Keresés

Részletes keresés

Leadfoot Creative Commons License 2005.08.10 0 0 2611
Abból ítélve, hogy a csorda hogy elkezdett nyomulni a kerítés felé, mikor Palikék majomkodása következett, volt ilyen bőven. Mi úgy voltunk vele, hogy jól van, megnézzük... kb.3 méterre álltunk a kerítéstől, akkor elkezdődött, de mire észbe kaptunk, már nem is tudtunk közelebb menni, akkora tömeg lett abban a sávban. Persze látni meg úgy nem láttunk semmit, főleg hogy sok paraszt a nyakába vette a másikat, nehogy a mögötte álló hülye lásson valamit.

Ami a kerítést illeti: 92-ben Taszáron kifeszített "tejeszacskó" volt, de eszébe se jutott senkinek átmenni rajta, viszont fotózni prímán lehetett. Na jó, azóta úrrá lett mindenkin a biztonságmánia, de nem hinném, hogy ha csak 1,5 méteres kerítés lett volna 2méteres helyett, azon bárki is elkezdett volna keresztülmászni...
Előzmény: Klexi (2610)
Klexi Creative Commons License 2005.08.10 0 0 2610

Sziasztok!

Örülök, hogy látok végre egy vidám hozzászólást, merthogy én is amondó vagyok, hogy érdemes volt kilátogatni erre a repnapra! Számomra pörgős, érdekes volt a légibemutató szombaton, mindenki nagyon tetszett, Bagira százados és a belga F-16 talán a legjobban, mindenféle szakértelem nélkül. Vasárnapra maradt a statikus feltérképezése. Az is nagyon tetszett. Meg az, hogy -talán csak szerencsém volt- mindig olyan társaságok ültek körülöttem, akik szintén nagyon élvezték a bemutatót, így jó volt a hangulat. Valaki nehezményezte a korlátozó kerítést. Gondoljátok, hogy egy olyan fegyelmezetlen társaságban, ahol a szülő a KÉT éves gyerekére nem tud odafigyelni, az emberek egymást löködve nem próbálnának minél közelebb kerülni a mozgó gépekhez? Ezt inkább kihagynám. A forgalomról csak annyit, mivel én pénteken lebuszoztam a hírös városba, mondván, felderítem a terepet -és bejártam a várost-, semmiféle dugóval nem találkoztam:-) Szerintetek volt olyan a látogatók között, aki a Palikék produkciója miatt jött ki?   

Előzmény: Ercsa (2608)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.10 0 0 2609

Ha röhejesnek tartod a török szpíker mondatait, akkor igen csak meglepődnél, ha egy általad hiányolt nemzet, az amerikai hasonló beosztású emberét hallgatnád.

 

Ebben nem kételkedem. Sőt, tőlük még azt sem tartanám furcsának, ha pom-pom lányok ugrabugrálnának a kerítés belső részén, miközben a légibemutatójuk zajlik :-)

De ez mit sem von le szegény törkis sztarsz kommentátor nem kicsit demagóg szövegének "értékéből"...

Egyébiránt, félreérthettél, mert nem a nemzetet hiányoltam, hanem a gépeiket ;-) De azt nagyon!

 

 

Előzmény: sdragon (2605)
Ercsa Creative Commons License 2005.08.10 0 0 2608

Nekünk szerencsénk volt, nem mentünk korán, mégis bemerészkedtünk egészen a bejárattal szemben lévő parkolóig, és volt hely, bőven!! Mindenki más már az elején leállt a kijelölt parkolóban, ahonnan buszok vitték őket. Hazafele pedig a Palik féle bohóckodás előtt eljöttünk, sehol dugó, simán el tudtunk jönni!!

Amúgy Nekem személy szerint tetszett, persze szakmailag sokat hozzá szólni nem tudok, viszont első repülőnapom volt, és bazira élveztem....

És jól le is égtem! (arcom, kezem, lábam)

Előzmény: romeomike (2590)
Kele64pisti Creative Commons License 2005.08.10 0 0 2607
Hi!
Szerintem nem voltak rosszak a törökök. A Biele Albatrosy is gyenge volt az elején, a Iskrás lengyelek meg a gépükből adódó hátrányokat nem tudják legyözni. Az F-5-ösökkel repülő Svájci köteléknek is vannak üres másodpercei, mert ezekkel a vasakkal, nem lehet ugy manőverezni mint egy hawk-al, f-16-al, Alpha Jet-el vagy éppen az olaszok gyakorlógépeivel...

