Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gallo Creative Commons License 2020.07.30 0 0 107426

Erős túlzás, az biztos.

Előzmény: dokeee (107424)
t.lantos Creative Commons License 2020.07.30 0 0 107425
Előzmény: Mateuuu (107422)
dokeee Creative Commons License 2020.07.30 -1 0 107424

Meg egyébként is balfaszság egy ilyen autóra 18-as felni. 

Előzmény: gallo (107423)
gallo Creative Commons License 2020.07.30 0 0 107423

Mielőtt bármit vásárolsz szerintem használj egy internetes keresőt és keress rá hasonlókra: ET szám különbség, váltóméret kalkulátor. De még előbb nézz utána, hogy a te autódra mik a gyári méretek. Olyat keress.

 

Az csak az egyik baj, hogy ez a beleérne kátyúnál a hátsó tengelyen. Gondolj arra, hogy az autót kormányoznád is. 

Előzmény: Mateuuu (107422)
Mateuuu Creative Commons License 2020.07.30 0 0 107422

Értem köszönöm, és felni méret terén milyet tudok felrakni még ami elfér vagy jó rá? nekem most 195/55 15col van rajta találtam egy 225/40 18 colosat az már túl nagy volna vagy még belefér? Attól tartom hogy a hátsó tengelyen ütni fog egy kátyúnál.

gallo Creative Commons License 2020.07.30 0 0 107421

Én egyszer felraktam téli szettnek egy Pug 207-re a 307 felnijét.Ott 4 mm-rel ment beljebb. Az még a bőven belefér kategória.

 

Volna egy megoldásod. Megfelelő méretű távtartó + nagyobb ET kombináció. Ekkor problémás lehet a csavarok hossza (rövidsége).

Előzmény: Mateuuu (107420)
Mateuuu Creative Commons License 2020.07.30 0 0 107420

Hát igen ezzel a 13-18 as Et mérettel eléggé szívok, nem lehet találni használt alufelnit nyári gumival nem hibásan vagy túlárazva. Kisebb eltérés se fér bele a gyári méretet mindenképpen tartani kell vagy egy ET 25 netén belefér?

kiss_atti Creative Commons License 2020.07.30 0 0 107419

215/65*16 kisteher, 109/107, középkategória. 

mondjuk Hankook RW06, vagy hasonló

Két szett. 

 

Előzmény: rvf400 (107418)
rvf400 Creative Commons License 2020.07.30 0 0 107418

szia Ati, Sztivi szerint szeptember közepe-vége

mi kellene ? hátha...

Előzmény: kiss_atti (107417)
kiss_atti Creative Commons License 2020.07.30 -1 0 107417

Urak,

 

többször volt már szó róla, de mikortól is jönnek ki a "normális" téligumi ajánlatok, árak?

gallo Creative Commons License 2020.07.30 0 0 107416

Ha a két felni szélessége azonos, akkor ET 35 esetén jóval beljebb kerülne az új. Egyéb problémák mellett igen valószínű az, hogy bele is érne valamibe. Szívás a Peugeot/Citroen páros egyes modelljeinek kis ET igénye, de ehhez alkalmazkodnod kell.

 

Rakhatsz fel nagyobb agyátmérőjű könnyűfém felnit, de csakis központosító gyűrűvel.

Előzmény: Mateuuu (107415)
Mateuuu Creative Commons License 2020.07.30 0 0 107415

Üdv, 2004 es Citroen Xsarara keresek használt alufelnit, a gyári értéknek a felni Et számát 15-18 ra írják, rakhatok rá 35-ös ET számmal rendelkező felnit? Illetve az felniközépagyméret gyárilag 62,1mm, rakhatok fel 67mm eset ? Eléggé kezdő vagyok a témában a válaszokat előre is köszönöm.

Frankie64 Creative Commons License 2020.07.27 0 0 107414

Köszi! Van ahol befér az én keretembe is, szóval látókörben marad a Falken is.

Előzmény: sr1 (107413)
sr1 Creative Commons License 2020.07.26 -2 1 107413

Nem eszi a gumit.  Ezek a gumik ekkora súlyra vannak tervezve.

