Keresés

Részletes keresés

Andó Gergely Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20221
Ha problémád van az üzletszabályzat értelmezésével javaslom fordul a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez. Esetedben kérdezd meg, hogy e szabály szerint jártak-e el, amikor az IC nem állt meg Cegléden, nem biztositottak csatlakozást, nem vitt el a szerelvényvonat stb. , és általában mi következik ebből a pontból szerintük.
Ha ráharapnak a témára, akkor lelevelezik a MÁV-val, és akkor te sem lehetsz a MÁV-nál vasutas :))
Előzmény: Ifjuindy (20211)
Andó Gergely Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20220
Vannak az üzeltszabályzstban semmire sem jó szabályok. Ha van vonat, úgyis elmész vele, ha meg nincs, akkor ülsz a fenekeden. Esetleg azt lehet belemagyarázni, hogy olyan vonat is megálljon, ami menetrend szerint halad. Az IC esetére ez jó kérdés. Ha a MÁV-ot kérdezed hivatalosan, akkor biztosan az a válasz, hogy nem kell téged - főleg ingyen - felvennie. Az indoklás meg véletlenül elmarad. A mozdonyon való utazás engedélyhez kötött, bár többen utaznak engedély nélkül, mint engedéllyel. Az egyik utasitás részletesen foglalkozik a vezérálláson elszállitható személyek számáról. Két vezérállásos mozdonyom pl. 10 személy utazhat a vezéren kivül, négy elöl, hat hátul. Egy vezérállásoson pedig ha jól emlékszem 6. Bz-n meg talán négy.
De ha már az üzletszabályzatnál tartunk: olyan szabály is van, hogy csatlakozás mulasztás esetén, vagy ha nem megy a vonat tovább, akkor a MÁV köteles téged visszavinni a kiindulási állomásra ingyen, és visszafizetni a jegy árát kezelési költésg levonása nélkül.
Andó Gergely Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20219
"Mostanában az én környezetemben is keletkeznek izgalmas jegyek: Sásdon és Zircen kiállítva Bp-Db között (ez utóbbi IC-vel), Db-ben kiállítva Bp-Győr-Csorna-Sm között, ... "

Ezeket anélkül adták ki, hogy Sásd/Zirc-Bp és Db-Bp között váltott jegyet követelték volna?

Az üzletszabályzat egyértelmüen leirja, hogy bármilyen jegy két hónappal korábban bármely viszonylatra kiadható ott, ahol nincs korlátozva a menetjegykiadás, azaz ahol van ürjegy tömb. A számitógépes pénztárakban még ürjegy tömb sem kell. Tollal ráirja a viszonylatot, és néha még keletbélyegzőt is raknak rá elővéttel vagy anélkül.
Nyugodtan reklamálj, és biztosan nem egy pénztáros van a városban. Ráadásul a pénztárosokkal büntetlenül lehet veszekedni, nem tagadhatja meg a jegykiadást.

Előzmény: JCSABA (20096)
Ifjuindy Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20218
Bár egy fél éve volt valamilyen "képes" botlásom...

IGÉREM NEM CSINÁLOK TÖBBET ILYET!

Pali

Előzmény: Ifjuindy (20215)
Ifjuindy Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20217
Gödény, majd Andó Gergőt megkérdezem a per ügyében, meg hogy ajánljon egy sztárügyvédet! :)))

Pali

Előzmény: Gödény (20213)
Gödény Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20216
Írj egy levélkét a moderator@mail.index.hu címre.
Előzmény: Ifjuindy (20215)
Ifjuindy Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20215
Jogos, ez az amikor a kezdő kontárkodik! Én plebejus tanácsát megfogadva megnéztem azt a világítótornyos oldalt, és onnan kombináltam! Sorry! Egyébként nem én voltam a hunyó akkor, de bocsi mindenkitől!
Ha mán itt vagy, áruld el, hogy lehet kiszedetni!

