Hát, igazából én sem értem ezt a nagy lelkesedést, szerintem ez a repnap egy kalap fos volt. Unalmas és eseménytelen. Akinek annyira tetszett, az az lehet, aki még életében nem volt kint, és most látott először ilyet. De könyörgöm, ez unalmas volt! 10-től 2ig nem történt semmi, volt, hogy 10-15 percig senki nem volt a levegőben. Erre mondják, hogy picsafüst? Sajnos az előzetes program alapján erre száítottam, és be is jött... Kár volt kimenni. Volt egykét vadászgép oszt helló. A többi meg oldtimer meg kis szutykok. Szóval ez az én vélaményem, persze ettől függetlenül biztos jó volt. Az előző repnapokkal nem találtam párhuzamot, az biztos. Az F1-et meg sem vártuk, de nem csak mi, hanem az emberek 70%-a. Nem győzték kiabálni a hangosba, hogy ne menjenek haza, még jön a palik-bocskor... Még a katonák is röhögtek rajta a bejáratnál... No comment. Remélem, tényleg csak 100 ezren voltak kint és buktak rajta egy nagyot. Sokat akart a szarka, csak szar lett, meg nem bírta a farka.
Hi! A pénteki gyakorlásnál a MIG-29UB fékernyőjét hagyta el a magasban. Topi szerit müszaki hiba történt, rossznyelvek szerint Bocskor úr cseszett el valamit. Ha ez pld. leszállás közben következett volna be, akkor rossz esetben a hirtelen sebességcsökkenéstől akár a talajhoz is csapodhatott volna a Fulcrum. A sok fótos csak úgy nyomta a lassan alászálló ernyőt. Mindenestre Topi ernyő nélkül szállt le, és kellett is keményen hűteni a kerekeket, futóművet a leszállás után. Másnap Bocskort "bekötözték" a griffbe és összekötötték a kezét, hogy ne nyuljon semmihez. A Gripen jó, hogy nem rendelkezik fékernyővel.
hi! Bevallva az igazat, nem jutott el, hozzám nagyon a kommentálás, sem a beszéd, sem a zene csak foszlányok... Csak az emlitett kommentátorokat személyesen ismerem.. Jó emberek.
Demi a jó istennek kellett a szövegük alá aláfestő zene??? Marhára idegesített pl. a Corsair áthúzásainál... a kommentátorok elhallgattak, a hangszórókból meg jött tovább a tingli-tangli muzsika, nehogy élvezni lehessen a hangot. Az én szememben ez nagy minusz a szervezés megítélésében.
Na hali! Én csak tegnap voltam kint, szombaton Jakabszállás jáccott jetmodellekkel. Qvajó volt az is: jóidő, szép modellek szépen repültek, családias hangulat, gyönyörű kis reptér. Mondjuk Veres Zoli Kecskeméten felejtette a kazettát, ezért zene nélkül repült. Tegnap meg Kecskeméten túl (nagyon túl) korán indították neki a zenét, de azért így sem volt rossz. Bessenyeiről ezek szerint nem maradtam le. Topitól kaptam autogramot. Volt ott egy srác, aki egy Gripenes plakátra akart kérni, inkáb adott neki egy Migeset :) A Frecce kommentátora téleg über volt, vigyorogtam mint a mókus.
A magyar blokkra nem lehet panasz, tényleg nagyon jó volt.
A két kötelék azt hozta amire számítottam, mindkettő szép volt.
A külföldi blokk már kevésbé tetszett. Szerintem kimondottan kevés igazi vadászgép repült. A Gripentől olyan hú de nagyon látványos bemutatót soha nem láttam, de ez nem a pilóták hibája, hanem egyszerűen nem lehet vele durvát repülni. A hangja viszont szerintem még a Mig-29-nél is nagyobb volt. Az F-16-ok szépet repültek meg a Mirage is (bár amikor el akarták adni néhány éve őket, akkor ennél is jobban odatették magukat...)
