Keresés

Részletes keresés

M43 Creative Commons License 2008.05.07 0 0 10649
Az biztos, hogy a Nyugati-Deli vasuti alagut nagyot lenditene az ugyon. Azt persze nem tom, mennyire realis. Gondolom masse.
Előzmény: Fricy (10647)
M43 Creative Commons License 2008.05.07 0 0 10648
Kattingatok, kattingatok, de hat en ezt mar 6 eve is tudtam, akkor keszult a PWC 2012-es olimpiai kltsg elemzese.

Ebben egyreszt 2000/2001-es arak vannak, nyugodtan szorozd fel oket kettovel, raadasul azota tobb konepciovaltas is tortent, harmadszor ok is saccperkb-ra hataroztak meg az arakat.

Negyedszer meg ez semmilyen valaszt nem ad az altalam felvetett vegtelenul hosszu budapesti engedelyeztetesi procedurara (jo pelda a lassan 15 eve ki nem epulo Andor ucca).

Előzmény: elemes2 (10643)
Fricy Creative Commons License 2008.05.07 0 0 10647
Az igazi laternatíva, egy átjárható rendszerű vasúti infrastruktúra kiépítése sem kerülne kevesebbe, mint a mostani formában épülő M4. Azért azt vegyük tudomásul, hogy más a hálózati szerepe egy villamosnak meg egy metrónak. Legalábbis Budapesten mindenféleképpen.
Előzmény: BA123 (10642)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.07 0 0 10646

a 10622-ben van egy link, katt...

 

abban a linkben nincsenek összegek, így max. csak bemondásra lehet elhinni, hogy az mind kijönne belőle... :-)

 

Előzmény: elemes2 (10643)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.07 0 0 10645

Ezért is kapta 2007-ben a PFI Annual Award PPP "az év üzleti díját"

 

 

most viccölsz?

hát ez kb. olyan, mint amikor a bankrablók, megszavazzák, hogy tavaly ki volt a legjobb mackós... :-)))

Előzmény: BA123 (10638)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.07 0 0 10644

Ezt valóban nehéz egyenlőre forgalmi adatokkal alátámasztani, de komoly szunnyadó gazdasági potenciálokat szabadít fel, ezért jó megtérülési mutatói vannak.

 

ez rendkívül meggyőző...

és az M4 nem szabadít fel "komoly szunnyadó gazdasági potenciálokat"?  : -)

Előzmény: BA123 (10638)
elemes2 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10643
Persze, de mi a 4-es metro budapesti kozuti alternativaja kb. ennyi penzbol

a 10622-ben van egy link, katt.
Előzmény: M43 (10640)
BA123 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10642
Az M4-nek számos tömegközlekedési alternatívája van, ennél lényegesen kevesebb pénzből, nagyobb hatékonysággal és ezekre mind járna eu támogatás. A korábban belinkelt oldal csak a közúti fejlesztéseket tartalmazta.
A Rákóczi úti villamostengely, az 1-es meghosszabbítása, a 47-49-es összekötése a 14-essel mind nagyon ésszerű projektek, és talán a negyedébe kerülnek M4-nek. Sokkal nagyobb területeket fognak át, több utassal, kevesebb átszállással, gyorsabb közlekedéssel.
De ha egyszer a kampány 15 évig a 4-es metróra épült, akkor nem lehet bevallani hogy ez egy értelmetlen és pazarló terv, mert az egyenlő lenne a politikai öngyilkossággal.
Előzmény: M43 (10640)
Fricy Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10641
Állítólag a hétvégén 1 napra lezárják a 6-os út érdi elkerülő szakaszát, a Júlia utcai hídnál fognak dolgozni.
M43 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10640
Persze, de mi a 4-es metro budapesti kozuti alternativaja kb. ennyi penzbol? A korvasutsori korut. Mivel varoson beluli de tomegkozlekedest nem szolgal, az eju egyetlen fillert sem ad ra. Masfelol mire a korvasutsor mellett elokkal meg a rozsavolgyiekkel kigyeznek, az husz ev (komolyan). Harmadreszt meg ebbe is bele lehetne kotni, hogy pl. rovidebb mint az M0 es igy ujra bevonzza az atmeno szemelygkforgalmat Bp-re. Na itt legyen okos az ember!
Előzmény: BA123 (10639)
BA123 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10639
Azért ez nem ilyen egyszerű!
Az EU sem csak úgy szórja a pénz felénk, ezt azért ne gondoljuk. És mi forintunk egy része is egyenesen Brüsszelbe megy, hiszen hozzá kell járulni az EU kasszához, bár a mérleg mindenképp pozitív ránk nézve.
De ezek a támogatások azt a célt is szolgálják, hogy a gazdagabb országok pangó gazdaságát a keleti országok megrendeléseivel tuningolják. Vagyis nem véletlen hogy a nagy projektjeink egy jó részét nem hazai cégek végzik, és így a lé egy része végül is visszafolyik nyugatra. De persze ez azért annyira nem rossz, mert a pálya meg itt marad:)
Előzmény: M43 (10637)
BA123 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10638
Az engedélyeztetés sehol nem egyszerű. Ahol sok az önkormyányzat ott egy kicsit még bonyolultabb, mint az autópályáknál.

