Tudod hogy hova terveztek megallo(ka)t a DRB-n Ujpalotan?
Emlekszem 98ban volt az onkormanyzati valasztason egy szemuveges faszi, az mast se mondott, csak hogy "metrot Palotanak!". Jokat lehetett rohogni a mukson, mar bocsanat ha valakinek a rokona...
Amit annal a keresztezodesnel nem szeretek, az a befordulas utani lampa. nagyon ritkan kapom el zoldre. Es csak azert hogy neha kijon egy busz, szerintem nem kene. Mert sajnos csak neha jon ki a busz, nem?
En is mindig oda jartam tekerni. Raadasul a Molnar Viktor u.-i feluljarotol a Ferroglobus fele gyakorlatilag autos forgalom nincs, ott olyan jo versenyeket rendeztunk haverokkal, hogy csak na.
Amellett a bringaut tekinteteben egyetertek. Amikor legutoljara lattam a Fov. onkormanyzatnak a tajekoztato terkepet(kb. 2000-ben), feltunt, hogy a XV. keruletben egy darab bringaut nincsen!
Amikor Ujpesten at jartam dolgozni Obudara, Obudan majdnem vegig bringauton mentem, Ujpesten is majdnem vegig bringauton eljutottam a Szerencs utcai vasuti atjaroig, ahol "Isten hozta a XV. keruletben" tabla, es bringaut nuku.
bosszankodtam eleget.
Jol hasznalhatok meg Pestujhelynek az utjai, eleg csendesek, es sokat most ujonnan aszfaltoztak le.
És még egy témát feldobok: bicikliutak. Valahogy még egy méter kiépített bicikliutat nem találtam a kerületben. Lehet, hogy van, de még nem bukkantam rá. Pedig lenne rá igény. Olyan, ami valahonnan valahová vezet. Nem csak közlekednék, de edzenék is a bringámmal... A lakásomtól 2 km-re, a Körvasút sorra szoktam kimennni, mert ott van viszonylag kis forgalom, jó aszfalt és egyenes pálya. Ahogy nézem, elég sokan gondolkoznak így.
De hogy mondjak valami pozitívat is: elég korrektül megcsinálták a Szentmihályi-Nyírpalota kereszteződést. Az a bunkó autósokon múlik, hogy az Újpest felől érkezők a Nyírpalotára 40-nel kanyarodnak rá, a zebrára és az ott lévő gyalogosokra magasról téve.
Ez most nem politizálós szöveg lesz!
Időnként olyan érdekes olvasni a Városházi Naplóban, hogy jajdejó nekünk, mert micsoda fejlődésen mentünk keresztül. Hát ha az AC megépülése fejlődés, akkor tényleg. Úgy tudom, a metró tervezett végállomása ott lenne. Milyen jó dolog lenne, ha a sok-sok vásárló könnyen és gyorsan eljutna úticéljához (AC és Pólus), majd vissza. Az újpalotai lakosok pedig nem érdekesek. Örülök, hogy felújították a 69-es vonalát, hannoveri villamosokat raktak ide is. A vásárcsarnoktól a Mexikói útig a régi 35-40 perc helyett már 20-22 perc alatt eljutok. Örülök, hogy némileg korrigálták (mert tökéletes nem lett..) a Thököly-Hungária körúti kereszteződést, így a 73-asnak és a 173-asnak nem kell félórákat álldogállnia a csúcsforgalmi dugóban. De ez egyik sem kifejezetten Újpalota fejlesztését jelenti... A 173-as akkor lenne jó, ha egész nap járna, de minimum délelőtt 10-ig és este 8-ig, az eddigi 8:30 és 18:30 helyett. De ez is csak szükségmegoldás. A metró helyett. Szerintem ha megépítik a metrót, megszüntetik a 173-ast és még tömöttebb lesz a 73-as (hiszen metró "hozza rá" a tömegeket), így még lassabb lesz a hazajutásom a melóhelyről, hiszen az nem Dél-Budán van... De ez az egész még évek múlva lesz.
"A Thököly úti villamossínek sorsa a Keleti Pályaudvar és a Bosnyák tér közötti szakasz elkészültével pecsételődik meg. Eredetileg egy zárt pályás, Újpalotáig közlekedő villamost terveztek, ám a szükséges engedélyeket nem kapták meg a beruházásra: a hatóságok úgy látták, hogy az autóknak a sínekre is szükségük van a még nagyobb dugók elkerülése érdekében. "Ezért kellett a Baross helyett a Bosnyák térig hosszabbítani a metrót" - utasít el Gulyás egy feltételezést, miszerint a választási kampány hozta volna az ötletet. Újpalota viharos fejlődése ugyanakkor indokolja, hogy nyolc-tíz éven belül oda is metróval, ne pedig egy tervekben már szereplő gyorsvillamossal lehessen kijárni. "
"Az Etele tér és a Keleti Pályaudvar között építik meg 10 állomással a négyes metrót - döntött szerdai ülésén a kormány. Egyúttal megkezdik a Bosnyák térig tartó második szakasz 4 állomása megépítésének előkészítését is."
a teljes cikk:
http://index.hu/politika/belfold/metro40514/
szoval meg arra is varni kell, hogy a Bosnyakig metro legyen, hat meg Ujpalotaig. Pedig emlekszem, amikor 1985-ben odakoltoztunk, a Molnar Viktor utcanal buszken mutogatta az egyik lako, hogy hol lesz a feljaro a metro aluljarojabol. Ezzel probalt meggyozni minket, hogy milyen jo helyen lakik.
Azota erre a helyre felepult 12 hami bar, meg gyrosos, es valoszinuleg meg jo par evig uzemelni fognak, amig ott metro lesz :(
Hát, mi szombat estefelé a Pólus parkolójában _nem találtunk helyet_. Szerettünk volna egy kicsit lődörögni még, de a szabadtéri programokhoz már nagyon át voltunk fagyva. Ha megnyit az AC, talán jobban eloszlik a tömeg. Amúgy én inkább csak kíváncsian várom, milyen lesz.
Ezt olvastatok? "A befektetők és a kivitelezők képviselői mellett a XV. kerület polgármestere is felszólalt, aki az AC jelentette előnyök mellett a várható hátrányokról is szólt."
Mit szoltok hozza?
(maga a cikk csak huen tukrozi, hogy a szerzo most volt ott eleteben eloszor, es fogalma sincs merre jar... )
Meg az egesz AC-hez?
Gyere!
(Pestujhely tortenete amugy is osszefonodik Ujpalotaeval, eleg csak a Dregelyvar utcat megnezni.)
Pestujhelyen belül honnan?
Sokaig jartam a Pestujhelyi Közössegi hazba edzeni, jo par haverom is arrafele lakik. Arrol nem beszelve, hogy arrafele a "kis" utcakban tanultam meg kormany fogasa nelkul kanyarodni a bringaval...
Haromszor usztam ott.
Engem is a kivancsisag vezerelt, meg hogy nincs a kozelben jo uszoda.
Igazabol a szallovendegeknek egy kis pancsolasra valo, ennyi az egesz. 20 meter hosszu, es ket sav szeles. Allitolag van benne ellenaram, a generatort lattam is, de mukodes kozben meg nem voltam ott.