Köszönöm a válaszokat. Eddig csak kétszer észleltem hogy nem reagál a gázadásra, de akkor szinte egyálatalán nem és elindulni is alig sikerült. De az utóbbi napokban megint minden ok. Remélem nem is lesz újra! Majd kiderül.
nekem hidegen 1000 körül van az alapjárat és ahogy melegszik ugy megy vissza 750 körülire de ha hidegen csak beinditom ugyan egy reagál mint melegen-- arra nem tudtok valami mért ingadozik az alapjáratom csak picit de elég ahhoz hogy rezegjen minden folytószelep tisztitás után nemlet alapbeálitás csinálva
Ez általában azért van, mert a beporlasztott üzemanyag kicsapódik a henger hideg falán és nem tud rendesen égni.
MPI (ha erről van szó). Gyakorlatilag a szívószelepre fecskendez, az és a hengerfal (itt zajlik az égés, másodpercenként sok -> forróság) eléggé nem hideg már néhány mp után. Nyilván még nem tökéletes a hengerben az üzemanyag-levegő homogenitás, de a kicsapódást kétlem.
Persze az olaj még sűrű, stb. és az égés sem egészen tökéletes, tehát lustább a rendszer, de az semmiképp nem normális, ha nem reagál a gázra.
Nyilván épeszű ember nem forgatja tiltásba indítás után fél nanosecundummal, de beindítom, bekötöm magam és indulok néha. Gond nélkül.
Nekem félalkesz üzemmódban van az a vicces jelenség, hogy kb. 70 foknál változtat valamit a motor management (vagy ekkor nyitja a hideg levegőnek az utat a légszűrőházban a termosztátos csappantjú, vagy a befecskendezési dúsítást itt veszi vissza a rendszer, vagy más), és ekkor ha nagyon kis gázzal haladok (pl. 60-al a Hungárián reggel 5-ben, akkor "megcsuklik" a motor egy fél pillanatra. Rögtön utána minden tökéletes megint. Tiszta benzinnel nem csinálja.
A gázadás szerintem az autómata szivató működésének zavara okozhatja. Az enyém az indítás után azonnal reagál a gázadásra persze megfelelő ellenszolgáltatás (benzinkút bekötve) fejében, mert akkor rendesen zabál ha nyomom neki.
Reggel meg este (napközben is csak áll és hűl a kocsi), de mire az utca végére érek 2-3 perc, már minden OK. De ha ennyit várok, pl járó motornál vakargatom a jeget az ablakról, akkor induláskor már megy rendesen
Ez általában azért van, mert a beporlasztott üzemanyag kicsapódik a henger hideg falán és nem tud rendesen égni.
Lehet hogy nem ártana egy garnitúra új gyertya. Én a gyáriakat használom, és min. 85 ezer van bennük. (de inkább 100 ezer)
Sziasztok! Eltörték a csomagtérajtó nyomógombját, ezért valahonnan újat vagy bontottat kell majd szereznem. Erre gondolok:
Két kérdésem lenne ezzel kapcsolatban:
1. Van e valakinek tapasztalata az utángyártott illetve a gyári zárral kapcsolatban érdemes megvenni az utángyártottat vagy valami nagy különbség van a kettő között?
2. Olvastam elvileg itt régebben, hogy az új zárat átlehet állítani a régi kulcshoz, és utána már azzal nyitni-zárni. Ha ez igaz, erről egy kicsit bővebben ha lehet tudna valaki mondani valamit? Hol lehetne, illetve hogy is lehetne megcsinálni?
Akkor jó! De az elmúlt kb 5 indításból kétszer is előfordult hogy hiába nyomtam a gázt nem pörgött. Pár perc után sikerült csak. Na ez már gond szerintem.
Sziasztok! Mennyinek kellene lennie a alapjáratnak hideg indításkor? Mert én nem nagyon látok különbséget nyárhoz képest. Most 700-800 körül van. ÉS néha nem reagál a gázadásra se, csak alapjáraton megy.
Hali! Agyalni lehet rajta de szerinted a géped a kopott belsővel elbírja a plusz 20-30 lóerőt? és ha elbírja meddig 1-2 ezer km? És mekkora lessz a fogyasztása?Ez neked megéri? Szerintem a fő kérdések és számítások ezek legyenek és ne a technikai oldalon. Megcsinálni mindent lehet de egyszerűbb venni egy másik autót ami nagyobb teljesítményű.
Tizstelt Uraim ma tanultam megint valamit. Úgy két hete elkezdett rángatni hidegen a gép lehúzam a kábelt és melegen jó is volt, de hidegen egyre jobban rángatott . Ma délután rászánta magam és átnéztem az elektronikát és--- a rotor szétt volt esve a darabja benn volt az elosztó alján én ilyet még nem láttam. Kicseréltem és láss csodát megint megy mint a golyó.
Sziasztok ! Ma központizár szervíz közben érdekes dolgot vettem észre a verdán. Az ajtók belsejében acélcsöves merevítés van mind a négy ajtó középtájékán négy csavar rögzíti, ez gyári tartozéka a kocsinak vagy már utólagos szerelés eredménye? Aztán a kocsi alját teljes egészében egy gumiszerű redős réteg fedi ami a küszöb teljes felületén is rajta van, ugyanez az anyag van az ajtó ablakai között is, ez is gyárilag lehet rajta? A kocsi 97-es GLXi még a modellfrissítés előtti darab.
Ha a vaznyulvanyok elmentek, akkor tenyleg inkabb csereld le, bar meg igy se biztos hogy megeri megcsinaltatni, tenyleg egyszerubb es jobb megoldas egy masik auto.
Amugy nem tudom, szerintem egyaltalan nem dragak az alkatreszek, inkabb a munkadijjal van a gond, az a draga.