Pali

Előzmény: nohab (20214)
nohab Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20214
OFF

Ifjuindy, ezeket a szörnyűségeket szedesd ki a moderátorral! Pár hete b...tam le valakit ugyanezek miatt (nem Téged véletlenül???), NEM ÚGY KELL IDERAKNI A KICSI KÉPET, HOGY EGY 402 KYLOBYTEOS NAGYOT BERAKSZ 100 X 75 PIXELRE ÖSSZENYOMVA, HANEM CSINÁLSZ EGY THUMBNAILT, AMI SAJÁT MAGA MONDJUK 100 X 75 PIXEL ÉS 3-4 KYLOBYTE; ÉS A LINK ALÁ TESZED A NAGYOT.

Az ember meg csodálkozik, ha 20 perc alatt jön le egy oldal a topicból. Nem csoda, ha több, mint fél mega egy oldal.

2588

Előzmény: Ifjuindy (20203)
Gödény Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20213
Hát szerintem a passzus csak a normál személyszállító vonatokra vonatkozik, és még abból az időből maradt a menetrendben, amikor IC enm volt, és a gyorsra gyorspótjegy kellett. De a mai viszonyok között valami olyat jelenthet, hogyha a késés miatt vagy kénytelen a személy helyett az IC-vel menni, akkor pótjegy és büntetés nélkül el kell hogy vigyenek. Eredetileg nem személyszállításra szolgáló lehetőségekre - ROLA, szerelvényvonat, marhavagon - a passzus az alkotója szándéka szerint nem vonatkozik. Hogy egy jó ügyvéd utólag mit tudna kihozni belőle, az már más kérdés.
Előzmény: Ifjuindy (20211)
plebejus Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20212
Szivesen.

Megtisztel a bizalmatok.
Cseh[szlovak] gozos szamozas ugyben en csak a hajtott tengely mint elso digitig jutottam el, de latom rezgaras mar kimeritobb valaszt adott.

Előzmény: Ifjuindy (20196)
Ifjuindy Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20211
Előszedtem itt egy 10000 hozzászólással ezelőtt leírt esetemet, ami a tavaszi árvíz idején történt: "(...) Egyébként kellőképp fel vagyok háborodva! Vasárnap 601-es Nyírség IC-vel jöttem Nyíregyházáról, ami ugye 20:10-kor van Szolnokon. Azzal pont el lehet érni a Szolnokról 20:15-kor induló 2511-es személyt, ami pedig 20:38-ra ér Ceglédre, és ott frankón el lehet csípni a 20:43-kor induló S7008-at. Na ez volt az elméleti sík!
Gyakorlatilag a dolog úgy nézett ki, hogy IC601 egy órát késett, és 2511 halál pontosan elhúzott 20:15-kor, így S7008 is ugrott! Szopás a köbön! Maradt a 80 percet késő CLAUDIOPOLIS amivel Ceglédig lehet nyomulni, és ott már csak ki kellet várni a hajnali 5 órát, amikor is bejön a 7020-as monori személy. Ja, és azt tudni kell, hogy Cegléden lezárják azokat a várótermeket, ahol padok vannak, nehogy a csövesek ott aludjanak! És akkor én, akinek érvényes jegye van, a rohadt MÁV miatt még csak le se ülhessek! Szégyen! Egy idősebb pasi ki is verte a balhét! Tökéletesen igaza van! "

aztán: "(...) 22:45 körül ment egy szerelvényvonat Szeged felé, de meg sem állt, Szili+2Bhv, a forgalmista kiscsaj mondta, hogy csak Félegyházáig közlekedik. Bár szerintem a gép tuti Szegedre ment. Aztán asszem ment egy ROLA is, de a lényeg: hajnali 1 felé ismerős Szili hang. Kimegyek, fékez, megáll az 1. vágányon. Pasas kijön az irodából: "Hova megy a gép?" Vezér: "Szegedre"
Hát lehet, hogy fel kellett volna könyörögnöm magam, dehát ugye szabályellenes. Ott biztos nem ment volna, mert többen is látták volna az esetet. Talán az állomáson kívül... Szerintetek felengedett volna a vezér?"

Ezt a bazi hosszú dolgot csak azért írtam le, mert a menetrendben találtam egy érdekes dolgot:
"(...) Ha a vonat útját akadály miatt nem folytathatja, ha az utas vonatkésése következtében a csatlakozó vonatot nem éri el, vagy ha a csatlakozó vonat kimarad, és az utas útját folytatni akarja, köteles őt a vasút -ha lehetséges- útipoggyászával együtt minden ráfizetés nélkül olyan vonattal továbbszállítani, amellyel célállomását a lehető legrövidebb időn belül eléri. Ilyen esetben a menetjegy érvényességét a vasút meghosszabbítja."

