Én is ezen az állásponton vagyok, hogy ne könnyítd le nagyon!Én már csak abból indulok ki, hogy a kis 45le trabi mit művelt az első időszakban!Eltördelte a merevítőket, elnyírta a reteszeket(azóta esztergakésből csináltam hozzá, az bírja!)!
Elszakította a motorbakkokat, stb!Tudom, hogy most a tárcsáról beszélsz, de nehéz eltalálni a határt, hogy még biztonságos legyen, de könnyű is maradjon!
Úgy emlékszem, hogy valamelyik jegyzetem be volt ilyen számítás majd utána nézek!
Gondoltam nem hívlak fel mert ki tudja mit csinálsz, de ha van időd ide feljönni akkor már van időd örülni is. Ma bemegyek a bankba és megtudom mennyi volt a bankközi költség aztán telefonon megbeszéljük hogy hogyan jut el hozzád.
A képet köszönöm.Tegnap elmentem az esztergályoshoz és beindíttattam a könnyítést, de ami a képen látszik ez azért nem semmi.Én ennyire nem mertem levetetni.A furatokat megcsinálják,de a szíjjtárcsa közepét szedik csak ki,a fogak alatti részt nem vékonyítják.
Azt veszem észre hogyha az ember nem ért valamihez akkor sokkal óvatosabb.Én ezzel így vagyok.100Le-s motor,meg a venti ami 144 Nm-t igényel 2800as fordulaton ehhez kell anyag.Ha túlságosan lekönnyítem a tárcsát akkor még a végén "8"-as lesz benne, vagy ki tudja.Lényeg, hogy a fogasszíjtárcsa nem sürgős, a vassal teszetlem a gépet,és ha már minden tuti akkorra már tudni fogyom mit bír a motor és az új áttételt szeretném "műanyagból" ami egyébként hosszabb áttétel lesz.Ez kb 2 hónap múlva derül ki.Addigra szeretnék 10 óra teszidőn túl lenni.
(Csak megemlítem azok kedvéért akik nem tudnák, hogy a doboz tartalmának a fele az enyém)
Nos, a maróssal beszéltem, el tudja vállalni, de ha nem sürgős, lehet én is meg tudom csinálni(van marógépem, csak osztófejem nincs hozzá, de az egy ugyanolyan fogszámú fogaskerékkel megoldható amilyenre szükséged van).
A képpel a lekönnyített szíjtárcsáról:
csak ezt találtam, nem túl jól látszik rajta a kerék(jobb képre emlékeztem).
A másik képen egy hátimotor szíjtárcsája van(igaz az aluból), de jól látszik viszont az amire én gondoltam(a lekönnyítés).
A képen látható légpárnás, Pulsejet légpárnása.Régen járt itt a topicon, de tőle kellene kérni jobb fotót.
Erre már nagyon vártam.Ha minden jól megy akkor 1 héttel korábban már február 8-án lehet próbálni a masinát.Ahogy az esztergályoj készen lesz felteszem a tengelyt, ráa aventi fel a gyűrű amit mostmár tudom ,hogy hogyan rögzítek.Kormánylapát fel és GOOO.Aztán már csak finomítami kell:áramlásrendező,végleges áttétel,új kormánylapátok, dfe ettől még menni fog a gép.
Itt az idő!, kéne a kép a lekönnyített vas fogasszíjtárcsáról, ha megtaláltad feltehetnéd ide.9,5 kiló tegnap pontosabb mérést tudtam végezni,ehhez minden lehetőséget meg kell ragadni.A maróssal sikerült beszélned?-a végső áttételt mindenképp a könnyebb "műanyagból" szeretném majd.
sziasztok!!!!!!! na na látom ébred a határ!! örülök hogy te is előkerültél végre itt a furumon irjad a sikereidet avagy a kudarcokat hogy mi is okuljunk belőle ha vannak képek jöhetnek. erre a tavaszra hátha többen is előkerülhetünk. TOVÁBBI JÓ MELOKAT
Mostmár én is próbálok részt venni a fórumban! Hogy felfedjem a nicknév kit takar, én vagyok aki trabi motoros légpárnást csinált, erről el is küldtem a videót e-mailban akinek tudtam!A Lajosbá,Baltech, Médzsör tudja ki vagyok! Már próbáltam a videót a youtube-ra felrakni, de nem sikerült, de majd valami jobb nettel megpróbálom, hogy más is megtekinthesse!
Mérd meg légyszíves, hogy mekkorák a te maradék bordásszíjjaid, mert amit kaptam tőled az rövid.Ha van megfelelőd akkor megvenném, hogy neked ne foglalja a helyet.
Nincs véletlenül sok-sok képed a Mad-odról?Azon is egyben volt a motor a gyűrű és a venti,de ez külön volt a testtől, ha jól látom.Erről az összeállításról kéne nekem kép.Nem tudok dönteni milyen műszaki megoldást válasszak.