üdv. Kele
Leadfoot Creative Commons License 2005.08.10 0 0 2606
Szerintem nem nagyon van olyan ezen a topicon, aki ezt másképp gondolja... egy repnap a pilótákról, műszakiakről, katonákról szóljon, ne az ilyen műmájer-fasazgyerekvagyok paprikajancsikról.
Előzmény: Törölt nick (2602)
sdragon Creative Commons License 2005.08.10 0 0 2605

Ha röhejesnek tartod a török szpíker mondatait, akkor igen csak meglepődnél, ha egy általad hiányolt nemzet, az amerikai hasonló beosztású emberét hallgatnád. Ők csak azzal büszkélkednek, hogy az amerikai légierő elhozta önöknek a világ legkiválóbb vadászgépét, ami csodálatos manővereivel szórakoztaja Önöket. Ez a duma, közben pedig az F-16 nagysebességű áthúzásokat csinál a végén emelkedésekkel, amit akár Te is megtudnál csinálni.

A török programot nem szabad összehasonlítani az olasszal. Már lejjebb is írták, hogy a Frecce egy jól manőverező oktatógéppel repül, míg a törökök sugárhajtású repülővel, ami ha beleszakadnak, akkor sem fog olyan elemeket repülni. A másik a törökök teljesen új formációt repültek itt Kecskeméten, míg az olaszok a régi megszokott formációjukat repülték.

 

Előzmény: Törölt nick (2601)
tomizo Creative Commons License 2005.08.10 0 0 2604

Pedig egyszerü. Az egyik letudhatta a kétévenkénti repülését egy vadászgéppen, a másik meg végre tolhatott egy F1-as gépet. Két év múlva, valami hasonló rendezvény várható, hasonló mértékű propaganda értékkel a HM javára. Biztos mind a háromezer ember maga alá vizelt a kerítés mellett, aki láthatta ezt a csodálatos produkciót... Mert rajtuk kívűl senki! Nem tudom, hogy hány ember váltott kizárólag a verseny miatt jegyet a repülőnapra? De azért volt a dolognak gyakorlati értéke. A HM sajtó osztályának munkatársai egyfajta kommunikációs gyakorlatként kapták a pénteki napon megjelenő apukát, anyukát és a gyerekeiket akik szerint a sláger rádió megengedte a részükre, hogy nyugadtan menjenek be a bázisra. Némelyiket elég nehéz volt meggyőzni, hogy kizárólag hétvégén és érvényes jegy birtokában tehetik ezt meg. Viszont néhány ember élvezhette a helikopteres repülést Kecsóra, talán ez volt az egyetlen értelmes vetülete a patkány kongresszusnak.

Tudja valaki pontosan, hogy mekkora volt a látogatottság?

Előzmény: Törölt nick (2602)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.10 0 0 2603

És ez esetben nem azt nézem, hogy pl. az F-16-os melyik alváltozatát nem hozták el... Nem hasonlítom egyik nagy nemzetközi repülőnaphoz sem, melyen volt szerencsém résztvenni, önmagában nézem és önmagában értékelve érzem úgy, hogy nem csalódtam, UGYANIS JÓL ÉREZTEM MAGAM

 

Én azt gondolom, hogy egy repülőnap abban különbözik egy proli majálistól, hogy különleges, ritka, és Hi-Tech repülőgépeket láthatunk közelről, olyanokat, melyeket normál esetben nem. Én is jól éreztem magam a repnapon, de meglátásom szerint ez a rendezvény elsősorban nem arról szól, hogy napozunk a fűben, tömjük az arcunkba a kolbászt, a gyerek meg a vattacukrot. Más kérdés, hogy ezt is meg lehet tenni, de talán egy repnap mégsem erről kéne szóljon. 

Éppen ezért, egy REPÜLŐNAPON igenis joga van bárkinek azt nézni, "hogy az F16-os melyik alváltozatát nem hozták el"

Én jobban élveztem volna, ha több Hi-Tech harci/vadászgépet, vagy óriás katonai szálíltógépet is láthattam volna. A legtöbb embert ez vonzza oda, nem egy csettegő 50éves matuzsálem, vagy egy Extra amit számtalanszor látni élőben, TV-ben, akárhol...

Amikor ott volt előttem az A10 vagy az F15 -melyeket addig csak képeken láttam-, akkor dobogott igazán a szívem...Ha Ancsát akarok látni, kimegyek Budaőrsre azt kész...