Ugyebár ez az árvíz idején volt, és én IC601, 2511 és S7008 kombinációjával tökéletesen haza tudtam volna menni, de mivel IC601 késett ezért nem. A kérdés: mivel 3 "vonat" is ment Szeged felé, lett volna e jogom az előbb idézett passzusra hivatkozni? Nem mondom, hogy a mozdonyra tegyenek fel, mert szabálytalan (bár én örültem volna a legkobban! :) ) De pl a ROLA kocsijában elfértem volna. (Az más kérdés, hogy esetleg egy késsel a hátamban értem volna Szegedre :) )

Szóval?

Pali

Előzmény: Ifjuindy (10099)
illesf Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20210
Bocs, elfelejtettem a VJV-t: Vezető JegyVizsgáló
Előzmény: lazar (20205)
illesf Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20209
Vonatkísérők. Őket alkalmazták régebben másodszemélyzetnek a vezetőálláson, amikor még nem volt mindenhol CSM. Nem tudom, hogy pontosan minek a rövidítése, az is lehet, hogy elírtam.
Előzmény: lazar (20205)
rezgaras Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20208
Ifjuindy írta:

> a cseh gőzösöket is a "magyar" számozási rendszer szerint
> számozták?

Nem egészen. Javítson ki, aki jobban tudja, de a gôzmozdonyokra mintha ez lett volna a szabály:

Elsô szám - hajtott tengelyek
Második szám - tengelynyomás tonnában - 10
Harmadik szám - (max. sebesség - 40) / 10

Tehát 465:
4 hajtott tengely
16t tengelynyomás (6 + 10)
90 km/h (5*10 + 40)

Előzmény: Ifjuindy (20196)
névtelen Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20207
Üdv emberek!

Ki járt innen ma 13-14 magasságában a veszprémi modellvasút-kiállításon?
A képeslapos fickó említette, hogy épp előttem gyűjtött be valaki egy nagy halom nohab képet...

István Gyuri Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20206
>>>Azonban nyilatkozott neki "közülünk" valaki? Mert nagyon úgy tűnt.

Engem egyszer faggattak erről (is), de a kérdezőnek nem volt sok köze a dologhoz, még azt is nehezen értettem meg vele, hogy nem én vagyok az alapító...
De a cikkben sem látok olyasmit, amit én mondtam volna... Szóval, ha az írta, aki engem kérdezett, akkor az mást is megkeresett...

Egyébként szerintem sem írt negatív dolgokat.

Előzmény: Ifjuindy (20191)
lazar Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20205
A CSM-et tudom micsoda, de mi a VBK (ennek egy masfajta jelenteset szinten tudom :-) ), es a VJV?

Armand

Előzmény: illesf (20195)
mdbz Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20204
"Azért ha valaki találkozik vele, tegye már meg, hogy beszkenneli vagy ilyesmi"

Maczko már megtette a 20076-os hozzászólásban!

mdbz

Előzmény: DLala (20202)
Ifjuindy Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20203
Műxik fiúk! Bocs hogy ide rondítottam meg bénáztam, azóta a html próbában próbáltam ki! Mea culpa!!!


Na ilyen lesz maj bízvást, Bakter!
Mégegyszer bocsi mindenkitől!

Pali

Előzmény: Ifjuindy (20201)
DLala Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20202
Internetes újság és nincs saját oldala? Milyen hülyeség ez?
Nem hiszem, hogy nagyon híresekké váltunk volna ezáltal.
Azért ha valaki találkozik vele, tegye már meg, hogy beszkenneli vagy ilyesmi. Köszi!
Előzmény: Ifjuindy (20198)
Ifjuindy Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20201
De erre nem lehet rákattintani! :¨¨¨(
Ifjuindy Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20200
Kicsit csotrogány, kicsit béna, de az enyém! :))))
Ifjuindy Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20198
Pontosan a szegedi Nagyáruház földszinti újságosánál :))))
Nincs web lapjuk, én meg nem vettem meg, hogy begépeljem. Klikk magazin novemberi szám.

