félni a rongytetőstől Én tavaly nyáron vettem a feleségemnek. Hibátlan és a kocsi is jó.
Inkább ezt ajánlanám: http://www.hasznaltauto.hu/1867282_bmw_318_1991
oké a fakormányt letépném de az enyémbe is egy fantasztikus ezüst "cédésfejeccsség" és egy csodálatos"tuning" alamánium váltógomb volt.( a csontfekete kocsiban)
Üdv: TT
Atti:
Megoldódott a hebegés,nem a lambda volt rossz hanem a rotororn volt egy repedés. dobtam rá egy fedelet is és mint a Doxa.
köszönöm az infót, nézegettem árban szinte teljesen egyformák a tárcsák... ami visszatart a ferodotól tárcsa ügyben, hogy pl. a premier betétjükben nagyot csalódtam, viszont a ds2000-ről többen mondták, hogy elég jó...
AttiM3
Köszi az ajánlatot ami az árákat nézve nagyon jó és ha nem lenne kedvezményem élnék is vele.
Légtömegmérő határozottan érintetlennek tűnik. Egyedül ami a bilincs előtt van közvetlenül állítócsavar(?) az van szétbarmolva kicsit vagyis inkább mintha olvasztva(?!?!?!) lenne.
De mondjuk... aksi saru levételig meg resetig midnen oké volt. ezért nem gondoltam laikusan hogy ez problem lenne. Megnéztem a bilincseket, vákumozást is, rendben vannak. Legalábbis bántva nem lettek meghuzva tuti rendesen megvannak illetve ahol csak rádugós a történet azis okés.
Pillangószelepet első dolgom lesz lecheckolni holnap :)
sziasztok! Honnan tudnék DOT 5.1es fékolajat szerezni holnap? Kilazult a bilincs és szivárgott az olaj a tartályból. kb 1 deci hiányozhat, és ezért kezdett villogni a műszerfgalon a lámpa, hogy kevés az olaj :( nem tudom milyen kiszerelések vannak, de nem kell sok. voltam 1 helyen de ott csak 4.0-ás volt.. :( még 1 dolog, valakinek van fekete veséje eladó? olyan kéne...
A műszecsoportod javításra szorul, inspection panel akku javítás és fordszámmérő csere javasolt. Ha előtte jó volt az alapjárat, akkor az akkusaru levétel miatt "elfelejtette", majd megtanulja. Pillangószelep potit érdemes leellenőrizni, kattan-e kis nyitásra. Persze sehol nem szívhat falsot és légtömegmérő is jó, ha érintetlen...
Kicsit OFF leszek de a véleményetek érdekelne, az 1.8T topicból néztem át hozzátok... első kerekes autón szeretném lecserélni az első féket (tárcsa+betét).
Betét ügyben DS2000 lenne a kiválaszott , de a tárcsában nem tudok dűlőre jutni szerintetek ATE vagy Ferodo? egyáltalán van valami különbség? Vagy más márkát ajánlanátok teljesen?
Néha úgyérzem magam, mint egy Bmw szerelési információs központ :) Sibedajavításban jó vagyok, van elrakva komplett 2-3 szett elektromos és mechanikus egyaránt.
A műszercsoport M40-nél a computerből kapja a befecskendezési jeleket, amit a codiersteckeren keresztűl dolgoz fel, nyílván ezt egy időintervallumon belül, amit a holtponti jeladóból vesz, kb 2 fordulat? :). A fordszámjelet a kerek motorcsatiban lehet megtalálni, fekete 0,5-ös szál, sima négyszögjeleket kell rajta mérni oszcilloszkóppal. Droszinak van oszcilloszkópja, csokiért biztos mér! :)))
Sokat nem görcsölt, amikor szétvágta a lemezelt vasmagot, majd összehegesztette! Azt hiszem feléjük nem folyik örvényáram... De a végkifejlett haláljó!
Menet közben végülis nem világít, sőt asszem csak gyújtáson.
Ezzel együtt is tudnék élni, pláne ha így van gyárilag :)
Inkább a fogyasztásmérő zavar hogy az meg amióta megvan a vas (3 kemény nap) azóta működött, mostmeg hirtelen meghibbant. Sosem gondoltam volna hogy az elemnek is köze lehet hozzá. Vagy rosszul értelmezem és nincs is, és csak a ledekhez van köze az elemnek?
