Keresés

Részletes keresés

Szucs Lajos Creative Commons License 2000.12.07 0 0 21006
Ha legkozelebb is talaltok ilyen hireket azt a
On-Line folyóiratok a vasútról kategoriába is tegyetek mar be!
Előzmény: chrta (20967)
rm40 Creative Commons License 2000.12.07 0 0 21005
A 331-et egy osztrák 5047-nel való frontáis ütközés miatt leselejtezték. Az alváz enyhén meggörbült...
Előzmény: V43 2376 (21002)
Albertus Creative Commons License 2000.12.07 0 0 21004
Pár hónapja itt az Indexen valaki nagyon meg volt lepődve, hogy a Gyermekvasúton Szépjuhászné állomáson régen nem rugalmas, hanem gyökcsapos váltók voltak a Dominó 55 berendezésbe bevonva.

„A csúcssínek végét (gyökét) gyökkötések kötik össze a csatlakozó sínnel úgy, hogy a csúcssínek a váltó átállítása közben a függőleges tengely körül elmozdulhatnak.

Nincsen gyökkötés az ún. rugalmas váltónál. A rugalmas váltó átállítását a csúcssínek rugalmas kiképzése teszi lehetővé.”

(Forrás: Dominó 55 rendszerű állomási biztosítóberendezések, 2.3.1 A váltók alkatrészei c. fejezet.
Kiadja: A KPM Vasúti Főosztály MÁV Vezérigazgatóság Biztosítóberendezései és Automatizálási Szakosztály - Közlekedési Dokumentációs Vállalat - Budapest, 1977.)

nohab Creative Commons License 2000.12.07 0 0 21003
sansan 2000-12-07 14:50:03 (20954)

Sziasztok!Ma délelőtt nézelődöm Békéscsaba állomáson.Bz 347: mit látok?A vezérállás jobb oldalán belül a falra szerelve MOBILTELEFON!Na jó nem a legújabb tipus,hanem olyan amit az az ember kocsival húz maga után.De itt a motorkocsin felszerelve szerintem tökéletesen megfelel.Figyeljetek? Ez álltalános? Vagy csak egyedi esetről van szó? Üdv san

Az M61-eseken van felszerelve mobiltartó+antenna a tetőn, a kaposvári fordában mindig volt a gépen telefon (más kérdés, hogy működött-e...). Most a Csörgők is visznek, de azt hiszem, hogy ez már más típus, mármint nem az a klasszikus "bőröndös", bár 0660-as.

Előzmény: sansan (20992)
V43 2376 Creative Commons License 2000.12.07 0 0 21002
Néhány ma látott gép :

V43 1260
V43 1145
V43 1268
V43 2243

Ecseren láttam őket.

Kaptam egy képet a GYSEV V43 331-ről,kibelezve,
csak a kasztnia van meg.Még 1996-ban készült.
Jár azóta ez a gép vagy leselejtezték ?

pg54 Creative Commons License 2000.12.07 0 0 21001
Igaz, igaz... Bár én el tudom képzelni 100 km-en is: a sofőr nem egy parkolóban fog megállni aludni, hanem addig is megy vele a vonat... Szóval minden egyszerre számít: a pénz elsősorban, az idő másodsorban, de azért ott van a munkaszervezés problematikája is.
Ha tehát egy kicsit olcsóbb, egy picivel több idő, de közben alhat, a főnöke is rá fog bólintani.
Előzmény: GEORGIE (20994)
GEORGIE Creative Commons License 2000.12.07 0 0 21000
Sajna meg!

Az okoknal altalaban azt szoktak mondani, hogy a kozuti jarmuvet a Volan biztositotta es a megbizonak beigerte, hogy kevesebbe viszi el a cuccot teherautoval, mintha ketszer atrakodni kellene:-((

Ez a MAV verzioja. Kivancsi lennek a volanera is:-))

Előzmény: plebejus (20995)
GEORGIE Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20999
Kedves felucca,

Egy dolgot felejtettel el megemliteni, azt, hogy a multszazad iparosodasa es az ehhez kapcsolodo urbanizacios folyamat miatt a tarsadalomnak szuksege volt egy olcso tomegkozlekedesi eszkozre a munkaero tomeges es olcso szallitasahoz. Ezt a szerepet a vasut toltotte be.

