Ebben a topic-ban Duster-ekról beszélünk, én tételesen egy emelt ábrázatúról.
Azt nem mondtam, hogy mindenki milliomos (mert köztudott, hogy ott sem mindenki az!!!), valamint azt sem, hogy évente cserélnek, csak azt, hogy gyakran vesznek.
Mindenki úgy tartja karban az autóját, ahogyan akarja.
Nekem még fotó sem kellett soha. Gondolom, mert új.
Én minden évben felhívom az alkuszt, küldje el mi a legjobb ajánlat. Ha pont ugyanannyiba kerül, mintha én kukáznám ki, akkor miért ne? Ez is egy szakma, műveljék csak :)
Mai szemmel nézve annak idején voltak érdekességek casco kötés terén, igaz feltételezhetően ez biztosító függő volt.
Én, mint írtam Hungáriás/Allianzos voltam/vagyok ( most csak cascos).
Aki régi "cascos" talán emlékszik rá.....
2000-es évek elejétől volt ( vidék ) német autó felár, szemle után kiszámolták az akkori szokásnak megfelelő havidíjat majd rátettek még 30%-ot, rizikós német autó lopásstatisztika miatt. Gyári riasztót nem fogadtak el szerződéskötéshez csak utólagosan beépítettet, még tudtak ajánlani riasztóst is (mutyi) .
Kedvezményként éves fizetéssel elengedtek 1 havi díjat.
Aztán változott a világ, szemle nincs, minden online ( fotókat beküldeni, mindent lefényképezni ), se riasztó se semmi nem kell.
Hát ja. Az ember azt hiszi, nála jobban senki nem dédelgeti a vasat. Aztán láttam pl az autómat pár hónap múlva körbematricázva, klubos feliratokkal, új üléshuzattal, polírozva, új felnikkel, stb.
Én nem mernék új autóval casco nélkül elindulni a szalonból sem.:)
Kérjél a kötelező mellé casora is ajánlatot, de ne ijesszen el egy magas ajánlat mivel van választék a társaságok között.
Nekem A.H-s cascom van, a 80-as évektől náluk voltam mindennel, lakás, kötelezők, casco....aztán 1x ki tudja miért néhány éve az egyik autóm kötelezőjét egyszercsak megemelték több, mint 40 %-al mindenféle indok nélkül.
Betelt a pohár, és otthagytam az első lehetséges alkalommal őket, átkötöttem mindent kivéve a cascot az Aegonhoz.
Érdekes módon az A.H. a legdrágább a piacon, de cascoban nem. Az Aegon ugyanerre az autóra 3x annyit kért volna, így maradtam cascoval A.H-s.
Engem még érdekel az Easy szervízcsomagon kívül a riasztó is,( mindig volt, régen cascohoz alap volt, ráadásul a gyárit el sem fogadták) ) néztem az árlistán kevesebb, mint 60 ezer a gyári riasztó.
Ennél csak több lenne a riasztósomnál beszereltetni vmiféle védelmet.
megnézzük, a kötelező mellé kérek arra is ajánlatot.
Nekem most egy Renault Scenicem van, üvegtetővel, és az üvegtető miatt annyira horror volt a CASCO díja, hogy anno nem kötöttem meg. Valami évi 160 ezer Ft volt 9 éve
Bőven 500 ezer fölött volt össz.,mivel nem saját zsebes javítás volt nem kellett spórolni semmivel sem, cascos volt így minden újra lett cserélve 3 fényezés stb.
Saját zsebesnél lehetett volna kendácsolni, ó az csak kicsit behorpadt, repedt, azt lehet hegeszteni is, bontott ezt azt felhajtani.....80 ezerért....ugyan már.
Évtizedek óta folyamatosan van caso biztosításom annak ellenére, hogy mindenki azt mondja, hogy ő bizony jól vezet nem hibázik ha pedig más okoz kárt, balesetet akkor úgyis a másik biztosítója fizet.
Én erre azt szoktam mondani, hogy én meg nyugodtan alszom legyen az autó bárhol is....utcán, akármilyen parkolóban tehát nem otthonra értem.
