Keresés

Részletes keresés

tyafi16 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 92
Köszi a segítséget.
Mostanság kezdek csak / nyugdíjasan/ fórumozni, így könnyebben fog menni a hozzászólás.
Előzmény: Evicke (90)
olvaso2010 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 91
De igen - monjuk, hogy egyszer vele, egyszer nélküle :-)
Észrevettemközben, hogy a kávét nem Évicke írta a freeblogon.
A méz: egyetértek a termelői preferenciával, de fogyási szándék esetén az összes cukorral vigyázni - ezt mondják.
Köszi a majonéz receptet, kezdőknek (nekem is) jó látni, hogy nem is olyan bonyolult.
Előzmény: tyafi16 (87)
Evicke Creative Commons License 2010.01.03 0 0 90
hát én nem tudom, biztos. :-) köszi!
(nem kell kiírnod, mire válaszolsz, elég, ha a válaszlinkre kattintasz)
Előzmény: tyafi16 (87)
olvaso2010 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 89
Mit akarsz enni? Joghurtos salátaönteet? Vagy fiiiiiiiiiinom igazi kígyóuborkát? Régen, amikor cigiztem, nem is tudtam milyen finom a kávé (mert persze cigivel ittam csak...). Most az ételek ízét is felismerem és szeretem, löttyök nélkül. Szerintem ebben nem kell kompromisszum, hanem egy pozitív csalódás a zöldség ízében :) Szoktam pl. répát enni magában, mondjuk, hogy csoki vagy ketchupos sültkrumpli helyett. Kevesebbet eszem, tök jó. A kávé finom, a feketeséggel elővigyázatos vagyok, innen nézve kizárt, hogy valaha eljutok odáig.
Előzmény: Evicke (88)
Evicke Creative Commons License 2010.01.03 0 0 88
jó kis saláta, ma meg is csinálom, köszi! úgyse volt ötletem, mivel egyem meg a hűtőben figyelő kígyóuborkámat... :-)
de az öntet csalódás: csak ennyi? :-)
Előzmény: olvaso2010 (86)
tyafi16 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 87
Evicke 85-höz.

Szerintem saját készítésű majonéz mehet.
Tojássárgájához o3 olajat cseppenként kikeverve, fűszerezve , kicsi joghurttal, vagy a nélkül, mehet a nyers salikhoz. Nem?
olvaso2010 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 86
Pont most tettel fel ezt amoda:
Kígyóuborka kockára.
Főtt tojás hűtve, enyhén megsózva, szelve/aprítva.
Paprikás pulyka sonka felcsíkozva.
Füstöltsajt (kemény) kockák.
Icipici balzsamecet&olivaolaj. - tudomásom szerint megengedett.
Mennyiség, arányok tetszés szerint.
Egyéb zöldségek esetén azok leve is profit lehet :-)
Előzmény: Evicke (85)
Evicke Creative Commons License 2010.01.03 0 0 85
sziasztok újra :-)
tök jó, hogy így pörög a topik! :-)

