Megnéztem a képeidet. A levelit is ott kaptad le? :) Tudsz róla, hogy a jetfly.hu -n repnapi fényképversenyt hirdettek? A kötelékes képeid nagyon tetszenek, meg jónéhány azokon kívül is. A teherautón az a porszívó-szerű ormány mi célt szolgál?
Más: Látta valaki a internetes közvetitést. Tők érdekes volt.
Igen, én ott néztem végig az egészet :) Sokat gondolkodtam menjek-e, de aztán a maradás mellett voksoltam. Amikor pedig megláttam, hogy a hollandok nem az átfestett bemutatós gépüket hozták, akkor teljesen megnyugodtam (az volt az egyik, amiért kimentem volna). A programból talán a Mig-29-es "kobra közben infracsapdázunk" mutatványát emelném ki, az nagyon jól ki lett találva.
Ahhoz képest, hogy ingyenesen lehetett nézni egész jó volt a műsor, igaz olyan összedobott helyszini közvetitésnek tünt, amikor nincs igazi rendező és probál valaki helyette összehangolni egy közvetitést...
Hát igen, néha elég gáz volt, de én is úgy voltam vele, hogy legalább ingyen láthatok mindent itthonról. Egyébként szerintem nagyon jó ötlet volt, nem tudom, próbálkoztak-e ilyesmivel máshol.
Én is kint voltam a hétvégén Kkeméten, a repülőnapon. Sajnos mindkét nap csak délután sikerült kiérni, de csináltam egy marék képet, talá 10%-a élvezhető is. Megnézhető a www.muggli5.atw.hu oldalon. Ha valaki megdobna egy pár AN-26-os és MIG-29-es képpel a bemutatóról, nem dobnám vissza :-)). Ha esetleg kell valamelyik az enyémekből, írj egy mailt. 2 Mb/darab.
BMW7er: Egyrészt ez a sok "proli" tartja el a repnapot, és bizonyos szempontból ez a normális, másrészt azt gondolom, hogy a szlovákoknál, cseheknél, osztrákonknál is van annyi "proli" és besörözött német, mint nálunk. Pl. sokat elárul, hogy Hradec Královén, 2002-ben, egy olyan repnapon, amihez képest bármelyik Kecsó a kanyarban nem volt (spanyol Mirage F-1, olasz AMX, svéd C-130, Team-60, eggyel korábban pl. amcsi B-1) a vidápark egy óriás hajóhintával együtt közvetlenül a kordon mellett volt. Ott mégsincs szükség ilyen acélkerítésre.
papugaja: Azért a repülőnapnak is megvannak a maga szempontjai az időpont vonatkozásában, ha a kis Kecskeméti repülőnap beleütközik egy nagy, pénzes nyugati airshow időpontjába, akkor b...hatják az egészet, mert senki sem jön el a nyugatiak közűl. Talvaly ilyen volt Brno, és meg kell mondani, hogy az idén is ilyennek indult, de nagyon hamar áttették az időpontot egy héttel későbbre, amikor kiderült, hogy a szept 3-4-iki időpont ütközik a Giornata Azzurra-val. Egyébként nem tudom, hogy a díjugratásra mennyien érkeznek, de valszeg sokkal kevesebben, mint a repülőnapra.
Látom, Te leszel a legújabb divatcsászár:), kényelmes (?) öltözék természetközeli színekben, nem koszolódik egykönnyen, így vevőköröd nyugodt szívvel helyezheti el bájos hátsóját a betonra, körülményeihez képest kényelmesen. Pontosan értem az indítékod, nem leszek ellenfeled a női ruha készítésben, hiszen én a férfiruházatot fogom gyártani:)))
A kerítés témához: Ne magatokból induljatok ki. Sajnos a repnap az utóbbi időben (legalábbis a mostani biztosan), elment egyfajta proli majálisba, ennek megfelelően, egyre több hülye ember is volt a közönségben. Tanuja voltam, amikor a szombati nap végefelé miközben mentünk ki a tömegben a kerítésekkel övezett sikátorban, néhány okostóni gondolt egyet, és egy ponton szétszedte a kerítést, gondolván, hogy majd levágják az elkerített részen keresztül az utat, és egyenest eljutnak a parkolóhoz.
Mit tesz isten, az első néhány hülye után a tömeg fele -mint a birkák-, mentek utánuk. A dolog vége az lett, hogy felfegyverzett járőrök toloncolták vissza őket a kijelölt útra, méghozzá igen kemény hangnemben. A sok napernyős vattacukros ostoba meg tele gatyával rombolt vissza a helyére.
