Keresés

Részletes keresés

cassano71 Creative Commons License 2020.01.01 -1 3 109275

LTN biztosan nem átjárható, nagy valószínűséggel STN sem bár ott sokkal kevesebbszer fordultam elő. Ergo igen, ki kell jönnöd, sőt ha feladott poggyászod van még azt is meg kell várnod előbb, hogy fel tudd venni és csak utána mehetsz a csatlakozó járatod check in pultjához, hogy újra feladd, aztán ugye megint szeku.   

Ha csak kézipogyóval utazol úgy jelentősen gyorsabb lehet, nem kell feladott poggyászra várni a szalagnál és újra feladni sem kell a másik járathoz.

Annyira nem kevés idő ez az egész, LTN-en én fél óra alatt attól számítva hogy kiszálltam a gépből mindig átmentem az útlevélellenőrzésen, de többször olvastam olyat hogy valakinek 1 óráig tartott ez, reggel mikor sok járat beesik tud azért tömeg lenni.

Szokták ajánlani az automata kapukat ( ezeket biometrikus útlevéllel lehet igénybe venni ), hogy úgy gyorsabb a belépés mint a megszokott módon ( immigration officer megnézi a személyidet/útleveledet és 15 - 30 sec alatt beléptet ). Pont novemberben próbáltam, nem igazán tűnt gyorsabbnak mivel egy csomóan így léptek be.

Utána állj be a check in pulthoz ugye ha van feladott, utána a szeku ahol szintén teljesen esetleges, hogy éppen mikor gyűlnek be nagyon az emberek és lassul be.

Ha végiggondolom az egészet és ha feladott is van akkor egy 3-3.5 órát biztos számolnék rá a ráhordó járat érkezési és a csatlakozó járat indulási ideje között.

Aztán lehet, hogy túlzásnak bizonyul, de az is lehet hogy még így is szaladós lesz, jobb nem centizgetni az ilyet.

Arról nem is beszélve hogy mi van ha a ráhordó járat késik ami bárhol, bármikor benne van sajnos. Szóval lehet én még 4 órát is szánnék rá, de én szeretek biztosra menni az tény. Inkább kóvályogjon az ember 1-2 órát a duty free-ben, abból nagy baj nincs, mint hogy lekésse a gépet.

Előzmény: media11 (109273)
midsomer Creative Commons License 2020.01.01 0 0 109274

BUÉK

Nem tudja valaki, a BUD reptéri parkolóban az új akciós kód micsoda? A régit nem fogadja már el. Köszönöm:-)

media11 Creative Commons License 2020.01.01 -1 0 109273

Sziasztok!

 

Az lenne a kérdésem, hogy Stansteden és Lutonban ha átszáll az ember, akkor is át kell menni az útlevélellenőrzésen, ki és vissza (tehát kétszer)?

Ha igen, akkor erre mennyi időt érdemes rászámolni, ergo minimum hány óra kell az átszállásra (mennyivel több, mint egy schengeni övezeten belüli reptéren)?

 

Köszönöm a segítséget!

t-boyfalva Creative Commons License 2019.12.26 0 0 109272

Velünk már többször is előfordult (lassan tanulok gyorsan felejtek :-) ) igaz hogy nem a wizzairnel hanem a Ryan-nél. Ott 16-os karika van.  Csak a becsekkolásnál derült ki .Ugyanis nem tudtam a megfelelő születési évszámot kipaszírozni a rendszerből. On line cseten odáig jutottam hogy azt írta majd a reptéren csekkoljak be. Szerencsére minden alkalommal ingyenes volt hogy ott adták a boarding passt 

Előzmény: szusi úr (109271)
szusi úr Creative Commons License 2019.12.25 -2 0 109271

Lesz abból baj, ha a wizzairnél 13 éves gyermeket véletlenül felnőttként foglaltam? (14 felett számít felnőttnek ott.)

 

Ha igen, hol lehet változtatni, és mennyi pénz? (nem találtam erről infót a wizzair.com on) 

 

Köszi! 

spotterdombi mesék Creative Commons License 2019.12.24 -6 0 109270

Ismerős valaki Közép-Ázsiában ontopik témában? Személyes tapasztalat és insider tippek érdekelnek, a skyscannert és momondot én is ismerem. Egy-egy kereséstől a lassú net mellett így is kihullik a hajam.... Köszönöm.

