Azért Louis Prima Sam Buterával is pazar. Jó visszaemlékezni néhai Hanuss Jenő - Csipesz barátomra aki tavaly 47 évesen itthagyott minket, mint Prima magyarországi helytartója.
Valahogy így kell megszórni Hammond szólóval pl. ezt a számot:
Na mégegyszer fülessel is meghallgattam. Valami szutyok cucc. Semmi break, csak lassú/gyors váltakozás, de a magas, 1'-as regiszternél nem hallani a forgást, csak a mélyközépnél, tehát valami rotosonic. Az élettelen, visító magas műanyag mellékíze, csakis a B3000 lehet. 1991-92 körül promotálta a B3000-et. Pl. a Feelin'n Groove, Frame From The Blues lemezein. Kihozza a legjobbat azokból a hangszerekből, de nem véletlenül értéktelenedett el az az összeállítás a B3/122-höz képest.
Így múlik el a világ dicsősége. 1970 körül az X66, X77 is 2-3 B3 árába fájt, mert olyan technikát alkalmaztak. Sanyitól csakis az 1970-es árarányok miatt. Érdemes összevetni egy A100, C3 árát a H100, X77, X66-oséval! Utóbbiak ma gyakorlatilag forgalomképtelenek.
Szerintem a Yamaha márkafüggő harmadvonalbeli hobbibillentyűsöket célozta meg, akik nem hasonlítanak össze semmit.
Tegnap nyomtunk egy nagyot a Margit hídnál és semmi hiányérzetem nem volt a Legend Live/Alto összeállításban, továbbra is javasolni tudom. Persze a Pat Bianchi féle nem publikus speciális taperinges orgonamodellezés nagyon érdekelne. Leginkább ide céloztam kritikámat. Muzikális hanxer, már némi örömet ad az eredeti mellett is.
Lényeges hogy koncert után is könnyű volt felmenni a lépcsőn vele. Tudom javasolni. Újonnan is elfogadható árú, de B-stock, v használtpiacon egész jó árakat is láttam.
Betegen, szédülve nem volt nagyon jó játszani. Mint egy részeg tántorgás, nehéz volt felismerni a hangskálákat, harmóniákat azon a sok lenyomható fekete-fehér izéken, meg fejben is.
"De a Yamaha itt milyen értelemben láthatott lehetőséget vajon??? "
Ez nagyon jó kérdés! Szerintem az orgonáján kívüli hangjai használhatók lennének. Sőt! abban lehet veri a Nordot is. (Én egyszer pislogtam az E3-al egy CP4 zongorával szemben!)
"Kiváncsian várom, hogy a Behringer a mostani elképesztő nyomulását mikor fogja kiterjeszteni az orgona klónokra."
Ezt már én is megfogalmaztam a Deepmind megszületésekor!
Rossz évszámnál kezdték el másolni a történelmet! :D
Hú, ez a Yamaha szerintem katasztrófális (csak youtube videókat láttam, szóval lehet, hogy azok rosszak).
Nagyon későn érkeztek ebbe a piaci szegmensbe, és nem hoztak semmi érdekeset ezzel a YC61-gyel.
Az árával még lehetett volna "innoválni", de egyáltalán nem akarták mondjuk a Nord Electro alá belőni, pedig szerintem oda kellett volna menni vele.
A Nordok jó minőségű, de rendesen túlárazott termékek. Olyanok, mint az Apple volt mondjuk 8-10 éve. A Hammond SK családnak megvan az az előnye, hogy az az "igazi" Hammond, és olcsóbbak is a Nordnál, szerintem kicsit alul is múlják sok tekintetben. A KeyB meg végletekig vitte a kezelő felület kialakítását, és szintén nem eszement drága. De a Yamaha itt milyen értelemben láthatott lehetőséget vajon???
Kiváncsian várom, hogy a Behringer a mostani elképesztő nyomulását mikor fogja kiterjeszteni az orgona klónokra. Abból szerintem születhet majd izgalom, a mostani analógszinti dömpingjük nagyon vad, és izgalmas húzás (bár még egy sem volt a kezem alatt). Szerintem kiváló ötlet már nem jogvédelem alatt álló találmányok gyártása olcsón. (Képzeljük el, mi lenne, ha a mai napig a kerék feltalálójának a családja kapna részesedést minden kerék után :)
Kicsit eljutottak arra pontra az orgona-klónok, hogy nem nagyon van már mit hozzátenni, és beindulhat(na) az árverseny...
Eleve furcsa szegmens a hangszereknél ez, amikor valamit utánozni kell, elég nehéz "innoválni" valamin, ami lassan 90 éve ugyanolyan jó.
A technológia történelmének kétezer éves elemzése valóban a rámutat arra, hogy a technológiai változás exponenciális, szemben a jelenlegi 'intuitív-lineáris' nézetekkel. Ezért talán a 21 században nem 100 évnyi, hanem – a jelenlegi ütemmel – 20 000 évnyi fejlődést fogunk megtapasztalni. Nagyszerű, majd csak rájövünk , hogy a hanglemezek, a szalagos magnók jobban szólnak, mp3 meg a zene "gyilkosa"Talán arra is hogy 60 éves Hammond, Rhodes , még az M1 is inspirálobb tud lenni mint most megjelenő felső kategóriás hangszer , a sokat hangoztatott ujra hasznositást melyik hangszergyártónál lehet tapasztalni ? Szóval én amondó lennék hagyjuk meg technológiai szingularitást az orákulumoknak akik többnyire ezt a 21 század ötödik évtizedére jósolják.