Ennek a folyamatnak az eredmenyekent megnott a varosban lakok aranya a falvakban lakokkal szemben, masreszrol a falvak nepessege eloregszik. Ezt a folyamatot nem tudod megallitani, mert resze a posztindusztrialis tarsadalom, a "vilagmeretu falu" kialalkulasi folyamatanak.

Hiaba van egy helyen vasut, ha nincs munkahely a telepulesen, akkor a munkakepesek otthagyjak a falut es a munkahelyet biztosito telepulesre koltoznek be.
Ezen a folyamaton nem nagyon valtoztatna az sem, ha mondjuk a mellekvonalakon 160-nal mennenek a vonatok. Lehet, hogy aki a hetvegen rokonlatogatasba menne, talan hasznalna a vasutat, de ez nem biztos.

A masik bibi az, hogy ugye a vasutvonalak nagyon sok helyen a telelpules kozpontjatol 5-6 km tavolsagra futnak.
Megerne-e es ki fizetne azt, hogy egy vasutvonal bemenjen a falu foutcajan a faluba, mint egy atmeneti villamos-vonat kreacio?

A vasut sohasem onmagaert letezett/letezik/fog letezni.

A globalizacios es az egyeb tarsadalmi folyamatok felvetik annak a szuksegesseget is, hogy kell egy allamigazgatasi reformot lenyomatni (kisebb parlamenttel, komolyabbb regiokkal) es ha ez a hatter megvan, akkor lehet a kozlekedes egeszehez hozzanyulni, ujradefinialni, hogy az egyes alagazatoknak mi lesz a szerepe, hogyan tudnak egymassal hatekonyabban egyuttmokodni, stb.
De ez sajnos elegge a Holdban van:-(((

Előzmény: felucca (20974)
BahnScorper Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20998
Szerintem az, amin megindokolják, hogy miért szállították le az utast...
Előzmény: lazar (20997)
lazar Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20997
Akko' meg egyszer:Mi az az utasleadasi lap, es miert pont annak hivjak? Hova adjak le az utast? Azt ertem, hogy logas eseten toltik ki.

Armand

Előzmény: lazar (20983)
BahnScorper Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20996
"korábban menesztés" - ezt már megbeszéltük
"rossz a menetrend" - mindig is rossz volt, ezt magasabb szinten kéne kiharcolni
"utasok nem tájékoztatása" - nem vagy vak, és vagy annyira vasútbarát, hogy enélkül is eligazodhass...
"zaklatás az állomáson" - ez kidumálás kérdése is, de mondtam már régen, hogy ez részben magadnak is köszönhető...
"balkáni a nemzetközi pénztár a Keletiben" - mi a balkáni? Az elhelyezés télleg az, de ez egy panaszkönyvvel nem megoldható. Ha meg a személyzettel van bajod, azt nem így kell mondani...
"nem engedték feltenni a bicikit a paklikocsiba Budapest - Rákos viszonylatra" - "A vasút a kerékpárszállítást megtagadhatja", ez a menetrendben is benne van
"nincsen bérlet a pénztárban" - és nem tudod máshol megvenni?
"jogtalanul követelik a pénzt." - a dialógusra közted és a kaller között kiváncsi lennék, addig nem tudom kiértékelni az esetet

Anyámnak (aki önkormányzatnál dolgozik) is van egy-két ilyen visszatérő panaszkodója. Egy idő után csak tele lesz vele az ember hócipője, és megútálja, vagy csak sajnálja ezeket. Ez a felfokozott panaszkönyvirogatás is jelent valamit, de nem feltétlenül pozitívat...

Előzmény: Andó Gergely (20990)
plebejus Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20995
Valamikor mintha lett volna "MAV Haztol-Hazig" szolgaltatas.
Olyan kisebbfajta alukontenerekre emlexek, feketevel volt a felirat rajtuk.
Ez mexunt?
Előzmény: GEORGIE (20994)
GEORGIE Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20994
Kedves pg54!

Almodozni jo, mert igy szuletnek a nagy otletek!

Azt hiszem nagyjabol raereztel arra, amit en is titokban gondolok a vasuti aruszallitas jovojerol, DE ez a fajta kombinalt fuvarozas 100km-es tavon nem biztos, hogy gyorsabb lesz, mintha az a furgon vegig kozuton tenne meg a tavolsagot!

A siker titka az, ha a vasut jol valasztja ki a szolgaltatas tavolsagat!

