Keresés

Részletes keresés

Ben00 Creative Commons License 2023.07.18 -1 8 38116

Ha mégsem így lesz, akkor meg a gyãrtónak kell vállalnia a felelősséget és megtenni a szükséges lépéseket.

 

A Credo sosem vállalt felelősséget semmiért,nincs rákényszerítve mert a ráírt tender mindenképpen hoz a konyhára.

 

A MAN-t, a Volvo-t és a Credo-t egyszerűen nem tudod közös nevezőre tenni.

És bár lehet h az első két márka esetében is voltak gondok, de ők jól bevált konstrukciók lettek 20+ év alatt, amelyek minden-körülmények között mennek, eladhatóak és tartósak.

A MAN és a Volvo logo jól mutat, akármikor el fogod őket adni

És a Credot ?

 

Azt se feledjük, h az új Next  nem kedvezményes, nem bevezető áron, nem csak ma, csak ennyiért lett véve... hanem vastag piaci áron.

Annyiért, amennyiért a Daimler, de még a Setra is belepirulna.

 

Elviekben a Volán csuklós tenderén csak a Credo indult. Annak rendje és módja szerint meg is nyerte.

8,4 milliárd forintért 47 csuklós busz. 10 év karbantartás előre kifizetésével és a Next árával kalkulálva ez darabonként 178 millió Ft.

 

Azért ettől az összegtől nekem egy kicsit hátra kellett dőlnöm.

 

10 év karbantartás előre kifizetve....úgy, h a Credonak két gyára van és semmi több.

Tehát  a karbantartás az üzemegység saját szervizében fog történni, úgy hogy 10 évre előre fizettek is érte.

 

Még mondjuk a MAN és Volvo esetében ott a közeli márkaszerviz, megoldják... mindenre fel vannak készülve.

 

A SEW-725 helyébe kiadott új Next-en én már felfedeztem a belső műanyag burkolat repedését,illetve a sárgára festett fém részek festék lepattogását.

 

He?? 2 napja ha kint van.

 

Azért ejj de megkérdezném én azt a szakit akit azzal bíztak meg h nézze át és vegye át a buszt a volán részére a credotol. Már ha volt ilyen szaki.

A többit meg nem írom.

 

Viszont a Nexteken el van helyezve egy plakát, amely amellett h felhívja a figyelmet arra h újra van "drága" magyar csuklós.. egy QR kód beolvasással egy kérdőívre navigál amelyen elvileg tapasztalat küldhető be.

 

 

 178 milliós autóbusz.

 

 

Előzmény: 7-es troli (38106)
HGS212 Creative Commons License 2023.07.15 -1 1 38115

Sziasztok

Az SRD manok mennek a többiekkel mi terv?

Talán ők is mennek más megyèkbe?

Előzmény: 431365 (38103)
M41 6212 Creative Commons License 2023.07.15 -6 1 38114

Akkor más opció, Neoplan nekem nem játszik. Köszönöm a segítséget!

Előzmény: Isubusz (38113)
Isubusz Creative Commons License 2023.07.15 0 0 38113

Igen

Előzmény: M41 6212 (38112)
M41 6212 Creative Commons License 2023.07.15 -6 1 38112

Sziasztok!

 

Egy jó fél éve nem utaztam a viszonylaton, kérdezi szeretném, hogy mi jár mostanában a Miskolc-Szeged vonalon? Továbbra is a PNG?

Köszi!

Nem mutatja a menetrendek.hu :(

JnagCe Creative Commons License 2023.07.14 -1 0 38111

Köszönöm. 

Végre már valaki meglépte ezt. 

Előzmény: BHK-443 (38110)
BHK-443 Creative Commons License 2023.07.14 -1 7 38110

Ugye tudod hogy az istenített Irisbus Crossway-t is az a gagyi motor hajtja.

Előzmény: diamond way (38102)
IKARUS 556 Creative Commons License 2023.07.14 -1 0 38109

20 perc késéssel szerintem Műszaki hibásan ment Miskolcra.Több kocsinál már akadtak kisebb gondok.