Előzmény: Dynax 7 (2536)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.10 0 0 2602

Még valami.

Azt az ostoba ripacs Palikot nem tudom ki engedte a repnap közelébe, de sikerült az F1-es hülyeségével egyfajta prolishow jelleget kölcsönözni az egész rendezvénynek.

Mit keres egy versenyautó egy repnapon, azt fel nem foghatom. Ezt nem kellett volna...

Előzmény: Törölt nick (2601)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.10 0 0 2601

Véleményem a repnapról.

Messze elmaradt a NATO csatlakozás előtti repnaptól. Igazi különlegesség nem nagyon volt. A NATO-s repnapon még igazi kuriózumok voltak, pl. F15, Tornádó, Harrier, még A10 is volt ha jól emlékszem. Látszik, hogy nem jött össze az üzlet az USA-val, most le se tojtak minket. Pedig igazán jó harci gépekből ők tudnának hozni...A C130-at nagyon megnéztem volna közelebbről, de sajnos csak annyira tellett, hogy felszállt majd repült vissza Olaszba.

A törökök bemutatóján halálra röhögtem magam. Nem a produkción, azzal természetesen nem volt semmi probléma, szépen repültek a srácok, de az a kommentátor...Röhely volt...törkis sztarsz...a béke...a szív...a tehetség...:-DDD

 

Nem tudom mennyi néző volt, de legalább kétszer annyi embert véltem felfedezni, mint a NATOS repnapon.

A T72-es tankokba bemenni számomra élmény volt, különösen, mert nem voltam katona. :-) Bár szegény járműveken nagyon látszik, hogy harcban már szinte használhatatlanok, olyan öregek. Nem tervezik modernebb tankok beszerzését?

A Gripen viszont gyönyörű volt. Az F16 és a mirage is szépet alakított.

Az olaszok műsora se volt rossz, szerintem élvezetesebb volt mint a törkis sztarsz...

Egy B2-est megnéznék egyszer közelről, bár erre semmi esély :-)

estom Creative Commons License 2005.08.09 0 0 2600
ja és még valami: valaki mondta - már nem keresem vissza - hogy az oldtimerek nem ide valók feltétlenül. hát én speciel szeretem a repülőgépeket, legyen az egy spitfire, vagy dakota, vagy 737es, vagy thunderbolt, vagy bear. akár heli. persze vannak kedvenceim, de kinek nincsenek?
estom Creative Commons License 2005.08.09 0 0 2599
szóval strato...
estom Creative Commons License 2005.08.09 0 0 2598
egy kis elmélkedés. hát egy flankerért kimentem volna. egy statofortressért pedig még akkor is, ha egyszál maga lett volna. na majd egyszer a riaton. én neten néztem az eddigi repnapokkal ellentétben. azért közel nem volt olyan mint élőben. de erre számítottam. úgyhogy nem is tudok nyilatkozni arról, hogy milyen is volt igazán. a bömbölő zene azonban most és így is idegesített, akárcsak az ezelőttieken. és nemhogy bömbölő, még ráadásul a hevesi té is. vajon miért nem lehet cseppet halkabb zene mellett minden gép hangját élvezni? na mindegy ez is szubjektív. azért a tizenhuszonezer egy napra sem gyenge az eddigiekhez képest.
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.09 0 0 2597
A kokakóla és valamelyik sörgyár kizárólagos jogot vett a repnapra, úgyhogy volt repnap söre és üdítője, csak sok volt a vendéglátós, kevés a néző.
Előzmény: Égensétáló Lukács (2587)
glacibacsi Creative Commons License 2005.08.09 0 0 2596
Írtam...
Előzmény: tomcat#01 (2553)
Ramius Creative Commons License 2005.08.09 0 0 2595

Áááááááá, szia Csikkes!!

 

Eltűntél, mint szürke a ködben!!

 

 

Lükj egy mailt, publikus a címem!

 

 


 

 

Előzmény: romeomike (2590)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.09 0 0 2594

Arról lehet valamit tudni, hogy 2007-re akarnak-e még repnapot csinálni?

2003-ban a nagy tömegen felindulva rögtön kijelentették, hogy két év múlva tuti lesz. Most nem hallottam semmi ilyet.

 

Más:

Nézegettem a jövő évi bemutatókat, hát román barátaink jól elszervezték magukat.

Sikerült pont a RIAT-tal azonos időpontot találniuk. Kiváncsi leszek ők mit hoznak össze. 