A minta szinte a vasut orra elott van mar a DHL, TNT, FedEx, UPC cegek kepeben, csak eddig nem sikerult eletkepesen vasutra tenni ezt a rendszert!

Mert mirol is van itt szo?
Tobb szintre elkulonul az aru begyujtese es tovabbitasa. Igaz ez koltsegnovekedessel is jar, meg idovel, pl. ha en arut kuldok mondjuk Izraelbe, akkor az x ceg kikuldi a minifurgonjat hozzam es utana a fovarosba tovabbitjak. Itt repcsire rakjak es mondjuk Frankfurtban vagy Rotterdamba kerul. Itt rovid raktarozas utan atrakjak a kozel-keleti jaratra, es a jeruzsalemi vamolas utan minifurgonnal viszik ki a cimzetthez. Ehhez kell mondjuk kb. 4 nap.

DE a vasut hogyan lehetne versenykepes ebben az agban?

Szerintem akkor, ha a vasut rendelkezne minifurgonokkal is (!!!!), amelyek akar outsourchingban futnanak, osszegyujtik az arut es mondjuk regionkent lenne egy gyujto-elosztobazis, ahonnan mar 100-140km/h-as sebesseggel kozlekedo rovid tehervonatok vinnek tovabb az arut kulfoldi/vagy hazai eloszto kozpontba.

Itt figyelembe kell venni a rakodasi idoket is, meg a rakodohely kapacitasat ahhoz, hogy idoben versenykepes szolgaltatas legyen.

A jelenleg alkalmazott vasut/kozut kombinalt fuvarozasi modoknak egy nagy gondjuk van, hogy 700 km felletti tavolsagnal gazdasagosak es versenykepesebbek, mint a kozuti kozlekedes!!!!

Azt is figyelni kell, hogy mondjuk egy 3.5t ossztumegu, 2-3 raklap szallitasara alkalmas minifurgon kepes arra, hogy 20 ora alatt 2000 km-et tegyen meg!

Ebbol kovetkezik az, hogy a vasuti aruszallitasnak is minimum ezt a idoteljesitmenyt kell produkalnia, arrol nem is beszelve, hogy a mai gyakorlatot idezve ne egy ilyen expresz-tehervonat mozdonyat z-helyen megallitsak es rarakjak az ott lerohadt IC-re:-(((

Előzmény: pg54 (20949)
mdbz Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20993
"Figyeljetek? Ez álltalános?"

Igen, az. Több éve. és nem csak a Bz-n hanem minden rádióval fel nem szerelt szemályfordás gépen.

mdbz

Előzmény: sansan (20992)
sansan Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20992
Sziasztok!Ma délelőtt nézelődöm Békéscsaba állomáson.Bz 347: mit látok?A vezérállás jobb oldalán belül a falra szerelve MOBILTELEFON!Na jó nem a legújabb tipus,hanem olyan amit az az ember kocsival húz maga után.De itt a motorkocsin felszerelve szerintem tökéletesen megfelel.Figyeljetek? Ez álltalános? Vagy csak egyedi esetről van szó? Üdv san
pallee Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20991
Ma kaptam meg a Menetrendi Segédkönyvek módosítását.

Érdekességek:
A Rédics - Zalalövő - Hodos vonal az alábbi sebességekkel járható:
Rédics-Lenti: 40 km/h
Lenti - Zalalövő: 60 km/h
Zalalövő - Hodos: 100 km/h

Bp. - Esztergom:
Bp. Ny. - Solymár: 60 km/h
Solymár - Piliscsaba: 50 km/h
Piliscsaba - Egom: 60 km/h

