Ha nem publikus, privátban megírnád melyik kereskedésben vetted , és mekkora árengedmény sikerült kiharcolnod? Mostanában mereven elzárkóznak ettől? Mazda CX 3 esetén ismerősnek 400E Ft-ot sikerült a 4M 450 es autónál alkudni .
Tartósan közlekedtél e már vele pályán 130-al , és akkor mennyi a fogyasztása? Jó hosszú távon mint mondjuk egy Budapest-Zalakaros és nem csak 1-2 km a 130-as tempó.
Forumokon olvastam, egyik ha jól emlékszem valami suzuki forum volt.
Aztán lehet csak legenda.
Sokan nézegetik centikről a fényezést, úgy persze látszik minden kis karc is:-)
Egyébként néha elgondolkodok, hogy nem kéne olvasgatni a forumokat, mert sokan csak paráznak, paráztatnak mindenféle dolgokban, ahelyett hogy élveznék, használnák a kocsijukat.
Ennyire új, és ismeretlen gumit nem akarok, de lehet, egy olcsóbbal bepróbálkozok, ha nem sikerül megszereznem az olcsó négy évszakosat, amit írtam, ezt:
akkor lehet megpróbálom, ha jól számolom, szereléssel együtt kijön kb bő 70-ből, ha meg sikerül eladnom a nyári gumijaimat, akkor szinte nullán leszek, egy garnitúra 4 évszakossal, ami ha beválik, elmegy vagy 80.000 km-t.
Természetesen megértem, és tudom, hogy nem mindenkinek van lehetősége otthon mosni az autóját.
Mi is hosszú távra terveztük a Lancert, és ha észreveszem, hogy valahol esetleg megkapta a rozsda, lehet én is alvázvédelmet csináltatok, bár, megmondom őszintén nem igazán akarok már 3-4-5 éves korában jelentősebb összeget költeni az állag magóvására, még akkor sem, ha az alvázvédelem lenne.
Ma egész nap Szlovákiában motoroztunk, és megálltunk egy kúton.
Amíg ott álltunk, egy Lexus, egy BMW, és egy Citroen (nem tudom milyen, de jó nagy volt.:-) ) állt be a gépi mosóba.
Szerintem azok sem féltik kevésbé, mint mi a miénket, még sem pöcsölnek otthon a mosással, meg a kézi mosatással.
Bevallom, én még nem olvastam cikket a japán járművek festéséről.
Japán motorom volt már több is (Kawasaki, Suzuki, Honda) de ezeken nem tapasztaltam, hogy sérülékenyebb lenne a festésük.
De énis azt vallom, hogy nem kell azt olyan gyakran mosni.
Volt olyan kocsink ami 11 évig nem volt alulról mosatva tél után sem. Aztán semmi rozsda nem volt rajta. Motorháztetőn azon is volt kis lepattogzás. De az sem rozsdásodott, igaz garázsban tartottuk.
Majd megnézetem, aztán ha kell pöttyintetek oda egy kis festéket.
3-4 éves korában csináltatni kéne rá egy alvázvédelmet is.
Hosszú távra vettük.
De japán kocsik fényezéséről mindenütt azt olvasom, hogy gyengébb mint egy VW, Renault.
Lehet, hogy durva, de a Dusteren volt úgy, hogy 1 hónapi is rajta volt a madár ürülék - pl a tetején - de miután lemostam, makulátlan volt alatta a festés.
Az igazság az, hogy ha belemerülsz a témába, akkor olyan, hogy "jó mosó", olyan nincs.
Egyik cikk a kézi mosót fikázza, a másik a gépit.
A kézire az "billog", hogy ott sem mossák ki rendesen a kefét, vagy szivacsot minden autó után, a gépre meg szintén az, hogy nem cserélig a forgó fejeket.
Az egyik cikk szerint kézinél a kefe jó, a másik szerint a kefe összekarcolja.
A másik szerint a szivacs jó, de egyesek szerint a benne maradt, ki nem mosott homok, kvarc összekarcolja.
A harmadik szerint egy puha pamut ronggyal kell mosni, a másik szerint meg poliészter ronggyal.
A negyedik szerint egyik sem jó, mert karcolhatnak, ha meg nincsenek rendesen kimosva, akkor tuti karcolnak.
Na, akkor most melyiknek is higgyek?
A másik kérdés meg az, hogy akkor most kell mosni alulról is, vagy nem?
Szintén nem egyértelmű a dolog.
Egyik vélemény szerint minden sózott úton való autózás után le kell mosni/mosatni az alvázat - pl a felhasználói kézikönyv is ezt javasolja - mások szerint csak a "sós" szezon után, hogy el legyen távolítva a só, de nem szabad sokat mosni alulról, mert belemegy a víz a résekbe, és korróziót okoz.
Szóval..... mi is, és hogy is csináljam?
Egy biztos, az otthoni a legtutibb, de, hogy mivel, mikor, és hol, azt már nem tudom.
A Duster 3,5 év alatt kb 10x volt lemosatva, mindíg gépivel, és tél után alulról is.
Na, az biztos, hogy nem rozsdásodott annyira, mint azon márkatársaimé, akik hetente suvixolták, vixolták, vaxolták alul felül.
Nekik a kipufogó rendszer is hamarabb rozsdásodott.