Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Szerintem elég a kisebb is mivel nem használod el az összes 55-60 fokos vizet. Mivel elég nagy a tároló hőcserélőjének a teljesítménye szerintem 120l melegvíz elkészítése nem több 20 percnél, de akkor 15 fokos a tárolóban lévő víz a kazán indulásakor. Elvételkor ha nem is azonnal, de elég hamar érzékeli hogy elvét van, mert csökken a tárolóban lévő víz hőmérséklete. Szerintem mire valaki megfürdik addigra ismét a kívánt hőmérsékletü a tárolóban lévő víz.
A kazán jobb hatásfokú égővel,hőcserélővel rendelkezik, mint egy átfolyós ezért szerintem kevesebb gázzal tudsz ugyanannyi melegvizet előállítani, viszont ott van a tároló és a rendszer egyéb vesztesége. Minél nagyobb a tárolód annál nagyobb a veszteség ezért nem érdemes túlméretezni.
Rendben, mivel nincs lényeges eltérés fogyasztásban az átfolyóshoz képest, akkor valószínűleg veszek egy tárolót. Csak azt kell még eldöntsem, hogy 120-ast, vagy 160-ast.
Csak a kádat olyan 100 literre tippelem, így valószínűleg a nagyobb lenne jobb, vagy amikor vízelvétel történik, akkor egyből beindul a gáz és utántölti a tárolót? Mert ha ilyen pufferként működik, akkor elég lenne a kisebb is. Megérné a nagyobbat választani?
Miután x liter vizet kell bizonyos hőfokra melegíteni (a deltaT ugye azonos), nagyságrendileg nincs különbség. A lényeges különbség a komfortban van. Mi 4 főre kb 30-50m3 gázt fogyasztunk fűtési idényen kívül. 4-5 főre a 110 literes tároló mellett olyan napi max 1m3 gáz mehet el. Én órára nem számolnék fogyasztást...
Most egy 14l/perces átfolyós vízmelegítőnk van, de főleg a hidromasszázs fülkéhez kevésnek bizonyul, ezért gondoltam, ha már veszek kazánt, veszek hozzá egy 120-as vagy 160-as tárolót, csak most próbálom felmérni az üzemeltetési költségeit is, megéri-e a plusz komfort a plusz pénzt?
Az átfolyós 2,1 m3 gázt fogyaszt óránként, a tárolóra vetített fogyasztás hogyan festene (gáz+áram)? Jelentősen eltér?
Bocs, nem tudom. Használjuk folyamatosan, napi 10 órát megy a szivattyú, de a fiaim néha átkapcsolják állandó üzemre, mert éppen a programozott időn kívül akarnak fürödni, és elfelejtik visszakapcsolni. Ilyenkor megy folyamatosan éjjel nappal.
Eszedbe ne jusson lekapcsolni, ha egy hétig nem vagytok otthon. Ezek nem vesztenek annyi hőt, hogy ki kelljen kapcsolni.
A HMV-t személyre szokták méretezni, 4 főre elég a 110-120 literes kategória. A tárolós nem várja meg míg átfolyós üzeművé válna, mert bekapcsol mindjárt.
Nekem st-120 -as van, TA 270-nel szabályozom, Junkers Cerasmart kondi (ez melegvíz szempontjából mindegy) kazán hajtja meg. Lehet programozni a hét minden napjára külön, több (talán napi 3) ciklusban (nálam éjszaka: kikapcsolt, nappal: bekapcsolt).
3 féle üzemmódot lehet választani 1, Folyamatos hőmérséklet figyelés, szükség esetén azonnali felfűtés (konfort üzem) 2, Ciklikus hőmérséklet ellenőrzés (azt hiszem 12 percenként) és ha szükséges, akkor felfűtés max. 12 percen keresztül (ECO üzemmód, nálam így üzemel, négy főre, 50 fokos max. beállított hőmérséklet mellett elég, pedig... majd később) 3, Csak csapoláskor ellenőrzi a hőmérsékletet (az üzemmód nevét nem tudom) és ha kell fűt. (Ekkor lehet, hogy pl. reggel - vagy hosszabb használaton kívüli állapot után hideg a víz).
Bármely beállítás mellett egy gombnyomással "előnykapcsolást" lehet állítani, ekkor a beállított hőmérsékletre fűt, és ezt folyamatos fűtéssel igyekszik tartani (konfort üzemmód). Érvényes egy órán keresztül, és persze a hőmérséklet is egy mozdulattal emelhető. Ezt akkor használom, ha hirtelen többen használnak meleg vizet (extrém terhelés, pl. vendégek): két zuhany, mosogatás, és megy a konfort mosógép is. Ha letelt az óra, visszaáll az eredeti program szerinti működés, vagy újabb gombnyomás.