lenne egy buta kérdésem: mit használtok salátaöntetként? én eddig sajna a zacskós műizéket tettem rá lustaságból, meg azért, mert nem voltam nagy salátafogyasztó, így nem volt gyors, bevált receptem sosem. max. joghurthoz kevertem ezt-azt, pl. cirtomlevet, mustárt, meg a többi fűszert.
gondolom, a paleóban kevés valamilyen növényi olaj + fűszerek... esetleg valami szaftot mi tud adni? a gyümölcsöknél még elmegy, azoknak van levük, de zöldségsaláta nekem "száraz", úgy nem bírom megenni... :-/
olvaso2010 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 84
Manapság szerintem is ez a kettő (C, D) kell egy immunrendszer életben tartásához.
Előzmény: mineralwasser (83)
mineralwasser Creative Commons License 2010.01.03 0 0 83
C-vitaminnál az is megfontolandó, hogy a modern körülmények között termesztett zöldségekben, gyümölcsökben csökkent C-vitamin tartalom van. Ehhez még hozzá jönnek az egyéb civilizációs ártalmak, amik miatt esetleg magasabb a szükségletünk is, hogy ezeket kivédje a szervezet. Máris ott tartunk, hogy csak mesterségesen lehet pótolni a különbséget. Persze a jól megválogatott táplálék (sok nyers zöldség például) is segít, de az biztos, hogy nem tudunk már kilóra sem annyi zöldséget megenni, amennyi ezt fedezi.
mineralwasser Creative Commons License 2010.01.03 0 0 82
Valaki itt korábban kérdezte, miért jó a sajt, ha a tej nem jó.
Nos, a magyarázat úgy tudom, az, hogy a szervezetben a magas inzulinválaszt a tejsavóban lévő anyagok (fehérje) provokálják ki, a tejsavót viszont a sajtgyártáshoz nem használják fel, tehát ebből kimarad.
Evicke Creative Commons License 2010.01.03 0 0 81
állítólag jó rákmegelőző a C-vitamin is, mint a D. és manapság, még ha paleo étrenden vagyunk is, mégiscsak több rákkeltő anyaggal találkozunk...
Előzmény: bm613 (79)
olvaso2010 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 80
Szerintem is hihető, logikus és kivitelezhető, hosszútávon is.
A D-vel kapcsolatban igen, eszek valami magot, de főleg most, naphiány idején ebből több kell.
A C-t csak megemlítettem, de számomra az o3 pl. fontosabb. Én mással nem is nagyon élek, de a multi-vitamin kérdést latolgatom.
Szóval nem vagyok egy vérbeli C-fun, de azért lehet benne valami, mondjuk egy alaperősítés. A gyüjtögetéstől már annyira eltávolódtunk, hogy erre már talán át is kódolódtunk?
Előzmény: bm613 (79)
bm613 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 79
Egy ismerőstől megkaptam ezt a könyvet. Elolvastam, egészen érdekesnek látom az ötletet. Szerintem abban különbözik a többi ilyen alternatív étrendtől, hogy ad valami magyarázatot is arra, hogy miért kellene eszerint élnünk. Tök logikus a hivatkozás a millió éves alkalmazkodásra. Ettől még persze nem biztos, hogy igaza is van, de legalább elképzelhető, ellentétben a többivel (pl. mi a tökért volna jó, hogy a szénhidrátszükségletünket az egyik napon tömjük magunkba, a fehérjét meg a másikon... ez ugye most egy divatos diéta).
A vitaminokhoz viszont... addig megint csak érthető, hogy D-vitamin sokkal több szintetizálódott a természetben élő emberekben, mint a mi mostani életmódunknál, ahol nagyrészt épületben töltjük az időnket. Értem az omega-3-at is a hallal. No de C-vitamint hol a fenébe evett többet az őskori ember, minek kellene az a megadózis? A nagy gyűjtögetésben csupa C-vitaminos bogyó szerepelt volna? Erősen kétlem. Ugyanez a kérdés a többi vitaminra is vonatkozik. Ha az ember átáll paleo étrendre, akkor elvileg a napsütésfüggő D-vitamint kivéve mindene meglesz, ami kell (hiszen ha jól értem, erről szólna a dolog). Szóval akkor minek?
Előzmény: olvaso2010 (78)
olvaso2010 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 78
Arról van szó, hogy (az egyébként vita tárgyát képező) napi vitaminmennyiséget nem tudjuk bevinni, bármennyire is "jól" eszünk. Nem tudok annyi halat enni, h elég omega 3am legyen, sem annyit napon lenni, h elég D vitaminom, és ugye vannak, sokak szerint pedig a C-ből is több kell.
Az egyéni igények a legfontosabbak, tapasztald meg.
Előzmény: zsuzsi07 (74)
tyafi16 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 77
A SZG blogjáról vagyok P.E.