A feladat: februárban kb. egy hét seggáztatós, napsütéses beach holiday ALA, TSE esetleg TAS repterekről, $400 alatt. Igen, a low cost relatív, itt nincs olyan hogy húsz euróból repkedünk ezer kilométereket. BKK és DXB kerülendő csak ha nagyon nincs más. Itt India látszik tűrhetőnek, ismerős seggét verte a földhöz a "csak" 350 dolláros Delhin by Airastana. Más kérdés hogy Delhi még mindig nem beach holiday ilyenkor.

 

Köszönöm!

pandabarát Creative Commons License 2019.12.23 0 1 109269

Nem. 18 óra telik el reggel 4 és este 10 között :DDD

Előzmény: Pitta2 (109268)
Pitta2 Creative Commons License 2019.12.23 0 0 109268

Találtam egy cikket, ami a 2005. évi újranyitásról szól. Az 2,5 millió utas/év kapacitásról ír. Ennek egyik fele induló, a másik fele érkező. Egy évben 365 nap van. Azaz naponta 3425 induló és ugyanennyi érkező utasra lehet alkalmas T1. Ha reggel 4-kor nyit és este 10 után már nem indul gép, akkor a 3425 induló utast 16 óra alatt tudja kezelni? Jól számolok?

 

https://kultura.hu/atadtak-ferihegyi/

Előzmény: cassano71 (109258)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2019.12.21 0 2 109267

olyat hallotta, hogy esetleg már az év elején csökkentett kapacitással megnyílik, de valójában 2020 közepén adják át tudomásom szerint.

Előzmény: media11 (109266)
media11 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 109266

Csak ebből gondoltam, hogy megnyílik januárban:

 

Már zajlik Ferihegyen az új fapados­ terminál építése — erősítette meg a Magyar Nemzet értesülését a Budapest Airport. A beruházás a tervek szerint az év végéig befejeződik, a könnyűszerkezetes épületben a 21. századi igényeknek megfelelő komfort várja az utasokat.

 

https://magyarnemzet.hu/gazdasag/uj-terminal-keszul-ferihegyen-a-fapadosok-utasainak-7333634/

Előzmény: jazzcool1,2 (109265)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 109265

mintha 2020 nyara lenne a megnyitás időpontja.

Előzmény: media11 (109264)
media11 Creative Commons License 2019.12.21 0 0 109264

Sziasztok!

 

Valaki nem tudja esetleg, hogy januártól megnyílik az új fapados "váróterem" 2A-n, amit ősszel kezdtek építeni? 

Jahno Creative Commons License 2019.12.21 0 3 109263

Vagy lemegy, vagy fel, vagy nem.

Előzmény: andras87 (109262)
andras87 Creative Commons License 2019.12.21 -1 0 109262

Üdv!

 

Bécs-Madrid január 4-5. jelenleg 25-30ezer Ft. Szerintetek érdemes várni vele, hogy lejjebb megy vagy foglaljak most? 

Tegnap jöttem Madrid-Bécs járaton Wizz airrel, szerdán foglaltam 50 euróért. Nem volt tele a gép 2-3 sor legalább üresen volt, az utasok nagyrésze spanyol turista szóval nem egy vendégmunkásjárat, ebből gondolnám, hogy esetleg utolsó héten lehet olcsóbb. 

geodo1 Creative Commons License 2019.12.21 -3 3 109261

még egy macedóniai beszámolás.

Pitta2 Creative Commons License 2019.12.18 -2 1 109260

Na akkor nézzük. Az eredeti hír az volt, hogy T1 kinyit és odamegy a Wizz Air. T1 alkalmatlan arra, hogy a Wizz odamenjen, mert túl pici és a műemlék jelleg miatt nem lehet hozzáépíteni. Ezt a mai napig tartom.

 

A terminálon a bezárás óta nem történt semmi látványos elbontás. A check in pultok állnak, a szalagok ott vannak, az utasbiztonsági rész működőképes. Ami nincs az a Duty Free, a büfé és az informatikából a PC-k hiányoznak. A csomagkezelő szalag fal mögötti részét nem mutatták meg. Szóval meg lehetne nyitni, de annyira pici a kapacitása, hogy nem segítene a zsúfolt 2-es terminálnak.

 

Arra gondoltam, hogy a foci EB miatt a csapatoknak jó lenne, ha nem a 2-s terminálon kellene megérkezni, illetve elutazni, de közben végiggondolva, ők valószínűleg a GAT-on keresztül érkeznek/távoznak.

 

Remélem, így már pontosabb.