Nem az a lényeg hogy egy projekt mennyibe kerül, hanem az hogy mennyire éri meg. Tőlem az M4 lehetne 1000 milliárd is, ha a megtérülési mutatóban jól teljesítene, de nem.

Az M6 viszont épp ezért sokkal jobb projekt. Ezt valóban nehéz egyenlőre forgalmi adatokkal alátámasztani, de komoly szunnyadó gazdasági potenciálokat szabadít fel, ezért jó megtérülési mutatói vannak. Ezért is kapta 2007-ben a PFI Annual Award PPP "az év üzleti díját"
Előzmény: M43 (10635)
M43 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10637
Remelem hogy nem en fizetem az adombol, hanem az eju ad ra pizt. Viszont eju altal nem finanszirozott vitathato hasznossagu projecteket tenyleg nem akarok az adombol finanszirozni.
Előzmény: elemes2 (10636)
elemes2 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10636
Asszondom, ha mar elkezdtek, madd nennyen a 4-es metro

ha te fizetnéd, nem lennél ilyen nagyvonalú...
Előzmény: M43 (10635)
M43 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10635
Budapesten bejon meg egy tenyezo, az engedelyeztetes, ez onmagaban annyit nyom, mint szinte az osszes tenyezo onmagaban
Csoda, ha valamilyen kozlekedesi beruhazast egyaltalan el lehet kezdeni a fovarosban, persze azonnal politikai meg civil csatarozasok kozeppontjaba kerul.
Asszondom, ha mar elkezdtek, madd nennyen a 4-es metro, raadasul ha ezaltal a dugok altal szabdalt pesti belvarost pacifikalni lehet valamennyire, plusz par autost metrora ultetni, ezek hosszutavu elonyekent elobb-utobb bejon meg a b*szommagas ar is.
Ha jol emlekszem, az 5 millas Madridnak 12 (!) metrovonala van kb, persze ott nincs vilcsi meg hev.

Csak osszehasonlitaskent, a Heatrow egyetlen terminalja, az otos a 4-es metro teljes (Baross terig) provizorikus koltsegenek 3-szorosaba kerult.
Előzmény: g86 (10619)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10634

azé gondolom, hogy valami sportreptér, mert még egy rendes utasforgalmi épület sincs rajt...

 

a wiki sem említi:

 

Rijeka has an awkward air connection; it has an international airport of its own, but it is located on the nearby island of Krk.

Előzmény: elemes2 (10632)
attus germanicus Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10633
>mán úgy érted, hogy bizonyos kivitelezői csoportok olyan mértékű befolyással bírnak a döntéshozókra, hogy el tudják érni, hogy a műszaki-gazdaságossági szempontokkal szemben a nekik kedvező műtárgyak legyenek preferálva?

Hogy a kérdezett mire gondolt, azt nem tudhatom, de az jól látható, hogy a tervezésnél a kivetelezői csoportok befolyása az egyik, ha nem A legfontosabb tényező.

Előzmény: Törölt nick (10565)
elemes2 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10632
hobbireptérnek kicsit drága, és ezen a hepehupás vidéken a két kilométeres kifutópálya is komoly eredmény :-) és egyébként a szantorini nemzetközi reptér is kb ekkora.
Előzmény: Törölt nick (10627)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10631

Én pont a 2*1 sávos félautópályának nem látom sok értelmét.

pedig pont ennek van: relatíve olcsón bővíthető fullpályára...

 

Esetleg a meglévő utat lehetett volna beáldozni, annak a korrekciójával kiépíteni a 2*2-es gyorsforgalmi utat.

korábban én is ezt gondoltam, de szerintem a meglévő főutat csak ott érdemes 2x2esíteni, ahol hosszútávon sem terveznek gyorsforgalmit.

különben csak kidobott pénz...

 

ráadásul a gyorsforgalmik mellett meg szükség van összefüggő hálózatot alkotó fő-és mellékutakra utakra, nehogy úgy járjunk, mint a hollandok, ahol a szomszéd településre is ap-án mennek az emberek...

meg terelőútnak is jók, havária helyzetekre...

 

 

Mint a 8-as esetén tették van vagy mint tervezik a 85-86 utak esetén.

a 85-86-nál ponthogy nem: ott új nyomvonalon építenek félpályát...

(vagy változtattak a koncepción az elmúlt néhány hónapban??)