 

http://www.milaviapress.com/airshowdates/index.php

Leadfoot Creative Commons License 2005.08.09 0 0 2593
Jujj, ne is mondd! Egy Flankernek még egymagában is brutális hangja lehet, nemhogy egy egész köteléknek!
Előzmény: Kele64pisti (2591)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2005.08.09 0 0 2592
Jogos.
Előzmény: Kele64pisti (2591)
Kele64pisti Creative Commons License 2005.08.09 0 0 2591
Hi!
A szuperszonikus harci gépes kötelékek közül ne feledkezzünk meg a Stirzsiről, az Ukrán solymokról, az Orosz Vitézekről sem.

üdv. Kele
romeomike Creative Commons License 2005.08.09 0 0 2590
Én megálltam az első parkolónál M5-ön mentem ( a lehajtóig volt dugó kb. 20perc araszolgatás), a buszok folyamatosan indultak kb. 30 perc múlva(kb8:30) már letelepdtem a guruló út mellett, visszafelé (a Bocskor -Palik féle baromságot nem vártam meg) szintén 30 perc múlva az autóban ültem és akkor még nem volt dugó sehol.

ui. szvsz. sokkal gyengébb volt a felhozatal mint 2003-ban mind a repülőprogram mind a statikus, bár a magyar blokk nagyon jó volt.


Ramius-t üdvözlöm

Csikkes
Előzmény: Leadfoot (2530)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2005.08.09 0 0 2589
A digók az egyik legrégebbi, legjobb kötelék, a törökök tizenkevés éve kezdték. Szintén korlátozza őket, hogy az F-5 jóal kevésbé fordulékony mint az olaszok vasai. A kötelékek ált. szeretnek gyakorlógépekkel repni. Kevés az olyan, amelyik szuperszonikus géppel csinálja. (pl. a két amcsi kötelék, a törökök, P. Ch., )
Előzmény: kanfóka (2588)
kanfóka Creative Commons License 2005.08.09 0 0 2588

Üdvözlet!

 

Még egy szubjektív vélemény, ha még nem lenne elég.:)

Én is tudtam, hogy ez olyan magyar narancsos repülőnap lesz (kicsit kicsi, kicsit savanyú, de a miénk), mégis ott a helyem hamár úgyis csak két évente van rá lehetőség (jobb esetben, egyébként három vagy még több)

A megközelítéssel most sem volt gondom, pedig két éve is kocsival voltam.

Egy tipp: Ha van mód Kecskemét megkerülésére, akkor érdemes Békéscsaba felől érkezni a 44-esen. 8 óra körül érkeztem, de állóra már csak a parkolóba való bejutásnál kellett lefékeznem.

Érezhető volt a bejutás lehúzás jellege (jegy 3500, parkoló 1000 Ft), de ezen már meg sem lepődtem igazán. Mikor pedig végre kapun voltam, már nem igazán tudott zavarni semmi. Rögtön ott volt a kapunál a Red Bull Mitchell és a Corsair, utána a statikus sor, miközben már az eget is nézni kellene, pedig hol vannak még a hangárok. Sajnos csak vasárnap tudtam kint lenni, de meggyőződésem hogy talán a két nap sem lett volna elég mindent alaposan megszemlélni. Ezen a ponton nem értem a fanyalgókat, mit tudnak hiányolni a statikus sorról?

Jó, a repülő program az más, ha valami nem tetszik azt is muszáj végignézni. Az ember nem szaladhat el hangárokat nézni öt percre.

Azért megjegyezném hogy én a Török Csillagok produkciójával nem voltam maradéktalanul elégedett. A Frecce csapata annyival profibb, hogy nem lehetett nem észrevenni a törökök kínos szüneteit. Alakzatba rendeződés alatt egy-egy sima áthúzás? Kés, orsózás vagy háton repülés csak hébe-hóba. A Frecce Tricolori előtt viszont tényleg le a kalappal. Az indítózónájuk elől végigfigyeltem az egész készülődést egészen a leszállás utáni parkolásig. A szerelők már 10 óra körül kinn voltak a gépeknél!

Végezetül egy olyan momentum, amelyet az eddig taglaltakkal ellentétben még egyik repülőnapon sem láttam, a MiG hangár.

Egy felbakolt 29-es külső generátoron. A pilótafülkében egy szerelő futót nyit, csuk, valamint minden mozgatható dolgot beindít az orrsegédszárnytól a féklapokig. Lélegzetelállító volt mindezt öt méterről nézni, mindössze amiatt téptem a hajam hogy nem tudtam az egészet videóra venni.