Előzmény: henteskeee (109256)
CérnaSzáll Creative Commons License 2019.12.18 0 1 109259

Nézd meg a Fapadot (amúgy is, marha vicces, méltatlanul alulértékelt sorozat), azt ott forgatták :)

Előzmény: cassano71 (109258)
cassano71 Creative Commons License 2019.12.18 0 1 109258

Az hogy műemléképület aligha fog gondot jelenteni, ilyen meg még ilyenebb dolgokon is simán túllépnek, "megoldják" manapság.

Nem tudom egyébként mennyit segítene T2 tehermentesítésében, egyáltalán hány járat tudna indulni T1-ről naponta ha újra beizzítják.

Én T1-et teljesen elfelejtettem milyen volt, fel sem ismerném belülről szerintem, bár az is lehet egyből beugrana ahogy meglátnám.

Előzmény: peliatan (109257)
peliatan Creative Commons License 2019.12.18 0 0 109257

A "műemlék" kit érdekel?, a Világörökség sem számít, lényeg a zsebbe menő profit!

 

Azért nem ártana szólni a MÁV-nak is, hogy a liftek  és a jegykiadó automaták folyamatos működéséről gondoskodjon! 

Előzmény: Pitta2 (109255)
henteskeee Creative Commons License 2019.12.18 -1 2 109256

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153276397&t=9109057

 

 

itt azt írtad alkalmatlan az újranyitásra , most meg kész rá

mindig változik minden ?

Előzmény: Pitta2 (109255)
Pitta2 Creative Commons License 2019.12.18 -1 0 109255

Köszi.

Továbbra is azt mondom, hogy aki a Wizzt gondolja oda, az valamit nagyon tud a műemlék épület bővítés lehetőségének változásáról, vagy nagyon nem tud számolni.

 

Talán a foci EB-re lehetne valamit kezdeni vele. Vicces lenne, amint CR7 és társai sorban állnak a secu előtt, de annak nem lenne sok értelme 2021-ben.

 

Szóval vagy én leszek kénytelen előbb-utóbb elnézést kérni azoktól, akiknek nem hittem, vagy ők a többiektől.

 

Márciusban jártam T1-en. Akkor úgy nézett ki, hogy "napok alatt" újraindítható lenne. A check in pultok álltak, a csomagszalagok a helyükön voltak, néhány mérleg is működött. Amit nem láttunk, hogy az ezeket kiszolgáló technika milyen állapotban van. Látszólag néhány tucat számítógép beállításával működhetne. Kellene még egy Duty Free, büfé és mehet. Az utasbiztonsági berendezés működött, azon képezték ki az új munkatársakat. Csak a falakat kellene áthelyezni.

Előzmény: OrSoLy (109252)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2019.12.17 0 0 109254

nem unod? sokan nem hittük el, első tálalásban. ott is leírtam, hogy utána mentem az infónak, és írtam egy bocsot is annak, aki bedobta a témát. 

Előzmény: KozO (109246)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2019.12.17 0 0 109253

én is utána érdeklődtem BUD-on,  Schengent hallottam. valami készülődik, de hogy pontosan mi, az még tudható. 

Előzmény: OrSoLy (109252)
OrSoLy Creative Commons License 2019.12.17 0 0 109252

most ryant és schengen tűnik a legnagyobb realitásnak, de azt mondta, még nagyon képlékeny minden, wizzt is hallott pl ő is.

Előzmény: Pitta2 (109251)
Pitta2 Creative Commons License 2019.12.17 0 0 109251
Hanem?
Előzmény: OrSoLy (109250)
OrSoLy Creative Commons License 2019.12.17 0 0 109250

Amúgy én is utánaérdeklődtem bennfentesnél, valóban készülődik ott valami, de 2021-nél előbb nemigen (és totál nem a wizz gépeket mondta oda legfőbb esélyesnek :) 

Előzmény: jazzcool1,2 (109244)
KozO Creative Commons License 2019.12.17 0 1 109249

Ja igen, így már el lehet adni.

Előzmény: henteskeee (109247)
Pitta2 Creative Commons License 2019.12.17 0 1 109248

Várjunk még ezzel egy kicsit. Majd ha BUD bejelenti, akkor elhiszem, addig meg várok a bejelentésre.

Előzmény: jazzcool1,2 (109244)
henteskeee Creative Commons License 2019.12.17 0 1 109247

Hogy lenne az,most már saját ötlet ....

Előzmény: KozO (109246)
KozO Creative Commons License 2019.12.17 -1 1 109246

Mi van, most már nem Bullshit?

Előzmény: jazzcool1,2 (109244)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!