Ha rendbe van a futómű és be van tartva a gyári guminyomás, nincs semmiféle sarkok kopás, szép egyformán kopik a gumi.

 

Nekem most egy 2018-as VW Touaregem van (2.1 tonna üressen), a legkisebb gumimérettel rendeltem, ami 235-65-R18. 92e km a futása, kb. 70e km jártam vele (a többit télivel), egy Goodyear SUV gumi, 110-es súlyindexel, 2.5 bárra van fújva mindig és nagyon egyenletesnen kopik. Mivel a motor az első tengely elé van szerelve, az autó órrnehéz, nem forgattam a gumikat és egyenletesen koptak.

A rönő val. fronthajtású,   így érdemes 15-20e km-be átforgatni a gumikat. 

 

A tegnap rendeltem egy szett 215 65 R16C abroncsot egy VW T6-os haszonjárműre, 4 évszakos Falkent (ami elvileg japán prémium és egy török gyárba gyártják) ez a harmadik szett, amit erre az autóra veszek, 

mindig 6-7 személlyel közlekedik és bevállt. Az abroncsokat másfél éveként cseréljük, de sokat megy a kocsi.

A tapasztalatom szerint a jó nyári gumi annyira bekeményedik télen nagyobb hidegben, hogy szinte semmit se fog, olyan szinten, hogy jégre fagyott dara  bordákat vág a profilba.   

 

Ez a profilja, létezik 225 55 R17 101V méret- az ára jó 100euró, kb. 2o-25% olcsóbb mind a Misi Crossclimate. 

Előzmény: General Specific (107411)
Frankie64 Creative Commons License 2020.07.23 0 0 107412

Üdv!

Köszi a helyesbítést, valóban elírtam a méretet! Helyesen 225/55 R17. Ez a gyári méret, most 235/55-s van rajta, így pontos km óra :) de elég régiek, el vannak öregedve rendesen, és a 4 gumi 4 évjárat, tehát mindenképpen cserélnem kell, jövőre már nem akarom feltenni ezeket. 

Előzmény: General Specific (107411)
General Specific Creative Commons License 2020.07.23 0 0 107411

Ritka...?

A 225/50R17-tel szerelték a 2010 előtti összes "prémium" középkategóriást... (5er, A6, stb.), és millió mást, de szerintem a Rönóra eggyel nagyobb, 225/55R17 kell, ami viszont még drágább lesz.

 

És akkor visszatértünk az alapkérdésre - ami engem is izgatna -  hogy hogy fogja enni egy olyan autó a gumit, ami ezek szerint kb 2 tonnával járkál?

 

Mivel azt már tudjuk, hogy száraz hidegben elég jól elvannak nyárik is, akinek nem kell mindenképpen mindennap autózni, és azt a pár valóban téli napot ki tudja hagyni, az egyértelműen az inkább nyárra optimalizált 4 évszakosokból vegyen - szerintem.

 

Előzmény: sr1 (107409)
Frankie64 Creative Commons License 2020.07.23 0 0 107410

Üdv!

Köszi a választ! Az autó elvileg marad még egy darabig, kicsik a gyerkőcök, még egy ideig fuvarozni kell őket, és kisebb nem nagyon elég :) Az ára nekem kicsit soknak tűnik így elsőre, bőven 200 felett, ennyit nem szánnánk rá, de köszönöm a javaslatot! 

Előzmény: sr1 (107409)
sr1 Creative Commons License 2020.07.23 -1 1 107409

Ez egy elég ritka méretű gumi.

A 225/50 R17 98 V XL ára még rendbe van, a nagyobb súlyindexű drágább.

Szerintem annak a batárnal a 98 súlyindex nem, elég én ezzel a mérettem jártam vagy 8 évet az 1630 kilós Skoda Octávi Scoutokal. 

Szerintem vegyél egy szett MICHELIN CrossClimate Plus, drágább, de a haszonjárműveink ezzel vannak felpapucsozva és jóval 100e km után cserélik őket és szinte végig elég jól tapadnak. 

Persze, ha az autót legalább még 5 évig tartod. 