A többi gép engem annyira nem hozott lázba,de jó hogy itt voltak. Jó lett volna még néhány nagyvas. Nagyon hiányzott a F-15, Harrier, F-18, Jaguar, meg a Tornado bemutatója:-( Az osztrákok is elhozhatták volna igazán a Drakenjüket, ha már mi is ott voltunk Zeltwegben, meg a svédek is a Viggent, ha már tőlük vásároltunk.
Az viszont érdekes, hogy a 2355-ös hozzászólásomban említett, Harrier, Hawk meg Su programokról szóló cikket kicsit átírták a Jetflyon...
Amit délelött láttál az a Frecce érkezése volt, nem a müsora. Szerintem érkezésnek elég látványos volt. Nem értem a panaszod. Amúgy a repnap elfogadható volt. Egy dolog azonban rendkívül bosszantott. Mi a francnak kellett a színpad az egész nap bömbölö tuctuc zenével? (Zenével?!) Miért kellett elnyomni a szpíkert? Annyira gyenge volt?
Tegnap este (miután kipihentem a szombati napot) egy kis múltidézést akartam csinálni azzal, hogy megnézem az akkori műsort.
De a lejátszóm csak nyöszörgött és nem ismerte fel a lemezt. Amikor megnéztem láttam csak, hogy az elmúlt egy évben (amióta nem vettem elő) valaki (vagy egy kisördög, vagy valamelyik gyermekem) alighanem játszott vele és a lemez most úgy néz ki, mintha valami azték mintával díszített ókori lelet.
Mégegyszer nem nagyon szeretném megvásárolni, ugyanakkor a számítógépemen sem tudok belőle kihozni semmit, a lemez meghalt. Nincs meg véletlenül valakinek ez az anyag, hogy egy kifejezetten biztonsági másolatot készíthessek róla? Tényleg csak azt, mert az eredeti megvan.
Én is szombaton voltam, a szervezés szerintem is rendben volt, 5-kor indultunk Debrecenből, negyed 9-re benn is voltunk. 2003-ban is szerencsénk volt, csak másfél órát álltunk a dugóban mikor a többiek mind 3 óráról beszéltek.
Az első repülőeszköz amit láttam, idén is a közlekedésrendészet helikoptere volt :-)
Nekem egy nap eléggé kevés volt, ennyi idő alatt nem is lehetett mindent megnézni, amúgy úgy ahogy van nagyon tetszett. Külön hogy a Po-2-es pont azzal a HA-MEC-cel kötelékezett amellyel én júli 24-én repültem Nyíregyházán :-)
Szívesen cseréltem volna ezzel fickóval, a DC-6B ajtajában:
Tényleg váratlan volt ennek a gépnek az áthúzása, mi épp a 4-es parkoló felé baktattunk az út mellet, miután 3 busz nélkülünk is megtelt és eldöntöttük hogy úgysem kerülünk sorra. Gyönyörű nagy madár, jött, mint a gyorsvonat.
F1 vs. Gripen: az volt a baj hogy Palik mindig jóval hamarabb elindult.
De ez érdekes dolog mert amíg az autó kb. 300 km/h-ig remekül gyorsul, a Gripen az afeletti tartományban tesz ki magáért. Ha időben forszázst kapcsolt, a pálya végéig szemre úgy 700 km/h-ra is felgyorsult. Szerintem alapvetően nem igazán egy kategória a kettő.
Lám az Eurofighter vs. Schuhmacher versenyét. Schumi 500m-es távon tudta csak megverni a gépet.
A kötelékek gyönyörűek voltak! Bár a délelőtti Frecce Tricolori-bemutatóban először csalódtam, nem is csináltak semmi izgalmasat. Később esett le hogy valószínűleg csak beugrottak.
Az An-26-osok közül csak a középső infracsapdázott.
Én azt nem értem, hogy egyáltalán miért veték fel a listára a Bessenyeit, amikor nyilvánvalóan jóelőre tudható volt hogy Longleat-on fog akadályversenyezni.
sziasztok, én helyi is vagyok, mindkét nap kint is voltam (munka, de megérte :), 1-2 dolog.