Továbbá, néhány éve volt egy "balesetem", osztrák autópálya éjjel 3 sáv, belsőben mentem ca. 150-el a két másik sáv fullon kamionokkal...aztán láttam szemből egy ufót....kamion gumiabroncs leszakadt futófelülete pörgött visszintesen egyenesen felém...az előttem lévő megúszta én nem, hiába fékeztem, előttem pont földet ért én meg átmentem rajta, nem volt hová menekülni....hűtőrács tört, mögötte coolercső megnyomorodott, bal ködlámpa eltűnt....kívülről nem látszott nagy kárnak.
Cascora csináltattam meg mert ugyan honnan tudtam volna megállapítani sötétben, hogy ugyan honnan melyik kamionról jött az égi áldás.
Erre jó a casco, én is hibázhatok...., és arra is jó.
Kollégám mindig azt mondta amit az elején írtam ő nem hibázik, jól vezet.
Egyszer elbambult pályán, beleszaladt az előtte lévő lassító autóba.
Ca. 1 miska volt saját költségen mire helyrepofozták a rommá tört elejét, utána mondta, no ebből hány évig tudtam volna fizetni a cascot.
Én A.H.-nál fizetek ca. 80 ezret éves fizetéssel.
A "biztonság" nekem megér 80 ropit.
Manapság egy szélvédőcsere is többe kerül.....az is benne van a cascoban.
Én nem fogok gondolkodni, ha jön a Duster, mivel új autó természetesen lesz rá casco kötve.
A kérdésem, hogy van valaki aki az új autóra CASCOt kötött? Egyik autómon sem volt még CASCO, igaz, eddig csak használtan vettem kocsit. Van értelme kötni?
A kocsit teljesen átlagos körülmények között fogom használni, nagyrészt városban apataxi+munkábajárás, nyáron meg szinte csak hosszú és közepes utakra.
Még nincs a kocsiban 30-35e Km de minden évben mikkor vittük szervizbe cserélték az olajat, és utastér szűrőt.
3éves korában volt garanciális problémája is olyan 4-5órát töltöttek el vele, azt hiszem a kormány szög jeladót kellet végül kalibrálni. De ha azt nézzük csak a munkaóra min 50e Ft lett volna.
Most 4évesen azt hiszem esedékes lesz a fék folyadék csere is.
Meg van valami amit 5évesen kell cserélni így figyelni kell hogy majd ne lépje túl a naptári 5éves intervallumot az utolsó évben.
Így szerintem simán megéri a pénzt a 5éves csomag.
És ha így nőnek az árak ki tudja 4év múlva mennyi lesz egy szerviz. Évről évre min 10e többe kerül.
Most őszintén kiszámolva az a kb 100-150e Ft nem ér meg +3év garanciát egy 6.400.000Ft-os kocsi esetén.(Mondjuk két olajcsere árát kivonva). Na meg a assistance szolgáltatás is jár a csomagba, ne legyen rá szükség de ez is jól jöhet.
Ugye azt nem kell magyarázni, hogy 40ezer autólpályás km más mint városi, vagy anyataxi felhasználás. Ezt csak a második oldalon írja a karbantartási lap. És ki az aki tudja, mennyi volt a város, vontatás, nagymeleg, nagyhideg, stb km az autójában?
Szintén nem mind1, hogy 3 liter van egy ezres motorban, vagy 5 l, ami közel a duplája. Azaz majd fele annyit dolgozik az olaj.
Kamionban 100-150ezer tud lenni az olajcsere periódus, hát az is egy szám.
Na, megtaláltam, vmi olaszra emlékeztem, végülis a motor az :
"...kiváló példa az Opel Astra és Corsa 1,3-as CDTI erőforrása, melyre kezdetben kétéves vagy 50 000 (!) kilométerenként esedékes olajcserét írtak elő. A jól hangzó ígéret aztán számos motorhibához vezetett, ezért visszatértek a gyártó (FIAT) által javasolt harmincezres intervallumhoz.."