Szervusztok ! Teljesen magam alatt vagyok ! 8 éve vásároltam egy 1995-ös, piros Felicia 1.3-ast ! Azt gondoltam ez már életem végéig jó lesz nekem ! A múlt héten álló helyzetemben egy Suzuki 40 km/ó-val, hátulról, fékezés nélkül belém jött. A csomagtér ajtót a hátsó falat és a lökhárítót behorpasztotta, az alváz hátsó részét is ki kell húzatni. A biztosítós totál kárra minősítette. Az autó üzemképes most is közlekedek vele. Alkatrészeket horribilis áron lehet kapni, a bontott is nagyon drága ! A szerelő azt mondta, hogy ha nem fizet eleget a biztosító akkor kilóra ki lehet árusítani ! Én nem akarok megválni ettől a járgánytól, nagyon megszoktuk egymást ! Reális áron keresek alkatrészeket, ha tudtok segítsetek ! KÖSZÖNÖM - 30/240-1144
Ha mindez alapjáraton történik, akkor mondhatni normális a jelenség, mert akkor nem igazán tölt még a generátor. Ha nagyobb fordulaton jelentkezik, és nagyon látványos, akkor már gyanús a dolog. Mérjetek töltést!
Mi lehet baj ha jár a motor világitás felkapcsolva ráadom a fütést és amikor ez megtörtént akkor tompábban világit a lámpa ha meg kikapocsolom visszaál normál fényerőre! (én laikus szemmel ugy érzem akksi lehet a ludas....)
Szia Mocika032! Ne haragudj, hogy csak most válaszolok, de nagyon be vagyok havazva. A kérdésedre a válasz (a kardánboxszal kapcsolatban), hogy rendben, próbáljuk meg így a postát. Kérlek, adj egy elérhetőséget, hogy meg tudjuk beszélni a további lépéseket.
Sziasztok! Sikerült megoldani a problémát! Tolcsván van 1 jó kis autóvillamossági bolt, és ott 1 teljesen felújítottat adott ide, annyi bajjal hogy nem 70 hanem csak 55 A-es és Favorité volt. A régiben a diódák meg a tekercselés is rossz volt már, zárlatos volt. A régit odaadtam neki majd megcsinálja magának, így adta ide 8000-be. Eddig tökéletesen működik vele. Valamit számíthat az a kis amperkülönbség?
Szerintem is vegyél egy másik generátort. Viszonylag könnyű kiszerelni, így ki is tudod próbálni ha veszel egy használtat. A régit meg rá érsz megjavíttatni...
Tokajhoz közel van a szlovák határ, érdeklődj, hátha foglalkozik valaki használt cuccokkal.
Remélem így olcsóbban megússzátok a javítást! Ja és kíváncsiságból megkérdezhetem, hogy ugyan az a szerelő vette észre a hőgomba hibát, aki le akarta cseréletetni a fojtószelepet?
Annyira azért ne sajnáld, hogy ott laksz, és nem a gennyes köpet fővárosban! ;)
Viszont kétsétégtelen, hogy így nem annyira praktikus Neked Tomi és csapata a XVII-ik ker-ben. :/
Habáááár... anno én Szegedről hoztam (akkor még vittem) hozzájuk a 120-ast 5-ös váltó felújításra. Benzinkötséggel együtt sem volt drágább, mint ami ajánlatot otthon kaptam rá. Reggel 8.30-kor leadtam az autót, este 5.30-kor már indultam vele haza. Váltó ki, váltó szét, új alkatrészek be, váltó össze, váltó be. Szinte hihetetlen volt, hogy ezt így ennyi idő alatt meg tudták csinálni. És tökéletes munkát végeztek.
Nyilván egy diódahíd cseréért (amit amúgy is autóvillamossági szakival csináltatnak ők is) nem érdemes ezt eljátszani.
Úgy néz ki, megoldódik apu problémája, igazatok volt, hogy a fojtószelep ritkán romlik el. Most jöttek rá, hogy valami hőgomba - fogalmam sincs, mi az - lehet a hibás, mert az rossz adatokat ad tovább és az okozhatja, hogy nem lehet beállítani az alapjáratot.
Ezt csak azért írtam, hátha, másnak is van ilyen problémája. Köszi a segítségeket!
Van egy haverom Tokajban. szereti a kütyüket. Egy multimétert biztos elő tud bányászni valahonnan. UAZ-ban menő, kompjuteres kocsit nem bíznék rá. De azért egy feszültség mérés még nem akasztja meg....
bp-i vagy? Attól tartok nem úszod meg a szerelőt, ha még egy 2e HUF-os multiméter sincs a közelben.
Nekem is végig kellett játszani a diódasor, töltésszabályzó "bulit" ikor hozzám került az autó (ahogy még egy pár dolgot). Kellet rá költeni (az autó sosem tartozott az olcsó dolgok közé, de ott a motorom, ahol 6 ezrenként olajcsere, karburátpr szinkron, 10-12 ezrenként egy 80e-s gumigarnitúra, pedig ez nem is egy supersport gép), de azóta jó.
Személyes véleményem az, hogy a kókányolásnál rosszabb dolgot nem lehet tenni az autóval. A Felicia az a belépő modell, ami már viszonylag modern (pl. MPI) de még gombokért van hozzá a legtöbb alkatrész. (fesz.szab. 2-3 e HUF vicc a mai autókhoz képest)
Ha bp-i vagy, tudok ajánlani nagyon profi és igen korrekt szerelőt a XVII. ker-ben. (mondjuk annyira az, hogy villamos dolgokkal átirányít az emberéhez, mert van annyira profi, hogy ha diagnosztizálta nem szégyelli azt mondani, hogy ehhez XY jobban ért, itt a száma)