DC-6 szombaton, Boeing vasárnap volt, szerintem ez eredet tervebis így volt, bár lehet csak nekünk helyieknek volt olyan nagy szerencsénk, hogy minden nap láttunk programfüzetet - mondjuk napról napra változott. Néha még a hangosbemondók sem tudták, hogy most épp mi van (pld. a vasárnap délelőtti Bagira-féle MIG29-re simán rámondták ,hogy a Topi repül, aztán délután javították maguk :)
Ennek ellenére a szervezés szerintem is jó volt. 70.000 embert én is keveslem, rengetegen voltak, annál sokkal többen. Mindenesetre szombaton egyértelműen "nívósabb" programokat terveztek (kár, h Bessenyei visszamondta), és akik nem maradtak vasárnapra, azok helyére próbáltak minél jobb beugrókat találni. Sajnálom például, hogy vasárnapra elvitték a Red Bullt, meg lehet én vagyok a vak, de F-16ost sem láttam a kirakott gépek között, kifutón meg nehéz volt fényképezni őket, szombaton meg elfelejtettem fényképezőgépet vinni :(
rengeteg dologról lehetne még mesélni, dehát ezt inkább látni kellett :) mindenesetre a külföldi kötelékek meg a használt infracsapdák nagyon bejöttek, még több is lehetett volna :)
egy negatívum: Red Bull Vs. Gripen - tragédia. Főleg az, ahogyan beállítják most a médiák (2-2, stb....most nem azért, de egyik rajt sem volt jó, így nincs miről beszélni, főleg nem eredményekről. Egyébként meg egyértelmű volt, hogy melyik a gyorsabb.)
"szerintem a meglepetés az infracsapdák használata volt"
De jó! Azokon tényleg meg is lepődtem :-)
Mintha olyasmit olvastam volna régebben, hogy elfogyott a készlet, vagy mi...
"A napernyőkkel állandóan baj van, tavalyelőtt egyet felkapott a szél, és bevitte a kifutóra (télleg oda). Egyébként ez Zeltwegen is téma volt, bár oda símán beengedték."
Zeltwegbe nem vittünk. De ott meg esett :-)
"A térkép itt volt, az más kérdés, hogy itt a parkolók helye elég véletlenszerű, az általam látott és használt rgyik parkoló sincs fent, illetve, pontosabban, nem a megfelelő helyre van jelölve, hanem errébb-arrébb."
Köszönöm a segítséget, de félreértettél. Nekem az volt a porblémám, hogy a repülőtérről nem találtam térképet. Valami ilyenre gondoltam.
A zene kezdetén az első kis darab a Rákóczi induló bevezető taktusa (a Berlioz féle) Volt még egy darab Jane Michel Jarre Oxigénjéből is. De nehéz lenne emlékezetből feltámasztani, mert dirib-darabokból volt összerakva rendszertelenül. Szerintem próbálkozz a JetFly-nál, lehet, hogy ők meg tudják szerezni.
MÁS
A buszokkal volt egy hülyeség. Az állomásra és az 5 sz. parkolóba menő buszok egy helyről, felváltva indultak, de az oldaláról nem lehetett tudni, melyik hova megy, így aki nem szaladt előre a szélvédőhöz, az simán rossz buszra szállhatott. (Mint én is) Egy forgalmistát igazán odaállíthattak vola, aki ezt közli. Vagy esetleg egy oldalsó tábla belefért volna a költségvetésbe.
Sajnos nekem nem volt VIP jegyem, csak résztvevői, így el kellett viselnem a bemutató pilóták, feletteseik, és a kiszolgáló személyzet egész napos társaságát, köszönöm de nem kérek a sajnálatokból!!! :-)))))))))))))))))))))))
Felteszek azért pár képet:
U.I.: Köszönök mindegyikőjüknek mindent, és gratulálok nekik a szervezéshez, illetve ahhoz a sok és jó munkához amit végeztek.