Égensétáló Lukács Creative Commons License 2005.08.09 0 0 2587
Én két éve is, de most sokkal jobban, bizonyos koncepció hiányát éreztem, és engem ez nagyon bánt. Azért bánt mert így hatalmas lehetőségek maradnak ki. Valóban nem jártam még külföldi repnapon, a Cosford AirShow előkészületeit volt alkalmam látni, a pilótákkal beszélgetni, illetve voltam Coventryben oldtimernézőben és repültem is Dakotával.
Kecskemét alapvetően jól megközelíthető reptér. Vonat, autópálya visz oda, ezzel nem lehet gond. Erőssége még, hogy sok, a nyugatiaknak egzotikus gépet lehet mutatni. Ezt tudják tót és polák testvéreink is, de amint már írtam egy Galeb vagy Soim az mindig egzotikum.
A koncepció hiánya ott érhető tetten, hogy vonalat kellene húzni a repbuziknak szóló szakmaiság és a parasztmajális közé. Sajnos a belső sávon villogva közlekedő és és a pály közelében 15 négyzetmétert foglaló, azt körbehugyozó, vörhenyes valagát villogtató, szépen fejlett magyar őspáviánokkal nem lehet mit kezdeni. Annak viszont meg lehet találni a módját hogy a számára érdekes dolgok messze legyenek a repülőktől, gondolok itt a színpadra a pálya mellett, ahol a jófajta csakmaislágermegy szólt egész nap.
Írni mindig könnyű, de egy kis jó értelemben vett "zsidóság" szorulhatott volna a szervezőkbe. A repnapnak hatalmas a reklámértéke, lásd a palikbocskor megmégmittudoménki szépelgését. Kb annyi szponzort lehetne találni hozzá mint az olimpiai csapathoz. Pl.

-a repnap internet szolgáltatója (pl egy hotspot kihelyezése, vagy ha az zavar vmit, akkor a sjatósoknak 20 gép valahol elkülönítve.)
-a repnap söre (nem hiszem hogy ne fizetett volna az a sörgyár amelyik lemaradt a Szigetről úgy 10-20 millát a reklámért+a várhatóan elfogyó sörért)
-stb

A bérleti díjakra nem tudok mit mondani, sajnos a lehúzás nagyon megy minálunk. Ha még lenne miért. Szerintem minimális erőfeszítéssel lehetett volna még vagy tíz-húsz gép a stat. soron . Meghirtdettem volna az egészet az angoloknak és a franciáknak. Árulni kellett volna családi jegyet, de vasárnapra, így szombaton talán jobban a szakmai közönség vasárnap a fentebb tárgyalt csürhe lett volna kinn, jobban eloszlott volna a vendégsereg. Meg egyáltalán, Sgt. Bilko nagyon hiányzott a szervezésből.

/partvonalról bekiabálás vége

Hülyesamu Creative Commons License 2005.08.09 0 0 2586
Szerintem az ilyen pontosság bőven elegendő.
Előzmény: sdragon (2585)
sdragon Creative Commons License 2005.08.09 0 0 2585
A repulonap.hu-ra csak olyan infokat tudtunk feltenni, amit a szervezők velünk közöltek. Amit küldtek az látható az oldalon. A repülő program azért nem tudott valós lenni, mert reggel 10 óra körül alakult ki az első megbeszélésen és voltak változások közben is. Lehet, hogy feltehettük volna, de ha 10 órakor felteszem az akkor pontosnak mondott programot az érdeklődő már kint van a repülőtéren és nem olvassa.
Előzmény: Leadfoot (2572)
Vgyuri Creative Commons License 2005.08.09 0 0 2584

látom=láttam

 

Előzmény: Vgyuri (2583)
Vgyuri Creative Commons License 2005.08.09 0 0 2583

Hiányoltam a térképészeket, a katonai kütyü árusokat.

 

Térképészek bennt voltak az egyik zöld hangárban. Kütyü árusokról nem nyilatkozom, mert a bazároknak csak kb 1/4-ét látom.

 

Előzmény: Kimi (2580)
goldeneagle Creative Commons License 2005.08.09 0 0 2582

Köszönettel venném. ELképzelhető egy csere-bere, mert végig videóztam egy fixen a müszerfalra lerögzített DV-vel. Nem lett rossz.

zsolt.szule@skyeurope.com ide jöhetne a kép, ha van időd.

 

Köszönettel

 

Zsolt

Előzmény: Hülyesamu (2560)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!