Én olyan 100 kilós terhet varnék a nyakába egy gokárttal. Egyenlőre nem volt rá időm de az a terv ,hogy a két hátsó zsanér lesz az egyik felfogatási pont a másik kettő pedig az ahol alá kell támasztani a lapot. Már csak az a kérdés bennem ,hogy milyen anyagot használjak ami azért nem piszok nehéz de el is bírja ezt a terhet időnként.
- CT 5-3 as camptourist szigeteléséhez keresek gumiszalagot. Gyakorlatilag az összeset szinte cserélni kellene. Van valakinek tippje, mivel lehetne az eredetit helyettesiteni ?
- Fenéklemez cserét végzett már valaki, olvastam, hogy OSB lapot ajánlott valaki, milyen vastagot lenne célszerű ebből venni ?
- Futóművet cserélt már valaki CT 5-3 on ? Amit fel szeretnék újitani laprugós, de inkább az utolsó szériába épitett lengéscsillapitós+rugós megoldást preferálnám a laprugó helyett.
- Az is megfordult a fejemben, hogy egy jó állapotú donorból a teljes felépitményt átépiteném az alvázra, csinált már valaki hasonlót ? :) Ahogy láttam elág sok kötés oldhatatlan, szegecselve van sokminden, nem tűnik túl egyszerű feladatnak.
Nagyon sokat segítettél máris. A célom hogy hosszútávon is problémamentes legyen a futó. Sokat szeretném használni, így ha kicsit drágább, lehet még megéri.
p.s. ha eddigi tapasztalatod alapján tudnál ajánlani magyarországi kemping helyeket, amelyekkel meg voltál elégedve, azt megköszönném.
A legjobb megoldásnak a 12 mm vastag járműipari rétegelt padlólemezt tartanám. Ezek az átlagosnál magasabb műgyanta tartalmúak,víz és tűzállóak, valamint az átlagosnál nagyobb szilárdságú és mindkét felülete műanyag bevonatú, nem kell festeni. Ha belülre kerül a csúszásgátló rétegű oldal, nincs gond a járófelülettel. Egy bökkenő,hogy drágább mint a normál rétegelt lemez, bruttó 24 eFt a 1500x2500 mm-es tábla (igaz, az elkövetkező 25 évben nem lesz vele gond).pl.:
Láttam olyan megoldást is, hogy bordázott (csúszásmentesített) alutáblával helyettesítették a tönkrement eredeti fatáblát. Az se olcsó, de nincs vele később gond.
Talán legolcsóbb megoldás a 14 mm körüli vastagságú vízálló rétegelt lemez festve.
Biztosan nem az eredeti. Kérdés mit lehetne helyette feltenni,mert a most rajta lévő osb plusz műanyag fólia nem oké. Vízálló rétegelt lemez? Milyen márkák lehetnek a jók? Egyébb praktikák?
Kép nélkül nem tudom biztosra,hogy eredeti-e. Az eredeti egy szürke pvc műanyagbevonatú, 14 mm vastag vízálló (egy ideig) rétegelt lemez. Súlya kb 50-60 kg(!).
Ezek koruknál fogva kezdetben megereszkednek, majd a képződött teknőben a csapadék miatt elkorhadnak. Csak azok a példányok maradtak meg, melyek garázsban pihentek...
Kedves fórumozók. Ma szert tettem egy jó állapotban lévő, 90. Ct5-3.-ra. Nagyon örülök. Egy dolog ami nem oké, hogy a kihajtható teteje az utánfutónak sztem nem az eredeti. Nem tudom mit csináltak vele, de ez most egy vastag műanyagba burkolt pordorjalap. Szóval érdekelne bontott tető ha valakinekvan, vagy tud róla. Legyen már tökéletes a cucc.
