Igen, ebben igazad van. A Flexpreis olyan szinten drága, hogy ugyan tudok a létezéséről, de mindig teljesen figyelmen kívül hagyom, így el is feledkeztem róla. Pl. Köln - Frankfurt közt a Flexpreis most 73 euró (kb. 22.700 forint) egy irányba, ami egy nem egészen kétszáz kilométeres útra még itteni mércével is elég extrémnek számít.
De tényszerűen van ilyen jegy, megvásárolható, létezik, ebben teljesen igazad van.
az IC/ICE jegyek csak egy adott vonatra érvényesek, szóval, ha nem tudod előre, melyik vonatot fogod elérni, akkor így jártál. Olyan opció nincs, hogy veszel egy Köln - Frankfurt jegyet, aztán majd felszállsz arra az ICE-re, amit pont elérsz.
Ez így tulajdonképpen nem igaz.
Van a Sparpreis, ami valóban csak 1 adott vonatra érvényes, és csak korlátozott mennyiséget adnak el.
Van a Flexpreis, ami adott napon bármelyik vonatra, bármilyen ésszerű útvonalon érvényes. Ha Kölnben vagy, és most jutna eszedbe, hogy Frankfurtban szeretnél ebédelni, nyugodtan megveheted útban az állomás felé a taxiban vagy a villamoson ülve (a Sparpreis már úgyis elfogyott), ha nem éred el a 11 órakor induló ICE-t, majd mész a következővel. Az utazást az érvényesség első napján kell megkezdeni, gond akkor van, ha a 23:40-es vonatot késed le, és a következő csak éjfél után indul (ennek kivédésére célszerű egy közeli S-Bahn megállót megjelölni induló állomásként).
Régebben a Sparpreis 3 napos elővételhez volt kötve, ezt a távolsági buszok elterjedését követően először 24 órára csökkentették, majd teljesen megszüntették. Ma már a vonat indulása előtti órában is meg lehet venni, ha van még belőle.
Én csak azt nem értem a gyors pótdíjban, hogy pl. a Bp-Záhony "sebes" esetén, ha pl. Kő-Kp.-Ebes Között megyek, akkor miért kell GYP-t vennem a teljes szakaszra, ha Cegléd-Ebes között nem kell rá pótjegy, mert sima személy.
És igen, Segoviába tényleg el lehet jutni a személlyel is - két óra alatt.
De egyébként nem is a győri gyorsok ellen akartam érvelni (őszintén szólva meg sem néztem, Peti mire válaszolt :-)), inkább csak rámutatni, hogy Peti megint hülyeséget írt. Mint általában.
Bp - Győr valószínűleg jól elbírna egy alaptarifás* gyorsvonatot továbbra is, a G10-ből kivéve a Tatabánya - Kelenföld közti megállókat, órás, vagy inkább kétórás ütemben. Azzal, hogy a főszerepet továbbra is az IC/RJ kínálat vigye.
Igazad van ez nem lényeges különbség, de viszont a jelenlegi 2.29, és az elméletileg lehetséges 2.20 között azért van már különbség!
Többi dologhoz meg érdemben nen tudok hozzászolni, nem vagyok szakember, tudod hogy van én "hozott anyagból dolgozom", nagy valószinüséggel úgy van ahogy leirtad!
Ezt most vesd össze mondjuk egy Budapest-Győr úttal. Biztos hogy a két város közötti forgalom olyan, hogy gondosan előre tervezett távolsági utazásként tekintsünk rá?
Németországban a helyfoglalás valóban fakultatív. Ellenben az IC/ICE jegyek csak egy adott vonatra érvényesek, szóval, ha nem tudod előre, melyik vonatot fogod elérni, akkor így jártál. Olyan opció nincs, hogy veszel egy Köln - Frankfurt jegyet, aztán majd felszállsz arra az ICE-re, amit pont elérsz.
