Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
soha senki se ejtse ki a száján, hogy üzemanyagnak kell, vagy üzemanyag adaléknak. Mert akkor jövedéki termékről lesz szó és annak következményei vannak - jövedéki adót kéne fizetni utána. Kell egy túlbuzgó egyén, aki akár csak hall az ügyről és máris kész a baj.
GREENPLUS-szal kapcsolatban volt egy érdekes esetem - vettem egy flakonnal (akkor még nem tudtam mi is az) számlával etc. Aztán meg beidéztek a VPOP-ra, mert a cég nem fizette meg a jövedéki adót, amit minden üzemanyagra meg üzemanyag adalékra kell fizetni. Jegyzőkönyvet vettünk fel, hogy honnan ismertem meg a céget, meg mire használtam fel az üzemanyag adalékot. Itt véget is ért részemre az ügy, hogy aztán a céggel mi lett, nem tudom. Vagy két éve volt, azóta újabb infot nem kaptam.
Van itt is minden ...... csak ésszel, ha kérhetném, mert tartok tőle, hogy eldugulnak a források, ha eszetlenül betámad valaki. Aminek előbb - utóbb megvan az esélye .....
üdv
IPA adagolás: nézd meg, hogy a GREENPLUS-t hogy kell adagolni (az is tiszta IPA), vedd meg tizedáron vegyszerboltban vagy a fenti helyen, adagolhatod az előírás dupláját - tripláját is, többet nem érdemes.
25%-nál nem éreztem gyengülést problémák 30% felett, egézen pontosan 33.333333stb %-nál jelentkeztek. Ekkor 1/3 arányban kapta az E85-öt. Ha gyengülést érzel, akkor szerintem csökkentsd az arányt, mert óhatatlanul jobban fogod nyomni a gázpedált így a túlfogyasztás garantált. A hétvégén ismerősömet vezettem a budapesti forgatagban. Hűségesen követett és beszámolt arról, hogy a régebben gázadákor jelentkező füstölésem gyakorlatilag megszűnt. Én ezt is a keverésnek tudom be, mert más változás nem történt az autón. Nekem Fiat Tipo 1.7D. Neked?
Neked mennyit erőtlenedett a motor az E85-től? Nálam érzésre pont annyi ló hiányzik, mint amennyi az E85 részaránya. Pedig csak 25%-kal próbáltam. Fogyasztás változást egyenlőre nem tudok mondani, még csak 150km-nél járok.
mar megint keveritek az ateszterezest (ami egy kemiai reakcio), es az egyszeru keverest/adalekolast. A glicerin nem oldva van az olajban, hanem kemiailag kotve!
Lehet, hogy ökörség az egész, ahogy mondod... nekem a 30Ft megtakarítás is számít és lesz az még több is, ha emelkedik a Diesel ára. Azért keress rá az E15 kifejezésre google-ban és nézegesd mennyi oldal foglalkozik ezzel az ökörséggl... :/
Rendes benzinkútnál először töltöm bele az E85-öt, kifizetem aztán a gázolajat rátöltöm ugyanarról a kútfejről. Fizetés és már kész is. Nincs pancsolás, kevergetés, vegyészkedés, kosz, bűz, stb és a legfontosabb, hogy semmilzen árulkodó szag sincs.
Én nem erőltetem a bioetanolt dízelüzemanyagnak, mert szerintem is baromság, csak arra voltam kíváncsi, hogy esetleg valaki tud egy épkézláb érvet felhozni a bioetanol mellett, hogy teényleg működik dizelben és gazdaságos is. De ezzel a kis irománnyal világossá vált, hogy ökörség az egész: Gázolaj: A sűrűsége - 0,835g/cm3
égéshője - 43MJ/kg ami. kb. 36MJ/liter
Bioetanol
A sűrűsége - 0,789g/cm3 égéshője - 26,7MJ/kg ami. kb. 21MJ/liter
36/21=1,7
1,7 liter bioeteanol energiatartalma kb. megegyezik 1liter gázolaj energiatartalmával.
Mennyiért adják most a bioszeszt? Az 1,7-es szorzóval is versenyképes a gázolajjal?
És nem tudom, mennyire tenne jót a dízelmotornak a 100 fölötti oktánszám akármivel is sűrítve, ugyanis az én autómnak már a 95-ös benzin 5-10%- ban hozákeverve étolajhoz is okozott problémákat. Rendesen puffogott tőle a motor néha és igen egyenetlenül járt, úgyhogy leszoktama benzinezésről. Nem hinném, hogy jól jönne egy motorgenerál... Szerintem a dermedést is tökéletesen lehet csökkenteni gázolajjal és indul a kocsi hidegben is dúsítóval. De egyelőre ezzel nem kell foglalkozni, hisz ma kb. 30 fok lesz és így a dermedéses szitu még várat magára. :-)
"Átalakítás nélkül kapja az E85-öt?" igen, a benzinvezetek gumicsoveit neha nezem, mast nem. Talan egy ev mulva valahogy belenezek a tankba, nem rozsdasodik-e. Kicsit mas vezetni, de osszessegeben kimondottan pozitiv a valtozas. Viszont en szinte mindig kettesben indultam, E85-tel ez nem megy, pontosabban kell kapcsolgatni, tobbszor kell visszavaltani. Csereben allo helyzetben gyakorlatilag nem hallod a motort. Sokkal szebben gyorsul, de ha nem figyelsz, akkor rangat.