Aki kiváncsi esetleg a Dr.Légrády: Tojás, táplálkozás, egészség -c. könyvre, az megtalálja a www.szamosmiklos.hu-n.
Megjelenésétől fogva követjük a benne ajánlottakat. Csak Ő még a gabonafélék szerepéről nem sokat írt. Inkább a koleszterin mítosz cáfolatára helyezte a hangsúlyt,
és a máj-epehólyag rendszer működtetésére.

zsuzsi07 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 76
Szerintem a crossfit nagyon durva. Ahogy ez a Mark Sisson kinéz, az meg nagyon impresszív, viszont természetellenes. A body buildinget és hasonlókat is természetellenesnek tartom, ha már a kőkorszakinál tartunk, akkor szerintem a 'természetes' testalkat nem a kigyúrt test, hanem a szikár, leszálkásodott, nagy állóképességű test, ezek pedig nem izompacsirták. Valószínűleg egyébként a kőkori ember sem úgy nézett ki, mint egy mai testépítő.
Amit korábban belinkeltetek, az a youtubos film is azt mondja, hogy kerüljük a megerőltető, kardio, zsírégető, vagyis hosszan tartó, izzasztó sportokat, helyette legyen változatos, kiszámíthatatlan, de állandó aktivitást adó a mozgásunk. És ez szerintem is közelebb áll a természeteshez.
Előzmény: gergoagainstcd (63)
SiriusBlack Creative Commons License 2010.01.03 0 0 75

a dr. légrádi könyvében van ez hogy reggelire együnk zsírosat. van magyarázata is, mert az éjszaka folyamán megtelt epehólyag csak valamiféle zsír hatására tud ürülni. egy szalonnás tojásrántotta szerintem jó reggeli. és bőven van idő a megemésztésére, mert tutira nem akarsz enni utána. hosszan.

 

szerintem ez a "mit mikor" kérdés nagyon egyéni.  ha a paleos megszorításokat betartja valaki, akkor szerintem ehet amikor kedve van hozzá. a paleolit ember alighanem akkor evett amikor talált vagy elejtett valamit. nem hinném hogy ez napszakhoz kötődött. mindig mindent meg tudunk emészteni. (kivéve a szöget, pet palackot,stb) csak néha lassabban, néha gyorsabban. ha nem eszünk sokat, akkor szerintem ezzel semmi baj nincs.

Előzmény: rockkan (73)
zsuzsi07 Creative Commons License 2010.01.03 0 0 74
Érdekes dolgokat írtatok itt le. Lehet, hogy kipróbálom.

Én teljesen cukormentes étrendet tartok (értsd ez alatt: hozzáadott cukor minden formája). Szerintem a mézet felejtsétek el, az ugyanolyan rossz, mint a cukor. Lehet, hogy több benne a vitamin, enzim, stb, vagyis 'természetesebb'. De ugyanúgy kórosan megemeli a vércukor szintet, mint a cukor. Inkább gondolkodjatok cukormentes ételekben. Esetleg egy kis édesítőszer, ha mindenképpen muszáj. itt persze lehet vitatkozni, hogy melyik a nem káros (én a xilitre és a sztíviára tennék).
Én tejet soha nem ittam, egyéb tejterméket is kevest. Viszont teljes őrlésű kenyeret igen. Rizst, krumplit is. De meggyőzőnek látszik, amit elolvastam a gabonákról és az inzulin rezisztencia kialakulásáról meg más káros hatásokról. Lehet, hogy kipróbálom.

Egy kérdés: Ha ez ilyen egészséges, akkor mi szükség van vitaminpótlásokra?többen is említettétek, hogy ez is része a diétának.

Szerintem a gyümölcsöt kár mellőzni! Inkább egyétek csak délelőtt, és magában. mindig főétkezés előtt legalább 1 órával. Aki fogyizik, az valószínűleg így is lefogy, legfeljebb hosszabb idő alatt, de hát a túlsúly sem egyik pillanatról a másikra ment fel, nem igaz? Szénhidrát pedig KELL a szervezetnek, csak nem mindegy, milyen forrásból. A gyümölcs viszont jó forrás.
rockkan Creative Commons License 2010.01.03 0 0 73

Szerintem rosszul tudod. Ha reggel eszel zsírosat, az egy táplálkozási ciklust indít, 2-3 órás emésztéssel (fő étkezés). Ha kb 12-14 órakor húsost eszel, annak max 4 óra kell. A harmadik (fél-adag) este 6-7 között nyugodtan lehet gyümölcs, vagy nyers zöldség, esetleg saláta (kevés hússal, hal stb jöhet).  Az üres gyomorban max félórát tartózkodik, az emészése a belekben zajlik.

