Keresés

Részletes keresés

Rooger Preed Creative Commons License 2008.05.03 0 0 10562

http://web.kozut.hu/fileadmin/kozut/utdij/gkm_utdij_hu.jpg

 

Pontosan, a határtól egy rövid szakaszon matricás a 42-es.

Előzmény: Törölt nick (10560)
Fricy Creative Commons License 2008.05.03 0 0 10561
Érdemes megnézni az RTL riportját, hogy milyen "nagy" forgalom van az autópályán.
Előzmény: Törölt nick (10560)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.03 0 0 10560

vazze, ezt az égést...

 

aztat nem értem kristálytisztán, hogy miaxart ellenőriz a "matricaleolvasó" (jónagyfelbontású szkennere lehet, pláne, hogy mán nincs is matrica, muhaha...) koccsi a 42esen???

 

vagy ez a hébehóbamatricás-főutas-teherautós ellenőrzés lenne?

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.03 0 0 10559

Viszont sajnos a külföldiek semmibe nézik a 80-as táblát...

 

hehe, akkor mégse a magyar autósmorállal van a baj... :-))

Előzmény: radio100jozsi (10551)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.03 0 0 10558
he?
Előzmény: elemes2 (10557)
elemes2 Creative Commons License 2008.05.03 0 0 10557
de tudod, akinek kalapács van a kezében, mindent szögnek néz.
Előzmény: Törölt nick (10556)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.03 0 0 10556

nekem meg még a 200 is sokkk...

 

ennek a feléből/2harmadából kijönne az M0Ny, a 11-10 között hiányzó északi szakasszal együtt...

Előzmény: elemes2 (10555)
elemes2 Creative Commons License 2008.05.03 0 0 10555
200 mrd? gyanúsan olcsó. a megyeri híd is 20 mrdról indult.
Előzmény: M43 (10554)
M43 Creative Commons License 2008.05.02 0 0 10554
Btw, a Dunagut terve 2-3 eve parszor bekerult a mediaba, azota se kep, se hang. Akkor 200 mlrd HUF-ra saccoltak. Maradt is a dolog ennyben?
Előzmény: BA123 (10534)
BA123 Creative Commons License 2008.05.02 0 0 10553
Itt azért nehéz lett volna a hegy fokára építeni a pilonokat. Biztos lett volna más megoldás, de ez ettől egyedi.
Előzmény: elemes2 (10552)
elemes2 Creative Commons License 2008.05.02 0 0 10552
a milói völgyhídnál simán átidaltak 300 métereket. persze pilonnal a két végén.
Előzmény: BA123 (10528)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.05.02 0 0 10551

Tegnap mentem Csévharasztról Biatorbágyra és vissza az M0-áson. Ja csak akkor megyek arra, ha kamionstop van. Lehetett is haladni 80-al, így 1 óra volt az út.

Viszont sajnos a külföldiek semmibe nézik a 80-as táblát, alapból 100-120-al döngetnek rajta, persze rendőr sehol, meg nem láttam a fix sebességmérőket sem (nincs is itt?).

Az M6-os bekötésnél viszont tetszik az új beton pálya, na ilyennek kéne lennie a régi M0-nak is végig. De a legjobban szembetűnő továbbra is az új M0 (M5-4), és a régi M0 között van, mint ha nem is azonos úton mennénk.

 

Az M0 végétől a régi 1-es út Biatorbágy felé az M1-es felüljáróig 2*2 sávosra átépítve, és a domb közepén van egy 2*2-sávos körforgalom. Jött a szélsőben egy autós, és a körforgalom bejáratánál berántotta elém a kormányt a belső sávba, amiben haladtam, nem fogta fel, hogy itt 2 sáv megy körbe. Persze utána kiérve a körforgalomból sem volt hajlandó sem nyomni a gázt még tovább az emelkedőn, sem kimenni a szélső sávba. 

 

Ja még visszakanyarodva a morálhoz, hazafelé az M5-ösön egy robogó haladt a szélső sávban, de ami még borzalmasabb, hogy 2 hete a 4-es autóúton Üllő csp után Pest felé ahol 110 km/h a tempó, egy kerékpáros kerekezett a szélső sávban, és ez kemény autóút, ahol van aki 140-150-el is halad.

 

Monoron a körforgalom továbbra sem épül, pedig az ünnepek miatti végeláthatattlan sorok miatt a 4-esen nagyon kellett volna.

 

BA123 Creative Commons License 2008.05.02 0 0 10550
A Fricy által belinkelt oldalon találtam néhány érdekes tervet. Az egyik ilyen egy szegedi gyalogoshíd. Jól látszik hogy egy autópálya felett fog áthaladni, építése pedig 2009-2010, vagyis valószínű az M43-on lesz. Nem tudjátok hol lesz pontosan ez a gyaloghíd?