felreertes! Engem a szakmai erdeklodes hozott erre a topikra, nem az "onos anyagi erdek" ;), ugyanis benzines autoval jarok. Jo oreg VW Polo. Az E85 pedig hatarozottan olyan, mintha szivatultetest kapott volna, "megfickosodott" (szinte valtozatlan fogyasztassal). Es szinten szakmai kivancsisag, hogy milyen adalekokat hasznalnak. Hatha valaki tugggya.... (az oktanszam (cetanszam) eleg fura ugy, nem lehet ugy szamolni, hogy sulyozottan kiatlagolod a komponensek oktanszamat. De abban nyilvan igazad van, hogy par %-nal tobb (oktanszamnovelonek hasznalt) alkoholt aligha szerencses a dizelhez adagolni.)
IGazából semmi sem túl jó a dízelnek amit oktánszámban mérnek. De ha már kotyvasztunk valamit, inkább legyen minél magasabb oktánszáma (ha nagy mennyiségben akarjuk használni) elvégre annál jobban sűríthető. Annál később "rúg vissza". PErsze étolajhoz azért jó ha alacsony oktánszámú cuccot keversz, mert kevés kell belőle (hamarabb begyullad a szaft). Mondjuk én 100as benyát szoktam keverni hozzá, nekem az van olcsóér. Egyébként a téli indítássegítéshez is inkább az alacsony oktánú benyát célszerű töltögetni.
Amúgy etanolt hogy öntitek hozzá? Kúton rátöltve, vagy otthon kannában kavargatva?
Nálam 25% E85 tartalomig fogyasztás csökkenés jelentkezett. 25-30% között alapértékek és felette jött elő a fogyasztásnövekedés. Az 57 lóerős autómnál teljesítményről beszélni egyeltalán nem érdemes, nekem teljesen mindegy, hogy 20 vagy 25mp alatt érném el a 100km/ó-t ugyanis soha nem járok annyival. Bp-en tötymörgéshez és országúton 80-nal "száguldáshoz" tökéletesen elég ami van és a literenkén 30Ft-os megtakarítás elégséges ahhoz, hogy jól érezzem magam tankolásnál :)
70l*323Ft=22610Ft
30l*226Ft=6780Ft
22610Ft+6780Ft/100l=293,9Ft 1 liter üzemanyag.
És bárminemű beruházás nélkül, benzinkúton tiszta kézzel gyorsan hatékonyan és véleményem szerint teljesen legálisan.
Nem értem, miért erőlteteitek az etenolt dízelüzemanyagnak, nem hinném, hogy olcsóbb lenne a végeredmény, ugyanis mivel kisebb az energiatartalma a gázolajnál,
ugyanakkora motorteljesítményhez több kell az etanolból. Kizárólag égésjavaító adaléknak tudom elképzelni a szeszt, de talán oda megfelelőbb a tiszta IPA mert az az nyövényi olajban is oldódik rendesen.
Gázolaj: A sűrűsége - 0,835g/cm3
égéshője - 43MJ/kg ami. kb. 36MJ/liter
Bioetanol
A sűrűsége - 0,789g/cm3 égéshője - 26,7MJ/kg ami. kb. 21MJ/liter
36/21=1,7
1,7 liter bioeteanol energiatartalma kb. megegyezik 1liter gázolaj energiatartalmával.
Mennyiért adják most a bioszeszt? Az 1,7-es szorzóval is versenyképes a gázolajjal?
Sejtelmem sincs, de valaki itt azt írta, hogy vaalmi sűrűbb motorolajat használ. Viszont a kérdés az, hogy az etanol nem teszi tönkre a motort? Az azért nem olaj, akárhogy is sűrítjük. Az oktánszáma is nagy és az nem a legjobb a dizelmotornak tudtommal. Az étolajhoz is a legajánlottabb az alacsony oktánszámú benzin, mint pl. a mosóbenzin.
Urak, nem tudja veletlenul valaki, hogy az E85-be milyen adalekot raknak? Sejtesem szerint pl. DCI-11 korroziogatlot, meg talan valami detrgenst. Lehet ilyesmit kulon is kapni?
a palacsintaszagert legnikabb aldehidek, mint pl. az akrolein a felelos. A szokasos kupratos katalizatorok (amik a CO-t oxidaljak) ezeket nem fogjak tovabb oxidalni (ill. nem katalizaljak a tovabbi osszidaciojukat). Kuprat-katalizatoron allitjak ugyanis elo az aldehideket az iparban a megfelelo alkoholokbol. mennyi az osszigentartalma es a homerseklete a kipufogogaznak? Esetleg utana lehetne nezni valami manganos katalizatornak....
