Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Létezik, Istvántelek romcsarnok. Egy ideig Dunkeszin is volt.
A 90-es évek elején a kocsit kibelezték, hogy helyeállítják vagy az 1996-os 150 éves vasút jubileumra, vagy a kocsi 100 éves jubileumára, 1998-ra, Persze pénz nem volt.
Nosztalgiakocsiként nem került képbe, mert nem lehetett ülőkocsinak használni.
Én értettem, hogy milyen választ vártál/várnál, de ez van a nyilvántartásban. :-) És azért írtam, hogy most nem mélyedtem bele, mert utána kell nézni több irányból, hogy tényleg így van-e benne (a "kereszt utalás" stimmel)) ill. a teherkocsi előzményét is. Csak most sincs időm rá, de igyekszek...
Lehet, hogy hibás a nyilvántartás, de lehet duplán kiadott pályaszám is, és ez a másik kocsié. Mint ahogy nemrég a győri ex-kisposta segélykocsi fotóval bizonyított pályaszámaként a nyilvántartásban egy 21-26-os kocsi volt - még azt is tisztázni kell.
Szóval utánanézek, csak most nincs időm a diszkek között matatni meg hullafáradt is vagyok...
Amúgy mi ez a Dg...? A Dnz a régi számon is Dnz volt, nem? Esetleg fotó? :-)
Nincs mit. Linket sajnos nem tudok adni, mert az ábra nem a netről van, de csak a 125 literes légtartályt mutatja. (Bő 40 évvel később már nem biztos, hogy az eredeti légtartályok vannak a kocsikon.)
A másodiknál rosszul tettem fel a kérdést. A 40 55 117 3418-9 Yg előzőleg vasvázasított kalauzkocsi volt. Így Dnz 64xxx, majd 50 55 94-20 xxx-x Dnz szám lenne esélyes.
M40-es dízel-villamos mozdonyok poggyászkocsival és személyvonattal a háromnyílásos husztóti viadukton 1973-ban (fotó: Erky-Nagy Tibor, fortepan.hu 14160)
Pontosan így van! Jellegzetes a nagyon szögletes és keskeny budiablak (vagy ennek folyosói változata, az alumínium osztály szám. Ha jól emlékszem arra, amit valahol láttam, ez valami svéd licensz alapján készült. (Mondjuk a vlahok mit nem gyártottak licensz alapján?)
üdv... ez a fajta bolgár hálókocsi jártkált be hozzánk valamikor rendszeresen?: http://www.railfaneurope.net/pix/bg/car/night/ex-DB/Pazardzhik/A_second_class_sleeping_car_of_class_76_standing_on_21_12_2010.jpg igazából hiába nézegetem a neten elérhető mindenféle nemzetközi vonatösszeállítást, nyomát se találom, ugyanakkor határozottan emlékezni vélek arra, hogy láttam a Keletiben (még évekkel ezelőtt), sőt úgy emlékszem, hogy többször is... Ezt a furcsa ellentmondást szeretném magamban feloldani. Lehet, hogy volt idő, hogy mondjuk valamelyik Isterben vagy Daciában rendszeresen ez járt a Görlitzi helyett? Vagy csak simán én vagyok hülye, és egyszerűen zavaros a memóriám? ...és nem ezt vagy nem itthon láttam, vagy csak tán képzeltem az egészet...?
A jobb szélén az milyen kocsi lehet? Először olasznak tippeltem a szögletes ablakok és az ajtó fölötti eresz miatt, de azokon az ablak felső sarka kicsit íves és az eresz jóval feljebb van. Az SNCF UIC-Y ilyen szögletes ablakos még, eresz is van, de azon meg van egy kis szoknya. Esetleg lengyel, jugó, román?
20-37 sor. kocsin a két legnagyobb légtartály a két készletlégtartály: 75 és 125 literes. Az 125 literes tartály 1164mm hosszú és 388mm átmérőjű (egy 1978-as lengyel rajz szerint).