Előzmény: IKARUS 556 (38107)
IKARUS 556 Creative Commons License 2023.07.14 -1 0 38108

AA JB-325 a SEW-725 helyett van

Előzmény: 431365 (38103)
IKARUS 556 Creative Commons License 2023.07.14 -2 2 38107

AA JB-325 Credo Econell 18 Next

Parasznya 2023-07-14

7-es troli Creative Commons License 2023.07.14 0 2 38106

Nem tudom, nem látom ãt a valóságban milyen típusú és mennyi hibával rendelkeznek az új Econell csuklósok.

Minden esetre kisebb-nagyobb hibãk miatt úgy olvastam több topicban is az elmúlt 1 évben, hogy a MAN csuklósok, és a Volvo 15m-es buszai között is voltak lerobbantak, hiba miatt telepre vontatottak, es olyanok is amiket közvetlenül a garanciális javításokat végző szervizbe kellett vinni (MAN).

Idealis világban nem lenne szabad ennek így lennie,minden járműnek hiba nélkül kellene üzemelni azelső perctől kezdve. Sajnos ez úgy tűnik nem akar összejönni egy gyártónak se.

bízzunk abban, 1-2honapon belül bejáródnak a buszok, és utána jó 15-18 évig nem lesz velük nagyobb gond.

 

Ha mégsem így lesz, akkor meg a gyãrtónak kell vállalnia a felelősséget és megtenni a szükséges lépéseket.

IKARUS 556 Creative Commons License 2023.07.14 -1 7 38105

AA JB-329Credo Econell 18 Next

Parasznya 2023-07-14

M41 6212 Creative Commons License 2023.07.14 -3 0 38104

Sziasztok!

 

Egy jó fél éve nem utaztam a viszonylaton, kérdezi szeretném, hogy mi jár mostanában a Miskolc-Szeged vonalon? Továbbra is a PNG?

Köszi!

431365 Creative Commons License 2023.07.14 -3 4 38103

Jelenlegi kiadás:

 

Miskolc: 

 

AAJB-309 -> Sajópetri SRD-351

AAJB-310 -> Kazincbarcika SXN-475

AAJB-311 -> Sajólád SRD-356

AAJB-315 -> Kazincbarcika SRD-355

AAJB-316 -> Ócsanálos SRD-360

AAJB-318 -> Kazincbarcika SRD-349

AAJB-319 -> Sajólád JSG-516

AAJB-320 -> Bódvaszilas SRD-358

AAJB-322 -> Szalonna KEZ-564 (JSG-517)

AAJB-324 -> Kazincbarcika SRD-359

AAJB-325 -> Kazincbarcika SEW-721

 

Kazincbarcika: 

 

AAJB-327 -> Kazincbarcika SRD-348

AAJB-329 -> Rudabánya NWX-309

AAJB-330 -> Kazincbarcika NWX-308 (tegnap első járatán elfüstölt Sajószentpéteren, ma SRD-347 megy helyette)

AAJB-332 -> Zubogy SRD-347 (Kb délelőtt 10-ig bírta, azóta NWX-309)

 

 

diamond way Creative Commons License 2023.07.14 -5 1 38102

Gagyi összeszerelés meg az Iveco motor!

Előzmény: Suti_Vagyok (38101)
Suti_Vagyok Creative Commons License 2023.07.13 -2 3 38101

AAJB-330 lerobban a 26-oson Sajószentpéteren. Több utas is azt mondta kifüstölt, azért kellett azonnal megállnia..

HEM-869 Creative Commons License 2023.07.13 -1 2 38100

A zubogyi kint alvós csuklós forda is ma átvette új Credoját, rendszáma: AAJB-332.

diamond way Creative Commons License 2023.07.11 0 0 38099

V-busznak is vol Hess busza Pl: Hess L94UB (Scania)

Előzmény: trizs77 (38097)
Volvo B9LA Creative Commons License 2023.07.11 0 0 38098

GVM-022-ről lehet tudni valamit?

trizs77 Creative Commons License 2023.07.10 0 5 38097

Hát lehet venni HESS buszt is.