Egom Kertváros - Almásfüzitő: 40/50 km/h

Andó Gergely Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20990
Volt más céggel is már problémám, ilyen a BKV, de velük csak egyszer, és ők legalább korrektek voltak. A Coca-Colával is összeszűrtem a levelet, egy kupakokért poharakat akcióban igen balkánira sikeredett a kupakok beváltása.
A panaszlista nem túl hosszú, csak a probléma összetett. A Gyulához sok kötődik ezek közül, mert Rákosról ingáztam Józsefvárosba. A havijegy igazoltatása nem volt gond, semmi sem tiltja, hogy egy városon belül használj havijegyet, és pl. Rákoskertről is sokan járnak be. A suliban meg azt sem tudták hol van Rákos, de pl. Pécs-Harkány Volán kedvezmény igazoltatása sem volt gond. Az új szabályok szerint pedig Rákoson kellett igazolást kérni, és gond nélkül kaptam.
A panaszok skálája sem túl széles: korábban menesztés, rossz a menetrend,utasok nem tájékoztatása, zaklatás az állomáson, balkáni a nemzetközi pénztár a Keletiben, nem engedték feltenni a bicikit a paklikocsiba Budapest - Rákos viszonylatra, nincsen bérlet a pénztárban és végül jogtalanul követelik a pénzt.
A probléma az, hogy egy egyszerű, könnyen bizonyitható esetben három-négy levélváltás mire elismerik, hogy egyáltalán hibáztak Rákoson, és akkor is nekem kell bizonyitanom a korábban menesztést, mert ők nem tudják. Az ED jegyemmel kapcsolatban eddig hét esetben irtam, de értékelhető válasz még nem jött.
Előzmény: hmsoft (20984)
second Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20989
"A vonatok szinte kivétel nélkül hernyó-szerűségek voltak, sárga és kék színben. Ilyet kettőt is fényképeztem: egy gömbölyű orrút Amszterdamban (a fiaim megnevezése szerint "félNOHAB-ot"), és egy emeletest Velp-ben, Arnheim mellett. Majd Second kollégát megkérem, mutassa be a fotókat a T. asztaltársaknak."

Zoltika Hollandiában készített motorvonat fotói:

emeletes motorvonat

"fél-NOHAB"

Sec.

Előzmény: Zoltika (20795)
hmsoft Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20988
mdbz,

"És azt is hogy mit mondott az orvosod!"

Kész, ez volt a slusszpoén, rövid és velős. Amúgy semmi különös, több kararéban is szereplő fordulat, de az előzmények ismeretében én röhögőgörcsöt kaptam rajta. Szerencsére a kollégáim nem néztek be, hogy mi az istent röhögök, amikor itt körös-körül problémák özöne van, amitől lassan én kapok infarktust, úgyhogy versenyezhetünk GYULÁVAL...
De szerintem Gergő már minket is fel fog jelenteni a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségen. Pedig én igazán nem akarom ENNYIRE cikizni, és gondolom Te sem, csak hát ez már kezdi tényleg meghaladni a normális értéket. :)))))))))

Ifjuindy,
ha gondolod, mailben elküldöm neked rövid értekezésemet a különböző erőátvitelekről, meg hogy miért van erre szükség egyáltalán, stb....

hm

Előzmény: mdbz (20985)
Ifjuindy Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20987
Egyébként én cifrán elküldtem őket a pic$@ba, mérgelődtem, de mivel álmos voltam, odahúzodtam a hideg fűtőtesthez, ráéültem a bőröndömre, és húztam a lóbőrt! Aztán túl tettem magam rajta! Mondjuk már csak röhögni tudtam az egészen, mert egy nappal előtte ellopták a pénztárcámat+irataimat a Nyugatinál, meg fent hagytam a hátizsákomat az IC-n, szóval ez már nem osztott, nem szorzott :))))

Pali

Előzmény: Ifjuindy (20986)
Ifjuindy Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20986
Gergő, nem akarsz segíteni nekem? Nincs más hátra én is beperelem a MÁV-ot, mert anno Cegléden nem vitt haza, sőt bezárta a várótermeket, és nem tudtunk leülni sem éjszakára, pedig érvényes menetjegyünk volt! :)))))
Kicst szélmalomharc ez, de TE vagy az erkölcsi győztes. De hidd el, ettől semmi nem fog változni, ezért nem fogják Gyulát seggbe rúgni, max infarktust, vagy agyvérzést fog kapni egyszer.

Gépészek, lenne egy iszonyat primitív kérdésem. Előre bocsátom, hogy nem értek a motorokhoz, a műszaki vizsgán is az ajtók és a csomagtartó nyitását húztam... :))))
Szóval tudom, hogy kell a motorba sebváltó, mert a nyomaték stb stb. De hol van a diesel mozdonyokban sebváltó? És főleg hol a kuplung?
Tudom hogy elkeserítő a színvonalam e téren (is) de tényleg nem értem!

Pali

Előzmény: Andó Gergely (20980)
mdbz Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20985
"felsorolnád a MÁV-val való balhéid teljes listáját, születésed pillanatától? És mennyi volt ebből a GYULÁVAL?"

