ebből hét kilométernyi pályát a föld alatt vezetnek majd, ez hét kilométeren át fog húzódni
Valószínűleg azért lettek másodikok a kerületi rendőrök a bűnügyi technikai versenyen, mert ezt benézték: úgy számoltak, hogy a hét kilométernyi pálya nyolc kilométeren át fog húzódni.
A kommüniké azt írja, hogy kínálatcsökkentés ("kínálati csökkenés") nem lenne.
De igazad van, mikor azt írod, hogy várjunk csak ... maga a közlemény is arra int, hogy várd ki a végét:"a megalapozott és elfogadott döntésig továbbra sem adunk ki információkat, hogy elkerüljük az indokolatlan találgatásokat"
A kérdésed pedig nem csak a 100-as, hanem szerintem a 80-as vonal esetében is releváns (annak ellenére, hogy az messze van az "emelt sebesség"-től): egy másik topicban már szóba került az a lehetőség, hogy az új, szolnoki kocsik IC plusz márka alatt járnak majd, ha készen lesznek, a sebeseket pedig átkeresztelik (Kál-Kápolna és Sátoraljaújhely között mindenütt megálló öszvér) IC-vé.
Na most akkor ott (Budapest-Miskolc között) hogyan is lesz, ha most óránként van egy IC és emellett kétóránként egy gyors (vagy pontosabban sebes)? Egyik órában egy, másik órában két IC lesz, vagy csak óránként egy, azaz minden második órában megszűnik a jelenlegi két távolsági vonatból az egyik?
További kérdés, hogy a sok helyen megálló, és a "szétválasztott" gyorsabb IC azonos áron lesz igénybe vehető? Vagy lesz egy másik, a jelenleginél drágább "IC plusz" felár is?
Várom én is, hogy mi lesz ebből, hogy mit rejt el ez az ügyesen többértelmű és kellően homályos kommüniké (akár menetrendszerkezet, akár díjszabás tekintetében).
Már persze ha egyáltalán kiderül, és a döntéshozók a nem kívánatos figyelemfelkeltésre, és a közelgő választásokra tekintettel nem visszakoznak (legalább egy időre) még azelőtt, mielőtt kiderülne.
Várjunk csak... a 100-as vonalon most óránként van egy IC és óránként egy gyors/személy. Tehát a csili-vili pályán 50%-kal kevesebb vonat fog közlekedni?
Eleve ott hibázza el rendre a Start, hogy nem képes elébe menni a dolgoknak világos, egyértelmű, utasbarát, nyílt kommunikációval. Így viszont rendre kapásból védekezésből indul, ami nem olyan megnyerő, és senki nem mossa le róla, hogy már megint magyarázkodik... Mikor tanulják végre ezt meg?
Ja, kicsit tényleg bulváros a "civilsajtó" hangvétele, de lényegében ül.
Az ilyen rabló szövegnek, hogy "ez nem vereség, csak a frontvonal kiegyenesítése, meg taktikai visszavonulás" meg má' száz éve sem hitt senki.
Ami sz.r volt, az is marad, amin az utóbbi években sikerült valamit hozni, azt meg jól szétverik. Mindezt továbbra is versenyképtelen áron, átlagjúzernek megfizethetetlenül, vagy nevettségesen drágán. Akinek meg van rá pénze, az ennyiért árut is kap, nem ezt.
És mindehhez a legvérforralóbb a stílus. Fent is, lent is. Tisztelet a kivételnek.
Azt szeretném egyszer megérni, hogy ha a pénztárnál vett jegyemben a kalauz kifogást talál, akkor nem nekem adja elő a díjszabást A-tól Z-ig, és nem engem büntet meg, hanem először konzultál a pénztárral.
Mert még odáig sem jutottunk el, hogy a vasút által eladott jegyért a vasút áll jót, nem meg az utas. Meg szerintem nem is fogunk.
"lehetőség lesz emelt sebességű közlekedésre, ezeknek köszönhetően szét lehet választani egy-egy vonal esetében az IC- és a gyorsvonati rendszert két kétórás ütemekre. Kínálati csökkenés nem lenne, a vasúttársaság azonban a legjobban szeretné kihasználni a kedvezőbb közlekedési lehetőségeket és feltételeket."
Ha leírták volna, hogy a gyorsvonatok és a "szétválasztott" IC vonatok továbbra is a jelenlegi díjszabással (változatlan felárral illetve felármentes szakaszokkal) lesznek igénybe vehetők, akkor engem meggyőztek volna.
"Hangsúlyozni szeretnénk, hogy a START Klub Kártyacsalád nem szűnik meg, hanem menetrendváltástól megújul."
Ha leírták volna, hogy ez a "megújulás" nem jelenti a jelenlegi kedvezmények megnyirbálását, és/vagy a kártyák árának emelését, akkor engem meggyőztek volna.
Hatalmas pirospont a blogoknak az összehangolt akcióért, jó látni hogy együtt tudják mozgósítani erejüket az utasok érdekében.
Sajnos egy picit bulvárra vették azzal hogy összeomlásról beszéltek, pedig az nem lesz, csak szépen lassan csúszik le a színvonal évről évre. De mindenképpen hasznos figyelemfelkeltő akció volt. Még az is kiderült, hogy a Start kommunikációs osztálya 90 napnál hamarabb is képes válaszolni :)
A MÁV-START minden esetben haladéktalanul tájékoztatja az utasokat az őket érintő lépésekről
Khmm, az utolsó pillanatokban, a honlapja hátsó zugaiban, valahol jól elrejtve...
Egy ilyen LINT 41 pár percnyivel arrébb, a wormsi pályaudvaron.
Mellette a másik vágányon egy LINT 54 pihen. Ez (nem árulok el nagy titkot) 13 méterrel hosszabb, nem Jakobs-forgóvázas, hanem két önálló kocsirészből áll.
Megvan, csak elő kéne keresnem. Ez már egy pót-pótlék volt, úgy rémlik, mert decemberben kijött egy vastagabb pótlék is, mert vagy akkor volt a villamosítás befejezése Szombathely felé vagy akkor volt a másfél éves menetrend, és egy pótlékot akkor adtak ki.
A Magyar-Szlovén vasút megnyitása kapcsán kérdezném, hogy megvan e neked az a menetrendi pótlék ami a Zazalövő - Bajánsenye közti közlekedésről szól? kb. 2000 körül...
Korábban valahol mintha Te tetted volna be...
Érdekel az is, hogy a konkrét határátmenet mikor nyílt meg ill. mikor lett átadva és van menetrendszerinti közlekedés Murska Sobota és Hodos között a Szlovén oldalon.