Ahogy a magán ember is vehet RR-t is vagy Suzukit ?

 

A HESS mondjuk már alig gyárt síma dízel buszt, de még gyárt külön rendelésre.

Drága?

Nagyon.

 

Jó?

De még mennyire.

 

A HESS a buszok Rolls Royce.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

Magyarországon csak 9 db használt csuklós HESS dolgozott Kaposváron.

Amikor onnan felszabadultak, csodálkoztam, hogy a Volánbusz (jogelődjei) nem csaptak le rájuk.

 

Jó-jó idősek voltak már de ha nem is voltak kiválóak, igen jó minőségűek voltak még tizen+ éves korukban is.

Szerintem símán eljártak volna a Kazincbarcika - Miskolc útvonalon.

Vagy Tiszaújváros felé.

 

http://www.logsped.hu/scania-hess-autobusz-kaposvar.htm

 

 

Előzmény: diamond way (38091)
trizs77 Creative Commons License 2023.07.10 -1 3 38096

Elválasztja a mondanivalót.

Legtöbbször bemásolom valaki mondatát.

22 év topikolás tapasztalat után, lehetőleg más színnel.

Majd húzok egy xxxx sort vagy egy ------ sort.

Onnan jön az amit én írok.

 

Sok olvtárs hozzászólását azért nem olvasom el, mert nem értem.

Nem tudom melyik az Ő gondolata és melyik sor amire válaszol?

Nem derül ki számomra.

Mert egyforma betútípussal van írva és nincs elválasztva.

Inkább átlépem, tovább lépek.

 

 

 

 

Előzmény: Eládi (38094)
JnagCe Creative Commons License 2023.07.10 -3 2 38095

Kitöltötte a lottót .

Előzmény: Eládi (38094)
Eládi Creative Commons License 2023.07.10 -1 1 38094

Mindig is érdekelt, mit jelent ez a sok x a hozzászólásaidnál?

Előzmény: trizs77 (38093)
trizs77 Creative Commons License 2023.07.10 0 1 38093

CREDO busz

 

A korábbi tucatnyi külföldi beszállítóból 3 maradt meg.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Úgy tudom egyik kiemelt magyar kormányzati cél, a hazai termékeknél a hazai beszállítók arányának n9velése.

 

vagy már nem?

 

Eddig még valami pár tucat millió is járt érte.

 

 

Előzmény: Ben00 (38090)
trizs77 Creative Commons License 2023.07.10 0 5 38092

Az üléseket elvileg valami kis cég gyártja Móron. a műpadlót pedig Győrben.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Graboplast_Zrt.

 

A padlót gyártó kicsi győri cég az idén 118 éves és igaz, hogy már nincs 6000 dolgozója mint régebben de ma se sufnituning vállalkozás.

 

Ülések = IMAG gyár, Pusztavám.

https://www.busworldblog.com/post/imag_ulesek

 

Borsodban nagyon örülnének ilyen "kicsi " üzemnek.

Előzmény: Ben00 (38090)
diamond way Creative Commons License 2023.07.10 0 0 38091

Mert nem a legjobb!

Előzmény: trizs77 (38088)
Ben00 Creative Commons License 2023.07.09 -2 8 38090

Ugye a next érkezése előtt a Credo szépen bedobott  a köztudatba egy ügyesen megszerkesztett 3 oldalas marketing dumát.

Amelyben azt taglalta h mennyi minden új dolog került a next buszokba.

 

Ezzel szemben ők elég vastagan megspóroltak a next buszokon 3--5 tonnát,ezt pedig úgy sikerült elérni h sok egyébként "ismert" beszállítóját lecserélte. Így meg tényleg új akkor.

 

A busz ajtóit pl. Dabason gyártják, ha agyon vernének sem tudnék jó referenciát találni a cégtől. Credo mvk bkv kb ennyi. Ez így elég vékonyka.

Az üléseket elvileg valami kis cég gyártja Móron. a műpadlót pedig Győrben.

