Üdv! A Terra gyújtótekercs mennyire hajlamos kinyírni a világítást? Csak mert mióta megtörtént az átalakítás kb. 1 órát ha működött. Okozhatta vagy csak véletlen egybeesés lenne?
A trafó tekercselése még egy ideig eltart: gyárilag 0,08mm-es huzal van benne, a boltokban 0,2mm fölött árulnak huzalt. Valószínűleg tudok szerezni 0,1-est és azzal próbálom meg. De még a tekercselő géppel sem készültem el...
Egy régebbi kérdésedre visszatérve: igen, olyan, mintha elöl is lángolna. Sőt a mostani videón meg olyan, mintha elöl is nyomná ki a füstöt. De lehet, hogy nem a hengerfej fúj ki, hanem csak a kipufogó könyöknél ereszt.
Nem biztos, hogy van bármi komoly probléma ezzel a motorral. A Riga kuplung ilyen, kényes szerkezet; van motor, amelyik fuldokol, ha behúzzuk a kuplungot, pedig egyébként jó erőben van, és van olyan kuplung, amelyiknél szinte lehetetlen eltalálni az átmenetet, amikor szépen csúszik. A kuplungot kidobva biztosan lefullad, ez egy ilyen konstrukció.
Ha van rá lehetőséged, próbálj ki más Rigákat is, lehetőleg tirisztorosokat, és azokkal hasonlítsd össze.
Az is igaz, hogy a frissen összerakott motor még nem hozza a csúcsteljesítményt. Járatni kell, gyakorolni.
Persze így távolról nehéz bármit is megállapítani. Egy videó sokat segítene.
Van par gepkonyvem csak lusta vagyok eloszedni😀de nekem valahogy az egett az agyamba h a mexakito meg a gyertya hezag is. 0.3 0.4.volt egyforman megadva.
Van egy benzines áramfejlesztőm. Gyárilag hibásan 0,4 volt a hézag. Beindítottam és mire levehettem volna a szivatót róla, lefulladt. Csak bazi nehezen indult utána. Mivel garis volt, nagy bontásokba nem mentem bele. Így hamar kiderült, hogy a könyv szerinti 0,8 helyett van a kicsi hézag. Beállítottam gyárira, azóta semmi gáz.
Ezen a gondolati ösvényen próbáltam tántorogni a Rigával is. Ráadásul annak a könyvében is 0,6-0,7 van, ha jól emlékszem. Ezért szenvedtem értelmetlenül ezzel az értékkel és fogadtam "hitetlenkedve" a 0,4-et. De most kiderült, hogy mégis ez a jó. Még begurulok és kitakarom a Riga 4-est is és visszaveszem 0,4-re, mert azzal is voltak gondjaim.
Nem is ertem ezt a 0.4 es problemat mikor annyi a jo gyertyahezag 0.3,0.4.Nekunk egy gyenge gyujtasos ment vagy ket evig 0.25 tel napi szinten. Miert kopne be? Ha jo az eges akkor szepen barnara kieg. Az h ha egy kis moszat koze kerul letestelt hat na volt a ket ev alatt ket ilyen eset max de nagy valami. Ha meg kormosan mocskosan eget baszhatni akarmekkora hezagot ugyis bekopi elmocskolja.. Hat igy ennyi.
Na nekem beindult Szásenka. Hót ciki, de el volt dugulva a főfúvóka. Rejtély, mert télen alaposan kipucoltam, ragyogó volt minden. Mégis most amikor kivettem, valami vízkőszerű fehér dugó volt benne, amit véknya dróttal tudtam kipöccinteni. Utána indult volna, de mégsem. Minden 3. fordulatra esett egy munkaütem. Kicsit kitekertem a gyertyát, hátha azért nem lövi ki, de nézzük meg fél kompresszióval és láss csodát.
Eszembe jutott egyik elvtársunk elmondása, hogy stabilan járt 0,3-0-4 mm gyertyahézaggal. Kicsit kételkedtem, mert agregátom meg pont ennyivel nem megy, beköpi a gyertyát, de tudjuk, hogy a Riga minden törvényt felülír. 0,4 próba és felragyogott a nap :) Úgy csattog kalapál, mint egy becsületes Riga. Öröm hallgatni.
Szimmeringek 1 hetesek és minden más a kipufogó a van kifolyó anyag ha rollerezve elindul ok leesjtőn max 15 km/h sík terepen 10 km/h másodikban gázreakció pontos rögtön kap próbáljam a régi gyűrűt?