1990-ben egy Korg M1 egy panel erdő volt. Ha valamit javítani akart az ember benne, mázsányi öles paneleket kellett lebontani hogy hozzáférjen vki vmihez benne. Mára egy kis Yamaha tiszta újrahasznosított müa. és annyi benne az elektronika, mint kb. egy CD tok mérete! Persze fullra integrált és semmi nem javítható rajta, 2 nagyobb gomb méretű CPU mindent elintéz. Nincsenek ellenállás és kondenzátor hegyek, mint régen, meg nehézfém tartalmú alkatrészek kiló számra stb. Akár egy mobiltelefon! Szóval én ezt a környezetvédelmi kérdést másképp fogalmaznám, de tény, hogy ma már 100-200 ezer Ft-ért egy iskolás gyerek is olyan hangszert kap az olcsó tömegtermelés árán, hogy kvalitásai és hangszínei fényévekkel meghaladják a 30 éves vasakét, amit eleve akkor csak igen jól fizetett sztárok birtokolhattak. (Asszem egy M1 akkortájt 4200 német márka volt!)
Szóval a felhasznált alapanyag mértéke töredék és újrahasznosítható ma, viszont sokkal többet gyártanak mindenből és szinte 1-2 évente van új.
Ha azt nézzük, az 50-60 éves Hammondok, amiken ma és holnap is játszani fognak, maga a megtestesült környezetvédelem, ellenben a mostani új csodák 10-15 év múlva már az emlékezeteinkben se fognak majd létezni. Ráadásul azt jósolják, hogy a technológiai szingularitás küszöbén állunk, azaz a fejlesztés exponenciális gyorsulása olyasmit idézhet elő, mint a válság idei hiperinfláció, mire az üzletekbe kerül vmi, már 10x fejlettebb lesz helyette a gyártósoron...
Yamaha szervizes Miskolci Peti tudna mesélni az "uj'" hangszerek minöségéről, javithatóságáról . Arról hogy két három éves készülékeket nem lehet gazdaságosan javitani , hanem dobd el vegyél újat .Nem vagyok egy bigott környezet védő, de elgondolkodtató hogy az emberiség képes volt a multszázad 30 as éveiben is már olyan készülékeket,hangszereket csinálni ami a mai napig müködnek , és igazi produktumok volt . Lehet hogy az emberiség meglenne az "új" Yamaha nélkül is?? A világ egyre jobban a szemét előállitásban jeleskedik ...
Biztos jó szinti ez az új Yamaha, de az orgonahangja 20-30 éves elmaradásban van. Yamaha hívőknek gesztus inkább, hogy már nekik is lehet "drawbaros orgonájuk". Az automata kíséret annál jobb!
A Nord nem rossz a maga nemében, de abba csak orgonyok vannak. Rock bandába meg több kéne. Nekem Electro 3 van. Hát drawbarilag az sem mennyország. Jók a ledes visszajelzései, de apró zsúfoltak a gombok hozzá, szokni kell.
Mindenképp 2 manuálost keresel?
Nekem egy haverom évekig kisérletezett mi lenne jó a rock bandjébe, ami kiszól a gitárok erdejéből is. A Roland VR760-ban találta meg a tökéletes megoldást. 1 manual, de ezért jól hordozható is. Orgonák zongorák szintik drawbar torzító jó minőségben benne és 2 srx kártyával még bővíthető is (ajánlott a 07 ultimate keys!). Másodbillencsnek meg "bármi" más mellé odarakható. Ilyen téren pl. én az Electro 3 mellett egy Roland A33-at használtam, ahogy Tehtube is. Hálás kis szerkezet.
Illetve kimaradt a Crumar Mojo XT. A Thomannál kicsit olcsóbb, mint a Legend, és az orgona mellett kiváló egyéb hangjai (zongi, clavi, rhodes) vannak. A drawbar hiányával sem kell megküzdeni.
Nagyon népszerű a Viscount/KeyB Legend Live. Tipikus B3 felület. 3 kapcs, vibr tekerő, 9-9-2-9-9 drawbar, 4 kapcs perka.
Lejjebb 2 élő preset +2 programozható. Nagyon klassz vibrátó, zengető, torzító és lezli effektek. Perkajellemzők is potikra kihozva. A legtöbb eleme igen alaposan notebookról kalibrálható. 11 orgonamintából a 3 alap mellé 3 másik betölthető. Billentyűzet igen jó és midinek is tudom használni. Olvass vissza júniusig.
Ja, súlya 18kg és van hozzá ügyes hordtáska. Kifogva egy B stockot, hordtáskával megvolt 2e alatt a Thomannból.
Egy Viscount DB-25 orgonam van jelenleg. Abszolut szeretem, de nem mobilis. Aki nem ismeri, a DB-5 Hammond C3 szekrenyes valtozata, beepitett 160 wattos erosito 2 magassugarzo, 2 15"os melysugarzoval.... mindegy, nagyon nehez es semmi ertelmet nem latom a szetfureszelesnek. Legalabb is szivem nem lenne megtenni.
Szoval szeretnek venni valami cipelhetot helyette. Talatam par lehetoseget hasznaltan, amik nekem elerhetoek anyagilag.
1. Keyb Duo Mark I (legolcsobb) 32kg
2. Nord C2 (nem tudom, hogy drawbar nelkul van-e elet)
3. Hammond Skx (a zongi, vonosok jo extra opcionak tunnek.) 16kg
Classic, hard rockot jatszom. (es van egy LesterK pedalom)