Reset után ez a normális. A világító LED-eknek fogynia kell a használat folyamán. Ha már egyik se világít, akkor jön az olajcserére figyelmeztető felirat.
Ezek nagyon gyakori problémák. Az inspection nálam sem resetelhető már. A fogyimérő sem mér mindig. Valszeg ha egyszer rászánnám magam és kiszedném a műszeregységet, meghúzgálnám a csavarokat, átnézném a forrasztásokat, és kicserélném az elemet megjavulnának a dolgok. Neked is ez lehet a megoldás. Alapjárat ingadozás szintén gyakori, igazából én már hozzászoktam. Nekem is volt LMM csere, lambda szonda csere, nem szüntette meg. Addig örülj amíg csak ennyi baja van a vasnak ;-)
Mivel felvillant az inspection is, gondoltam csinálok 1 resetet. http://www.bmwe30.hu/old/javit.html#reset alapján. Meg is volt inspection felirat el is tűnt. Viszont ott maradtak a zöld ledek mind ill 1 darab sárga. Ezt nem lehet "kicsinálni" onnan valahogyan szakszerűen?
Illetve elfelejtett működni a fogyimérőm :( 3ezres fordulat felett kivágja magát koppra aztán ennyi... az alatt pedig 0-t muat. Ez mitől lehet?
LMM-en a bilincs olyan laza volt hogy körbe lehetett pörgetni, meghúztam, de semmi változás. Alapjáratom is visszaesett 100-150et(kb 550 most), ill minimális gázfröccsre nemhogy felpörögni nem akar de majdhogynem leáll.
Ja, tegnap gyertyákat is kivettem, s megnéztem hogy leglaább egyformák vannak-e benne. Az aksi saru is le volt véve ki időre. Nem tudom ezeknek mennyi köze lehet hozzá?!
Ha valakinek esetleg van bármilyen ötlete... ne tartsa magában :)
Rol! Köszi a telefonos segítséget, tényleg semmi köze nem volt a kupak kitekerésnek a 'motoröil' felvillanásához. Nemhogy 20-30km de 2-3 méter is elég volt. Kapott ma finom Castrolt :)
Félreértettél, nem nekem intézte, hanem valami fotózáshoz kellettek neki csajok lenge ruhában (vagy anélkül), és talált :) Azt meg hogy Droszi kedvéért megcsináljuk ezt a fotózást, talán még elnézi nekem, hisz lényegében ott se kell legyek :)
Nos, mikor még csak gondolkodtam az ötleten, hogy vennék E30-at, akkor egy régi CARtárs szólt, hogy bekerült hozzájuk egy ilyen, hibátlan állapotban, női tulajtól, 192e km-el. Ekkor még nem került fel róla kép, csak MMS-ben láttam egyet róla. Akkor még nem ennyi volt az ára, de már akkor is magasabb volt az eladó autókénál. Én akkor sokallottam a többihez képest, hiszen nem láttam róla több képet. Aztán 1-2 hét után végül felkerült a hasznaltauto-ra, már magasabb áron. A motortérről készült kép nagyon megfogott, látszik, hogy féltett autó volt, de valahogy a színe... talán ez a szín valahogy a képen nem jött be.
Végül majdnem le is mentem megnézni, de aztán letettem róla. Az ára FIX, igazság szerint nem akarják eladni csak akkor ha tényleg ennyiért valaki elviszi. Extra szinte semmi nincs benne, viszont felárért van hozzá egy jól felszerelt donor.
Átalakítani szerintem ezt vétek lenne, ez így gyári és így érték. Talán ezért sem vettem meg, meg ha pld ezt valaki megveszi és meghúzzák, lehet újrafényezni és akkor már ugrott az eredetiség, veszít az értékéből. Ezt személy szerint csak ünnepnapokon hoznám ki!
Ha azt nézem, hogy 420-ért vettem egy jó állapotú 320-at, szervóval, légkondival és rendbeteszem, átalakítom, akkor sem fogom átlépni ezt a 850-es határt, és akkor jobban tükrözi az ízlésemet, elvárásaimat. Naponta tudok/merem használni és ha sérül, akkor javítom/javíttatom.