BA123 Creative Commons License 2008.05.02 0 0 10549
Ott találtam. Azt én is nézegettem hogy arra a konzolos teraszra nemtudom hogy lehet majd eljutni.
Előzmény: Törölt nick (10545)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.05.02 0 0 10548
Remélem igazad lesz, Ercsiben állítólag érződik a hatás, már csak a 7,5 t fölötti átmenő forgalmat kéne letiltani az autópályával párhuzamos főutakról (országos szinten).
Előzmény: Törölt nick (10547)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.02 0 0 10547
úgy saccra a 6/7 kellemes sétálóutca lesz... :-)
Előzmény: Rooger Preed (10544)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.02 0 0 10546

Valahol azt olvastam, hogy egy több nyílású ferdekábeles szerkezetet terveztek a Főmtervben (gondolom a vasúti híd pilléreivel szinkronban), de képet, vagy rajzot sehol nem láttam.

 

na ennek aztán nem sok értelme lenne...

szerintem ide tökéletesen megfelel egy lágymányosi2...

Előzmény: BA123 (10533)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.02 0 0 10545

ja, én is épp a múltkor akadtam rá az ssc-n...

(te is ott találtad?)

 

és még a panorámateraszra sem sajnálják a pénzt...

(bár a le/felhajtást nem látom kristálytisztán hogy akarják megoldani...)

Előzmény: BA123 (10528)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.05.02 0 0 10544
Iszonyat sok műtárgy van azon a rövid kis szakaszon. Nagyon kíváncsi leszek a forgalom átrendeződésére az áadás után.
Előzmény: Fricy (10542)
elemes2 Creative Commons License 2008.05.01 0 0 10543
szinte alagút :-)
Előzmény: Fricy (10542)
Fricy Creative Commons License 2008.05.01 0 0 10542
BA123 Creative Commons License 2008.05.01 0 0 10541
A pályaudvart már elkezdték átépíteni. Most egy új vágánypár készül egy vasúti alagúttal, ami meggyorsítja az északról érkező vonatok számára a pályaudvar elérését. Gondolom, a következő ütem lesz a pályaudvar épülete, meg az előtere. Legalábbis prágai mércével mérve ez látszik valószínűnek.
Előzmény: Fricy (10540)
Fricy Creative Commons License 2008.05.01 0 0 10540
A pályaudvar előtti rész is nagyon randa.
Előzmény: BA123 (10534)
BA123 Creative Commons License 2008.05.01 0 0 10539
Ezt a hídtervet nagyon titkosan kezelték. Most meg már senkit sem érdekel, mivel lemondott róla a városháza.
Előzmény: Fricy (10538)
Fricy Creative Commons License 2008.05.01 0 0 10538
Nincs semmi anyagom róla. :(
Előzmény: BA123 (10533)
BA123 Creative Commons License 2008.05.01 0 0 10537
Ebben szerintem benne van az egész Vencel tér burkolása, a villamos, és az alagút.
Előzmény: g86 (10536)
g86 Creative Commons License 2008.05.01 0 0 10536
Ez kerül 10 milliárd koronába? Nem tudom elhinni...
Előzmény: BA123 (10535)
BA123 Creative Commons License 2008.05.01 0 0 10535
A Nemzeti múzeum alatti alagútról találtam egy kis anyagot. Ez végül is nem olyan nagy szám, de biztos sokkal élhetőbb lesz a Nemzeti múzeum környéke.
BA123 Creative Commons License 2008.05.01 0 0 10534
Az építés alatt álló prágai alagútakon kívül két újabb alagútterv is napvilágot látott a közelmúltban Prágában. Az első hasonlít a mi dunagútunkhoz, a második, meg a Rákóczi út alattihoz:

az első:

Alagúttal tervezi megoldani a Moldva-parti közlekedési gondokat a cseh főváros. A mintegy hétkilométeres földalatti autóút a Moldva folyó jobb partján a déli vasúti hídnál kezdődne, s a prágai történelmi városközpontban lévő Óvárosi térhez közel eső Palach téren végződne.

A belvárosi önkormányzat által kidolgozott elképzelést a napokban iktatták be Prága távlati fejlesztési tervébe.

"Forradalmi elképzelésről van szó, bízom abban, hogy sikerülni fog" - jelentette ki ebből az alkalomból Petr Hejma belvárosi polgármester. A költségekről, illetve időpontról egyelőre nem kívánt nyilatkozni. Csak annyit árult el, hogy gyakorlatilag két alagútról lenne szó, s mindegyikben egyirányú lenne a forgalom.

Az alagút elkészülése után a felszíni autósforgalom megszűnne, illetve a minimálisra csökkenne, s a folyópart többé-kevésbé kellemes sétálóutcává alakulhatna át.

