persze, láttam a cikk végén az aláírását, csak élcelődtem. nyugodtan leírhatja, következmények nélküli országban élünk. az persze lehet, hogy ő megüti a bokáját, de a leírt jelenségekre nézve nem lesz következmény.
monnyuk annak is érdekelne a pszichoszomatikus magyarázata, hogyaz vajon mié van, hogy az M6ot alig fikázza valaki, míg az M4 fikázása igen nagy népszerűségnek örvend...
pedig a 2 projekt igen hasonló: qrva sokba kerülnek, és egyelőre vannak fontosabb feladatok is...
(persze lehet, hogy szimplán az az oka, hogy a míg tömegközlekedéshez mindenki ért, addig útügyileg csak igen kevesen rendelkeznek a megfelelő szakismeretekkel... :-)))
Az eccerű paraszti logika valahol azt súgja, hogy szinte kizárólag EUs támogatású ap-kat/utakat kellett volna/kellene építeni, a többi meg hagyni a p*csába, vagy ha nagyon köll, félap-ként megépíteni.
Nem rossz, de meg van tiltva nekik, hogy Újpest/Káposztás/Dunakeszi felé fénykézzenek; esetleg csak Buda felé van kilátás? Vagy rosszul láttam, és az egész képsor csak Újpestről szól? :)
A hétvégén tettünk egy kört. Tapasztalatok: - Az M7 balcsi felőli részén már a sávok is fel vannak festve. Jó lenne, ha az elkészült részt átadnák, amint lehet. - A Kanizsa felé eső részen még komplett felüljárók hiányoznak, sok helyen csak a földmunka készült el. - Az M6-ost kerülje, aki teheti. A gyönyörűséges körforgalomrendszernek és a lámpáknak hála dugó volt az M6 végétől egészen Érdig, valamint Nagytéténynél is az M0 leágazó előtt.
Ebben azert lehet valami... Ha mar az alagutaknal tartunk, feltuno Csehorszag 2 evtizede tamadt alagutepitesi hajlama, foleg Praga kulso/belso korgyurujenek vonatkozasaban - nem tudom, mennyit lehetett volna/lehetne felszini vezetessel kivaltani (foleg a kulson), meg asse, mennyire fogja agglomeracios forgalomban forgalombiztonsagilag megallni a helyet a tervezett alagut-lancolat.
A pókemberes cikkből: "A Megyeri híd szinte minden szempontból a legek hídja lesz. Ez az ország első teljes szélességű, kétszer két sávos, plusz leállósávos – ez, ha a forgalomterhelés indokolja, harmadik sávvá alakítható lesz –, plusz gyalogjárdás és kerékpárutas autópályahídja." És a Pentele híd miért nem teljes szélességű autópályahíd?
Ez szerintem nem pénzkérdés. Nem olcsó megoldást kell keresni, hanem jót. Egyébként nem hiszem hogy drágább lenne, mint az engedélyezésre esélye M0Ny, és mivel nem érintené a tájvédelmi körzetet, valamivel egyszerűbb lenne engedélyezni is. Vagy legelábbis lenne esélye egy engedélyezésre...
A négysávos rakpart az egyértelműen zsákutca. Egyrészt iszonyú lenne ha a Dunához nem lehetne hozzáférni (ma is elég nehéz), de erről már sokan és sokszor... Közlekedési szempontból meg szerintem azért zsákutca a rakpart bővítése, mert a város közepán van, és át kell menni a városon ahoz hogy elérd.
Ha a vasút helyén haladna a gyorforgalmi, akkor nem kellene átverekedni Dél-Budán, a Budaörsi egyből befutna a Gellért-hegynél. Az észak-budai kapcsolat elég problémás. Viszont ha a Délitől a Nyugatiig a sokat emlegetett vasúti alagútat nagyobb keresztmetszettel építenék meg, és elférne az emeleten az út, alatta pedig a vasút, akkor ez besegítene a pest-buda napi ingázásba is, és bekötné a Váci utat és az M3-at. Az észak-budai kapcsolatra nem tudok más megoldást, mint egy újabb alagút a Rózsa domb alatt, a Bécsi út-Vörösvári út kereszteződéséig. Innen a Szentendrei helyett az átépített Kunigunda utcán lehetne elérni az északi régiót, így sokat csökkenne Óbuda központjában is a forgalom. és jó kapcsolatot kapna egy ipari körzet.