A további alkatrészek nagy-része kis magyar cégektől kerül be, amivel nincs gondom..csak az a fránya referencia még sem ártana.

 

Az Iveco motorról,ami ma már egyébként Fiat Powertrain céghez tartozik és azon belül meg ugye Stellantis, a next sajtókiadványa azt írja h merőben új motor.

Ezzel szemben nem új motor. Csupán a gyár áttervezte a súlyát, h könnyebb legyen, és egy új szoftverrel lejjebb vitték  a károsanyag kibocsájtást de ez a motor szinte teljes egészében megegyezik a Credokban használtakkal csak könnyebb.

Kerreg-berreg és álló helyzetben remeg is.

 

Az Eberspächer is megmaradt a mint klíma beszállító,holott sokadik credo tipus mutatja h a hatásfoka nem jó.

 

De más gyártók jóval nehezebb klímát gyártanak, így fel sem merült h valami új terméket kipróbáljanak.

 

A korábbi tucatnyi minőségi külföldi szállítóból további 3 maradt meg.  Zf  Hirschler meg a  Bustec. Aztán ennyi.

Mindez azért, mert a lehető legtöbbet akartak spórolni a busz súlyán,és ettől várják h ez a piacon népszerű lesz.

 

A beltér összeszerelése a szó szoros értelmében tróger munka lett.

Buszok többször kimaradtak már,emiatt volt olyan járat ami el sem indult és pótolva sem lett.

Ráadásul amiken én utaztam eddig,azoknál erős gyanúm h a gyártás után utólag nagy javításon estek át azért h átadhatók legyenek.

 

 

Után javítás akkor van, ha a busz a szalagról már legördülni sem tud önerejéből mert egyszerűen nem működik...

A kifelé nyíló ajtókat tegnap is nagyon nézegették a sofőrök.

 

Pénteken lehetett valami balhé barcikán,mert zsaruk és volánosok is fent voltak.

Jegyzőkönyvet írt mindenki, a zsaruk és volánosok is. Szervíz autó is volt fent.Elég rendesen körbe fotózták a nextet ami bent állt, hátul újabb fotók, és megint nagyon nézegették az elvileg zárt állapotú, külső kifelé nyíló rekeszeket.

Buszon én nem láttam sérülést,de ennek ellenére nagyon nagy érdeklődést mutattak felé.

 

A bent lévő sofőrök pedig mindegyike azt mondta h neki tökéletesen megfelel a man és a 3 tengelyes volvo,nem kérnek ebből az életveszélyes szarból.

Szóval itt azért szerintem itt-ott már elszólták magukat h ezzel a busszal nem csak annyi van tróger a belseje.

 

24 év után pedig illene egy használható buszt a kéz közül kiadni még a Credonak is.

Ezzel a típussal pedig már most vannak az embernek gyanúi,ami nem a legjobb.

 

Előbb utóbb minden kiderül. Csak sajnos ezek érkeztével fasza buszokat visznek majd el. Az meg annyira már nem fain.

Előzmény: diamond way (38087)
trizs77 Creative Commons License 2023.07.09 0 0 38089

1978-ban Borsod megye helyi járatain (3.számú Volán) a személyszállítási teljesítmények :

 

 - Miskolc (MKV) ................................................150.825.000 utas

csak busz, villamos nélkül.

 - Kazincbarcika.....................................................7.876.000 utas,

 - Leninváros (Tiszaújváros)....................................1.780.000 utas,

 - Mezőkövesd.......................................................1.140.000 utas,

 - Ózd.................................................................14.112.000 utas,

 - Sárospatak...........................................................335.000 utas,

 - Sátoraljaújhely......................................................265.000 utas,

 

 

Volt a megyében több településen még helyi járat, de azok utasszámairól nem találtam adatot.

 

trizs77 Creative Commons License 2023.07.09 0 1 38088

ok.

 

'oszt méé ?

Előzmény: diamond way (38087)
diamond way Creative Commons License 2023.07.09 -2 1 38087

Iveco motort kéne már elfelejtenie a Credonak!

Előzmény: trizs77 (38083)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!