Spanyolország ugyanez, az AVE-jegyek csak az adott vonatra érvényesek.
A gőzös (itt is ugye melyik? mer' szerintem ez nem vontatási nem függő), ha fel tudott lőni levegővel hatszáz méter, az OSZZSD légveszteségi határértékek peremén lavírozó cirkuszkerítést, akkor az a pár ajtó szerinted KT7-ért kiált?
Komolyan mondom, nem tudom hogy csinálod. Olyan régóta vagy jelen a fórumon, hogy ilyen alap ismereteknek már akkor is el kellett volna jutniuk a két füled közé, ha a monitorod ständig le van takarva a Nők lapja aktuális (vagy nem aktuális) példányával.
Egy átlag kiselefántnak 32-szer kell valamit elmondani, hogy megjegyezze. Neked is, aznapra...
A most nagy menetidő-csökkenést habzó szájjal kiabáló vasutas felsővezetők fél éve még azon sírtak, hogy "jajj, milyen feszes a menetrend, lazítsuk el"...s majd jövő tavasszal a sárga táblák virágzásakor újra ettől lesz ismét habzó a szájuk....
Viszont ha túlságosan feszes, akkor nem megbízható. Kiraknak még két sárgantáblát, oszt viszlát pontosság. Van egy kis takony, hosszabbakat kell fékezni, viszlát pontosság.
Látjuk nagyon jól, hogy vágta haza az öbb a "gyors" rj-k menetrendszerűségét a westbahnon. Aztán most paszírozzák aaaa ziszapot, hogy itt meg ott menjünk afb nélkül, meg gyorsítsunk ki Meidlingből csőgázzal, meg mittudomén. Hát, ha ezen múlik a kotta, akkor az a kotta izé, - az előbbinél maradva -, iszapot se ér.
Azóta biztosan, hogy egyszer egy szép (vagy esetleg esős) napon, valaki feltalálta a fékezőszeleppel ellátott vezérlőkocsit. A többi már jöhetett magától.
Már kezdettől fogva kettő lett beépítve?
A szóban forgó csuklós-redős ajtajú személykocsikon, igen.
Igazán nagy probléma abból lenne amit nyáron "csiripeltek a madarak" ( hozzáteszem azóta semmi hir róla), hogy a Rj vonatok belföldi utazásra nem vehetök majd igénybe, na ez okozna igazán nagy felfordulást!
Minden olyan személynek. aki nem tudja, hogy melyik vonatot fogja elérni, így nem tud helyjegyet venni. Ezért kell olyan vonat (mindegy, hogy IC, sebes vagy gyors), amire nem kell kötelező helyfoglalás. Tőlünk nyugatra szinte minden vonaton fakultatív a helyfoglalás, csak nálunk és keletebbre kell kötelezően helyet foglalni.
Mondjuk a pápaiakon kívül kinek hiányzik az 1-es vonali gyors?
A hétköznapi kétórás győri személyvonati ütemet órás váltotta, minden órában IC vagy nemzetközi (dél környékét meg peremidőszakot leszámítva), Tatabányától meg félórás személyvonati ütem Pest felé. Szerintem ez a menetrend jobb lett az 1-es vonalon élőknek, bár biztosan van, akit hátrányosan érintett.
Ja, persze 2 vezeték van. De mióta van kettő? Már kezdettől fogva kettő lett beépítve? Vagy csak később lett két vezeték?
Na meg amikor jöttek ezek a fülkés kocsik, akkor már a gőzösök inkább csak személyeket vittek, és ezen vonatokat főleg Szergejek, Szilik vagy Gigantok továbbítottak. Ott meg már a 424-essel ellentétben képesek voltak elég levegőt termelni.
Ja, lehet, hogy nincs értelme foglalkozni még a témával, de mikor kinyírták az 1-es vonalon a gyorsokat, azt is kb. 2 évvel korábban kezdték elhinteni.
