Keresés

Részletes keresés

kihúzóvágány Creative Commons License 2014.09.16 0 0 134357

Mindegyik eset hanyagság, nemtörődömség. Csak nem olyan következményei vannak, mint amikor ég a vörös fény, és nem törődik vele.

Előzmény: r1232 (134356)
r1232 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 134356

láttál már mozdonyt vagy ingavonatot égvefelejtett három fénnyel a végén?

 

Elég sokszor. :-)

Előzmény: kihúzóvágány (134355)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.09.16 0 0 134355

Az egyébként rendben van, hogy azt csinálja, amit mondasz! De ha Te nem vagy ott, és aki ott van, az félrebeszél?

Egyébként a HÉV-nél és a vasútnál is gond: mennyit szövegelnek például a zártárcsa miatt is? És nézz körül mondjuk a Keletiben: láttál már mozdonyt vagy ingavonatot égvefelejtett három fénnyel a végén? Az is azt csinálja, amit mondanak neki.  De ha nem mondják, amit kellene?

Zuglóban is volt olyan, kiszóltak a Nyugatiból, hogy X számú vonat személyzete kapcsolja a megfelelő lámpákat. Elmondta az állomási hangosbeszélő egy párszor (szolgálati közlemény), a vonat meg elment - a nemtörődöm személyzettel.

Előzmény: _KutyaDeRossz_ (134348)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.09.16 0 0 134354

Azt hiszem, a villamos az 5/1990-ben van.

Jó, lehet hogy túllőttem a célon, de a helyzetjelző lámpa visszajelzése akkor is kötelező (és mint tudjuk, a tompított és a távolsági fényszóró is csak a helyzetjelző világítás bekapcsolt állapotában működhet).

Előzmény: John Howard (134352)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.09.16 0 0 134353

A TW nem, de a T5C5 akkor, ha égve felejtik a reflektort (nemcsak nappal, hanem este is előfordul).

Jonny bácsinak igaza van abban, hogy a "közúti vasúti" járműre vonatkozó előírások másik számú rendeletben vannak, de ott még az is le van írva, hogy mindkét iránynak megfelelő jelző-világító eszközökkel fel lehet szerelni.

Elismerem, hogy emlékeimben még az 1975-ös rendelet műszaki előírásai dolgoznak. Azért az nyilvánvaló, hogy a németek már 1975-ben is precízek voltak.

Előzmény: TWdoktor (134346)
John Howard Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134352

Öntevékenyen kikerestem, hogy nehogy megszóljatok.

 

(Igen, a 6/1990-ben van...)

 

Visszajelző lámpákra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

 

68. § (1) Minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet fel kell szerelni olyan fényjelző berendezésekkel (visszajelző lámpákkal), amelyek jelzik a járműre felszerelt

a) távolsági fényszórók bekapcsolt állapotát,

b) helyzetjelző lámpák bekapcsolt állapotát,

c) hátsó helyzetjelző ködlámpa bekapcsolt állapotát,

d) első és hátsó irányjelző lámpák - ideértve pótkocsi vontatása esetén a pótkocsi hátsó irányjelző lámpáit is - bekapcsolt állapotát, valamint hibáját (izzólámpa kiégését),

e) összes irányjelző lámpának az elakadás jelzésére szolgáló bekapcsolt állapotát,

f) a vezetőülésből nem látható munkahely megvilágító lámpa bekapcsolt állapotát,

g) megkülönböztető lámpa bekapcsolt állapotát,

h) figyelmeztető lámpa bekapcsolt állapotát.

(2) Motorkerékpárra - a zárt vezetőfülkéjű motorkerékpár kivételével az (1) bekezdés b) és d) pontjában említett visszajelző lámpa felszerelése nem kötelező, ha a világító berendezés működése a vezetőülésből közvetlenül ellenőrizhető. Az (1) bekezdés d) pontjában említett visszajelző lámpát a pótkocsi irányjelző lámpái működésének visszajelzésére - pótkocsit vontató személygépkocsi esetében - 1992. évi július hó 31. napjáig kell alkalmassá tenni.

(3) A jármű felszerelhető az egyéb berendezéseinek működését, illetőleg hibáját visszajelző lámpával is, melyek fénye kék kivételével bármilyen színű lehet. A kettős üzemű járművet fel kell szerelni továbbá olyan visszajelző lámpával, amely a gázüzemre kapcsolt állapotot jelzi.