Khm, hát nem lehetetlen a dolog... :) Saját nő kizárva, ha ennyire exhibicionista lenne, addig verném, amígy megszokik, vagy megszökik :) Viszont egy cimborám egyszer egy fotózáshoz már intézett kellően bevállalós csajokat, alájuk tolom a verdát, és majdnem megvan amit kértél :P
Ez az autó túl szép ahhoz, hogy átalakítsd, ezt inkább vki olyannak kéne megvennie, akinek jó egy "fapados" ámde gyönyörű állapotú E30 és így is akarja megőrizni. Neked ha átalakítani, tuningolni kell, akkor jó vmi "szakadtabb", úgyis kicserélsz egy csomó mindent rajta... Belinkelet ide nemrég egy 25i-t 9*16os felnikkel, azt elhozod 600ért és 250-et rögötn ráköltesz alkatrészekre, viszont akkor lesz 850ből egy egész szép "tuning" E30-ad.
gyönyörű állapotbn van, és ami a legnagyobb kincs, hogy törés mentes.
Milyen tuningra gondoltál?Itt az olyan béjemvések vannak, akik a szolíd, maximum a gyári Mtech1, Mtech2 tunyingot viselik el. Teljesen jogosan, ugyanis nagyon kevés az olyan plasztik kiegészítő ami nem teszi gagyivá az autód.
Ezt az autót szép apránként lehet csinosítani ugyanis másra nem kell költeni nagyon úgy néz ki.
Ha Lambo ajtó kell rá hívj és segítek!:D:D:D
Egyébként én így meg hagynám ahogy van, nagyon rikta az ilyen gyári.
Évek múlva nagyon sokat érhet, jó lenne tudni mennyi km van benne, de nem lehet sok. Viszont az illető tudja mit ad el.
elmondhatom, semmi titok nincs benne. ford sierra. át kell mókolni a felfogató füleket a bölcsőn, meg talán még mást is, én annyira nem mentem bele a dologba...
Végre vki :). Többek között én (is) linkelgettem már párszor. Szal én véleményem már sokat nem ér, de:
-nincs benne se szervó, se klima, se elektromos ablak, egy alufelni se, valszeg még centrál se.
-6 henger, de mégse 25i, szal többség szerint nem az igazi, csak kajál, viszont nem megy.
-a szine valóban eléggé semmilyen, sőt még sárfogó gumi is van rajta :P, meg még vacak családi 4 ajtós is...
A 850e meg nem is kevés...
Ha én keresnék E30-at tuti ezt választanám.
Mert annyira gyári, h ilyen alig akad. A motortér & ülés láttán a km nem is érdekel. Ez egy jól-szerencsésen megőrzött kincs, végig Mo-i, tényleg NAGYON ritka.
Innen a tuningra a válasz: ha csak szolidan, mint a többség akkor hogyne, de nem ám szétszedősre, mert ez nem arra való :).
Sziasztok! Most állok autó vétel előtt és egy jó e30 ast szeretnék venni...:)
Már valaki belinkelte ide ezt a kocsit...de szerintetek ez jó "tuning" alap lenne? ár érték arány..stb? (mondjuk ez a szín lehet nem a legjobb:( szóval mi a véleményetek erről a kocsiról? http://www.hasznaltauto.hu/1669368_bmw_320i_1989
És az e36 szervópumpa hány baron dolgozik? Az is olyan sok, mint az e46? Sikerült könnyen elboltolni a Konit, nem volt gond? Csak futólag beszéltem Ádámmal, annyit mondott, hogy elhozta.
Atti, Joco! Mondjátok már meg, milyen kormányműről van szó, meg hogy mit kell rajta mókolni. NAgyon csábít a 2,2. :)
Ezt akartam en is kerdezni. A 2,2 azt jelenti, h alig 1 teljes kort forog kozepallasbol a szelsobe?
Versenyre elhiszem, h jo, de utcara mi elonye van ennyire direkt kormanynak? Alig kell parszor parkolni egy nap, ellenben meg sztradan is feszt resen kell lenni es centikre szoritani a kormanyt.
Vagy csak engem nem fog el a laz, nekem inkabb kellene klima, vagy karpit, vagy felni, vagy akarmi...