Most képzeljül el ugyanezt a kifutó közelében.
Én azt gondolom, a proli magyarnak sajnos saját érdekében kell a kerítés.
Én egyiken sem látom őket de ez valszeg az én hibám. A 747-et a 340-től még megkülönböztetem (púp, szárnnyilazás) de a 767-et a 330-tól 10km távolságból már nem vállalom :-)
"Ha legközelebb lesz repnap, tutira elmegyek már csütörtökön, megszállok valahol a közelben"
Ha jó érzékkel nem megint arrra a hétvégére időzítik, amikor egy másik olyan esemény is van Kecskeméten, ami egymaga képes megtölteni a környék szálláshelyeit (Díjugrató világkupa). Örülhettek a vendéglátósok, meg lóbarátok akik beszorultak a dugóba. Hogy a lovakat zavarta-e esetleg a zaj, azt már nemtom.
"Ha legközelebb lesz repnap, tutira elmegyek már csütörtökön, megszállok valahol a közelben, és lecövekelek a kerítésnél vagy a környékén. Így legalább nem kell majd parázni az oadérés miatt..."
És még meglesz az az előnye is, hogy láthatod bejönni pl. a jugoszláv Mig-21bisz-t, meg a nagysebességű áthúzást nagyon alacsonyan csináló 29UB-t is - pont a fejed fölött :)
Nem is kell kimenned Budaörsre hogy Ancsát láss. Én ma a repülés szempontjából teljesen közömbös helyen, a (nyíregyházi) buszmegállóban állva láttam Ancsát. De hogy láttam! A fejem felett repült el! :-) Ha szúnyog lettem volna, meg is döglöttem volna, rögvest.
Sajnos tévedsz. A Red Bull ígérte, hog yottlesz szombaton délelőtt. A terv szerint lvegőből érkezett volna, lerepüli a bemutatóját, majd irány vissza Tököl.
Ők vállalták végül nem teljesítették. Tisztességesebb lett volna nem elvállalni, de így sikerült.
Nem tisztem megvédeni a Besenyei Pétert, de ismerve őt nem hiszem, hogy igérte a kecskeméti részvételt mivel ezen a hétvégén Angliában indult a Red Bull Airrace-n. És ezek az időpontok mindenki számára nyilvánosak.
Az más kérdés, hogy a rendezők beírták.
De hát láttunk már olyat, hogy rendezvény reggelén még B2-t is igérnek. :-)
Azt hiszem, ezt a drágulást mi generáltuk:), mármint a kereslet, a MIG-es fényképezkedés is drágult némileg vasárnapra, de szerintem azért ez egy olyan élmény volt, hogy ezen nem sok múlt. A minőséget meg kell fizetni:))
A jegyeket én is elővételben szereztem be, és jó ötletnek tartottam, hogy így oldották meg.
A kajalelőhelyeket nem látogattam, ezek mindig resti-szitű árakkal dolgoznak, minden rendezvényen. Mert az illat étvágyat csinál, és melyik szülő tudna ellenállni egy, az éhenhalás szélén álló gyermek kérésének?:)
Természetesnek tartom, hogy az ilyen élményeket az emberek valami módon könnyebben visszaidézhetővé szeretnék tenni -fényképpel, videofelvétellel- csak azt nem szeretem, amikor kosaras méretű egyének egy hastáncosnő kígyózó mozdulatait kiegyészítve némi mellúszás-szerű könyökemeléssel araszolnak előre a tömegben, feledve gyermekszobát, illemtankönyvet. Azért szerencsére ez csak a Forma 1-Gripen játékra állt elő, addig olyan jó piknikes volt a hangulat.
A gépek nagyon érdekelnek, bár nem vagyok szakértő.
A CL-415-nek nem az orra, hanem a bal ('port ', de lehet, hogy keverem, és a 'port' a jobbat jelenti) szárnya alatt van a FLIR. A fotómon egyébként nem látszik a FLIR.
sdragon: Az "Aha. Ez így kerek." neked szólt, csak elfelejtettem betenni a nevedet.
A pontosítás kedvéért. tavaly feloszlott a 3. Szárnyacsikó Kiképző század. A repülőgép állománya az L-39 Albatrosok a Dongó századba kerültek, ezért is volt dongóra festve a 119 oldalszámú gép, mivel ez volt az első repülőnap, amikor ebben a században repül.