Úgyhogy én inkább a használt étolaj égéstermékének szagosítására szeretnék ráállni."
Feltétlenül ird meg az eredményt. próbálkoztak itt már araoma anyagtól kezdve a deritőpoig bezárólag mindennel, de az égett szag nem változott. A metanolos cucc esetében viszont jelentős a változás szagügyileg.
Biocucc alatt házilag, precízen szűrt, zsírtalanított étólajat értek, mert ahogy olvasgattam itt a hozzászólásokat, rájöttem, hogy semmi értelme metanollal+NaOH-val meg egy hordós, szivattyús BDP-vel kínlódni ha a végeredmény nem garantált és ha garantált is, akkor még lúgos és savazni vagy mosni kell, ami + szenvedés. MIndemellett a ketyere még fel is robbanhat a metanol miatt és akkor még nem említettük a mérgező gőzöket-gázokat. Úgyhogy én inkább a használt étolaj égéstermékének szagosítására szeretnék ráállni. Van erre vkinek valami jó ötlete, hoyg hogyan lehetne reakcióba léptetni gázolajjal, motorolajjal vagy valami kőolaj származékkal úgy, hogy maximálisan csökkentsem a palacsinta és egyéb finomságok szagát. Hevítés közbeni hozzákeveréssel nem értem el semmiféle eredményt. Azt gondoltam, hogy ha étolajat forralok és eközben megküldöm egy kis gázolival meg motorolajjal, akkor valamilyen szinten "egybekelnek az anyagok" :D De nem így lett vagy legalábbis nem csökkent a palacsinta szag. De akkor miért van az, hogy ha mondjuk halat, vagy kolbászt sütnek az étolajban, akkor az égéstermék is hal és kolbász szagú lesz, még akkor is ha agyon szűröm és zsírtalanítom alkohollal?
a hengerfejen lerakódott retek izzik, mint állat, oszt begyújtja a sürített keveréket, össze-vissza időpontban... ezért csilingel. vagy a túl kis hőértékű gyertya tud ilyet okozni.
Nem úgy van, hogy levegőt szív (dugattyú le) , majd sűrítéskor befecskendez (dugattyú fel), sűríti a keveréket, majd begyullad, majd "terjed az égés" vagy hogymondjam (dugattyú le, ugye ez a hasznos ütem), majd kipufog (dugattyú fel). Én úgy tudtam, hogy pont azért gáz pl. a benzin, mert nem tűri a sűrítést, a dugattyú nem tudja a keveréket összesűríteni, mert nagyon korán begyullad, és visszarúgná a dugattyút mielőtt az elérné a hengerfej felső részét. Hiszen ilyen magas kompressziónál mint ami a dízelmotorban van, minden begyullad ami ég, csak a gázolaj és tsai "megvárják" a sűrítést, a benya meg már egyből gyullad...
Ugye ezért van, hogy benzines kocsiban gyújtás nélkül is tud kicsit "járni a motor" (persze terhelés nélkül). Pl. volt egy tré benzines unó alattam egy ideig, ott volt olyan, ha elvettem a gyújtást, a motor nem állt le egyáltalán, csak csörgött. PErsze ha menni akartam volna vele, egyből leállt volna, így viszont képes volt járni akár 2 percig is. Gyújtást visszaadtam rá (nem indítóztam!) ment újra minden szépen. De javítsatok ki ha tévednék
Közlekedni nem tudok vele, mert egy üdítőitalos palackban van a keverék, a csövek is alig érnek el, de igazából ezt az arányt már én is lerobbanás veszélyesnek gondolom, nem is mernék elindulni vele messzebbre. A gázkart huzigálom a motortérben felpörög rendesen, a hangja elég kopogós lesz, de hallásra nem marad ki egy henger sem. Persze mindez akkor, ha a dúsító/hidegindító kar ki van húzva. A fogyasztásnövekedéssel kapcsolatban azért érdeklődtem, mert úgy tűnik nagyon fogy a nafta az üvegből, noha a visszafolyó ágat is ide küldtem vissza természetesen. Azért is aggodalmaskodom, mert fáradt motorolajjal már vált értelmetlenné a kísérletezésem, amikor olyan mértékben emelkedett a fogyasztás, hogy nem volt rentábilis az egész. Amit most 100%-os megoldásnak érzek az 25-30%-os keverés, ott semmilyen fogyasztásnövekedés nincs és karral tökéletesen indul a kocsi. Úgy vélem ez már így is jelentős spórolás.
"bár jobban tűri a kompressziót mint a benzin, de bizonyos mennyiség fölött előbb robban be minthogy össze lenne sűrítve nem?"
A diesel csak levegőt sűrít!!!!!! Az üzemanagot ebbe az összesűrített levegőbe fecskendezi, pont akkor, amikor már égnie is kell, tehát nem tud előbb meggyúlladni mint kell. Viszont az E85-nek magas az oktánszáma, ami miatt rossz az öngyúlladási képessége, így valószínűleg ugyanaz lesz a gond vele mint amikor sok benzin van a gázolajhoz keverve.