Na, most ennyi van belőle. Szemből nem mertem fotózni, mert akkor már benne lettek volna a hölgyek, és lehet, hogy most törött kézzel törölném a véres orromat. :-)
A kereszteződés már nincs meg, csak a járdában és az úttestben lévő vágánydarab. A fotózással óvatosan, a közelben lévő hölgyek illetve a feltehetően szintén ott lévő "munkaadóik" jelenléte miatt nem mindig praktikus elővenni a fényképezőgépet. :-) Az első alkalommal 6 óra körül nem mertem elővenni, másodszor délután 2-kor kevesebben voltak, óvatosan fotóztam kettőt, csak még át kell tölteni a fotógépről.
Mostanában kétszer is elnéztem arrafelé. A mellette lévő területen egy magáncég van. Kicsit besétáltam sínek nyomát nem leltem (egy helyen gyanús, de lehet, hogy csak meglévő sínszálak vannak letéve), de nem tudtam teljesen körbenézni, mert kibactak. :-)
Benéztem a Fésűsfonóhoz is a fordítókorong helyét keresve a portásfülkénél. Nem láttam nyomát, épp elnéztem volna a főcsapásra merőleges "folyosó" felé, de onnan is kibactak, hogy ez magánterület, tilos itt mászkálni meg fotózni. :-) A múltkor a bejáratnál is, meg itt hátul is tök segítőkész, barátságos őr volt, ez egy másik. Meg hogy tudják, hogy korábban is voltam itt stb...
Szóval most nem praktikus bámészkodni, fotózni. A főbejáraton határozottan bemenve nem lehet gond, csak mintha menne az ember valahova.
Köszi! Pont az ilyen fentrőlhu-zásra nincs időm, pontosabban keresgélni. Így hogy megvan, meg is fogom "venni" a képet.
Gyanús is volt ez beton támfalas többszintes, lejtőkkel tarkított rész. A korong helyét is megnézem majd, és akkor bemegyek abba a "keresztutcába" is, ott nem gyanítottam síneket.
Tovább most nem mentem rajta, már ennyi volt, folyt.köv...
A vasúthoz kapcsolódott, Ferencvároshoz. A Gubacsi út - Szabadkai út kereszteződése lőtt északra volt a szintbeli kereszt a villamossal. Belül jópofa csúcsfordítós megoldás a szintkülönbség megoldásához. Itt egy 1972-es légifotó (a mozdony kint van a szín előtt):
Ja, hogy te ilyen agresszív vagy? :-) A mozdonyszín - szerintem - még a Fésűsfonó területén van, de tisztán látszik, hogy közös vágányhálózata volt a FÉG-gel. Arra kíváncsi volnék, hol és hogyan kapcsolódott a vasúti ill. esetleg a villamos hálózathoz?
Ezen a - az első részén valamiért girbe-gurba - képen lévő kémény látszik a korábbi légifotókon is, előtérben a mozdonyszín. Én a túlsó vége felől közeledek.
A saját képeken eleinte közeledünk, a háttérben a mozdonyszín, közben néha visszafelé is nézünk. A vágány az őrbódé mellett a falnál véget ért, de a másik telephelyen van folytatása. És itt van a Gubacsi út felőli bejárat.
Na akkor elkezdem, időhiány miatt rendesen úgysem fogom tudni feldolgozni. Most gyorsan egy globális áttekintés elveszett vágányok nélkül, majd apránként folytatom.
Szóval ahol jártam az a Fésűsfonó területe. Az első képen egy régi légifotó, a másodikon egy mostani, a harmadikon a műholdkép az érintett területről.
És persze a gyárkapu régen és most. Ha tudom előre, hogy ilyen fotót találok, úgy fotóztam volna most is az épülettel együtt. Majd bepótolom.
A végén két régi fotó (úgyis pikkpakk megtalálnátok), egy az őskorból, a másik az 50-es évekből - az itt lévő váltó maradványairól tettem be a fotót.
Tippem szerint ahol jártam az még pont nem ez, de mint mondtam nem tudom, hol volt a határ. A sok e-vel emlegetett hely kapuja (lásd fotó) kicsit odébb van, emiatt is gondolom, hogy az még nem az volt.
Nem kellene helyette felelnem, de segedelmemmel meglelheted fenn Pesten ezen rejtelmes elveszett telepet, ne keresd feleslegesen. E helyen szerkesztettek rettenetes nyeles szerkezeteket, melyekkel messze ellenfeledet leteperhetted - megjegyzem, ez hegyes elemeket testbe, fejbe reptetve kellemetlen lehetett, s ezen ember nem lett eleven. Emellett szerkesztettek erre szerkezeteket, melyekkel eledeledet, esetleg seggedet melengethetted, egyetlen esetben sem kellett bele delej. He?
Mivel a területen több tucat cég van (meg egy kulturális intézmény), simán be lehet menni.
Az első nap egy kulturális rendezvényre mentem, és mivel már korábban egy hasonló után szétnézve láttam a síneket - na meg eleve a lentebb betett váltón keresztül jutsz el oda -, előtte fotóztam egy adagot. Csak kevés időt hagytam rá, így másnap visszamentem. A biztonsági őr, akivel előző nap is váltottam pár szót, kérdezte, hogy ma is rendezvény lesz? :-)
A következő nap meg a másik - ismeretlen nevű és lokalitású :D - gyártelepre* néztem be, ott is több cég van. De pl. a kicenzúrázott lezárt ajtó mögötti részen elkerítve csak egy cég van, oda a másik oldalról nyitva lévő kapu ellenére sem mentem be. Ránézésre az egész le van betonozva/aszfaltozva.
*Igazából nem tudom pontosan anno hol volt a határ a két gyár között? Feltételezem hogy ott, ahol a mostaniak között is, de ez nem 100%.
Most összezavartál. Én nem tudok a közelben MÁVAG-ról. Attól persze még lehet, mindenféle gyárak terén eléggé tudatlan vagyok. És 180-as fokos ív nyomát sem leltem, csak 90 fokosat. Darupálya nyoma viszont fellelhető, legalábbis én annak néztem.
@f_k: nem.
Egyik oldal, vele szemben a másik oldal ill. szemből a kettő, egyelőre cenzúrázva, nem akarom még elárulni. :DDD Bár így is egyre több részletet fedek fel. :-) (Ez a korábbi váltónak és vágány részletnek a folytatásában van, a másik gyártelepen is van kibukkanó sín.)