"Számításokat végeztünk, s műszaki szempontból a kérdés megoldható. Már azt is kigondoltuk, hogyan fogjuk az alagutat átvezetni a Károly-híd alatt, hogy ne sérüljenek meg az ott található még régebbi Judit-híd alapjai" - kommentálta a bejelentést Frantisek Polák, a prágai metrót építő és gondozó Metrostav vállalat szóvivője.

Az elképzelés egyébként nem egészen új, mert a múlt század hetvenes éveiben hasonló módon akarták megoldani a Moldva bal pártján a közlekedési gondokat. A "Kisoldali autóalagútnak" elkeresztelt projekt végül is nem valósult meg, s a Moldva baloldali rakpartjának autós gondjait a strahovi alagút létrehozásával oldották meg, enyhítették. Ez az autósoknak lehetővé teszi, hogy elkerüljék a belvárost, s a rakpartról a Strahov domb alatt gyorsan kijuthassanak Prága északkeleti külvárosába.

Prágának komoly gondjai vannak az autósforgalommal, különösen a belvárosban. Az önkormányzat jelenleg azt mérlegeli, hogy a szűkebb belvárosba csak vám megfizetése után lesz lehetséges majd behajtani. Pavel Bém főpolgármester szerint az illeték mintegy 150 korona lehetne egy-egy alkalomra.

Egy másik mérlegelt elképzelés, hogy a rakparti közlekedést a Moldva mindkét oldalán egyirányúvá tennék, ami a számítások szerint csökkenthetné a zsúfoltságot és felgyorsíthatná a forgalmat.

a második:

A híres-nevezetes Vencel tér felső részének és környékének az átfogó rendezéséről kedden írt alá megállapodást Mirek Topolánek cseh kormányfő, Pavel Bém, prágai főpolgármester, valamint a közlekedési és a kulturális tárca vezetői Ales Rebícek és Václav Jehlicka.

A közlekedési miniszter szerint az alagút felépítése mintegy 10 milliárd koronába (1 euró=25,22 korona), míg a cseh Nemzeti Múzeum felújítása mintegy 4,5 milliárd koronába fog kerülni. A költségeken a négy aláíró fél osztozik.

A megállapodás szerint alagút épül a Nemzeti Múzeum, valamint a szomszédságában álló volt csehszlovák szövetségi parlament épülete között is. A volt parlamentben jelenleg a Szabad Európa Rádió székel, de miután elkészül a rádió új székhelye, az épület várhatóan a múzeum tulajdonába kerül át.

"A Vencel tér és a Nemzeti Múzeum új összekapcsolásával kijavítjuk azt a hibát, amelyet a kommunista rendszer követett el azzal, hogy elszigetelte a múzeumot a tértől" - jelentette ki a dokumentum aláírása után a kormányfő.

Az észak-déli autópályát, amely ma a város legforgalmasabb útvonala, még a hatvanas években tervezték, nem számolva azzal, hogy valamikor majd ilyen hatalmas méretűre duzzadhat az átmenő gépkocsiforgalom. A sztráda így évtizedek óta gyakorlatilag elvágja a Vencel teret a nemzeti múzeumtól, a Smetana színháztól, a főpályaudvartól és az történelmi Vinohrady bulvártól, amelyek korábban szervesen összetartoztak. "Prága szempontjából ez az évszázad kulturális és városfejlesztési projektje, amely az egész ország számára hasznos, hiszen a turisták ezreinek adja vissza a régi városközpontot" - vélte Michal Lukes, a Nemzeti Múzeum igazgatója.

A munkálatok legkésőbb két év múlva elkezdődnek, s három évre vannak tervezve. Legkésőbb 2014-ben azonban a Vencel tér felső része, amelynek egyik központi eleme Szent Vencel közismert lovas szobra, a mainál sokkal nyugodtabb hely lesz, s a környék újra sétatérré alakulhat át, mint volt legutóbb a hatvanas években - mondta a projektet ismertető korábbi sajtóértekezleten az MTI tudósítójának Filip Dvorák önkormányzati képviselő.
BA123 Creative Commons License 2008.05.01 0 0 10533
Kössz!
Van bennem némi nosztalgia a jelenlegi rácsostartó miatt. Igaz ezt nem ide tervezték, ezért valószínű erősen túl van méretezve. Viszont rácsos tartó kategóriában sokkal ütősebb.
Az Aquincumi hídról nincs véletlenül anyagod? Valahol azt olvastam, hogy egy több nyílású ferdekábeles szerkezetet terveztek a Főmtervben (gondolom a vasúti híd pilléreivel szinkronban), de képet, vagy rajzot sehol nem láttam.
Előzmény: Fricy (10532)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!