Pali

Előzmény: DLala (20194)
hmsoft Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20197
...azért a sokak ne örüljenek, mert ez csak átmeneti állapot ám! Majd felmelegítjük ... csak most én is el vagyok havazódva rendesen... rm40 is régen jelentkezett, ahogy elnézem...

hm

Előzmény: mdbz (20187)
Ifjuindy Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20196
köszi plebejus!

Felmerült egy kérdés a szegedi vonatbolond találkán, és arra jutottunk, hogy hozzád fordulunk: a cseh gőzösöket is a "magyar" számozási rendszer szerint számozták? Illetve minden gőzmozdonyt az itthon is használatos szabvány szerint?

Pali

Előzmény: plebejus (20192)
illesf Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20195
lazar: a biztber hianya mellett meg mehetnenek 120-szal (ha tudnanak), csak nem CSM-ben. Lásd (legalabbis regebben) a Kiskunhalas-Bataszek gyorsok, a gyorsvonatok Nagykanizsa-Zalaszentivan kozott, stb. Ezeken a helyeken jelfeladas nelkul 100-zal mennek (ahol lehet), de van fent egy VBK-s vagy a VJV.
Előzmény: lazar (20179)
DLala Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20194
pontosan hol is?
Előzmény: Ifjuindy (20191)
Ifjuindy Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20193
Volt róla szó korábban, de egy hete láttam megint, hogy 714 beérkezése után az 1230-as Szili vezére pillanatokon belül kiakasztotta a kis vödrét a kapaszkodóra, és neki állt lesikálni a gép homlokát. Dícséretes! Ezért néz ki az 1230-as úgy, ahogy. Pedig nem most festették! És a többi szegedi Szilit is meg lehet nézni, talán csak az 1224-es lóg ki a sorból.

Idéznék itt pár dolgot Moldovától, hátha van aki nem olvasta, vagy nem emlékszik, meg egyébként is érdekes:
"(...) Megállunk az esztergomi állomás előtt, a mozdonyvezető megfordul a géppel, aztán elmegy ebédelni. A fűtő néz rám, de csak vállat von:
-Egy régi mester ilyenkor minden idejét a tisztogatásra fordította volna, végigvizsgálja a tömítéseket, szelepeket, de a maiak már nem törődnek vele. Elég annyi, hogy menjen a mozdony."

Jó, tudom, hogy gőzösről van szó, de sok igazság van benne!

A következő viszont általános:
"(...) Nekünk a mozdony volt a névjegyünk, a felvigyázók megnézték az állapotát, és aszerint vezényeltek minket jobb vagy rosszabbul fizető vonatokhoz. Ma a fiatalok még arra sem hajlandók, hogy végigtöröljék a mozdony oldalát. Ha szólok nekik, azt felelik, hogy ők nem pucerok, pedig a mozdonyt nem csak azért kell tisztogatni, mert úgy jobban csillog, hanem mert ha átdörzsöli az ember, hamarabb észreveszi, hol sérült meg a lemez, honnan hiányzik egy csavar."

Tudom, ehhez inkább beo gépek kellenek, de azért ha mindenki letakarítná az aktuális koszt, akkor a "téesz-gépek" se néznének ki úgy ahogy!
Az biztos, ha megint lennének jól fizető elit fordák, sok gép nem úgy nézne ki, ahogy ma kinéz!
Nem az lenne, hogy sok vezér jobbról felszáll, balról pedig leszáll a mozdonyról, becsapja az ajtót, aztán vége a műszaknak.

Pali

plebejus Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20192
Előzmény: Ifjuindy (20190)
Ifjuindy Creative Commons License 2000.11.22 0 0 20191
Na, elolvastam a Klikk magazinban a cikket, ami "rólunk" szól. A firkász szerint "mi" meg valami társkereső topic van a spiccen 16-17000 hozzászólással (anno) érdekes, hogy a Városi, elővárosiakat nem vette észre.
A lényeg, hogy szerintem nem írt fikázó stílusban, szimplán kivülállóként nézte a dolgot, és egy "normális" ember számára "mi" tényleg kicsit "stikkesek" vagyunk.
Azonban nyilatkozott neki "közülünk" valaki? Mert nagyon úgy tűnt.

HÍRESEK LETTÜNK!!! :)))

Pali

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!