 

Hasznos mert lúgosítja a szervezetet. Ha például napközben cukrosat ettél, vagy összettél ezt-azt, és érzed, hogy nem bírsz az emésztésével, pár sárgarépa elrágcsálása, vagy egy alma elmajszolása 1-2 óra alatt teljesen elsímítja a problémát. Ha 10kor fekszel, addigra újra üres a gyomrod, kezdődhet az éjszakai zsírégető fázis.

Jó a gyümölcssaláta is.

Próbáljátok ki, nekem mindig bejön. De nem szabad erős vacsora után közvetlenül sok gyümölcsöt enni, mert az bennragad a gyomorban, és akkor okoz felfúvódást.

 

Szóljatok, ha nem jól tudom, én mérnök vagyok nem orvos.

Előzmény: Törölt nick (72)
gÖndÖr Creative Commons License 2010.01.03 0 0 71
Poén, hogy eljutott Magyarországra is ez az étrend. Sajnos igy már nem számítok eléggé sznobnak, de annyi baj legyen :)
pucros Creative Commons License 2010.01.02 0 0 70
Szó sincs összeesküvésről.

Érdekes olvasgatni a futurológusok sci-fi elméleteit a jövő veszélyeiről, amikor majd az intelligens gépek uralmuk alá hajtják az embert. Mi meg csak szolgáljuk azokat akiket mi hoztunk létre hogy megkönnyítsék az életünket.

A szomorúan ironikus az az, hogy ez máris megtörtént. Csak éppen az általunk létrehozott konstrukció, aminek a rabjai lettünk mi emberek, nem olyan látványos dolog, mint egy rettentő okos gép ami többet és jobban tud mint egy ember.

A gazdaság a mi urunk, az ő növekedését szolgáljuk mindannyian, ha belepusztulunk is. A részvények, amiknek az árfolyama felfelé kell menjen, a mi részvényeink, ha más nem, ott gyűlik a nyugdíjra való nekünk, kisembereknek. A hatalom, ami ellen folyton lázadunk, a mienk, a nép hatalma. A média, ami irányít bennünket, azért ilyen, mert a mi kedvünket keresi.

Nincsenek ott valaki mások, akik gonoszul és titokban összebeszélnek ellenünk. Csak mi vagyunk ott is.
Előzmény: rockkan (66)
SiriusBlack Creative Commons License 2010.01.02 0 0 69

hát ponthogy nem szelektálódnak ki. a szaporodó kort ugyanismindenki megéli. tehát a gének továbböröklődnek.

itt szerintem az életminőségről van inkább szó. meg hogy az időskor produktív és érdekes lehessen. nem pedig küzdelem az addig felhalmozott betegségekkel.

Előzmény: rockkan (66)
olvaso2010 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 68
Úgy legyen!
És köszönöm a reggeli alátámasztását.
Előzmény: rockkan (66)
olvaso2010 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 67
Értem, kicsi viszavétel :-)
Az Atkinst jól ismerem - szerintem gyilkos.
Legalábbis az én arcomról eltüntek az érzelmek 1-2 nap alatt.
Jobb lesz ez a Paleo!
Köszi a linkeket.
Na, akkor narancs, ubi, husi, banán, futógép :-)
Előzmény: gergoagainstcd (63)
rockkan Creative Commons License 2010.01.02 0 0 66

Én összeesküvéspárti vagyok.

 

Ez a nyugati társadalom egyébként tényleg borzasztó. És még mennyi minden összefüggést nem látunk. Az ipari forradalom, a gazdaság növekedésfüggősége, a fogyasztás alapú társadalom tönkre teszi az emberiséget.