(4) A visszajelző lámpák elhelyezésének és fényerejének olyannak kell lennie, hogy a vezetőt a vezetésben ne zavarják, de a vezető azokat könnyen észlelhesse, és egymással ne téveszthesse össze.

 

Visszajelző lámpákra vonatkozó további műszaki feltételek

 

69. § (1) A 68. § (1) bekezdés a) pontjában említett visszajelző lámpa csak kék, a c) pontjában említett lámpa csak borostyánsárga, a d) pontjában említett lámpa csak villogó zöld, az e) pontjában említett lámpa csak villogó piros, a g) pontjában említett lámpa csak kék, a h) pontjában említett lámpa csak borostyánsárga fényt bocsáthat ki. Minden egyéb visszajelző lámpa fénye kék kivételével bármilyen színű lehet. A 68. § (1) bekezdés b) pontjában említett visszajelző lámpa a műszerfalat megvilágító lámpa is lehet, ha az külön nem kapcsolható ki.

(2) Ha a visszajelzett lámpák és egyéb berendezések a motor álló, illetve a gyújtáskapcsoló (központi kulcsos kapcsoló) kikapcsolt helyzetében is működnek, ilyen helyzetben a visszajelző lámpáknak is működniük kell.

 

Én itt nem látok a tompított fényszóró visszajelzésére semmit.

 

És egyébként: ebben az egészben csak annyi a "csavar", hogy a KRESZ szerint a villamos nem gépjármű, tehát ezek az előírások nem vonatkoznak rá...

Előzmény: kihúzóvágány (134345)
John Howard Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134351

Egyébként biztosan nem a KRESZ-ben (1/1975 KPM-BM) van, hanem inkább a 6/1990 KÖHÉM rendeletben.

Előzmény: John Howard (134350)
John Howard Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134350

Erre kérnék egy paragrafus-számot, mert én nem így tudom...

Előzmény: kihúzóvágány (134345)
FJX-220 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134349

Az itt OFF Kelenföld-Tárnok vasútvonalat 12 hónapig túrták. Ott, náluk mennyi idő lett volna a teljes felújítás? :)

Előzmény: Intersziti (134339)
_KutyaDeRossz_ Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134348

Jó, jó, de ne feledd el, hogy amikor a járművet legyártották nem volt nappali világítási kötelezettség. A négy évtizeddel ezelőtti időkben, (bizony, még nálunk a létező szocializmusban sem) ragyogott úgy a köz- és peron világítás, hogy észre ne vedd, hogy világítasz-e vagy sem? A reflektor, ami nappal is tud vakítani, kapott visszajelzőt.

 

Abban pedig jócskán igazad van, hogy az elmúlt négy évtizedben elvégezhető lett volna ez a módosítás, hogy függésbe jön a homlokvilágítás az irányváltóval*. S elég sokat fúrták-faragták a T5C5 műszerasztalokat, bekerülhetett volna egy zöld ledecske legalább a tompítottnak (mint ahogy pl. a tűkörfűtésnek, jegykezelőknek be is került).

 

A Kátrásításnál megoldották a dolgot, irányváltó függő + visszajelzős kapcsoló.

 

*= bár megjegyzem, én azt szeretem a T5C5-ben, hogy azt csinálja amit a kocsivezető "mond" neki. Igen, tudom, hogy nem arra megy a világ, és én is csak egyre vénebb és rigolyásabb vagyok :-)

Előzmény: kihúzóvágány (134329)
TWdoktor Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134347

Ahelyett, hogy megcsinálnák a 1520-as kijelzőit, inkább táblával járatják napok óta... meg összeszakadt kiírással.

Előzmény: 18-09 (134344)
TWdoktor Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134346

Úristen!

Akkor most az összes TW, Tátra(nemK) bűnöző?...

Előzmény: kihúzóvágány (134345)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134345

Az érvényben levő KRESZ szerint ez a megoldás törvénybeütköző is: ugyanis kötelező a tompított fény bekapcsolt állapotát visszajelző zöld színű jelzőlámpa.

Előzmény: _KutyaDeRossz_ (134327)
18-09 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134344

Délután Zuglóban ki volt húzva a Stuka (talán, de nem biztos) és a MUV az udvarra. Előbbit elég rendesen szedegették szét. 