Én 11mm vastag OSB lapot vettem,de megbántam. Vízálló kivitelűt vettem de külön be kellett vonnom (ragasztás plusz tűzés) erős pvc anyaggal, mert az OSB lapból folyamatosan képződtek faszilánkok, ami még a kezembe is beleállt. A gyári rétegelt lemez 7-8 mm vastag volt, de erősen gyantázott, erős lap volt. Lehet, hogy elsőre drágának tűnik, de a 9 mm-es járműplató rétegelt lemez (egyik oldalán érdes,másik oldala műgyanta bevonatú) nem igényel kezelést és nagyon erős. Az OSB lemezt még vízállóság (felcsapódó víz) miatt be kell vonni festékkel,ami nem szükséges az említett platólemeznél.
A sok kiegészítő munkálatok és anagok miatt a végén drágábban jöttem ki,mintha platólemezt vettem volna.
Köszönöm a gázpalackos infókat. Azt hiszem ezen tényleg nem érdemes spórolni.
Mindazonáltal ha már itt tartunk! Szeretnék összeszedni egy pár jó kemping helyet. Kis hazánkon belülről és kívülről egyaránt. Két gyermek is jönne a szülőkkel. Tehát valamelyest "összkomfortosak" kellenének. Árnyékos kemping szerintem létfontosságú. Várom a véleményeket, neveket, esetleg honlapokat.
Pár éve már komolyan büntetnek az illegális gáztöltésért. Ha egy töltőállomáson érvényes nyomáspróbával nem rendelkező gázpalackot feltöltenek,az hatóságok tudomására jut, a töltőállomást azonnal bezáratják kemény bírság mellett. A mai 10 eFt alatti kemping palackoknál is van túlnyomás lefújó szelep,valamint szelepvédő kosár és baleset esetén a robbanás megakadályozó, letörő-kifújó szerkezet. A gázpalackkal nem érdemes spórolni, egy új palackon 10 évig nem kell semmit szervizelni.
Annyira nem használt 5-3-ast vettem 2015-ben, hogy sok mindent én bontottam ki, és mi használtuk először. Majdnem 30 évig állt egy csarnokban letakarva.
Eredeti gázpalackjában, eredeti NDK gáz lakott, ami kb soha nem melegített fel semmit, csak égett, így tavaly kicseréltettem a gázt benne.
Szigetszentmiklóson a gázkúton szó nélkül megtették valami ezer párszáz forint volt azt hiszem.
A rajta lévő gumikat (szőrös diagonál) 5000 Ft/db áron adtam el kb egy óra alatt a facebookon. (mind hármat)
Én nem mertem vele elindulni, inkább tettem rá radiált.
Nagyon köszönöm a rengeteg tanácsot. Remek hogy vannak emberek akik tudnak és akarnak is segíteni ebben a számomra teljesen homályos, zsákutcákkal teli világba.
Ahogy keresgettem sátras utánfutók terén, azt tapasztaltam hogy egyszerűen Magyarországon nem forgalmaznak mai gyártásúakat. Ha itthon akarsz venni, azok a régi NDK, vagy CCCP-s típusok. Persze külföldön vannak szuper cuccok, de azok kb. 10000 Euróba kerülnek. Hasonló kategóriában. Ehhez hasonlítva a Camptourist beruházási árát(tudom hogy régi marad), azt kell mondanom hogy bagatel. Ha nem jön be a dolog-amit elképzelhetetlennek tartok-akkor sem bukok rajta 3 milliót.
A hétvégén kinyitjuk a megvételre szánt darabot. Majd beszámolok mit találtam a tető alatt. Biztos vagyok benne hogy ezer kérdésem lesz.
Ha a sátorponyva penészes, vagy már felszáradt penészfolt van rajta, akkor menthetetlen (a német internetes áruházban még lehet vásárolni raktári készletű ponyvát, de az több százezer forintnak megfelelő árba van). Itthon varrnak ponyvát, de az is többszöröse egy használt utánfutó árának.
A ponyva másik kevésbé durva ellensége a nap. A CT 5-3-as gyárilag félsötét barna és bézs színkombinációjú. Ha a barna már világos (a varrásnál belül látszik az eredeti szín), akkor a sátor sokat volt napon, ami kicsit csökkenti a szilárdságát.
Az eredeti gázpalack -> kuka. Már sehol sem töltik fel EU-s és magyar előírások miatt (nyomáspróba bélyeg hiánya miatt). Közel annyiba kerül újra minősíttetni, mint egy mai új palack ára.