A kör bezárult.

A recept hogy, hogy tegyük tönkre az emberiséget adott:

 

Gyárts bármit, amiből nagy hasznod lehet, mindegy milyen áron. Hitesd el az emberekkel, hogy az jó nekik. Költs sokat reklámokra. Etesd, itasd meg velük. Ha megbetegszenek tőle, majd bebizonyítjuk hogy nem attól van (lefizetett kutatók, publikációk). Sőt kifejleszti az orvostudomány az ellenszerét. Sok gyógyszert gyártunk, és el is adjuk. Nagy haszonnal. Megint lehet reklámozni, kutatókat fizetni, publikálni, kormányokat, orvosokat, minisztériumokat félrevezetni. Az emberek a mai orvostudománytól, ha már komolyabb bajuk van, meg nem gyógyulnak. Igaz nem is célja ez az orvosoknak. Csak a gyógyszer szedetése, minél több annál jobb. Mindenkinek. Mármint aki azon az oldalon van. De legalább lesz újabb 10 betegségük, amire újabb gyógyszereket lehet kifejleszteni, eladni. Közben mindent ugyanúgy fogyasztanak, ha nem még többet (függőség). A lényeg, hogy meg ne haljanak azért túl korán, elég ha elérik a nyugdíkorhatárt. Akkor nyergeségesek az államnak, a társadalomnak. 40 év TB fizetés, kúrák, gyógyszerek, jövedéki adók állnak szemben némi orvoslási költséggel, kórházi ápolással.

 

Kedves beteg! Le ne szokjunk az alkoholról, cigiről, gyógyszerről, zabálásról! Meg ne próbáljunk gyógyulni! Az a jó beteg, aki sokat fogyaszt, és sokat fizet, és nyugdíjba lépése másnapján feldobja a bakancsot. Persze azonnal, nehogy ápolni  is kelljen még pár napig. 

Addig valahogy életben tartjuk őket. Döbbenet. A cukoripar, étolajipar, gabonaipar, margarinipar, orvostudomány, gyógyszeripar azt csinál velünk amit akar.

 

Mert mi kényelmesen akarunk élni, nem akarunk megdolgozni a betevőért. Dolgozzanak meg mások mindenért, mi csak élvezni akarunk. Egyáltalán mindent élvezni akarunk. Mident egyszerre, egy helyen, és folyamatosan! Mi sosem éhezhetünk még 5 percere sem. Azonnal a szánkba nyomnak egy hamburger+sütkrumpli+fagyi+csoki menüt.

Ha jól tudom a cigarettát (dohányt) alkalmakkor használták az indián "sámánok, táltosok", ha az isteneikhez akartak fordulni, tudatmódosító hatása miatt. De nem élvezeti cikként mindennapos használatban.

Ugyanez a helyzet csokoládéval (kakaóval). Meg a zabálással. Ma minden a zabálásról szól.

Legyen családi ünnep, lagzi stb. Minek?

 

Pedig igenis, az csak egy szükséges rossz. Csak táplálék felvételnek kellene lennie. Minél kevesebb, annál jobb. Az egészség a gyomorban lakozik. Ha azt tönkre tesszük, nincs immunrendszer stb.

Tényleg élvezni is lehet az éhséget, persze nem azért kell éhezni. De éhesnek lenni, pár óráig, az nem árt sőt. Őseink böjtje is erről szólt.

 

A cukrot pl. ekkora menniységben száz éve etetik velünk, ugyanúgy a margarint, étolajat, tejet,lisztet is. Mellette tiltják a zsírt, tojást. Gondolkodjunk el ezen!

 

Olvassátok pl dr. Légrády Péter: Tojás Táplálkozás Egészség c. könyvét is.

 

Abban is totális szembefordulás van a nyugati ajánlott étkezési szokásokkal. Amivel SZG nem foglakozik, azok az időzítések, pedig fontos szerepe van. Mikor mit, mennyit együnk? 