 

?

mk4047 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134343

Hétvégés panelcseréről szerintem lehetne is. Az ilyen több hónapos közműkiváltásosdi kevésbé lenne látványos...

Előzmény: MCA-001 (134342)
MCA-001 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134342

Akkor hajrá BKK, tegyenek ők is úgy:)

Előzmény: Intersziti (134341)
Intersziti Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134341

Személy szerint leszarom, hogy ez a videó éppen a nagy vizen túl készült, a WienerLinien is rakott már fel ugyanilyen timalapse videót pályafelújításról.

Előzmény: mk4047 (134340)
mk4047 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134340

A tisztánlátás kedvéért, mielőtt itt mindenki belefeletkezik a jenkiimádatba: ott általában úgy működik viszont, hogy egyszerre csak egy helyen dolgoznak, nem olyan hosszú szakaszokon, mint itthon szokás. Csúszás, késés, pontatlanság, ott is minden mennyiségben, mindenhol (pl. dc-ben, ahol a járművek egy résza hat éves lesz, mire megnyílik a villamos, vagy portlandban, ahol a város beletenyerelt a "hatot fized, ötöt kap" akcióba a járművekkel, amelyeket még csak nem is szállítottak időre, az új vonal kb. fél évig úgy ment, hogy csúcsban 0 jármű volt a telepen, a régi vonalat meg kiritkították. Vagy esetleg Cincinnatti, ahol az új polgármester félidőben akarta az építkezés leállítani és sóval behinteni a helyét, ez nem jött össze, de az átmeneti leállás legalább jól megkéseti azt a villamost is.)

Intersziti Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134339

Vagy úgy is fogalmazhatnék, ha ugyanilyen gyorsított felvétellel végigpörgetnénk bármelyik idei villamospálya-felújítást, azalatt ezek kábé végeznének is rendes tempóval :-p

Előzmény: Intersziti (134336)
Csmg Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134338

Fordítva, ha éjjel nincs munka...

Előzmény: Csmg (134337)
Csmg Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134337

3 napot ki lehet bírni, de ha nappal nincs munka akkor is 6 nap munkavégzés, a nálunk szokásos 2 héthez és 1 hónaphoz képest.

Előzmény: mk4047 (134334)
Intersziti Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134336

Viszont öt nap alatt megvan, amíg a BKK-nak az se baj, ha másfél évbe telik egy "felújítás".

Előzmény: mk4047 (134334)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134335

Jól érzékelem, hogy a társadalmi egyeztetés után nem nyúlnak a 12-eshez?

mk4047 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134334

Fasza világ az, ahol a zajjal-bűzzel járó munkákat éjszakára sem bírják szüneteltetni...

Előzmény: MCA-001 (134333)
MCA-001 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134333

Így meg a felújítás egy másik világban:(

kb. Nagy Lajos - Erzsébet királyné útja villamos kereszt teljes átépítése 3 és fél nap alatt!

kihúzóvágány Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134332

A kapcsoló állása fontos ugyan, de nem elég, mert ebből még nem következik, hogy van áram a kapcsolt áramkörben.

Előzmény: _KutyaDeRossz_ (134327)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134331

Igen, a GANZ gyár már mjdnem 60 évvel ezelőtt megoldotta azt, amit sem a T5C5 gyártója, sem 34 év alatt az üzemeltető nem tudott (nem akart) megoldani, és itt a fórumon is még azzal riposztoztak az olvtársak közül, hogy nekem érzékeny a szemem, ha elvakít az égve felejtett reflektor.

Előzmény: Grgabácsi (134330)
Grgabácsi Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134330

Ha pedig 34 évnyi üzem után ezen is az irányváltóra lett volna kötve (lásd még UV, ICS...) a pilács, akkor senki sem hagyná úgy.

Előzmény: kihúzóvágány (134329)
kihúzóvágány Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134329

Nagyon nincs igazad: például a tompított fényt illetően: ha lenne visszajelző lámpa, kevesebbszer felejtenék bekapcsolt állapotban a szerelvény hátsó végén!

Előzmény: _KutyaDeRossz_ (134327)
61-es Creative Commons License 2014.09.15 0 0 134328

Ha éjszakai üzemmódra állítod, nem gáz, és még tovább tudod csökkenteni az 1-12 -ig terjedő skálán az OBU fényerejét. Jobban tartok a járművezérlő monitor fényerejétől, azt még nem ismerjük!

Előzmény: Törölt nick (134318)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!