És azt is hogy mit mondott az orvosod!

mdbz

Előzmény: hmsoft (20984)
hmsoft Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20984
BahnScorper,
nem-nem. Inkább most már ez a kérdés az, ami talán egyre többünkben felmerül:

Gergő,
felsorolnád a MÁV-val való balhéid teljes listáját, születésed pillanatától? És mennyi volt ebből a GYULÁVAL?
(Esetleg más szervezetekkel, cégekkel, magánszemélyekkel, mittudoménmiveléskivel is voltak hasonló dolgaid?)

hm

Előzmény: BahnScorper (20981)
lazar Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20983
Na akkor egy kis tudatlansag: Mi az az utasleadasi lap, es miert pont annak hivjak? Hova adjak le az utast? Azt ertem, hogy logas eseten toltik ki.
Előzmény: Carpy (20982)
Carpy Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20982
En nem a dolgozokkal szembeni perekrol irtam. Teged kemenyebb fabol faragtak, mint gondoltam. :) Lehet hogy a sors keze Rad mutatott, hogy Neked kell megreformalnod a MAV-panaszok kivizsgalasanak modjat. De megeshet, hogy a kozepso ujjat hasznalta erre :)))
Előzmény: Andó Gergely (20980)
BahnScorper Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20981
Ismered azt a régi mondást, hogy a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad? Nem hiszem el, hogy a Ketyóban nem tudtál volna jegyet venni.

Arra viszont kiváncsi lennék, hogy bekkeltél ki a sulitól jogcímet a havijegyre. De komolyan!

Előzmény: Andó Gergely (20980)
Andó Gergely Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20980
A MÁV már igenis bukott el perket főleg a saját dolgozóival szemben. Szerintem azért nyerik meg az összes perüket, mert csak azt viszik perre, aminek van értelme: Dimitrij Szergej üzbég állampolgár Biharkeresztes-Budapest közötti utasleadási lappal legalizált lógását pl. nem szokták. Belföldi forgalomban nem igen irnak jogtalanul utasleadási lapot, bár annak idején nekem is volt egy ilyen játékom:
Az üzletszabályzat szerint a diák havijegy BÁRMELY állomáson megváltható. Rákoson azonban nem volt. Ekkor egy időre elkezdtem lógni a vonaton, mert én akartam venni de nem adtak, ergó nem az én hibám. Három esetben volt jegyvizsgálat: az elsőben legyintett a kaller csaj és otthagyott a második esetben Rákosról +10-zel ment tovább a -2-vel érkezett vonat Nagykátára, mert a vonatvezető kivert a balhét Rákoson. Először a pénztárban balhézott, de jószándékú átmenesztős (éppen ott lézengő) dolgozok megmondták neki:
- Ne bántsa szegénykét, nem tehet róla, a főnök úrral balhézzon, bent van az irodájában!
Be is mentünk az irodájába. Út közben még hallottam, amikor a külsős felszólt a toronyba, hogy miért nem megy a vonat:
- A kalauz balhézik A bérlet miatt.
Az állomásfőnök, a Gyula idegbeteg lett. Elkezdett magyarázni, hogy a havijegyet csak bizonyos fogyásszám felett kell megrendelni, mint azt a kalauz bizonyára tudja, mert benne van a dijszabásban. Ekkor én is beleszóltam:
-Nincs benne! Tudja nagyon jól, hogy semmi ilyen nincs benne!
- Takarodj innen kifelé! És bezárta mögöttem az ajtót.
A dolog vége egy eseménykönyv lett, és megrendelt 10 km-es havijegy.
Azonban a harmadik esetben utasleadási lap készült, és azzal a Bp. IG-re mentem balhézni, nem örültek, mondták, hogy nem törlik el, mert nem törölhetik el, ez Szolonok ügye. Akkor 100 forint utólagos bemutatással megúsztam a dolgot, mert még nem voltam perelő korú, anyámék meg nem voltak éppen meghatva a történtektől.

Müszaki ábrázolásból meghúztak, fizikából 95%, hogy meg lesz az aláirásom.

Egy idézet a végére, melyet 3 éve láttam egy megyei lap cikkének cimjeként:

"SORS VAGY TERMÉSZETI CSAPÁS VITÁBA SZÁLLNI A MÁV-VAL?"

Előzmény: Carpy (20973)
Szucs Lajos Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20979
Na akkor ki fogja eldonteni kinek van igaza.
Most akkor mikkorra irjam be.

Lehet beirni uj adatokkat!!!!!!
A beszkartrol is lehet.