én gondolom, hogy milyen autóról van szó... megmértétek, hogy hány mm-t tol kopptól koppig? lehet kevesebbet fordul, de ha kevesebbet is tol, akkor baszhatod a kormányszöget. :))) ezt sokszor elfelejtik...
Ha nagyon sok, és Mike-nak is elmegy gyári pumpával, akkor nekem is el fog :D Nem gyenge az anarchia az infókat tekintve. Keresni kéne vmi hivatalos oldalt :D
Hú, akkor én nagyon nem jól tudtam. Tök más számok derengenek. Például hogy az e36 több, mint 3, és a 2,5öt az e90 tudja. Na mostmár várom MySQL véleményét. Pumpa felújításáról mit kell tudni?
Nagyon jó, hogy felhozódott a kormánymű téma. Mivel én is befürödtem az enyémmel, ezért nemsokára megint cserélnék (nem olyan vészes, de utána kell töltögetni), csak kérdés, hogy mire. Ezért érdekelne, hogy mely kormányművek kompatibilisek e30ba, mennyit fordulnak, és mennyi pénzből tudom beépíteni. Nagyjából tudom, de szeretnék tisztán látni.
e36 milliószor körbeforog? Nem úgy van, hogy a szervós e30 3,8at forog, az e36 meg 3,6ot??
Roli nem ajánlotta az új tömítést mert, azt mondta lóg a fogasléc és pár hónap és elnyírja az új tömítést is, de utánanézek, csak nem tok annyira jól németül:D
Nem akarok többet Powerről, mert most fürödtem be eggyel:(
Folyik belőle az olaj, természetesen csak beszerelés után derült ki. Roli megnézte, és volt olaj a gumi alatt, de nem lehetett tudni mennyire ömlik belőle.
Inkább "ismerőstől" vennék, innen csak nem basz át senki.
Ne fikázz már engem:D Én csak annyit tudok, amit a barátom elmondott nekem telefonba, miután jött el a Tibisztől. Nekem azt mondta, felnivel együtt(gondolom azzal).
télleg senki nem tud nekem egy fasza 36-os kormáynmúvet szervósat?Csak kormányművet? Vazze ott áll a kocsim a garázsba és csöpög belőle az olaj, má 2 liert olajat elfolyattam, valaki gyorsan, hogy ne szennyzem a krnyezetet tovább:D
Nem. Diamantschwarz 25i touring. A 17-es magnézium vagy milyen(fiat) felnikkel adta.
Papír nélkül adta volna 330-ért, de a haverom megdumálta vele, hogy papírral kell neki.
Árat nem szívesen írnék, ugyis jóba vagy Tibisszel:D vagy nem?:P
Ő hozta magának asszem németoból, de most vett egy újabb 3ast. Klímás, el. ablak, meg mittomén, ha minden igaz hétvégén megyünk érte:D Le van előlegezve, úgyhogy tuti:D
Képről nagyon szép, ennyiért meg pláne:D
Mondjuk azonnal adnám el a felnit róla(150k) és gyorsan rá egy pókhálós.
Jah ez 4X98-as, de asszem ad átalakítót(ezt nem értem, ilyenkor nem az átalakítót kell levenni róla? még nem láttam ilyet azért nem tom elképzelni), kap mellé 4 db 17-es gumit, géptetőt is asszem, meg pluszba egy 5 ajtót hátra.
egyelőre ennyi. Nagyon rendbe van az autó azt mondta, mondjuk nem is vártam mást Tibisztől:D
Az autó felderített történetét a képekhez akartam hozzáírni, de válaszolok a kérdésedre, javaslatodra. Egyébként köszi, hogy szólsz/szóltál szívesen veszek minden javaslatot/ötletet!