 

A 4-5 ezres forgalommal kapcsolatban még mindig azt mondom, hogy alábecsülsz.

 

a forgalmi prognózisban meg ne legyen igazam.

az M35nél mindenesetre jól tévedtem: valóban nevetségesen alacsony a forgalom...

számolj azzal is, hogy nem veszi át a régi út teljes forgalmát.

tehát ha paksnál van 8e, akkor abból mondjuk átmegy a pályára 3-4e...

 

mondták hogy a 2007-es forgalmi adatok június végére várhatók...

 

az finom lesz... :-)

remélem ezek már helyes 4esúti adatokat tartalmaznak, nem a 2000es adatok erősen alábecsült extrapolációját...

Előzmény: Rooger Preed (10630)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10630
Én pont a 2*1 sávos félautópályának nem látom sok értelmét.
Kicsit talán jobb, mint egy sima főút, de érdemi fejlődést a párhuzamos közlekedés és a keresztirányú forgalom megszűnése jelent.

Esetleg a meglévő utat lehetett volna beáldozni, annak a korrekciójával kiépíteni a 2*2-es gyorsforgalmi utat. Mint a 8-as esetén tették van vagy mint tervezik a 85-86 utak esetén.

A 4-5 ezres forgalommal kapcsolatban még mindig azt mondom, hogy alábecsülsz. Mondjuk ehhez lehetne annyi esze az önkormányzatoknak, hogy kitiltsák a teherautókat a településekről (kivéve célforgalom).
Apropó, írtam a közút.hu-nak és azt mondták hogy a 2007-es forgalmi adatok június végére várhatók.
Előzmény: Törölt nick (10629)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10629

ennek sok értelme nem lenne...

hamán nekiláttunk, akkor inkább 2x1es félautópályaként és uniós pénzből kellett volna...

 

4-5e-es forgalomra az is untig elég.

aztán ha majd felmegy 15e-re, akkor jöhet a 2. félpálya.

 

a horvátok legalábbis így építkeztek isztrián...

Előzmény: Rooger Preed (10628)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10628
Kíváncsi lennék, hogy ha 2*2 sávos autóútként épült volna (vmax=110, kicsit keskenyebb sávok, stabilizált padka) mennyivel lett volna olcsóbb az egész.
Előzmény: M43 (10616)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10627

ez csak valami hobbireptér...

a város nemzetközi(?) reptere a krk szigeten van...

Előzmény: elemes2 (10625)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10626

ja, így oké, én is ezt mondom, ezt az 500mrd most a közútra kellett volna költeni...

(én aszittem csak tömegközlekedési beruházásokra gondolsz...)

 

monnyuk azt jó lenne látni az M4-et is a táblázatban, az arányok érzékelése végett...

 

meg jó lenne 1 térkép, ami ezek a projektek be vannak jelölve...

 

van jópár számomra ismeretlen projek is a listában, de pl. olyanokat hiányolok belőle, mint a ferihegyi gyf 2x2esítése, meg a csepeli hidak...

Előzmény: elemes2 (10622)
elemes2 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10625
ja, nem mind, csak egy szomszédos, nyugat felé.

érdekessék, hogy kicsivel északabbra a pályától száz méterre van a reptér leszállópályája:

http://maps.google.com/maps?hl=en&ie=UTF8&ll=45.377661,14.496095&spn=0.005562,0.010793&t=h&z=17
Előzmény: elemes2 (10624)
elemes2 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10624
itt ugyan csak az árnékokból lehet következtetni, de ezen az úton minden csomópont ilyen :-)

http://maps.google.com/maps?hl=en&ie=UTF8&ll=45.311816,14.529247&spn=0.005568,0.010793&t=h&z=17
Előzmény: Törölt nick (10623)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10623

a draga csp a rijeka-krk gyorsforgalmin...

 

há nem egy ferihegyi gyorsforgalmi, bár igaz, hogy szomszédainknak sokkal könyebb a dolga, hisz itt lényegesen durvább a terep... :-)))

elemes2 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10622
csak fejből írtam, ezért most keresgélnem kellett:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=75211071&t=9154944

másik lista, amit a PWC csinált a közlekedésfejlesztési beruházásokról, itt csak becsült ráfordításokkal. érdekesség a 10-es út és az M3 összekötése, Duna híddal együtt 55 mrd forintért:

http://www.privycouncil.hu/bom/pwc_tanulmany/F-04_1-22.pdf
Előzmény: Törölt nick (10621)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10621
izé... ezt elemes2nek akartam linkelni...
Előzmény: Törölt nick (10620)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.06 0 0 10620

kb a negyvenedik helyen áll (utasperc-megtakarítás szerinti sorban)

hiszem, ha látom, de még akkor se nagyon... :-)

 

be tudnád linkelni ezt a listát?

Előzmény: BA123 (10615)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!