Szóval a ráció hogy most kipróbálom a vasat és ha a motor simán forgatja a ventit akkor csökkentem a motor fordulatát.Megaztán nem mindegy hogy 25 kiló vagy 3 a hajtókerék.
Az a nagy tervem hogyha kész a légpárnás és jól működik akkor elkezdem lekönnyíteni.Minden anyagot felülvizsgálok amit felszerelek és ha találok könnyebbet akkor már cserélem is.Ez most a hajtókereket és a szerelvényeit, és a gyűrű felfogatását és annak szerelvényeit jelenti, de már néztem hogy a váltóharangot is lehetne faragni ha csak 2 kiló minusz akkor is.
Ja majd elfelejtettem.Lajosbá lemértem a régi lendítőkereket,12 kiló.Ezért könnyebb az én motorom a tiédnél.
Ezt találtam a képeid között.Ez mintha ugyan olyan fogasszíjtárcsa lenne mint amit én vettem.A képen látható felfogatásod megvan még?-azt már mondtad, hogy ez a gyűrű megvan.Ha neked már úgysem kell megvásárolnám vagy legalább lemásolnám.Ugyan a moci nem mozog sokat, de egyre inkább azon gondolkodom hogy beépítek 1 harditárcsát a hajtásláncba,ehhez viszont a "T" elrendezésű felfogatás kell mint a képen.
szia nemtudom hogy a baltec embere mennyível jobb? mert amit csinált sem volt olcso mi a ráció bövebben! ráadásul danamitbol van az acélbol készültet kikel könnyíteni
irjad a részleteket a tavaszi kikelet hez! "miata"
Most már inkább érte mennék, a posta+a bank,elég drága ahhoz hogy ennyiből kimehettem volna érte.M?ivel már kifizettem így majd ha újra vennék akkor tuti kimennék érte,d akkor is csak 15 napot nyernék vele, amit most még úgyis az előkészületekre kell fordítanom.
A tárcsát az üllői út 55ben vettem 12500+áfáért,minden féle van nkik,de némelyiken incs furat,ebből a méretből 2 volt a polcon és ez fúrt, ezzel fogom tesztelni a gépet, és ha már mentem, vele pár órát akkor már tudom mit tud a motor, és csináltatok egy végleges méretet.Ezt majd baltech intézi, a katalógust már előszedte s most keresi az embert aki megtudja csinálni.
szia zsomi bocsika vissza néztem de nem te irtad, hanem a medz. a viperröl ahol van az a sárga gyürü nemjol emlékeztem. látom afogas szij kerekedet hol lehet ijet "szerezni" ha vanötleted osszad!! mondtad a ventit nemlenne érdemessebb érte menni? mert ha igen elkisérnélek.
Figyelmesen átnézve a Viper Bibliát találtam pár érdekes dolgot.
Sajnos nem értettem mi volt a szövegben de a manus ilyenre alakította az orrlégfuratokat.
Ez egy gyári Scat.
Gondolom erre azért van szükség hogy az orrból soha ne nyomja ki a menetszél a levegőt, és azért is mert így a hajó orra mindíg full nyomáson van és ettől jbban veszi az akadályokat és nem áll bele a hullámba betonba.
Medz
Itt már láttam amit mondtál
Sajna itt sem tudtam mi volt a képhez írva de mintha 20% javulást írt volna.Te biztosan olvastad,mi az infó?
Pont akkora amekkorát szerettem volna, 80 fogas.Ez 2800as fordulatra hajtja majd a ventit 4977es fordulaton.Sokat gondolkodtam, hogy mekkora is legyen a kerék, de arra jutottam hogy a 110m/s eléréséhez szükséges 66 Le talán már megvan 4000 körül ha a moci 80Le-s(vagyis 74 plusz az alu lendítőkerék), és ha ez megvan akkor már működni fog a hajó,ha pedig kiforog 4800ig akkor ott a plusz.Kisérletezni mindenképp jó lesz aztán ha nem pörög rendesen akkor még mindíg ott a 2 karbi, de azért már készenlétbe állítottam egy dupla wébert is, ezzel már biztos menni fog.Szóval lóerőből van már elég csak a venti lenne már meg.
A valósághoz azért még hozzátartozik, hogy ez a tárcsa kb 20 kiló.Lesz mit könnyíteni rajta.
Lajosbá, nem tudom melyik címre gondolsz, ne haragudj.Emlékeztess
szia zsomi. nemtudom megnézni azt az oldalt amit megadtál mert valami kodolt baromság keveredet fel. ha van valamimás légyszi irjad hogy megtudjam nézni. kérdezném? miért nem légcsavart alkalmaznál, fordulatszám tekintetéböl kifolyolag. emelö moci van, erös moci van stb, stb,