Ennél viszont egy fokkal jobb lenne a hosszabb alagút, a hegyek alatt. Ez már a Petőfi laktanyánál befutna a Sas-hegy alá. Könnyen el lehetne érni a Petőfi hídről, a Lágymányosiról, és a további déli hidak is beköthetőek rá. Kijárata lehetne a Farkasrét környékén, a Szilágyi Erzsébet fasoron a János kórháznál, esetleg a Szépvölgyi úton is, és ugyanúgy a Vörösvári-Bécsi kereszteződésénél végződne. Nem kezelné a pest-buda belvárosi forgalmat, csak ha külön megépítenénk a Déli-Nyugati alagutat, de valamivel jobban kapcsolódna a Hungáriához, és a Körvasúti körúthoz, és sokat segítene a Moszkván, és az egész budai belvároson, mert addig el sem jutna a forgalom. Ez nagyon hasonló megoldás a prágaihoz.
nem azt mondtam, hogy miért vannak zöld előírások, hanem azt kérdeztem, hogy ezek objektíven értelmezhetőek-e, és lehet-e úgy tervet készíteni, hogy az tuti (=1000%) megfeleljen ezeknek, vagy lutri az egész, azon múlik, hogy a zöldbürökrata milyen lábbal kelt fel?
pl.:
belekezdtek a 71es badacsony elkerülőbe, megcsinálták a középső 3adát.
erre mit olvasok a közop projekt-statrepben?
hogy a befejezést nem támogassa a zöldbürokrata sóhivatal, merthogy az ott NP és ott felmérhetetlen károkat okozna ez az út (ill. a forgalom, mert út most is van, csak igen gyatra 20adrangú xar...)
esetleg fel kellene állítani egy embervédelmi hatóságot is, amelyik a forgalmas átkelési szakaszokkal súlytott humán populációk érdekeit védené...
"most, hogy mondod, felmerült bennem a kérdés, hogy ezek a (zöld)6óságok vajon objektív előírások alapján véleményezik a terveket, vagy csak úgy pofára megy a dolog..."
Ez szerintem az a kérdés, hogy most mindent leszarunk és a pénzátrcánk szerint optimalizáljuk a nyomvonalat, vagy figyelembe veszünk egyéb tényezőket is.
Megoldható lenne mégkevesebb alagúttal is, de nincs az a hatóság aki ilyen tervek alapján ezt a pályát engedélyeztetné.
most, hogy mondod, felmerült bennem a kérdés, hogy ezek a (zöld)6óságok vajon objektív előírások alapján véleményezik a terveket, vagy csak úgy pofára megy a dolog...
Erről az autópályának minősített dologról eszembe jut egy kedves story a szlovén törvényhozókkal kapcsolatban. A Muraszombat-Lendva-Pince (tornyiszentmiklós) gyorforgalmi paraméterei eredetileg nem feleltek volna meg az ap-s kritériumoknak, de nem akartak csak vaczak autóút vonalakat a térképre, ezért inkább újrafogalmazták, hogy Szlovéniában mi is számít ap.-nak. :-) (A sávszélességekből spóroltak el egy keveset.) Nem tudom, hogy ezzel a probléma megoldódott-e, mert télen jártam Lendván az épülő pálya mellett, és arra "csak" autóutat jelző táblákat raktak. Bár lehet, hogy a határ közelében eredetileg is csak autóutat akartak - mert nálunk is többnyire csak félpálya az M70 - sajna nem láttam rá a kocsiból az épülő pályára, hogy mennyi sáv az annyi.