Ezt a topicot azért hoztam létre, hogy a Motowell robogó tulajdonosok megoszthassák egymással tapasztalataikat, véleményeiket, segítsenek egymásnak tanácsaikkal, információikkal, stb...
Nekem anno visszaadták a direkt fojtottat,és utána felrakták a nyitottat(nagyobb pipa átmérő ) azóta is azzal megy a dell 17.5 vel.+ malossi redfilter.(ez enged bőven levegőt ).
Hisz lehet is venni nyitott-folytott légszürőt.Csupán a pipa a különbség.Karbira menő ugyanazÉn már mértem,összehasonlitottam,2011 ben ez volt.
Akkor a fojtásra csak légsz.házat,főfuvit,CDI cserét mondtak-csináltak.Ennyi a motowell fojtása ,máshol nem is kell,hisz cdi korlátoz ugyis (kereskedés).Mindent adtak is vissza,itt a fiókba minden.
A tiétek ujabb,lehet áttértek spórolásra,vagy nemtudom.
Úgy gondolom, hogy alapjáraton pontosan annyit kap a 33-as keverékből, amennyire szüksége van, és nagy sebességnél meg pontosan annyival kap többet, amennyivel nagyobb a fordulat.
És így alapjáraton, és nagy fordulaton is elégséges a kenése.
Anno nem láttam pl. Rigát, Simson-t azért besülni, mert gyorsan jártak vele, és nem kapott elég olajat a benzinből.:-)
Abban egyetértünk, hogy a régebbi robogóknak, segédmotoros kerékpároknak nem volt akkora fordulata, mint a mostaniaknak.
De ha a 7.200-as fordulathoz megkapta a szükséges olajat, akkor ha még pörgött volna, megkapta volna a 9.000-es fordulathoz is amit megkíván.
Legalábbis én így gondolom.:-)
Annyira nem félek a szivattyús olajozástól, csak hangosan gondolkodtam, azért írtam róla.:-))
Mondjuk a műanyag fogaskerék helyett tehettek volna bele egy acélt, hogy amíg megvan ne kelljen hozzányúlni.
Ilyenkor alapjáraton is megkapja ugyan azt az 1:33-at, vagy amit keversz és az sok neki, ha sokat megy alapjáraton bekoszolja a gyertyát, magas fordulaton pedig kevés neki az az olajmennyiség, mert még terhelve is van. Azért ezek a mai 2T-k szerintem sokkal finomabb motorok mint a régiek, eltekintve attól, hogy kínai... :) Többet forognak, jobban ki vannak hegyezve. Egy simson 7200-at forog max, ez pedig afelett kezd el élni. Legalábbis nekem menet közben nem sűrűn megy 7200 alá a fordulat.
Én nem félek az olajszivattyú miatt, ritka dolog, hogy beálljon, legalábbis szerintem. A műanyag fogaskereket cserélgetni kell, meg én szoktam ritkán nézni hogy fogy-e az olaj.
A pipa a lényeg a légszűrőház tetején, az a legnagyobb folytás, nem tudom hogy ez egymagában cserélhető-e.
Van a karburátor és a légszűrőház közti szívócsonkban is, a nyitott légszűrőháznak sokkal nagyobb a belső keresztmetszete, illetve a karburátor és a membrán közötti gumicsonkban is van folytás, ezeket általában nem cserélik.
Nekem van itthon gyári fojtott,valamint nyitott légszűrőházam.Annyi a kettő közt a különbség,hogy csak a pipa átmérője más egyiknél,másiknál.Az meg bele van ragasztva,(vulkanizálva ) nem cserélhető külön elvileg.
A torok mérete ami rámegy a karbira (hengeres fémbilincses ) tök ugyanaz.
Az én motoromon a folytáskivételkor nem cseréltek légszűrőt, csak a karburátor és a légszűrő közötti csonk lett cserélve. Érdekes volt látni, hogy a folytott csonk belsejében milyen kis átmérőjü lukon tudott levegőt szívni a motor. Tehát maradt a gyári légszűrő, viszont a fuvóka cserélve lett. Több napi állás után is pöccre indul a motor, érezhetően könnyebben jár a több levegőtől.
"...motornak fordulatszám függvényében változó olaj az ideális. Alapjáraton nem kell sok, magas fordulaton pedig sokkal több kell."
Szerintem a "keverék" olajozás tudja biztosítani ugyan ezt.
Ha kicsi a fordulat, a fordulatszámból adódóan pl. alapjáraton kevesebb benzint, és ebben oldott olajat visz be, ha meg pörgetem, szintén a fordulatszámból adódóan több benzinnel sokkal többet.
Amíg meg nem jelentek a külön olajozású motorok, pl. a 175-ös Czetka-nál - itt meg is jegyzem, hogy anno szinte az összes tulaj kikötötte az olaj szivattyút mert megbízhatatlan volt, sok volt az olajozás hiányában a besülés, inkább maradt a megbízható keverékkel való használatnál - addig szinte mindenki a keverékekkel járt, és semmi gond nem volt vele.