Szóval kép nélkül hirdették, de gondoltam egy misét megér, felhívtam. Részletesen is leírom majd, most csak vázlatokban. Az autóról leverték a kartert, az ültetés miatt nagyon alacsony, a tulaj úgy hirdette, hogy éppen a szervízben áll ahol javították a motort. Így sokminden ki lett cserélve a motorban és természetesen kapott egy új kartert. Friss az olaj, csapágyak és még nem tudom mik (gyűrűk biztosan nem lettek cserélve), új vezérműszíj és tömítések. A szerelő annyit mondott, hogy mivel most lett összerakva, na hajtsam és 2000 km után visszavár egy olajcserére (ez 15e Ft lesz), a garancia miatt. Talán pont ezek miatt választottam ezt az autót, mert úgy gondolom, hogy nem kell foglalkoznom ezekkel, így lényegesen olcsóbb hosszútávon, mintha a vétel után még erre is költenem kéne. Folyt köv... :-)
Ötleteket szívesen fogadok alkatrész témában, most beszéltem a szerelővel, hétfőn kezdene neki a kocsinak, addig esetleg vehetek olcsóbbat/jobbat!
Hardy-ra 8e Ft-tól, kardáncsapágyra pedig 15e Ft-tól számolhatok. Ha írtok márkát, hogy mit igen vagy mit ne, vagy tudtok olyat akinél olcsóbban lehet hozzájutni, azt nagyon megköszönném! (Akkor több marad másra!)
A tegnapi vétel után ma sikeres műszaki vizsgát tettünk! Az általam ismert hibákon kívül nem volt más probléma, meg is jegyezték, hogy szépen karban volt tartva.
Viszont a hardy tárcsát cserélnék, meg valami gumi nemtommit a kardánnál. Ettől van egy verődő hang a két ülés közüli helyről.
Képet még mindig nem rakok fel, előbb kitakarítom :-)
Hát ennél jobban nem tudtuk megültetni:) mert mindehova odavertem bp-en az alját:/ kartervédőn keresztül is sikerült megütnöm egyszer a kartert..igaz M50 motor miatt lógott le nagyon..
Így ebben a formában nem szép, mert ez a szín és a "némi" jég :) öregíti az autót. De mondjuk megültetve, black hellával, körbe M-tech1-gyel, BBS RS arany közepű polír peremű felnikkel és vajbőr belsővel nagyon tudna tetszeni :D
Kapkodtam a fejem és nem tudtam a sok hozzászólás közül, hogy melyikre is válaszoljak.
Dezs:
Köszi a tanácsokat, amiket telefonon kaptam, mikor az autód után érdeklődtem!
A színe és kinézete miatt hívtalak fel éppen, nagyon tetszett, bár bevallom féltem, hogy az alacsony ár olyan autót takar, amire azért még költenem kell. Ahogy írtad is, ez részben be is jött, persze ezzel semmi gond, hiszen 20 év körüli autókról beszélünk. A lényeg nálam az volt, hogy összességében olyan autót vegyek, amivel egy darabig nem kell foglalkozni (így a Fordos koccod után sajnos részemről tárgytalan volt).
Mindenki:
Hogy ki, kinek szopja és milyét és hogy milyen vélemények születnek egy-egy belinkelt autó után, végül is mindegy. Valahol mindenkinek igaza van, hiszen tegyük a szívünkre a kezünket a mi/ti autóinknak vannak hibáik. Ha hibátlan lenne, akkor nem hirdetnék, vagy olyan áron amiből veszek egy romot és felújítom saját ízlésem szerint.
Szín:
Kinek mi tetszik! Bevallom nem zsánerem a piros szín, mégis a Trabim krém és piros fényű lett, és E30-ban még kimondottan tetszik is a piros! És az összes többi is!!
És a legfontosabb!!!
Végre megvan, hazahoztam a kis6ost, 2.0i-s, fehér színű, kisebb hibákkal.
Holnap ha minden igaz vizsga, aztán jöhet a csinosítás :-)
Bezzeg amikor kerestem, akkor senki nem linkelt :D Bocs, de mostmár folyamatban a futómű projekt, készülőben a motor upgarade, stb. Úgyhogy esetleg akkor jöhet szóba, ha nagyon-nagyon durván zsír. Esetleg mesélhetsz bővebben róla, vagy linkelhetsz, ha gondolod. Soha nem mondom, hogy soha.
Sziasztok Az okosok tanácsát kérném abban, hogy lehet e motort cserélni az autóban, ha a motorkód azonos, de a cseremotor német papíros autóból való? A saját blokkom egy darab öntvény formájában létezik, rajta a motorszámmal, semmi más nincs meg hozzá. Átfűzni meg nem szeretném. :)