 

Előzmény: Frankie64 (107407)
General Specific Creative Commons License 2020.07.23 0 0 107408

Akkor Michelin Crossclimate vagy a Bridgestone A005. Ezek a legnyáriasabb négyévszakosak. Monduk a pontos méret sokat segítene mert a 225/55 után még hiányzik a felniátmérő.

 

Nem véletlenül :), mert 16-os és 17-es is szóba jöhet, attól függően hogy melyik autóra kerül fel 4évszakos. Bár nekem valami azt súgja, hogy a kisebb súlyú autóra kéne feltenni...

 

Előzmény: varjúistván (107406)
Frankie64 Creative Commons License 2020.07.23 0 0 107407

Üdv Mindenkinek!

 

Visszaolvastam egy kicsit, cirka 1,5 év hozzászólásait, és cseppet sem kerültem közelebb a megoldáshoz, vagy csak nem az én elképzeléseimet támasztják alá az írásaitok :) Szóval én is komoly dilemmában vagyok gumicsere ürügyén. Van egy Renault Espace Grand tip. autónk. Jellemzően Nejem használja, általában 120-150 km hetente, országúton, de van minimális város is benne, autópálya nem jellemző, ahogy a 100 km/h feletti tempó sem. Az autó üresen 1800 kg körül van, 150 le, gumiméret 225/50 R17. Én 101 v, w jelölésű gumikat nézegetem, erősített oldalfallal esetleg, bár nem hiszem, hogy feltétlen szükséges lenne, max 3 kisgyermek, 4 felnőtt a rakomány :)

És itt kezdődnek a gondjaim! Én a kevés futás miatt, és viszonylag kiszámítható útvonal miatt 4 északos gumikban gondolkodom, viszont a tesztek és az itt olvasottak nem győztek meg sem erről sem az ellenkezőjéről :(

A nagy gyártók nem játszanak, max a középkategória, pusztán anyagi okok miatt, és ezért is kerülném a dupla garnitúrát. Amit néztem az 20-35 e közé eső 4 évszakosok, vagy a legolcsóbb téli, és nyári garnitúrák, amik szintén beférnek majdnem a 35 környékére. 

Előre is köszönök minden tanácsot, esetleges tapasztalatok is jók lennének általatok használt és esetleg ajánlott gumikról!

 

Szép napot Mindenkinek!    

 

varjúistván Creative Commons License 2020.07.20 0 1 107406

"Az baj, hogy a nyári és a téli típusoknál az ember a "nagy" márkákkal nem tud mellélőni, (a középkategória az, ahol lehetnek pozitív és negatív meglepetések, legalját meg ugye nem veszünk)

 A 4 évszakosnál nincs ilyen mankó, nincs olyan, hogy a "nagy nevek" biztonságot nyújtanak..."

 

Ezzel nem értek egyet, a négyévszakosoknál szinte csak a nagy nevek végeznek elöl a teszteken.

 

"Egyébként a nyár a fontosabb számomra, meg a vizes út, olyan ritkán van már valódi tél, akkor az ember tényleg tud óvatosabb lenni, és 225/55 méretet nézek."

 

Akkor Michelin Crossclimate vagy a Bridgestone A005. Ezek a legnyáriasabb négyévszakosak. Monduk a pontos méret sokat segítene mert a 225/55 után még hiányzik a felniátmérő.

 

Előzmény: General Specific (107405)
General Specific Creative Commons License 2020.07.19 0 0 107405

Én abból indulok ki sima paraszti logikával, hogy az állandó fékezés, gyorsítás, kanyarodás, kátyúk, csatornafedelek, stb. sokkal jobban igénybe veszik  a gumikat, mint a kb egyenletes sebességgel haladás - még ha utóbbi gyorsabb is.

(Mellesleg az autó kb minden részegységére igaz ez a mondat, miért lenne a gumi más?)

 

A lacházi reptéri hazai pályateszteken 10-20 kör alatt használhatatlanra esznek egy gumit (nem versenyautóval, hanem sima közútival), pedig km-ben kb alig mennek.

 

 

Egyébként a nyár a fontosabb számomra, meg a vizes út, olyan ritkán van már valódi tél, akkor az ember tényleg tud óvatosabb lenni, és 225/55 méretet nézek.