Megjegyzések: 1, Fiaim meglehetősen hosszan szeretnek zuhanyozni. 2, Mivel vannak távoli csapolók, ezért nappal (amikor otthon vagyunk, programozottan) keringetem a melegvizet. Eredmény: azonnal meleg a kifolyó víz (nagyon kellemes:-) ), de ennek ára (gázban mérhető) van.
Ilyen üzem mellett a fogyasztás nyáron: főzés + melegvíz 50 - 55 m3.
Egy Junkers ZSB-22-3 kondenzációs kombi kazán vásárlásán gondolkodom és HMV-hez vennék hozzá még egy ST 120-as vagy 160 indirekt tárolót.
A tárolóval kapcsolatban kérdeznék: igazából nem tudom, hogy működik, de egy időjáráskövető termosztát letöltött kezelési utasításában azt olvastam, hogy ugyanúgy be lehet programozni, a melegvizet is, mint a fűtést, pl.: ha nincs otthon senki, alacsonyabb hőfokra. Itt olvastam vmi olyasmit, hogy a menüben a tároló feltöltése és melegítése egy órát vesz igénybe. Akkor minden egyes töltésnél elfogyaszt 2,1 m3 gázt? Az sok lenne...
Ha mondjuk egy hétig nem használnám, akkor milyen időközönként kapcsolna be (mennyi idő múlva hűl ki a víz) és mennyi gázt fogyasztana?
Ha pedig pl. 130 liter lenne a napi melegvízfogyasztás, akkor melyik tároló az optimális (energiafogyasztás szempontjából)? A 120-as vagy 160-as? Gondolom, ha kezdene kifogyni, akkor töltődik vízzel és akár átfolyós vízmelegítőként működik, nem?
Megéri a 160-as? És mennyivel fogyasztana többet vele?
Amúgy 250 000 Ft-ért vettem, egy esztétikai hibás, de új Vaillant ecoTEC Plus VU 126-ost. Mondjátok, hogy megérte. Kezdek aggódni, hogy sokat költöttem kazánra. :)
Azt olvasom itt, hogy nincs kondenzációs üzemmód HMV készítésnél. Most meg ezt olvasom a kazánom leírásában (VU 126). Ez az egész hazugság? Létezik az, hogy büntetlenül lehet így hazudni? Vagy mégis van kondenzáció?
Csak akkor lenne meleg a víz a pufferben, amikor a kandalló be van gyújtva. Amúgy meg a visszatérő folyna bele a tartályba, ugyanaz a hőmérséklet mintha nem lenne tartály. Amúgy a hőcserélős padlófűtés leválasztás miért keveri vissza a meleg vizet? Természetesen termosztátos szeleppel lenne ellátva
nálam 55 fokra van az előremenő beállítva. a visszatérő, ha beáll az egyensúly, általában 6-8 fokkal alacsonyabb csak az előremenőnél. itt folyamatosan nagyobb eltérést látok a beírásotokban az előremenő és a visszatérő között. nyúljak bele a rendszerbe, vegyem lejjebb a keringetés sebességét?
Azt mondja hogy átmossa a rendszert, de nem lehet olyan tökéletesen átmosni, ráadásul később is kerül a vízbe a radiátorról leváló oxidált vas. Katonalajos: 120-200 liter pufferben gondolkodom, ráadásul lesz egy kandalló is bekötve hőcserélővel. Túl nagy puffert nem akarok, mert nem fér be, meg drága, meg szerintem fölösleges is, bár azért biztos jobb mint a kicsi. Mondjuk nekem már a kicsi is drága, úgyhogy lehet hogy az sem lesz... még nemtudom.
A radiátorokban lévő koszos víz valóban probléma lehet de a fűtésszerelőnek illik a rendszert átmosni mondjuk a kazán hőcserélője miatt is.(ráég az olajos szömötyi a hőcserélőre) A hőcserélő akkor ajánlatos a padlófűtéshez ha nem oxigén diffúziós mentes a padlófűtés csöved (ami elég ritka manapság) egyébként elegendő a keverőszelep.
Korábban szó volt róla, hogy hőcserélővel nem ajánlatos padlófűtést illeszteni kondenzációs kazánhoz, mert visszakeveri a meleget a kazán visszatérő ágba. A fűtésszerelő mégis hőcserélővel szeretné, szerinte nem keveri vissza, azt mondja, hogy megfelelően leadja a hőt a hőcserélő. Továbbá így így nem megy bele a radiátorok esetleg dzsuvás vize a padlócsőbe, ami tényleg igaz. Még van pár hét, de aztán el kell dönteni hogy milyen megoldás legyen. Esetleg még egy kisebb puffer is szóba jöhetne a visszatérőhöz, akkor nem lenne gond a hőcserélős padlófűtés leválasztás.
örültem, hogy segíthettem, nekem is ez a cirkóm van 3 éve hiba nélkül megy szobatermosztátról, pincében elhelyezve, a földszint kihagyásával az emeletet fűti, tiszta padlófűtéssel, radiátor nélkül..