persze, nem is azt mondottam, hogy rossz a p+r, hanem csak azt, hogy az kiszolgálandó igényhez képest a kapacitása egy nagyságrenddel kisebb. vagyis (a) tízszer ennyi és tízszer ekkora p+r parkoló kell, ehhez illeszkedő (tehát nem szűkített, hanem bővített) tömegközlekedési kapacitással (b) nem biztos, hogy ez a megoldás, hanem pl egy olyan szerkezetű tömegközlekedés, ami összeszedi egy városnegyedről az embereket és behordja abba a pár csomópontba, ahonnan nagy kapacitású gyors járművekkel juthatnak el a másik csomópotba, ahol hasonló aggregáló-elosztó hállózat viszi el a népet a céljához. mindig stockholm jut eszembe, ahol szinte mindegy, hogy a város melyik részén találok szállodát.
Indul a forgalom az M0 Diósd-Nagytétény közti szakaszának bal pályáján
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatja a lakosságot, hogy április 28-án, 0:00 órától ideiglenesen átadják a forgalomnak az M6 - M0 autópálya csomópontnál megépült három kilométeres M0 autópálya szakasz bal pályáját, a nagytétényi bal oldali csomópont le- és felhajtójával, valamint a diósdi kihajtás biztosításával együtt. A kivitelező Vegyépszer Zrt. három forgalmi sáv + leálló sáv szélességben építette meg az új szakaszt, a rendkívül nagy terhelésű utakra alkalmazott, hézagaiban vasalt betonburkolattal. A megépült szakasz illeszkedik ahhoz a távlati tervhez, mely az M0 autóút déli szektorának 2x3 sávos autópályává fejlesztésére vonatkozik.
Augusztus 31-ig átépítik a szintén három forgalmi sáv + leálló sáv szélességű jobb pályát, ugyanakkor pedig teljesen kiépítik az M6-M0 autópálya csomópontot.
Fazakas Orsolya
kommunikációs vezető
Tehát lesz 2*3km beton 3+1 sávos M0 -nk 2008 augusztusára. Kiváncsi vagyok a régi M0 2*2-ről az új 2*3 rá- és levezetés kialakítására, bár nem hiszem, hogy 3km re kiszélesítik 3 sávra , majd ismét szűkítik kettőre.
Oké, nem vitatkozom erről tovább. Szerintem az is több mint a semmi, és legalább annyit segít, hogy a környékünkről nem mennek be autóval, akkor az már jó.
>hogy ki kell majd rakni a ober12tonnevignette táblákat a cspfelhajtókra...
Ennél sokkal-sokkal többről van szó. Gyakorlatilag fel kell rá készülni, hogy a Hungária körúton, a Lágymányosi hídon, a Budafoki úton, stb. a mainál sokkal nagyobb lesz a tehergépjármű-forgalom, ehhez fel kell újítani ezeket az utakat, különben beszakadnak, kell egy új híd albertfalvára, különben beáll az egész város, stb. Ez legalább tíz évig tart.
Ezzel párhuzamosan el lehet gondlkodni az M0 2×1 sávra szűkítésén, az igények várható zuhanása miatt.
Olyan kérdésem lenne, hogy az OKA-hoz hasonlóan /országos utak keresztmetszeti adatai/, létezik e hasonló adatbázis a fővárosi utakra, illetve települési utakra vonatkozóan?
Hát mire kiépül rendesen az M0D, addigra már az EU kötelezni fog minket az ED-re, úgyhogy valszeg nem a matricáról van szó. Sajnos az ED úgy tűnik, hogy késni fog... :(
ha 1 kamijon hejett 3 tehejautó viszi a zárut, az mé lyó?
1. szerintem ez egy újságírói vagy politikusi tévedés. nem túl erős általánosítással a politikus kamionnak neveznek mindent, amit nehéz kielőzni, mert nem lát tőle előre.
2. lehet mondjuk tengelyterhelésben meghúzni a határt.
pedig valamiért biztosan csúszik. 1. a kivitelező túlvállalta magát 2. a nulla közeli (esetleg negatív) kötbér nem elég motiváló 3. időjárás 4. szabadszombat 5. alvállalkozók csődje
"Balatonkeresztúr és Nagykanizsa között az M7-es utolsó, 36 kilométeres szakaszát az autósok a tervezett június helyett csak július végétől használhatják majd. Azért készül el később a szakasz, mert időközben változtak a jogszabályok."
hát ezt az érvet se hallottam még...
"Az M0-ás autóút déli szektorát már régóta bővíteni kellene, a kétszer két sáv kevés a sok kamionnak. A kormány azt ígérte, uniós pénzből még az idén elkezdik 3 sávosra bővíteni, kiderült azonban, hogy 2008-ban valószínűleg nem lesz építkezés, sőt lehet, hogy a pályázatokat is csak jövőre tudják kiírni. Az M0-ást ugyanis fizetőssé tennék a kamionoknak, emiatt viszont át kell dolgozni a pályázati kiírásokat is. "
hát igen, a pályázati kiírások átdolgozása minimum egy év, de legyen inkább másfél...
Ma déluztáni kép Ecser-Maglód közötti M0-ás állapotáról. Itt elég jól állnak a dolgok. A két települést összekötő felüljáró napok múlva forgalomba lesz helyzve.
Nagyságrendi kérdésekről van szó. A P+R-ben lesz vagy száz hely, a 9900-nak nem. a P+R-ek rossz tapasztalatairól nem is beszélve (embléma és tükör lelopódása, karcolások stb).
>És ez a lényeg nem? nem az, hogy az összes itt álljon meg, hanem egy részük. Persze, de korántsem lényegtelen, hogy 50%, vagy 0,1%. Mert ugye, ha csak az autósok egy nagyon alacsony hányada számára nyitott ez a lehetőség, akkor nem célszerű (de legalábbis nem bölcs dolog) erre hivatkozva csökkenteni a közúti kapacitásokat.
Hmm. Értem. Tehát ha mondom, hogy egy éven belül egy részük le tudja majd tenni a kocsit, akkor már konkrét számok kellenek és senkit sem érdekel az, hogy igen, tényleg lesz lehetőség letenni a kocsit. Az a baj, hogy mivel nem dolgozom az önkormányzatnál, konkrét adatokat nem tudok. De sajnos nem is várhatjuk el, hogy mindenki leteszi majd itt a kocsiját. De megtehetik. A vonatokon van férőhely. Pontos adatot nem tudok mondani, hogyan is mondhatnék, hiszen minden nap más. Átlagban vonatonként biztos több, mint 100. Sajnos becslést nem láttam arról, hogy hány autó megy befelé, de már az is elég lenne, ha egy részük nem menne tovább. És ez a lényeg nem? nem az, hogy az összes itt álljon meg, hanem egy részük.