 

Előzmény: Julian86 (107401)
General Specific Creative Commons License 2020.07.19 0 0 107404

Itt nyert a Nexen:

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/ganzjahresreifen/175-65-r14t/

https://totalcar.hu/magazin/technika/2018/05/17/adac_negyevszakos_gumik_tesztje_2018/

 

Itt vesztett:

https://www.arboe.at/infos/rund-ums-auto/reifen-und-raeder/arboe-reifentests/1633/

 

(Valóban nem egy méret.)

 

 

Itt meg az első 2019-es változata:

https://totalcar.hu/magazin/technika/2019/11/20/negy_evszakos_gumik_tesztje_-_2019./

 

 

 

Az baj, hogy a nyári és a téli típusoknál az ember a "nagy" márkákkal nem tud mellélőni, (a középkategória az, ahol lehetnek pozitív és negatív meglepetések, legalját meg ugye nem veszünk)

 

A 4 évszakosnál nincs ilyen mankó, nincs olyan, hogy a "nagy nevek" biztonságot nyújtanak...

Előzmény: varjúistván (107402)
P.URBANUS Creative Commons License 2020.07.19 0 0 107403

Korábban írta valaki, hogy SUV-ra való használt gumit marha nehéz eladni.

Most azért írok, hogy egyrészt megerősítsem, másrészt adjak egy kis reményt is. :-)

 

8,5 hónapig volt fent a hahu gumis részén 4 db. alig használt nyári gumi, a kutya nem ugatta meg a hirdetést. Aztán most, a nyár közepén jött egy szem érdeklődő, aki 10% alkuval elvitte a holmit.

 

Pedig tavasz végén már azt hittem, hogy a nyakamon marad.

 

varjúistván Creative Commons License 2020.07.19 0 0 107402

Lehetetlen azonos körülményeket biztosítani. A hőmérséklet, páratartalom, útburkolat anyaga, mérőműszerek, az eredmények súlyozása mind különbözőek. Ebből adódhatnak nagy eltérések, de szerintem a gumik mérete se volt egyforma. Belinkeled a két tesztet? Egyébként a nexen gyorsan kopik ha jól emlékszem, viszont elég olcsó szokott lenni. Milyen méretben keresel gumit?

Előzmény: General Specific (107399)
Julian86 Creative Commons License 2020.07.19 0 0 107401

Autópályázásra nem vennék 4 évszakost, max. városi használatra. Gyorsan el is kopik ilyen terhelésnél, nem éri meg.

Előzmény: General Specific (107399)
dokeee Creative Commons License 2020.07.19 -1 0 107400

Viszont a 140 kmh körüli, de amúgy egyenletes sebesség eszi a nehéz autókon lévő 4 évszakosakat?

 

Nem, az az átlagosnál kisebb terhelést jelent egy guminak.

Előzmény: General Specific (107399)
General Specific Creative Commons License 2020.07.19 0 0 107399

Köszönöm a személyes tapasztalatokat!

Találtam 2019-es német és 2018-as osztrák teszteket a 4 évszakosokról.

Homlokegyenest más eredményeket hoztak ki, pl az egyikben a Nexen győztes volt, a másikban nem ajánlott tökutolsó...

 

Sajnos az évi 10e km körül futók autók 70%-ban pályán futnak, ha meleg van, ha hó. (Utóbbiból azért autópályán nem sok van).

 

Viszont a 140 kmh körüli, de amúgy egyenletes sebesség eszi a nehéz autókon lévő 4 évszakosakat?

Előzmény: varjúistván (107395)
V.Gy. Creative Commons License 2020.07.18 0 0 107398

Sziasztok!

 

Van olyan sérülés gumi oldalfalán, amit javítanak? Konkrétan a terasz csempéjének a "tűhegyes" csücske pontszerűen bökte ki a gumi oldalát. Ilyennel vajon tudnak valamit kezdeni?

Törölt nick Creative Commons License 2020.07.18 0 0 107397

Ha a meglévő felnire keresel, akkor nyilván csak annak a mérete játszik...


A meglévőre viszont nem igazán akad olcsóbb, de még jó ár/értékű gumi szerintem.

Előzmény: Krisznagy85 (107388)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!