Pannonia, Mz, Jawa, és még sorolhatnám...
Szóval szerintem ha pl Motowell-nél kikötném az olaj szivattyút, és átállnék a keverékes használatra, nem hiszem, hogy nem működne.
Ajajj, az a baj hogy ha a keverék szegény, akkor motor hűtése is gyengébb, ugyanis a friss hideg benzin is hűt, ahogy a hengerben hirtelen párolog és begyullad. Ez a beleöntök olajat azért nem jó, mert a motornak fordulatszám függvényében változó olaj az ideális. Alapjáraton nem kell sok, magas fordulaton pedig sokkal több kell. Sajnos nagyon sok a kontár szerelő, aki teljesen butaságokat mond, én pont ezért döntöttem úgy hogy nem viszem többet szerelőhöz, inkább rászánom az időt és megcsinálom. :)
Hogy hallotta e, vagy sem, azt nem tudom, és nem is vettem bántásnak.
De azt tudom, hogy anno volt a 20-as, 33-as, és 40-es keverék, amivel szerintem lehetett játszani a dúsabb/szegényebb kiválasztásában.
Nyilván valóan igazad van, az üzemanyag hozzáadással/elvétellel kellene szabályozni, de a keverék erősségével is bele lehet szólni egy kicsit ebbe a folyamatba.
Valószínűleg kicsit szegény, de amíg ennek nem látom hátrányát, annyira nem érdekel.
Annál is inkább, mert régebben leírtam, hogy Motowell szakszervízben dolgozó motoros barátom tanácsára minden tank benzinbe öntök 0,5 dl full szintetikus olajat.
Korábban írtam, hogy volt egy olyan probléma, hogy több nap állás után nagyon nehezen indul hidegen a motor. Az volt a gond, hogy a nyitott légszűrő házzal alapjáraton túl sok levegőt kapott. Visszaraktam a gyári légszűrőházat és a gyári 57.5-ös fúvókát, azóta pöc röff 2 hét állás után is, illetve a karbit is sikerült teljesen jól beállítani. A nyitott légszűrővel nem sikerült, vagy az alapjárat túl alacsony volt vagy elengedett gázzal nagyon lassan ment le alapjáratra. Valószínűleg az alapjárati fuvókát is cserélni kellett volna, mert biztos vagyok benne hogy túl sok levegőt kapott. Inkább maradtam a gyári beállításnál, ma gps szerint max 72-t mentem vele, de még ment volna, úgy tűnik a végsebességből nem is vesztett a nyitott rendszerhez kepest, inkább csak az erőből. Szerintem ez teljesen jó kompromisszum. :)
Érdekes volt úgy menni vele, hogy végre minden rendben. :)
Nekem a gyári az megszorult, de csak gumicserekor vettem észre, az amire cseréltem (SKF) pedig szétesett, de úgy, hogy nem is kotyogott, csak fura hangok jöttek elölről, először arra gondoltam a féknsereg nem úszik rendesen és néha a tárcsához szorul, megnéztem, így is volt, de rézzsírzás után is maradt a hang, ekkor szedtem szét. Remélem segítettem valakinek akit szintén ilyen kínai csoda boldogít. :)
Megvolt a csoda csapágy csere. Azért tört szét, mert a két csapágy közti távtartó lötyögött, ahogy nyomatekra le lett húzva pedig a csapágy közepe befeszült. Nem is lehet úgy beüt i, hogy a középső távtartó rászoruljon a csapágy közepére, így megint széthullott volna, kb 1mm volt a távtartó holtjátéka, egy 2mm-es alátétet raktam be, így perfekt, a kerék is nagyon szépen forog.
A 8-as alkatrészről van szó, valószínűleg a gyári csoda kínai csapágy is ugyan ezért szorult meg, de az új mostmár nem fog.
a kontraanya ez a speciális kulcs, meg van egy sima csavaranya, ahoz vízpumpafogót használtam, de a másik anyához is lehet, csak szenvedés. Csak az első orr idomot kell leszedni, amibe a lámpa is rögzítve van.
Nekem megpusztult az SKF elsőkerék csapágy... fura hangok jöttek elölről, aztán a km óra is furán mért, hülyeséget mutatott.
ősszel cseréltem a gyárit, az megszorult. Tegnap szétszedtem, 3 golyó minusz, porvédő kiesve, csapágykosár széthullva. Szerintem nem jól raktam össze, valami befeszült. Holnap jön az új csapágy, majd jobban figyelek.
Egyenlőre brutál ez a Ebc karbon betét.Aztán még be sem kopott.Udvarban egy két tesztkör volt csak.A lényeg,nem szabad tövig húzni a fékkart az első pár kilóméter alatt.Hagyni kell.a felületét lekopni.
Jobb időbe kimerészkedek majd,hogy élesben is teljesitsen.