Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Prien47 Creative Commons License 2018.08.03 0 0 155864

Na, en meg pont azt vartam h te elokerulj "nemismered?" temaban... plane h ez Kecsoi cegnel van.

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/saab/9-3/saab_9-3_1_8_t_vector-12982690

Előzmény: MortalWombat (155863)
MortalWombat Creative Commons License 2018.08.03 0 0 155863

Urak!

Nem ismeritek véletlenül ezt az autót?

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/saab/9-3/saab_9-3_2_0_turbo_aero_automata_aero_packett_napfenytetoigazi-13176868#adatlapContainer

A kérdésem: "soha nem volt karambolos", de a jobb hátulján nincs egy párhuzamos eleme sem. El tudjátok képzelni, hogy ez nem csattanás következménye, hanem pl. a melegtől kitágultak az elemek, és ezért tűnt el az illesztés?

h i r d e t é s
pojke Creative Commons License 2018.08.01 0 0 155862

Udv mindenkinek. Veletlenul bukkantam erre a forumra. Orulok,hogy Magyarorszagon is vannak SAAB fanok. Svedorszagban elek (Trollhättan) igy hat persze,hogy SAAB tulajdonos vagyok. Nagyon szeretem a markat meg annak ellenere is hogy ma mar csak a mult. :( (Amit a NEVS muvel azt inkabb nem velemenyeznem).

Viszont lenne is egybol egy kerdesem. :) Par napja vasaroltam egy saab 9-3 1.8t autot (2005) 157000 km-el. Hideg motornal az inditas utan 10s ig eleg fura hangja van a motornak. (Talan lancfeszito?!)

Ezzel erdemes foglalkozni vagy nem olyan veszes?

 

Itt egy kis video az inditasrol:

https://drive.google.com/file/d/1i2sQaPe2no7XNWvqxjnmrqIGz2GruPtj/view

 

Koszonom a valaszt elore is.

 

 

 

anonym19 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 155861

Szuper! 

Előzmény: BmS1 (155860)
BmS1 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 155860

Itt hosszú, keveseket érdekel, majd magánban átküldöm :-)

Előzmény: anonym19 (155859)
anonym19 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 155859

A kíváncsiság azért tovább hajt, ha meglett a többi hiba forrása is remélem megosztod. 

Előzmény: anonym19 (155858)
anonym19 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 155858

Nah, igen ezek azok a problémák aminek a valós időráfordításnak forintra fordított változatát nem fizetik ki. :/ 

 

 

Előzmény: BmS1 (155857)
BmS1 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 155857

Időszakosan gyenge, időszakosan nehezen indul, időszakosan rángat.

Cak egy hibaok: a t.nyomás érzékelő csatlakozója időszakosan kontakthibás. A sok km, rezonancia, hőhatás, hosszú üzemidő stb. miatt a csatlakotó hüvelye veszít a szorító erjéből.  Türelemjáték, amikor éppen rajta vagy, éppen jó. Mindez soxor. Aztán kiszúrod, kicseréled. Egy kilőve a négy hibából. De baromi sok kábel, csatlakozó, érzékelő, ....stb van, ami mind egy potenciális hibaforrás lehet. Ha ma OK, két hét múlva nem biztos, hogy az. Ezért rühellik erősen a szervizek az ilyen hibákat, amelyiknek van egy csöpp esze, nem is vállalja :-DD

Előzmény: anonym19 (155856)
anonym19 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 155856

Mik az időszakos hibák? :) 

Előzmény: BmS1 (155855)
BmS1 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 155855

Szürke 330e km benzines, 4 egymástól független hiba, ebből 3 vezetékhálózati gond. Mire kibogarássza az ember, lemegy a nap. Jó ha csak egyszer :-D

Másik kettő dízel, időszakos hibákkal, még folyamatban. Nem unatkozunk.

üdv

Előzmény: anonym19 (155854)
anonym19 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 155854

Mik a diagnózisok? :)

Előzmény: BmS1 (155853)
BmS1 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 155853

Urak,

 

csak semmi csüggedés. Saab zászló a falon, ma három Saab-bal van minitalálkozó :-DD

 

 

Mint a svéd vas fénykorában :-D

 

 

korzo Creative Commons License 2018.07.31 0 0 155852

Előzmény: MortalWombat (155851)
MortalWombat Creative Commons License 2018.07.30 0 0 155851

Basszus, OG9-3-as volt lelkem!

Gondolom, a 9-2-es lett volna a Golf-osztály. Ha lett volna!

Előzmény: MortalWombat (155850)
MortalWombat Creative Commons License 2018.07.30 0 0 155850

10 évig hajtottam egy OG9-2-es 2.2TiD-et.

Én nagyon szerettem, a nejem meg imádta.