A futómű kerék alkatrészei Trabant alkatrészek, azokat ilyen retró boltokban meg lehet vásárolni, ha kell. Az eredeti diagonál gumi ma már kuka (kb. 6000 körüli áron lehet kapni mai gyártású nem diagonál gumikat rá). A többivel nem kell foglalkozni, az NDK-sok egykorron erősen túlméretezett alvázat tettek alá, nem megy tönkre (a lengéscsillapítókat azért meg kell nézetni, de új ára sem ördöngös).
Impregnálni nem kell (mellesleg a hatalmas felület impregnálása sokba kerül), mert a vászon hihetetlen jó tulajdonságai miatt száraz időben szellőzik (jobban, mint a mai modern sátoranyagok), ha megázik a rostok megduzzadnak és lezárnak a beázás elől. Ha nincs tetőponyva, fontos hogy ki legyen feszítve a sátor, mert akkor jórészt lepereg (lefolyik) róla a víz.
A sátor fölé kifeszített könnyű műanyag ponyva (4x5, vagy 4x6 m-es) az esőtől (nem kevésbé fontos módon a gyantás levelektől és madárürüléktől is) megvédi.
A jelenlegi eladási árhoz hozzá kell venni:
- kb. 60 eFt üzembe helyezési, vizsgáztatási, átírási és biztosítási költséget,
- védőponyva, új gázpalack gázcsővel, nyomáscsökkentővel, cövekpótlással (alumínium gyári cövekek ritkán vannak meg szükséges számban),két új gumi kb. 40 eFt.
- vízelnyelős padlóponyva az elősátorba, ha nem akartok eső esetén az elősátorban vízben tocsogni kb. 10 eFt.
Ha az előzőek nem riasztottak vissza, akkor egy új, szép világ nyílik meg számotokra a sátras utánfutók egyedi világában. A sátrakhoz képest sokkal nagyobb és komfortosabb kempingezést ad, nagy tároló terekkel, kényelmes - nem földön fekvő - ágyakkal, mini, de szinte komplett konyhával.
Amikor 2014-ben egy csendes, szép görög kempingben késő délután megérkezve megszálltunk, elsőnek a sátrat kinyitva és a cövekeket még szinte le sem verve trópusi esőt kaptunk a nyakunkba. Beesteledett és egész éjjel zuhogott.Teljesen átnedvesedett a még ki sem feszített sátor, de bent minden száraz maradt. Másnap reggel kisütött a nap (levertem a maradék 12 cöveket és délután már tök száraz volt a sátor. Az ottaniak és több külföldi odajött megnézni, mert ilyen nagy utánfutós sátrat még nem láttak. Ezek után 3 hét csodás nyaralás volt a Camptourist-tal.
1988 évjárat, még egy év műszaki érvényességgel rendelkezik.
3 éve vásároltam az első tulajdonostól, aki a nála eltöltött időszak második felében már csak a garázsban tartotta, és csak a kertben nyitotta ki, szellőztetés céljából. Magyar nyelvű kezelési útmutató és az eredeti számlája is megvan! Én még az eredeti diagonál gumiabroncsokkal vásároltam.
Nagy élvezettel olvasom építő hozzászólásaitokat. Ezért kérdezek tőletek. Én is szert szeretnék tenni egy ct 5-3-ra. Egy kollégámé. Fő kérdésem az lenne hogy mit várhatok a masina sátor részétől? Létezik az hogy 30 év után még teljesen használható állapotban kapom meg? Nem szakad mint a apapír? Még nem állítottam fel, csak kinyitottam. Nem penészes, vagy büdös. Alkatrészek megvannak.
Továbbá szeretnék érdeklődni hogy mit érhet meg egy ilyen cucc? Nem állt szabadban, de az idő azért imitt-amott csak látszik rajta. Például a gumik már repedezettek, sztem a műszakin nem megy már át. Elektronikával szokott valami gebasz lenni ilyen időtávlatban? Az NDK-s cuccoknak nem feltétlenül volt erőssége az elektronika.
Ja, 100EFt az irányár, ideiglenesen forgalomból kivonva.