Na, ma végigfotóztam az összes kijelzőt, és azt kell mondjam, vagy nagyon vaknak, vagy nagyon bénának kell lenni ahhoz, hogy ne találjon olyat az ember, amin két kijelző egymás mellett az INDULÓ vonatokat mutatja. Ugyanis 10 monitor van kint az M4 feletti aluljáróban, 2-es kupacokban. Őrmező és Kelenföld felől az első párok valóban egy kijelzőn INDULÓ, egy kijelzőn ÉRKEZŐ vonatokat mutatnak, de a középen lévő 3 pár (6 kijelző) bizony az INDULÓ vonatokat mutatja, páronként a kijelzés folyamatos, azaz a második INDULÓ kijelző nem az elsőt ismétli, hanem az időben következő vonatokat mutatja. Ez a három pár kijelző a 7-10, 5-6 és 1-2 vágányok felé vezető lépcsők és mozgólépcsők között vezetnek át, így ha Te a korábban leírtak szerint a saját induló vonatod kerested, akkor találkoznod kellett ezekkel a kijelzőkkel is.
Pár hónapja már nem vonatozok; Ladány-Szolnok között az IC-k 43 (?) percéből hogyan lett jellemzően 49 ha egyszer a Debrecen felé eső szakasz újul most?
Legyünk öszinték, 2019 még olyan messze van hogy addig még annyi minden történhet hogy kár is ezzel komolyabban foglalkozni! Lehetséges hogy ez is olyan " mézesmadzag" amelyet már oly sokszor bedobtak, a valóság meg tök más lessz!
Mi az, hogy vagy jön, vagy nem? Ha nincs nyomás, akkor fékezés sincs
Az ajtó a 10 bar-os vezetékre van kötve (fehér kutyafej - copyright segélyvonókészülék fórumtárs, illetve lásd sörösgigant fórumtárs hozzászólását is). A fék az 5 bar-osra (piros kutyafej). A fehérben nem biztos, hogy van levegő (mármint múlt időben, amikor mellesleg a fehér még kék volt, de ezzel most ne bonyolítsuk a képletet), a pirosban meg persze nem árt, ha van, legalábbis üzem közben. Felajánlottam neked egy megoldást, amellyel az ajtóvezérlést az 5 bar-os vezetékre köthetnéd. Már persze akkor, ha akad egy ember az illetékes hatósági szervtől, aki áldását adja erre.
A kötelező gyorspótjegy még emészthető, mert a nyuggerek így legalább fizetnek valamennyit, de a helyjegyváltás az utazás szabadságát erősen korlátozza, így csak a hibrid rendszer elfogadható a lassított IC-ken.
Na ja, 5 perc kimenne, ha kiesne a Komárom és Tata, és még 5 perc benne van, mert laza a menetidő, így mindjárt mínusz 10.
Szombathely-Csorna, mióta villany van, azóta lehetne gyorsabb is, Csörgővel is volt, hogy 48 helyett 45 perc elég volt. 120-szal Porpácig, így a 3 perc kieshetne. Csorna és Győr között régen 18 perc volt, csak sokszor van ellenvonat, ami miatt az IC megy kitérőbe, így ott inkább 20 perc van, ez összese már 15 perc.
Kelenföldig most 2:28, így akár 2:13 is lehetne. Ha nyomja a 160-at. Persze a tartalék kevesebb lenne így.
IC plusz. Mivel eléggé kevés a kocsi, ezért szerintem először a 100-ason lesz ilyen, na meg ott van lehetőség úgy lassítani, hogy ne legyen személyvonat a lassabb IC-kből. Szajol, Törökszentmiklós és Karcag lehetne megállás egy lassú IC-nek. Igaz, itt a személyek sem lassabbak, de csak azért, mert nincs értelmes megálló. De a Püspökladánytól Nyíregyházig tartó szakaszon nem lennének plusz megállók, akkor kapnánk egy hagyományos gyorsvonatot.