Most egyfolytában üti a fejem, hogy takarítsam el a Phedra-t, és azonnal vegyek egy 9-3-ast.

És hihetetlen, de nekem a motorral sosem volt gondom, mindig ment, sosem hagyott az út szélén, pedig tudom, hogy kultúrkörnyezetben a Bosch Vp44PSG16 a legdurvább szitokszó.

 

Előzmény: Petrov09 (155844)
gsis Creative Commons License 2018.07.30 0 0 155849

Ex-SAAB tulajként annyit fűznék hozzá a témához: a márka bukása a 2000-es évek második felében gyorsult fel

a rosszul pozicionált prémium kategória felé mozdulással,és az ezzel járó áremelkedéssel. Hiába próbálták

a svédek nyomatni a kocsikba a különféle extrákat,a piac nem fogadta el ezeket, és az így kialakuló

ördögi kör / visszaeső értékesítés kontra áremelés/ plusz a gazdasági válság megpecsételte a márka sorsát.

Előzmény: anonym19 (155848)
anonym19 Creative Commons License 2018.07.30 0 0 155848

Azért a Saab bukásához az GM is nagyban hozzájárult.

Egyetértek egyébként azzal, hogy keverték a gagyit a modernnel. Pl, ha csak a beltér kopogós műanyagjairól beszélünk. NEVS formájában azért kíváncsi vagyok, hogy mikor törnek be az EU-ba.

Előzmény: BmS1 (155842)
anonym19 Creative Commons License 2018.07.30 0 0 155847

Nem mondtam olyat hogy az okozza, de lehetséges hibaforrás. A lengőkarok nem olcsóak,  sőt, kifejezetten drágák. Célszerű lenne egy másik futóművest is megkeresni hogy megnézze, vagy akár egy Saab szervizt is. Ahogy BmS is írta, célszerű korábbi hozzászólásokat is megnézned. Többször idézték vissza Anti leírásait. 

Előzmény: Petrov09 (155841)
korzo Creative Commons License 2018.07.28 0 0 155846

kormánymű biztosan nem, ott a kormánylegördülési sugárral lesz baj szerintem. Milyen felnijeid vannak? ET stimmel? Toronycsapágyak jók, nincsenek sérülve/torzulva?

 

Kormánymű úgy lehet esetleg, hogy el tud mozdulni a helyén, vagy maga a rögzítője görbül, ami ugye annak a platformnak elég gyenge pontja volt. Volt is hozzá egy utólag szerelhető kormánymerevítő.

Előzmény: Petrov09 (155835)
BmS1 Creative Commons License 2018.07.28 0 0 155845

Mi nem vagyunk futóműre kihegyezve. Van ugyan egy kollégám, aki sokáig futóművezett, de sem emelőnk, se futóműállítónk, se lengéscsillapító vizsgálati lehetőségünk nincs.

 

Ha egy szakinak sincs előrevivő ötlete, és minden kötél szakad, esetleg ránézhetünk. Hátha...

Előzmény: Petrov09 (155844)
Petrov09 Creative Commons License 2018.07.28 0 0 155844

BmS1, és hogyan lehetne ezt a problémát megoldani, amit én is írtam? Nekem nem is egy bivaly gépem van, 123 paci van csak benne. 2004 2.2 TID Linear.

Előzmény: BmS1 (155843)
BmS1 Creative Commons License 2018.07.28 0 0 155843

Nyilván: a 900 OG-ről van szó.

Előzmény: BmS1 (155842)
BmS1 Creative Commons License 2018.07.28 0 0 155842

Érdekes, hogy a Saab milyen mesterien ötvözte a megkövesedett, gagyi, ócska megoldásokat a szupermodernnel.

 

Saab nélkül nem tartana itt a turbómotor, elévülhetetlen érdemei vannak, 1974-től kapuzárásig csiszolgatta a technikát, a Porsche mellett fejlesztésben a Saab volt a király. Ezen kívül is egy csomó innováció fűződik a Saabhoz, a fűtött ülésektől a közvetlen gyújtásig, az oldalvédelemtől a kombinált ablak/fényszóró mosóig....

Egy tisztelgő fejhajtás mindenképpen jár, le a kalappal.

 

A másik oldalon meg ott van a 900-asok érthetetlen építési módja (motor a váltó fölött, magasan van a súlypont). Amikor mások már rég 4-5-6 fokozatú automata váltót raktak az autóikba, a 900-asban 3!! fokozatú volt! (És meg tudták etetni a néppel! Nekünk is volt.) 