Előzmény: GEORGIE (20977)
manhattani Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20978
felucca!
Nagyon egyetértek azzal, amit írtál, csak az értékeléseddel nem, de azzal gyökeresen nem. :-))
...a sínhezkötött guruló tárgyak izgalmassága... izgalom nélküli tömegkultúra (automobilizmus) ...
Nagyon sok embernek nagyon izgalmas az automobilizmus, és ez hatalmas anyagi és kulturális ero! Vigyázz, ne becsüld le oket! (Amellett ma a gyorsabb muszaki fejlodés az automobilizmusban van!)

Való igaz, hogy régen a vasútvonalnak sokkal szélesebb volt a hatásterülete, mert csak a vonat volt közlekedésre, meg a szekér. Mára már néhol a vasútvonal közvetlen környéke sem csak a vasúté, ezt eredményezte a közúti közlekedés fejlodése (és persze a közúton az egyéni közlekedési eszközök, mert azok csak ott lehetségesek).

Szerintem van kölcsönhatás közút és vasút között, de csak a nagyvárosokban. Ott, ahol a fovonalak találkoznak. Vasúti mellékvonal és közút között nagyon nehézkes a kooperáció (átrakodás, kamion a vasútra, ez csak hosszú távolságra muködik).

Szerintem nem függ össze a mellékvonal léte és a helyváltoztatási esélyegyenloség. Sot, a hatás épp ellentétes. Ha csak vasútvonal van, csak az utazhat, aki el tud gyalogolni az (átlagosan) 5 vagy 10 km-re lévo állomásra. Ha busz, az is, aki csak a fotérig tud kigyalogolni. Nem a vonat-autó az ellentétpár, hanem a vonat-busz. Jó buszhálózattal sokak esélye no a helyváltoztatásra.
A tamási vonal "szüneteltetésekor" gyakorlatilag nem volt lakossági nyomás a vonat érdekében. A busz tökéletesen pótolta, sot, kényelmesebb lehetoséget biztosított. És a falvak sem kezdtek el kihalni!!! :-))

a településszerkezetek torzulása, a beépített területek lázálomszerű megtöbbszöröződése
Szerinted a lakótelep az egészséges városszerkezet? Ha az emberek fás-növényes környezetben lévo családi házakba vagy sorházakba költöznek, az lázálomszeru? Nekem a pestlorinci falanxter a lázálom.

Ha tehát van jó vasút, akkor ebben a településfoltban a vasúti megállók csomópontokat fognak alkotni,ahol megtelepszik a kereskedelem, szolgáltatás, munkehely stb.,
Az elmúlt néhány évben volt szerencsém olyan környezetben lakni és dolgozni, ami hasonlít arra, amit leírtál. A vasúti megállók tényleg csomópontok voltak, két dolog volt mellettük: buszmegállók és hatalmas parkolók. Se munkahely, se bevásárlóközpont. Az a házcsoportok közelében volt, vasútállomásra számítva 4-5 is. Egyebet nem vonz a vasút sem (mert ott jó a vasút). Mert a munkahelyekre nem vonattal szállítják az árut (nem is igen van áru, az információ mozog, és a pénz). És ha a munkahelyi környezetben területre számítva több a fa, mint a nagy magyar Alföldön, és majdnem annyi, mint átlagosan a Heves megye területén, ahol a Mátra van, akkor mi a baj?
Ezek a beépített területek egyébként Amerikának, ahogy durván emlékszem, a 0 egész kevés tized ezrelékét fedi le (ezt egy sajtóvitából tudom). Remélem, nem Kobányát tartod az egészséges iparszerkezetnek.

Előzmény: felucca (20974)
GEORGIE Creative Commons License 2000.12.07 0 0 20977
Szucs Lajos válasz erre | adatok | e-mail 2000.12.07 08:53 (20931)

Mikor adták át a szeged-Temesvár szakaszt?
Fejezetek a 150 éves magyar vasut torténetéböl cimu kiadványban 1857.03.04. vagy 1857.11.15-én

EGYIK SE!!!

1857. DECEMBER 15. Forras: Dr. Kerkapolyi Ivan: Vasuti foldrajz es tortenet, Bp., 1943, Magyar Egyetemi Nyomda

Erre mondtam, hogy nagy gazok vannak a voros vasuttori konyvben:-(((

Előzmény: Szucs Lajos (20969)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!