Kardinális kérdés, hogy hány kiló vagy. Merugye nem mindegy, hogy bele süllyed-e a moped az aszfaltba, vagy nem?..
Viccet félre téve: Új hengernél még nem feltétlen tökéletes a gyűrű illeszkedése, zárása. Ha nagyon vadiúj és ez volt az első indulási kísérlet, legyél kicsit türelmes, had kopjanak össze. Szimeringnél is lehet veszteség, hiába új. Mennyire új? Nincs kikeményedve? Mert lehet gyenge elősűrítés. Abból nincs nagyon felöblítés. De gátolhatja a gázcserét az is, ha a kirottyanó van dugig.
Ha kicsit roller üzemmódban segítesz az induláson, akkor utána harap? Milyen gázreakciója van? Mi van másodikban?
Röviden: bármi. Elsősorban rosszul beállított gyújtásra (megszakítós vagy tirisztoros?), tömítetlenségre vagy rossz kuplungra gondolnék. De ezer más oka lehet.
Adott egy Riga moped minden ki lett takarítva csapágyak újjak szimmeringek újjak lánckerék könnyen forog henger vadonat új. A probléma hogy első sebességbe lefullad ha csúsztatom lassan elindul de akkor is erőtlen és mihelyst ráengedem a kuplungot teljesen akkor megfogja a motort már a karburátor is k60b kapott egy 70es fő fúvókát. Mi lehet a baja?
Udv Tibi! Jol latod mar az iden is gurultam 800km ert a 4felomlos hengerrel! A leghosszab tav egyszuszra 85km volt,gyari trafoval semmi gond,meg nagyon nem forgattam el,ill nem mertem,rovid tavon 6700volt meg a legnagyobb fordulat!! De volt meg benne!!! Szivesen tesztelem ha gondolod!!! :-) koszonom h gondoltal ram!!! :-)
Alapméretes gyűrűt kértem. Azt mondták, javítóméret van. Visszakérdeztem, hogy úgy érti, fúrt, túlméretes hengerhez? Nem, jó ez alapba, csak lehet, hogy reszelni kell a hézag miatt. OK.
Na itthon vettem észre, hogy 38,4 mm a jelölés. Nagyon alap...
Viszont igen erősen gyári szaga van. Meg tömivel együtt 2500 Forintos ára.
A videón nem tűnik úgy, mint ha elöl is csapna ki láng, nem csak felül?
Hát tesztelésben arra gondoltam, lehet, hogy amikor bent van a gyertya, akkor a felöblítés némi ellenállásba ütközik. Lehet, hogy ezért részben el is vész.
Viszont gyertya nélkül nincs fent kompresszió. Így ami kevéske lent összejön, könnyebben öblítődik fel.
Ha nincs a forgattyúsházból felfelé ürülés, akkor nagyon új szívóhatás sem léphet fel...
Most a saját motorjaim vannak soron, meg a gyújtótrafó-tekercselést akarom elővenni. Verho4, ha jól tudom, te minden nap használod a V6-ost - az első újratekercselt trafót majd odaadnám tartós tesztelésre.
Aztán meg a Katonka elvtársnak ígért röpsúlykuplungot is össze kéne már rakni.
Kicsit utánaszámoltam: hat éve kezdtem újra motorokkal foglalkozni, s eddig tizenkét motort élesztettem újjá. Ebből három olyan, ami még nincs teljesen befejezve (egyet, a Simson Start nem is én fogom befejezni), s csupán kettő olyan volt, aminek nem kellett széthúzni a blokkját.
Átadtam ma a négyest és a tizenhatost a gazdájának. Úgy volt, hogy az egyiket megkapom én a munkámért cserébe, de inkább kifizette és megtartotta mindkettőt.
Egyszer az egyik 16 osom 0.25 os gyertyahezaggal ment csak stabilan. De jo volt mukodott napi szinten. Amugy az ilyen "segítsünk a hibát megállapítani" dologrol így a Rigák eseteben mindíg a Jelszo kabarejelenet jut eszembe mikor Körmendi János a kabinos segíteni akar Balázs Péternek mert nem tudja a jelszot..... " 3 fele jelszotípust ismer a halado emberi gondolkozas. Az Első ami szorosan osszefugg az ember szemelyiségivel. A Masodik ami abszolulte nem fugg ossze a személyiségivel. A Harmadik.......... MINDENEGYÉB. 😊😀😀😀😀😀😀