Aztán ott volt a 9000 merev hátsó hídja, adott esetben egy nagyteljesítményű, sportos motorral kombinálva. (Nekem is volt)

Aztán ott az "egyszerű, ócsó" futómű, a McPherson (MacPershon), ezt biggyesztették be a csúcs 9.5 Aerokba is, ami hozzápiszkálás nélkül is 260 lovas volt. (Nekem is több volt belőle.)

(Mire felébredtek, meghallották az idők szavát, késő volt. A második generációs 9.5 -2010- futóműve sokkal jobb, csak éppen elkéstek vele egy bő évtizedet, csődbe mentek)

 

A Saab mindenesetre hosszú ideig ügyesen el tudta magát adni, beltérben is, reklámanyagokban is erősen rájátszott a cég korábbi repülőgépes múltjára. Erősen hangsúlyozta a "biztonságos autó" megjelölést, ami szövegnek nem volt rossz. Ehhez képest a 2009-es 9,5 kombimban négy légzsák volt, a hasonó árú, kategóriájú  más járgányokban meg 8, vagy éppen tíz.

 

üdv

 

 

Előzmény: anonym19 (155840)
Petrov09 Creative Commons License 2018.07.28 0 0 155841

Ha jól értelmezem akkor erre az anomáliára ha létezik megoldás, akkor az csak elég drága módon oldható meg, és biztos, hogy a lengőkarok okozzák.

 

Egyébként nekem nem kell nagy gáz nyomvályúba, ha harminccal belegurulok lassú fékezéssel, akkor is ugyanez a szitu, jobbra-balra rángat a kormány.

Előzmény: anonym19 (155840)
anonym19 Creative Commons License 2018.07.27 0 0 155840

Gajdánt mindig nézem. :) 

 

Egyébként a kormánytépkedést csak megerősíteni tudom. Ha hosszanti nyomvájúra térsz át előzésnél egy padlógázas kidörrenessel, elég masszíva  kell kapaszkodni a kormányba.

Előzmény: BmS1 (155839)
BmS1 Creative Commons License 2018.07.26 0 0 155839

Jó anyag. :-)

Gajdán közérthetően magyaráz, nincsenek hatásvadász elemek, csak a lényeg.

Előzmény: Alter Schwede (155838)
Alter Schwede Creative Commons License 2018.07.26 0 0 155838

Így igaz. Laikusoknak is jól fogyasztható videó a temáról itt található:
https://youtu.be/Q404gB968wM

Előzmény: BmS1 (155837)
BmS1 Creative Commons License 2018.07.26 0 0 155837

Még egy szösszenet: "jobb" McPershon is készült, egy fejlesztés eredményeképp pl. ez kerül(t) egyes sportautókba. Pl. éppen a Focusba, RevoKnuckle néven, a Renault sportautóiba, itt ISAS, ez volt a megboldogult "új" 9,5-ben és az Opel Insignia OPC-ben HiPerStrut néven. Lényege: a gólyalábtól függetlenül tud szögben elfordulni (kormányzás) az első kerék.

 

A kettős keresztlengőkar ezeknél is drágább, de jobb is.

Előzmény: BmS1 (155836)
BmS1 Creative Commons License 2018.07.26 0 0 155836

Olvassatok vissza. Jó pár éve már sokan ragozták ezt a témát.

 

Eleve: elől a McPershon-nak vannak előnyei (kis helyigény, alacsony gyártási költségek), de messze nem az a kategória, mint pl. a kettős keresztlengőkaros megoldás. Forma1-ben pl. még véletlenül sem lehet látni McPhersont. 

Ha egy nagy nyomatékú motor elől hajt, és McPherson van elől, az eleve nem jó hír. A 9,5 Aero-k 260 lóerejéhez pl. ez nem az igazi. Lehet faragni a futóművön, jobb lehet, jó nem annyira. Tökös indulásnál ki akarja szedni a kormányt a kezedből, egy fullgázos előzésnél is érdekes dolgokra képes.

 

Mindamellett van eltalált McPherson is, pl. Ford Focus.

 

Előzmény: Petrov09 (155835)
Petrov09 Creative Commons License 2018.07.26 0 0 155835

Hasonló gondom van nekem is egy 2004-es 9-3-al.

Instabil az eleje. Apró nyomvályú, a kormány kiakar ugrani a kezemből alig bírom megfogni. Induláskor nagy gáznál ugyanez. Fékezéskor ugyanez. 130 körül ugyanez. Mintha akarna menni mindenfelé.

Lengőkar cserék megvoltak, gumi/kerékcserék megvoltak. Négy futóműves, gumisok sora. És az autó ugyanazt csinálja. Tippeknek kaptam már kormányművet is. Csak a sok tipp eddig sokba került.

205/55R16-os gumik vannak rajta. Lassan azt hiszem a méret nem megfelelő, vagy már nem is tudom.

Előzmény: szaszu7 (155832)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!