 

Bőséges reggeli (lehetőleg zsíros), könnyed ebéd, és féladag vacsora, az is lehetőleg zöldség, vagy gyümölcs alapú legyen.

 

A paleo és hasonló alapokon nyugvó étrendek előre fognak törni, mert rejedni fognak a gyúgyulások, a fogyások, a javuló teljesítményekről, közérzetről szóló beszámolók, először a közvetlen környezetünkben, hiszen azok látnak minket mindennap. Aztán jönnek a széles körű átállások, és lassan mást kell kitalálniuk a margarin, étolja, cukor gyártóknak, a pékeknek, és a cukrászoknak, mert nem lesz aki megvegye a termékeket.

 

De jól van ez így. Ez is evolúció. A táplálkozás evolúciója. Ha ez a jó táplákozás akkor majd kiszelektálódnak a nem ezt követők.

 

 

 

 

 

gergoagainstcd Creative Commons License 2010.01.02 0 0 65
igen - igen, az ilyen fajta edzést crossfitnek hívják. 'funkcionális' fittségre hajtanak. nem arra , hogy írtó izmosak legyen és ne tudjanak futni és arra sem, h ki tudjanak futni a világból , de alig emelni. és a kettlebell az edzések szerves része, más szabadsúlyokkal és rengeteg intenzív saját testsúlyos gyakorlattal.
Előzmény: pucros (62)
SiriusBlack Creative Commons License 2010.01.02 0 0 64
nekem pont az a tapasztalatom, hogy ha betartod a hardcore paleot, akármennyit ehetsz. az első pár hétben talán eszik is az ember többet, aztán beállítja magát a dolog. és mindenképpen fogyni fog. a normál súlyára. sportolni simán lehet ezzel a kajával. sőt. (ha parázik valaki, egyen a sporthoz banánt.)
Előzmény: gergoagainstcd (58)
gergoagainstcd Creative Commons License 2010.01.02 0 0 63
szó sincs teljes megvonásról :) a visszafogás csak felgyorsíthatja a folyamatot. az atkins diéta is low-carb és több fázisa van, eleinte igen kevés szénhidrát, majd enyhít a szigoron. az atkins csak egy példa ami eszembe jutott, először itt olvastam erről :

http://www.marksdailyapple.com/the-primal-carbohydrate-continuum/

Ez Mark Sisson oldala, ő kicsit módosította a paleo-t.Fittségre hajt az öreg.
http://i247.photobucket.com/albums/gg158/MDA2008/MarkBackYard.jpg inkább több, mint kevesebb sikerrel. 57 körül van azt hiszem. A fenti linken írja, h 0-50 g szénhidrát/nap írtó gyors fogyás, 50-100 -ig kényelmes fogyás, és 100-150 ig súly tartás. Ez fölé nem szabad menni, miután elérted a kívánt alakod :) . És persze nem túledzeni és amit még sokszor hangsúlyoz, hogy főleg nem aerob tartományban órákig cardio edzést folytatni. De ez volt a videóban is.

A lényeg , hogy kicsit visszafogsz a gyümölcsből(napi egy kettő szem akármi biztos belefér, csak ne rengeteg) és a mézből. Zöldségből nem is kell szerintem, ha kell változtatsz az edzéseken/mozgáson és könyebben fog menni. <50 g szénhidrát szerintem csak nagyon kövér, nagyon türelmetlen embereknek van és nekik is csak beiktatni ajánlott 1-2 iylen napot.

példának:
http://diabetes.freeweb.hu/kaja/ertekek.html#gyumolcs
e szerint 100g narancs szénhidrát tartalma 8g. akkor meg lehet enni egy kiló narancsot , ha más szénhidrátot nem eszel aznap és fogysz.

Előzmény: olvaso2010 (60)
pucros Creative Commons License 2010.01.02 0 0 62
hát ez jó:)

Azt hittem, a kettlebell lesz a végkicsengés. Az nagyjából megfelel a kritériumoknak, és az alapja is az, hogy a természeteshez hasonló erőkifejtés akar lenni.
Előzmény: gergoagainstcd (58)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!